Forum PeUndeMerg.ro

În lumea largă => Pe glob => Feroviar => Topic started by: Ionut on December 09, 2016, 08:08:51 AM

Title: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 09, 2016, 08:08:51 AM
Discutam aici despre trenuri, automotoare, vagoane si material rulant din toate tarile lumii, in afara de Europa (care are board dedicat).
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 09, 2016, 08:10:22 AM
New York investeste in extinderea productiei Alstom

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/03-alstom.jpg)

Guvernatorul orasului New York, Andrew M. Cuomo, a anuntat ca va acorda o finantare de 30 de milioane de dolari pentru sustinerea expansiunii Alstom Transportation, Inc., in Hornell, Steuben County. Proiectul este motivat de oferta de succes a Alstom de a furniza trenuri moderne de mare viteza companiei Amtrak. Extinderea va mentine peste 1.000 de locuri de munca existente in Hornell si in cadrul operatiunilor Alstom din West Henrietta.

Acordul cu Amtrak pentru programul trenurilor moderne de mare viteza este in valoare de 2,5 miliarde de dolari. Sustinerea statului New York acordata proiectului a fost un factor important in efortul depus de Alstom pentru asigurarea unui contract cu Amtrak.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/new-york-investeste-in-extinderea-productiei-alstom/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 17, 2016, 07:42:17 AM
Siemens finalizeaza primul tren Brightline

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Brightline_Train_Siemens.jpg)

Primul tren Brightline construit de Siemens a fost finalizat si a parasit centrul de productie al companiei din Sacramento, California. Trenul este compus din doua locomotive si patru vagoane. Primul tren are aprox. 149 de metri si este transportat de-a lungul Statelor Unite pe cale ferata, calatorind aproape 5,000 km din Sacramento catre Florida. Constructia primei carcase pentru vagoane a inceput in iulie 2015. Patru trenuri suplimentare sunt construite de Siemens pentru prima faza a Brightline. Aceste trenuri vor avea patru nuante vii diferite: roz, rosu, portocaliu si verde si vor fi livrate pana la sfarsitul lui martie.

Trenurile Brightline sunt construite ca trenuri integrate fiind formate din doua locomotive diesel-electrice si patru vagoane din otel de inalta calitate. Aceste locomotive diesel-electrice ecologice indeplinesc cele mai exigente standarde de emisii stabilite de guvernul federal. Integrarea imbunatateste calitatea calatoriei si reduce zgomotul produs in timpul acesteia. La fiecare capat se afla o locomotiva galben aprins pentru o mai buna fiabilitate. Primul tren va incepe testele in Palm Beach la inceputul lui 2017.

All Aboard Florida construieste Brightline si centre urbane de mobilitate in Miami, Fort Lauderdale si West Palm Beach. In prezent, la statiile din Fort Lauderdale si West Palm Beach, lucrarile sunt finalizate in proportie de 70% si se realizeaza lucrari la interior si finisaje. Instalarea grinzilor Florida I-Beams (FIBS) pentru sina suspendata este aproape finalizata la MiamiCentral.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/siemens-finalizeaza-primul-tren-brightline/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 13, 2017, 08:02:34 AM
Aeroexpress introduce trenurile supraetajate in 2017

(http://i.imgur.com/nho8mt4.jpg)

Aeroexpress nu a reusit sa dea in exploatare vehiculele supraetajate in 2016 din cauza termenelor de certificare. Vehiculele vor fi puse in serviciu in 2017. In total, Aeroexpress va cumpara 62 de vehicule supraetajate de la Stadler pentru suma de 183,9 milioane de euro. Primul tren trebuia sa inceapa serviciul in decembrie 2016. ,,Certificarea trenurilor supraetajate Aeroexpress este in desfasurare. Cinci din 11 trenuri sunt deja in Rusia si sunt testate. Trenurile vor fi puse in exploatare in 2017. Intarzierea nu va afecta executarea contractului de catre Stadler", a declarat compania.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/aeroexpress-introduce-trenurile-supraetajate-in-2017/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: cristi5 on May 05, 2017, 12:54:15 AM
Why trains suck in America:
https://www.youtube.com/watch?v=mbEfzuCLoAQ
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: TibiV on May 06, 2017, 11:39:01 PM
 :lol:

Este fain in Europa !... ;)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: rizzuh on May 07, 2017, 10:30:37 AM
Si o continuare (oarecum) a acelui clip:

https://www.youtube.com/watch?v=fwjwePe-HmA
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on September 13, 2017, 08:19:04 AM
Rusia testeaza cea mai puternica locomotiva a sa pe ruta Baikal – Amur

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/BMZ-locomotiva_200263.jpg)

Prototipul celei mai puternice locomotive diesel din Rusia, 3TE25KM2M, va fi testat, in luna octombrie, pe linia de cale ferata Baikal – Amur, anunta compania Bryansk Machine-Building Plant (BMZ), producatorul acestei locomotive. Doua dintre aceste locomotive diesel au fost deja construite de catre Bryansk Machine-Building Plant si se afla in procedura de a obtine certificarea pentru operarea pe reteaua feroviara din Rusia. Dupa obtinerea certificarii, una dintre cele doua locomotive va fi supusa testelor pe linia Baikal – Amur.

BMZ 3TE25KM2M este prima locomotiva ruseasca formata din trei sectiuni, fiecare locomotiva fiind echipata cu un motor de 12.000 CP. Pana la introducerea acesteia pe piata, cele mai puternice locomotive erau fabricate tot de catre Bryansk Machine-Building Plant, din gama 2TE25KM, echipate cu un motor cu putere de 7.000 CP. Noile locomotive in trei sectiuni pot fi folosite pentru a tracta trenuri de marfa de peste 7.000 de tone, pe o distanta de pana la 2.800 kilometri, precum ruta Taksimo (Buryatia) – Sovetskaya Gavan (Teritoriul Khabarovsk).

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-testeaza-cea-mai-puternica-locomotiva-sa-pe-ruta-baikal-amur/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on November 24, 2017, 07:25:24 AM
Turcia primeste un imprumut pentru achizitionarea a 10 de trenuri de mare viteza

Planul de a achizitiona zece trenuri de mare viteza constituie un prim pas, pe termen scurt, deoarece, pe termen lung Turcia a anuntat intentia de a cumpara inca 96 trenuri de mare viteza.

Banca Islamica de Dezvoltare (IDB) a semnat cu Turcia, la 22 noiembrie, acordarea a doua imprumuturi in valoare de 567 milioane de dolari. Potrivit Trezoreriei din Turcia, IDB va acorda Companiei de Cai Ferate din Turcia (TCDD) un imprumut in valoare de 367 milioane de dolari pentru a finanta Proiectul ,,10 trenuri de mare viteza". Trezoreria turca a adaugat faptul ca imprumutul a fost acordat pentru o perioada de 20 de ani, inclusiv cu cinci ani perioada de gratie.

Acest imprumut a fost alocat pentru a veni in sprijinul proiectelor de extindere si modernizare a retelei feroviare conventionale precum si in sprijinul dezvoltarii retelei feroviare de mare viteza pe teritoriul turc. Cele zece trenuri de mare viteza vor fi puse in circulatie pe linia de mare viteza Ankara-Istanbul.

Potrivit TCDD, celelalte 96 de trenuri de mare viteza vor fi achizitionate in cadrul modelului SIP prin licitatie (Programul de Cooperare Industriala).
– primele 20 de trenuri de mare vitezaa vor fi produse direct in fabricile constructorului.
– 60 dintre aceste trenuri vor fi produse prin transfer tehnologic si cu 53% rata de localizare in Turcia.
– ultimele 16 trenuri vor fi fabricate intr-o unitate de productie care va fi infiintata in Turcia, cu o rata de localizare de minimum 74% prin transferul de tehnologie in cadrul proiectului ,,National Train".

Tot la aceeasi data a mai fost semnat un al doilea imprumut, in valoare de 200 milioane de dolari. Acesta a fost semnat intre Banca de Dezvoltare din Turcia si Banca Islamica de Dezvoltare, Trezoreria din Turcia asigurand aceleasi conditii de garantare a imprumutului. Subsecretariatul turc al Trezoreriei a precizat ca cel de-al doilea imprumut va fi utilizat pentru finantarea Programului ,,Energie Ecologica si Infrastructura Energiei".

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-primeste-un-imprumut-pentru-achizitionarea-10-de-trenuri-de-mare-viteza/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 01, 2017, 09:14:03 AM
Turcia va organiza, in ianuarie, licitatia pentru 96 trenuri de mare viteza

Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a anuntat ca in ianuarie 2018 va organiza licitatia pentru achizitia a 96 de trenuri de mare viteza. Valoarea acesteia este estimata la trei miliarde de euro. Statul turc se confrunta cu o lipsa a trenurilor de mare viteza pe fondul cresterii retelei feroviare de mare viteza. In acest sens, Turcia a anuntat pentru luna ianuarie 2018 mult-asteptata licitatie pentru achizitia trenurilor de mare viteza.

Aceasta va indeplini obiectivele Turciei, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, in ceea ce priveste sporirea parcului de trenuri de mare viteza. TCDD anunta ca primele livrari ale noilor vehicule feroviare vor avea loc in termen de 22 de luni de la semnarea contractului, adica, cel mai probabil la jumatatea lui 2019. De asemenea, TCDD anunta ca toate cele 96 de trenuri de mare viteza vor fi livrate pana in 2026.

Potrivit conditiilor de participare la licitatie, un prim lot de 20 trenuri de mare viteza vor fi fabricate la sediul constructorului, cu doar 10% rata de productie in Turcia. Urmatorul lot de 60 trenuri de mare viteza se vor fabrica in Turcia, cu o rata de productie locala de 53%.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-va-organiza-ianuarie-licitatia-pentru-96-trenuri-de-mare-viteza/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 06, 2017, 09:17:37 AM
Cea mai puternica locomotiva diesel din Rusia, testata pe linia Baikal-Amur

(https://i.imgur.com/y4SVCKNh.jpg) (https://i.imgur.com/y4SVCKN.jpg)

Compania producatoare de material rulant, Bryansk, membra a grupului Transmashholding, a livrat locomotiva diesel 3ТЭ25К2М pentru transportul de marfuri pe liniile principale care va fi supusa testelor pe linia Baikal-Amur. Locomotiva a fost proiectata special pentru a putea fi operata in conditii meteorologice aspre pe sectiunii de linie cu profil complicat. Vehiculul este capabil sa tracteze trenuri cu o greutate de pana la 7.100 de tone, iar distanta parcursa pe liniile principale va fi de 50.000 de km.

In urma rezultatelor analizei operarii timp de mai multi ani a locomotivelor apartinand seriei precedente pe linia Baikal-Amur, mai multe solutii tehnice avansate au fost aplicate pentru proiectarea noii locomotive. Aceasta integreaza un motor diesel fiabil si puternic GEVO12, alaturi de echipamentul auxiliar.

In consecinta, puterea compartimentului motor a crescut pana la 3.100 kW. Vehiculul este dotat cu un sistem independent de incalzire a cabinei, unitati electrice care solicita intretinere minima, in timp ce sistemele de alimentare cu combustibil, apa si aer sunt proiectate conform cerintelor de operare la temperaturi scazute.

In prezent, transportul de marfuri pe linia Baikal-Amur este realizat cu locomotivele 2TE25A si 3TE10MK care sunt capabile sa tracteze trenuri de pana la 5.600 tone. O capacitate sporita a trenurilor pana la 7.100 tone va permite cresterea semnificativa a volumelor de marfuri transportate pe linie fara a necesita constructia unor linii noi. Conform estimarilor, pana in 2025, linia Baikal-Amur va avea nevoie de peste 400 de locomotive noi pentru tractarea trenurilor de 7.100 tone.

Locomotiva 3ТЭ25К2М a fost testata cu succes in partea centrala a Rusiei, iar acum va trebui sa-si dovedeasca conformitatea cu obiectivele stabilite in conditii reale de operare. Fiind inregistrata in depourile din Kursk si Kursk-Sortirovochny, locomotiva 3ТЭ25К2М a parcurs 10.000 de km in cadrul testelor atat in varianta cu doua sectiuni, cat si in cea cu trei sectiuni. In total, locomotiva a parcurs peste 11.000 de km. Perioada de proba a fost realizata in cadrul programului de testare stabilit cu RZD, care a finalizat testele preliminare. Locomotiva diesel a transportat aprox. 240.000 de tone de marfuri, cu o greutate maxima a trenului de 8.230 de tone.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/cea-mai-puternica-locomotiva-diesel-din-rusia-testata-pe-linia-baikal-amur/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 11, 2018, 08:48:25 AM
Rusia plateste peste 4 miliarde USD pentru mentenanta locomotivelor

Grupul de companii LocoTech si Caile Ferate Ruse (RZD) au semnat un contract in valoare de 243,9 miliarde ruble (4,28 miliarde USD) pentru executarea reparatiilor capitale ale parcului de locomotive al operatorului national rus. Contractul se va desfasura pana in 2022 si, potrivit acestuia, vor fi reparate 14,800 de locomotive.

Lucrarile de reparatii vor fi executate de catre Zheldorremmash, parte a grupului LocoTech. La randul sau, Zheldorremmash cuprinde un numar de noua companii, exclusiv din Rusia, specializate in efectuarea reparatiilor pentru locomotive. Suma de 46,5 miliarde ruble (816 milioane USD) a fost alocata pentru inlocuirea locomotivelor cu durata de viata expirata.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-plateste-peste-4-miliarde-usd-pentru-mentenanta-locomotivelor/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Balto on January 16, 2018, 12:12:19 PM
Siemens castiga licitatia pentru noile trenuri de mare viteza din Turcia


Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a atribuit companiei Siemens contractul pentru construirea celor 10 trenuri noi de mare viteza. Oferta depusa de catre producatorul german de material rulant a fost de 349 milioane euro.
Contractul cuprinde, pe langa construirea si livrarea celor 10 noi trenuri de mare viteza, si livrarea unui simulator de tren, asigurarea mentenantei trenurilor si a pieselor de schimb.

Livrarea noilor trenuri de mare viteza va avea loc incepand cu luna martie 2019, urmand sa fie puse in circulatie incepand cu 2021.
La licitatie au mai depus oferte si producatorul francez de material rulant Alstom (TCDD nu a specificat valoarea ofertei depuse de catre Alstom) si unul dintre producatorii spanioli de material rulant, CAF, acesta din urma venind cu o oferta in valoare de 273 milioane de euro.

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/siemens-castiga-licitatia-pentru-noile-trenuri-de-mare-viteza-din-turcia/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 19, 2018, 07:37:09 AM
KTZ si General Electric semneaza contracte de 900 milioane dolari

Compania de Cai Ferate din Kazahstan (KTZ) si General Electric Transportation au semnat un prim contract pentru livrarea a 300 de locomotive de manevra. Vehiculele feroviare vor fi fabricate in Statele Unite ale Americii (SUA), asamblarea finala se va face insa in Kazahstan. Primele doua locomotive din aceasta comanda vor fi livrate in 2019. Restul vor fi livrate, gradual, in urmatorii zece ani. Aceasta comanda faciliteaza crearea a 3500 de locuri de munca in SUA.

Cel de-al doilea contract semnat intre operatorul din Kazahstan si producatorul nord-american de material rulant vizeaza mentenanta, pe durata a 18 ani, a 175 de locomotive de pasageri, din gama ,,General Electric Evo – seria ТЭП33A", utilizate de catre KTZ inca din 2016. Acest al doilea contract include si extinderea fabricii Lokomotiv Kurastyr Zauyty, din Astana. Locomotivele din seria ТЭП33A produse in aceasta fabrica au fost livrate atat in Kazahstan cat si pe pietele din statele CSI.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/ktz-si-general-electric-semneaza-contracte-de-900-milioane-dolari/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 20, 2018, 08:43:33 AM
A fost livrat primul tren Coradia Polyvalent pentru Algeria

La 18 ianuarie, Alstom a livrat primul din cele 17 trenuri Coradia Polyvalent comandate de compania nationala de transport feroviar din Algeria, SNTF. Trenul va fi transportat in portul Savone (Italia) de unde se va imbarca in directia portului Algiers (Algeria). Conform estimarilor, trenul este asteptat sa ajunga la destinatie la 29 ianuarie 2019. Livrarile urmatoarelor trenuri vor avea loc pana in iulie 2018. Trenurile, proiectate si produse la centrul Alstom din Reichshoffen, Franta, vor circula in marile orase din Algeria.

Trenul Coradia Polyvalent pentru Algeria este un tren bimodal (diesel si electric-25kV) capabil sa circule cu o viteza de 160 km/h. Cu o lungime totala de 110 m, trenul are sase vagoane si o capacitate de 254 de calatori, inclusiv 60 de calatori la clasa intai. Trenul Coradia Polyvalent respecta cerintele SNTF si a calatorilor sai. Este adaptat la conditiile climatice ale tarii (nisip, temperaturi ridicate) si are un sistem de aer conditionat foarte eficient. Trenul are podea joasa pentru a facilita accesul si deplasarea la bordul vehiculului, in special pentru calatorii cu mobilitate redusa. Designul trenului si motorul sau puternic permit optimizarea conditiilor de operare. Dotarile interioare ale trenurilor sunt printre cele mai moderne ale companiei SNTF si asigura un nivel ridicat de confort.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/fost-livrat-primul-tren-coradia-polyvalent-pentru-algeria/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 26, 2018, 08:51:23 AM
Turcia: licitatia pentru 96 de trenuri de mare viteza, amanata pentru aprilie

Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a anuntat ca licitatia pentru co-fabricarea a 96 de trenuri de mare viteza a fost amanata pentru 5 aprilie. Acest proiect este estimat la o valoare de 3 miliarde de euro si este asteptat cu un interes semnificativ de care producatorii din industria internationala de material rulant. Initial, licitatia ar fi trebuit organizata in luna ianuarie. TCDD a luat decizia insa de a amana organizarea procedurii de pre-calificare, la solicitarea mai multor companii din piata de profil care si-au exprimat dorinta de a participa la licitatie. Pentru pregatirea documentatiei necesare este nevoie de mai mult timp.

Potrivit conditiilor de participare la licitatie, un prim lot de 20 trenuri de mare viteza vor fi fabricate la sediul constructorului, cu doar 10% rata de productie in Turcia. Urmatorul lot de 60 trenuri de mare viteza se vor fabrica in Turcia, cu o rata de productie locala de 53%. Restul de 16 vehicule, din totalul de 96, vor fi fabricate in Turcia de catre Tülomsaş (producatorul national de locomotive si vagoane de pasageri) insa sub supravegherea castigatorului licitatiei din aprilie 2018. Rata localizarii in Turcia pentru fabricarea celor 16 trenuri de mare viteza va fi de 74%.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-licitatia-pentru-96-de-trenuri-de-mare-viteza-amanata-pentru-aprilie/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on March 09, 2018, 07:35:34 AM
Siemens va livra 60 de trenuri Desiro Cailor Ferate Israeliene

Caile Ferate Israeliene si Siemens au semnat un contract in valoare de 900 de milioane de euro pentru livrarea a 60 de trenuri regionale Desiro HC in urmatorii zece ani. Trenurile etajate pot fi comandate sub forma unor automotoare cu patru vagoane sau cu sase vagoane. ,,Aceasta comanda are o importanta strategica pentru noi din doua puncte de vedere. Pentru prima data in istoria companiei, vom livra trenuri complete in Israel. De asemenea, pentru prima data, am comercializat platforma noastra de trenuri moderne Desiro HC in afara Germaniei", a declarat Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.

Odata cu semnarea contractului, Siemens a primit prima solicitare pentru 24 de trenuri din care sase trenuri cu patru vagoane si 18 trenuri cu sase vagoane. Comanda include intretinerea primelor 24 de trenuri pe o perioada de 15 ani, constructia atelierului de reparatii din Ashkelon, precum si alte optiuni de intretinere. Trenurile au la baza platforma Desiro HC, construita pentru Rhine-Ruhr Express (RRX), care combina caracteristici premium cu tehnologia de ultima generatie.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/siemens-va-livra-60-de-trenuri-desiro-cailor-ferate-israeliene/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: cristi5 on April 19, 2018, 09:45:53 PM
Filmare in transsiberian

http://m.adevarul.ro/locale/piatra-neamt/prezentarea-vagonului-transsiberian-8_5ad8b9b3df52022f7502c158/index.html
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: TibiV on April 20, 2018, 09:56:57 PM
Intrebare: ce lungime are trenul asta ?!?!...  :jawdrop:

Observatie: habar nu aveam ca exista drone de acrobatie/vanatoare-bombardament...  :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=nQDcDZ6rmGE
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: dr4qul4 on April 21, 2018, 12:07:57 AM
toate dronele se dau usor peste cap. Dar asta e scule...pentru o drona civila.
Iar pilotul e incredibil. Il ajuta si ochelarii 3D, dar sa treci cu drona pe sub un tren in miscare?  :yikes:



Title: Re: Trenurile in lume
Post by: rizzuh on April 21, 2018, 12:21:26 PM
Quote from: TibiV on April 20, 2018, 09:56:57 PM
Intrebare: ce lungime are trenul asta ?!?!...  :jawdrop:

Nu m-am uitat la tot clipul, ci doar pe sarite, dar pentru SUA asta e la ordinea zilei. Vezi aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=441.msg165304#msg165304). Mai ales ultima poza, numara locomotivele ;)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: cristi5 on June 14, 2018, 03:09:25 PM
Daca vreti telenovela despre infrastructura, vedeti mai jos una despre conductorii din trans-siberian, 9 episoade, filmate de Anul nou si Craciunul rusesc. Destul de bine facuta.

Conductorii sunt 14 zile pe drum, apoi au 5-14 zile libere. Fac de toate: schimba lenjerie, hartie igienica, vand ceai si dulciuri... La capatul celor 2 saptamani curata vagonul sa vina urmatorul schimb.

Trenul are un "inginer" bun la toate, care are mereu treaba, desfunda toalete, repara conducte, instalatii electrice... Toaletele se infunda din cauza inghetului. La desfundare, conductorii arunca continutul toaletelor pe sine, desi nu ar avea voie. Conductorii fura mereu carbune, just in case. Carbunele de la Vladivostok arde cel mai bine cica. Incalzirea electrica mai cade, mai ales daca locomotiva trage tare (zice inginerul trenului) si atunci se trece pe incalzirea cu sobe, pe carbune.

O intarziere de 4 ore nu e problema, in cateva zile se recupereaza

https://www.youtube.com/watch?v=HTE04hyCRBw

Apoi youtube mi l-a pus pe asta:

https://www.youtube.com/watch?v=By_d0rvXHzU

din care am aflat de exemplu ca Trans-siberianul a fost construit cu sine din fier, nu din otel, si asa au scazut costurile cu 75%... Si  din pacate accidentele feroviare au urmat, ca linia fireste ca n-a rezistat multi ani.

Am aflat si de ce CF la lacul Baikal mergea pana aproape de mal (localitatea Baikal), dupa care ocolea pe langa lac prin sud (Slyudyanka)... Se numeste circum-Baikal (https://en.wikipedia.org/wiki/Circum-Baikal_Railway).

https://www.openstreetmap.org/relation/2326588#map=10/51.7666/104.4182

Motivul pentru ocolire e ca acolo era preconizat sa fie ferry-boat. A si fost un ferry-boat spargator de gheata, fabricat la Londra si montat la fata locului, numit Baikal.
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Baikal_ferry.jpg)

Avea 15 cazane mici, pt ca un cazan mare nu incapea pe CF. Si-asa unele piese au trebuit refacute pt ca s-au prins ca nu incap prin tunel abia la fata locului. In fine, dupa ce s-au chinuit sa-l monteze au constatat ca nu functioneaza pt ca gheata pe lac e mai groasa decat s-a crezut si deci barca nu functiona mare parte din an. La un moment dat au tras sine peste gheata...

Asa ca s-a construit CF pe malul lacului, a fost chiar dublata!, dupa care dupa WW2 traseul de la Irkutsk a fost mutat in diagonala Irkutsk-Slyudyanka.

https://www.openstreetmap.org/relation/2328712#map=9/51.7313/105.1195

Calea ferata veche Irkutsk-Baikal a fost inundata de un baraj. CF pe langa lac (Baikal-Slyudyanka) a fost redusa la linie simpla si mai este folosita de trenuri locale si turistice.
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: tom_sawyer on July 13, 2018, 08:02:25 PM
VIDEO Primul TGV african a atins 357 km/h în teste și va fi lansat oficial în Maroc, la final de an

Primul TGV din Africa urmează a fi dat în folosință peste câteva luni în Maroc, iar în teste trenul a atins 357 km/h, urmând ca viteza maximă comercială să fie de 320 km/h. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de 9 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii.

Costul de aproape 2 miliarde de euro a fost împărțit între Franța (51%) și Maroc, Arabia Saudită, Kuweit și emiratul Abu Dhabi (49%). Au fost cumpărate 12 rame de la Alstom și trenul, denumit Al Borak, va face două ore și zece minute de la Tanger la Casablanca, față de cinci ore cât fac trenurile convenționale din prezent.

https://youtu.be/fRrq92dcvKQ

hotnews.ro (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22565951-video-primul-tgv-african-atins-357-teste-lansat-oficial-maroc-final.htm)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: frunzaverde on July 14, 2018, 10:44:50 PM
^
Las' ca noi platim 9 milioane de euro ca sa crestem viteza pe defileul Muresului de la 120 la 160... Cand s-ar fi putut mult mai simplu cu un RK si trenuri tilt.
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on September 27, 2018, 11:16:07 AM
Un consortiu ruso-ungar a castigat un contract de 1 miliard de euro in Egipt

Caile Ferate Egiptene (ENR) si consortiul ruso-ungar Transmashholding-Hungary Kft. au semnat un contract pentru livrarea a 1.300 de vagoane de pasageri. Costul total al contractului depaseste 1 miliard de euro fiind cel mai mare contract pentru material rulant al Cailor Ferate Egiptene. Durata contractului de livrare este de 5 ani de la data semnarii.

Vagoanele vor fi dezvoltate conform specificatiilor operatorului feroviar egiptean. Cinci tipuri de vagoane vor fi produse si livrate dintre care 500 de vagoane clasa 3 cu ventilare fortata, 500 de vagoane clasa 3 cu aer conditionat, 180 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat, 90 de vagoane clasa 1 cu aer conditionat si 30 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat si restaurant. Ca parte a consortiului, Tver Carriage Works va deveni principalul producator de componente si va fi responsabil cu transferul de tehnologie si organizarea industriala. TMH Engineering va fi autoritatea responsabila cu proiectarea si revizuirea proiectului tehnic. Partenerul ungar al consortiului va juca rolul de producator si finantator in cadrul proiectului. Conform estimarilor, jumatate din vagoanele care vor fi livrate vor fi produse in cadrul fabricii Dunakeszi Jarmujavito Kft. de pe teritoriul Ungariei, in colaborare cu TVZ, restul vagoanelor fiind produse de TVZ la nivel individual.

Proiectul anticipeaza livrarea componentelor si subansablurilor dedicate asamblarii finale a vagoanelor in cadrul fabricii de productie a vagoanelor care vor fi realizate de TMH International in colaborare cu Organizatia Nationala pentru Productie Militara din Egipt. Contractul a fost acordat in urma unei licitatii lansate de ENR in 2017 la care au participat companii producatoare de vagoane din China, Italia, India si Romania.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/un-consortiu-ruso-ungar-a-castigat-un-contract-de-1-miliard-de-euro-in-egipt/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on October 11, 2018, 09:55:03 PM
RZD va achizitiona 5000 de locomotive

Compania de Cai Ferate din Rusia (RZD) a anuntat ca va achizitiona 5000 de locomotive, pana in 2025. Planul a fost facut public de catre Oleg Valinskiy, directorul general adjunct al RZD. Intr-o prima etapa, anul acesta, RZD va aloca suma de un miliard de euro pentru achizitionarea unui prim lot de 600 de locomotive. Majoritatea vor fi destinate transportului de marfa. Astfel, din cele 600 de locomotive noi, 300 vor fi electrice si aproximativ 100 vor fi diesel. Restul de 200 de locomotive vor fi pentru operatiuni de manevra feroviara.

Pe termen lung, in urmatorii ani, Caile Ferate Ruse intentioneaza sa achizitioneze, anual, cate 700 de locomotive. Astfel, in 2019 RZD intentioneaza sa achizitioneze 731 de locomotive, urmand ca in 2020 sa cumpere 746 de locomotive. "Cererea pentru inlocuirea parcului de locomotive se situeaza undeva in jurul cifrei de 720-745 pe an, asta pana in 2025", a specificat Oleg Valinskiy.

Planurile RZD nu se rezuma doar la achizitii, ci si la proiecte de modernizare a materialului rulant din parcul existent. In consecinta, compania va moderniza nu mai putin de 15.000 de locomotive. In prezent, RZD opereaza cu 11.800 locomotive diesel si electrice pentru transportul de marfa, 196.300 vagoane de marfa, 5.900 locomotive de manevra, 3.100 locomotive pentru transportul de pasageri, 21.000 de vagoane de pasageri, precum si 14.300 de trenuri suburbane.

RZD dispune de o retea de cai ferate in lungime de 88.500 kilometri, din care 43.700 kilometri sunt electrificati.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/rzd-va-achizitiona-5000-de-locomotive/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on October 28, 2018, 08:45:46 AM
VIDEO Surprinzătoarele trenuri de mare viteză din Uzbekistan - Povestea super-trenurilor low-cost de pe vechiul Drum al Mătăsii

Uzbekistan, țară cunoscută pentru superbele orașe de pe Drumul Mătăsii, dar și pentru fostul dictator Karimov, se numără printre puținele țări din lume care au trenuri de mare viteză. Țara are peste 800 km pe care circulă și trenuri spaniole Talgo ce ating 250 km, astfel că cei 600 km de la Tașkent la Buhara sunt parcurși în sub patru ore. Prezența Uzbekistanului în lista selectă a țărilor care au trenuri de mare viteză este o mare surpriză, iar mai jos puteți citi despre strategia uzbecilor de a construi cu buget mic trenuri super-rapide. De la București la Sighișoara sunt 294 km și trenurile fac cinci ore și jumătate. Între orașele uzbece Tașkent și Samarkand sunt 356 km,  trenurile de mare viteză fac două ore și 8 minute, iar cele rapide, 3 ore și 45 de minute.

https://www.youtube.com/watch?v=jBHZ16cW3x8

https://www.youtube.com/watch?v=QHf3aR50enk

Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22781145-video-surprinz-toarele-trenuri-mare-vitez-din-uzbekistan-povestea-super-trenurilor-low-cost-vechiul-drum-sii.htm)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: cristi5 on October 28, 2018, 09:29:10 AM
Merge 200 pe portiuni drepte. Dar au multe portiuni drepte :)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: TibiV on October 30, 2018, 02:24:44 PM
Bai, ejti nebun?!....

Senzationala mi se pare "trecerea la nivel" din primul video....
Nici cocalarul-cocalarilor nu are cum sa ocoleasca/fenteze bariera aia.
Ma rog, poate sa incerce... 
:lol:
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: dan tm on November 02, 2018, 09:19:42 AM
Eu am alta dilema: la noi cind e cald sint restrictii de viteza, cum rezolva MArocul si Uzbekistanul problema asta? :-[ :-[


TVlad, ai sa fi surprins dar in Rusia sint destui care forteaza trecerile.Cred ca sistemul de treceri in Uzbekistan e mostenit de la URSS.

https://www.youtube.com/watch?v=XQqkzYQnN24
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on November 24, 2018, 07:31:38 AM
VIDEO Cum și de ce sunt folosite în Australia trenuri de marfă uriașe care nu au nevoie de mecanici

Dacă unele țări discută posibilitatea lansării unor trenuri de marfă de mare viteză, altele au trecut la trenuri care nu mai au nevoie de mecanici și străbat sute de kilometri. Una dintre cele mai mari companii miniere folosește în Australia trenuri uriașe care transportă minereu de fier fără a fi nevoie de mecanic în locomotivă. Australia oferă condiții prielnice pentru astfel de teste și compania care face testele le va extinde și spune că reușește să facă economii importante.

https://www.youtube.com/watch?v=8A-GAg69rAM

Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22829449-video-cum-sunt-folosite-australia-trenuri-marfa-uriase-care-nu-nevoie-mecanici.htm)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 04, 2018, 10:04:13 AM
​VIDEO Cel mai rapid tren indian a atins 180 km/h și va intra curând în circulație

​În India, țară celebră pentru trenurile sale aglomerate și lente, a fost testat cu succes un tren construit local care a atins 180 km/h și va intra curând în circulație între două dintre cele mai mari orașe ale țării. Cei 770 km dintre New Delhi și Varanasi vor fi parcurși în opt ore de trenul premium construit la Chennai, oraș unde în trecut a fost construit și modelul auto Logan. India are 115.000 km de cale ferată și zilnic se fac 22 de milioane de călătorii. Anual mor peste 20.000 de oameni pe calea ferată.

https://www.youtube.com/watch?v=BhpjvU_cfXo

Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22846945-video-cel-mai-rapid-tren-indian-atins-180-intra-curand-circulatie.htm)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 04, 2018, 10:21:00 AM
RZD va investi circa doua miliarde de euro in servicii digitale pana in 2025

"Suma pe care ne dorim sa o investim in dezvoltarea digitalizarii, pana in 2025, se situeaza in jur de 150 miliarde ruble (circa 2 miliarde de euro)", a precizat Oleg Belozerov. Astfel, prin noile investitii se preconizeaza ca ponderea de transport feroviar de marfa care va putea fi rezervata electronic va creste la 75%, iar in transportul de calatori, ponderea achizitionarii biletelor electronice de calatorie, pentru trenurile de lung-parcurs, va creste la 70%.

Dintre proiectele implementate deja, in domeniul digitalizarii, presedintele RZD a reamintit piata electronica pentru transportul de marfa (State Owned Electronic Trading Platform), unde sunt inregistrati peste 3,200 de participanti. Pe segmentul transportului feroviar de pasageri, RZD implementeaza proiectul "Mobilitate Inovatoare", iar acesta presupune combinarea a diferite servicii electronice pentru pasageri, precum planificarea si sustinerea calatoriilor door-to-door, rezervarea si achizitionarea tuturor tipurilor de bilete pentru organizarea unor calatorii multi-modale, dar si a altor servicii suplimentare. Presedintele RZD este de parere ca acest proiect va permite operatorului rus sa ofere posibilitatea procesarii unui singur document de calatorie, pe viitor, atunci cand baza legislativa va putea sustine acest lucru.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/rzd-va-investi-circa-doua-miliarde-de-euro-in-servicii-digitale-pana-in-2025/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on December 22, 2018, 10:10:17 AM
Prima locomotiva pentru Azerbaidjan, livrata de Alstom

(https://i.imgur.com/GpSBotTh.jpg) (https://i.imgur.com/GpSBotT.jpg)

Compania Alstom a livrat prima locomotiva de marfa Prima T8 ,,AZ8A" din cele 40 de astfel de vehicule care vor circula pe ruta regionala Baku-Tbilisi-Kars pentru Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY). Locomotiva a fost fabricata de joint-venture-ul EKZ in Astana, Kazahstan. Alstom va efectua testele de validare pe reteaua de cale ferata din Azerbaidjan in urmatoarele luni.

Clasa Prima, dezvoltata de Alstom, acopera toate segmentele pietei de locomotive de la transport de mare tonaj, transport marfuri, transport pasageri, la locomotive de manevra si utilaje de lucru. AZ8A este o locomotiva Prima de mare tonaj dezvoltata pentru Azerbaidjan. Aceasta are la baza locomotivele KZ8A aflate in prezent in serviciu in Kazahstan, dar si specificatiile tehnice solicitate de ADY. In plus, locomotiva este in conformitate cu standardele si specificatiile GOST. Pana in prezent, au fost vandute peste 3.000 de locomotive Prima (peste 4.200 de sectiuni) in intreaga lume incepand cu anii 90.

Avand opt osii, locomotiva Prima T8 este cea mai puternica locomotiva electrica din lume. Acest model este o locomotiva de marfa cu doua sectiuni capabila sa tracteze pana la 9.000 de tone si sa atinga o viteza de 120 de km/h, cu o putere continua de 8,8 Megawatt. Locomotiva AZ8A este proiectata sa circule la intervale de temperatura de -25°C pana la 50°C. Necesita intretinere minima si ofera un nivel ridicat de fiabilitate si costuri scazute pe intreaga durata de viata datorita designului sau modular.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/prima-locomotiva-pentru-azerbaidjan-livrata-de-alstom/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 09, 2019, 08:37:22 AM
Siemens Mobility castiga un nou contract important in SUA

(https://i.imgur.com/RVz1rfX.jpg)

Operatorul de transport feroviar de pasageri din SUA, Amtrak, a acordat Siemens Mobility un contract in valoare de 744 de milioane de euro pentru proiectarea si constructia a 75 de locomotive diesel-electrice Charger care vor inlocui si suplimenta parcul de locomotive diesel vechi care opereaza pe reteaua nationala. In cadrul contractului, care include si un Acord de Furnizare Piese de Schimb si Suport Tehnic pe mai multi ani, livrarea va incepe in vara lui 2021, iar serviciul va incepe in toamna aceluiasi an. Conform estimarilor, toate locomotivele vor intra in serviciu pana in 2024.

Aceste locomotive Charger vor tracta trenurile care circula pe liniile din Statele Unite, atat de la nord la sud, cat si de la est la vest. Vehiculele sunt dotate cu cele mai noi sisteme de siguranta, inclusiv sistemul de gestionare a energiei in caz de coliziune si sistemul de control al trenurilor specific Statelor Unite, care este un sistem de control al trenurilor bazat pe telecomunicatii cu eficienta sporita. Capabila sa atinga o viteza de pana la 200 km/h, noua locomotiva este dotata cu un motor QSK95 Cummins in 16 cilindri cu 4.400 de cai putere, de mare capacitate si care rezulta intr-o disponibilitate ridicata a locomotivei.

Locomotiva Charger este mai putin zgomotoasa decat vehiculele diesel pe care le inlocuieste si are un design simplu si un control mai bun al tractiunii. Astfel, calatoriile devin mai silentioase si mai linistite atat pentru operatori, cat si pentru pasageri. In plus, noile locomotive sunt mai prietenoase cu mediul decat predecesorii lor datorita celei mai noi tehnologii referitoare la emisii Tier 4 care reduce oxidul de azot cu peste 89% si pulberile sedimentabile cu pana la 95%, cpmparativ cu standardul Tier 0. Locomotivele vor fi realizate la fabrica Siemens Mobility din Sacramento, America de Nord. Motoarele vor fi fabricate de Cummins in centrul din Seymour, Indiana.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/siemens-mobility-castiga-un-nou-contract-important-in-sua/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on January 31, 2019, 06:59:53 AM
Transmashholding va livra locomotive in Cuba

(https://i.imgur.com/MKI5Kea.jpg)

Producatorul rus Transmashholding si Tradex, Agentia Cubaneza pentru importul de material rulant, au semnat un contract pentru livrarea a 23 de locomotive electrice din seria LDE 2500. Acestea vor fi fabricate in cadrul Bryansk Locomotive Works, o divizie a companiei Transmashholding. Livrarea va avea loc in termen de 45 de luni de la semnarea contractului. Producatorul rus de material rulant va asigura o perioada de garantie de 36 de luni sau echivalentul a 440,000 de kilometri parcursi.

Locomotivele vor fi livrate din portul Sankt Petersburg catre Havana, capitala Cubei. Potrivit contractului, inginerii rusi vor oferi sprijin pentru introducerea locomotivelor in operare pe reteaua cubaneza. Acestea vor fi utilizate atat in transportul de marfa cat si in transportul de pasageri, pe ecartament standard de 1435 mm. Transmashholding a precizat ca locomotivele vor dispune de protectie speciala importiva coroziunii, pentru a face fata conditiilor de umiditate, prezent in climatul Insulelor Caraibe. Producatorul rus de material rulant garanteaza pentru aceste locomotive o durata de viata de 30 de ani.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/transmashholding-va-livra-locomotive-in-cuba/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: voicul on February 11, 2019, 07:05:59 PM
Ce sunet !!!

https://twitter.com/i/status/1094920838753763329

Si daca tot suntem la viteza:

https://www.youtube.com/watch?v=WYACbX9Z9tM
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on February 18, 2019, 08:20:35 AM
Federal Passenger Company, din Rusia, cumpara vagoane in valoare de 3,6 miliarde de dolari

Tver Carriage Works (TVZ), subsidiara a Transmashholding, si Federal Passenger Company, subsidiara a Cailor Ferate Ruse, au semnat un contract pe termen lung pentru livrarea a 3,730 de vagoane pentru pasageri. Acestea vor fi atat simple cat si etajate. Prima comanda ferma a fost exprimata pentru 2,644 de vagoane, cu optiunea suplimentarii cu 1,086 de vagoane. Valoarea intregului acord-cadru este de 237 miliarde ruble (3,6 miliarde de dolari), fara TVA. Contractul se va derula in perioada 2019-2025 si vizeaza dezvoltarea, proiectarea, fabricarea, testarea si omologarea materialului rulant. "Vom moderniza astfel aproximativ o patrime din actual parc de material rulant. Prin intermediul acestui contract pe sapte ani vom imbunatati calitatea serviciului de pasageri", a precizat Peter Ivanov, directorul general al Federal Passenger Company, subsidiara a RZD, responsabila de transportul de lung parcus pe rute nationale si internationale.

Noile vagoane, de diferite tipuri, vor fi compartimentate, open-space sau vagon restaurant si vor fi dotate cu locuri speciale pentru personalul feroviar. Noile trenuri din care vor face parte aceste vagoane vor fi trenuri push-pull. "Contractul semnat este extrem de important pentru TVZ si pentru industria feroviara in egala masura", a spus Andrey Solovey, directorul general al Tver Carriage Works (TVZ). Cele doua companii au mai semnat in 2018 un contract pentru livrarea a 293 de vagoane si, in 2017, un alt contract, in valoare de 10,6 miliarde ruble (161 milioane dolari) pentru livrarea a 106 vagoane etajate.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/federal-passenger-company-din-rusia-cumpara-vagoane-in-valoare-de-36-miliarde-de-dolari/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on March 04, 2019, 02:48:12 PM
TVZ incepe testarea noului tip de vagoane

(https://i.imgur.com/dlrNuPJ.jpg)

Compania Tver Carriage Works (TVZ) testeaza noul model de vagoane cu un singur nivel care sunt construite pentru un concept de cuplare cu doua vagoane. Acest lucru permite organizarea interiorului vagonului in functie de cerintele clientului. Inainte de lansarea productiei in serie, noile vagoane vor fi supuse mai multor teste inclusiv celor pentru verificarea sistemului de franare si puterii de tractiune, dar si a sistemului de climatizare. Structura vagoanelor cu un singur nivel si a celor supraetajate este stipulata in acordul dintre Tver Carriage Works si Federal Passenger Company in perioada pana in 2025. Timp de sapte ani, vor fi construite 3.730 de vagoane in cadrul unui contract de 3,6 miliarde de dolari (237 de miliarde de ruble). Primele livrari pentru noile vagoane cu un singur nivel sunt programate anul acesta.

Productia in serie a noilor vagoane va influenta semnificativ sistemul de transport de pasageri pe distante lungi si va imbunatati calitatea serviciilor. Datorita noilor solutii de planificare si pentru interior, trenurilor vor beneficia de spatii comune suplimentare. Noul design utilizeaza spatii comune inchise intre vagoane care permit crearea unui microclimat in tren si reduc semnificativ nivelul zgomotului. Temperatura poate fi reglata independent in fiecare vagon, iar ferestrele pot fi deschise, chiar si pe coridor, daca este necesar. Pentru prima data, noile vagoane au cabine de dus, dar si spatii pentru catering, si pot fi dotate cu automate de bilete.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/tvz-incepe-testarea-noului-tip-de-vagoane/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 01, 2019, 10:32:53 AM
Stadler castiga cel mai mare contract de trenuri de pana acum

(https://i.imgur.com/w8EacUe.jpg)

Autoritatea de Tranzit Metropolitan Rapid din Atlanta (MARTA) a acordat companiei Stadler un contract in valoare de 600 de milioane de dolari pentru livrarea a 127 de trenuri, cu doua optiuni, fiecare pentru 25 de trenuri suplimentare. Conform contractului, Stadler planuieste sa livreze 127 de seturi de tren, astfel incat primele trenuri sa intre in serviciu in Atlanta incepand cu 2023.

MARTA intentioneaza sa numeasca noile vehicule, care extind linia de productia actuala Stadler Metro, CQ400. Parcul de vehicule eficiente din punct de vedere energetic al MARTA opereaza in sisteme de tractiune multipla cu pana la patru vehicule si o viteza de pana la 113 km/h. Aceste vehicule sunt alimentare cu o tensiune directa de 750 volti printr-un sistem de tip sina a treia. Fiecare tren are 128 de scaune si un spatiu generos pentru pasagerii care calatoresc in picioare, este in conformitate cu legislatia americana privind Persoanele cu Dizabilitati (ADA) si este usor accesibil persoanelor cu mobilitate redusa. Vehiculele sunt dotate cu WiFi.

Stadler planuieste sa asambleze vehiculele pentru Atlanta la noua sa fabrica din Salt Lake City. Conform contractului, Stadler trebuie sa creeze cel putin 60% din valoarea proiectului in Statele Unite. La nivelul intregului grup, Stadler are mai multe proiecte METRO in productie. Trenurile METRO produse pentru aceste proiecte vor intra in serviciu in Minsk, Barcelona, Berlin, Glasgow si Liverpool, printre altele. Pentru Stadler, acesta este cel mai mare contract METRO in SUA si cea mai mare comanda de vehicule din istoria companiei. Noile trenuri vor deservi cel mai mare aeroport din lume, Aeroportul International Hartsfield-Jackson din Atlanta.
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 02, 2019, 07:47:21 AM
United Wagon Company a construit primele vagoane articulate pentru GPL

(https://i.imgur.com/bvtuLxdh.jpg) (https://i.imgur.com/bvtuLxd.jpg)

Compania de cercetare și producție "United Wagon Company" și grupul TEXOL, unul dintre cei mai mari operatori de transport feroviar din Kazahstan și cei mai mari proprietari de parcuri de vagoane, au semnat un contract privind furnizarea a 400 de vagoan articulate cisternă pentru transportul gazului petrolier lichefiat (GPL). Acest design al vagoanelor cu rezervoare articulate este revoluționar, fără ca un alt model pe piața CSI să poată corespunde standardelor sale tehnice și operaționale.

Modelele de vagoane 15-9541-01 vor fi supuse unei testări pentru performanțele lor monitorizate continuă în flota TEXOL. Vagoanele vor transporta mărfuri din Irkutsk Oil Company printre cei mai mari producători independenți de petrol și gaze din Rusia. Caracteristicile de design ale vagoanelor articulate vor permite economii semnificative în transportul mărfurilor, în special pe rutele lungi fără depozite. Cazanul are un volum de boiler de 163,1 m3 și o încărcătură utilă de 90 t, ceea ce permite reducerea dimensiunii flotei cu mai mult de jumătate față de vagoanele standard GPL. Designul unic al vagonului este compus din două cazane conectate printr-o îmbinare articulată capabilă să susțină sarcini laterale și verticale crescute. Cu o lungime de 24 de metri, designul cuplajului asigură o trecere fără de-a lungul secțiunilor drepte și curbe, inclusiv cele cu raze mici.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/uwc-vagoane-articulate-gpl/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 04, 2019, 09:48:49 AM
Bombardier semnează un contract de modernizare a trenurilor pentru proiectul Queensland New Generation Rollingstock din Australia

(https://i.imgur.com/3aoYLNfh.jpg) (https://i.imgur.com/3aoYLNf.jpg)

Bombardier Transportation a anunțat o comandă din partea autorităților din Queensland de a efectua modificări la trenurile pentru proiectul New Rollingstock (NGR) care sunt exploatate în prezent în rețeaua feroviară sud-estică Queensland. Contractul a fost semnat pe 29 martie. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 228 milioane euro, care include proiectarea și livrarea, precum și întreținerea continuă, pe durata parteneriatului public-privat.

Bombardier conduce consorțiul Qtectic contractat pentru a realiza proiectul NGR și va întreprinde lucrările de modificare a trenurilor în conformitate cu specificațiile revizuite de proiect ale autorităților cu partenerul industrial Downer EDI. Acordul dintre Bombardier și Departamentul de Transporturi și Drumuri Principale din Queensland (TMR) va include modulele de toaletă aprobate anterior, actualizate pentru acces îmbunătățit la dizabilități. Modificările vor include, de asemenea, un modul suplimentar adăugat la fiecare tren de șase vagoane pentru a oferi un acces îmbunătățit pasagerilor cu mobilitate limitată. Caracteristicile noilor trenuri includ o capacitate de 964 de pasageri în fiecare tren, instalarea la bord de WiFi, CCTV în întregul tren, afișaje infotainment LCD, module de toaletă noi, 12 spații alocate pentru mijloace de mobilitate și mai multe îmbunătățiri ale experienței pasagerilor.

Proiectul NGR de 4.4 miliarde de dolari este realizat sub parteneriatul public-privat cu guvernul Queensland și a fost acordat companiei Qtectic, care cuprinde Bombardier Transportation, John Laing, Itochu și Aberdeen Standard Investments. Proiectul include proiectarea și livrarea a 75 de trenuri noi de pasageri, construirea unui nou centru de întreținere la Wulkuraka, Ipswich și 32 de ani de întreținere a flotei.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/bombardier-ngr-modernizare-australia/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 08, 2019, 08:55:02 AM
Căile Ferate Ruse și URAL Locomotives vor dezvolta rame electrice etajate

(https://i.imgur.com/hKzZnj1h.jpg) (https://i.imgur.com/hKzZnj1.jpg)

Căile Ferate Ruse (RZD) și Ural Locomotives au anunțat semnarea unui parteneriat pentru dezvoltarea unor rame electrice etajate, EMU, pentru a crește capacitatea de modernizare a flotei RZD. Ural Locomotives este un joint venture dintre Sinara și Siemens, bazat pe construcția și dezvoltarea materialului rulant feroviar. Contractul prevede ca 80% din operațiunile de construcție și proiectare a noilor EMU să aibă loc în Rusia. În prima etapă, proiectul prevede un studiu de fezabilitate împreună cu realizarea proiectului tehnic preliminar, pentru a realiza planul operațional. Primele rame ar putea fi realizate în anul 2022.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/rusia-ural-rame-etajate/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 11, 2019, 07:46:46 AM
UWC a prezentat un nou model de vagon

(https://i.imgur.com/Yiyhsgg.jpg)

United Wagon Company a anuntat introducerea unui vagon autodescarcator pentru transportul si descarcarea automata ale agregatelor pentru constructii si minereurilor. In prezent, prototipurile de vagoane autodescarcatoare sunt supuse unor teste preliminare de certificare si garantie a calitatii pentru a obtine certificatul eliberat de Agentia Federala Rusa pentru Transport Feroviar. Compania planuieste sa lanseze productia in serie la sfarsitul lui 2019. UWC va livra 25 de vagoane autodescarcatoare TC cu livrare rapida si 20 de unitati companiei de transport RPC BrIK.

Exista doua modele de astfel de vagoane autodescarcatoare. Modelul 32-6982-01, proiectat pentru marfurile en gros, nu are podea autodescarcatoare si are un volum de 42 m3 si o capacitate de 72 de tone ceea ce face transportul de marfuri mai eficient comparativ cu modelele similare. Acest vagon poate transporta cu pana la 10 tone mai multa marfa si poate reduce numarul necesar de vagoane cu pana la 15%. Modelul 32-6982, proiectat pentru minereuri bulgari, are podea autodescarcatoare, o capacitate de 71 de tone si un volum de 42 m3. Structura vagonului suporta impactul unor incarcaturi mai mari in timpul procesului de incarcare.

Detalii pe ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/uwc-a-prezentat-un-nou-model-de-vagoane/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 11, 2019, 07:58:05 AM
Alstom prezintă noile X'Trapolis Mega produse în Africa de Sud ce vor fi livrate ca serie de 600 unități

(https://i.imgur.com/NyZKYYPh.jpg) (https://i.imgur.com/NyZKYYP.jpg)

Alstom anunță că Gibela, filiala sa din Africa de Sud, a prezentat două dintre trenurile sale X'Trapolis Mega, construite pentru Passenger Rail Agency of South Africa (PRASA), locuitorilor orașului Cape Town, capitala legislativă a țării.

Aceste trenuri fac parte din seria de 600 de noi trenuri de ultimă generație, construite de Gibela pentru Passenger Rail Agency of South Africa (PRASA). Primele 18 trenuri, care funcționează în prezent în Pretoria, la nord de Johannesburg, au fost fabricate la uzina Alstom din Lapa din Brazilia. Apoi, Gibela, noua unitate modernă de producție a trenurilor situată în Dunnottar (provincia Gauteng) a început producția primelor trenuri fabricate în Africa de Sud, primele trei astfel de trenuri fiind livrate către PRASA între decembrie 2018 și martie 2019.

Fabrica Gibela, inaugurată în octombrie anul trecut de președintele Africii de Sud, a fost construită cu capacitatea de a produce 62 de trenuri pe an la producția de vârf (fiecare garnitură cuprinde șase vagoane). Furnizorii locali implicați în lanțul de aprovizionare, în conformitate cu angajamentele contractuale privind conținutul local, vor câștiga expertiză în fabricație care le va permite să concureze pe piețele globale, deschizând un potențial real pentru exporturi semnificative și câștiguri de schimb valutar pentru Africa de Sud.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/alstom-gibela-xtrapolis-prasa/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 15, 2019, 08:15:47 AM
Un nou studiu indică o cerere ridicată pentru transportul cu trenuri de mare viteză în Texas

Cu o creștere semnificativă față de acum doi ani, acum 16 milioane de oameni călătoresc între Houston și North Texas anual, și o majoritate covârșitoare din Texans spune că ar dori să folosească un tren de mare viteză ca un mod de transport sigur și de încredere pentru aceste rute. Acestea sunt printre principalele concluzii ale unui studiu actualizat privind tendințele de călătorie, Transforming Travel in Texas, care a analizat piața pe care o va servi trenul de mare viteză din Texas.

Studiul, conținând noi cercetări și analize efectuate de L.E.K., raportează că trenul de mare viteză ar putea reduce timpul de călătorie cu 60-90 de minute în medie, făcând conexiunea globală între Houston și Texas de Nord mai rapidă decât cu avioanele sau călătoriile auto. Texas Central, dezvoltatorii serviciului de trenuri de mare viteză, a lansat studiul actualizat, care indică faptul că prognoza ridershipului a crescut în ultimii doi ani. Studiul estimează că aproape 6 milioane de pasageri vor utiliza trenul anual până în 2029 și că va ajunge la peste 13 milioane de pasageri anual până în 2050. Trenul de 300 km/h va conecta regiunile în 90 de minute, cu o oprire în Valea Brazos.

Detalii pe Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/tren-mare-viteza-texas/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Mamutu on April 23, 2019, 08:34:21 AM
Primul tren cu energie solară!
A fost construit in vestul Australiei, pe o distanță scurta și plana, energia o primește de la panourile de pe acoperișul trenului și a stațiilor. Excesul de energie merge in rețea.
Bateria are 77kWh (cât un Tesla3) și duce 100pasageri.
Ma gândesc de ce nu se pun panouri și pe autobuzele electrice?!

https://youtu.be/1SafVI7vKs4
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 26, 2019, 07:10:40 AM
Alstom va livra ultimele trei locomotive AZ4A Cailor Ferate din Azerbaidjan

(https://i.imgur.com/eWF84lZ.png)

Compania Alstom a livrat ultimele trei locomotive Prima M4 (AZ4A) produse in Franta care vor intra in curand in serviciu pentru transportul feroviar de calatori din Azerbaidjan. In octombrie 2017, Alstom a prezentat in Belfort, Franta, prima locomotiva pentru transportul de pasageri Prima M4 construita pentru Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY). 10 astfel de locomotive de pasageri Prima M4 au fost produse in Belfort. Vehiculele fac parte dintr-un contract in valoare de 300 de milioane de euro acordat in 2014 de ADY care a inclus livrarea a 50 de locomotive de marfa KZ8A. Comanda a fost insa modificata la 40 de locomotive de marfa si la 10 locomotive de pasageri.

Locomotivele pot opera atat pe retele de 25 kV in curent alternativ pe coridorul Est-Vest, dar si pe retele de 3 kV in curent direct pe coridorul Nord-Sud. Locomotiva pentru transport de pasageri AZ4A are la baza platforma modulara a locomotivelor Prima dezvoltate de Alstom si construite pentru a oferi operatorilor cele mai potrivite solutii pentru transportul de pasageri si de marfa. Locomotiva Prima AZ4A poate atinge o viteza de pana la 160 km/h pentru serviciile de transport de pasageri si are perioade mai indelungate intre serviciile de intretinere si cele de reparatii, un consum redus de energie, dar si costuri de intretinere reduse si o eficienta imbunatatita a managementului parcului de vehicule. Locomotiva AZ4A este o locomotiva Prima M4 construita in functie de cerintele tehnice ale Cailor Ferate din Azerbaidjan si in conformitate cu standardele si specificatiile GOST (normele CSI). Vehiculele au un sistem de tractiune de ultima generatie bazat pe tehnologia Alstom. Locomotivele au nevoie de servicii minime de intretinere si ofera un nivel ridicat de fiabilitate si costuri scazute pe intreaga durata de viata datorita designului modular.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/alstom-va-livra-ultimele-trei-locomotive-az4a-cailor-ferate-din-azerbaidjan/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 26, 2019, 07:24:11 AM
Wabtec a livrat a 1000a locomotivă Evolution Series Tier 4 pentru Canadian Național

(https://i.imgur.com/6l3miW9h.jpg) (https://i.imgur.com/6l3miW9.jpg)

Wabtec anunță că a livrat cea de-a 1000-a locomotivă Evolution Series Tier 4 de la uzina din Fort Worth, TX. Livrarea de referință pentru Canadian Național arata succesul comercial al locomotivei, care a stabilit standardul pentru performanța de mediu în industria de transport feroviar. Capacitățile, valoarea, fiabilitatea și performanța ecologică dovedită a locomotivei au determinat-o ca fiind alegerea preferată în rândul căilor ferate de transport de marfă nord-americane.

Seria Evolution Series Tier 4 a fost prima locomotivă de transport marfa care îndeplinește standardele de emisie ale Agenției de Protecție a Mediului din SUA (EPA) Tier 4. Ea a scazut emisiile cu mai mult de 70% fata de locomotiva de rangul 3 fara a fi nevoie de alte modificări. Acest nivel 4 a economisit operatorilor căilor ferate peste 1,5 miliarde de dolari în infrastructura ureei și costurile operaționale. Atunci când sunt combinate cu soluțiile digitale Wabtec, cum ar fi Trip Optimizer, funcționalitatea adăugată permite locomotivei să realizeze economii de 3-17% din costurile de combustibil și reduceri ulterioare ale emisiilor.

De la lansarea primului model de producție la BNSF Railway, Evolution Series Tier 4 Locomotive s-a alăturat la 6 operatori de clasă 1 și două companii miniere din America de Nord. Flota din ce în ce mai mare a rulat deja mai mult de 100 de milioane de kilometri de serviciul comercial, echivalentul transportului de marfă de la Seattle la Miami de aproximativ 30.000 de ori. De asemenea, au acumulat mai mult de 2500 de ani de operare.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/wabtec-1000-tier-cn/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 26, 2019, 07:26:46 AM
Transportatorul Eurosib achiziționează 400 de vagoane pentru containere United Wagon Company

(https://i.imgur.com/2rBKECI.jpg)

Eurosib SPb – Sisteme de Transport și Compania United Wagon (UWC) au semnat un contract pentru producerea și furnizarea a 400 de platforme de containere de nouă generație la cea de-a 24-a Expoziție Internațională de Transport și Logistică "TransRussia". Modelul 13-6903 va fi fabricat la sediul UWC, fabricantul de vagoane Tikhvin, iar vagoanele care vor fi livrate lunar operatorului feroviar, în perioada iunie 2019 – februarie 2020.

Platformele de containere montate pe boghiuri de 25 tf au performanțe avansate. Cu o capacitate de încărcare utilă de 74,5 t și o lungime de încărcare de 80 ft, acestea pot transporta containere de mare capacitate, inclusiv containere frigorifice și containere cisternă cu o masă brută de până la 36 tone. Un kilometraj mărit, de până la 1 milion km (sau 8 ani) între revizii, reduce semnificativ costurile de întreținere a ciclului de viață ale platformei containerului.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/eurosib-uwg-vagoane-platforma/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on April 26, 2019, 07:45:06 AM
Stadler a câștigat contractul pentru livrarea a 7 rame diesel optimizate pentru climă rece în Canada

(https://i.imgur.com/UPMoDa4h.jpg) (https://i.imgur.com/UPMoDa4.jpg)

Orașul Ottawa și Grupul SNC Lavalin au declarat Stadler câștigător al contractului pentru 7 trenuri FLIRT diesel-electrice cu patru vagoane, ca parte a proiectului de extensie O-Train Trillium Line. Contractul este evaluat la aproximativ 80 de milioane de franci elvețieni (106 milioane de dolari canadieni). Canada este acum a 18-a țară care a achiziționat trenuri Stadler FLIRT. Conform contractului, Stadler va livra vehiculele, începând cu mijlocul lui 2021, în Ottawa, unde vor fi supuse unor teste extinse. Acesta este al doilea contract al lui Stadler din Canada. Stadler construieste in prezent rame etajate pentru Rocky Mountaineer, care vor transporta pasagerii pe scenicele rute de la nord-est de Vancouver.

Cele 7 trenuri cu patru vagoane pentru Ottawa sunt echipate cu patru motoare diesel de 480 kW. Cu designul actual trenurile se conformează standardului de emisii Tier4 final, în clasa IV pentru cale ferată din America de Nord, cu ADA și sunt pe deplin în conformitate cu standardele AODA (Accesibilitate pentru călătorii cu dizabilități), precum și Standardul american de siguranță împotriva incendiilor NFPA 130. Cu viteze de până la 120 de kilometri pe oră, trenurile Stadler FLIRT vor deservi linia extinsă Trillium. Etapa 2 pentru Extinderea liniei Trillium este un proiect de parteneriat public-privat care va extinde traseul existent prin adăugarea a 16 kilometri de cale ferată și 8 stații noi, inclusiv o legătură cu Ottawa Macdonald-Cartier Aeroport internațional. TransitNEXT, o filială deținută în totalitate de SNC-Lavalin, va proiecta, construi, finanța și opera extinderea liniei Trillium în faza 2.

Uzina Stadler din Bussnang, Elveția, construiește și asamblează trenurile FLIRT pentru Ottawa. Aici, Stadler are o vastă experiență în proiecte pentru țările cu cerințe privind vremea extremă ce aduce condiții de iarnă. În Estonia, Norvegia, Finlanda și Suedia trenurile Stadler FLIRT sunt deja în funcțiune cu înaltă disponibilitate operațională, chiar și în condiții dificile de vreme rece.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/stadler-rame-diesel-canada/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 06, 2019, 07:10:49 AM
MBTA modernizează 27 de locomotive F40 pentru trenurile Rail Commuter

(https://i.imgur.com/1A1m0Idh.jpg) (https://i.imgur.com/1A1m0Id.jpg)

Massachusetts Bay Transportation Authority a votat să exercite o opțiune contractuală pentru inițierea modernizării a 27 de locomotive suplimentare Commuter Rail. În conformitate cu un contract existent, MBTA are în curs de modernizare 10 modele F40 ale așa-numitei "flote moștenite" a locomotivelor Rail Commuter. Reparațiile adiționale fac parte dintr-o strategie de îmbunătățire a fiabilității locomotivelor pe termen scurt, în timp ce studiază în același timp modurile în care întreaga rețea Rail Commuter poate funcționa în viitor prin Rail Vision.

Inițial, a fost aprobat în iunie 2017, contractul în curs de desfășurare cu Motive Power, Inc. a adus prima locomotivă F40 revizuită serviciului de pasageri în martie 2019. Al doilea F40 este programat să revină pe șine în această săptămână, în timp ce restul de opt se vor întoarce în mod continuu cu toate cele 10 care se așteaptă să revină până la sfârșitul lunii august 2019. Programul constă în reconstruirea și recondiționarea completă a modelelor F40 cu upgrade-uri suplimentare, inclusiv monitorizare și diagnoză la distanță, camere cu imagine orientată spre față și cabină, precum și sisteme moderne de frânare și control.

Opțiunea de revizuire a celor 27 de locomotive suplimentare este de așteptat să coste aproximativ 78,3 milioane de dolari. Se preconizează că prima dintre unitățile opționale va fi returnată în MBTA până în noiembrie 2020, iar ultima dintre cele 27 fiind finalizată până la sfârșitul anului 2021. MBTA inițial a achiziționat F40 în două etape: prima a inclus 25 de locomotive care au fost puse în funcțiune între 1987 și 1988; și a doua de 12 locomotive în 1991.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/mbta-modernizare-loco-f40/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 11, 2019, 06:30:08 AM
Japonia testează vineri cel mai rapid tren din lume, care va atinge o viteză operaţională de 360 de kilometri pe oră

https://www.youtube.com/watch?v=vRQDe4VQnHs

Japonia împinge în sus limitele vitezei pe căile ferate pe măsură ce testează cel mai rapid tren, capabil să atingă o viteză maximă de 400 de kilometri pe oră (249 de mile pe oră), potrivit Bloomberg. Numit Alfa-X, trenul ar urma să intre în funcţiune pe căile ferate japoneze în anul 2030. Compania feroviară JR East planifică ca trenul să circule cu o viteză de 360 de kilometri pe oră. Acesta ar fi cu 10 km/h mai rapid decât China's Fuxing Hao, care leagă capitala Beijing de Shanghai şi care atinge o viteză operaţională de 350 de kilometri pe oră.

ZF (https://www.zf.ro/business-international/japonezii-calca-pedala-de-acceleratie-la-podea-japonia-testeaza-vineri-cel-mai-rapid-tren-din-lume-care-va-atinge-o-viteza-operationala-de-360-de-kilometri-pe-ora-video-18124215)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 15, 2019, 07:36:23 AM
Stadler a deschis prima fabrică de material rulant din SUA

Stadler US Inc. a inaugurat noul complex de producție a trenurilor din cvadrantul nord-vest, în Utah. Ca parte a celebrării, Stadler a reafirmat întâlnirea istorică a trenurilor de la punctul Promontory cu trenurile electrice și diesel ale companiei pentru CalTrain și TEXRail. După aproximativ 18 luni de construcție, noua uzină de producție, localizată lângă aeroport, a fost finalizată în acest an. Toate operațiunile au fost transferate de la site-ul închiriat Warm Springs la noua uzină încă de luna trecută. Actuala clădire, cu o suprafață de 230.000 de metri pătrați, este situată pe o suprafață de 62 de acri din Quadrantul de Nord-Vest și constă din multiple hale de producție, fiecare având o suprafață de 45.000 de metri pătrați.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/stadler-fabrica-mr-sua/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 18, 2019, 07:22:38 AM
RZD va achizitiona 1000 de locomotive electrice

Caile Ferate Ruse intentioneaza sa achizitioneze 1000 de locomotive electrice noi in urmatorii trei ani, in valoare de 2 miliarde de euro. In plus, compania isi va extinde parcul de trenuri Lastochka de la 183 de trenuri in prezent in serviciu la 270 de trenuri pana in 2021. Cele doua proiecte fac parte din strategia extinsa a companiei de electrificare si reducere a emisiilor. Noile locomotive electrice si cresterea numarului de trenuri Lastochka formeaza pilonul procesului de electrificare din cadrul companiei. RZD se concentreaza pe electrificarea celor mai aglomerate linii ale sale si pe scoaterea din uz a locomotivelor diesel. In prezent, peste jumatate din reteaua feroviara a Rusiei de 85.500 km este electrificata si peste 85% din calatoriile din transportul de pasageri din Rusia se efectueaza pe reteaua electrificata.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/rzd-va-achizitiona-1000-de-locomotive-electrice/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 30, 2019, 08:10:40 AM
Russian Railways și Japonia au ajuns la un acord pentru trenuri de containere Japonia – Rusia – Europa

Russian Railways, Ministerul Transporturilor din Federația Rusă, Ministerul Terenului, Infrastructurii, Transportului și Turismului din Japonia și Asociația Operatorilor Intermodali Transsiberieni din Japonia au încheiat un acord privind organizarea traficului feroviar de containere între Japonia și Rusia – Europa. Acordul a fost semnat la Tokyo la 24 mai 2019 de către adjunctul Ministrului Transporturilor al Federației Ruse, Vladimir Tokarev, prim-adjunct al Directoratului Căilor Ferate Ruse, Alexander Misharin, primul ministru adjunct al landului, infrastructurii, transportului și turismului din Japonia (MLIT) Yasuhiro Sinohara și președintele Asociației Trans-Siberice a Operatorilor Intermodali din Japonia (TSIOAJ) Massoud Kenjiro.

Scopul memorandumului este de a dezvolta un serviciu sigur, fără pauze, rapid și convenabil pentru containere și de a mări volumul de transporturi de mărfuri pentru containere, folosind calea ferată trans-Siberian între Japonia-Rusia-Europa. Părțile au convenit să dezvolte împreună infrastructura necesară transportului și logisticii, inclusiv o creștere a capacității de transport și a capacității de transport feroviar transsiberiene, a porturilor și a terminalelor terestre și asigurarea unui număr suficient de material rulant și containere.

Detalii pe Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/russian-railways-japonia-containere/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 30, 2019, 08:11:45 AM
United Wagon Company ocupă primul loc în Rusia și locul al treilea mondial în producția de vagoane de marfă în 2018

(https://i.imgur.com/u51pMwvh.jpg) (https://i.imgur.com/u51pMwv.jpg)

Conform clasamentului producătorilor de material rulant din Rusia în anul 2018, realizat de INFOLINE-Analytics, United Wagon Company a ocupat locul întâi pe numărul de vagoane de marfă produse în Rusia (19.700 de vagoane de marfă) și locul al treilea în rândul principalilor producători mondiali, după CRRC și American-European Greenbrier Companies. United Wagon Company intenționează să își extindă în continuare producția de vagoane specializate în 2019 și să-și mențină volumele de producție la un nivel de 19-20.000 de vagoane.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/united-wagon-company-2018/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on May 31, 2019, 07:17:29 AM
Alstom a început producția de locomotive de călători Prima M4 "KZ4AT" în Kazahstan

Alstom a început producția de locomotive electrice de călători Prima M4 "KZ4AT" în compania comună EKZ din Nur-Sultan (Astana), Kazahstan. Aceste locomotive fac parte din contractul semnat cu KTZ (Căile Ferate Kazahstan) pentru livrarea și întreținerea a 302 locomotive electrice Prima T8 "KZ8A" și 119 de locomotive electrice Prima M4 "KZ4AT". Alstom intenționează să angajeze încă 35 de persoane pentru noua linie de producție.

Alstom extinde liniile de producție la EKZ, inclusiv construcția locomotivelor T8 de marfă "KZ8A" pentru Kazahstan și "AZ8A" pentru exportul în Azerbaidjan, producția de transformatoare și demararea ansamblului de locomotive de călători Prima M4.

Această locomotivă multifuncțională se bazează pe platforma modulară Alstom Prima, concepută pentru a oferi operatorilor soluțiile cele mai potrivite pentru serviciile de pasageri. Este una dintre cele mai versatile, din punct de vedere aplicativ, locomotive electrice din lume. Această locomotivă este capabilă să ruleze la 200 km / h în servicii de pasageri și a fost proiectată să funcționeze cu succes în condiții meteorologice extreme de la -50C până la + 50C. Dezvoltată pe baza cerințelor tehnice KTZ (Căile Ferate Kazahstan) și în conformitate cu standardele și specificațiile GOST, locomotiva dispune de un sistem de tracțiune de vârf, bazat pe tehnologia și componentele Alstom produse de Alstom și Transmashholding.

EKZ, un joint venture între Alstom și Transmashholding (TMH), are peste 550 de angajați și lucrează la furnizarea și întreținerea locomotivelor electrice Prima comandate de KTZ. Astăzi, 50 de locomotive de marfă și 20 de locomotive de pasageri sunt deja în exploatare comercială pe liniile ferate din Kazahstan.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/alstom-prima-m4-kazahstan/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 01, 2019, 07:11:22 AM
Canadian Pacific își modernizează flota cu 5900 vagoane pentru cereale

(https://i.imgur.com/sBshZDxh.jpg) (https://i.imgur.com/sBshZDx.jpg)

Noua generație de vagoane pentru transportul cerealelor comandată de CP – Canadian Pacific începe să își facă debutul în rețeaua feroviară din nordul americii. Cu scopul de a înlocui întreaga flotă moștenită, care a operat peste 40 de ani, cele 5.900 vagoane noi vor îmbunătăți oferta de cereale oferită de CP în toată America de Nord.

Construite de National Steel Steel din Hamilton, Ont., vagoanele au început să iasă din fabrică în octombrie 2018 și sunt rapid integrate în flota CP pentru a servi mai bine fermierilor, clienților și economiei nord-americane. Noul design al vagoanelor de înaltă capacitate este mai scurt, mai ușor și poate transporta mai multe cereale. Cadrul mai scurt permite mai multor vagoane să compună un tren de aceeași lungime. Folosind noile vagoane se pot compune 118 vagoane pe tren, față de 112, ceea ce a generat cu aproximativ 16% mai multă capacitate pe tren. Achiziționarea se face pe măsură ce CP se deplasează la un model de putere de înaltă eficiență (HEP) pentru trenurile sale de cereale dedicate. În cadrul acestui model, trenurile dedicate de înaltă eficiență CP vor putea în cele din urmă să se compună cu 147 de vagoane noi, fiecare transportând mai multe cereale decât vagoanelor retrase.

Viitorul transporturilor cerealelor la CP este unul de creștere a eficienței care va aduce beneficii expeditorilor de cereale, fermierilor, terminalelor portuare și rețelei CP. În timp ce CP este deja un lider în industria de transport a cerealelor, această investiție de peste 500 de milioane de dolari va contribui la asigurarea solidă a lanțului de aprovizionare cu cereale.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/canadian-pacific-vagoane-cereale/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 04, 2019, 07:47:24 AM
Stadler va livra 8 trenuri DMU Flirt în Texas

(https://i.imgur.com/m0lnXySh.jpg) (https://i.imgur.com/m0lnXyS.jpg)

Dallas Area Rapid Transit (DART) a acordat companiei Stadler contractul de asamblare și construire a 8 rame Flirt și de proiectare a unei facilități de întreținere a echipamentelor (EMF) pentru proiectul Regional Rail Rail Belt. Contractul pentru trenurile DMU este evaluat la aproximativ 119 milioane USD. Conform contractului, DART anticipează că trenurile vor intra în serviciul de călători până la sfârșitul anului 2022. Acesta este al patrulea contract pentru Stadler din Texas până acum.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/stadler-flirt-texas-dart/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 06, 2019, 06:39:20 AM
Uzbekistan achiziționează două trenuri de mare viteză Talgo 250

(https://i.imgur.com/3r4D0lwh.jpg) (https://i.imgur.com/3r4D0lw.jpg)

Compania națională de cale ferată din Uzbekistan (UTY) a confirmat astăzi decizia de a achiziționa două noi trenuri Talgo de mare viteză, care vor fi identice cu cele deja existente în țară, singurele de acest gen din Asia Centrală. Contractul se ridică la 57 de milioane de euro, iar proiectul prevede livrarea primelor unități pentru a începe operarea în 2021. Anunțul contractului acordat confirmă încrederea acestui operator în materialul rulant Talgo în ultimul deceniu și în special în trenurile T250, capabile să realizeze o interoperabilitate perfectă la nivel mondial.

Contractul a fost formalizat odată cu semnarea pentru finanțarea proiectului, aprobată de Consiliul de Miniștri și acordată Republicii Uzbekistan de la Fondul pentru Internaționalizarea Întreprinderii (FIEM), datorită componentei spaniole ridicate a proiectului .

Trenurile T250 sunt alcătuite din 11 vagoane și două capete de tracțiune la fiecare capăt, care pot circula cu o viteză de până la 250 km / h, rămânând în același timp capabile să se adapteze la fiecare curbă și să dezvolte viteza maximă pe liniile convenționale mulțumită tehnologiei de înclinare a lui Talgo. Această tehnologie permite trenului să îmbunătățească viteza în curbe cu până la 25%, reducând timpul de parcurs pe liniile existente fără a trebui investiții în infrastructură nouă.

Noile trenuri vor funcționa și sub marca Afrosiyob și vor lega capitala Taskent, cu Samarkand și orașele Qarshi, Bukhara și Jiva, împreună cu cele patru unități deja în serviciu. Primele două trenuri Talgo 250 au fost achiziționate în 2009 și au început să funcționeze în 2011. Patru ani mai târziu, operatorul UTY a achiziționat două trenuri noi, fiecare cu câte 11 vagoane, care au început să circule în 2017.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/uzbekistan-viteza-talgo-250/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 08, 2019, 09:41:05 AM
Căile Ferate Ruse au comandat 13 trenuri de mare viteză Siemens Velaro RUS

(https://i.imgur.com/fq9HZlgh.jpg) (https://i.imgur.com/fq9HZlg.jpg)

Căile Ferate Ruse (RZD) au comandat 13 trenuri Velaro RUS de mare viteză de la Siemens Mobility și Ural Locomotives, un joint-venture al Sinara Group și Siemens AG. Comanda are un volum de aproximativ 1,1 miliarde de euro. Contractul include, de asemenea, întreținerea trenurilor pe o perioadă de 30 de ani RZD a comandat inițial 8 trenuri Velaro de la Siemens Mobility în 2006 și a plasat o comandă de încă 8 trenuri în 2011.

Contractul a fost semnat în paralel cu Forumul Economic Internațional de la Sankt Petersburg (SPIEF) de Oleg Belozerov, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al RZD, Dmitry Pumpyansky, Președintele Consiliului de Administrație al Grupului Sinara, Joe Kaeser, CEO al Siemens AG, și Sabrina Soussan, CEO al Siemens Mobility.

Trenurile Velaro cu 10 vagoane vor opera între Moscova și Sankt-Petersburg și vor contribui la satisfacerea cererii tot mai mari de servicii pe linia de 650 de kilometri cu cel mai mare volum de pasageri din Rusia. Velaro numit "Sapsan" (Peregrine Falcon) din Rusia și este special conceput pentru calea largă a țării și pentru temperaturile extreme (de la -40 ° C la +40 ° C). Trenurile Sapsan sunt echipate cu sistemul național de control al trenurilor din Rusia și pot găzdui aproximativ 550 de pasageri. Echipamentul de ultimă oră al trenului, designul de înaltă calitate și un program variat de divertisment pentru pasageri oferă călătorilor caracteristici speciale și confort. Trenurile sunt deservite și întreținute la depoul Siemens Mobility din Sankt Petersburg.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/caile-ferate-ruse-velaro/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 08, 2019, 09:45:56 AM
Transporturile de containere pe Căile Ferate Ruse au crescut cu 15,4% în 2019

Din ianuarie până în mai 2019, rețeaua feroviară rusă a transportat 1,97 milioane de containere cu unități TEU pe toate rutele, cu 15,4% mai mult decât în aceeași perioadă în 2018. Traseele interne au consemnat transferul de 817,100 TEU, o creștere de 10,3%, în timp ce containerele de tranzit au constituit 219,200 TEU, cu 21,1% mai mult, containerele de export au constituit 520,700 TEU, o creștere de 13,3%, în timp ce numărul containerelor importate a crescut la 414.400 TEU , echivalent cu o creștere de 26,7%.Numărul de containere încărcate livrate pe toate rutele a crescut cu 14,5% în ianuarie-mai 2019 față de aceeași perioadă a anului trecut și a însumat 1,31 milioane de TEU, care au transportat peste 18,6 milioane de tone de marfă, o creștere de 15,3%.

Detalii pe Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/transporturi-containere-ferate-ruse/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on June 08, 2019, 09:49:19 AM
Bombardier Transportation va livra încă 74 vagoane TWINDEXX Vario pentru Căile Ferate din Israel

(https://i.imgur.com/8TSfb0nh.jpg) (https://i.imgur.com/8TSfb0n.jpg)

Bombardier Transportation a semnat un contract pentru furnizarea a 74 de vagoane BOMBARDIER TWINDEXX Vario etajate pentru ISR. Această comandă face parte dintr-un acord-cadru semnat în octombrie 2010 și este evaluat la aproximativ 147 milioane de euro (166 milioane USD). Livrarea noilor vagoane este programată să fie finalizată până în decembrie 2021. Noua comandă constă în 11 vagoane cu comandă pentru operarea cu locomotive electrice TRAXX, compatibile și cu locomotivele diesel, 11 vagoane intermediare cu spațiu destinat persoanelor cu mobilitate redusă și 52 de vagoane normale. În plus, cabina din vagonul de control va fi reproiectată astfel încât să fie identică cu locomotivele electrice TRAXX.

Acest concept cu o singură locomotivă permite ISR să configureze trenurile locomotive în funcție de capacitatea necesară. Fiecare dintre trenurile cu opt vagoane are în prezent locuri pentru 1.000 de pasageri. Ca furnizor de soluții complete, Bombardier Transportation operează un depou de servicii în Haifa, unde 293 de vagoane etajate din flota actuală ISR sunt modernizate pentru o viteză de 160 km / h și pentru tracțiune electrică.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/bombardier-vagoane-ferate-israel/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on September 14, 2019, 08:58:11 AM
Cum arată trenul japonez Laview, în care stai ca în sufragerie

(https://i.imgur.com/9e2iaZn.jpg)

(https://i.imgur.com/RPmOjwR.jpg)

(https://i.imgur.com/ilSLVHZ.jpg)

Japonia se află la ani lumină distanţă când vine vorba despre trenurile de mare viteză, iar cel mai nou tren nu este o excepţie, relatează CNN. Proiectat de arhitectul Kazuyo Sejima, deţinător al unui premiu Pritzker, seria Seibu 001, cunoscută sub numele "Laview", este o creaţie uimitoare. Laview are un exterior argintiu, care reflectă lumina, proiectat să se integreze în peisaj în timp ce traversează oraşul către munţi. Ferestrele uriaşe ale trenului oferă pasagerilor imagini panoramice extraordinare de-a lungul drumului. În interior, Laview este dotat cu scaune galbene cu tetiere ajustabile şi cotiere confortabile, "care oferă senzaţia că te afli în camera de zi".

Detalii pe ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/trenul-japonez-laview/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: frunzaverde on September 24, 2019, 12:14:39 AM
Vai - traducerile jurnalistilor romani facute pe sponci si fara verificare. E ca la "Radio Erevan" - nu e tren de mare viteza - e tren de navetisti - pe una din zecile de linii de navetisti radiale din Tokio.
Viteza maxima absoluta a trenului e 120 km/h, si in trafic normal 105 km/h. Si oricat de elegant arata interiorul, confortabil n-are cum sa fie. Ecartament e 1067, gabarit dinamic 2744 mm - senzatie placuta de sardina.
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: Ionut on October 10, 2019, 07:43:01 AM
Numărul de pasageri din rețeaua deținută de Căile Ferate Ruse a crescut cu 4% în ianuarie – septembrie 2019

Potrivit celor mai recente cifre, Căile Ferate Ruse au transportat 894,1 milioane de pasageri în perioada ianuarie – septembrie 2019, o creștere de 3,9% față de aceleași nouă luni din 2018. Pasagerii pe distanțe lungi s-au ridicat la 90,1 milioane, cu o creștere de 5,4%, în timp ce la pasagerii suburbani numerele au crescut cu 3,8%, până la aproape 804 milioane. De la începutul anului 2019, cifra de afaceri a pasagerilor din rețeaua de căi ferate rusești a crescut cu 3% față de aceleași trei trimestre ale anului trecut și s-a ridicat la 104,4 miliarde de pasageri-kilometri. Cifra de afaceri a pasagerilor suburbani a crescut cu 3,9%, până la 25,6 miliarde km de trecere, în timp ce cifra de afaceri a călătorilor pe distanțe lungi s-a ridicat la 78,8 miliarde km-pas, cu o creștere de 7%.

În ianuarie-septembrie 2019, inelul central din Moscova a transportat aproape 106 milioane de pasageri, cu o creștere de 14,4%. De când inelul central din Moscova a început operațiunile la 10 septembrie 2016, a transportat peste 372,9 milioane de pasageri. MCR a transportat un număr record de pasageri la 3 aprilie 2019, când transporta 561.956 de persoane.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/numarul-pasageri-reteaua-rzd919/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: voicul on January 09, 2020, 07:57:19 PM
Daca nici chinezii nu mai au forta de munca si trebuie sa bage trenuri fara mecanic, ce sa mai zicem noi. :lol:

A fost inaugurat primul tren "glont" fara mecanic care atinge viteza de 350 km/h

https://www.digi-world.tv/stiri/digital-tech/a-fost-inaugurat-primul-tren-glont-fara-mecanic-care-atinge-viteza-de-350-km-h-27334
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: dan tm on April 21, 2020, 11:17:50 PM
Egiptul isi modernizeaza trenurile.

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-23893284-egipt-trenuri-rusia-ungaria-vagoane.htm
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: voicul on June 21, 2020, 01:44:10 PM
Coreea de Nord și trenurile ei - O poveste cu dictatori, dezastre, diplomație și "călătorii în timp"

https://www.youtube.com/watch?v=jksC2scJPMc&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=0nJ5dcPd8YQ&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=iFZX3pPNCzA&feature=emb_title

Articol lung cu multe detalii:
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24125189-coreea-nord-trenuri-pheninan-kim-jong-diplomatie.htm?fbclid=IwAR1fN5EEIFeby6qmrQlNn0q9yAn3oLWyYgpl7a6Cm1k1pFD6XIACUXcLZu0
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: voicul on January 18, 2021, 01:04:40 PM
Mai zice si in limba lor, dar se intelege

China a lansat un prototip al unui tren de mare viteză, ce are capacitatea de a atinge până la 620 de kilometri pe oră. Trenul Maglev a fost testat recent și face parte din planul chinezilor de a asigura transport rapid între marile orașe.

https://www.youtube.com/watch?v=OLvOlOqs7Sw
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: voicul on July 20, 2021, 01:36:21 PM
China a prezentat un tren care ,,levitează" și poate atinge o viteză maximă de 600 km/h

China a prezentat, marți, un tren maglev capabil să atingă o viteză maximă de 600 km/h, potrivit presei de stat, citată de Reuters. Viteza maximă ar face ca trenul, dezvoltat de China și fabricat în orașul de coastă Qingdao, să fie cel mai rapid vehicul terestru din lume.

Folosind forța electromagnetică, trenul maglev ,,levitează" deasupra căii fără contact între corp și șină.

China folosește tehnologia de aproape două decenii la o scară foarte limitată. Shanghai are o linie scurtă de maglev care circulă de la unul dintre aeroporturile sale până în oraș.

Deși nu există încă linii maglev inter-oraș sau inter-provincie în China care ar putea folosi trenurile de mare viteză, unele orașe, inclusiv Shanghai și Chengdu, au început să efectueze prospecțiuni.

La 600 km/h, ar dura doar 2,5 ore pentru a călători de la Beijing la Shanghai cu trenul - o călătorie de peste 1.000 km.

Prin comparație, călătoria ar dura 3 ore cu avionul și 5,5 ore pe calea ferată de mare viteză.

Țări precum Japonia sau Germania caută, de asemenea, să construiască rețele maglev, deși costurile ridicate și incompatibilitatea cu infrastructura actuală de cale ferată rămân obstacole în calea dezvoltării rapide.

Poze pe:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/china-a-prezentat-un-tren-care-leviteaza-si-poate-atinge-o-viteza-maxima-de-600-km-h-1604677
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: b1 on January 24, 2022, 10:13:39 PM
Tot China a mai prezentat și trenul de marfă care atinge 350 km/h. (acum un an):

China presents freight train to break speed record with 350 kmph

A new record has been claimed for the fastest freight train in the world. The Chinese train manufacturer CRRC Tangshan presented its new bullet train, designed to carry cargo at a speed of 350 kilometers per hour. The new type rolled off the production line in Tangshan, in north China's Hebei Province, on 23 December.

The model resembles that of a passenger train, but has a 85 per cent utility rate for cargo. It is made in such a way that it greatly reduces running resistance. High-speed train manufacturing is traditionally focussed on passenger traffic. Until now, the fastest freight train ran at a speed of 180 kilometres per hour, operated my Mercitalia in Italy.

Characteristics
The CRRC train counts eight wagons, with 2.9-meter-wide loading doors to ensure speedy loading and unloading. According to media sources, it is not only the fastest freight train in the world, but it can also be used at extreme temperatures: between -25 degrees Celsius and 40 degrees Celsius.

The train could cover 1,500 kilometers within five hours. Considering the large territory of China, this means a great boost to the domestic supply chain of goods. By the end of 2035, the nationwide rail network is to be expanded to a total of 200,000 kilometers, including around 70,000 kilometers of high-speed lines.

Trends
High-speed rail traffic is in high demand around the world. However, high-speed lines usually link major city centres, which are typically not the destinations for freight. Nevertheless, express delivery of goods is increasingly in demand with the current e-commerce boom, an high-speed freight lines are not a luxury.

This was the reason for Mercitalia to launch its Mercitalia Fast in November 2018. It connects the terminal of Maddaloni-Marcianise in Caserta, the natural logistic gateway to Southern Italy, with the Bologna Interport, one of the most important logistics hubs in Northern Italy.

CRRC
CRRC Tangshan is part of China Railway Rolling Stock Corp – the largest rail vehicle manufacturer in China by production volume. China is leading in terms of high-speed rail traffic. It has made great efforts in high-speed passenger traffic. In May 2019, CRRC Qingdao Sifang unveiled a prototype of a new maglev high-speed train. The vehicle is able to speed up to 600 kilometres per hour. The manufacturer plans to start mass production of the train this year.

Sursa. (https://www.railfreight.com/railfreight/2021/01/05/new-claim-for-fastest-freight-train-in-the-world-350-kmph/)
Title: Re: Trenurile in lume
Post by: b1 on May 03, 2022, 02:51:26 PM
Maglev... 600 km/h... China: