Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Rutier => Topic started by: dragos76 on December 12, 2016, 02:40:20 PM

Title: Transportul rutier de persoane
Post by: dragos76 on December 12, 2016, 02:40:20 PM
Văd că nu este un topic dedicat pentru acest subiect (dacă mă înșel, te rog Ionuț să muți acest post unde îi e locul).

Un articol (http://ziuadecj.realitatea.net/economie/un-proiect-ratat-de-reglementare-a-transporturilor-ii-face-pe-baietii-destepti-sa-capete-tupeu--153600.html) despre piața si concurența (ne)loială a transportului de persoane pe relația auto. Tonul său e un pic alarmist/părtinitor, dar poate că merită o discuție această temă.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: dumbravaandrei on December 12, 2016, 02:47:39 PM
Mai degraba pe Taxi & ridesharing de Romania (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=563.45). Si a mai fost discutat acolo. :)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on December 12, 2016, 06:52:18 PM
Nu avem un thread ca nu prea au fost discutii. Se poate discuta aici, este OK.
Pe thread-ul de taxi & ridesharing e alta poveste.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: adiarc on January 20, 2017, 07:49:20 PM
Ceva campanie electorala,dar lăsând asta la o parte este un lucru f.bun....ceea ce S-a făcut.

Cand va urma si modernizarea parcului auto,o sa incep si eu sa las masina acasa mai des.

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/sibiul-are-singura-autobaza-noua-din-tara-nimeni-nu-are-asa-ceva-este-de-invidiat-123053.html
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: cristi5 on April 27, 2017, 07:39:07 AM
QuoteCursele regulate de transport rutier de persoane se fac în prezent în baza unor "licențe de  traseu" pe care le dețin firmele de  transport, licențe obținute în urma unor licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Cu toate că ARR organizează noi licitații, cei de la MementoBUS susțin că se produce mai întotdeauna doar o "prelungire" a licenței de rută, pentru că cel mai important criteriu este "vechimea pe traseu" a companiei, ceea ce ține departe firmele noi, care au poate servicii mai bune și prețuri mai mici.

https://www.profit.ro/must-read/compania-mementobus-cere-liberalizarea-transportului-rutier-de-persoane-care-ar-ieftini-cu-pana-la-80-calatoriile-cu-autocarul-16928608

Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on November 10, 2017, 06:52:48 AM
UNTRR: Cum ar putea fi reduse costurile de poluare în UE cu 500 mil. euro

"Comisia Europeană a publicat pe 8.11.2017 a doua parte a pachetului mobilitate, propunând acţiuni pentru o mobilitate curată, printre care şi măsuri importante de liberalizare a pieţelor naţionale pentru servicii regulate cu autobuze şi autocare şi a excursiilor locale, menite să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe distanţe lungi în Europa şi să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale prin opţiuni de mobilitate suplimentare, de mai bună calitate şi mai ieftine, în special pentru persoanele cu venituri reduse. O creştere cu 7% a utilizării autobuzelor şi autocarelor în UE ar conduce, în opinia Comisiei, la reducerea costurilor de poluare a aerului cu 500 de milioane de euro şi a costurilor legate de accidente cu 2,8 miliarde de euro. Mobilitatea pentru grupurile sociale defavorizate ar creşte, de asemenea, cu 130 de miliarde de pasageri-kilometri", se arată într-un comunicat al UNTRR.

"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR salută această iniţiativă a Comisiei Europene, care recunoaşte transportul cu autobuzul şi autocarul ca fiind cel mai curat şi mai eficient mijloc de transport, fapt evidenţiat de mulţi ani de industria transporturilor rutiere de persoane în cadrul campaniei globale pentru Mobilitate Inteligentă (Smart Move) promovate de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) şi activ derulate de UNTRR în România", potrivit sursei citate.

Prin Pachetul pentru o Mobilitate Curată, spune UNTRR, Comisia Europeană a făcut un pas decisiv în ceea ce priveşte punerea în aplicare a angajamentelor asumate de UE în cadrul Acordului de la Paris cu privire la reducerea obligatorie cu cel puţin 40% a emisiilor de CO2 pe plan intern până în 2030.

Astfel, Pachetului privind Mobilitatea Curată include următoarele documente: noi standarde privind dioxidul de carbon (CO2), pentru a-i ajuta pe producători să apeleze la inovare şi să furnizeze vehicule cu emisii scăzute pe piaţă; directiva privind vehiculele nepoluante, pentru a promova soluţiile de mobilitate curată în procedurile de achiziţii publice; un plan de acţiune şi soluţii de investiţii pentru instalarea la nivel transeuropean a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi; revizuirea directivei privind transportul combinat, care promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri (de exemplu, camioane şi trenuri) prin facilitarea folosirii stimulentelor de către întreprinderi etc.

Capital (http://www.capital.ro/untrr-cum-ar-putea-fi-reduse-costurile.html)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: adiarc on November 23, 2017, 07:37:37 PM
http://www.turnulsfatului.ro/2017/11/23/criteriile-tursib-la-achizitionarea-primelor-zece-autobuze-euro6-pretul-consumul-poluantii-garantia/
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on February 17, 2018, 08:00:34 AM
Christian Tour lansează primul shuttlebus de la Aeroportul Otopeni către hoteluri din Bucureşti, cu preţuri de la 1,2 euro

Compania de transport MementoBus, care face parte din grupul Christian Tour, a lansat primul program regulat de ShuttleBus de pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă", astfel încât pasagerii pot fi transferaţi la hotelurile unde au cazare în Capitală, precum şi la autogara Central Bus Station, de unde pot călători cu autocarele companiei spre Braşov, Constanţa, Sibiu, Craiova, Bacău, Cluj-Napoca, Galaţi şi Tulcea. Reprezentanţii Christian Tour estimează că peste 30.000 de pasageri, români şi străini, vor apela la acest serviciu în primele şase luni de operare.

Preţurile pornesc de la 1,2 euro şi diferă în funcţie de destinaţie. Pentru a beneficia de transferuri, Christian Tour a deschis un birou în Terminalul Sosiri Internaţionale al Aeroportului Otopeni.

News.ro (https://www.news.ro/economic/christian-tour-lanseaza-primul-shuttlebus-de-la-aeroportul-otopeni-catre-hoteluri-din-bucuresti-cu-preturi-de-la-1-2-euro-1922400016362018021717896422)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on September 26, 2018, 08:04:32 AM
Restricţii de trafic în Capitală pentru protestul transportatorilor; aceştia sunt nemulţumiţi de un proiect care "ar duce la o destabilizare a întregului domeniu". HARTA

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) protestează, miercuri şi joi, faţă de intenţia Ministerului Transporturilor de a modifica Ordinului 980/2011, considerând că acest lucru " ar duce la o destabilizare a întregului domeniu de activitate". Peste şapte sute de persoane sunt aşteptate la acţiune, pentru buna desfăşurare a acesteia fiind institute restricţii de trafic în Capitală. "Considerăm inoportună orice modificare a Ordinului 980/2011 în acest moment şi solicităm urgent scoaterea de pe ordinea de zi a oricărei discuţii privind modificarea OMT 980/2011, deoarece ar duce la o destabilizare a întregului domeniu de activitate, afectând transportul de persoane atât interjudeţean, cât şi judeţean. O astfel de modificare ar crea un prejudiciu grav populaţiei care beneficiază, în acest moment, de un transport organizat, sigur şi prestabilit", au transmis organizatorii protestului. 

News.ro (https://www.news.ro/economic/restrictii-de-trafic-in-capitala-pentru-protestul-transportatorilor-acestia-sunt-nemultumiti-de-un-proiect-care-ar-duce-la-o-destabilizare-a-intregului-domeniu-harta-1922403026002018090618465804)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: tom_sawyer on September 26, 2018, 08:23:24 PM
^^^

Șova acuză: Greii din transportul interjudețean dețin de 15 ani monopol

Reprezentanții acestor firme amenință cu trei zile de proteste dacă Ministerul Transporturilor nu va retrage un Ordin de ministru care propune modificări ale modului în care firmele sunt punctate la licitațiile privind atribuirea traseelor interjudețene de transport de persoane. În prezent vechimea firmei pe traseul pe care vrea să îl deservească pare a fi factorul determinant.
Firmele sunt nemulțumite de dorința ministrului de a elimina criteriul, urmând ca departajarea să se facă doar în funcție de vechimea parcului de mașini.
Aplicarea criteriului vechime pe traseu a făcut ca 90% din trasee să fie operate în ultimii 15 ani de către aceleași firme, spune ministrul Șova.
digi24.ro (https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/sova-acuza-greii-din-transportul-interjudetean-detin-de-15-ani-monopol-1000132)

Consiliul Concurenței sparge monopolul curselor interjudețene

De ani de zile, 325 de firme dețin exclusivitatea transporturilor de persoane între județe. Consiliul Concurenței cere Ministerului Transporturilor eliminarea cerinței de vechime pe traseu la atribuirea curselor, criteriu care făcea posibilă această situație.

"Astăzi, în România, sunt aproximativ 3.600 de companii autorizate să facă transport rutier de pasageri, din care doar 325 efectuează transport prin curse regulate interjudeţean. Astăzi, în România, sunt peste 28.000 de autobuze autorizate, din care în jur de 2.900 de autobuze participă la această activitate. Se vede în mod clar că există un dezechilibru cu privire la desfăşurarea acestor activităţi. Există o exclusivitate pe care cele 325 de firme o au pentru efectuarea acestui transport de mai bine de 15 ani. La 1 iulie 2019, programul actual expiră şi tot atunci intră în vigoare un regulament european care prevede liberul acces la această piaţă", spune ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
digi24.ro (https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/consiliul-concurentei-sparge-monopolul-curselor-interjudetene-1003254)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 02, 2018, 08:40:17 AM
Autoritatea Rutieră Română a lansat în teste aplicaţia "Mersul Interjudeţean al Autobuzelor"

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Română (ARR), pune la dispoziţia publicului spre testare, în perioada 1-31 octombrie, aplicaţia "Mersul Interjudeţean al Autobuzelor", a anunţat luni autoritatea. Aplicaţia poate fi accesată pe arr.ro, secţiunea "Mersul interjudetean al autobuzelor", sau direct la adresa mersulautobuzelor.arr.ro. "Alături de "Mersul Trenurilor", această aplicaţie destinată transportului rutier de persoane îşi propune să vină în întâmpinarea călătorilor care doresc să circule între localităţi din judeţe diferite, pe anumite trasee, în funcţie de zile, ore, distanţe şi durata deplasării", se arată în comunicat.

ARR a anunţat că acest proiect a fost realizat din surse proprii, de către specialişti ai acestei instituţii, în baza datelor şi informaţiilor existente în aplicaţiile de gestionare a programelor de transport administrate de aceasta.

News.ro (https://www.news.ro/economic/autoritatea-rutiera-romana-a-lansat-in-teste-aplicatia-mersul-interjudetean-al-autobuzelor-1922402001142018101118477233)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 09, 2018, 07:32:21 AM
Transportatorii, 16 întrebări cruciale pentru ministrul Lucian Şova

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că Ministerul Transporturilor (MT) trebuia să facă o analiză înainte de a promova Ordinul de Ministru privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane şi îi adresează o serie de întrebări ministrului de resort, Lucian Şova. FORT a anunţat, luni, printr-un comunicat de presă, că Ordinul de Ministrul privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane nu reprezintă un ,,monopol", iar, în cazul promovării actului normativ în forma actuală, protestele la nivel naţional sunt inevitabile şi absolut justificate, federaţia fiind pregătită să acţioneze în consecinţă. FORT anunţă că, la solicitarea patronatelor, MT organizează marţi, 9 octombrie, începând cu ora 10:00, la sediul ministerului, şedinţa de dezbatere publică a proiectului de Ordin de Ministru contestat.

Mediafax (https://www.mediafax.ro/economic/transportatorii-16-intrebari-cruciale-pentru-ministrul-lucian-sova-17549147)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Cristi N on October 09, 2018, 09:36:40 PM
Se lasa cu o greva de toata frumusetea  :lol:, cu toate astea masura eliminarii vechimii pe traseu dintre criteriile de atribuire a rutelor mi se pare foarte buna.

Scandal uriaş la Ministerul Transporturilor. Lucian Șova, huiduit pentru că vrea liberalizarea rutelor

I-a supărat faptul că pe rutele pe care le deţin de zeci de ani vor putea circula şi autobuzele ori microbuzele altor companii. Transportatorii spun că în cazul în care ministrul nu se răzgândeşte, joi declanşează greva generală în întreaga ţară. Ar fi afectaţi aproape un milion de români.

Stirile ProTV (https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/scandal-urias-la-ministerul-transporturilor-lucian-sova-huiduit-pentru-ca-vrea-liberalizarea-rutelor.html)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: neobluenet on October 10, 2018, 08:25:09 AM
Daca va uitati la imaginile de pe ProTV vedeti niste oameni disperati ca li se ia ceva ce au castigat candva. Intr-o societate libera e ca in tenis: degeaba castigi cateva jocuri si ajungi pe locul 1, daca nu poti sa te mentii acolo. Majoritatea patronilor sunt revoltati pentru ca sunt scosi din zona de confort, de pe locul caldut pe care il ocupa de ani buni si acum trebuie sa munceasca si sa gandeasca cum sa ajunga din nou in frunte.

Pe ruta Bucuresti - Cluj-Napoca sunt cateva companii de transport: Transmixt, Dacos, Fany, Alis si Centotrans, Primele 2 sunt cele mai vechi, Dacosul este printre cele mai serioase, dar sufera la capitolul parc auto. Au aceleasi autobuze VDL Bova Futura de 10-15 ani de care inca trag. Transmixtul ia ciurucurile de la Atlassib, Fany are Mercedesuri luate la second, Alis-ul sunt vai de mama lor, iar Centotrans ar fi undeva pe langa Dacos ca parc. Pe de alta parte exista multe firme care fac transport de persoane international, dinspre Moldova, spre vestul Europei. Acestea au un parc mult mai bun (Irizar, Setra, Neoplan), dar din pacate nu au acces pe piata locala.

Am mai circulat pe ruta Cluj-Napoca - Botosani. Aici sunt 2 companii, una este sora mai mica si mai proasta a Transmixtului. Cele mai rable dintre rable le vezi la Societatea de Transport Calatori. Mai au cateva autobuze chinezesti, care arata ca scoase de la fier vechi inca de la 3 ani de la cumparare. Ceilalti au niste Mercedesuri Tourismo (ca Fany) si niste turcisme, din nou praf, pline de rugina. Oare nu ar mai bine daca cei care merg in Spania sau Italia ar fi lasati sa opereze si acest traseu in lungul lor drum spre tarile calde?
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: dr4qul4 on October 10, 2018, 12:57:53 PM
Sova merita o mare bila alba pentru ca incearca sa liberalizeze transportul rutier intern de persoane. Nu stiu daca nu-l vor inlatura inainte sa reuseasca.
Ce treaba are vechimea pe traseu in atribuirea unui contract? Conteaza sa ai experienta in transportul de persoane (oriunde in UE), sa ai masini decente si oferta cat mai buna.
Daca ar fi dupa mine, as da si cate 5 licente pe acelasi traseu. Sa se bata dupa aceea pe calatori. Concurenta duce la progres, monopolul umple buzunarele patronilor.
Dar trebuie tinut cont si de rutele neatractive. Acestea trebuie licitate la pachet cu cele profitabile.
Si trebuie facut cumva pentru a controla si aplicatiile de de "car-sharing". Cine crede ca e ca in reclama de pe fb, in care imparti costul calatoriei, se inseala amarnic.
pe Bla-Bla-Car iti rezervi locul, pretul e fix si de obicei vine un microbuz sau chiar un autocar si te ia dintr-o benzinarie. Dar ei merg doar pe traseele si la orele in care fac bani.
Daca toti ar merge cu bla-bla-car, unele zone ar ramane izolate.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 11, 2018, 09:31:49 PM
Ministrul Lucian Șova, despre protestul Transportatorilor: Nu există conceptul de grevă făcută de companii. Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat care vizează menținerea unor monopoluri în piață

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, spune, despre protestele de joi ale companiilor de transport persoane, că suntem în față unui boicot care dorește menținerea unor monopoluri în piață. El spune că proeictul care a stârnit nemulțumirea în piață a fost discutat pe larg și oferă mai multă libertate de alegere clienților. Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat joi în 19 județe, unde a fost oprită câteva ore circulația mașinilor de transport persoane.

Detalii pe Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22752400-ministrul-lucian-ova-despre-protestul-transportatorilor-nu-exist-conceptul-grev-cut-companii-ceea-mpl-ast-este-boicot-organizat-care-vizeaz-men-inerea-unor-monopoluri-pia.htm)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 11, 2018, 09:39:24 PM
Greva transportatorilor. 10.000 de curse de autobuze şi microbuze anulate

Zece mii de curse de autobuze şi microbuze au fost anulate în semn de protest faţă de o decizie a ministrului Transporturilor, care vrea să elimine monopolul unor firme de transport. Patronii care s-au simţit ameninţaţi au dat ordin şoferilor să nu plece în curse, fără să anunţe însă şi călătorii. Aproape 500.000 de pasageri au rămas astăzi cu bagajele în drum.



Digi24 (https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/greva-transportatorilor-10-000-de-curse-de-autobuze-si-microbuze-anulate-1012286)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 11, 2018, 09:51:59 PM
Chirițoiu: Acțiunile concertate ale transportatorilor, precum un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidența Legii Concurenței

Fiecare companie de transport rutier trebuie să își stabilească independent politica comercială, iar înțelegerile și/sau acțiunile concertate, privind comportamentul pe piață, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidența Legii Concurenței, a declarat, pentru Agerpres, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. Potrivit acestuia, menținerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitațiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută și, în același timp, închide, practic, piața pentru alte companii care oferă condiții tehnice, de siguranță și de confort mai bune.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/chiritoiu-actiunile-concertate-ale-transportatorilor-precum-un-boicot-al-mai-multor-companii-pot-intra-sub-incidenta-legii-concurentei-18574805)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: TibiV on October 11, 2018, 10:50:11 PM
Credeti sau nu, dar Chiritou este un tip "cu creierii la el".
M-ar bucura sa le-o poata da "prin gura" acestor "transportatori istorici"....

Quote from: neobluenet on October 10, 2018, 08:25:09 AM
Daca va uitati la imaginile de pe ProTV vedeti niste oameni disperati ca li se ia ceva ce au castigat candva.

Daca va mai uitati o data, veti vedea ca "oamenii disperati" sunt toti niste "arieni" get-beget...
Blonzi, cu fruntea larga....
:D
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 13, 2018, 09:19:45 AM
Ministrul transporturilor, Lucian Şova, despre firmele de transport persoane. ,,Transportatorii vor monopol pe trasee, folosesc maşini necorespunzătoare, nu eliberează bilete şi circulă cu mai multe persoane decât prevede clasificarea"

Transportatorii nu admit competiţia în activitate, folosesc maşini necorespunzătoare, nu eliberează bilete şi circulă cu mai multe persoane decât prevede clasificarea, iar protestul este un boicot organizat, a declarat joi ministerul transporturilor, Lucian Şova, ca reacţie la protestul FORT. ,,Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat, care vizează menţinerea unor monopoluri în piaţa de transport interjudeţean de pasageri din România. Conceptul de grevă nu este aplicabil unor asociaţii de transportatori", a declarat ministrul Lucian Şova, care spune că asociaţiile transportatorilor au şi vor avea ocazia să dezbată cu oficialii ministerului orice subiect care vizează domeniul lor de activitate.

,,Niciun alt transportator nu ar putea astăzi să efectueze curse pe acest traseu şi în viziunea celor care combat proiectul pe care l-am propus, acest lucru nici nu ar trebui să se petreacă vreodată", a spus Şova. Ministrul a preccizat că Inspectoratul de Control în domeniul Transporturilor Rutiere a elaborat 730 de procese verbale de constatare a contravenţiei cu specific pe activităţile de transport rutier de pasageri curse regulate interjudeţene, cu o valoare de aproximativ 2 milioane de lei.

,,Au fost înregistrate 954 de reclamaţii doar cu privire la transportul inter­judeţean şi cele mai multe vizau urmă­toarele aspecte: starea tehnică a maşinilor, numărul de persoane transportate peste numărul de locuri înscris în certificatul de clasificare eliberat de RAR, nerespectarea graficului de circulaţie, neeliberarea biletelor de călătorie", a spus Lucian Şova.

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat în 19 judeţe, unde a fost oprită circulaţia maşinilor de transport persoane. Protestul FORT s-a încheiat la ora 14.00. Transportatorii sunt nemulţumiţi de un ordin al ministrului transporturilor Lucian Şova care liberalizează transportul judeţean de persoane. Mai multe întâlniri au avut loc la Ministerul Transporturilor. Ulterior, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat că a anulat protestul programat joi dimineaţa în toată ţara şi i-a solicitat o întrevedere premierului Viorica Dăncilă în care să îi prezinte situaţia.

ZF (https://www.zf.ro/auto/ministrul-transporturilor-lucian-sova-firmele-transport-persoane-transportatorii-vor-monopol-trasee-folosesc-masini-necorespunzatoare-elibereaza-bilete-circula-multe-persoane-prevede-clasificarea-17553645)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 13, 2018, 09:37:36 AM
Dumitru Costin: Sunt de acord cu liberalizarea serviciilor în transportul rutier. Firmele de transport local care au pus mâna pe nişte trasee sunt susţinute politic

Preşedintele Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, este de acord cu liberalizarea serviciilor în zona transportului rutier, considerând binevenită iniţiativa ministrului Transporturilor de a crea un mediu concurenţial. El a precizat că firmele de transport local sunt susţinute politic şi activate de câte ori este nevoie, în special în campaniile electorale. "Transportatorii nu sunt la mine, însă ca principiu sunt întru totul de acord cu liberalizarea serviciilor şi crearea unui mediu concurenţial autentic în serviciile de transport rutier. Din păcate, România a rămas încă încremenită în acest format toxic pentru cetăţeni, monopoluri, multe dintre ele sunt controlate politic. Ştiţi bine, firmele astea de transport local care au pus mâna pe nişte trasee sunt susţinute politic şi sunt activate ori de câte ori este nevoie. Cel puţin în perioadele electorale îşi fac treaba în folosul stăpânilor politici. Nu de multe ori, în ultimii ani de zile, am fost sau am luat act de tot felul de războaie locale între diverse firme cu diverşi sprijinitori politici", a declarat Dumitru Costin, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Mamaia.

News.ro (https://www.news.ro/economic/dumitru-costin-sunt-de-acord-cu-liberalizarea-serviciilor-in-transportul-rutier-firmele-de-transport-local-care-au-pus-mana-pe-niste-trasee-sunt-sustinute-politic-1922401212382018101518576313)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 23, 2018, 06:52:02 AM
Microbuzele Bucureşti-Ilfov vor fi suspendate. STB va prelua călătorii

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România(C.O.T.A.R.) a notificat Consiliul Judeţean Ilfov că începând cu 1 noiembrie 2018 operatorii de maxi-taxi care fac legătura între Capitală şi zona metropolitană vor trage maşinile pe dreapta. Principalul motiv, susţin aceştia, îl reprezintă investiţiile nerecuperate în autobuzele urbane achiziţionate în 2014. Vehiculele ar fi trebuit să circule în urma unei noi licitaţii pentru licenţele de transport. De la 1 ianuarie, Primaria Generală şi Consiliul Judeţean Ilfov au anunţat că vor introduce un sistem public de transport integrat dar şi un bilet unic pe 67 de noi linii preorăşeneşti.

,,În 2013 s-a discutat despre înlocuirea sistemului maxi-taxi cu autobuze urbane, urmând să se facă o licitaţie. Am investit în autobuzele urbane şi cu două zile înainte licitaţia a fost suspendată prin instanţa de judecată. De atunci, noi cu maşinile cumpărate, plătim leasingul fără să încasăm bani,,, explică pentru Libertatea reprezentatul COTAR, Gabriel Otet. Preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, susţine că de la 1 noiembrie Societatea de Transport Public Bucureşti este capabilă să preia liniile de transport preorăşeneşti, însă ,,în condiţii mai grele".

,,Nu e important dacă au achiziţionat sau nu aceste autobuze noi. Ei ştiau care este poziţia Consiliul Judeţean din 2014 cu privire la acest serviciu de transport public unic. Nu e o nouate. Nu au fost luaţi prin surprindere. (...) Ei dacă faceau un transport public civilizat poate că nu se ajungea aici. Depindem de cât de repede vin maşinile cumpărate de Primaria Capitalei. În mod normal noi trebuia să fim gata şi la 1 ianuarie să le avem pe toate. Trebuia o perioadă să circulam în paralel şi noi si liniile private până la 1 ianuarie", a explicat Petrache.

B365 (http://www.b365.ro/microbuzele-bucuresti-ilfov-vor-fi-suspendate-stb-va-prelua-calatorii_259704.html)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on February 06, 2019, 06:07:38 PM
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10,7% în trimestrul al patrulea al anului trecut, față de aceeași perioadă a anului anterior, până la 154.087 de unități, potrivit datelor trimise miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). În al treilea trimestru al anului trecut, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 0,3%, față de aceeași perioadă a anului anterior, până la 162.626 de unități, scrie News.ro.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/inmatricularile-noi-de-vehicule-rutiere-pentru-transportul-pasagerilor-au-scazut-18841599)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on October 15, 2019, 08:06:21 AM
Bombele cu patru roți de pe șoselele României și acei kamikaze de la volan. Ce au descoperit polițiștii la o razie făcută dimineața

Șoferii români nu au învățat nimic în urma tragediei de săptămâna trecută din Ialomița, atunci când 10 oameni au murit după ce un tir s-a izbit de un microbuz. Este concluzia pe care o trag polițiștii de la Rutieră. Agenții au început să verifice toți transportatorii, iar concluziile nu sunt deloc bune. În doar câteva ore, polițiștii au dat zeci de amenzi și au reținut certificate de înmatriculare. Cei mai mulți dintre șoferi conduceau adevărate bombe pe patru roți, în timp ce alții s-au urcat dis-de-dimineață băuți la volan.

Digi24 (https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bombele-cu-patru-roti-de-pe-soselele-romaniei-si-acei-kamikaze-de-la-volan-ce-au-descoperit-politistii-la-o-razie-facuta-dimineata-1201128)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: tom_sawyer on August 02, 2021, 09:33:33 PM
Sper să se dea o dată drumul la concurența reală pe rutele interjudețene. A mai încercat ministrul Lucian Șova ceva, fără sorți de izbândă. Vedeți postările de mai sus. Poate actualul ministru are mai mult succes.

,,Uberul autocarelor" vrea ca România să elimine actualul sistem de concesionare a rutelor de transport interjudețean

Aplicația germană FlixBus, supranumită și ,,Uber-ul autocarelor", prezentă și pe piața românească, vrea ca România să renunțe la actulaul său sistem prin care statul atribuie rute de transport interjudețean de călători unor operatori privați, prin licitații pentru concesiuni.

    ,,O piață competitivă oferă mai multe opțiuni și va conduce la  alternative de mobilitate mai sustenabile, cât și la călătorii accesibile. Din momentul în care am fondat FlixBus, multe țări din Europa au făcut acest pas important și au îmbunătățit oferta de servicii de mobilitate pentru pasageri. Sperăm ca țările care încă nu au făcut acest pas, cum sunt Spania, Grecia sau România, vor recunoaște în curând potențialul deschiderii pieței pentru a atrage mai mulți pasageri să folosească transportului public și sustenabil", a declarat, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, André Schwämmlein, fondator și CEO FlixBus.

Ce ar vrea de fapt startup-ul german de la statul român? Chestionat de StartupCafe.ro, FlixBus a explicat că își dorește modificarea actualului sistem românesc prin care companiile private de transport de călători obțin licențe pentru diversele rute pe care operează.

,,Piața de transport rutier de persoane din România este încă una restricționată, accesul operatorilor privați de transport efectuându-se doar pe bază de concesiuni, stabilite prin proceduri de licitație  care se desfășoară o dată la 5 ani organizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR)" - susține FlixBus, într-un mail transmis StartupCafe.ro.

Compania germană vrea ,,eliminarea procedurilor de licitație", astfel încât să nu câștige un singrur operator de transport.

FlixBus susține că astfel se va ajunge la ,,un mediu concurențial și echitabil pentru toți operatorii de transport", iar ,,consumatorul va avea mai multe opțiuni de transport".

,,Vor fi mai mulți operatori pe anumite rute care astăzi nu sunt acoperite eficient. Calitatea transportului ar crește considerabil, ținând cont de faptul că într-un mediu competitiv operatorii și-ar îmbunătăți oferta și flota pentru a câștiga noi clienți" - își mai justifică FlixBus doleanțele.

Aplicația germană se plânge că actualul sistem românesc de conecsionare a rutelor de transport cu autobuzele i-ar favoriza pe jucătorii vechi din piață.

,,Acest sistem de concesiuni nu are la bază confortul și mobilitatea consumatorului, ci mai degrabă favorizează jucătorii vechi de pe piață. Mai mult, existența unui program de transport prestabilit nu oferă posibilitatea unei concurențe reale pe piață, consumatorul fiind obligat să accepte serviciile unui singur operator în unele regiuni din țară" - susține FlixBus. 

https://www.startupcafe.ro/afaceri/flixbus-romania-eliminare-sistem-concesionare-transport.htm
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: dr4qul4 on August 02, 2021, 10:31:49 PM
asta ar fi o mare idiotenie.
Pe de o parte ne vom trezi ca oricine isi poate cumpara un microbuz second hand si se va apuca sa transporte calatori ca pe cartofi. Reviziile si repratiile le va face in fundu curtii cu piese din dezmembrari sau cu piese adaptate de catre ei. Avem aplicatii (bla bla de ex) pe care se practica deja, dar hai sa nu generalizam. Dupa fiecare accident grav, firma de ocazie da faliment si apare alta.

Pe de alta parte, multe dintre rutele actuale NU SUNT PROFITABILE! In special cele care merg prin sate. Aceste rute acum sunt bagate in pachete cu alte rute profitabile si transportatorul este obligat sa pastreze o anumita frecventa. Poate pentru unii, 2-3 curse pe saptamana nu inseamna mare lucru, dar pentru locuitorii din acele sate reprezinta singura lor legatura cu civilizatia.
Bine, exista si varianta prin care statul va subventiona acele rute (pe modelul CFR), dar de ce ai creste costurile la buget?
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: tom_sawyer on August 03, 2021, 07:21:18 PM
E vorba de rute interjudețene. Ce spui tu e valabil mai mult pe cele județene.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: carutasul on August 03, 2021, 08:39:00 PM
din vremea "liberei concurențe" îmi amintesc că în general dacă aveai un autobuz al tău treceai cu cinci minute înaintea "operatorului principal" la ora care îți convenea cel mai bine și îi furai clienții. Prin sate și mai ales în vremea aia oamenii veneau în stație și cu 30 de minute înainte de ora fixată, pentru că na, mersul nu era chiar precis și în plus mai stăteai la o bârfă...  Deci presupun că ăsta e principalul argument pentru care e mai bine să existe rute  , să poți să ai o predictibilitate oarecare. Acum, nu știu, ar trebui să existe și o deschidere spre flexibilitate ( de exemplu să poți face transport cu tăgârța ta - poate fi și un autobuz ultramodern de altfel - la un interval de minim o oră înainte de orice rută oficială...) așa ai avea și concurență și stabilitate. Poate că există un interval orar de care oficialii nu și-au dat seama și rămâne neacoperit...
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: tom_sawyer on February 20, 2023, 02:10:23 PM
Transportul de călători, între dorințe, promisiuni și interese politice
Dragoș Anastasiu

[...]
Deschiderea pieței de transport de călători interjudețean este un subiect de interes pentru pasageri, pentru o piață concurențială, dar neinteresant pentru cei care au interes să prelungească monopolurile actuale.

În Parlamentul României avem chiar în aceste zile o decizie importantă de luat pentru noua legislație de transport de călători cu autocarul și microbuzul. Legea trebuia modificată de mult, sunt deja ani buni, dar cu argumentul pandemiei de Covid19 toate reglementările și regulile de licențiere și autorizare au fost prelungite.

A sosit vremea schimbării

A sosit vremea! Termenul de prelungire ajunge la scandență, iar parlamentarii trebuie să decidă ce fac în contextul în care și Consiliul Concurenței a cerut din 2019 încoace, în fiecare raport, o schimbare majoră a legislației privind transportul interjudeţean. Consiliul spune că e nevoie de concurență pentru a avea performanță. Iar un parc auto de autocare și microbuze nu mai vechi de 9 ani ar trebui să fie o prioritate stabilită de lege.

Cum arată acum lucrurile? Dacă ne uităm acum pe străzi vedem că avem peste 70% din autocare și microbuze mai vechi de un deceniu. Mai mult, multe din companiile de transport sunt mai interesate de profituri decât de condițiile oferite. La călători, în stații, ajung mașini murdare, stricate și poluante. De ce? Pentru că rutele sunt acoperite, în general, de un singur operator.

Lege doar de ochii lumii

Chiar în timp ce citiți această opinie a mea, în Parlament se discută noua lege de transport. Dar oare, discuția este una reală și bazată pe argumente?

Există o lege făcută doar pentru a bifa că subiectul a fost dezbătut. În realitate, proiectul vrea să blocheze situația actuală pentru cel puțin încă 3 ani, iar vechimea mașinilor aflate în circulație să poată ajunge la 12 ani. Această prima mențiune din lege anulează presiunea pusă pe investiții în mașini noi și nepoluante.

De asemenea, operatorii care au licențe de traseu conform vechiului program de transport vor putea cere prelungirea licențelor cu 1 oră decalaj pentru companiile de transport care ar dori să opereze pe o structură de ore asemănătoare. În contextul în care în multe orașe există doar un operator de transport, prin prevederea decalajului mare de ore, practic se va prelungi monopolul actual, din cauza imposibilității altor operatori să intre în piață.

Am operat mulți ani o companie de transport international și consider total anticoncurențială legislația actuală de transport din România, care frânează atât dezvoltarea pieței, cât și un transport eficient din punct de vedere al costurilor. Propunerea din Parlament limitează și accesul tuturor operatorilor la servicii de transport care ar putea prelua pasageri între stațiile de pe teritoriul României, atunci când au curse internaționale. Practic, un pasager poate călători cu autocarul din București până la Istanbul, dar nu poate călători în același autocar din București până la Giurgiu.

Săptămâna trecută, în comisia de transport din Parlament, cea mai relevantă în domeniu, a fost discutată oportunitatea introducerii unor amendamente în lege, care să lase o ușă deschisă pentru liberalizarea pieței de transport, chiar și etapizat.

Desi au existat mai multe opinii pentru necesitatea de a avea o piață deschisă pentru transportul de călători, votul final a fost de a respinge orice amendament care ar fi putut deschide piața în următorii 3 ani, astfel încât piața rămână și de această dată blocată la nivelul actual.

Toate-s vechi și nouă-s toate!

Nu se dorește un transport adaptat vremurilor, pentru că modernizarea înseamnă investiții, deci profituri mai mici pentru patroni. Concurența poate aduce presiune mare pe unele companii, care mai bine ar prefera să își mențină monopolul, decât să își adapteze serviciile nevoilor pe care le au călătorii.

Din experiența mea de antreprenor în zona de transport și om care a văzut evoluțiile unor astfel de initiative în alte țări, pot să spun clar că o deschidere a pieței de transport ar putea să îmbunătățească serviciile, care, la rândul lor, vor atrage mai mulți călători.
De asemenea, turismul local ar avea de câștigat prin conexiuni mai bune. Pe de altă parte, serviciile de transport cu autocarul permit persoanelor cu posibilități economice reduse și celor din zonele îndepărtate să călătorească.

Nu în ultimul rând, autocarul este cel mai sigur mijloc de transport pe șosea, potrivit celor mai recente cifre Eurostat. Autocarele și microbuzele sunt responsabile doar de 0.3% dintre decesele rutiere din UE, iar 150-200 de decese pot fi prevenite până în 2025, dacă doar 3-5% din persoanele ce călătoresc cu autoturismul ar opta pentru călătoria cu autocarul.

contributors.ro (https://www.contributors.ro/transportul-de-calatori-intre-dorinte-promisiuni-si-interese-politice/)


https://cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=20606
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: shift2rail on February 20, 2023, 02:58:56 PM
Ha ha, autocarul cel mai sigur mijloc de transport...de pe sosea. chiorul imparat in tara orbilor?

Tarile cu apa calda curenta au facut deja optiunea decisiva ptr transportul in comun feroviar, ne trezim si noi?

Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: tom_sawyer on February 20, 2023, 04:39:50 PM
E vorba de transportul rutier. Vrei să îl elimini total?
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: shift2rail on February 20, 2023, 05:15:26 PM
Transportul rutier "in comun" da.

Sa ne spuna dl Anastasiu cand a folosit ultima data autocarul intre doua orase mari din Germania.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: horatiu.cosma on February 20, 2023, 05:37:44 PM
^
Doamne ferește, ce aberație.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: TVlad on February 20, 2023, 06:18:53 PM
Tarile cu apa calda au retele dense de cale ferata si un mers al trenurilor mai bine pus la punct, astfel ca au mai putina nevoie de autobuze/autocare.
O simpla privire pe hartile feroviare ar trebui sa fie lamuritoare. :)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: carutasul on February 20, 2023, 06:21:05 PM
cred că ideile astea "extremiste" trebuie un pic temperate :)
1. Există localități unde "s-a auzit de tren". Ăia nu trebuie să ajungă în capitala regiunii ?(că înțeleg că alea județene sunt ok, dar, de exemplu, Mihăilești e în Giurgiu iar ca să ajungi la București faci 20 de km și treci și prin alt județ (Ilfov ) :)
2. Până una-alta CFR nu poate asigura o alternativă. Primele autocare demne de acest nume, în afară de alea de Istanbul sau Germania, pe care le-am văzut la noi erau cele de pe Rm Vâlcea- București (parcă Ionescu) . Ce alternativă am cu CFR? trei ore până la Caracal și încă două Caracal-București?  Sau pe Sibiu-București? 
3. Lipsa de legislație e tocmai în beneficiul rablelor din vremea lui Beckembauer :) Dimpotrivă, dacă introduci o legislație decentă poți să mai ridici și aici nivelul.
Ce să zic, și mie îmi plac trenurile, dacă m-am născut undeva unde doar s-a auzit de el, dar ca să împiedici un lucru, oricare ar fi el, care aduce beneficii cetățenilor mi se pare că îți trebuie motive mai bune de atât.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Hercule on February 20, 2023, 06:21:53 PM
@shift2rail: nu totul e alb sau negru. In unele situatii trenul nu e cea mai buna optiune fata de autobus.

De exemplu de la Targu Mures la Cluj fac cu trenul minim 3 ore 10 min pe un traseu in forma de Z, cu schimbare de sens la Razboieni si Apahida. Mai pun 1-2 ore daca mai schimb trenul sau iau personalul. Mi se pare foarte mult, pentru 105 km pe drum.
Alt exemplu: Targu Mures - Sighisoara: 55 km, cu autobusul in 1 ora, cu trenul 4 ore 20 (pana la 7 ore 30 daca vreau in alta perioada a zilei).

PS. totusi inteleg ca trebuie sa sustii o idee, conform pseudonimului ales  :)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: naivu on February 20, 2023, 06:23:13 PM
^^^FLIXBUS vine exact din tarile acelea, o retea CF extraordinara nu implica disparitia curselor de autobuz.
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: Ionut on February 20, 2023, 06:27:16 PM
Autocarul e "cel mai sigur mijloc de transport pe șosea", sigur că da, doar să ocolească Pasajul Unirii.

:troll:
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: carutasul on February 20, 2023, 07:37:33 PM
pe șosea, nu pe bulevard :)
Title: Re: Transportul rutier de persoane
Post by: oc7avian on February 21, 2023, 11:13:45 AM
Transportul public e o sumă de elemente complementare, nu în concurență. E o falsă discuție despre ele separate. Trenul devine atractiv când ai legături civilizate mai departe (transport local, județean sau inter-județean). Tren nu poate fi peste tot și nici nu e logic să fie.