Forum PeUndeMerg.ro

România => Craiova | Regiunea Sud-Vest => [Sud-Vest] Proiecte => Topic started by: perfidus on November 20, 2016, 06:20:08 PM

Title: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 20, 2016, 06:20:08 PM
Pentru ca lucrarile si proiectele de infrastructura in domeniul transportului de orice fel incep teoretic cu o planificare strategica, deschid acest topic pentru a comenta solutiile propuse de specialisti in speranta ca vom pune cumva presiune si pe factorii de decizie (politicieni locali, primarii alesi, presedinti de consilii judetene ... ) sa renunte la masurile populiste si sa treaca la actiune cu proiecte bine gandite, altfel in directia in care am inceput ajungem rapid la blocaje ca in capitala (pasaje rutiere, largirea bulevardelor pentru mai multe locuri de parcare si mai putine trotuare, piste de biciclete aruncate aiurea in proiecte ca sa dea bine la UE)

Cine doreste sa consulte documentul aprobat il poate descarca de aici:
http://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/12310.pdf (http://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/12310.pdf)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 20, 2016, 06:45:29 PM
In primul rand sa stim despre ce vorbim:

PMUD CRAIOVA   Prezentul  plan  de  mobilitate  urbană  durabilă  acoperă  zona  metropolitană  Craiova  formată  din  municipiul  Craiova ș i  Orașul  Filiași,  Orașul  Segarcea,  Comuna  Almăj,  Comuna  Brădești,  Comuna  Breasta, Comuna Bucovăț, Comuna Calopăr, Comuna Cârcea, Comuna Coșoveni, Comuna Coțofenii din  Față, Comuna Ghercești, Comuna Ișalnița, Comuna Malu Mare, Comuna Mischii, Comuna Murgași,  Comuna  Pielești,  Comuna  Predești,  Comuna Șimnicu  de  Sus,  Comuna  Teasc,  Comuna  Terpezița,  Comuna Țuglui, Comuna Vârvoru de Jos, Comuna Vela și se referă la perioada 2016 – 2030.    Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic, nivelul de detaliere a propunerilor  (măsuri și proiecte) fiind adaptat în consecință. Astfel,  în faza de implementare a PMUD vor fi  necesare studii de fezabilitate privind investițiile propuse, conform legislaţiei în vigoare, inclusiv în  ceea ce privește amplasamentul exact și soluția tehnică optimă, respectiv analiza impactului asupra  mediului pentru proiectele relevante. 

Menţionăm că acest document reprezintă prima variantă a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă  Craiova. Etapa următoare, respectiv demararea procedurii de evaluare a impactului PMUD asupra  mediului, în baza HG nr. 1076/2004, incluzând informarea şi consultarea publicului, va avea ca rezultat varianta finală a acestui document
. Soluțiile propuse la studiile de fezabilitate vor avea în  vedere menținerea nivelului existent al spațiilor verzi.


Ca fapt divers, sau ca tema de discutie, Comuna Podari nu face parte din studiu pentru ca nu este membra in Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara Zona Metropolitana Craiova.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 28, 2016, 03:08:28 PM
Transportul public așteaptă 3 miliarde de euro să devină "eco"
Sursa http://www.capital.ro/t-4.htm (http://www.capital.ro/t-4.htm)

CRAIOVA: Autorităţile locale vor să înfiinţeze două linii de autobuz de tip BRT (linie de autobuze cu serviciu rapid şi bandă dedicată pe tot traseul), pentru care ar trebui achiziţionate 18 vehicule de mare capacitate. Alte 18 tramvaie şi 30 de autobuze noi sunt aşteptate pentru următorii ani.

Daca e vorba sa se aplice Scenariul 3 atunci e un lucru bun, este varianta cea mai elaborata. Vor ramane doar la stadiul de promisiune? Vom vedea.

(https://pyugqg.bl3302.livefilestore.com/y3m56oAc-hO3RG_rg8B13rJhDw2bYWsVeHvbY6i0nkI_e4AR97OFQd7CK3ugEdcpMmFh_dA0zLsHkqW4keu9Uzt0cY6SZhfo4KLpD5rq7yVyE0fa-A4mc2vHBz2jEggvrm8TD4LyyZKQ64fSpi5RE9xA_HeSapyZlL8cSDl5H_7Hi4?width=820&height=691&cropmode=none)

Edit: scuze de link nefunctional. Este de la capital.ro - articolul a aparut in 14 noiembrie, sectiunea Business, Transporturi si Infrastructura
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on July 14, 2017, 06:27:02 PM
Revine periodic in actualitate Autostrada Pitesti Craiova (numita A12). Stiti de pe topicul dedicat inceput din 2013 (cred) ca mai nou autostrada va fi drum expres cu platforma 2x3,5m - fara banda de urgenta dar cu un acostament de 1,5m (probabil fara asfalt?) + cate o banda de incadrare stanga dreapta de 0,5m. Vedeti acolo povestea, daca nu o stiti deja.

Problema este locul pe unde intra acest fost A12, actualmente DX12, in oras.
Desenul nodului si amplasarea sunt postate aici:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg161531#msg161531 (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg161531#msg161531)

Se stie ca e o solutie trantita la repezeala de SF-ul din 2008. Problema este ce facem acum, daca documentatia pentru licitatie a pornit deja cu aceasta problema (plus multe altele - inclusiv nodul de la Pitesti - care mi se pare cea mai delicata).
Iata cateva poze din zona viitorului nod, cam pe unde ar trebui sa intre 2 benzi pe sens in oras. Cred ca nu e nevoie de multe comentarii.

Strada Teilor in apropiere de nod.
(https://mjorca-db3pap001.files.1drv.com/y4mgNmhKakQNCAZVaBwU2QbVraPY2Z69NSTK_yCaJj61bheXX80igCjsx8AetrF7OeOYNXoEuPQ_-M2OQzOXdJK5wkoMyEg0v5Sy64xwV92jp6wlfk9KjhZiExozdaxJET6B2LEGP1eCqfy1LveTvCVhjaHWB0tk7rO-njA_x_4RZiPavPchR9tQirG61XeuySsVA5wd062Y1ALILDYR0Qk0w?width=1024&height=576&cropmode=none)

Privind in spate spre oras. In dreapta este terenul pe care se va construi Spitalul Regional. Ca sa se faca nodul si pasajul peste centura, cel putin 7m trebuie luati din acest teren pentru inca 4 benzi.
(https://mjosca-db3pap001.files.1drv.com/y4m_mjwhOBPRqedhTdpEXArZea2Q7AKwgppdv0kkN-I3zCfd8aEQgpJfYPfM8JFqjZB4wntMLS7Syuf3JsKUcF6cC2noC69ip4iuUyhnNAD31FKvzgfsWL-fECNO7VRM0jyCSmQK6MqLCTHo3FVIntKX0QcgwmTGLpKuvjFKO3ON3MAaLWEhgJD4runKIjuX_S6rfs58fSI6EshXVKRyRthfg?width=1024&height=576&cropmode=none)

Cateva cadre cu dealul in care se va sapa un debleu. In dreapta , sunt cateva strazi (de fapt niste alei de pamant) ce vor fi blocate de constructia DX.

(https://mzozca-db3pap001.files.1drv.com/y4mvLKMfpAGDma2bUzPGdfLYM3vdxFuWFF9d1VUw7DJfo4MDbv1Qpl3CbJyzAgAf8_rRkHOd_T1O1IM2TeGp9UPktf9e1cOWqr2GjfFDbflcq8ILJq8yR5hORq3XeDwjbWqXZLd6LiK6AiOl9W9KlBDKYAoZcJgtNqJPO5VAE2yYqN02qu8XHvd3N7hy0dbGDbnyZjfsu5nPIuzrQt9BkTEbw?width=1024&height=576&cropmode=none)

(https://mjowca-db3pap001.files.1drv.com/y4msi4CYaNAXifEJVg7Go_2_8QeE3x1fYKxXn-OgjMfQVKujPxpXhWgtF3A3mxjcbxtRJeG4i-xWFYc74DvKsjmeRc4_txIBSo1SeEa1I_dmufJojpKKq3Do_bL7vnR3oJoIkcq6OmAXLjS3gzbKNFLG_MhZ2cmSn-4QmjTaUluhvY9ttlW1mB0zSOmcwZLv5rACZIMALr98G4_69m_-caoKA?width=1024&height=576&cropmode=none)

(https://mjoyca-db3pap001.files.1drv.com/y4m3anQyw6WfSEyUnoFL9iZoM8h_ytDVw-KuYA27cJeCd4LsFTcEa04Tn5PUa7AQXbtK5UEmJhMY06SJMkgWPIwgTuQntg2uWq9ncAMPYLjD06nWW8HoUB6L3aXR2A6ZYy7wbsYvgSwd8k00nsmdsBgLOiHNk7x7vOUQ_ZJYbbVr5vnuXAm6sl9RWJSy270xjT3Oku98tYUCoECjbfxC4MeaA?width=1024&height=576&cropmode=none)

Si aceasta strada ce porneste catre parcul industrial (se vede ETI la orizont) si pe care sunt cateva case, va fi blocata.
Drumul asta care merge la Ghercesti, fostul DC4, va fi demolat in prima portiune pe zona de debleu.

(https://mjoxca-db3pap001.files.1drv.com/y4m4-_VFKxPGg3tm5MH5Mrz6aT5MxuvK-wXigmAPr3ojt5ILL9_nTFsRmqGJlL9QNazfwKlIdja_GSHrE7CMCPROEbXib6ekc7vLdWR-nv-qvnP9RuO9-QjnUiiIxSCRrmIueDYn6YfaB8FRAv5NihmX1XI8ZFNB9Bk0stTZiv7XsWg64-mIZQmak22SJ6RxXaRE1w66uQ7lMfcEtgnyoKfXg?width=1024&height=576&cropmode=none)

Este necesar un drum local paralel cu DX si care sa se descarce cumva in nod, la giratoriu. Nu este prevazut in SF, deci va trebui facut de autoritatile locale.  :lol: .
De partea cealalalta a strazii Teilor, inspre oras (ce trece prin locul numit Desbenzinare cu o curba la 90 grade de mai mare dragul) situatia este si mai violet. Cele 4 benzi de pe pasaj se vor restrange sigur la 2 dupa zona spitalului (viitor) regional. Ce se va intampla mai departe oare cine (PMUD) stie?

Astept cu interes un semn de la primarie cum ca se fac demersuri pentru sistematizarea zonei. Dar nu imi fac sperante. PMUD e luat mai mult in gluma la Craiova. Sper sa ma insel!
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: TibiV on July 15, 2017, 05:49:55 PM
Quote from: perfidus on July 14, 2017, 06:27:02 PM
In dreapta este terenul pe care se va construi Spitalul Regional. Ca sa se faca nodul si pasajul peste centura, cel putin 7m trebuie luati din acest teren pentru inca 4 benzi.
4 benzi x 3,5 metri = 14 metri trebuie luati din teren pentru inca 4 benzi...
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on July 15, 2017, 08:24:48 PM
Greseala mea: 2 sunt deja.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on August 09, 2017, 12:47:51 AM
Quote from: perfidus on November 28, 2016, 03:08:28 PM

Daca e vorba sa se aplice Scenariul 3 atunci e un lucru bun, este varianta cea mai elaborata. Vor ramane doar la stadiul de promisiune? Vom vedea.

Am parcurs mai multe capitole din Raportul Final si am gasit analiza multicriteriala (cap 7.7):

QuoteCa urmare a concluziilor analizei economice și a celei multicriteriale pentru cele trei scenarii a
fost recomandat Scenariul 3 și ca urmare a discuțiilor cu Comitetul de coordonare, a fost agreată
lista de proiecte din Planul de acțiune.

Incepand de la Pag 216, se gaseste componenta operationala a PMUD - pe scurt, planul de actiune.

Pe termen scurt ar trebui sa fie prioritare urmatoarele actiuni:

Quote1.2 Priorităţile stabilite
Proiectele prioritare la nivelul PMUD Craiova ce ar putea fi implementate în perioada imediată următoare vizează trei din domeniile cheie ale mobilității și anume:

Transportul public ‐ integrat, eficient si accesibil
 Innoirea parcului de vehicule destinat transportului public – tramvaie (cca. 18 buc) și autobuze (cca. 30 buc)
 Modernizare/extindere sistem de management al transportului public si e‐ticketing
 Modernizarea depoului de tramvaie și a staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor

Reteaua Rutiera/Stradala ‐ utilizarea eficienta a spatiului public, reorganizarea circulatiei, îmbunătățirea siguranței și a conditiilor de mediu

Reorganizarea circulatiei in zona centrala ‐ Etapa 1

 Elaborarea unui studiu detaliat de trafic ‐ studiu de fundamentare pentru organizarea circulatiei: masuratori  de trafic pe directii de mers si in sectiune in arealul de studiu, masuratori de timpi de parcurs,
 Detalierea modelului de transport in zona centrala si microsimularea traficului.
Studiu de solutii

 Reorganizarea circulației Zona Centrală ‐ Carol I ‐ Gara Craiova și cartier Brazda lui Novac (str. Frații Golești, str. Amaradiei). Etapa 1
 Elaborarea unui studiu detaliat de trafic ‐ studiu de fundamentare pentru organizarea circulatiei: masuratori de trafic pe directii de mers si in sectiune in arealul de studiu, masuratori de timpi de parcurs,
 Detalierea modelului de transport in zona centrala si microsimularea traficului.
Studiu de solutii

 Modernizare trama stradala cartiere Bordei și Bariera Valcii: str. Garlesti (pasaj Garlesti),
str. Carpenului si str. Malinului
 Modernizare trama stradala cartier Cornitoiu: str. Muncitorului si str. Fagaras
 Reorganizarea circulației str. Brestei

 Completare legaturi inelare est și sud ‐est: strapungere str. Henri Coanda – str. Traian
Lalescu, str. Potelu si strapungere Marghitu


ITS și managementul traficului
 Prioritizarea transportului public local în municipiul Craiova
 Modernizarea centrului de management al traficului din municipiul Craiova

In afara de innoirea parcului de tramvaie si autobuze, modernizarea depoului si statiilor de redresare, nu se aude nimic de la Primarie? Nu se abordeaza nimic, niciunul din studiile indicate?
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on October 19, 2017, 10:45:46 PM
Preiau de pe SSC o discutie despre zona Electroputere Mall.
Spatiul comercial va ajunge la 110.000mp, conform unui articol din wall-street.ro:

QuoteGrupul francez de real estate Catinvest anunta extinderea cu 9.200 de metri patrati a Electroputere Parc. Totodata, grupul a inceput constructia unei cladiri independente care va oferi 12.000 de metri patrati de spatii comerciale, aproximativ 15.000 de metri patrati de birouri de clasa A si peste 700 de locuri de parcare subterane.
Investitia totala in extinderea centrului comercial si in construirea cladirii cu spatiu mixt, de retail si de birouri, va depasi 70 de milioane de euro pana la finalul anului 2018. Lucrarile de extindere a spatiilor comerciale Electroputere Parc cu o suprafata inchiriabila bruta (GLA – gross leasable area) de 9.200 de metri patrati de magazine, cinema si spatii de divertisment sunt deja in desfasurare, iar inaugurarea este planificata pentru primul semestru din 2018.
....
Pe langa faptul ca va oferi mai multe spatii de parcare si va gazdui mai multe branduri, cladirea va conecta supermarketul Kaufland de zona existenta de retail. Inaugurarea cladirii cu spatii mixte este planificata pentru semestrul al doilea din 2018, intreaga zona comerciala a centrului Electroputere Parc urmand sa depaseasca 110.000 de metri patrati.

Ce ne facem cu intersectia de la Viitorul si cu cea de la Mall?
Pornirea semaforului ar fi de dorit insa in conditiile in care acum nu este in nici un fel corelat cu cel de la Viitorul, asa cum se ceruse de fapt in avizul primit de la politia rutiera, cred ca mai mult va incurca.

Userul iAntonio de pe ssc propune reconfigurarea intersectiei prin interzicerea virajului la stanga la iesire de la Mall spre Viitorul, cu obligatoriu dreapta si intoarcere spre centru la capatul spatiului verde dintre sensuri.
Pentru cei ce vin de la Metro, este necesara banda separata de virat la stanga, asa cum este si la celelalte intersectii de pe Calea Bucuresti.
O alta solutie pentru varianta spre centru in acest caz ar mai fi completarea aleilor ce dau in giratoriu cu un acces separat inspre zona de iesire de la Kaufland.

Asa arata zona rondului si inersectia cu C.Bucuresti in PUZ:

(https://xjxaua-db3pap001.files.1drv.com/y4mmFMMJAFk-KxHhWLcKO88qQAaHh0vC9SUyuwrFQumWcKew5pZgbx-4cqaE0rxlx6S4IGjPV4rdVI1MmdAsBXoY16OTZkQ7wkCkP07sF2LHVFJcNv939JZd0uJKjnSxEBpjhBa87ZYbsCdrmYiQounkcwQ-1261mEzaRGrmUblCjokMVLaiNKy1jI2LuYwGeY7plV_4hg5RL_jE6AsuZYQhQ?width=1236&height=558&cropmode=none)

Si apropo,ce se mai construieste in zona Lidl, peste drum:

https://primariacraiova.ro/ro/planuri-urbanistice-supuse-consultarii-publice/puz-reconsiderarea-functiunilor-in-zona-cuprinsa-intre-calea-bucuresti-si-strada-sararilor-in-vederea-construiri-a-3-blocuri-de-locuinte-colective-p-11e-cu-parcare-la-parter-generat-de-imobilul-in-str-sararilor-nr-29a.html (https://primariacraiova.ro/ro/planuri-urbanistice-supuse-consultarii-publice/puz-reconsiderarea-functiunilor-in-zona-cuprinsa-intre-calea-bucuresti-si-strada-sararilor-in-vederea-construiri-a-3-blocuri-de-locuinte-colective-p-11e-cu-parcare-la-parter-generat-de-imobilul-in-str-sararilor-nr-29a.html)

Din fisa tehnica aflam ca sunt doar 188 locuri de parcare, 64 locuri au introdus la parterul blocurilor.
Bine, e doar un PUZ si se mai pot schimba datele problemei, dar ideea e ca zona aceea se cam aglomereaza.

Despre strapungerea Henri Coanda - Traian Lalescu ce se mai aude domnilor din primarie?
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on October 26, 2017, 12:09:51 PM
 Planul de Mobilitate Urbană va fi supus astăzi votului consilierilor locali, recomandările din acesta fiind teme de proiecte europene care ar trebui implementate de municipalitate.

Amanunte preluate dintr-un articol publicat in GDS (http://www.gds.ro/Local/2017-10-26/infrastructura-rutiera-si-transportul-public,-bilele-negre-ale-craiovei/)

QuoteMari probleme în Craiova sunt și cu autovehiculele staționate neregulamentar, care jenează circulația pietonală, dar și cu modul în care au fost reabilitate unele străzi, unde locurile de parcare au fost amenajate ,,în detrimentul trotuarelor şi chiar lângă trecerile de pietoni". Planul de Mobilitate oferă ca exemplu bulevardele Oltenia și Tineretului, din Craiovița Nouă, reabilitate ,,pe principiul amenajărilor necondiţionate în favoarea autovehiculelor şi nu a pietonilor". ,,Se întâlnesc multe situații când, din dorința de a amenaja cât mai multe locuri de parcare (indicator de atins în anumite proiecte), au fost reduse trotuarele de la patru – șase metri la unu-doi metri. Este descurajată circulaţia pietonală şi implicit mediul de viaţă în cartierele rezidenţiale mai puţin plăcut şi mai puţin sigur", se explică în Plan. Acesta mai dă exemple de alveole de parcare amenajate până în trecerea de pietoni sau chiar în dreptul trecerii, lucru care ,,afectează siguranţa pietonilor şi generează deseori conflicte".

QuoteÎn cartierele de locuinţe, potenţialul de accidente este crescut, mai spune Planul de Mobilitate, deoarece conducătorilor le scade vigilenţa la volan, fiind familiarizaţi cu zona pe care o traversează. ,,În mod eronat, în cartierele cu densitate crescută de locuire trotuarele au fost îngustate, iar soluţii de reducere/calmare a vitezei au fost utilizate doar pe artere majore de circulaţie. În astfel de situaţii, pentru crearea unui mediu mai agreabil şi mai sigur, pentru a scădea potenţialul de accidente şi pentru a încuraja circulaţia pietonală se recomandă adoptarea unor soluţii de (re)organizare a circulaţiei şi de (re)amenajare a spaţiilor publice – străzi şi piaţete urbane", se mai menționează în document.

Quote,,Pentru circulaţia auto, rutieră şi pietonală, calea ferată reprezintă o reală barieră, iar traversările peste calea ferată, precum şi trama stradală majoră situată la nord şi est de calea ferată (Bariera Vâlcii) beneficiază de amenajări specifice drumurilor, restul străzilor având un puternic caracter rural. Între noile zone rezidenţiale din Preajba, şi municipiul Craiova (Valea Fetii şi Romaneşti), în prezent nu există nici o traversare de cale ferată care să lege aceste cartiere", se arată în document. Acesta recomandă modernizarea reţelei stradale în cartierele Veteranilor, Romaneşti, Catargiu, Cernele, Nisipului, Bariera Vâlcii, Bordei, Plaiul Vulcăneşti, prin crearea unor axe de cartier. ,,În cartiere periferice cum ar fi Catargiu, Romaneşti, Bariera Vâlcii, respectiv Cernele, străzi precum Siretului, Potelu, Gârleşti, respectiv Fermierului joacă rolul de străzi colectoare, dar nu beneficiază de amenajare în acord cu funcţiunea lor, fără spaţii dedicate pietonilor sau bicicliştilor. Dacă totuşi trotuarele există, acestea sunt într-o stare foarte proastă, inadecvate circulaţiei pietonale"

La capitolul transport public lucrurile stau rau de-a binelea (o stiam toti, dar fiind un document oficial nu vor putea s-o mai dea la intors):

Quote,,Refugiile și stațiile trebuie să asigure accesul facil al tuturor categoriilor de călători, să fie echipate cu panouri de informații, acoperiș/adăpost, bănci și să fie iluminate", se explică în Plan. Acesta recomandă și studii de fezabilitate privind extinderea transportului public electric în cartierele Craiovița Nouă și Sărari. În ceea ce privește frecvența transportului public, propunerea este ca liniile principale să aibă o frecvență la maximum zece minute pe tot parcursul zilei, ,,ținând seama și de faptul că noile tramvaie vor avea o capacitate mai mare decât cele actuale", iar extensiile liniilor de tramvai spre Ford și Izvorul Rece să fie deservite cu o frecvență adaptată: 10 minute în timpul orelor de vârf și 20 de minute în afara acestor ore. Altă problemă constatată ar fi aceea că sistemul de tarifare actual este în principal bazat pe bilete și abonamente pentru una sau două linii, limitându-se astfel posibilitatea transferurilor între linii, fapt care ,,nu facilitează o organizare eficientă a rețelelor".

QuoteMunicipalitatea ar trebui să-și îndrepte atenția și spre terminalele de transport public intrajudețean din Craiova. Autogara Nord, care este deservită de 55 de linii regionale, ,,nu este echipată cu instalaţiile corespunzătoare pentru persoanele cu o mobilitate redusă", Autogara Sud, deservită de 23 de linii regionale, are probleme cu ,,calitatea drumului de acces", în timp ce terminalul Popeci, deservit de 12 linii regionale, este o ,,zonă foarte restrânsă, în care nu se găsesc nici scaune, nici panouri cu informaţii". Planul recomandă amenajarea unei noi Autogări Sud, dotată corespunzător și respectând toate normele de siguranță pentru utilizatori.

PMUD pentru Polul Urban Craiova in varianta revizuita in aceasta vara va fi supus votului consilierilor locali in sedinta de astazi (joi 26.10.2017) a Consliliului Local al Municipiului Craiova.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on December 05, 2017, 12:24:59 AM

QuoteAm reușit să deblocăm proiectul centurii metropolitane a Clujului. Am obținut avizul și aprobarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a face în locul Guvernului studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și detaliile tehnice în vederea autorizării centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Potrivit graficului stabilit de comun acord și prevăzut în protocolul de colaborare cu Ministerul Transporturilor, autoritățile locale vor avea la dispoziție doi ani de zile pentru parcurgerea acestei etape privind realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului și a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrărilor (DTAC). Această etapă este foarte grea și consistentă.
Concret, pașii care trebuie urmați în acești doi ani presupun următoarele: achiziție consultanță, realizarea lictației pentru realizarea SF, PUZ și DTAC,  semnare contract pentru aceste elemente, realizarea propriu-zisă a SF, PUZ și DTAC.
În cadrul acestei etape avem nevoie de cel puțin 15 sub-etape care presupun studii geo, studii topo, stabilire culoar de expropiere cu proprietarii, stabilirea variantelor de traseu, aprobare interimară a traseului de către CNAIR și obținerea avizelor de la mai multe entități: mediu, ape, păduri, Transgaz, gaz, Transelectrica, Electrica, Compania de apă Someș, telefonie, monumente, Inspectoratul de stat în construcții, sănătate publică, CFR și CNAIR. După aceea trebuie aprobat PUZ-ul în Consiliul Județean Cluj. După ce se parcurg aceste etape urmează aprobarea în cadrul comisiei tehnice a CNAIR și pregătirea autorizației de construire care trebuie predată până în 31 decembrie 2019 Ministerului Transporturilor pentru ca acesta, în  perioada 2020-2023, să realizeze licitația și execuția propriu-zisă a  centurii metropolitane. Dacă toate aceste etape vor fi respectate în termenele rezonabile prevăzute, sunt șanse reale ca această centură să se realizeze. Toate proiectele noastre de mobilitate urbana capătă sens odată cu realizarea acestei centuri.

Preluata de la Cluj, stirea de mai sus m-a facut sa ma intreb de ce la Craiova oltenii nu gandesc la fel.
In PMUD pentru polul de crestere Craiova nu se pomeneste de completarea centurii de sud. Dar reluarea SF-ului inceput prin 2008 ar fi posibila prin demersuri similare. Sa asteptam dupa bugetul de stat si CNAIR sa faca etapele enumerate in stirea citata, inseamna poate alti 10 ani pierduti. Ani in care traficul greu se va chinui in continuare pe strazi precum Pelendava sau pe Potelu pe care le va distruge sistematic, deranjand si practic impiedicand dezvoltarea zonelor rezidentiale invecinate. 
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on January 27, 2018, 10:58:12 PM
Am primit luna asta un raspuns de la Primaria Craiova pe niste chestiuni de interes public solicitate in baza L544/2011.
Unele informatii se refera la P.M.U.D. pentru Craiova si pentru ca nu le-am gasit pe nicaieri in presa le atasez aici in premiera.

(https://xtzz5q-db3pap001.files.1drv.com/y4mOWF2xZIp-zKqdhV0WK-Cdh37jlYkSku4T8YyUSnUbtcg1G6wZ5_brTEc2HhCSU8FoQCYQUp8GS8zHo9O-UEZFs39WafO0bBjKiPas5_jUJyK2WsA5miQf20fP6y72kRWzAll_dIVrhnZJLWfVpRgx7GxnHuF43UAw-0U5IbAASm5DdxRCafF1i9U9SgtpHJUuBYrMCf7X7wypBqlZMWgag?width=660&height=139&cropmode=none)
(https://xtzy5q-db3pap001.files.1drv.com/y4meLIZ3CtSTqTNSqAr439V8y2VZioNS7522NaxJkAfrsM-JvJSUC89sdfXiZUN_SplAIkhidayHNRIEC0jq5WoDukQpH25yRpyn56PirMWQTurPMqiTK6wLlg4IOdGtPZ4kZqlQIae1F5ZSSfiYglSZjRbdU6oZlpFyAEo0jiszY5WAcfMz9-A8C8dO4bk9r4ISTpcoHKvOSr85Dm1IuU36Q?width=660&height=456&cropmode=none)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: TibiV on January 28, 2018, 01:31:59 AM
Ne poti spune care este "Lista proiectelor prioritare" si care este "Lista proiectelor de rezerva" ?
Sau primaria considera ca este "confidentiala", ca traseul autostrazilor la CNAIR ?...
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on January 28, 2018, 01:57:07 AM
Nu Primaria stabileste cum se impart proiectele pe aceste liste ci acel organism intermediar (Autoritatea Urbana). Scrie in raspunsul de mai sus.

Lista tuturor proiectelor se poate afla din P.M.U.D., si sunt parte a planului de actiune pe care il poti gasi cateva posturi mai sus, iar intregul document se gaseste pe site-ul primariei Craiova:
https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/17023.pdf (https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/17023.pdf)

Planul de actiune cu lista de proiecte incepe de la pagina 266.
Proiectele propuse spre finanțare în cadrul POR 2014-2020 sunt prezentate la pag. 274:

(https://xdzs5q-db3pap001.files.1drv.com/y4my-Xxkst-jyJT42RJUlUymBU-VVl_y5oYdtFffygLKjLQFvhs-ztX6oKUnrMYuCXz2fGxTc7oJisUd8XpLnPpNXsgg-X-GhZ7SKOfBhkDlmCTTXa_nAkx8ie0S8bjUvVVmjNJdueSDe2DMzdR57woeAu7Ri85QVId-l6ObE5mgJIjkf23J2z8wlWqIMpJERz8D4qj7BDNw000aA9l0crriQ?width=660&height=627&cropmode=none)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: TibiV on January 28, 2018, 02:13:38 AM
Am inteles.
Credeam ca "Autoritatea Urbaba" isi facuse deja treaba cand ai primit tu raspunsul...
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on February 04, 2018, 12:43:32 AM
Am mai sapat putin si acum sunt contrariat. Autoritatea aceea Urbana (AU) este un organism intermediar de rang II, creat de fapt in cadrul Primariei. Nu e ceva la nivel național cum credeam.
O sa-i mai intreb ce componență are această AU pentru Mun. Craiova si care sunt criteriile dupa care se impart proiectele in prioritare si de rezervă.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 08, 2018, 10:51:02 AM
Pentru ca s-a discutat despre intersectia DX12 T1 cu centura de nord a Craiovei in zona spitalului regional, pun aici desenul din SF 2008 cu intersectia VO Craiova.

(https://mpoaca.db.files.1drv.com/y4mWCxMhrR3mbZ0snz7YzKn7z8XcNde7Ol6VSMM6fehCVO9tRRXzm7WH2DVXkM3tO1qRbEiMKiNLKjc7jIFqFcTgwj7agZ9x5bZ-23sYbQWBh3hv__bntMyErWnLJRMc6MueWTplNVbeFZHAJSAW6ZcTeNC-1_CNQmpej3FSuWV6fs-iIuLB3pNqDh6nOXVeibpptkB_QSK6-Zxa55gOPTXcA?width=1203&height=885&cropmode=none)

Si pasajul de la Km 0 al DX12:

(https://mpozca.db.files.1drv.com/y4mqCoIDmS3UIwn55uhBeM61RWNOcAK4z4lGrdozGiHs4eDje4jEs1IC0zahSmU0WezS8-MOY4pphMB_CItAEsZZ5FSfV1aSfZgMuGbZhCyr21sGAILzj3PnXQqS3e1-YrxMGR4thUdIMohOVJiFiQAB4Tx1CiFxRx46MnJsUoj-RH5RCjWSfJQ_o2UrQi7PpYgP-J3WcbTTCvh0FpEEJF22w?width=1024&height=551&cropmode=none)

Suprapunere peste imaginea din satelit Google Earth, pentru a va da seama de ce zic ca intrarea pe Str. Teilor este asimetrica si se impun lucrari de largire (in sarcina Primariei, evident):

(https://mzoyca.db.files.1drv.com/y4m42p-L1csNfOdKx9g-1U3jWdfD2vXCBqn-mZ_uvT01_waGQo2hEJ9x3kFnN0hiWm9Zz6sHkkMErcVQX2-xzTn8zeo-v0C3TxYJVd7xe1uIb4kQILxiEZDlwO4I5yTK8oKckqarg8-xvHa7Tbys_JrSFVcTqj7DuuJY2Zcw2QTAz84GGJa__BKpjZIflTpGQK-gBVZ3-12fqW0kc0NNZUcFQ?width=1024&height=616&cropmode=none)

edit: Pozitia spitalului regional s-a schimbat de cand am facut eu simularea. Acum este la est de centura.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 08, 2018, 11:10:10 AM
Una dintre primele idei care mi-au venit, legate de viitorul DX12 in apropiere de Craiova si contributia sa la trafic a fost propunerea unui nod rutier la Pielesti si legarea lui de giratoriul  de pe DN65 de unde se desprinde VO de Sud-Est, pe traseul acualului DC87:

(https://pyuhqg.bl.files.1drv.com/y4mlGv4aJioUMqaMA6-9Tw7F6abvW6RN4mLN7_7RW-6tDsaKhpIXUgwdbXTwce1pkwrhGAQbCWiL-oPtivrJZIzh7CtzkSQsr95o2_AlwDzkmUAezdU51MrlhgCBZkvOlGVtNkXkcjf3WEBBJ--WaG3KLrsOOhkHopD8WDbuqG4Oeykn2Ibv7wX6qNa8yVNZiUklrztvLVVlZDeCT6E4m60lA?width=1024&height=475&cropmode=none).

Nu mica mi-a fost mirarea cand am gasit pe o plansa din PMUD existenta acestei legaturi intre DN65 si ce se numea atunci autostrada Craiova Pitesti proiectata. Asta ne va putea fi de folos in sustinerea acestei modificari a SF-ului inca din faza de proiect a DX12 (ar trebui inclus doar nodul in sine, cu pasaj denivelat) si propunerea de realizare a drumului de legatura din fonduri ale CJ Dolj de exemplu.

(https://pyukqg.bl.files.1drv.com/y4mFxYlzGn5bO3hJh8ymYAgypC19coYMq0eeoP3i3aIS8TOW5XVWDbgjqECSHoruMxGgRUWVrvyD0Tzq9sI9yaqUrK33HAS9i7guJNxD5DyC8-V4OCMBkZWqrDo2RjIYX8xqy7E76R6MBuad2gWuS_Kci5nVaNevCrjBEvat9W0tLIhuQF4RB8TGXAPrKbHpMTSXcIlC5gBj9i_a4G2DCDtfg?width=1024&height=632&cropmode=none)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: davyl on November 08, 2018, 03:55:25 PM
perfidus: 10/10 de la mine! Exact asta ar fi o solutie de bun simt si foarte practica, aducatoare de enorme avantaje in zona: crearea unui nod cu DX12 exact unde ai desenat si legarea "centurii sud" cu DX12. Poate vede si vreun factor cu putere de decizie sau macar cu ceva influenta (presa, poate?)

Dintre avantajele acestei modificari:

- legarea directa a fabricii Ford la DX 12 (fara sa fie nevoie ocolirea pe langa Aeroportul Craiova si intrarea in DX pe langa viitorul Spital Regional)
- devierea circulatiei din DN in DX si interzicerea circulatiei pentru vehiculele de mare tonaj (cu exceptiile de rigoare, bineinteles) pe artera care duce spre Metro si Aeroportul Craiova
- posibilitatea transformarii DN in bulevard urban pana la giratorul "Peugeot", dezvoltarea zonei care comporta foarte multi comercianti (in zona sunt prezente atat diverse firme ce vand de la covoare la lustre, cat si o parte din concesiunile auto - Skoda, VW etc.) precum si degrevarea DN-ului de traficul infernal din zona Aeroportului Craiova
- posibilitatea de a avea un coridor cat mai liber pentru viitoarele ambulante care vor duce pacientii in stare grava de la spitalul Regional la Aeroport in cazul in care helicopterul SMURD nu poate zbura din cauza conditiilor atmosferice sau nu este disponibil in momentul ala
- dezvoltarea orasului Craiova pe axa Nord-est si Nord-vest, prin construirea de locuinte, spatii de depozitare logistica, sedii firme, concesiuni auto
- posibilitatea de a avea macar o linie decenta de autobuz intre Gara Craiova si Aeroportul Craiova sau, de ce nu, continuarea liniei de tramvai la Aeroport (chiar ma gandeam referitor la tramvai ca nici nu ar trebui sa urce panta spre Aeroportul Craiova in zona Hanul Doctorului: acolo s-ar putea realiza un tunel pana langa aeroport, pasagerii putand cobori in subteran direct din Aeroportul Craiova. Si evident s-ar putea folosi o singura linie de tramvai cu tramvaie moderne cu doua cabine- vatmanul nu ar schimba decat cabina plecand din nou spre Craiova).  ;)

O mica modificare cum a aratat perfidus, poate dezvolta zona extraordinar de mult. Doar sa se vrea! Bani au fost si vor fi oricand de la UE in viitorul apropiat pentru dezvoltarea durabila a Craiovei.

Ganditi-va numai cate locuri de munca s-ar putea crea la Craiova si ce posibilitati s-ar putea deschide. Numai sa se vrea!

Ah, m-am trezit! A fost asa un vis frumos! :)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: davyl on November 08, 2018, 04:08:23 PM
Inca o mica stire:

https://gazetadedolj.ro/transport-public-in-toata-zona-metropolitana-a-craiovei-asigurat-de-un-singur-operator/
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on November 25, 2018, 09:49:02 PM
Am primit și eu documentul/plansa din PUZ pentru Spitalul Regional (mulțumesc @davyl) si am aruncat o privire.
Am constatat fara mare surpriza ca din începutul lui DX12 nu este nici o urma in acest document (se așteaptă probabil mai intai proiectul tehnic pe zona Km. 0 si apoi se va face PUZ-ul si cu DX12 pentru obtinerea AC-ului).
Asa ca am procedat la o suprapunere pe harta sa vedem ce influente va avea acest spital in zona foarte delicata a Km.0 DX12.

Arata cam asa:

(https://y7fmnw.db.files.1drv.com/y4mvdSotvDoocXI4apfeWtuknTJFQyfRXzLzN1_cFqUhWiItlRCW1ZkS5E0GilM69N3k0DJwdW61wnqfjhz8NmTvKQBcexpEvOCCDnv1rKDihykii7EzfNf8d-H7X-BbTGNmCLemF1dSOTGP4DziO98OesCfQgtfxqJtyrKCPRVz_5AkJIF66Nqv7CwdRSouLDtvEGOnR3_lEdzdPY2W4R04A?width=1024&height=677&cropmode=none)

Si mai in detaliu:

(https://y7flnw.db.files.1drv.com/y4mn3_wKTKkBs0CbhbkaXPD_hPbyKA2lvx_4k2UlAedvV59Dipl1RkXRQUBVsF6Mhx_ROnNjvBS4o_5vihzDb0GMvLzNB-CeMudNow6rIdaAq45M0V-OVATonZ5vPDU04BBhuJ06tfYdGtOp7nZBXuEpjDjRvLUgkuRQn_XWd4fxoiNgt_qSOiASDJ6Z_VmTTiYfptAo2AO_lW7_vBOryJvUA?width=1024&height=676&cropmode=none)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: dr4qul4 on November 25, 2018, 11:23:40 PM
De ce naiba fac giratie pe centura?Chiar nu-si permit un pasaj in cadrul proiectului pentru spital?
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: rizzuh on December 04, 2018, 12:35:54 PM
Este deja un giratoriu acolo, ce mai conteaza inca unul. Modelul DNCB :p
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on December 12, 2018, 12:42:10 PM
Astazi mi s-a confirmat inca odata aprecierea ca administrația Genoiu merge cu turma (de oi) pe principiul "sa facem ceva", e lipsita de orice viziune si nu da doi bani pe parerea specialistilor.
Sa vedem deci ce a iesit de pe calculatoarele proiectantului lucrarilor de modernizare de pe Str. Carpenului si a fost aprobat de Consiliul Local:

QuotePotrivit datelor din proiectul tehnic, modernizarea străzii Carpenului va presupune împărţirea ei în două tronsoane, care vor fi abordate diferit. Primul tronson este cuprins între strada Teilor și strada Merișorului, are 715 metri lungime şi va fi prevăzut cu două sensuri de mers cu o lăţime de şase metri, despărţite de un spațiu verde lat de trei metri. Celălalt tronson, cuprins între strada Merișorului și strada Gârleşti, lung de 975 m, va avea tot două sensuri de mers cu parte carosabilă lată de şase metri, dar cu un spaţiu verde între sensuri de 1,50 m. Tot în proiect se mai menţionează că primul tronson va avea un trotuar de un metru lăţime, urmat de primul sens de circulație, spațiul verde și al doilea sens de circulație, iar al doilea tronson va fi prevăzut cu două trotuare cu lăţimea de un metru.

sursa: GdS (http://www.gds.ro/Local/2018-12-12/galerie-foto-strada-din-craiova,-modernizata-la-pret-de-autostrada.-vezi-ce-drum-de-pamant-va-fi-asfaltat-cu-patru-milioane-de-euro/)

Trotuare de un metru, si doar pe jumatate de strada?  :o :o

Cum ramane cu analiza din PMUD, bani aruncati se pare (chiar daca s-au dat gratis de catre BERD), pe care o vedem in desenul mai jos?

(https://ybfknw.db.files.1drv.com/y4mZfO4khMBah7yJAx496UgvEoGmiYVKrf_GSJRN4q6oWny8RMQAyVM8zaCQAl2IIBmCcnA0f_BVOEdErypabgrZA6b55GIEuE07e7HrdVWhLmTYP4Zfl6Mxk2e7hbBF-FOWG2XAsu_B6vjBZKvh80BSTg7WOtuioNxDfq8yhniLeRzFg5y9UcKq7Lte1ZUfLopo-V0z8xCvqT69XrHeKKYMg?width=1087&height=749&cropmode=none)


Si mai zicem ca ne straduim sa atragem fonduri europene.
4 milioane de euro (https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/20310.pdf) este valoarea mizeriei de proiect, si sunt din banii de la bugetul local in loc sa se fi depus pe fonduri UE.


Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: AlexxC on January 26, 2019, 08:11:25 AM
 Zeci de străzi din Craiova vor avea sens unic, de la începutul lunii februari
https://www.gds.ro/Local/Dolj/2019-01-25/zeci-de-strazi-
din-craiova-vor-avea-sens-unic,-de-la-inceputul-lunii-februarie/
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on January 26, 2019, 12:13:19 PM
Dupa comentariile cititorilor GdS, nu numai mie mi se par ilogice unele schimbari. Cea mai evidenta greseala este Strada Anul 1848 care primește sens unic desi nu era cazul. Porțiunea care avea deja sens unic se ocolea ușor pe Victoriei. Și acolo se introdusese sens unic pentru ca Parchetul plasat acolo aiurea într-o casă să câștige locuri de parcare pe stradă, o măsură abuzivă și discutabila.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on March 04, 2019, 02:53:42 PM
In sedinta de CL din data de 28 februarie s-a votat noul "Regulament privind aplicarea taxei pentru parcarea autovehiculelor pe domeniul public al municipiului Craiova".

Modificari importante introduse:
- Stabilirea orelor de funcţionare în intervalul orar 08:00-18:00 pentru parcările cu plată;
- Folosirea altor mijloace de plată pentru utilizarea acestor parcări (parcometre, card, etc);
- Acordarea de facilităţi pentru parcarea riveranilor din Centrul Istoric pe locurile de parcare amenajate pe str. C.S. Nicolaescu Plopşor în intervalul orar 18:00-08:00, sâmbăta , duminica precum şi în sărbătorile legale;
- Parcarea de reşedinţă cu plată, pe domeniul public al municipiului Craiova.

Cu privire la ultimul punct, transpunând planșa din Planul de Mobilitate Urbană pe harta digitală a Municipiului Craiova au fost identificate 3 zone în care va fi implementată parcarea cu plată și rezidențială în Municipiul Craiova.

(https://xre8iw.db.files.1drv.com/y4mkcBJ_crrCV6ufELd79GjhuZKUBLIHcsZfhOKR_dZp54fzf8DdGoErsKymQMwC3MIaeoK7HOVlmxXKc0r50fxFwYAoXSlWZMb82Wh8QKumpHfrctMVC5ducGFVoVd1Q5donWGDP_026y_HDocicRcAuBWOWyK8ReZ7VbFoha7KgqxG1-3-q0LAI5xA2RatOll8kW93VUAOUDbIRPqbt0GoQ?width=1272&height=826&cropmode=none)

Parcarile vor fi din 01.03.2019 de următoarele tipuri:

a) parcare curentă pe domeniul public al municipiului, cu excepţia parcărilor cu plată prin SMS, semnalizată cu indicator ,,Parcare cu plată";
b) parcare pe domeniul public cu plată prin SMS sau alte mijloace de plată, semnalizată cu indicator ,,Parcare cu Plată";
c) parcare ocazională pe domeniul public, cu plată prin SMS.
d) parcare de reședință cu plată, pe domeniul public al municipiului.

Cateva idei principale din Regualment, ce poate fi consultat pe site-ul Primariei (https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/Binder1(1548).pdf):

Parcarile de reședință cu plată, pe domeniul public , semnalizate cu indicatorul Parcare cu Plată, cu panouri adiționale cu inscripția "Parcare de Reședință", sunt parcări amenajate in conformitate cu prevederile prezentului Regulament, la mai putin de 30 m de frontul imobilelor, pe domeniul public al municipiului Craiova, aferente imobilelor cu destinația de locuință, utilizate de proprietari.

Locurile de parcare din parcările de reședințăvor fi atribuite numai după amenajarea, semnalizarea și numerotarea acestora de către administratorul parcării de reședință.

Modalitatea de atribuire a locurilor de parcare este urmatoare:
a) in situațiile în care numărul de solicitari este mai mic sau egal decat numarul de locuri de parcare libere care se pot atribui, atunci atribuirea se va face in mod direct solicitantilor, in ordinea cronologica a depunerii cererilor de catre acestia ;
b) in situatiile in care numarul de solicitari este mai mare decat numarul de locuri de parcare libere care se pot atribui, atribuirea se va face prin licitatie publica.

Pentru obţinerea autorizaţiei de parcare, pentru parcările de reşedinţă, solicitantul, persoană fizică - proprietar sau utilizator în baza unui contract de leasing financiar sau operaţional, depune la serviciul competent din cadrul Primăriei Craiova o cerere însoţită de documente în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către solicitant, următoarele documente:
a) act de identitate (C.I./B.I.);
b) documente ce fac dovada domiciliului/reşedinţei sau din care rezultă dreptul de folosinţă a unui imobil;
c) documente care fac dovada dreptului de utilizare a vehiculului;
d) certificatul de înmatriculare/înregistrare al vehiculului;
e) cartea de identitate a vehiculului.

Subînchirierea sau folosirea locurilor de parcare din parcările de reşedinţă din municipiul Craiova de către persoane domiciliate în alte unităţi locative, cu consimţământul abonaţilor, sunt interzise. În asemenea situaţii agentul constatator va întocmi un raport cu propunere de. anulare a autorizaţiei.

Autorizatia privind dreptul de a folosi un loc de parcare din parcările de reședință se va elibera de Compartimentul Functional din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Craiova.

Pentru a putea dobandi autorizatia, solicitantul persoana fizica trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) se pot atribui locuri de parcare numai persoanelor ce detin un autoturism in proprietare sau in urma unui contract de leasing, pentru care se plateste impozit asupra mijloacelor de transport la bugetul local al Primariei municipiului Craiova;
(deci nu mașini de servicu)
b) persoanele fizice solicitante trebuie sa aiba domiciliul/rezidenta in imobilele care au arondate locurile de parcare ce sunt solicitate;
c) se poate aloca un singur loc de parcare pentru un imobil ;

In situatia in care numarul de locuri atribuite este mai mic decat numarul de locuri disponibile, se poate solicita atribuirea celui de-al doilea loc, cererile urmand a fi solutionate in ordinea cronologica a depunerii.
(2) In situatia in care si dupa distribuirea a cate 2 locuri numarul de locuri atribuite este mai mic decat numarul de locuri disponibile, se poate solicita atribuirea de catre vecinii din condominiu.

Autorizatiile de parcare eliberate ca urmare a atribuirii unui loc de parcare, dau dreptul titularului acestora sa utilizeze locul de parcare, astfel:
a) De la ora 08:00 pana la ora 18:00 de luni pana vineri, pe locul respectiv poate parca orice persoana care tranziteaza zona;
b) De la ora 18:00 pana la ora 8:00 de luni pana vineri si de sambata până luni la ora 08:00, locul de parcare apartine celui care detine autorizatia.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: adyneamtu on March 10, 2019, 07:56:38 PM
Strada Eliza Opran asfaltată la final de 2017, trotuare doar ca să fie.
Capătul dinspre Strada Brestei. GPS (https://www.google.com/maps/place/Strada+Eliza+Opran+19,+Craiova/@44.3374592,23.7410372,3a,75y,104.02h,88.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1skCT-bWlSiVK2-nLYFnF0pQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4752d9ae03f4a6ad:0x7cf1c8368ddfa25b!8m2!3d44.3375271!4d23.7410174)
(https://i.imgur.com/RTfNEwM.jpg)

Capătul dinspre Balta Cernele. GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B020'11.7%22N+23%C2%B045'14.6%22E/@44.336361,23.754114,3a,75y,117.08h,72.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1syrDjSIZlLOFssmu8oAaZzg!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.3365891!4d23.7540413)
(https://i.imgur.com/35O3uDw.jpg)

Strada Ogorului recent asfaltată. Pare că mai trebuie stratul final de asfalt.GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B019'42.3%22N+23%C2%B045'42.2%22E/@44.3284139,23.7595446,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.3284139!4d23.7617333)
(https://i.imgur.com/ecLuzrL.jpg)

(https://i.imgur.com/hV4m6ZD.jpg)

Strada Țărăncuței, Strada Iezerului și Strada Drumul Fabricii de la stanga la dreapta.
Țărăncuței asfaltată anul trecut, Drumul Fabricii încă în lucru. Iezerului îi vine rândul altădată. GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B018'51.3%22N+23%C2%B046'31.9%22E/@44.314157,23.7755092,3a,75y,161.8h,85.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjS5IeY4HaCYDaw-Gx6OwRA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.3142486!4d23.7755276)
(https://i.imgur.com/x0opxmh.jpg) (https://i.imgur.com/GKVQ7Km.jpg)

Strada Rășinari asfaltată recent. Mai e de lucru la gurile de canal și la trotuare.

GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B018'33.7%22N+23%C2%B046'44.7%22E/@44.3089986,23.7798729,3a,75y,118.44h,81.25t/data=!3m7!1e1!3m5!1ssAbTKCG93GkNSHcW_mvWkQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fmaps%2Fphotothumb%2Ffd%2Fv1%3Fbpb%3DChAKDnNlYXJjaC5UQUNUSUxFEiAKEglzSyIrktdSRxFcv8ZCLjTvbioKDQAAAAAVAAAAABoFCHgQ6AI%26gl%3DRO!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.3093531!4d23.7790878)
(https://i.imgur.com/cD8bME2.jpg)

GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B018'30.0%22N+23%C2%B046'54.7%22E/@44.3082926,23.7819753,3a,75y,122.66h,65.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sopaNmvYq4FtvKxeknDh8jQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.3083278!4d23.7818601)
(https://i.imgur.com/iWwZguq.jpg)

Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: adyneamtu on March 10, 2019, 11:10:58 PM
In cartierul 1 mai, trei strazi sunt in lucru.
Strada Porumbului, Strada Vrancei și Strada Măcinului. Ultimele două în poză.
(https://i.imgur.com/4ZpDaOU.jpg)

În Romanești mai multe strazi.
Strada Livezi
(https://i.imgur.com/eGCEBsV.jpg)

(https://i.imgur.com/RYkIDtt.jpg)

Strada Corcova
(https://i.imgur.com/6SOW39l.jpg)

Strada Oltenița
(https://i.imgur.com/qKVD14d.jpg)

Strada Ecoului
(https://i.imgur.com/0C357h5.jpg)

In final in cartierul Veterani, se modernizeaza Strada Marinei incepând de la Strada Infanteriei.
GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B017'24.2%22N+23%C2%B048'54.5%22E/@44.2900463,23.8129482,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.2900463!4d23.8151369)
(https://i.imgur.com/AbFUvEP.jpg)

Aici observ ceva ciudat. Bordurile sunt puse invers. Din ce imi dau seama și din pozele următoare nu există la nicio intrare in curte o coborâre a bordurii.
Asfalatul sigur va veni până sus la bordură și apa se va scurge între trotuar și stradă în spațiul verde. Prima dată când văd așa ceva.
GPS (https://www.google.com/maps?q=loc:44.2898621,23.8163746)
(https://i.imgur.com/vzOOWwa.jpg)

(https://i.imgur.com/bOYdUL2.jpg)

GPS (https://www.google.com/maps?q=loc:44.2890065,23.8191165)
(https://i.imgur.com/fbhkhtD.jpg)

GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B017'19.4%22N+23%C2%B049'09.6%22E/@44.2887107,23.8171307,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.2887107!4d23.8193194)
(https://i.imgur.com/65Vb3Oq.jpg)

Intersecția cu Strada Artileriei, mai departe nu se continuă proiectul.GPS (https://www.google.com/maps/place/44%C2%B017'12.3%22N+23%C2%B049'02.4%22E/@44.2884526,23.8152536,17z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d44.2867476!4d23.8173243)
(https://i.imgur.com/lrA6Pim.jpg)



Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: adyneamtu on May 30, 2019, 11:21:15 AM
Din PMUD - Completare legaturi inelare est și sud ‐est: strapungere str. Henri Coanda – str. Traian Lalescu

Astazi se va aproba Studiu de Fezabilitate.
Lărgire la 4 benzi pentru Henri Coandă intre Mircești și Calea București și construcție 4 benzi intre Calea București și capătul existent Traian Lalescu cu exproprierile aferente.
Plansele le gasiti incepand de la pag 84 aici Proiect de Hotarare (https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/Binder1(1748).pdf)

(https://i.imgur.com/SW2ja7O.png)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on December 12, 2019, 04:07:05 PM
In legătură cu postarea de mai sus:

Primăria Craiova a scos la licitație serviciile de proiectare pentru străpungerea străzii ,,Traian Lalescu" – Calea București. În felul acesta s-ar asigura o arteră de legătura între cartierul Rovine și Calea București, fiind vorba de un proiect urbanistic pe care autoritățile l-au avut în vedere încă din anii 90.

QuotePotrivit documentației, contractul vizează ,,servicii de proiectare tehnică, verificare tehnică de calitate și asistență tehnică din partea proiectantului". Licitația nu se realizează pe loturi, termenul-limită pentru depunerea ofertelor din partea firmelor interesate fiind stabilit pentru data de 16 decembrie. Valoarea licitației este de 159.435 de lei, toți banii find asigurați din fonduri bugetare.

Sursa: Cvlpress.ro (https://cvlpress.ro/10.12.2019/strapungerea-strazii-traian-lalescu-calea-bucuresti-scoasa-la-licitatie/)
Anunt de participare simplificat: [SCN1059602] - ,,Străpungere str.Traian Lalescu- Bvd. Calea Bucureşti"  (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100089295)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on January 13, 2020, 02:24:18 PM
Parcometrele pentru plata alternativa cu card sau cash a parcarii in Craiova in zona 1 si zona 0 se pare ca sunt functionale, astfel si cei care nu au posibilitatea sa dea un SMS sau sa foloseasca aplicatia T-Park pot achita parcarea in zona centrala.

Harta amplasare parcometre:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1oEfslbNb5ZnRbnxzLD6yJ-ucPX5hE4AB&usp=sharing

Instructiuni utilizare parcometre:

https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/22905.webm
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on March 09, 2020, 12:30:29 AM
Un articol-interviu foarte la obiect (https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23701894-cat-trebui-coste-parcarile-resedinta-din-bucuresti.htm) despre parcarile de resedinta (din Bucuresti - dar se poate generaliza) cu doamna arhitect Mihaela Negulescu, doctor în mobilitate urbană și profesor la Universitatea de Arhitectură ,,Ion Mincu" din București.

Citez:
Aşa cum noi plătim o chirie la preţul pieţei (în funcţie de zona şi valoarea clădirii pe care o închiriem), aşa şi parcarea automobilului pe stradă trebuie să se facă plătindu-se valoarea reală a utilizării spațiului de parcare, în funcţie de locaţia, caracteristicile şi valoarea zonei."

În niciun caz sumele pe care care primăriile le cer acum pentru locurile de parcare nu sunt corecte, susține Mihaela Negulescu:

,,Suma pe care aţi menţionat-o, de 77 lei/an, este net sub valoarea reală a utilizării unui loc de parcare în spaţiul public, în zone dens construite, cum ar fi ansamblurile de locuinţe colective, de exemplu. Este o sumă infimă pentru utilizarea unui spaţiu public limitat şi preţios a cărui vocaţie reală nu este găzduirea unor obiecte private, cum sunt automobilele, ci amenajarea şi utilizarea într-un mod benefic întregii comunităţi."

....
Faptul că, deşi există o astfel de cerere imensă de parcare, nu apare oferta privată care să o satisfacă se explică prin faptul că există concurența spaţiului public utilizabil gratuit sau cu costuri simbolice, cum este taxa aceasta de 77 ron/an, foarte mult sub valoarea reală a utilizării a 15 mp de spaţiu stradal. În acest context, nu apar suficienţi investitorii privaţi care să construiască parcări multietajate, riscȃnd să-şi vadă afacerea falimentată."

Restul articolului pe Hotnews in linkul de mai sus.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: adyneamtu on July 05, 2020, 07:46:52 PM

Modernizarea străzii Mălinului va ,,înghiţi" şase milioane de euro (https://www.gds.ro/Local/2020-06-24/modernizarea-strazii-malinului-va-inghiti-sase-milioane-de-euro/)
QuoteModernizarea străzii Mălinului va ,,înghiţi" şase milioane de euro. Strada Mălinului din Craiova va fi modernizată după ,,modelul Carpenului", cu asfaltarea celor două sensuri de mers şi cu astuparea canalului de pe mijloc. Aici va fi introdusă şi tubulatura care va capta apa pluvială, care până acum se aduna în canal, spre nemulţumirea localnicilor. Investiţia de pe Mălinului este estimată de primărie la valoarea de şase milioane de euro.
....
Durata de realizare a investiţiei de pe Mălinului ar fi de 15 luni, dintre care trei luni este durata de proiectare. Cam de aceeaşi perioadă a fost nevoie şi pentru modernizarea străzii Carpenului, o investiţie 16.971.010 lei (proiectare + execuţie).

Ce presupune modernizarea străzii Mălinului
Strada Mălinului porneşte din intersecția cu strada Teilor şi are două tronsoane distincte. Tronsonul 1 pleacă de la intersecţia cu Teilor şi duce până în strada Corneşului (1.173 m). Aici partea carosabilă are lăţimea de 3,30 m – 3.50 m (o bandă de circulaţie), iar traficul se desfăşoară pe partea stângă şi partea dreaptă a canalului existent.

Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro
Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro
Tronsonul 2 este între intersecția cu Drumul Corneșului până în strada Bariera Vâlcii şi are aproximativ 450 de metri. Şi pe aici se circulă tot pe câte o bandă, de o parte şi de alta a canalului. Ca şi la primul tronson, nici aici nu există trotuare. Modernizarea străzii Mălinului presupune asfaltarea celor două benzi de circulaţie, realizarea de trotuare şi prelungirea canalului magistral de pe Crapenului, tot cu tuburi PAFSIN cu diametrul de 1.200 mm.

,,Într-o primă etapă, în lungul acestui canal, între intersecţia străzii Carpenului cu strada Gârlești, respectiv strada Teilor s-a prevăzut realizarea unui canal magistral, care să preia apele pluviale colectate de pe strada Carpenului şi străzile adiacente și care să asigure preluarea viitoarelor colectoare din amonte de strada Gârlești.

Prin investiţia de pe Mălinului se doreşte continuarea canalului magistral şi preluarea apelor din străzile adiacente canalului, între intersecţia canalului cu strada Teilor şi intersecţia canalului cu strada Bariera Vâlcii", se explică în raportul ataşat proiectului de hotărâre supus spre aprobare în CL Craiova

Imagini extrase din Dispozitia de convocare (https://primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/Binder1(2250).pdf). A fost aprobata ca HCL 202/25.06.2020
3 luni proiectare + 12 luni executie.

(https://i.imgur.com/KxzKF3r.jpg)

Planurile de situatie sunt de la dreapta la stanga Strazii Mălinului cu Sudul deasupra.
Intersectia cu Teilor si Carpenului.
(https://i.imgur.com/4RxHAxn.jpg)

(https://i.imgur.com/Vdx4Tey.jpg)

(https://i.imgur.com/57GijSP.jpg)

(https://i.imgur.com/LfUUAvV.jpg)

Intersectia cu Strada Parângului
(https://i.imgur.com/mK4gMG5.jpg)

(https://i.imgur.com/cSjFjTv.jpg)

Intersectia cu Strada Drumul Corneșului. De aici spre Bariera Vâlcii se face un traseu nou.
(https://i.imgur.com/YP51ued.jpg)

(https://i.imgur.com/qTgiasX.jpg)

(https://i.imgur.com/EJ2EdOn.jpg)

Intersectia cu Strada Bariera Vâlcii.
(https://i.imgur.com/0QenPfu.jpg)

Ultima imagine este cu traseul strazii care exista in prezent, va fi si el modernizat.
(https://i.imgur.com/Oj1IvYf.jpg)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on July 05, 2020, 10:27:07 PM
Mda, cum era firesc, tot fara piste de biciclete si cu trotuare meschine.
Capatul din Bariera Valcii trebuie ori semaforizat ori transformat in giratie.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: adyneamtu on July 06, 2020, 05:40:12 PM
Pai despre cine vorbim. :lol: PMUD e clar se ia ca o recomandare. Cine-i poate obliga sa-l urmeze ?
Din toata lista aia au bifat doar strada si trotuarul, NU pista, NU statii autobuz.
Se vor trezi ca dupa constructia Pasajului Garlesti(sa speram curand) vor prelungi traseul 24 pe Garlesti - Carpenului - Malinului si le lipsesc 24 de statii de autobuz conform PMUD. Rezolva cu vopsea pe asfalt  :bash:

(https://i.imgur.com/zFkU0IC.png)



Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on August 20, 2020, 11:50:36 AM
Se fac primii pași spre normalitate, DX12 va avea un nou drum de legătură spre Ford (cel mai probabil o legătură cu Centura de Sud  asa cum anticipam ca va fi necesara acum vreo doi ani).

https://m.facebook.com/cnadnr/#!/story.php?story_fbid=2609552075971522&id=1555709434689130&__tn__=-R
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on October 12, 2020, 02:11:06 PM
Sondaj pentru PUG Craiova:  aici
(https://survey123.arcgis.com/share/b0f878dca9824f33b4b97414ec9a78ee)

QuotePentru a stabili direcţiile de dezvoltare în cadrul Planului Urbanistic General, Primăria Craiova are nevoie de opinia Dumneavoastră.
Precizăm că acest chestionar este anonim.
Este foarte important să parcurgeți întregul chestionar, răspunzând la cât mai multe întrebări.
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on October 12, 2020, 03:23:43 PM
Este dificil sau imposibil sa discuti de aplicare PMUD in zona Metropolitana Craiova cand ai de transat asemenea dispute cu localitatile invecinate.


https://www.gds.ro/Actualitate/2020-10-12/culmea-asfaltarii-asfalt-doar-pe-jumatate-de-strada/ (https://www.gds.ro/Actualitate/2020-10-12/culmea-asfaltarii-asfalt-doar-pe-jumatate-de-strada/)

Quote,,Minunea" se întâmplă în Dolj pe strada Preciziei din Craiova.... sau pe strada Siloz din comuna Cârcea. Strada apare în domeniul public al Craiovei sub denumirea Preciziei, dar şi în domeniul public al comunei Cârcea sub denumirea, strada Siloz. Ca să fie treaba, treabă o jumătate de stradă este în Cârcea, cealaltă jumătate este în Craiova.

(https://www.gds.ro/wp-content/uploads/2020/10/asfalt1-1024x683.jpg)

(https://www.gds.ro/wp-content/uploads/2020/10/stradaP-1024x683.jpg)
Foto preluate din GdS
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on June 30, 2022, 12:18:02 PM
Hai sa vedem ce mai e nou prin Craiova, dupa constructia haotica de blocuri in fostele zone verzi.  Care zone verzi ce sa vezi, nu mai erau verzi in evidenta Primariei, la fix pentru dezvoltatorii destepti.

Maşini parcate în stradă pe Calea Severinului, oamenii fără trotuar (https://www.gds.ro/Local/2022-06-30/masini-parcate-in-strada-pe-calea-severinului-oamenii-fara-trotuar/)

QuoteZona de la Fântâna Obedeanu, de pe Calea Severinului din Craiova, a devenit un pericol pentru pietoni. Aceştia nu au la dispoziţie nici o palmă de trotuar pe unde să poată merge. Exact din faţa fântânii pânâ după Gloria Residence, pietonii care vin dinspre bulevardul Tineretului şi vor să ajungă spre Bulevardul Dacia trebuie să meargă pe carosabil zeci de metri.

Sursa: Gazeta de Sud

(https://i0.wp.com/www.gds.ro/wp-content/uploads/2022/06/IMG_3513-scaled.jpg?w=696&ssl=1)

(https://i0.wp.com/www.gds.ro/wp-content/uploads/2022/06/IMG_3527-scaled.jpg?w=696&ssl=1)
Title: Re: [DJ] PMUD Craiova
Post by: perfidus on June 30, 2022, 02:26:12 PM
Pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Judetean din 30.06.2022 este o propunere de transfer de teren interesanta d.p.d.v. al PMUD Municipiu Craiova.

QuoteProiect de hotărâre privind aprobarea solicitării de trecere a unui imobil situat pe teritoriul U.A.T. Podari, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale, în domeniul public al județului Dolj (comisia nr.1)

Ce citim din proiect:


QuoteÎn Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Craiova și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Craiova şi a Zonei Metropolitane Craiova sunt menționate ca măsuri de intervenție în portofoliul de proiecte următoarele măsuri în domeniul infrastructurii:

- cod 4.1.1.21 – Completare legătură inelară rocadă, între bd. Știrbei Vodă și DN56, prin crearea unei artere noi de circulaţie care să închidă legătura între bd. Știrbei Vodă și DN56 (Craiova – Calafat);

- cod. 4.1.1.22 – Completare legătura inelară rocadă, între DN56 şi str. Caracal, prin crearea unei noi artere de circulație, care să închidă legătura între DN56 (Craiova – Calafat) și str. Caracal (DN6);

Proiectul ,,Închidere canal deschis Râului şi realizare inel rutier zona sud" își propune atingerea a două obiective principale:

1. Salubrizarea unei zone importante din sudul municipiului Craiova, prin închiderea/casetarea unui curs de apă (canalul Râului) ce constituie colectorul principal de ape meteorice şi de suprafață ale orașului, apă care este considerată, tehnic, curată şi care este deversată la sud de Craiova, direct în emisar râul Jiu.

2. Închiderea unui inel rutier pe zona de sud a municipiului, care concentrează într-un singur proiect cele două măsuri din PMUD, menționate mai sus, respectiv cod 4.1.1.21 şi cod. 4.1.1.22.


Referitor la închiderea inelului rutier pe zona de sud, se va realiza:
- modernizarea unui sector de drum din str. Râului, între intersecția cu Șoseaua Popoveni (pod Popoveni) şi punctul de separare dintre traseul străzii şi canalul deschis, respectiv între km 4+140m şi km 4+380 al str. Râului, constând în închidere canal deschis şi continuare stradă la nivel de bulevard, cu 4 benzi de circulație, câte două pentru fiecare sens şi zonă verde mediană de separare a sensurilor, realizată deasupra casetelor de închidere;
- continuare închidere canal deschis Râului şi realizarea unui drum nou care păstrează traseul actual al canalului, desprinzându-se de str. Râului, prin păstrarea caracteristicii de bulevard, cu 4 benzi de circulație, câte două pentru fiecare sens şi spațiu median de separare
(dimensionarea acestuia va rezulta prin proiectare). Acest tronson va intercepta DN56 (Craiova – Calafat), în zona km 0+400 m, practic aceste două tronsoane de drum, constituie materializarea măsurii cod 4.1.1.21, realizându-se închiderea legăturii cu bd. Știrbei Vodă, pe relația existentă: str. Râului – bd. Știrbei Vodă;

- continuare închidere canal deschis Râului, după intersecția cu DN56 (Craiova –
Calafat) și cu păstrarea traseului actual al canalului, până la limita administrativă a U.A.T. Craiova şi continuare realizare, la suprafață, a drumului rutier, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pentru fiecare sens şi spațiu median de separare (dimensionarea acestuia va rezulta prin proiectare);
- realizare tronson final al proiectului, prin desprinderea drumului rutier de traseul canal Râului şi realizarea joncțiunii rutiere cu aleea 2 Bechet cu interceptarea DN 55 (Craiova – Bechet), în zona km 4+350 m.

Aceste ultime două tronsoane ale proiectului, constituie materializarea măsurii cod. 4.1.1.22, care în acest fel închide legătura cu str. Caracal (DN6) pe relația existentă: aleea 2 Bechet – str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal."

Sublinierea imi apartine. Las atasat planul cu masurile mentionate in PMUD ca sa vedeti cum au "rezolvat" responsabilii din primarie cele doua masuri dintr-un foc, si ce numesc ei "artera noua de circulatie" si "completare inelara rocada".
Adica vor sa se foloseasca pana la str. Popoveni de drumul in paralel cu casetarea canalului existent, drum deja realizat pe 85% din distanta si sa construiasca doar cca 450 + 750m de drum nou 2+2 si un nod pe E79/DN56 la 400m de giratoriul actual.
Asta in timp ce in PMUD sunt prinse ca si costuri si evaluate beneficiile a 4,3Km si respectiv 6,2Km de drum nou ce porneste tocmai de la Str. Brestei (intersectia cu Pelendava), urmand a se fi terminat unde este acum intersectia Caracal cu B-dul Decebal. Acum traseul este cam pa.

Observ o gandire ingusta si parsiva in acelas timp in Primarie, care induce partial in eroare si Consiliul Judetean prin referatul care l-a trimis pentru motivarea proiectului de HG. Am "bifat-o" si pe asta, ce sa zic.

(https://db3pap006files.storage.live.com/y4mOHAeWx7i_gHcGpXxQx440GOxuT03v_2Wj_aQlOTD_ppWm8PUzex274bIQBU5S4pik-dQKq24IHw04T5weJBSDovDG_3E2dwz_W-3Fp80fj-zoU-QENeAlne_loazvfwiTDkLJVkXtqJv2oyNMJzq4J4d6_DDjMf9Fdua8zR_KhY?width=1630&height=852&cropmode=none)

Cu bleu sunt marcate intentiile primariei, iar cu rosu am incercuit cele doua masuri din PMUD.

In plansa de mai jos, terenul de interes ce apartine de UAT Podari si este acum in administrarea MApN.

(https://db3pap006files.storage.live.com/y4mUOTt649Foobb_wpqmn-YyPaz6VsVCdNye0QKOG6Tldw_sHNFwoo7A_UsVzV8sbJgSdRVfDRcAPd8uUiie1dvkzdOiwN0IqeX7uJH7VsXy3307XawxUYUpVysfpO_U3TObyR40_Vk0992Qtxs4m8Fexag_ItxwKa4RpZXMyLnAEQ?width=1292&height=848&cropmode=none)