Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Birocrație => Topic started by: dumbravaandrei on November 22, 2016, 11:05:23 PM

Title: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: dumbravaandrei on November 22, 2016, 11:05:23 PM
Ca de exemplu.... ce te intereseaza pe tine ANPM ce straturi de asfalt aplic si cat de groase? Cel mult te-ar interesa aspecte volumetrice ale structurii, nu detalii de compozitie. Am ajuns pe la pagina 240 din AM-ul pe A1 si sunt efectiv ingrozit de detaliile tehnice de constructie pentru un AM. Ca sa nu mai zic ca ANPM cu siguranta nu au oameni specializati sa si poata lucra cu datele respective. Ma apuca zuzaniile, nu alta :bash:
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: TibiV on November 22, 2016, 11:37:18 PM
@eurocopter & @dumbravaandrei

Absolut corect !!!
Am citit si eu (evident pe sarite) documentatia respectiva...
Ti se ingalbeneste ficatul...  >:(

Ce ii intereseaza pe cei de la ANPM din ce material este fundatia ? Daca este prea tare, nu mai traverseaza ramele ?
Sau cate straturi de asfalt are soseaua si ce diferente tehnice exista intre straturile astea ?
Cat timp nu sunt materiale toxice (nu am auzit de balast sau beton-asfalt pe baza de... cianuri !) nu trebuie sa aiba nici o relevanta pentru AM.

Ei trebuie sa stie doar cat de inalt este rambleul / cat de adanc este debleul, cate viadutce/podete exista si cat sunt de late ca sa aiba loc sa treaca si soarecele de camp, si broasca si vulpea...

Cred ca nici ISC-ul nu primeste dosare asa stufoase...

Si exact cum spune dumbravaandrei: ce competente au cei de la ANPM sa "analizeze" tehnologii si materiale de constructie ?!
Daca sunt "de mediu", ar trebui sa se ocupe naibii de ceea ce afecteaza mediul, adica vietuitoarele. Adica ar trebui sa fie de meserie biologi/botanisti - in general chestii care incep cu "bio"... Deci nu ingineri.
Daca cerbul si ursul nu pot sa treaca de un rambleu/debleu prea abrupt, nu cred ca ii va interesa din ce este facut si ce tehnologie s-a folosit...
Ii va interesa doar daca au de ocolit 1 km pana ajunge la izvor (sau la ursoaica/ciuta) sau daca au de ocolit 15 km...

Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Ionut on November 23, 2016, 06:43:35 AM
Si inca un thread nou: despre obtinerea autorizatiilor (de orice fel) pentru proiectele de infrastructura (rutiera, feroviara, aviatie, domenii strategice precum energia).

Avem acum thread-uri pentru:
- discutii juridice (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=455.0) (legi de orice fel cu impact in infrastructura)
- discutii despre concesiune si PPP (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=219.0)
- discutii despre contractele FIDIC (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=425.0)
- discutii despre licitatii (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=619.0) (despre procesul in sine, caiete de sarcini, contestatii etc.)
- discutii despre exproprieri (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=383.0)
- discutii despre obtinerea autorizatiilor (acest thread)
- discutii despre constructori si proiectanti (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=346.0)

Va rog sa le folositi corect, multumesc! :cheers:
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: NGC on November 25, 2016, 05:41:12 PM
Nu stiu unde se potriveste mai bine, asa ca pun aici.

Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură strategice din domeniul transporturilor

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1372-oug25112016dtr (http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1372-oug25112016dtr)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: NGC on November 25, 2016, 05:42:59 PM
^^^

Quote
Art.II  In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, se declară proiecte de de utilitate publică şi de interes public major următoarele proiecte de infrastructură de transport :
a)   Autostrada Sibiu – Piteşti cu  o lungime de 116 km şi o valoare estimată de 1,6 mld euro, fără TVA;
b)   Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (inclusiv Podul Ungheni) cu o lungime de 318 Km şi o valoare estimată de 4,07 mld euro;
c)   Autostrada Piteşti – Craiova cu o lungime de 124 km şi o valoare estimată de 0,89 Mld euro;
d)   Autostrada Borş – Suplacu de Barcău – Mihăieşti – Nădăşelu – Gilău cu o lungime de 167 Km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
e)   Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş cu o lungime de 56 Km şi o valoare estimată de 0,2 mld euro;
f)   Autostrada A0 – Inel Bucureşti cu o lungime de 102 Km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
g)   Drum expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani cu o lungime de 327 km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
h)   Modernizare cale ferată Predeal – Braşov cu o lungime de 33 km şi o valoare estimată de 0,4 mld;
i)   Modernizare cale ferată - Centura Bucureşti cu o lungime de 72 km şi o valoare estimată de 0,02 mld;
j)   Construcţie şi modernizare cale ferată Bucureşti – Aeroport Henri Coandă cu o lungime de 19,6 km şi o valoare estimată de 0,12 mld.

Oare nu stie MT ce face CNADNR ("drum de mare viteza")? :lol:
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: TibiV on November 26, 2016, 01:48:23 AM
Oare nu stie MT ca a aprobat un traseu de 123,035 km ?....  O:-)

Aia 7,035 km suplimentari vor fi de "dez-interes public major" ?!?!... :D
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: esendy on November 29, 2016, 12:29:47 PM
Quote from: Liviu_udr on November 28, 2016, 10:30:26 PM
Trebuie însă urgentat totul, pt că să nu uităm, termenul de finalizare era mai 2016 pt Lugoj-Deva și nu a fost respectat. Justificări de genul urși, tuneluri, ecoducte, autorizații sunt povești.

Cum poti sa spui ca sunt povesti? Cand constructorul nu are front de lucru, Autorizatie de mediu si Autorizatie de construire. Termenul nu e corect spus: mai 2016 ci ar trebui sa fie un numar de luni de la emiterea Autorizatiei de construire.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Liviu_udr on November 29, 2016, 01:59:57 PM
Quote from: ciprebbe on November 29, 2016, 09:22:36 AM
^S-a dovedit ca nu sunt chiar povesti.
S-a ajuns in situatia aceasta exact datorita unor persoane care au considerat problemele de mai sus "povesti"
Eu când am zis că sunt povești nu m-am referit la faptul că nu sunt probleme serioase. Sunt chiar foarte serioase! Dar nu poți să justifici astfel nerespectarea termenului de finalizare a autostrăzii. Când și-au asumat deschiderea în mai 2016 știau deja de toate problemele. Să vii acum și să spui că toate au făcut ca să nu poată fi respectat termenul de finalizare pare o poveste. De exemplu, pt Sibiu -Pitesti, dacă se stabilește un termen pentru finalizare, nici nu contează care va fi, să zicem 2025, nu poți să vii cu justificări de genul că nu ai AC, AM, că sunt nu știu ce animale. Faci o analiză corectă, și respecți termenul pe care l-ai asumat.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: vancouver on November 29, 2016, 02:08:45 PM
Ce prostii vorbesti acolo, liviu_udr? Cine "nu poti sa vii cu justificari de genul AC si AM"? Constuctorul sau CNADNR?

NIMENI in lumea asta nu poate fi vinovat pentru ceva pe care nu-l poate controla. Atat AM si AC depind de alte institutii ale statului roman, nu depind de CNADNR. Nu exista parghii legale de a urgenta obtinerea lor. Si in nici un caz nu poate fi de vina constructorul.

Si tu daca ai de construit o cladire si semnezi cu o firma ca o face intr-un termen X, dar apoi dureaza pana vin aprobarile de la primarie, evident nici tu nici constructorul nu sunteti vinovati pentru asta. Cel mult, daca asa v-ati inteles, constructorul poate sa-ti ceara tie niste despagubiri ca a stat si a asteptat. Dar tu, ca beneficiar, niciodata nu poti sa ceri constructorului despagubiri sau penaliatati atunci cand el a facut tot posibilul sa se incadreze, dar a fost impiedicat de lipsa unor autorizatii.

Chiar vrei sa inceapa constructorii cu claim-uri ca au stat pe tusa si nu au putut sa lucreze?
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: TibiV on November 30, 2016, 12:31:07 AM
Quote from: vancouver on November 29, 2016, 02:08:45 PM
tu daca ai de construit o cladire si semnezi cu o firma ca o face intr-un termen X, dar apoi dureaza pana vin aprobarile de la primarie, evident nici tu nici constructorul nu sunteti vinovati pentru asta. Cel mult, daca asa v-ati inteles, constructorul poate sa-ti ceara tie niste despagubiri ca a stat si a asteptat. Dar tu, ca beneficiar, niciodata nu poti sa ceri constructorului despagubiri sau penaliatati atunci cand el a facut tot posibilul sa se incadreze, dar a fost impiedicat de lipsa unor autorizatii.
:cheers:
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pasadia on March 10, 2017, 01:52:02 PM
Intrebare de om confuz: exista vreo regula in privinta lungimii / dimensiunii unui proiect (rutier, dar nu numai) pentru care se poate da AM?

De exemplu, NGC spune ca in curnad vine AM pe Ogra - Bors. Ceea ce inseamna o lungime enorma, mi se pare aberant sa dai AM pe un proiect atat de lung. La fel, stiu ca a mai fost o discutie pentru loturile din A7, Ploiesti - Pascani. E nevoie de un singur AM pe intreaga lungime, sau se poate sparge pe segmente si vom avea AM-uri pe lungimi mai mici. Si care e dimensiunea legala pentru aceste lungimi.

De exemplu pentru Sibiu - Fagaras, AM-ul va fi de sine statator, nu? Sau se va gasi cineva sa ceara AM pentru intregul Sibiu  - Bacau? Mi se pare prea haotica intreaga situatie si am senzatia ca lungimea proiectului pentru care se da AM e scoasa efectiv din burta. Adica daca unuia i s-a nazarit sa depuna documentatie pe 300 de km ramane AM pe 300 de km, daca altuia i s-a nazarit ca vrea AM pe 50 de km i se da pe 50 de km. Fara sa existe nici o regula, nici o procedura, nimic. Gresesc eu in aceasta perceptie?
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: horatiu.cosma on March 10, 2017, 02:40:42 PM
^
Conform legislatiei in vigoare, acordul de mediu se obtine pe proiecte (ex: Proiectul autostrazii Orastie-Sibiu, Deva-Orastie, Brasov-Bors, Bucuresti-Brasov). Nu stiu exact cum au reusit sa sparga acordul de mediu de la Brasov-Bors in 2. In teorie, proiectul pentru care se solicita acord de mediu ar putea fi impartit in sectiuni pe care sa se obtina AM separat, daca acestea fac sens pentru cei de la mediu, adica o sectiune e intre Valea Muresului si Valea Oltului, alta e in zona Carpatilor Orientali, alta in Campia Romana, alta in Podisul Tarnavelor etc. Pentru Ogra-Bors cred ca s-ar putea identifica cateva sectiuni pe ideea asta: Bors-Meses, Meses-Turda, Turda-Ungheni, Ungheni-Brasov. Oricum, e o impartire subiectiva, nu se va pupa niciodata cu impartirea loturilor, asa cum e gandita de CNAIR.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: NGC on March 10, 2017, 02:52:07 PM
Explicatia este destul de simpla.
Totul are legatura cu primul acord de mediu, cel din 16.06.2004. Acesta a fost solicitat pentru "autostrada Brasov - Oradea, sector 2: Targu Mures - Cluj, sector 3 Cluj - Oradea", deci practic pentru Ogra - Bors.
Toate modificarile determina de fapt revizuirea acestui acord de mediu din 2004.

In rest e cum ai zis, adica AM se obtine pe proiect.

La A7 avem 4 proiecte diferite.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Ionut on March 10, 2017, 03:00:12 PM
Morala este sa facem proiecte mai mici, sa nu stam dupa AM pentru 300 de km. Logic sau nu?
Ideea e sa invatam din greseli. Invatam ceva? Si daca da, ce?
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on April 19, 2017, 06:32:45 PM
Astazi din clarificarea redactata si trimisa catre SpecialConsulting/CNAIR de Consiliul Judetean Cluj referitor la certificate de urbanism pt sectiunea 2A Ogra->Campia Turzii. Nu am putut face poze, dar este destul de lunga, 3 pagini.

Ceea ce am aflat e ca nu se poate discuta de nici un fel de daune pricinuite de Consiliul Judetean Cluj (cineva a cerut ceva daune aici, nu era acest aspect cunoscut pana acuma), atata timp cat CNAIR a solicitat CJCj emiterea acestui certificat de urbanism, iar CJCj a procedat la emiterea acestuia conform competentelor legale ce ii revin.

Iar un alt aspect, ca CJCj considera CU emis in 2014 ca nu si-a incetat valabilitatea, ci din contra is mentine pana la finalizarea executarii lucrariilor pentru care au fost eliberate si drept urmare poate sta la baza emiterii autorizatiei de constructii, confirm legii, facand referire la ceva legi, care nu le stiu pe de rost ceva din 50 si una alta 7/2016.
Era un alt aspect ca pentru acelasi amplasament pot fi emise mai multe Certificate de Urbanism si nu exista nici o interdictie in acest sens si drept urmare nu inteleg cei din CJCj de ce CNAIR a cerut una noua, si de ce CNAIR cere anularea lor. (deci CNAIR a cerut o anulare CU nu stiu care).

Este o alta clarificare redactata si pentru zona Sardu, despre aia nu stiu nici un amanunt fata de cele spuse anterior, doar ca lumea zice ca exista clarificare, si ca se cere doar PUZ si nu schimbare de traseu.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: ciprebbe on April 19, 2017, 08:20:43 PM
Emis in 2014 trebuia prelungit in 2016 pt inca 1 an. Inceperea lucrarilor nu poate fi invocata din lipsa AC. Daca nu s-a prelungit nu mai e valabil CU din 2014. Daca s-a prelungit cu 1 an (atat e max) e valabil inca iar pana in ultima zi de valabilitate trebuie incepute lucrarile altfel trebuie alt CU.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on April 19, 2017, 08:38:13 PM
din ce am inteles eu, dar nefind jurist nu stiu exact
dar va zic cum am inteles eu, si cum a fost explicat mie.

legea care determina CU este 50/1991, dar pt proiecte de infrastructura transeuropeana isi mentin valabilitatatea pe toata perioada implementarii proiectelor (art XVIII din OUG 7/2016 aliniat 1), cu conditia inceperii executiei lucrarilor in termen de 12 luni de la emiterea AC.

deci totul incepe de la data emiterii AC, si nu de la data emiterii CU.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: ciprebbe on April 19, 2017, 08:51:04 PM
In legea 50 (legea constructiilor) nu exista o diferentiere intre o casa si o autostrada. CU este emis cu o data de valabilitate si poate fi prelungit o singura data.
Ce spui tu e o premiera pt mine.
Avem alta mai noua de 2004?
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=58781
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on April 19, 2017, 08:55:23 PM
^
De la un amic o completare mai pe fond:
http://lege5.ro/Gratuit/geydemrrg4zq/ordonanta-de-urgenta-nr-7-2016-privind-unele-masuri-pentru-accelerarea-implementarii-proiectelor-de-infrastructura-transeuropeana-de-transport-precum-si-pentru-modificarea-si-completarea-unor-acte-nor

Ordonanța de urgență nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 18.03.2016

3. La articolul 7, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (51) și (52), cu următorul cuprins:
Puneri în aplicare (1)

(51) Pentru proiectele de infrastructură transeuropeană de transport, autorizațiile de construire, certificatele de urbanism, avizele, acordurile, după caz, avizele de amplasament își mențin valabilitatea pe toată perioada implementării proiectelor, până la finalizarea executării lucrărilor pentru care au fost eliberate, respectiv până la data semnării procesului-verbal de recepție finală a lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 luni de la data emiterii autorizației de construire.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: florin74 on April 19, 2017, 08:56:55 PM
https://www.oar-bucuresti.ro/anunturi/2017/01/12/b/legea-50-1991-forma-sintetica-pentru-data-2017-01-09.pdf

Ia de aici ultima forma actualizata. Au modificat legislatia in domeniul la sfarsitul anului trecut Nimeni nu mai este sigur de nimic.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on April 19, 2017, 09:07:39 PM
bun, asta zice 24 de luni si nu 12 luni, deci e si mai bine intrun fel, tot de la emiterea AC incepe perioada si nu de la emiterea CU.

pagina 6 (art 7, articol 5)

(5. 1) Pentru proiectele de infrastructură transeuropeană de transport şi amenajările hidrotehnice, autorizaţiile de
construire, certificatele de urbanism, avizele, acordurile, după caz, avizele de amplasament, îşi menţin valabilitatea pe
toată perioada implementării proiectelor, până la finalizarea executării lucrărilor pentru care au fost eliberate, respectiv
până la data semnării procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor, cu condiţia începerii execuţiei lucrărilor în termen
de 24 de luni de la data emiterii autorizaţiei de construire.
(la data 27-dec-2016 Art. 7, alin. (5^1) din capitolul I modificat de Art. VII, punctul 12. din Ordonanta urgenta 100/2016 )


(5. 2) Prevederile alin. (5.1 ) nu se aplică dacă pe parcursul execuţiei lucrărilor sunt identificate elemente noi care să
impună reluarea procedurilor de avizare prevăzute de lege, necunoscute la data emiterii acestora, precum şi/sau
modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestora, după caz

articolul 2 zice ca nu se aplica, adica va deveni nul, in momentul cand se ajunge cu proiectul in punctul ca sunt identificate elemente noi care să
impună reluarea procedurilor de avizare prevăzute de lege, necunoscute la data emiterii acestora, precum şi/sau
modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestora, după caz

dar pana atunci e valid fara prelungire.

Certificatul de urbanism se emite pentru intregul amplasament cu tot ce cuprinde acesta
Legea permite modificari (fara reautorizare) in cadrul amplasamentului cu încadrarea în avize
Sau modificari care implica reautorizare, in acelasi amplasament, cu acelasi certificat de urbanism
Sunt definite in normele la lege ... Modificari pe parcursul executiei si modificari de tema
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on June 09, 2017, 02:50:01 PM
Mai stiti discutam pe 19 aprilie despre certificatul de urbanism emis pt sectiunea 2A Ogra->Campia Turzii.

Quote from: pentium10 on April 19, 2017, 06:32:45 PM
Astazi din clarificarea redactata si trimisa catre SpecialConsulting/CNAIR de Consiliul Judetean Cluj referitor la certificate de urbanism pt sectiunea 2A Ogra->Campia Turzii. Nu am putut face poze, dar este destul de lunga, 3 pagini.

Ceea ce am aflat e ca nu se poate discuta de nici un fel de daune pricinuite de Consiliul Judetean Cluj (cineva a cerut ceva daune aici, nu era acest aspect cunoscut pana acuma), atata timp cat CNAIR a solicitat CJCj emiterea acestui certificat de urbanism, iar CJCj a procedat la emiterea acestuia conform competentelor legale ce ii revin.

Iar un alt aspect, ca CJCj considera CU emis in 2014 ca nu si-a incetat valabilitatea, ci din contra is mentine pana la finalizarea executarii lucrariilor pentru care au fost eliberate si drept urmare poate sta la baza emiterii autorizatiei de constructii, confirm legii, facand referire la ceva legi, care nu le stiu pe de rost ceva din 50 si una alta 7/2016.
Era un alt aspect ca pentru acelasi amplasament pot fi emise mai multe Certificate de Urbanism si nu exista nici o interdictie in acest sens si drept urmare nu inteleg cei din CJCj de ce CNAIR a cerut una noua, si de ce CNAIR cere anularea lor. (deci CNAIR a cerut o anulare CU nu stiu care).

Este o alta clarificare redactata si pentru zona Sardu, despre aia nu stiu nici un amanunt fata de cele spuse anterior, doar ca lumea zice ca exista clarificare, si ca se cere doar PUZ si nu schimbare de traseu.

azi a venit prin posta ca le am cerut

(http://i.imgur.com/IGYRWoq.jpg)
(http://i.imgur.com/YWK13Jr.jpg)
(http://i.imgur.com/Q9jeBme.jpg)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: panzer on July 07, 2017, 01:12:16 PM
Quote from: NGC20 on July 06, 2017, 03:05:14 PM
Quote from: panzer on July 06, 2017, 02:54:08 PM
Fara PUZ de Voluntari?

OUG 49 / 2017 :D

(http://i.imgbox.com/MShmHfcF.jpg)

Merci NGC20. Mi-a scapat. O comoara acest OUG:
Quote(2) În termen de 30 de zile de la aprobarea, în condițiile legii, a studiului de fezabilitate sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții pentru proiectul de infrastructură de transport de interes național, în vederea asigurării corelării obiectivului de investiții cu direcțiile de dezvoltare a localităților, inițiatorul proiectului va notifica Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, precum și toate autoritățile publice locale al căror teritoriu este afectat de proiect și va transmite acestora documentația care va cuprinde suportul topocadastral al traseului, inclusiv zonele de protecție ale acestuia în coordonate Stereografic 1970.

(3) În termen de maximum 6 luni de la primirea notificărilor potrivit alin. (2), pentru corelarea proiectelor de infrastructură de transport de interes național cu strategiile de dezvoltare spațială și planurile urbanistice generale ale localităților al căror intravilan este afectat de proiectele prevăzute la alin. (1), autoritățile administrației publice locale vor iniția, elabora și aproba în condițiile legii planuri urbanistice zonale, finanțarea realizării acestora fiind asigurată de către inițiatorul și implementatorul proiectului de infrastructură de transport național.

Deci in 6 luni de la terminarea SF toate culoarele de autostrada vor fi "off limits" pt berbecii locali care nu vor mai putea sa dea AC la vilute pe treaseul autostrazilor.
In spiritul bunei credinte insa, ar trebui ca si statul sa le exproprieze dupa SF, sa nu mai stea oamenii cu terenurile blocate timp de zeci de ani pana incepe efectiv costructia.

Sorry de of topic.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: zuma80 on July 16, 2017, 12:45:03 PM
Quote from: NGC on July 16, 2017, 01:54:51 AM
Quote from: disney on July 15, 2017, 09:59:34 PM

[...]

Daca inteleg eu bine raspunsul de mai sus, cele doua culei au fost ridicate in Februarie-Martie fara autorizatie.
Nota aceea la AC a fost emisa abia in a doua jumatate a lui Mai.

[...]

De aici e clar ca pentru una din culei nu erau facute exproprierile, deci nu avea cum sa aiba autorizatie.

Acum ce ma nedumereste pe mine este de ce a functionat acum cu acea nota si de ce la Sebes-Turda au trebuit acele ordine de ministru. Poate reuseste cineva care este de meserie sa ne explice.
Sau mai trebuie si acum ordin de ministru?

Am mai spus - sau cel putin in privat - ca acolo pana de curand nu exista decat acea AC din 2014.
Probabil vom mai discuta subiectul ceva mai incolo. ;)

Salut,
Ca un frecvent cititor al acestui forum, si avand in vedere ca lucrez in proiectare (arhitectura - civile), doresc sa fac o precizare la valabilitatea unei AC.
Daca o AC este emisa in 2014 (luam exemplu cazul de fata) ea are valabilitate un an de zile (si se mai poate prelungi cu un an) timp in care trebuie anuntate si demarate lucrarile. Aceste lucrari se pot exectuta, sub incidenta AC, in perioada declarata in DT (documentatia tehnica). Daca acolo aceste lucrari sunt etapizate si specificate ca dureaza 5 ani (avand in vedere complexitatea, finantarea etc...) atunci acea AC este inca valabila.
P.S. Daca acest aspect a fost discutat si elucidat, va cer scuze!
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: NGC on July 16, 2017, 02:56:30 PM
Alta e problema acolo.
Arunca o privire la pozitia culeei Nord. Ea nu se afla in coridorul initial de expropriere pentru care exista acea AC 46 / 14.10.2014, asa ca nici vorba de AC pentru ea.

Si inca ceva apropo de AC 46 / 14.10.2014.

Quote
Durata de valabilitate a autorizaţiei: 12 luni
Durata de execuţie autorizată: 24 luni
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: zuma80 on July 17, 2017, 06:38:34 PM
Salut,
Am fost intrebat, in PM, urmatoarele:
"... lamureste pentru ceilalti pe forum cum e in cazul in care in DT ai o anumita pozitie pentru o culee si primesti AC pe baza acelei DT, dupa care pozitia culeei se schimba. Mai e valabila acea AC? Poti construi pe baza ei in noua pozitie? Asta nu le e clar la multi."

O DT ce face obiectul unei AC si este insusita de autoritati si "vizata spre neschimbare".
Planul de situatie prezinta pozitionarea in teren al "obiectului" (constructiei) cu retrageri fata de limite de proprietate sau alte elemente, si el parte al DT.
De aici rezulta ca orice modificare de amplasare al constructiei iese in afara DT "vizata spre neschimbare".

- extrag cateva articole din legea 50:

(15) În situaţia în care în timpul executării lucrărilor şi numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei de construire survin modificări de temă privind lucrările de construcţii autorizate, care conduc la necesitatea modificării acestora, titularul are obligaţia de a solicita o nouă autorizaţie de construire, potrivit prevederilor prezentei legi.

(15,1) Pentru obtinerea unei noi autorizatii de construire, potrivit prevederilor alin.(15), solicitantul va depune o noua documentatie tehnica - D.T, elaborata în
conditiile modificarilor de tema survenite, urmând ca autoritatea administratiei publice locale competente sa decida, dupa caz:
a) emiterea noii autorizatii de construire, daca lucrarile corespunzatoare modificarilor de tema se înscriu în limitele actului administrativ al autoritatii
competente pentru protectia mediului, precum si ale avizelor si acordurilor obtinute pentru autorizatia de construire initiala;
b) reluarea procedurii de autorizare în conditiile prezentei legi, daca lucrarile corespunzatoare modificarilor de tema depasesc limitele actului administrativ al
autoritatii competente pentru protectia mediului, precum si ale avizelor si acordurilor obtinute pentru autorizatia de construire initiala.

(15,2) Verificarea încadrarii lucrarilor corespunzatoare modificarilor de tema în limitele avizelor si acordurilor obtinute pentru autorizatia de construire initiala se
realizeaza de catre structurile de specialitate ale autoritatii administratiei publice competente, precum si de verificatorii de proiecte atestati în conditiile legii, pentru
fiecare cerinta esentiala de calitate în constructii, cu participarea reprezentantilor
institutiilor avizatoare.

(15,3) Verificarea încadrarii lucrarilor corespunzatoare modificarilor de tema în limitele actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului se
realizeaza de catre aceasta potrivit prevederilor legislatiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.

Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: GDPR on July 17, 2017, 11:16:00 PM
^Mai e si (15,4): Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional, verificarea încadrării lucrărilor corespunzătoare modificărilor de temă de proiectare în limitele avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială se realizează de Ministerul Transporturilor, precum şi de verificatorii de proiecte atestaţi în condiţiile legii, pentru fiecare cerinţă esenţială de calitate în construcţii, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare afectate de modificări. Convocarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare se face de către Ministerul Transporturilor. Minuta şedinţei împreună cu toate documentele solicitate de lege stau la baza emiterii autorizaţiei de construire.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: zuma80 on August 01, 2017, 06:16:00 PM
Salut,
Revin cu o completare la cererea:
"Ar fi bine eventual sa adaugi acum si concluzia logica referitoare la culeea Sud, care e in coridorul initial de exproprieri dar si-a schimbat pozitia fata de AC initiala, in sensul clarificarii daca acea AC din 2014 ar fi putut fi valabila pentru noua pozitie..."
Nu cunosc documentatia si datele trecute in ea, dar cum am specificat in postul anterior, pentru cazul de fata, trebuie refacuta autorizarea daca au fost in tremenele prevazute de lege pe baza documentatiei vechi si cu obtinerea avizelor care nu mai corespundeau noilor date, altfet trebuia reluata intreaga procedura de autorizare de la faza CU.
PS. Daca o autorizatie este valabila un an si se poate prelungi cu un an rezulta ca procedurile de autorizare a noii poziti de culee trebuiau incepute in 2016, altfel nu au avut baza legala si trebuia inceput de la faza certificatului de urbanism (CU).
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pentium10 on August 14, 2017, 03:09:35 PM
legat de postarea si luarea de pozitie (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/816518475188828) API pe Facebook, am remarcat commentul arhitect-sef de la Consiliul Judetean Cluj, Dl. Claudiu Salanta

QuoteLegea 255/2010 prevede expres faptul ca autorizarea lucrarilor de constructii care fac obiectul legii (si autostrada face clar) SE EMIT IMEDIAT in temeiul art. 7 alin. 16 din legea n4. 50/1991 sub sancțiunea autorizării TACITE. Asa ca de ce se blochează?

Dansu a mai avut un argument bun si cand se discuta certificatul de urbanism emis, si CNAIR si constructorii nu stiau ca legea e de partea lor. (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg158180;topicseen#msg158180)
Tinand cont de asta, ma intreb daca ce zice e adevarul sau nu? Ar fi tare sa existe o legislatie prin care se poate emite pe loc.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: TibiV on November 11, 2017, 12:30:36 AM
Quote from: NGC on November 11, 2017, 12:22:53 AM
In August au emis si autorizatia de mediu. Atentie ca de data asta e autorizatie, nu acord.

QuoteAPM Hunedoara a emis azi, 29.08.2017, Autorizatia de mediu nr.HD-41/29.08.2017 pentru recoltarea/capturarea exemplarelor de lilieci existente in Pestera Tunel din com.Soimus si relocarea acestora in Pestera Romanesti din judetul Timis, aceasta fiind emisa in baza Ordinului Ministerului Mediului nr.1149/22.08.2017 pentru aprobarea derogarii pentru unele specii de lilieci. Din punct de vedere al protectiei mediului, nu mai exista alte impedimente care sa intarzie lucrarile la autostrada.

Ionut,
nu stiu unde ar trebui postata chestia asta, dar sa fie cat mai vizibila...

Ce este ala "acord de mediu" si ce este "autorizatie de mediu", care este diferenta dintre ele si in ce etape se acorda fiecare...

Cred ca toti ne-am "impiedicat" la un moment dat de asta....
Ar trebui puse undeva foarte clar - dar habar nu am unde anume s-ar potrivi cel mai bine... :(
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: stangabriel on November 11, 2017, 05:31:24 AM
Pt @Tibiv:
Acordul de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi, după caz, măsurile pentru protecţia mediului, care trebuie respectate în cazul realizării unui proiect.

activităţi şi/sau instalaţii cu impact semnificativ asupra mediului, pentru care se emit acorduri de mediu sau, după caz, acorduri integrate de mediu:

construirea drumurilor noi cu cel puţin 4 benzi, în cazul în care aceste drumuri noi sau secţiunea lărgită a acestora este de cel puţin 10 km lungime continuă.

Autorizatia de mediu este un act tehnico-juridic emis de autoritatile competente pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare a unei activitati existente sau a unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, necesar pentru punerea acesteia în functiune.

Deci acordul de mediu isi da "acordul" cu desfasurarea, iar autorizatia iti spune cum sa faci. Aceste reglementari pot dura ani de zile si pentru firme private, fabrici sau spalatorii de haine. Ce sa mai spunem de autostrazi.

@Ionut, mut eu postul maine la topicul de mediu.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: elphax on November 11, 2017, 07:05:41 AM
Ce penalități sau amenzi  se pot primi dacă sa zici intri "din greseala"  cu buldozerul unde nu ai AM sau AC?  Sa zicem ca din greșeală treci peste o hrubă   unde cică erau cândva niște lilieci. Sau dărâmi un șopron care cică ar fi aparținut de CFR dar nimeni nu știe sigur ca nu mai e de mult folosit...
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Ionut on November 11, 2017, 07:07:42 AM
Nu exista "din greseala". Nu e vorba doar de amenzi, inginerii care semneaza pentru chestii de genul asta intra la puscarie.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Ionut on May 28, 2018, 09:06:57 AM
Ministerul Mediului a publicat situaţia la zi a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră, inclusiv pentru cele invocate de preşedintele Iohannis

Publicăm lista completă, trimisă de Ministerul Mediului, a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră:

• Autostrada Braşov–Oradea, sector Ogra– Borş (Acord de mediu nr. 5/16.06.2004), data începerii procedurii EIA/EA 19.05.2016; s-a emis acordul de mediu nr. 5/06.11.2017

• Tronson de autostradă Lugoj – Deva de la km 0+000 – km 100+014 şi drum de legătură de la autostradă la varianta de ocolire a Municipiului Lugoj de la km 0+000 – la km 10+518 (Acord de mediu nr. 7/09.09.2010, revizuit în 24.12.2013, revizuit şi finalizat în 09.12.2016)

• Construire Autostradă Bucureşti–Braşov privind modificările propuse pe Sectorul 1a 2 Bucureşti – Moara Vlăsiei Tronsonul cuprins între Km 0+000 – Km 3+325, Nod Centura Bucureşti Km 6+500 şi Nod Moara Vlăsiei Km 19+500 (Acord de mediu nr. 01/20.03.2007, revizuit prin Decizia Etapei de Încadrare nr.11/19.10.2016), data începerii procedurii EIA/EA 13.07.2017; s-a emis Decizia etapei de încadrare nr. 11/19.10.2016 – document final.

• Autostrada Sibiu – Piteşti - km 122, km 122+500, km 122+950, km 123, data începerii procedurii EIA/EA 27.12.2017; s-a depus studiul de evaluare adecvată în data de 16.05.2018.

• Autostrada Târgu Mureş – Iaşi, data începerii procedurii EIA/EA 21.06.2013; s-a respins prin Decizia nr. 21/28.09.2015. Motivul respingerii: nedepunerea raportului privind impactul asupra mediului şi studiul de evaluare adecvată în termen de 2 ani.

• Modernizare DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, km 13+800 – km 42 +850 şi km 54+050-km128 +250, data începerii procedurii EIA/EA 26.02.2016; s-a emis decizia etapei de încadrare nr. 19/09.12.2014 , rev. 13.10.2017– document final

• Reabilitare DN66 Bumbeşti Jiu – Petroşani km 93+500 – Km 126+000, data începerii procedurii EIA/EA 24.02.2015 ; stadiul reglementării – finalizat prin Decizia etapei de încadrare nr.223/09.10.2017.

• Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN7 şi DN2-A2 şi lărgire la 4 benzi a centurii Bucureşti – Sud între A1 şi A2 (km 23+600 – km 55+250), data începerii procedurii EIA/EA 07.11.2017; s-a delegat competenţa pentru derularea procedurii la APM Bucureşti.

• Autostrada de centură Bucureşti km 0+00 – km 100+900, data începerii procedurii EIA/EA 12.05.2017, urmează depunerea completărilor solicitate de ANPM prin adresa nr.1/1565/VT/30.05.2017.

• Autostrada Sebeş – Turda (Acord de mediu RO – ANPM / nr.01 / 30.06.2009, revizuit în data de 31.10.2013, revizuit în data de 26.11.2015), data începerii procedurii EIA/EA 08.11.2017; s-a emis Decizia etapei de încadrare nr.1 din 08.01.2018 – document final.

• Reabilitare DN 17D Beclean-Cârlibaba, s-a delegat competenţa pentru derularea procedurii la APM Bistriţa - Năsăud; APM Bistriţa – Năsăud a emis decizia etapei de încadrare nr. 640/18.10.2016– document final.

• Modernizare DN 28B Târgu Frumos – Botoşani, km 0+000 – 76+758, data începerii procedurii EIA/EA 13.02.2017; s- a emis decizia etapei de încadrare nr. 221/29.09.2017 – document final.

• Modernizare DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, s-a delegat competenţa la APM Dâmboviţa prin Decizia nr.156/31.05.2017; s-a emis acordul de mediu nr.2/15.05.2018 – document final.

• Regiunea Nord – Est – Axa rutieră strategică 2: Botoşani – Iaşi, data începerii procedurii EIA/EA 11.05.2017; s-a delegat competenţa la APM Botoşani prin Decizia nr.178/23.06.2017; APM Botoşani a emis Decizia etapei de încadrare nr.115/07.07.2017 – document final.

• "Modernizarea DN 67B Scoarţa - Piteşti, km 0+000-km 188+200", data începerii procedurii EIA/EA 08.02.2018; s-a delegat competenţa la APM Vâlcea prin Decizia nr.24/03.05.2018.

• Stabilizare şi consolidare versanţi DN 57 km 4+093 – km 93+000, data începerii procedurii EIA/EA 07.01.2018; urmează depunerea memoriului de prezentare.

• Proiect "Modernizare DN5 Bucureşti – Adunaţii Copăceni, sector km 7+573 – km 19+220", data începerii procedurii EIA/EA 27.04.2018.

• "Pasaj suprateran pe DJ602 Centura Bucureşti-Domneşti", data începerii procedurii EIA /EA 02.04.2018; s-a delegat competenţa la APM Bucureşti prin decizia nr.13/03.04.2018.

• "Elaborare studiu de fezabilitate şi obţinerea autorizaţiei de construire pentru centru de întreţinere şi coordonare autostradă A3 km 30+600 şi a punctului de sprijin autostrada A3 km 66+500 – obiectul centru de înfiinţare şi coordonare autostrada A3 km 30+600" propus a fi amplasat pe teritoriul comunei Snagov, judeţul Ilfov; Notificare de modificare a proiectului ,,Autostrada Bucureşti – Braşov"; data începerii procedurii EIA/EA 22.05.2017; s-a delegat competenţa la APM Ilfov prin Decizia nr.228/19.10.2017; s-au solicitat completări care au fost comunicate beneficiarului prin îndrumar. Nu s-au depus completările. După depunerea completărilor proiectul va fi reanalizat.

• "Proiectare şi execuţie parcări de scurtă durată şi spaţii de servicii Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti-Ploieşti" propus a fi amplasat pe teritoriul comunele Gruiu şi Moara Vlăsiei, judeţul Ilfov; Notificare de modificare a proiectului ,,Autostrada Bucureşti – Braşov"; data începerii procedurii EIA/EA 15.06.2017; s-a delegat competenţa la APM Ilfov; s-au solicitat completări care au fost comunicate beneficiarului prin îndrumar. Nu s-au depus completările. După depunerea completărilor proiectul va fi reanalizat.

News.ro (https://www.news.ro/economic/ministerul-mediului-a-publicat-situatia-la-zi-a-acordurilor-de-mediu-pentru-proiectele-de-infrastructura-rutiera-inclusiv-pentru-cele-invocate-de-presedintele-iohannis-1922401025002018051218129815)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: pasadia on December 19, 2018, 03:01:57 PM
Ati aflat ca ne intoarcem la vremurile bune pentru CNAIR, vremurile in care obliga constructorii sa lucreze fara autorizatie urmand ca actele sa le faca apoi doar daca mai doresc:

QuotePe de altă parte, nu vor mai fi infracțiuni, ci doar contravenții, lucrări de construire, modificare sau reabilitare privind căile de comunicație, amenajările de albii, instalații de infrastructură etc. (lista completă, în articol).

SURSA (http://mobile.hotnews.ro/stire/22874805?fbclid=IwAR1ymn0H61XQcPpGhHUzEgOdbiOBDERS5PwRPucj-UebCB5n107XhwCP8Mo)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: NGC on December 19, 2018, 09:35:46 PM
S-o fi saturat Sova sa dea ordine de ministru pentru recunoasterea lucrarilor executate fara autorizatie. :lol:

Inca astept sa vad solutia pentru A3 Bucuresti - Ploiesti, lotul AKTOR. ;)

L.E. Am corectat!
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: perfidus on March 25, 2019, 04:46:26 PM
Quote from: horatiu.cosma on March 24, 2019, 03:02:52 PM
Vor să dea AC fără AM, SF, PT, avize etc similar cu o excepție din Legea 50/1991 care vorbește despre AC urgent în caz de calamitate, dezastre naturale etc. Păi cum o să facă constructorul? O să facă ecoducte, tunele, consolidări, săpături după ureche? O să foreze pe unde îi taie capul, neștiind încă cum va arăta soluțiile din proiectul tehnic?

QuotePrin modificarea propusă se crează posibilitatea ca autorizația de construire pentru proiectele care intră sub incidența Legii nr. 255/2010, respectiv pentru lucrările de utilitatea publică, în toate cazurile, inclusiv pentru construcții noi, să se emită imediat, în mod similar lucrărilor prevăzute la art. 7 alin. (16) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar documentaţiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare - expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare, documentaţie tehnică D.T., proiect tehnic - P.T., detalii de execuţie D.E să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, precum şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, iar autorizația de construire să fie valabilă până la finalizarea executării lucrărilor pentru care a fost eliberată, respectiv până la încheierea procesului-verbal de recepţie finală".


Asta pare dictata de Umbrarescu, care bajbaie pe la dealul fara lilieci de vreun an si jumatate. Sunt multe solutii adoptate empiric, trial and error.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: Ionut on May 04, 2019, 07:16:49 AM
Legea care permite căi ferate și autostrăzi fără autorizație de construcție, trimisă la reexaminare

Klaus Iohannis a trimis Parlamentului, spre reexaminare, modificările la Legea 50/1991 privind autorizarea executărilor lucrărilor de construcţii, care prevăd posibilitatea construirii de căi ferate și autostrăzi fără autorizație de construcție. Şeful statului aminteşte decizia CCR nr 846/2007 prin care construcţiile civile, industriale, agricole sau de oricare altă natură se pot realiza numai în baza autorizaţiei de construire, care este un act al administraţiei locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea şi executarea construcţiilor

,,În jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a reţinut că «Legea nr. 50/1991 reglementează condiţiile în care trebuie să aibă loc executarea lucrărilor de construcţii, stabilind în sarcina deţinătorului titlului de proprietate asupra unui imobil – teren şi/sau construcţii – anumite obligaţii ce derivă din necesitatea protejării interesului general pe care sistematizarea şi amenajarea teritoriului, precum şi securitatea şi siguranţa în construcţii îl reprezintă. Ca atare, potrivit acestei legi, construcţiile civile, industriale, agricole sau de orice altă natură se pot realiza numai în baza autorizaţiei de construire, ce reprezintă actul de autoritate al administraţiei locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea şi executarea construcţiilor»", potrivit sursei citate.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/autostrazi-fara-autorizatie-de-constructie/)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: perfidus on May 05, 2019, 06:44:18 PM
Eu cred ca nu asta era problema, ca se doreste constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi fara autorizatia de constructie. Prin modificarea legii se dorește încadrarea intr-o categorie aparte de lucrari, si anume la regimul construcțiilor urgente (cum sunt cele de punere in siguranta a unei constructii avariate) pentru care autorizarea (si proiectarea uneori) sa se poată face ulterior.

Asta nu înseamnă ca as fi de acord cu aceasta modificare, problema de fapt e ca autoritățile centrale si cele locale se cam bat de multe ori cap in cap si isi pun piedici imaginare pe parcursul autorizării unei lucrări. Poate o regionalizare ar aduce lucruri mai bune in aceasta directie. Ca o alta reforma a administrației mi-e greu sa cred ca va mai putea fi posibila...
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: mirceaeliade on November 23, 2022, 01:07:12 AM
QuoteComisia Europeană ne obligă să reducem birocrația pentru autostrăzi și căi ferate : certificatele de urbanism și alte avize de la autorități se vor acorda în termen de cel mult 5 zile

Certificatele de urbanism și alte acorduri sau avize pe care le emit autoritățile pentru proiectele de infrastructură de transport aflate pe rețeaua centrală (TEN-T) vor fi emise în termen de 5 zile, potrivit unui Proiect de Lege care transpune o Directivă Europeană. Este vorba despre Directiva 1187/2021 care vine cu măsuri de sprijin pentru ca statele membre să finalizeze până în 2030 toate coridoarele de transport (autostrăzi și căi ferate). Ministerul Transporturilor arată că, termenul limită pentru transpunerea în legislația națională este 10 august 2023, iar după ce Guvernul va aproba Proiectul de Lege, actul normativ va fi trimis Parlamentului spre dezbatere și vot. În martie 2022, Guvernul a dat o Ordonanță de Urgență prin care reducea termenul de avizare la 15 zile (detalii aici). Cel mai recent exemplu pentru întârzieri în procedura avizului de mediu este Podul peste Prut de la Ungheni care a primit aprobare după 7 ani.

Actul normativ reduce de la 15 la doar 5 zile termenul pentru avizare : ,,Proiectele de infrastructură de transport transeuropeană sunt investiții publice de importanță strategică pentru România, care asigură conectivitatea cu coridoarele de transport europene dar și mobilitatea populației și a mediului de afaceri la nivel național, context în care implementarea proiectelor devine o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Implementarea proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport este condiționată de eliberarea autorizației de construire potrivit prevederilor legale în vigoare și implicit, de obținerea avizelor/acordurilor, prevăzute prin certificatul de urbanism. De regulă, proiectele mari de infrastructură transeuropeană de transport traversează teritoriul mai multor județe, situație care conduce la necesitatea obținerii unui număr mare de avize/acorduri solicitate de autoritățile publice locale prin certificatele de urbanism.
În procesul de obținere a avizelor/acordurilor necesare emiterii autorizațiilor de construire apar sistematic întârzieri semnificative din cauza procedurilor specifice fiecărei instituții/autorități emitente de avize/acorduri, întârzieri care conduc la completarea cu dificultate a documentației necesare autorizării, respectiv, amânarea termenului de începere a lucrărilor de construcții. În vederea încadrării în durata maximă stabilită de Directivă și ținând cont de statutul acestor proiecte, care reprezintă o prioritate europeană, proiectul de lege propune reducerea termenelor de emitere a certificatelor de urbanism, avizelor, acordurilor, altor acte emise de instituțiile avizatoare la 5 zile, propunere care materializează o posibilitate de acordare a priorității în procedura de autorizare." -Proiect de Lege pentru transpunerea Directivei 1187/2021.

Perioada aferentă etapei de încadrare a proiectului în procedura de evaluare impactului asupra mediului se încadrează într-un termen de maxim 30 de zile. Procedura de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă se realizează într-un termen de maxim 17 zile, prin emiterea avizului de gospodărire a apelor. Totodată, durata de 4 ani nu include perioadele necesare pentru desfășurarea procedurilor administrative și judiciare de contestare sau a căilor de atac în fața unei instanțe judecătorești, nici perioadele necesare pentru punerea în aplicare a oricărei decizii sau măsuri reparatorii rezultate, mai notează ministerul de resort.
https://www.economica.net/autostrada-unirii-tot-mai-aproape-de-lansarea-la-licitatie-pentru-constructie-au-fost-avizate-capetele-tg-mures-tg-neamt-incluse-in-pnrr_629195.html
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: alin2pas on November 23, 2022, 10:12:39 AM
Mai e necesar un pas: judecarea tuturor contestațiilor în regim de urgență.
Pardon! Mai e nevoie și de al doilea pas: responsabilizarea angajaților CNAIR și MT pentru a evita tragerile de timp nejustificate și actele întocmite în bătaie de joc; cine nu-și face treaba să plece acasă.
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: oneLess on November 23, 2022, 10:51:15 AM
Recuperează ei termenele astea reduse aiurea. Au AC-uri, OIL-uri, exproprieri, stâlpi, burebiști, hitleri, niagare, triaje ... Nu avem de ce să le plângem de milă!  8)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: tom_sawyer on March 29, 2023, 08:33:49 PM
Ministrul dezvoltării: autorizații de construire în 65 de zile

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, proiectul de Lege privind Codul Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor, act normativ care permite emiterea de autorizații de construcție mult mai repede și cu mai puțină birocrație. Termenul de emitere, care, astăzi, în practică, poate ajunge și la un an, va fi redus la 65 zile, subliniază ministrul dezvoltării, Cseke Attila.

Ministrul a arătat: este cel mai important act normativ în construcții din ultimii 20 de ani, care eficientizează și simplifică procesele de avizare, autorizare și monitorizare în domeniile urbanismului, amenajării teritoriului și construcțiilor. Este o lege extrem de așteptată de domeniile de specialitate, și nu numai, care codifică 17 acte normative diferite în vigoare.

Ministrul a subliniat: prin acest Cod, termenele de avizare a documentațiilor de urbanism și de autorizare a lucrărilor de construire vor fi considerabil reduse, astfel încât să nu se mai "plimbe" documentațiile de la o instituție la alta. Actul normativ reduce termenul de aprobare a PUG-urilor și PUZ-urilor, precum și termenul de elaborare a studiilor de fezabilitate, și se creează o platformă digitală națională pentru emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor și a autorizațiilor de construire, prin ghișeul unic național al construcțiilor, astfel încât să nu mai existe suprapuneri sau contradicții între bazele de date, strategii de dezvoltare, masterplanuri ale diferitelor instituții, facilitând și simplificând procedurile pentru obiectivele majore de investiții.

Prin Cod, se propune și crearea unui Registru național al clădirilor, un sistem informatic care va conține datele despre toate construcțiile autorizate, indiferent de finanțare – public sau privat, inclusiv date privind riscul seismic al clădirilor.

Sistematizarea legislației și fundamentarea unor noi concepte, sub forma unui cadru legislativ complex, coerent și stabil, vor conduce la îmbunătățirea calității mediului construit, asigurarea dreptului constituțional la un mediu sănătos, echilibru între interesul general și cel individual, dezvoltare echilibrată și sustenabilă, stabilitatea și predictibilitatea mediului investițional și, implicit, competitivitate economică.

Construcții mai simple în mediul rural și nu numai

În mediul rural, se vor putea construi, doar cu notificarea primăriei, locuințe unifamiliale pentru folosința proprie, cu parter, fără subsol, de 150 mp, pe bază de proiecte proprii, întocmite de specialiști sau proiecte tip puse la dispoziție de autoritățile locale. De asemenea, cu notificarea primăriei și fără autorizație de construcție, se vor putea închide balcoanele în blocuri, se vor putea construi garaje, terase acoperite, pergole sau bucătării de vară.

Reguli mai aspre pentru construcțiile fără autorizație, calitate în construcții

Pentru descurajarea lucrărilor fără autorizație de construire, se introduce o autorizație de regularizare, care impune conformarea construcției la toate normele aplicabile și avizarea corespunzătoare a documentației. În plus, procedura de regularizare este supusă unei taxări mai mari de zece ori decât cea existentă, ceea ce conduce la un beneficiu important pentru bugetul local.

Pentru asigurarea unei calități controlabile a pieței de construcții, firmele de construcții vor fi certificate, iar cele care nu dovedesc că satisfac cerințele tehnice și administrative necesare nu pot participa la licitațiile la care nu sunt certificate. De exemplu, o firmă care nu are specialiștii necesari pentru certificare de lucrări în domeniul sanitar nu va putea participa la licitații pentru reabilitări sau construire de spitale – a spus ministrul dezvoltării.

Actul normativ propune și introducerea taxei de echipare edilitară pentru dezvoltările mari (cu peste 500 de unități locative), care se va plăti către bugetul local, cu destinația clar definită pentru infrastructură edilitară, rutieră, sanitară, educațională. "Astfel, nu vom mai avea cartiere întregi construite haotic, fără asigurarea infrastructurii edilitare și rutiere sau fără cabinete medicale, creșe, grădinițe și școli – funcțiuni esențiale pentru o locuire sănătoasă și echilibrată, iar părinții nu vor mai fi nevoiți să străbată zeci de kilometri pentru a-și duce copiii la o unitate de învățământ", a subliniat Cseke Attila.

https://www.mdlpa.ro/subarticles/5/mdlpacodurbanism29032023
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: tom_sawyer on May 17, 2023, 07:08:18 PM
Astăzi, 15 mai 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordonanță a Guvernului privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T) - pentru transpunerea Directivei (UE) 2021/1187 a Parlamentului European și a Comisiei din 7 iulie 2021 – Smart TEN-T

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ transpune Directiva (UE) 2021/1187 a Parlamentului European și a Consiliului din 7 iulie 2021 privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 258/1/20.07.2021.

Directiva se aplică procedurilor de acordare a autorizațiilor necesare pentru autorizarea implementării proiectelor, în scopul înregistrării de progrese pentru finalizarea realizării, până în anul 2030, a rețelei transeuropene de transport (TEN-T) centrale.

Directiva vizează procedurile legate de proiecte, inclusiv pe cele legate de evaluarea impactului asupra mediului, stabilind o durată a tuturor etapelor de avizare, de la notificarea proiectului și până la obținerea autorizației de construire, de maximum 4 ani.

Din această perspectivă, având în vedere obligațiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, se impune transpunerea în legislația internă a Directivei (UE) 2021/1187,  până la 10 august 2023.

Astfel, sunt definite o serie de roluri și atribuții ale autorității administrației publice centrale responsabile în domeniul transporturilor, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și ale unităților aflate în subordinea/sub autoritatea acestuia, care gestionează infrastructurile de transport de interes național (beneficiari), de la momentul inițierii procedurii de autorizare, așa cum este ea definită de Directivă și în legislația națională în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcții și până la emiterea autorizației de construire, într-un termen care nu poate depăși 4 ani, cu excepțiile și în condițiile prevăzute de Directivă.

MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4600-oug12052023dapsi)
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: mirceaeliade on June 30, 2023, 06:09:40 PM
QuoteMai puțină birocrație pentru șantierele de autostrăzi și căi ferate: Guvernul a stabilit prin OUG ca termenul pentru certificatele de urbanism și alte avize să se reducă de la 15 la doar 5 zile / Excepție pentru normele privind protecția mediului
https://economedia.ro/mai-putina-birocratie-pentru-santierele-de-autostrazi-si-cai-ferate-guvernul-a-stabilit-prin-oug-ca-termenul-pentru-certificatele-de-urbanism-si-alte-avize-sa-se-reduca-de-la-15-la-doar-5-zile-excep.html
Title: Re: Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura
Post by: tom_sawyer on July 03, 2023, 04:23:46 PM
^
30.06.2023
Guvernul a aprobat astăzi o Ordonanță de Guvern pentru dezvoltarea mai rapidă a rețelei transeuropene de transport (TEN-T) care prevede:

- urgentarea procedurii de autorizare a proiectelor privind infrastructura de transport, conform reglementărilor europene în vigoare;

- atribuții suplimentare pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii inclusiv în ceea ce privește demersuri pentru reducerea duratei obținerii certificatelor de urbanism și a altor documente eliberate de autoritățile administrației publice locale competente;

- reducerea termenelor de emitere a certificatelor de urbanism, avizelor, acordurilor, altor acte emise de instituțiile avizatoare, la 5 zile, cu excepția actelor de reglementare în domeniul protecției mediului, pentru care propunerile în cadrul proiectului de lege sunt distincte;

- transpunerea prevederilor Directivei privind coordonarea procedurilor de autorizare și achizițiile publice în cadrul proiectelor transfrontaliere.

Actul normativ va contribui (în cadrul Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030) la creșterea capacității administrative a beneficiarilor proiectelor de infrastructură de transport în România și la eliminarea blocajelor care apar în etapele de pregătire a proiectelor.

facebook.com/grindeanusorin