Forum PeUndeMerg.ro

România => Brașov | Regiunea Centru => [Centru] Proiecte => Topic started by: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM

Title: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
Quote from: Ionut on November 24, 2016, 08:10:56 AM
Ma bucur ca a venit de la tine, mai rar tii locul pentru vocea ratiunii. :)

Daca e sa o dam in dulcegarii, si eu m-am saturat de mesaje voastre condescente care pleaca toate de la presupozitia ca pasadia isi justifica propunerile doar prin faptul ca e brasovean. Cu atat mai mult cu cat in continuare nici unul dintre voi nu tineti cont de faptul ca eu m-am declarant clar impotriva DX-ului Brasov - Pitesti, nu am avut nici o problema cu renuntarea la segmentul Fagaras - Targu Mures din A3, nu am sustinut in mod vehement Brasov - Bacau (desi DN11 l-am parcurs de 4 ori in ultimele 10 zile). Ba mai mult am si recunoscut ca ar fi o prostie sa se inceapa CoBra concomitant sau imediat dupa PiSi.
Dar daca voi (nu esti singurul in situatia asta) reduceti discutia doar la pasadia = brasovean, chiar nu am cum sa va accord mult respect.

@ Dan: dupa cum stii pe partea de sud sunt mai multe variante:

1. Tunelul pe sub Tampa (si ala in 3 variante, una pe sub Dobrogeanu Gherea si 2 intre Tampa Gardens si Poarta Schei). Ambele indezirabile pentru ca aglomerea in mod absurd zona central si Schei-ul, adica exact zonele care ar trebui golite de trafic auto.

2. Drumuri de acces spre Poiana Brasov (si aici mai multe variante, de la drumurile care ar pleca in continuarea centurii pana la cele propuse de Primariile din Cristian si Rasnov - toate insa doar la stadiu de idee momentan).  Problema cu ele e insa ca nu sunt gandite deloc, asa ca imi ofer perspectiva mea:

- daca gandesti un drum de legatura care ajunge in zona Belvedere nu ar insemna decat ca accesibilizezi terenuri din preajma actualului drumul de Poiana deschizand sansa dezvoltatorilor imobiliari de a mai pune presiune pe Primarie pentru a obtine autorizatiile si a mai distruge cate ceva din zona Schei - deci NU, prefer sa nu se intample asa ceva!

- daca gandesti un drum de legatura spre Poiana atunci trebuie sa pleci de la faptul ca exista asa ceva (drumul din Rasnov) dar ca acesta nu isi indeplineste rolul - pleaca din zona central a Rasnov-ului, e aglomerat de turistii care merg spre Cetate / DinoPark, e foarte serpuit, etc... Ca atare, in locul acestui drum, se poate dezvolta o alta solutie de acces mai direct si mai sigur, fie pe la S (pe valea Parului Poiana, spre cabana Cheia), fie pe la N (dinspre Ina / Avicola spre Stana turistica, Poiana Mare).

Personal inclin spre a doua varianta si e singura pe care as lua-o in calcul. Dar mult mai important acum e acel drum de legatura intre intersectia de la capatul sudic al lotului I cu zona Mc Donald's. Centura de shopping e o prostie inutila.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 12:58:44 PM
Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
1. Tunelul pe sub Tampa (si ala in 3 variante, una pe sub Dobrogeanu Gherea si 2 intre Tampa Gardens si Poarta Schei). Ambele indezirabile pentru ca aglomerea in mod absurd zona central si Schei-ul, adica exact zonele care ar trebui golite de trafic auto.
Nu prea ai cum sa le golesti cand zona este efervescenta dpdv imobiliar iar transportul public in schei nu este cea mai fericita alternativa. Oricum daca creezi o ruta alternativa o sa poti sa faci str. Muresenilor si toate strazile pana in poarta schei pietonale. Probabil o sa te injure cei care stau in zona dar asta este, si eu vreau centrul istoric pietonal, dar eu nu vad ca facand parte din centrul istoric toate casele de mai sus de maternitate. Daca ar fi sa o luam asa si Strada Lunga ar face parte din centrul istoric pt ca sa dezvoltat in perioade apropiate.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
daca gandesti un drum de legatura care ajunge in zona Belvedere nu ar insemna decat ca accesibilizezi terenuri din preajma actualului drumul de Poiana deschizand sansa dezvoltatorilor imobiliari de a mai pune presiune pe Primarie pentru a obtine autorizatiile si a mai distruge cate ceva din zona Schei - deci NU, prefer sa nu se intample asa ceva!
Deja am auzit oameni care zic ca dezvoltarile imobiliare din zona vor omorî drumul spre Poiana, raul este deja facut, trebuie o nenorocita de bretea spre drumul de Poiana. Nu mi se pare ok sa ii punem pe turisti sa stea aiurea in trafic prin oras... ca sa nu mai zic ca ne futem propriul trafic si mai mult. In conditile in care numarul de masini din Brasov la depasit pe cel din Cluj iar populatia judetului este cu 20% mai mica... daca mai luam in calcul si numarul turistilor care creste cu 10% de la an la an, si lipsa alternativelor viabile de transport... e tragica situatia.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
Personal inclin spre a doua varianta si e singura pe care as lua-o in calcul. Dar mult mai important acum e acel drum de legatura intre intersectia de la capatul sudic al lotului I cu zona Mc Donald's. Centura de shopping e o prostie inutila.
Legatura aia ar fi foarte utila, mai ales daca s-ar face impreuna cu o legatura Centura-Sacele, si cu "disparitia" unor giratorii de pe centura Brasov.
Totusi nu stiu daca putem sa stricam actualele giratorii de pe centura daca sunt pe fonduri UE.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
Cu atat mai mult cu cat in continuare nici unul dintre voi nu tineti cont de faptul ca eu m-am declarant clar impotriva DX-ului Brasov - Pitesti, nu am avut nici o problema cu renuntarea la segmentul Fagaras - Targu Mures din A3, nu am sustinut in mod vehement Brasov - Bacau (desi DN11 l-am parcurs de 4 ori in ultimele 10 zile). Ba mai mult am si recunoscut ca ar fi o prostie sa se inceapa CoBra concomitant sau imediat dupa PiSi.
Dar daca voi (nu esti singurul in situatia asta) reduceti discutia doar la pasadia = brasovean, chiar nu am cum sa va accord mult respect.
Ziceai ca trebuie sa lasam specialistii sa proiecteze drumuri si sa stabileasca ce pe unde trebuie?! ... specialistii au venit cu o recomandare foarte clara in masterplan dar din cauza ca nici macar cei direct interesati nu au sustinut-o sa ajuns la masterplanul actual care sa ii impace pe toti.
Din pacate faptul ca unele persoane care nu sunt cele mai avizate in domeniu dar care sustin cu patima anumite proiecte ne condamna la inca 5 ani in care nu vom avea un sistem cat de cat coerent de drumuri rapide care sa lege toate regiunile tarii si orasele cu potential crescut de dezvoltare.
(https://s11.postimg.org/3obebvbpf/Recomandare.png)

Cu tot cu Fordul lor craiovenii exporta jumatate din cat exporta Brasovul, iar Clujul nici macar jumatate... Ca sa nu mai zic ca Fordul nu exporta atat de mult pe rutier cum nu o face nici Dacia, nici Clujul... Acum cativa ani cei de la Ford vroiau un canal navigabil la Dunare...

Iar daca e sa vorbim de populatia metropolitana clasamentul sta cam asa:
1. Bucuresti - 2,5 mil
2. Galati+Braila - 500+ mii
3. Constanta - 491 mii
4. Brasov - 468 mii
5. Iasi – 457 mii
6. Timisoara – 418 mii
7. Cluj – 413 mii
8. Craiova – 389 mii
9. Suceava+Botosani – 310+ mii
10.Ploiesti – 275+ mii
http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html (http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html)

@pasadia daca tu nu ceri pentru zona ta care are un potential crescut de dezvoltare infrastructura necesara o sa vina altu care o sa vrea infrastructura la el in "Cucuietii de deal" doar de dragul de a vrea, ca bani oricum se vor aloca, chiar daca putini si se vor duce in investitii inutile.

Este frustrant sa vezi ca judetul tau contribuie cu bani multi la bugetul de stat si spre deosebire de alte zone nu primeste nici o investitie serioasa din bugetul national; unii primesc autostrazi, metrou de 1 mlrd euro, subventie de 100 mil euro anual pt metrou, ajutoare de stat pt firmele care baga bani acolo, cai ferate de mare viteza, aeroporturi, etc...

Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Io on November 24, 2016, 01:36:14 PM
 :offtopic: ma iertati, ma bag si io ca schioru', constructia unui alt drum pentru accesul in Poiana nu e necesara. Exista cele doua, ajung si in plin sezon de schi. Dezvoltarea normala ar fi legarea Postavarului de Rasnov (oras) si V. Rasnoavei prin pirtii si gondole. Dar nu azi, nu e nevoie inca.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Ionut on November 24, 2016, 01:39:04 PM
Puteti discuta in voie pe acest thread despre mobilitatea in Brasov si ZMB.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on November 24, 2016, 03:06:26 PM
Nu trebuie topic nou. Il invat pe dan si de SSC si macar acolo sunt mai multi brasoveni implicati.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 03:42:53 PM
Quote from: pasadia on November 24, 2016, 03:06:26 PM
Nu trebuie topic nou. Il invat pe dan si de SSC si macar acolo sunt mai multi brasoveni implicati.
Desi nu trebuie avem topic nou  ???

Deci ce este SSC?
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: cristi5 on November 24, 2016, 04:41:51 PM
Cred ca Bv are suficiente legaturi locale pe rutier, inclusiv cele in pregatire (A3, Brasov-Bacau, etc)

Asa cum zice Dan027 pe alt topic, Brasovul are oportunitati excelente pe feroviar. Dat eu nu stiu nici un oras cu tren suburban de calitate in care trenul nu ajunge aproape de centru. La Brasov sunt 2 km, e cam mult. Din cate stiu pe vremuri se ajungea cu tren usor in zona unde e acum parcul central.

Cred ca asta ar fi o provocare in multe orase (Cluj, Brasov, Bucuresti) : transport feroviar fara interferenta pe rutier care sa ajunga in zone cheie, nu "centura" sau "tangentiala". Stiu ca asta inseamna tuneluri (sau folosit cursuri de apa cum ar fi Somesul la Cluj), dar cred ca merita luat in calcul. Feroviarul nu are ambuteiaje si oricate drumuri noi se construiesc, daca nu se pun taxe de intrare in oras, se umplu incet-incet de masini...

Spre exemplu Brasovul are multe platforme industriale dezafectate (de ex un traseu de la gara via, Lubrifin, Hidromecanica, Carpatex), poate e fezabil un traseu prin acestea, ar evita demolari...

Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 04:58:13 PM
Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 04:41:51 PM
Brasovul are oportunitati excelente pe feroviar. Dar eu nu stiu nici un oras cu tren suburban de calitate in care trenul nu ajunge aproape de centru. La Brasov sunt 2 km, e cam mult. Din cate stiu pe vremuri se ajungea cu tren usor in zona unde e acum parcul central.
Nu trebuie sa ajungi cu trenul in centru, muti "centrul la tren"... centru orasului deja migreaza spre gara mai ramane sa se mute unele din punctele de interes in zona, plus ca poate exista un mix cu transportul in comun care sa te duca in centru. Ar fi frumos ca un asemenea proiect sa fie gandit odata cu modernizarea Coridorului European Feroviar...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: cristi5 on November 24, 2016, 05:10:23 PM
N-are nimic cu coridorul (ala e gata proiectat, mai putin spre Predeal)... Asta e la nivel de CJ / zona metropolitana.

Sigur ca n-are loc orasul sa se dezvolte spre sud-vest, dar cred ca cu cat se ajunge pe sina (fara interferente pe rutier, dar nu neaparat tren CFR) mai aproape de cartierele "infundate" (Schei, Racadau) cu atat mai bine. Plus potentialul turistic al centrului, etc.

Spre nord-est, o legatura Stupini-Sanpetru de exemplu. Si o gara urbana cam langa Nicolae Labis...

Dar trebuie sa revina in trend transportul urban pe sina... In unele tari (vezi SUA), nu a mai revenit (http://www.huffingtonpost.com/entry/thanksgiving-traffic-jam-la_us_5836cf07e4b000af95ede700)... Chiar si la Stockholm care e mult mai socialist, era sa se desfiinteze niste linii prin anii 70, cand credeau rutierul+ metrou poate rezolva orice legatura cu suburbiile. Noroc ca o suburbie a zis ca ei nu vor metrou ca aduce droguri... Si atunci au pastrat trenul.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 05:17:54 PM
^

Gari\statii se pot face din kilometru in kilometru, doar ca trebuie vazut cum le integram cu infrastructura existenta, solutii tehnice exista.
Cat despre legarea cartierelor infundate singura solutie este prin subteran, idee care mi se pare prea fantasmagorica momentan, mai bine am face centura aia sudica de care mai ziceam eu pe aici (ar fi de cel putin 10 ori mai ieftina).
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 05:21:49 PM
Oricum obiectivul acestei infrastructuri feroviare era sa lege populatia din zona metropolitana a Brasovului (vreo 150-200 mii locuitori sunt in zona metropolitana).
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: dumbravaandrei on November 24, 2016, 05:32:42 PM
Atentie cu reteaua feroviara urbana care daca nu este bine gandita mai mult dauneaza si mananca bani decat sa genereze valoare. Criteriile de luat in considerare:
1) Investitia in infrastructura de transport. Brasovul acum ceva ani a decomisionat infrastructura de tramvai. Sa te apuci acum sa faci cale ferata urbana si periurbana va costa cam dublu fata de cat ne-a costat A1 Bucuresti-Nadlac. Vorbim de investitii de miliarde de euro pe care nu-i avem si nu ni-i permitem pentru a-i imprumuta
2) Nevoia de transbordare pe sectoare rezidentiale si hub-uri de transport. Daca stii ca nu ai mai mult de 4000 de calatori/ora iti pui doar tramvai si nu te gandesti la trenuri. Garniturile de tramvai pot deservi lejer trasee de 30 de km periurbane. Costurile de constructie a caii de tramvai sunt mult mai reduse decat a unei cai ferate iar materialul rulant este cu mult mai ieftin. Nu vad in Brasov macar 2000 calatori pe ora per segment de transbordare. Probabil ca se va ajunge la un maxim de 900/1000/segment/ora dimineata.
3) Frecventa de imbarcare/debarcare per segment - e foarte posibil ca sa ai valori care sa justifice la limita investitia in calea de rulare, dar costurile de operare vor aduce pierderi. Asa ca dupa aia, in loc ca autoritatile locale sa aiba posibilitatea de a face alte investitii utile, atunci va trebui sa intri intr-o spirala a subventionarii unui sistem de transport ce se va afla tot timpul in faliment.

Care e solutia pentru Brasov din punctul meu de vedere?
BENZI DEDICATE TRANSPORTULUI IN COMUN, DELIMITATE CLAR ASTFEL INCAT SA NU POATA CIRCULA ALTII PE ELE si sa cumparam vre-o 50-60 de autobuze electrice ca asta (http://bit.ly/2fvqjNL). Posibilitatile de ajustare a traseelor si optimizarea lor in timp este imensa iar costurile in comparatie cu dezvoltarea unei infrastructuri feroviare sunt cam de 20-30 de ori mai mici luand in considerare si operarea lor pe 10-15 ani.
Te rog sa mai tii cont ca cei din afara care si-au dezvoltat o retea urbana si periurbana de transport feroviar au facut-o in 30-40 de ani si inca dezvolta de zor. La noi nici nu mai este posibil si nici nu renteaza investitiile (in mare parte este un mod de transport destinat zonelor cu densitati de populatie cel putin duble fata de ce avem noi). Trebuie gandit un sistem suplu, rentabil si cu recuperarea investitiilor la maxim 15 ani.

Da, sunt orase in afara care au astfel de retele dar... retelele deservesc MINIM 1.500.000 de oameni. la un asemenea volum de transport, pe 30 de ani investitiile oarecum renteaza. pana sa ajunge sa construim astfel de retele mai avem de mancat...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 05:51:55 PM
^
Este posibil, mai ales pentru ca avem deja infrastructura feroviara, trebuie sa o imbunatatim, nu a zis nimeni ca punem trenuri suspendate pe deasupra strazilor sau alte minuni.

Cat despre rentabilitate, Bucurestiul baga 1 mlrd de euro in linia de metrou spre aeroport pentru a deservi 200-300 mii de locuitori, noi am baga 300 pt a deservi 460 mii de oameni (acoperirea ar fi cam pe toata zona metropolitana). Sau doar 100-150 mil euro daca vrem "trenulete" diesel.

Tin sa mentionez ca proiectul asta desi ar avea un mare impact si la nivel municipal, este gandit pentru intreaga zona metropolitana.
Ghimbav+Codlea = 35 mii loc
Sacele = 35 mii loc
Cristian+Rasnov+Tohan+Zarnesti = 60 mii loc

(https://s11.postimg.org/qvu8xyk6r/Maximal_CF.png)
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: cristi5 on November 24, 2016, 06:23:30 PM
Exista undeva date despre cate masini de navetisti intra/ies in ora de varf in Brasov?

Si eu vad calea existenta (in multe directii) ca pe o oportunitate cam in 5 ani cand se mai satura lumea de trafic. Cu P&R in comune suburbane m-as mira sa nu se poata imbunatati transportul suburban CF. Din cate inteleg la Cluj problema a fost CFRul (vezi topicul PMUD Cluj (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.msg134924#msg134924)), nu lipsa traficului.

Banda separata pt bus ajuta dar in sens giratoriu e mai greu.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 06:29:51 PM
Nu cred ca putem compara cu Clujul... noi legam niste aglomerari urbane consistente de Brasov, in Cluj este putin alta situatia.
Clujul este compact (concentreaza aproape toata populatia metropolitana), dar populatia lui metropolitana este mai mica decat cea a Brasovului.
http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html (http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html)
Si reteaua feroviara existenta difera mult: Clujul are o linie pe care nu se afla alte asezari urbane mari (nici macar nu sunt asezari urbane prea mari in imediata vecinatate, inafara de Turda), iar Brasovul are ramificatii in mai multe directii cu o populatie destul de consistenta pe fiecare ramificatie.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: cristi5 on November 24, 2016, 06:34:56 PM
Floresti si Apahida sunt printre cele mai mari comune din tara (si sunt in crestere, ceea ce nu cred ca e cazul la Brasov)... Clujul e f inghesuit pe axa est-vest. Asadar oportunitatile pt CF sunt similare, chiar daca motivele sunt diferite.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 06:47:15 PM
Florestiul e aproape lipit de Cluj, merge cumva integrat, dar trebuie construite noi cai ferate, ceea ce nu se prea face la noi in tara de cateva zeci de ani...
Si Brasovul a inceput sa creasca, chiar am vazut azi o stire cum ca numai in Brasov si Cluj rata de cumparare a locuintelor noi este de peste 90% (Adica nu raman dezvoltatorii cu ele pe "stoc", totusi se construieste mai putin decat in Cluj)...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: cristi5 on November 24, 2016, 06:57:51 PM
Pai asta vorbim aici, dezvoltare urbana, termen lung. Nu s-a facut in ultimii zeci de ani dar daca la Cluj cresterea va continua, va trebui CF nou in urmatoarele decenii, rutierul va face greu fata, cu toate centurile posibile.

Cred ca cresterea Bv e atenuata de apropierea de capitala (si de lipsa/intarzierea infrastructurii mari). Dar sper  sa creasca (sustenabil).

Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 07:04:21 PM
Oras         Populatie
Cluj-Napoca   326.000
Apahida   11.800 (Deja exista calea ferata)
Baciu   10.600(Deja exista calea ferata)
Florești   25.100 (legatura feroviara viabila)
Gilău        8.400 (Prelungirea de la Floresti)


Brasov    253.000
Sacele  32.000 (nu exista CF, ar trebui vreo 6 km cu 2-3 statii, Sacele e dispus in lungime)
Codlea 25.000 (exista deja CF)
Ghimbav 6.000 (exista CF, Brasov-Codlea)
Zarnesti 25.000 (exista CF)
Rasnov  16.000 (exista CF, BV-Zarnesti)
Cristian 5.000 (exista CF, BV-Zarnesti)
Prejmer+Harman 15.000 (exista CF)
...

Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on November 24, 2016, 07:06:31 PM
Si Clujul ar avea nevoie de transport feroviar metropolitan, poate acum nu este viabil dar in timp va fi necesar.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on November 24, 2016, 08:38:19 PM
Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 06:23:30 PM
Exista undeva date despre cate masini de navetisti intra/ies in ora de varf in Brasov?

Ce este specific la Brasov mai mult decat in alte parti este transportul rutier asigurat de angajator cu autocare personalizate. E folosita si in alte parti aceasta solutie, dar la noi e regula generala si sunt zone deservite si de cate 10 autobuze diferite (adica de la 10 angajatori diferiti) - de exemplu la iesire in Zarnesti spre Prapastii poti vedea pe dreapta parcarea folosita de aceste autobuze. Cred ca daca am aduna datele despre cursele effectuate astfel ar rezulta un transport public mai mare decat cel efectuat in zona metropolitan de cei vreo 6 operatori agreati de CJ.

Si evident ca avem o problema si de calitate - dar aici situatia e invers fata de cum te-ai astepta: calitatea e mult mai buna la transporturile platite de angajatori decat la cele subventionate de stat. In plus acest sistem paralel de transport tranziteaza si foloseste si facilitatile RAT - operatorul municipal, dublandu-l practice si pe acesta (chit ca nu faca curse intra). 
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Vice33 on March 27, 2017, 10:29:04 PM
Bvd. 13 Decembrie nu are unde sa se largeasca. Are 2 benzi pe sens, e suficient si chiar nu se justifica o marire a ei. Casele de langa bulevard nu permit largirea. De ce ar trebui sa se largeasca? Ca sunt prea multe autoturisme la ora 4 si se face coada de la Coresi pana la Făget?
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Andi on March 27, 2017, 11:02:12 PM
Odata cu dezvoltarea zonei Coresi este necesara largirea Str. 13 Decembrie. Am citit recent undeva ca primaria incepe studiul de fezabilitate pt largire dar din cate imi amintesc s-a specificat doar de la podul CF spre strada Henri Coanda (mall Coresi).
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on March 27, 2017, 11:02:20 PM
Trebuie largit pentru ca in prezent nu prea incap 4 masini si 2 biciclete simultan pe sub el.
Latimea lui actuala din bordura in bordura este 11 metri si un pic, pentru 4 benzi si 2 piste de biciclete.
Plus ca Primaria vrea sa largeasca tot bulevardul la 3 benzi pe unde se poate, vor face curand SF-ul pt asta.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on March 29, 2017, 12:33:59 PM
Nu inteleg ce cauta aici discutia despre str. 13 Decembrie din Brasov, supra-traversata de M200+M300 la capatul Y al Garii Brasov, dar tin sa sun ca proiectul de largire la 3 benzi pe sens mi se pare inutil, scump si complicat. Dar deh, brasovenii vor doar masini...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: planiolro on March 29, 2017, 12:57:09 PM
^
Str. 13 Decembrie a devenit cea mai aglomerata strada din Brasov datorita dexvolatarii imobiliare situate dincolo de calea ferata. In ultimii 3-4 ani au fost inaugurate zeci de imobile (blocuri de locuit cu de 5,6,7 etaje) ) si dezvilatarea continua intr-un ritm galopant. Ambuteiajele sunt la ordinea zilei atat dimineata cat si seara. Marirea de la 2 la 3 benzi este urgenta dar nu stiu daca si suficienta.

Ca atare desi pare off topic referirea este utila intrucat este strans legata de nfrastructura CFR ce uremeaza a fi refacuta.......
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on March 29, 2017, 01:20:52 PM
Quote from: planiolro on March 29, 2017, 12:57:09 PM
Str. 13 Decembrie a devenit cea mai aglomerata strada din Brasov datorita dezvolatarii imobiliare situate dincolo de calea ferata.

Si dezvoltarea continua, inca 25 de blocuri ...
Ar trebui facuta o legatura 13 Decembrie - Dn13 si poate chiar mai departe spre Avangarden/strada institutului/Dn1. 2 benzi pe sens + piste de bicilete
Eu as prefera sa se faca intersectii denivelate (tunel pe sub giratorii pe directia inainte) si pasarele pietonale pe tot 13 decembrie decat sa il latim.

http://www.bizbrasov.ro/2017/03/29/dezvoltatorul-grandis-residence-investeste-inca-42-de-milioane-de-euro-in-25-de-blocuri-de-locuinte-in-zona-tractorul/
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: TibiV on March 29, 2017, 01:35:41 PM
Quote from: Dan027 on March 29, 2017, 01:20:52 PM
Ar trebui facuta o legatura 13 Decembrie - Dn13 si poate chiar mai departe spre Avangarden/strada institutului/Dn1. 2 benzi pe sens + piste de biciclete
Vad ca exista str. Nicolae Labis care pleaca chiar din poarta de la Rulmentul spre DN13, dar nu cred ca o mai poti largi pentru ca vad ca s-a construit in draci pana "in buza strazii"...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on March 29, 2017, 04:52:18 PM
Locuiesc exact in mojlocul zonei mentionate de tine (Urban Residence), asa ca chiar cred ca sunt in masura sa spun daca trebuie largita 13 Decembrie. Si nu, nu de asta e nevoie ci de alte proiecte, mai cu cap gandite. E vorba despre
- acel pasaj suprateran propus de Immochan, care ar lega B-dul Garii din zona Salii Sporturilor de capatul str. Turnului (zona We Play - Biroul de Eleiberare permise) si apoi de str. Zaharia Stancu
- legatura mentionata de dan, cea dintre 13 Decembrie si DN13 (probabil in lungul str. N. Labis). Initial se spunea ca vor fi 2 benzi pe sens, format de bulevard, apoi a aparut informatia ca vor fi doar 3 benzi (in total) ca nu ar vrea dezvoltatorii sa cedez terenul necesar).
- o retea stradala mai coerenta in interiorul acestui camp, asfaltata cat mai curand, astfel incat din strazile Stefan Baciu, Ioan Popasu sau Nicolae Labis sa poti iesi in Indepedentei in zona Cerna si sa folosesti pasajul de acolo spre centru sau vestul orasului)

Pasajul CF de peste 13 Decembrie nu il va putea largi nimeni. E MUUUUUUUUULT prea important ca traficul feroviar de acolo sa nu fie intrerupt incat sa poti gandi o largire a lui (iar largirea sub trafic nu mi-o pot inchipui). Ceea ce inseamna ca singura alta varianta ar fi o centura feroviara  a Brasovului (dinspre Triaj spre Stupini), scenariu la fel de improbabil sau de imposibil.
In plus beneficiile largirii mi se par extrem de discutabile. 3 benzi nu inseamna decat mai multi morti pe trecerile de pietoni (vezi Calea Bucuresti) si atat. Prefer oricand ca soferii sa stea in masini blocati in trafic decat sa mai aud de pietoni omorati pe treceri.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on March 29, 2017, 05:58:28 PM
Quote from: pasadia on March 29, 2017, 04:52:18 PM
Pasajul CF de peste 13 Decembrie nu il va putea largi nimeni. E MUUUUUUUUULT prea important ca traficul feroviar de acolo sa nu fie intrerupt incat sa poti gandi o largire a lui (iar largirea sub trafic nu mi-o pot inchipui). Ceea ce inseamna ca singura alta varianta ar fi o centura feroviara  a Brasovului (dinspre Triaj spre Stupini), scenariu la fel de improbabil sau de imposibil.

Ar merge scoase bordurile alea si facuta marginea strazii pana in stalpi, 30 cm s-ar mai putea scoate. Problema e ca acolo drumul este destul de ingust chiar si pentru 2+2. Sau sa fie mutate pistele de biciclete pe trotuar pana la prima straduta laterala, dar asta inseamna ca trebuie largite un pic trotuarele.

https://www.google.ro/maps/@45.66258,25.608245,3a,75y,203.74h,73.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJniioyG4DfG3gUDfesMrIQ!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4

Quote from: pasadia on March 29, 2017, 04:52:18 PM
In plus beneficiile largirii mi se par extrem de discutabile. 3 benzi nu inseamna decat mai multi morti pe trecerile de pietoni (vezi Calea Bucuresti) si atat. Prefer oricand ca soferii sa stea in masini blocati in trafic decat sa mai aud de pietoni omorati pe treceri.
Nici spatile verzi nu trebuie "omorate", chiar zilele astea a venit o prietena de la Iasi la mine si imi zicea ca avem "cam putin spatiu verde".
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on March 29, 2017, 07:39:31 PM
Ce spatii verzi crezi tu ca sunt in pericol sa fie "omorate"?
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on March 29, 2017, 09:03:49 PM
^Am zis ca nu trebuie omorate, nu ca ar fi anumite spatii verzi in pericol.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: dumbravaandrei on January 20, 2018, 09:49:23 PM
(https://i.imgur.com/KPw4QH3.png)

https://www.facebook.com/mihaicodrut.nanu.7/posts/135969313870683
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: TibiV on January 20, 2018, 10:46:31 PM
Asta este REM-ul de Brasov ?....
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Ionut on January 20, 2018, 11:18:07 PM
REM? :o
Vrei sa spui RER?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Réseau_Express_Régional
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on January 20, 2018, 11:18:29 PM
REM, cei ala?
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: TibiV on January 20, 2018, 11:55:34 PM
RER, ce voi nu nimeriti niciodata alte butoane, mai ales dupa bere ?!.... O:-)
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: dumbravaandrei on January 21, 2018, 01:13:39 AM
Atentie... poza respectiva se discuta in CL.
Dar luati cu titlul de ...  brasoave.
Din simplul motiv ca nu vad de unde s-ar putea asigura materialul rulant ca nici CFR nu are, nici Regio Trans nu prea pare sa abunde in material rulant.

P.S: Tarlungeni-Darste il vad ca traseu posibil peste 15-20 de ani. Cu exceptia astora restul exista deja deci se poate implementa la ora actuala si cu subventii acordate operatorilor CF (nu stiu daca spre Teliu mai circula ceva...
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on January 21, 2018, 10:41:47 AM
Eu am o nedumerire, care este scopul inelului feroviar?
Adica trafic intre localitatile mai mici din zona metropolitana nu prea este ci doar spre Brasov, mai bine faci mai multe bifurcatii catre celelalte localitati decat sa faci un "cerculet".

Sunt vreo 32 de km de cale ferata ce ar trebui construiti pt cerculetul ala...

Pe cand
- Darste-Electroprecizia ar fi 6-7 km
- Ghimbav-Aeroport 3 km
- Tohan-Bran 6-7 km


Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Bogdan_Cluj on January 21, 2018, 01:45:38 PM
Am vazut ca pe pagina #2 din thread s-a vorbit mult facand comparatia Cluj-Brasov.
Pentru cei care nu cunosc (bine) zona Cluj, aveti aici mai multe informatii:

Traficul de tranzit - cele 7 directii: https://clujeuropean.com/2016/06/17/traficul-de-tranzit-cluj-napoca/
Linia de cale ferata (M300): https://clujeuropean.com/2016/11/05/tren-metropolitan/
-- atentie: Florestiu si Gilaul nu sunt acoperite feroviar in acest moment si nu e chiar asa usor sa fie (cel mai probabil este nevoie de un tunel de ~2.5 km) si 10 km de sina noua. Dar la cat s-a construit in zona, nici nu stiu daca se mai poate face (chiar daca am avea finantare).

Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: pasadia on January 21, 2018, 02:37:19 PM
@dumbrava - nu se discuta in nici un CL. E doar fantezia unui sinecurist din tineretul liberal.

Si ca sa pun mesajul complet: Mihai Codrut Nanu e un tanar membru PNL, ajuns multumita lui Cancescu prin CA-ul de la Metrom (daca nu ma insel). Celebru pentru parerile despre Avram Iancu si, din cate suspectez eu, cunoscut ca SkySk pe celalalt forum de infrastructura, adica pe SSC (unde e chiar activ, dar mai ales pe partea de postare de link-uri, nu pe creatii proprii).

Ideile astea le preia de la altii si are grija sa le infloreasca si sa le prezinte atat de prost incat sa le faca nefrecventabile. In speta interesul pentru partea cu transportul metropolitan brasovean i-a aparut dupa postarile unui arhitect, Gabi Buhus, pe care le gasesti aici (https://www.facebook.com/gabi.buhus/posts/1700704640004083). Dupa cum vezi, el a avut grija sa adauge inflorituri fara ca macar sa produca vreo dovada a necesitatii acestora. Nu e dezbatere, e doar aruncare de idei pe "piata" profitand de notorietatea lui mai mare.

La fel a facut si in primavara lui 2017 cand acelasi Gabi, MelcToxic pe SSC, a propus o retea de tramvai pentur Brasov (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1985106). Gabi ne-a cerut atunci sa nu iesim inca in spatiul public cu ideea sa pentru ca mai vroia sa lucreze asupra ei, Codrut Nanu a avut grija sa o lanseze pe FB profitand de energia bulei in care activa (si in care intamplator sunt si eu).

Una peste alta aceste idei merita dezbatute. Dar cu cifre, argumente, si preferabil de persoane fara alte interese in spate. In Codrut Nanu nu am nici o incredere, din cauza asta ma vad nevoit sa dau aici acest mesaj de avertizare.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Dan027 on January 21, 2018, 10:54:24 PM
Quote from: pasadia on January 21, 2018, 02:37:19 PM
...interesul pentru partea cu transportul metropolitan brasovean i-a aparut dupa postarile unui arhitect, Gabi Buhus, pe care le gasesti aici (https://www.facebook.com/gabi.buhus/posts/1700704640004083).

... hmm, trebuie sa completez si eu un pic aici :D

Arhitect care s-a gandit la dezvoltarea unui sistem feroviar metropolitan ca urmare a catorva observatii de ale mele  chiar de acolo de pe forum (postate sub pseudonimul de P4nToM) (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1985106). Defapt daca ma uit mai bine in postatea mea de atunci chiar eu venisem cu ideea unei centuri feroviare se pare  :lol:
Ideea/proiectul unui transport feroviar metropolitan am transmis-o si la dezbaterea pentru PMUD, in 2016, si chiar si aici pe forum am postat propunerea.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=190.msg138145#msg138145 (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=190.msg138145#msg138145)

Concluzia este ca implementarea unui transport feroviar metropolitan in Brasov ar fi ft buna, dar inca nu am gasit solutia / structura perfecta pentru implementarea lui.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: dumbravaandrei on January 22, 2018, 09:08:29 AM
@pasadia
De postat pe FB, a postat codrut nanu. Dar ideea si alte aspecte departe de a-i fi atribuite.
Personal - despre el - am o parere ceva mai... dura fata de a ta. Sa-i fi vazut postarile pe grupul AV3 de acum 2 sau 3 ani... noaptea mintii. E genul de om care ma lua la 11m pe grup ca mananc "La Placinte" ca sa sustin si sa finantez propaganda rusa etc...

Ideea e ca daca vorbim de traseul propriu-zis, parte din el exista (cu exceptia "Preciziei" - Darste, exista infrastructura). Linia CF spre Teliu pare a fi operationala (dupa cum arata CF, habar n-am daca exista vre-un operator care sa ofere tren pe acolo... stiu ca la un moment dat pusese cristi5 poze pe aici pe forum dintr-un RegioTrans.)

Pe de alta parte... eu personal nu vad cum ar putea fi satisfacut traficul CF. Daca vorbim de Salzburg sau Berna (sau orice alt oras mai mare din DE), reteaua periurbana de CF asigura cel putin un tren pe ora in orice directie. Mi-e ca aici va umbla trenul cu maxim 20 de calatori in "zilele bune". In parte din localitatile limitrofe Brasovului nu e nimic care sa duca calatorii in halta (transport public ma refer) iar acum... sa fim seriosi... daca esti din Cristian sau Feldioara si ai dat cheie la masina sa te duci pana la halta, drumul pana in oras nu mai pare chiar asa de lung.
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Cipi on January 22, 2018, 05:12:18 PM
Am scris, apoi sters un mesaj venit dintr-o oarecare cunoastere aprofundata a Sacelelui. Am zis sa nu fiu privit ca un carcotas si sa arunc doar doua intrebari:
- Cum credeti ca se poate realiza conectarea liniei de la Sacele la calea ferata principala in zona Darste? Tinand cont de dezvoltarea imobiliara si rutiera din zona Darste si de prezenta podurilor Darste.
- Si a doua intrebare, cum s-ar justifica efortul financiar al unei astfel de linii de cale ferata vis-à-vis de efortul financiar al unei linii de autobuz Sacele - Livada Postei. :)

Just4info: Spre Teliu circula Regiotrans-ul (pe ruta Brasov-Intorsura Buzaului).
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: skySK on February 16, 2018, 02:20:42 AM
Nu aveam intentia sa ma inregistrez aici dar intrand intamplator dau de asta:
Quote from: pasadia on January 21, 2018, 02:37:19 PMSi ca sa pun mesajul complet: Mihai Codrut Nanu e un tanar membru PNL, ajuns multumita lui Cancescu prin CA-ul de la Metrom (daca nu ma insel). Celebru pentru parerile despre Avram Iancu si, din cate suspectez eu, cunoscut ca SkySk pe celalalt forum de infrastructura, adica pe SSC (unde e chiar activ, dar mai ales pe partea de postare de link-uri, nu pe creatii proprii).
:lolz:
De unde ai facut legatura dintre mine si acest individ de care pana acum nici nu stiam ca exista? Acum ma prind ce era cu Nanule dincolo...:headache:
Title: Re: [BV] PMUD Brasov
Post by: Ionut on February 16, 2018, 06:42:16 AM
Am sa va rog sa rezolvati pe privat ce nelamuriri aveti. Multumesc!