Forum PeUndeMerg.ro

In lumea larga => Pe glob => Feroviar => Topic started by: Ionut on November 10, 2016, 07:36:24 AM

Title: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 10, 2016, 07:36:24 AM
Discutam aici despre infrastructura feroviara in lume (in afara de Europa). Rusia si Turcia intra aici, nu in Europa.
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 10, 2016, 07:38:15 AM
Rusia si China vor construi un nou centru de logistica international

Presedintele Cailor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, si CEO-ul China Yingkou Port Group, Lee Hechzhun, au semnat un acord de cooperare in materie de logistica. Conform acordului, partile vor contribui la implementarea activa a proiectului pentru a crea un terminal si centru de logistica international (TLC) care sa aiba la baza TLC Bely Rast LLC.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/rzd-marfa.jpg)

Conform partilor, acordul este un pas inainte catre crearea unui coridor de transport si logictica international eficient, cresterea volumelor de marfa intre China si Rusia si restul Europei, cresterea productivitatii si o mai mare eficienta in cadrul companiilor implicate in proiecte internationale de transport si logistica, dar si e-commerce transfrontalier pentru a crea oportunitati de afaceri noi si pentru dezvoltarea si exploatarea comuna a potentialului pietelor din Europa si Asia.

Proiectul privind dezvoltarea infrastructurii feroviare a statiei Bely Rast si a terminalului si centrului de logistica este implementat conform „Strategiei privind Dezvoltarea Transportului Feroviar in Federatia Rusa pana in 2030”. Scopul acestui proiect este crearea unei retele de terminale si centre de logistica si indeplinirea nevoilor de transport, dar si livrarea de servicii de logistica si servicii asociate.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-si-china-vor-construi-un-nou-centru-de-logistica-international/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 16, 2016, 07:12:58 AM
Uite cum fac australienii conexiune oras-aeroport...



Australia: Lucrarile pentru linia Forrestfield-Aeroport au fost lansate

Autoritatile din Australia de Vest au inaugurat lucrarile pentru legatura Forrestfield-Aeroport din Perth in valoare de 1,96 de miliarde de dolari, pe santierul viitoarei Statii Forrestfield. „Legatura Forrestfield-Aeroport (FAL) va oferi o legatura de transport publica de 20 de minute intre Perth si suburbiile din est si va sustine dezvoltarea estimata a sectorului rezidential si de business de-a lungul rutei feroviare”, a declarat Premierul Colin Barnett. Proiectul FAL consta intr-o legatura feroviara de 8,5 km de la Midland Line la est de Statia Bayswater, in mare parte subterana pana la Dundas Road in Forrestfield. Linia va include trei noi statii de trenuri, inclusiv doua subterane la Belmont (langa Brearley Avenue) si Aeroportul Central (Perth Airport T1/T2) si o alta la suprafata in Forrestfield. „Constructia liniei feroviare este un alt pas important pentru imbunatatirea transportului public in suburbiile estice ale orasului Perth si pentru reducerea congestiei in zona metropolitana”, a declarat Ministrul Transporturilor, Bill Marmion.

Doua masini de sapat tuneluri vor ajunge din Germania la mijlocul lui 2017 atunci cand este estimata inceperea lucrarilor de excavatie. Ministrul Federal pentru Infrastructura Urbana, Paul Fletcher a declarat ca FAL va spori beneficiile economice ale aeroportului prin imbunatatirea accesului la CBD pentru vizitatorii orasului Perth. FAL este cofinantata de Guvernul de Stat (cu 1,47 miliarde de dolari) si guvernele australiene (490 de milioane de dolari; 8 km din cei 8,5 km ai liniei feroviare FAL vor fi subterani).

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/australia-lucrarile-pentru-linia-forrestfield-aeroport-au-fost-lansate/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 18, 2016, 08:14:33 AM
Din nou... la ce nivel joaca altii. O:-)



Coreea de Sud se pregateste pentru licitatia privind linia de mare viteza Malaezia-Singapore

Coreea de Sud a luat masuri pentru a se pozitiona mai bine in cadrul licitatiei pentru castigarea unui rol de conducere in licitatia internationala care va avea loc anul viitor pentru proiectul feroviar de mare viteza Malaezia-Singapore. Pentru a licita cu succes, Ministerul Teritoriului, Infrastructurii si Transportului a reorganizat recent un consortiu public-privatpetru a consolida caracteristicile tehnologice si pentru a-si spori sansele in competitia cu Japonia si China. Conform acestui program, doua organizatii de stat – Korea Rail Network Authority (KRNA) si Korea Railroad Corp. (KORAIL) – se alatura companiilor mari coreene, precum Hyundai Rotem, pentru locomotive, si KT pentru telecomunicatii pentru constructia retelei. Pentru hardware, Hyundai Engineering & Construction formeaza aliante cu alti constructori coreeni majori pentru a construi retele alaturi de companii locale din Malaezia si Singapore.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/03-south-korea.jpg)

Oferta internationala pentru proiectul de constructie programat sa fie incheiat pana in 2026 este programta pentru a doua jumatate a lui 2017.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/coreea-de-sud-se-pregateste-pentru-licitatia-privind-linia-de-mare-viteza-malaezia-singapore/)



China aproba cinci linii noi

Comisia Nationala de Dezvoltare si Reforma din China (NDRC) a aprobat cinci proiecte feroviare cu o investitie totala de 200 de miliarde de yuani (29,1 miliarde de dolari). Una dintre linii, Ganshen, va necesita o investitie de 9 miliarde de dolari si va conecta orasul Ganzhou si orasul Shenzhen de provincia Guangdong. Proiectul implica constructia a 432 de km si 14 statii si va fi finalizat in 2020.

Linia feroviara Beijing-Tangshan va avea o lungime de 148,7 km care va fi construita in urma unei investitii de 6,5 miliarde de dolari. Linia face parte din reteaua de tranzit feroviar intercity Beijing-Tianjin-Hebei. Alte trei proiecte NDRC aprobate sunt estimate la 12,4 miliarde de dolari si implica linia Zhangjiajie-Jishou-Huaihua (5,5 miliarde de dolari), linia Mudanjiang-Jiamusi (5,6 miliarde de dolari) si o noua linie feroviara de marfa, Shenmu North (Hongliulin) – Fengjiachun (1,3 miliarde de dolari).

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/rail-china.jpg)

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/china-aproba-cinci-linii-noi/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on November 18, 2016, 01:27:32 PM
Quote
Proiectul implica constructia a 432 de km si 14 statii si va fi finalizat in 2020.

Nu stiu de ce, dar pe chinezi ii cred... ;)

Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 21, 2016, 02:20:07 PM
Turkmenistan inaugureaza o sectiune din Coridorul TAT

Aproximativ 30% din cota transportului feroviar din Turkmenistan este reprezentata de transportul de marfa, ale carui avantaje includ posibilitatea de a livra cantitati considerabile de marfuri pe distante lungi, capacitatea materialului rulant de a transporta incarcaturi mari si consumul scazut de carburant per vagon raportat la cota venitului obtinut. Prin urmare, statul turcmen are in derulare o serie de proiecte privind construirea infrastructurii feroviare. Un exemplu in acest sens ar fi coridorul Kazahstan – Turkmenistan – Iran, cu o lungime de 697,5 km doar pe teritoriul statului Turkmenistan si dat in folosinta in 2014, coridor care face legatura intre statele Uniunii Europene, Rusia, Kazahstan si statele Golfului Persic. Se estimeaza ca in jurul anului 2019, volumul marfurilor transportate pe acest coridor va ajunge la 10-12 milioane tone anual.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/TAT-teren_stroitelstvozhdtadzhikistan-turkmenistan-afganistanvseeshchepodvoprosom_0.jpg)

In prezent, se desfasoara lucrari la coridorul Turkmenistan – Afganistan – Tadjikistan (TAT). Sectiunea de pe teritoriul turcmen Atamyrat-Imamnazar-Akina (Afganistan) a fost finalizata, urmand a fi data in folosinta in noiembrie 2016. Pe langa toate acestea, conform Programului National de Dezvoltare a Transportului Feroviar au mai fost construite sectiunile Tejan-Sarakhs-Mashhad (300 kilometri), Turkmenabat-Atamyrat (215 kilometri), Ashgabat-Karakum-Dashoguz (530 kilometri) si peste 40 de poduri dintre care doua peste raul Amu Darya, cel mai mare rau din Asia Centrala.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turkmenistan-inaugureaza-o-sectiune-din-coridorul-tat/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 22, 2016, 07:31:08 AM
RZD si FS infiinteaza grup de lucru pentru un proiect de mare viteza

Compania feroviara rusa RZD si grupul feroviar intalian Ferrovie dello Stato (FS) au infiintat un grup de lucru pentru a dezvolta impreuna proiectul feroviar de mare viteza Moscova-Kazan. Decizia a fost luata in cadrul intalnirii sustinute de Prim Vicepresedintele RZD Alexander Misharin si Giovanni Rocca, Vicepresedinte Promovare Activitatii Internationale Ferrovie dello Stato. Grupul de lucru va analiza livrarea si localizarea materialului rulant si echipamentului pentru linia feroviara de mare viteza Moscova-Kazan, detaliile legale si de amplasare ale proiectului, precum si alte proiecte de infrastuctura feroviara.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rzd-si-fs-infiinteaza-grup-de-lucru-pentru-un-proiect-de-mare-viteza/)



RZD si VR Group semneaza acord pentru transportul de marfuri in vagoane private

In cadrul intalnirii anuale cu privire la legatura feroviara directa ruso-finlandeza care a avut loc in Helsinki, RZD si VR au semnat un acord privind transportul de marfuri in vagoane private din Finlanda si Rusia folosind tehnologia fara imprimare pe hartie si documente de transport electronic. Prin urmare, baza de reglementare necesara pentru transportul de marfa cu documente de transport electronice intre cele doua tari a fost acum finalizata. Intre ianuarie-octombrie 2016, 12,1 milioane de tone de marfuri au fost transportate intre granite intre Finlanda si Rusia, cu 17% mai mult decat in timpul aceleiasi perioade din 2015. In aceeasi perioada, volumul transporturilor containerizate a crescut la 27.900 de TEU, o crestere de 29% comparativ cu aceeasi perioada din 2015.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rzd-si-vr-group-semneaza-acord-pentru-transportul-de-marfuri-in-vagoane-private/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 24, 2016, 09:13:21 AM
Turcia cumpara inca 10 trenuri de mare viteza

Banca Islamică pentru Dezvoltare (IDB) va acorda Turciei un împrumut în valoare de 312 milioane euro (334 USD) pentru achiziționarea a zece trenuri de mare viteză ce vor fi puse în circulație pe ruta Ankara – Istanbul, inaugurată în 2014. Anterior, IDB a oferit sprijin financiar și pentru proiectul liniei de mare viteză Ankara – Konya, inaugurată în 2011. Achiziția suplimentară a noilor trenuri de mare viteză este parte a unui proiect de modernizare potrivit căruia se urmărește reducerea duratei de călătorie, de la șapte  la trei ore și jumătate. Trenurile vor circula cu viteze de 300 km/h.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/Turkey-HST_resized_1c025-e5647ae8highspeedtrain.jpeg)

”Acest proiect își propune să transfere, din traficul rutier către cel feroviar, o parte semnificativă a volumului de pasageri înregistrat pe ruta Ankara – Istanbul. Astfel, va putea fi satisfăcută cererea de transport, aflată în prezent la o cifră de 5,6 milioane pasageri anual și estimată la 13,9 milioane pasageri anual, în 2025”, informează IDB. Banca va oferi Turciei sprijin financiar și în alte proiecte ce au ca obiectiv dezvoltarea de rețele feroviare de mare viteză către alte orașe mari din Turcia, sporind astfel cota industriei feroviare pentru material rulant destinat transportului de pasageri.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-cumpara-inca-10-trenuri-de-mare-viteza/)



Turcia propune un nou proiect feroviar de 800 milioane euro

Statul turc a avansat un proiect pentru o linie de cale ferată din Ankara către Cappadocia, provincie în Anatolia Centrală. Proiectul a fost atribuit unui consorțiu format din companii turcești, japoneze și spaniole și prevede construirea unei conexiuni feroviare pe axa Ankara-Kırıkkale- Kırşehir-Nevsehir și Kayseri, după modelul „build – operate – transfer” (BOT).

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/Turcia-tren_tcdd-yht2.jpg)

Costurile pentru acest proiect, denumit Cappdocia Train, se ridică la 800 milioane USD. Totodată, el va facilita conexiunea pe ramura nord – sud precum și către orașul-port Samsun. Prin urmare, noua linie va asigura conexiunea de la Marea Neagră către Ankara și Delice, Kirsehir, Hacıbektaş, Nevsehir și Nigde către Kayseri și apoi către Adana Aksaray. Autoritățile spun că va fi pentru prima dată când ramura nord – sud va beneficia de conexiune feroviară. Lungimea liniei, de la Delice către Kayseri, va fi de 232 kilometri.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-propune-un-nou-proiect-feroviar-de-800-milioane-euro/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on November 24, 2016, 09:14:54 AM
Linia de mare viteza Mecca-Medina va fi inaugurata in martie 2018

Linia de mare viteza dintre Mecca si Medina va fi inaugurata in sfarsit in martie 2018, a anuntat consortiul care se ocupa cu constructia liniei. Companiile principale ale consortiului sunt Renfe, Talgo si Adif. Inaugurarea liniei de cale ferata a fost programata initial pentru sfarsitul acestui an, insa data finalizarii a fost amanata pentru sfarsitul lui 2017. Acum, conform declaratiilor purtatorului de cuvant al consortiului Al-Shoula, „serviciile complete vor incepe in martie 2018”. Linia va fi partial operabila cateva luni mai devreme in decembrie.

Contractul, in valoare de 6,7 miliarde de euro, a fost acordat in 2011. Proiectul implica constructia a 444 de km de linie intre Mecca si Medina, 35 de trenuri si intretinerea liniei timp de 12 ani. Conform purtatorului de cuvant, autoritatile saudite au cazut de acord sa plateasca o suma suplimentara de 600 de milioane de riali (150 de milioane de euro) pentru a compensa costurile suplimentare ale proiectului.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/linia-de-mare-viteza-mecca-medina-va-fi-inaugurata-in-martie-2018/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 05, 2016, 05:43:03 PM
RZD ar putea inaugura linia Moscova – Kazan pana in 2022

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Moscow-Kazan_harta-mare_inside_moscow_kazan_high_speed.jpg)

”Căile Ferate Ruse (RZD) speră să pună în circulație linia de mare viteză Moscova – Kazan până în 2022”, potrivit declarațiilor președintelui companiei, Oleg Belozerov. ”Discuțiile cu partenerii noștri din China și Europa în vederea realizării acestui proiect sunt extrem de avansate și credem că până în 2022 vom trece de orașul Vladimir, poate chiar până la Kazan”, a adăugat Belozerov. Proiectarea liniei se află în ultima etapă iar planul ce prevede extinderea până la Vladimir va fi revizuit de către GlavGosExpertiza, o agenție federală de analiză. Costul total al proiectul este estimat la peste 14,6 miliarde USD. Este posibil ca, pe viitor, tronsonul Moscova – Kazan să facă parte dintr-o linie de mare viteză extinsă Moscova – Beijing, denumită ”Drumul de Mătase” și care va face legătura între China, Europa și Orientul Mijlociu.

Pentru proiectul liniei Moscova – Kazan, China este pregătită să acorde un împrumut de 5,86 miliarde USD, pe cinci ani, precum și 1,46 de euro, aceasta din urmă reprezentând contribuția acționarilor pentru compania nou creată. Proiectul va fi finanțat și de către un consorțiu german (compus din Siemens, Deutsche Bahn și Deutsche Bank), care a oferit suma de 2,7 miliarde de euro. Linia de mare viteză Moscova – Kazan va avea lungimea de 770 km și va permite trenurilor să circule cu viteze de 400 km/h. Timpul de parcurs între cele două orașe se va reduce considerabil, d ela 14 în prezent, la 3 ore și 30 minute.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rzd-ar-putea-lansa-linia-moscova-kazan-pana-in-2022/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 06, 2016, 04:06:00 PM
Prima sectiune a coridorului feroviar TAT a fost data in exploatare

Prima sectiune a coridorului Turkmenistan-Afganistan-Tajikistan (TAT) – [Atamyrat-Imamnazar-Akina (Afganistan)] a fost data in exploatare pe 28 noiembrie. In prima parte a proiectului, o linie feroviara de 85 de km a fost construita in Turkmenistan. Presedintele turkmen Gurbanguly Berdimuhamedov a declarat ca noua linie feroviara va contribui la dezvoltarea cooperarii economice dintre tarile vecine si va facilita furnizarea de marfuri catre Azerbaijan, China, India, tarile europene si alte regiuni. De asemenea, noi poduri feroviare si rutiere vor fi inaugurate de-a lungul Raului Amu Darya in urmatoarele zile.

Liniile feroviare Tejan-Sarakhs-Mashhad (300 km), Turkmenabat-Atamyrat (215 km), Ashgabat-Karakum-Dashoguz (530 km), peste 40 de poduri feroviare noi, inclusiv doua poduri peste raul Amu Darya, cel mai mare in Asia Centrala, au fost, de asemenea, construite in cadrul implementarii programului de dezvoltare a transportului feroviar.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/TAT-railway_Map-of-Tajik-Rail-Proposal-480x213.png)

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/prima-sectiune-a-coridorului-feroviar-tat-a-fost-data-in-exploatare/)



Iran inaugureaza linia Qazvin-Rasht in 2017

Un oficial al guvernului iranian a anuntat ca linia Qazvin-Rasht din nordul Iranului va intra in serviciu comercial pana in august 2017. Purtatorul de cuvant al guvernului din Tehran si seful Organizatiei de Management si Planificare din Iran, Mohammad Baqer Nobakht, a declarat ca linia de cale ferata de 164 de km va fi inaugurata inainte de terminarea primului termen al mandatului Presedintelui Hassan Rouhani, a declarat agentia de stiri IRNA. Sectiunea de cale ferata in constructie este parte a coridorului de transport nord-sud care leaga nordul Europei de Asia de Sud-Est prin Iran si Azerbaidjan. Proiectul este foarte important datorita beneficiilor aduse dezvoltarii economiilor celor doua tari implicate, dar si altor tari aflate de-a lungul rutei feroviare, si intregii regiuni.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/iran-inaugureaza-linia-qazvin-rasht-in-2017/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:26:00 AM
Linia de mare viteza Gebze-Halkalı va fi inaugurata in 2018

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Gebze-Halkali_TCDD-Gebze-Halkal%C4%B1-Demiryolu-Hatt%C4%B1-tcdd.net_.png)

Directorul General al Companiei de Cale Ferată din Turcia (TCDD), Isa Apaydın, a anunțat că lucrările decurg normal și o anumită capacitate de viteză a fost atinsă pe linia Gebze-Halkalı. Prin urmare, linia de mare viteză Gebze-Halkalı va fi dată în folosință în 2018. Linia va asigura o conexiune feroviară complementară cu linia Marmaray. Orașul Gebze este situat în partea asiatică a Turciei iar Halkalı este situat în partea europeană, astfel va fi facilitată o nouă conexiune între cele două continente. Lungimea acestei linii este de 152 kilometri. Achiziționarea de material rulant pentru această linie, pentru traficul suburban de pasageri, este de asemenea parte a proiectului.

Linia de mare viteză Gebze-Halkalı va facilita tranzitul tuturor trenurilor de mare viteză de pe teritoriul Turciei către partea europeană traversând cel de-al treilea pod de peste Bosfor (Podul Yavuz Sultan Selim). Linia va fi tranzitată și de trenuri convenționale de pasageri, deoarece se estimează că ea va fi utilizată și pentru legături feroviare interurbane precum și pentru conexiuni feroviare cu cele două aeroporturi din Istanbul. Compania de Căi Ferate din Turcia nu a decis încă dacă și trenurile de marfă vor utiliza această linie.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/linia-de-mare-viteza-gebze-halkali-va-fi-inaugurata-in-2018/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:27:37 AM
Rusia si Iran semneaza contract feroviar de 1,2 miliarde de euro

La 13 decembrie, RZD International si compania feroviara a Republicii Islamice Iran au semnat un acord aditional al contractului privind proiectarea, furnizarea de materiale si echipamente si constructia proiectului de electrificare a liniei Garmsar – Inche Bouroun. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde de euro. Proiectul va fi finantat prin creditul de stat acordat de guvernele celor doua tari. Acordul a fost de asemenea semnat in timpul sesiunii.

Proiectul implica electrificare liniei de cale ferata Garmsar – Inche Bouroun cu o lungime totala de 495 km, inclusiv 203 km in zona montana. Linia include si 31 de statii si 94 de tuneluri. Contractorul va construi 7 substatii de tractiune, 8 posturi de sectiune, 6 service-uri OHL, statii de reparatii si intretinere si o cladire de birouri pentru departamentul de electrificare a liniei feroviare. Contractul include si furnizarea de locomotive noi si aparate de cale, precum si instruirea specialistilor feroviari iranieni in universitatile feroviare din Rusia. Conform estimarilor, contractul va fi finalizat in 3 ani. In ianuarie 2014, conducerea companiei feroviare iraniene a propus Cailor Ferate Ruse sa ia in calcul posibilitatea de a participa la mai multe proiecte de infrastructura in tara. Printre prioritatile partii iraniene, se numara un proiect de electrificare a liniei feroviare Garmsar – Inche Bouroun.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-si-iran-semneaza-contract-feroviar-de-12-miliarde-de-euro/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 26, 2016, 07:59:03 AM
Consortiul chinez liciteaza pentru proiectul feroviar de mare viteza Singapore-Malaezia

Consortiul chinez condus de China Railway Signal and Communication va licita pentru constructia proiectului feroviar de mare viteza Singapore-Malaezia. Compania a format un consortiu cu CRRC, exportatorul de vehicule si echipamente feroviare din China, precum si alte companii de infrastructura feroviara, pentru a participa la licitatie. „Chiar daca va fi greu sa concuram cu companii japoneze, avem avantajul de a oferi produse si servicii de calitate, experienta operationala matura, pret pe pachet si posibilitatea de finantare”, a declarat vicepresedintele CRSC Fu Jianguo. Linia feroviara de mare viteza de 350 de km Singapore-Malaezia va reduce timpul de calatorie intre Kuala Lumpur si Singapore la o ora si jumatate.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/consortiul-chinez-liciteaza-pentru-proiectul-feroviar-de-mare-viteza-singapore-malaezia/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 26, 2016, 08:05:34 AM
RZD finalizeaza proiectul sectiunii HSR Moscova – Nizhny Novgorod

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Moscow-Kazan-HSR.png)

Proiectul sectiunii feroviare Moscova – Nizhny Novgorod, parte a liniei de mare viteza, a fost finalizat, a declarat Aleksander Misharin, Prim Vicepresedintele Cailor Ferate Ruse. Proiectul a fost realizat de RZD, impreuna cu High Speed Lines, un consortiu ruso-chinez si consultanti tehnici francezi. „Linia de mare viteza este un proiect inovator care utilizeaza cele mai noi tehnologii si solutii care nu au fost aplicate anterior in Rusia. Aceste solutii includ mai ales suprastructura liniilor nebalastate pentru viteze de pana la 400 kph. Inca mai trebuie sa construim in jur de 1.500 de km de linii nebalastate. Reteaua de contact de KS-400 a fost dezvoltata special pentru linie”, a declarat Misharin.

Acesta a scos in evidenta faptul ca una dintre cele mai importante sarcini ar fi stabilirea productiei unei linii de material rulant de mare viteza in Rusia si a declarat ca trenul cu 12 vagoane va avea viteze de operare de pana la 360 kph. Conform Prim Vicepresedintelui Cailor Ferate Ruse, principalele sarcini ale anului 2017 vor fi sa lanseze proiectul si sa inceapa lucrarile de constructie la linia de mare viteza Moscova-Kazan.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rzd-finalizeaza-proiectul-sectiunii-hsr-moscova-nizhny-novgorod/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 26, 2016, 08:10:44 AM
Rusia: Yamal Railway va fi finantata de RZD si Gazprom

RZD si Gazprom vor semna un acord de finantare a constructiei liniei de cale ferata Yamal Railway. Acordul va fi semnat intre cele doua companii si Guvernul Districtului Yamal. Proiectul va lua forma unei concesiuni in valoare de 240 de miliarde de ruble (3,7 miliarde de euro). Cererea de finantare trebuie aprobata de guvernul federal. Yamal Railway este o linie de cale ferata de 700 de km care va lega liniile North si Sverdlovskaya. Volumul de marfa estimat pentru linia de cale ferata este de 20 de miliarde de tone pe an. Linia include un pod peste Raul Ob.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-yamal-railway-va-fi-finantata-de-rzd-si-gazprom/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 31, 2016, 11:13:41 AM
China investeşte 503 milioane de dolari în sistemul de cale ferată

China intenţionează să cheltuie 503 miliarde de dolari pentru a extinde sistemul de cale ferată până în 2020 pentru a susţine creşterea şi a îmbunătăţi conectivitatea în ţară, potrivit Bloomberg. Reţeaua de cale ferată de mare viteză din China va acoperi peste 30.000 de kilometri în urma investiţiei anunţate, potrivit datelor prezentate de autorităţile din Beijing. Distanţa este de aproape 6,5 ori mai mare decât lungimea călătoriei între New York şi Los Angeles, urmând să acopere 80% din principalele oraşe din China. Planul vizează extinderea liniilor de cale ferată de mare viteză în ţară, pe o perioadă de cinci ani, un avantaj pentru furnizorii chinezi de parcuri de vagoane precum CRRC Corp şi companiile de construcţii de căi ferate precum China Railway Construction Corp. şi China Railway Group Ltd.

În 2016, China a apelat la o companie privată pentru prima oară pentru a opera un serviciu de căi ferate în interiorul unui oraş, ca parte a încercărilor preşedintelui Xi Jinping de a moderniza reţeaua de transport naţională în contextul încetinirii creşterii economice. De asemenea, China a adăugat 3.000 de kilometri sistemului urban de cale ferată, potrivit planului prezentat recent. La finalul anului 2015, China avea 121.000 de kilometri de linii de cale ferată, inclusiv 19.000 de kilometri de linii de mare viteză. Statele Unite aveau 228.218 kilometri de linii de cale ferată în 2014, potrivit ultimelor date publicate de Banca Mondială. Guvernul chinez a invitat investitorii privaţi să participe la finanţarea liniilor de cale ferată regională şi intercity, a spus Yang Yudong, reprezentantul Administraţiei Naţionale de Căi Ferate.

ZF (http://www.zf.ro/auto/china-investeste-503-milioane-de-dolari-in-sistemul-de-cale-ferata-16043901)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: yetiman on December 31, 2016, 11:35:24 AM
Ionut, stiu ca ai copiat exact articolul din ZF.
Dar titlul e GRESIT.  :D

E vorba de 503 MILIARDE (nu milioane). Mai jos in text e corect.
Dar nu e prima data cand jurnalistii amesteca milioane cu miliarde. Pentru unii e acelasi lucru.  :lol:
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 31, 2016, 12:10:51 PM
Nici n-am vazut titlul. E vorba de miliarde, normal. Scrie de fapt miliarde in articol, titlul e aiurit.
Probabil jurnalistii nu sunt obisnuiti cu astfel de cifre. :)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on January 11, 2017, 07:37:32 AM
Alstom furnizeaza mentenanta pentru locomotivele de marfa din Mexic

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/01/alstom.jpg)

Alstom a primit un contract din partea Ferromax (Grupo Mexico) pentru frunizarea de servicii de intretinere preventiva, predictiva si corectiva pentru 219 de locomotive de marfa timp de cinci ani. Locomotivele vor fi intretinute in depourile Ferromex aflate in Terreon, Chihuahua si Guadalajara. Proiectul va crea 150 de locuri de munca directe.

Serviciile Alstom vor include aplicarea tehnologiilor CBM, precum si analize privind combustibilul si vibratiile. Datorita implementarii de monitorizare la distanta, suport active si solutii predictive si analitice, lucrarile de intretinere vor fi imbunatatite, iar costurile operationale vor fi reduse. „Suntem onorati ca Ferromex, pentru care asiguram servicii de intretinere pentru mai bine de jumatate din locomotivele sale, isi reinnoieste increderea in serviciile Alstom. Acest contract este o dovada a angajamentului Alstom de a sustine proiectele de mobilitate din Mexic pentru a crea o retea de transport mai eficient, mai fiabil si mai durabil”, a declarat Rodelmar Ocampo, Director Executiv Alstom Mexic.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-furnizeaza-mentenanta-pentru-locomotivele-de-marfa-din-mexic/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on January 27, 2017, 11:35:06 AM
Rusia investeste in patru proiecte feroviare

Guvernul rus intentioneaza sa elibereze o Ordonanta Guvernamentala pentru finantarea proiectelor RZD cu 31,58 miliarde de ruble (530,7 milioane de dolari). Patru proiecte vor beneficia de aceste fonduri: dezvoltarea infrastructurii Moscovei, linia feroviara de mare viteza Moscova-Kazan, constructia centurilor feroviare Ucraina si Krasnodar. Fondurile vor fi alocate din bugetul federal. O Ordonanta Guvernamentala va fi adoptata in viitorul feroviar.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-investeste-in-patru-proiecte-feroviare/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on March 10, 2017, 07:18:46 AM
Rusia investeste 43 de miliarde de euro in coridorul de transport feroviar de marfa Europa-Asia

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/03/RZD-marfa_BtnjJuvIYAAURK8.jpg)

„Datorita implementarii proiectelor de infrastructura in cadrul Uniunii Economice Eurasiatice (EAEU), Rusia detine 15% din cifra de afaceri totala a transportului de marfuri intre Europa si China”, a anuntat Alexander Misharin, prim vicepresedintele Cailor Ferate Ruse. Guvernul rus planuieste sa investeasca 43 de miliarde de dolari in modernizarea infrastructurii feroviare pentru a beneficia de cresterea traficului de marfa intre China si Europa. „Rusia poate avea beneficii importante din transportul de marfa Europa-China, deoarece multe dintre transporturile feroviare ale Beijingului vor traversa teritoriul Uniunii Economice Eurasiatice (EAEU)”, a declarat Alexander Misharin. „In cadrul EAEU, avem posibilitatea de a implementa proiecte de infrastructura majore in Rusia in valoare de 2,5 trilioane de ruble (43 de miliarde de dolari) in urmatorii 5 ani”, a declarat Misharin.

Conform acestuia, investitiile vor fi folosite pentru reconstructia si modernizarea proiectelor de transport majore ale Rusiei, precum linia Baikal-Amur, Transiberianul si proiectele de legatura intre Marea Baltica si Marea Neagra. Misharin a prezentat si planurile Cailor Ferate Ruse de realizare a unui coridor feroviar de mare viteza care va conecta China, Rusia si Kazahstan cu un hub de transport din Berlin. Conform declaratiilor sale, Caile Ferate Ruse au semnat un memorandum de intelegere cu guvernul chinez si cu reprezentantii Cailor Ferate Chineze la 28 februarie care implica realizarea unui coridor de mare viteza de 10.000 de km. Sectiunea din China a coridorului, care masoara 4.000 de km, a fost deja construita. Prima etapa a sectiunii ruse, care include linia Moscova – Kazan, nu a fost construita inca.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-investeste-43-de-miliarde-de-euro-in-coridorul-de-transport-feroviar-de-marfa-europa-asia/)
Title: Caile ferate in lume
Post by: cristi5 on May 30, 2017, 10:32:53 PM
Cu trenul prin Sillicon Valley... Gara Palo Alto (langa universitatea Stanford)

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/36b1107b080c900f1ed33760ec7d7c29.jpg)

Vine Caltrain, push-pull
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/19df9c3027bad857e4b38ebf2f616fb7.jpg)

Jos sunt 2+2 scaune pe fiecare rand, 1 de fiecare parte sus. Seamana cu o inchisoare. Comfortul e indoielnic, ori sunt proaste sinele, ori suspensiile, ori amandoua. Tocmai s-au alocat fonduri federale pt reabilitare si electrificare!

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/4f78181eedf504361dd13b7d9d68788b.jpg)

Multi pasageri erau cu berea in mana. Si data trecuta cand am luat Caltrain am vazut pasageri consumand alcool, probabil sarbatoresc faptul ca pot calatori fara sa conduca...

Gara San Francisco 4th street
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/77c01c77cdffc433f86fb23b810622c9.jpg)

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/e3934f6da2c0604ace257d9d05c1b205.jpg)

Si bonus, tramvaie din San Francisco, unul electric care merge pe teren plat (de ex de-a lungul tarmului)

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/1253f3969fbe5a09a02a2032afbbc880.jpg)

Si celebrul tramvai cu cablu sub nivelul strazii, cablu in continua miscare, de care tramvaiul se prinde cand are nevoie (operatorul uriasei parghii se cheama "gripman"). Cablurile sunt propulsate de la o statie centrala.

Tramvaiul pe placa turnanta (operata manual! Pun tramvaiul pe ea si trag de capetele lui ca sa-l intoarca) de la intersectia Powell cu Market street. In dreapta: parghia mai mare e pt grip, cealalta e frana cred...
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/43ed177a65c3999e2cb5c76f85940d24.jpg)

... si plin cu turisti, gata de plecare. Intre sine se vede fanta prin care se prinde de cablu.

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/ecc073d248243ccb4b1219495d0d01a8.jpg)

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/02ff7e2fb4b87b524a8e6128e1757437.jpg)

Odata prins de cablu, acest tramvai poate urca cele mai abrupte strazi (nu au tinut cont de relief la trasarea caroiajului strazilor) de exemplu aici coborarea spre golful San Francisco pe o strada paralela cu cea pe care coboara tramvaiul. In fundal se vede Alcatraz
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/e7c56ede3246257c17f21d101f4953a0.jpg)

Un amanunt rutier interesant: amenzile pt parcare in panta fara ca rotile sa fie bracate spre bordura sunt usturatoare

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170530/c043e800035a62a73eb77b9cf7e1481d.jpg)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: cristi5 on August 19, 2017, 03:26:25 AM
Austria vrea sa prelungeasca Transsiberianul pana la Viena

Constructia unui tronson de 400 de kilometri de cale ferata cu ecartament larg intre Kosice (oras in Slovacia in apropiere de frontiera cu Ucraina) si Viena ar permite conectarea fara intrerupere a Asiei si a Europei Centrale via Transsiberian, a subliniat ministrul austriac al Transporturilor, Jorg Leichtfried

http://m.hotnews.ro/stire/21959583
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on September 09, 2017, 07:49:07 AM
Turcia va lansa, in 2018, licitatia pentru linia de mare viteza Istanbul – Edirne

„La inceputul lui 2018 vom demara licitatiile pentru primele sectiuni, Halkali – Çerkezköy si Çerkezköy – Kapıkule (situat langa granita cu Bulgaria), din linia de mare viteza Istanbul – Edirne. Lucrarile se vor desfasura pe durata a trei ani de la atribuirea contractului, iar dupa aceasta perioada linia va fi supusa testelor timp de sase luni, pana la inaugurarea oficiala”, a declarat Özcan Soyupak, presedintele Comisiei pentru Relatii Externe.

Sectiunea Çerkezköy – Kapıkule va fi construita cu sprijinul unor fonduri de la Uniunea Europeana, pentru sectiunea Halkalı – Ispartakule se vor aloca fonduri de la Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) iar pentru sectiunea Ispartakule – Çerkezköy fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat. Proiectul este estimat la 2,75 miliarde lire turcesti (670 milioane euro). Vor fi construite sase viaducte, 23 de poduri, doua tuneluri feroviare si sapte statii noi de cale ferata.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-lanseaza-2018-licitatia-pentru-linia-de-mare-viteza-istanbul-edirne/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on September 13, 2017, 05:57:15 PM
O mie de miliarde! Fara numar! :lol:
Uite aici promisiuni la rusi.



RZD cauta surse de finantare pentru proiecte de peste 100 miliarde euro

Compania feroviara de stat din Rusia intentioneaza sa construiasca noi linii de cale ferata pana la sfarsitul lui 2025, inclusiv Linia Nordica Latitudinala (Northern Latitudinal Railway) si sa investeasca in dezvoltarea de material rulant, modernizarea infrastructurii si altor bunuri cu capital fix. Programul de Dezvoltare 2025 inlcude proiecte in valoare de 7,5 trilioane (108,6 miliarde euro) suma la care RZD va contribui cu 5,5 trilioane ruble (79,6 miliarde euro). „Cu toate acestea, RZD intentioneaza sa micsoreze cota investitiilor de stat si sa utilizeze surse alternative”, explica Oleg Belozerov.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rzd-ar-putea-finanta-proiecte-de-peste-100-miliarde-euro-prin-oferta-publica-de-actiuni/)
Title: Caile ferate in lume
Post by: cristi5 on September 13, 2017, 07:07:26 PM
Asa arata acum calea ferata din nordul Siberiei (latitudinala) facuta cu munca fortata a prizonierilor din al doilea razboi mondial + detinuti politici

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Transpolar_Railway_between_Salekhard_and_Nadym.jpg)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Neufunk on September 21, 2017, 09:56:29 PM
La rusi, caile ferate sunt baza si mult mai imporante decat in Europa de Vest. Cifra respectiva nu ma mira deloc, mai ales pe termen lung (30 de ani).
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on September 27, 2017, 07:07:22 AM
Kazahstan si Uzbekistan cumpara sine de cale ferata in valoare de 320 milioane dolari

Compania de Cai Ferate din Kazahstan (KTZ) si Caile Ferate din Uzbekistan (UTY) au semnat un acord de cooperare strategic pentru a achizitiona, impreuna, 5.000 tone de sine de cale ferata, pana la sfarsitul lui 2017.

Sinele de cale ferata vor fi achizitionate de la compania ARBZ (Aktobe Rail and Section Works), localizata in Kazahstan si specializata pe acest segment de industrie feroviara. In plus, acordul semnat de cele doua companii de cale ferata din Asia Centrala prevede derularea unui contract pe termen lung, atribuit aceleiasi companii din Kazahstan. Potrivit acordului, pana in 2020, vor fi achizitionate inca 13,500 tone de sine de cale ferata destinate transportului feroviar de mare viteza. Atat Kazahstan cat si Uzbekistan dispun de retea de cai ferate de mare viteza.

Valoarea totala a celor doua contracte se ridica la 320 milioane de dolari.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/kazahstan-si-uzbekistan-cumpara-sine-de-cale-ferata-valoare-de-320-milioane-dolari/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on September 28, 2017, 12:32:58 AM
Baietii astia de la ClubFeroviar nu le au deloc cu artimetica si cu ordinele de marime...

Din cifrele lor (5000 tone sina / 320 milioane dolari) iese la 64.000 dolari pe tona de otel.
La calculul $/tona otel, un BMW este mai ieftin.... (Pretul asta este pe tona merge de la Maserati in sus)

Si nu cred ca vor pune doua siruri lungi de BMW-uri pe post de cale ferata... :D

Ca sa nu mai vorbim ca 5000 de tone de sina CF ajung doar pentru inlocuirea sinelor pe o sectiune relativ modesta de cale ferata...


Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on October 19, 2017, 07:38:49 AM
Linia de mare viteza Ankara-Izmir, finalizata in 2019

(https://i.imgur.com/Q5S4CDgh.jpg) (https://i.imgur.com/Q5S4CDg.jpg)

„Lucrarile la linia de mare viteza care leaga capitala Ankara de Izmir vor fi finalizate catre sfarsitul lui 2019”, a anuntat ministrul turc al Dezvoltarii, Lütfi Elvan. Izmir este un oras important al Turciei, situat in vestul Anatoliei, pe coasta Marii Egee. „Cred ca orasul Izmir va avea un potetial turistic si economic foarte puternic, in special datorita dezvoltarii infrastructurii de transport”, a adaugat ministrul Elvan.

Linia de mare viteza Ankara-Izmir va avea lungimea de 624 kilometri, iar trenurile vor rula cu viteza de 250 km/h. Proiectul are o valoare totala de 4,5 miliarde lire turcesti (1,2 miliarde dolari). Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) estimeaza ca va transporta anual, pe aceasta ruta, un numar de 6 milioane pasageri.

In plus, Ministerul turc al Dezvoltarii intentioneaza sa construiasca un port in Çandarlı, oras situat in provincia Izmir. Autoritatile turce estimeaza ca acesta ar deveni al zecelea cel mai mare port din lume, ca intindere.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/linia-de-mare-viteza-ankara-izmir-finalizata-2019/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on October 20, 2017, 09:53:01 PM
Tot cu cifrele am eu probleme...

Linia de mare viteza Ankara-Izmir va avea lungimea de 624 kilometri, iar trenurile vor rula cu viteza de 250 km/h. Proiectul are o valoare totala de 4,5 miliarde lire turcesti (1,2 miliarde dolari).

Mai putin de 2 milioane USD / kilometru ?!?!.....  :o
Mie imi cam da "cu virgula"....

Poate doar daca 524 de km de linie sunt deja construiti, si doar o mai lungesc acum cu 100 km...
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: cristi5 on November 02, 2017, 12:17:22 PM
Malmbanan, linia care transporta minereu de fier (30 tone pe osie) de la Kiruna spre Atlantic (Narvik, transporta somon de ferma pe drumul inapoi...) si spre Marea Baltica (Boden) va fi dublata intre Kiruna si granita cu Norvegia (Riksgränsen), cu fonduri EU. Intreaga portiune se afla la nord de cercul polar. Intentia e dublare pana la portul Narvik, va fi foarte interesant pentru ca acolo linia e pe coasta abrupta a unui fiord, se vede din tren 500 de metri drept in jos.

Cateva poze cu statiile Malmbanan
http://www.4rail.net/reference_sweden_malmbanan_stations.php

Orasul Kiruna tocmai a fost mutat pentru ca era deasupra minei si terenul era instabil...

Din pacate in suedeza dar imaginile sunt pitoresti si linia spectaculoasa.

https://www.youtube.com/watch?v=DwlX8w9-XtM
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on November 02, 2017, 11:03:51 PM
Intreaga portiune se afla la nord de cercul polar.
Mamaaaaaa...
Pai acolo este deja noapte non-stop.
Le mai rasare soarele in martie...
Cum or lucra astia la santiere ? 24/24 intre echinoctii ?....
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 14, 2017, 08:24:49 AM
Linia de mare viteza Ankara-Sivas, conectata la coridorul BTK

Linia de mare viteza dintre Ankara si Sivas va fi finalizata catre sfarsitul lui 2018 sau, cel tarziu, la inceputul lui 2019. Ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, sustine ca inainte de finalizarea lucrarilor, linia va fi integrata in coridorul international Baku-Tbilisi-Kars. „In prezent, o calatorie cu trenul intre capitala Ankara si orasul Sivas dureaza intre sapte si opt ore. La momentul actual defasuram lucrari de electrificare a liniei si de instalare a sistemelor de semnalizare”, precizeaza ministrul Arslan.

Dupa finalizarea lucrarilor, distanta de 603 kilometri dintre cele doua orase va fi parcursa in doua ore, la o viteza de 250 km/h. In cele din urma, linia de mare viteza Ankara-Sivas va fi conectata la coridorul Baku-Tbilisi-Kars, recent inaugurat. Acesta este considerat o parte importanta a Coridorului de Mijloc din cadrul initiativei chineze One Belt, One Road. In prezent, Turcia beneficiaza de o retea de linii de mare viteza in lungime de 1.213 kilometri, in timp ce continua si lucrarile de extindere a retelei catre Ankara, Kırıkkale, Yozgat si Sivas.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/linia-de-mare-viteza-ankara-sivas-conectata-la-coridorul-btk/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on December 18, 2017, 07:36:17 PM
http://stiri.tvr.ro/accident-feroviar-in-sua--un-tren-care-circula-pe-o---ina-suspendata--a-deraiat---i-a-cazut-pe-o-autostrada_825962.html#view (http://stiri.tvr.ro/accident-feroviar-in-sua--un-tren-care-circula-pe-o---ina-suspendata--a-deraiat---i-a-cazut-pe-o-autostrada_825962.html#view)

Quote
Un tren a deraiat în Statele Unite și a căzut de pe un pod pe o autostradă intens circulată. Traficul în zonă este complet blocat, iar șoferii sunt avertizați să evite zona

Trenul circula pe o șină suspendata, a deraiat și mai multe vagoane au căzut pe autostrada de dedesubt. Au fost strivite mai multe mașini.

Potrivit presei americane, serviciile de urgență se tem că ar putea fi un număr mare de victime.
Compania feroviară Amtrak a confirmat că e vorba despre una dintre garniturile sale, dar nu a dat alte detalii, deocamdată.
Circulația e complet închisă. Accidentul a avut loc la o ora de vârf, când traficul e în toi.
Trenul plecase din Portland și urma să ajungă în capitala statului Washington, Seattle.
Erau 75 de pasageri și trenul avea o viteză de 130 de km pe oră.
Accidentul s-a petrecut în comitatul Pierce, din statul Washington.

"Sina suspendata" nu este de la mine, este "TVR 100%"
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 18, 2017, 07:39:49 PM
75 de pasageri între Portland și Seattle?! Serios? Doar 75? Atâția încap într-un autobuz. Ce tren e ala cu 75 de pasageri?
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Vice33 on December 18, 2017, 08:38:02 PM
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Washington_train_derailment

DIn ce inteleg, era tren inaugural pe acea rută...ceva s-a intasmplat la acel pod peste autostrada I-5, pana acum 3 morti. Si noi ne plangem ca trenurile noastre merg incet. ”Mai bine incet decât să mori la 130 de km/h”, ar spune badea Ion de la Săliște.

Asta nu inseamna să descurajăm calatoria cu trenul pe rute care pot duce la 160 de km/h, ci să milităm pentru siguranța feroviară.

Vom afla ce s-a intamplat după ce se termină investigația lor...
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: TibiV on December 18, 2017, 09:51:12 PM
Quote
It was the inaugural run on the Point Defiance Bypass, a new high-speed passenger rail route built south of Tacoma, Washington. Seven train cars derailed, and at least two fell from a railroad bridge over Interstate 5.

Probabil tocmai pentru ca era cursa inaugurala au fost doar 75 de pasageri in 7 vagoane...
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 20, 2017, 07:16:11 AM
Rusia va investi 130 miliarde de dolari in dezvoltarea infrastructurii feroviare

Pana in 2025, Rusia va aloca investitii in valoare de 130,7 miliarde de dolari (7,7 trilioane de ruble), a anuntat Oleg Belozerov, presedintele companiei de cale ferata RZD.

“In urmatorii ani, conexiunea feroviara va fi realizata in regiunile care nu beneficiaza de acest sistem de transport, acest lucru fiind considerat extrem de important pentru Compania de Cale Ferata din Rusia. In prima instanta, aceasta masura se aplica proiectului de constructie a Northern Latitudinal Railway, unul din cele mai mari proiecte are Rusiei in regiunea Arctica. In plus, o legatura feroviara catre insula Sahalin va fi o conexiune logica privind modernizarea continua a sistemului feroviar din regiunea Estului Indepartat,” a declarat Belozerov.

Aceste proiecte ar urma sa fie finantate din resursele RZD si prin credite.

Un alt proiect prioritar, mentionat de presedintele companiei de cale ferata din Rusia, vizeaza realizarea liniei de mare viteza pentru traficul de marfa si pasageri in Eurasia, deoarece RZD isi va directiona finantarea si catre proiectele de dezvoltare a retelei de mare viteza. Conform companiei, dezvoltarea transportului de mare viteza va atrage 25 de milioane de pasageri, pana in 2025.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-va-investi-130-miliarde-de-dolari-dezvoltarea-infrastructurii-feroviare/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 22, 2017, 07:32:43 AM
Rusia inaugureaza ruta feroviara ocolitoare cu Ucraina

Caile Ferate Ruse au lansat serviciile de calatori pe distante lungi de-a lungul noii linii de cale ferata Zhuravka-Millerovo care va fi operata zilnic de peste 120 de trenuri de calatori si 30 de trenuri de marfa.

Linia principala Zhuravka – Millerovo are o lungime de 137 de km si este o sectiune de cale ferata care leaga Rusia Centrala de coasta Marii Negre. Este proiectata sa permita o viteza a trenurilor de calatori de pana la 140 km/h si de pana la 90 km/h in cazul trenurilor de marfa.
In cadrul proiectului, 7 gari noi au fost construite in regiunile Rostov si Voronezh (Zaitsevka, Sergeevka, Soborovka, Kuteinikovo, Vinogradovka, Kolodezi si Bochenkovo).

Testarea trenurilor pe noua linie a inceput in august 2017, iar serviciile de marfa au inceput la 14 septembrie 2017. Primele trenuri de marfa, care au fost deviate temporar pe o portiune de cale ferata, au transportat cereale, minereuri de fier si materiale de constructii. Aceste teste au facut posibila verificarea infrastructurii feroviare si a operarii sistemelor de control al traficului, dar si instruirea personalului.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/rusia-inaugureaza-ruta-feroviara-ocolitoare-cu-ucraina/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 22, 2017, 07:34:07 AM
Constructia primei sectiuni din linia de mare viteza Moscova-Kazan ar putea incepe in 2018

Caile Ferate Ruse (RZD) au anuntat ca sunt pregatite sa demareze, in prima jumatate a anului 2018, lucrarile de constructie pentru prima sectiune din linia de mare viteza Moscova-Kazan. Aceasta prima sectiune este cuprinsa intre capitala Moscova si orasul Vladimir, iar distanta parcursa este de 180 kilometri.

„Am elaborat modelul financiar pentru administrarea santierului de lucrari. Acesta a fost trimis catre Ministerul Transporturilor si apoi catre Ministerul Finantelor si Ministerul Dezvoltarii Economice, acestea sunt cele trei ministere care trebuie sa isi dea acordul pentru acest proiect. Modelul financiar, odata aprobat de catre cele ministere va fi trimis, de catre acestea, pentru aprobare finala, Vice-Premierului Rusiei, Arkady Dvorkovich. Astfel, estimam ca am putea demara lucrarile de constructie pentru prima sectiune in prima jumatate a anului 2018”, a precizat Prim-Vice-presedintele Cailor Ferate Ruse, Alexander Misharin.

Potrivit planurilor preliminare realizate de catre RZD, finalizarea sectiunii Moscova-Vladimir ar putea avea loc in 2023 in timp ce intreaga linie de mare viteza Moscova-Kazan ar putea fi finalizata in 2025.

Costul estimat pentru linia Moscova-Kazan, in lungime de 772 kilometri, se ridica la 1,3 trilioane ruble (22,4 miliarde de dolari), iar Rusia intentioneaza astfel sa modernizeze conectivitatea de-a lungul vastului sau teritoriu.  Un numar de 14 statii de cale ferata vor fi construite de-a lungul liniei.

In ceea ce priveste materialul rulant, Misharin a declarat ca acesta va fi construit in Rusia, iar companiile Sinara, Siemens si CRRC lucreaza la proiectul trenului si ar trebui sa lanseze constructia vehiculelor in cadrul unitatilor de productie ale companiei Sinara. Reamintim ca la inceputul lui 2016, Guvernul rus a aprobat programul licitatiei de furnizare a materialului rulant pentru linia de mare viteza Moscova-Kazan. Conform programului, productia de material rulant va fi lansata in decembrie 2019.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/constructia-primei-sectiuni-din-linia-de-mare-viteza-moscova-kazan-ar-putea-incepe-2018/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on December 23, 2017, 07:49:15 AM
DB si RZD, dispuse sa dezvolte LMV Berlin-Moscova-Beijing

Deutsche Bahn si Caile Ferate Ruse (RZD) vor discuta in viitorul apropiat despre alegerea unei forme de cooperare in ceea ce priveste implementarea proiectului de construire a liniei de mare viteza pe ruta Berlin-Moscova-Beijing. „Deutsche Bahn a evaluat pozitiv implementarea Proiectului Eurasia. Suntem pregatiti sa sustinem RZD, unul dintre partenerii stabili, pe termen lung ai DB”, a punctat compania germana.

La inceputul lunii decembrie, Caile Ferate Ruse au contactat consortiul Initiativa Germana (format in principal din Siemens, Deutsche Bank si Deutsche Bahn) propunandu-i sa investeasca in construirea unei sectiuni din viitoarea linie de mare viteza Berlin-Moscova-Beijing. RZD a anuntat ca inca nu a primit niciun raspuns oficial de la consortiul german.

Cu toate ca nu a oferit niciun raspuns la cea mai recenta solicitare formulata de catre RZD, consortiul a  precizat in lunile trecute ca ar fi dispus sa investeasca in acest proiect feroviar transfrontalier. Suma inaintata atunci de catre consortiul compus din companii europene se ridica la valoarea de 3,5 miliarde de euro.

Reamintim ca noua linie de mare viteza care va leaga Europa de China poate fi finalizata pana in 2026, conform declaratiilor facute de Caile Ferate Ruse in luna august. Valoarea pentru segmentul rusesc al liniei de cale ferata este estimata la 3,6 trilioane de ruble (60,9 miliarde de dolari), au declarat surse din cadrul Cailor Ferate Ruse.

Pe teritoriul Rusiei, linia de mare viteza se va intinde de la statia Krasnoye din apropierea granitei cu Belarus catre Statia Zolotaya Sopka, in apropierea granitei cu Kazahstan. Lungimea totala a noii linii de mare viteza de pe platforma Eurasiatica va fi de 9.447 km (distanta Beijing – Moscova – Berlin), incluzand si segmentul rusesc in lungime de 2.366 km.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/db-si-rzd-dispuse-sa-dezvolte-lmv-berlin-moscova-beijing/)
Title: Re: Caile ferate in lume
Post by: Ionut on January 11, 2018, 08:49:34 AM
Turcia planifica electrificarea intregii retele conventionale pana in 2023

Lucrarile se deruleaza intr-un ritm rapid, iar Turcia beneficiaza de 2.317 kilometri de linie de cale ferata conventionala, complet electrificati. Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) spune ca pana in 2023 intreaga retea conventionala va fi electrificata in procent de 100%. Astfel, in prezent, se continua lucrari de electrificare pe 1.352 kilometri de cale ferata, pe portiunile unde traficul este mult mai dens.

Utilizarea locomotivelor electrice faciliteaza reducerea cheltuielilor de  mentenanta dar si cele pentru consumul de energie electrica. Astfel, o suprafata cat mai mare de retea electrificata va reduce cu siguranta costurile in intreg sectorul transporturilor feroviare. Operatorii privati sunt satisfacuti de proiectele de electrificare derulate de catre statul turc, deoarece prefera sa nu investeasca in locomotive diesel. De exemplu, intre 2012 si 2016, costurile TCDD pentru energia electrica au scazut cu 17%, iar consumul de carburanti fosili, pentru aceeasi perioada a scazut de la 130 milioane litri la 95 milioane litri.

In prezent, Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) deruleza lucrari de electrificare atat pe rute de mare viteza cat si pe rute conventionale precum Halkalı – Marmaray (21 km), Marmaray – Pendik (24 km), Bandırma – Susurluk (55 km), Manisa – Menemen (33 km), Balıkesir – Tavşanlı (202 km), Konya – Karaman (102 km), Irmak – Kırıkkale – Boğazköprü (295 km), Boğazköprü – Kalin – Sivas – Çetinkaya (349 km), Boğazköprü  – Araplı (67 km), Ulukışla – Yenice (107 km), Mersin – Adana (70 km) si Başpınar – Mustafa Yavuz (27 km).

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/turcia-planifica-electrificarea-intregii-retele-conventionale-pana-2023/)