Forum PeUndeMerg.ro

In lumea larga => Europa => Feroviar => Topic started by: vancouver on October 29, 2016, 09:27:08 PM

Title: Trenurile in Europa
Post by: vancouver on October 29, 2016, 09:27:08 PM
Discutam aici despre trenuri si material rulant in Europa.
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 03, 2016, 06:47:44 AM
Germany unveils zero-emissions train that only emits steam

Germany is set to introduce the world’s first zero-emission passenger train to be powered by hydrogen. The Coradia iLint only emits excess steam into the atmosphere, and provides an alternative to the country’s 4,000 diesel trains.

(http://www.alstom.com/Global/OneAlstomPlus/Railsystems/Pressreleases/March%202016/20160920_iLint_800x533.jpg)

(http://www.alstom.com/Global/OneAlstomPlus/Railsystems/Pressreleases/March%202016/20160920_iLint3_800x533.jpg)
photo by Alstom (http://www.alstom.com/press-centre/2016/9/alstom-unveils-its-zero-emission-train-coradia-ilint-at-innotrans/)

Lower Saxony has already ordered 14 of them from French company Alstom, and more are likely to be seen around the country if they are judged a success, reports Die Welt. Testing is set to be carried out by the end of the year, before it opens up to the public in December 2017. The train was first presented at Berlin’s InnoTrans trade show in August, and it is set to be the first hydrogen-powered train to regularly ferry people over long distances. There’s also interest in the train from the Netherlands, Denmark and Norway.

Independent.co.uk (http://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-unveils-zero-emissions-train-only-emits-steam-lower-saxony-hydrogen-powered-a7391581.html)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 17, 2016, 07:27:52 AM
Ca tot vorbeam de wireless in vagoanele din Romania...



Gilat asigura conexiune broadband pentru trenurile de mare viteza ale Renfe

Gilat Satellite Networks Ltd. a fost selectat sa furnizeze internet broadband in trenurile de mare viteza ale Renfe in Spania. Renfe, compania feroviara de stat din Spania, este in prezent implicata intr-un proiet important de transformare si modernizare care include reabilitarea sistemelor de tehnologie a informatiei si comunicarii (ICT). Un factor cheie al reabilitarii ICT este furnizarea de conectivitate broadband fiabila si sigura pentru utilizarea internetului pe flota sa de trenuri de mare viteza. Gilat a fost selectat de Aicox, integratorul proiectului, sa se alature unui consortiu de jucatori de top pentru a livra conexiune broadband prin satelit fiabila pentru trenurile de mare viteza ale Renfe. Antenele ER-7000 ale Gilat au trecut teste si certificari riguroase, inclusiv cerintele europene stricte in conformitate cu EN 50155.

Antenele ER-7000 ale Gilat au fost proiectate pentru trenurile de mare viteza care functioneaza in conditii meteo dure. Antenele au o arie de acoperire larga si indeplinesc intr-un mod eficient nevoile de comunicare broadband in timpul calatoriilor rapide cu trenul. Proiectul include aproape 100 de trenuri, toate din flota de trenuri de mare viteza Renfe AGV (Automotrice Grande Vitesse). Conexiunea broadband furnizata de Gilat este implementata in prezent, iar darea in folosinta este estimata pentru acest trimestru.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/gilat-asigura-conexiune-broadband-pentru-trenurile-de-mare-viteza-ale-renfe/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 21, 2016, 10:26:08 AM
Europe's Fastest High-Speed Train
Documentar foarte interesant (45 min).

https://www.youtube.com/watch?v=LfJUAQ_AHMA
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: cezar-mario2012 on November 21, 2016, 11:28:10 AM
 Vechi, l-am văzut pe NG, acum circulă în Italia :D
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 21, 2016, 02:16:56 PM
Ce preocupari are societatea civila germana... :D



Germania interzice vagoanele feroviare de marfa zgomotoase dupa 2020

Ministrul german al transporturilor Alexander Dobrindt a anuntat un nou proiect de lege privind interzicerea vagoanelor de marfa zgomotoase dupa sfarsitului lui 2020. Alianta Pro-Rail din Germania a salutat noul proiect de lege declarand ca „este important ca aceasta lege sa aduca in sfarsit liniste oamenilor afectati de zgomotul din apropierea liniilor de cale ferata”, a comentat directorul executiv al aliantei, Dirk Flege. Asociatia de transport non-profit critica exceptiile prezentului proiectului de lege. Desi ar trebui ca interzicerea vagoanelor zgomotoase sa se aplice in mod general, acestea ar mai putea circula in cazuri exceptionale cu viteza limitata. Astfel de exceptii au ca scop evitarea conflictelor cu legea UE. „Proiectul de lege incearca sa obtina o reducere a nivelului de zgomot care afecteaza rezidentii locali fara a intra in conflict cu reglementarile UE.

Este o lege echilibrata care ar putea avea efecte adverse neplacute”, a avertizat directorul executiv al aliantei. „Limitele de viteza pentru trenurile de marfa cu vagoane zgomotoase vor reduce emisiile de zgomot, insa acest lucru va aglomera reteaua”. Acest lucru va face transportul feroviar de marfa ineficient, indeosebi pe principalele rute aglomerate si va incuraja transportul rutier de marfuri care se bucura deja de avantaje politice. „Desigur, scopul politicilor de eliminare a zgomotului nu este de a produce un transfer de la transportul feroviar de marfa la cel rutier, ceea ce ar spori nivelul de zgomot pe drumuri”, a declarat Flege.

Prin urmare, ministerul transporturilor ar trebui sa reevalueze serios aceste detalii. „Interzicerea clara a vagoanelor de marfa zgomotoase fara exceptiile extrem de complexe, care ar dezavantaja clar transportul feroviar de marfa, care ar fi cea mai buna solutie”, a declarat Flege. „Daca reglementarile UE inseamna ca legislatorii germani nu pot elimina complet vagoanele zgomotoase de pe reteaua feroviara germana, ministerul transporturilor ar trebui sa includa alte masuri pentru a elimina in mod eficient vagoanele de marfa zgomotoase fara a avea trenuri incete care sa congestioneze sistemul”. O idee ar fi sa impuna o contributie semnificativa pe langa taxa de acces la infrastructura penru optiunea de operare a unui tren cu viteza limitata, luand in considerare munca suplimentara necesara pentru intocmirea orarului, a sugerat managerul Aliantei Pro-Rail. „In acelasi timp, guvernul german ar trebui sa faca eforturi pentru a interzice la nivel UE vagoanele de marfa zgomotoase dupa 2020, eliminand astfel necesitatea regulilor nationale de exceptare.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/germania-interzice-vagoanele-feroviare-de-marfa-zgomotoase-dupa-2020/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: TibiV on November 21, 2016, 11:37:30 PM
Pe noi nu ne afecteaza (sper... )
Ce zic aia este clar: "nu exceptati vagoanele din lumea a treia a UE... Vagoane bulgaresti, romanesti etc"...

Dar nu cred ca vagoanele CFR marfa au mai ajuns prin Germania in ultimii 20 de ani...
Iar vagoanele lor "silentioase"... sa le trimita intr-o cursa Germania-Port Constanta-Germania si nu vor mai fi la fel de silentioase... ;)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: mr.L on November 22, 2016, 09:31:55 AM
E un fel de a spune, desigur bine nuantat, sa lasam rotile patrate si suprasolicitarile inutile in special pe coridoare

Asta e doar un pas pana vor impune trenurile de marfa sa circule cu 120km/h, iar daca ai tren de marfa la 120, alea de calatori trebuie sa circule cu 200km/h, ca altfel se ,,aglomereaza'' linia.
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 06, 2016, 04:00:21 PM
Suedia: Alstom incepe livrarea trenurilor regionale pentru Skånetrafiken

Inainte de termenul stabilit, Alstom a inceput livrarea trenurilor regionale Coradia pentru operatorul suedez Skånetrafiken. In cadrul contractului semnat in 2015, Alstom va livra 30 de trenuri. Pana in mai 2017 vor fi furnizate 11 trenuri, urmand ca Skånetrafiken sa primeasca ultimele 19 trenuri in perioada mai 2018-ianurie 2019. Prin acest contract, parcul de material rulant al Skånetrafiken format de trenurile Coradia Nordic va ajunge la 99 de unitati. Coradia Nordic destinat operatorului Skånetrafiken este format din 4 vagoane, are o lungime totala de 74 de metri si o capacitate de 510 pasageri. Trenul va circula cu o viteza maxima de 160 km/h.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/alstom-coradia_skanetraficken.jpg)

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/suedia-alstom-incepe-livrarea-trenurilor-regionale-pentru-skanetrafiken/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 09, 2016, 08:04:47 AM
SNCF comanda mai multe trenuri Bombardier

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Z50000_12dec2009_IMG_6183.jpg)

Compania franceza SNCF a plasat o comanda pentru 52 de trenuri de calatori suplimentare Francilien. Comanda, finantata de autoritatea de transport Île-de-France, STIF, este valorificata la aproximativ 348 de milioane de euro si este o continuare a contractului semnat in 2006 cu SNCF pentru un numar maxim de 372 de trenuri. Primele trenuri din aceasta comanda vor fi livrate la inceputul lui 2018 si vor opera de la Statia Paris Saint Lazare ca parte a planului de modernizare a transportului STIF.

Trenurile sunt echipate cu sisteme moderne de securitate si cele mai recente tehnologii inteligente privind eficientizarea consumului de energie care scad nivelul de poluare a mediului. „Automotoarele Francilien, proiectate si produse special pentru Ile-de-France, la atelierul nostru din Crespin, Hauts-de-France, este un tren fiabil si foarte performant care raspunde provocarilor intalnite in aceste zone dens populate. Aceste trenuri moderne ofera spatiu pentru pana la 1.000 de persoane avand usi late pentru facilitarea accesului si coridoare spatioase care permit cresterea fluxului de calatori. Toate acest functii contribuie la punctualitatea serviciului”, a declarat Laurent Bouyer, Presedinte, Bombardier Transportation France.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/sncf-comanda-mai-multe-trenuri-bombardier/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 14, 2016, 07:13:39 AM
SNCF introduce noul tren de mare viteza L’Océane

(http://france3-regions.francetvinfo.fr/poitou-charentes/sites/regions_france3/files/styles/asset_full/public/assets/images/2016/09/14/000_g51d7.jpg)

SNCF a dat in circulatie pe 11 decembrie primele doua rame de mare viteza (TGV) din noul model denumit L’Océane, care va inlocui treptat vechiul model TGV Atlantique. De la sfarsitul primului semestru al anului viitor, 17 trenuri L’Océane vor circula in reteaua franceza, numar care va creste la 33 pana la finalul lui 2018. Pana in 2019, SNCF va da in folosinta circa 40 de rame L’Océane.

Noile trenuri, fabricate de Alstom, sunt mai rapide, permitand reducerea timpului de calatorie, ofera cu 22% mai multe locuri (556 locuri in total, dintre care 158 la clasa I si 398 la clasa a II-a) si beneficiaza de confort imbunatatit, cu mai mult spatiu pentru bagaje, o zona speciala amenajata pentru copii si un punct de informare pentru pasageri. Din iulie 2018, fiecare tren L’Océane va oferi acces la internet wi-fi.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/sncf-introduce-noul-tren-de-mare-viteza-loceane/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 14, 2016, 07:17:02 AM
Hitachi prezinta primul tren Intercity Express construit in Marea Britanie

(http://trn.trains.com/~/media/images/railroad-news/news-wire/2014/11/hitachiuk.jpg)

Hitachi Rail Europe (HRE) a prezentat primul tren Intercity Express (IEP) construit in centrul de productie din Marea Britanie, Newton Aycliffe, County Durham. Primul tren care va iesi de pe linia de productie britanica a Hitachi marcheaza un eveniment important inainte de introducerea trenurilor Intercity Express, programul finantat de guvern in valoare de 5,7 miliarde de lire (6,7 miliarde de euro) pentru modernizarea transportului intercity in Marea Britanie. Pana la sfarsitul programului, Hitachi va furniza 122 de trenuri intercity moderne pentru persoanele care calatoresc pe liniile Great Western si East Coast, oferind o capacitate semnificativ imbunatatita, fiabilitate si confort.

Pe langa constructia noilor flote, Hitachi va intretine trenurile din cadrul centrelor nou-construite. Pana in 2020, Hitachi va deveni unul dintre principalele companii responsabile cu intretinerea trenurilor britanice. In total, Hitachi va avea 281 de trenuri care opereaza pe reteaua britanica, transportand milioane de calatori de-a lungul rutelor intercity si de navetisti. „Acest tren nou fabricat in noul centru Hitachi din Newton Aycliffe demonstreaza faptul ca suntem deschisi in fata activitatilor si va oferi o adevarata crestere economica in Nord-Est, nu numai prin crearea de locuri de munca, dar si prin investirea in abilitatile necesare pentru a furniza reteaua de transport de care are nevoie tara noastra”, a declarat Secretarul de Transport, Chris Grayling.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/hitachi-prezinta-primul-tren-intercity-express-construit-in-marea-britanie/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:23:03 AM
Alstom prezinta noul tren Regiolis pentru Auvergne Rhône-Alpes

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Alstom-Auvergne_R%C3%A9giolis-Midi-Py-3_800px.jpg)

Producătorul francez de material rulant, Alstom, alături de regiunea Auvergne Rhône-Alpes și Căile Ferate Franceze (SNCF) au pus în circulație primul tren Regiolis, destinat pentru zona Clermont-Ferrand. La inaugurare au participat Laurent Wauquiez, Președinte al Consiliului Regional Auvergne Rhône-Alpes, Jean-Christophe Archambault, director regional SNCF pentru Auvergne Rhône-Alpes și Jean-Baptiste Eyméoud,  Președinte Alstom Franța. Regiunea Auvergne Rhône-Alpes a comandat 29 de trenuri Regiolis, inclusiv 12 trenuri bi-modale, cu dublă tensiune, ce vor circula pe liniile aflate la marginea zonei Clermont-Ferrand precum și pe linia Clermont-Lyon. Trenurile au lungimea de 72 metri, au fiecare câte 4 vagoane și capacitatea de 220 locuri. Toate trenurile de acest tip sunt cu podea joasă.

Regiolis este primul tren construit în conformitate cu normele standardului PRM-TSI (Specificația Tehnică de Interoperabilitate pentru Persoanele cu Mobilitate Redusă). Trenurile Regiolis pentru zona Clermont-Ferrand dispun de asemenea de sisteme automate de numărare a pasagerilor, fapt ce permite operatorului de transport să monitorizeze mai bine numărul pasagerilor și gradul de ocupare a trenului. Regiolis are încorporat și un sistem economic și ecologic de asistență a mecanicului de tren.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-prezinta-noul-tren-regiolis-pentru-auvergne-rhone-alpes/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 17, 2016, 07:39:48 AM
Alstom si NTV prezinta Pendolino Italo

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/pendo_italo.jpg)

Alstom si NTV au prezentat trenul Pendolino Italo, la un an dupa semnarea contractului si prezentarea designului. Trenul este produs in fabrica Alstom din Savigliano (Italia), un centru de excelenta pentru trenurile de mare viteza. Trenurile sunt programate pentru livrare pana in decembrie 2017 si vor intra in serviciu in martie 2018. Celelalte centre Alstom implicate in productie sunt Sesto San Giovanni,  Bologna si depoul Nola care va realiza lucrarile de intretinere timp de 30 de ani, asa cum se intampla deja pentru trenurile AGV Italo. Cu cele 12 Pendolino comandate anul trecut, plus flota existenta de 25 de AGV-uri, flota Italo va ajunge la un total de 37 de trenuri Alstom Avelia. Acest lucru ii va permite operatorului italian privat sa isi extinda reteaua existenta si sa raspunda cererii de noi rute si frecvente ridicate pentru calatori.

O combinatie de rosu aprins si auriu, Pendolino Italo are o parte frontala futurista proiectata sa ofere protectie in caz de coliziune. Trenul este construit respectand mediul, datorita nivelului sau ridicat de reciclabilitate si emisiilor CO2 reduse. Sistemul sau de tractiune optimizat imbunatateste eficienta si acceleratia si recupereaza energia in timpul franarii. Aceste trenuri pot atinge o viteza maxima de 250 km/h, au 187 de metri lungime, 7 vagoane si pot transporta in jur de 480 de calatori.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-si-ntv-prezinta-pendolino-italo/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on January 13, 2017, 08:05:09 AM
Consortiul Alstom-Bombardier livreaza 255 de trenuri companiei SNCF

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/01/sncf-alstom-bombardier.jpg)

SNCF a contractat consortiul Alstom-Bombardier pentru reinnoirea trenurilor care circula pe liniile D si E ale retelei Île-de-France. Contractul in valoare de 3,75 de miliarde de euro include livrarea a 255 de trenuri dintre care 130 pentru RER D si 125 pentru RER E. Alstom, in parteneriat cu Bombardier, va proiecta si furniza noua generatie de echipament pentru liniile D si E pentru reteaua Île-de-France care este operata de SNCF Transilien. Prima parte a comenzii include livrarea a 71 de trenuri pentru suma de 1,55 miliarde de euro, finantata 100% de catre STIF. Aceasta suma include toate studiile de proiectare, industrializarea, managementul de proiect si omologarea pentru suma de 450 de milioane de euro. Acest prim lot de 71 de trenuri va fi livrat si va intra in circulatie incepand cu 2021. Cota consortiului Alstom-Bombardier pentru aceasta prima parte a contractului este de 1,155 miliarde de euro (Alstom, aproximativ 70% – Bombardier, aproximativ 30%).

Acest tren „boa” este complet deschis (fara panouri de separare intre vagoane) si a fost proiectat special pentru zonele cu trafic dens din Île-de-France. Datorita usilor sale largi, trenul inlesneste imbarcarea si debarcarea calatorilor si ofera trei spatii de calatorie diferite.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/consortiul-alstom-bombardier-livreaza-255-de-trenuri-companiei-sncf/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on March 10, 2017, 07:15:20 AM
Trenurile expres Londra – Frankfurt ar putea deveni operationale pana in 2020

Peste trei ani, orasele Londra si Frankfurt ar putea beneficia de legaturi feroviare directe in cadrul planurilor de mentinere a legaturilor post-Brexit ale Marii Britanii cu Europa, informeaza The Times. Deutsche Bahn readuce in discutie propunerile de a opera trenurile de mare viteza prin Canalul Manecii pe fondul retragerii Marii Britanii din UE. Jacques Gounon, presedintele Eurotunnel, a declarat ca este „aproape sigur” ca vor fi introduse servicii directe intre cele doua orase la inceputul urmatoarei decade si ca spera ca acestea vor putea fi lansate chiar in 2020.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/trenurile-expres-londra-frankfurt-ar-putea-deveni-operationale-pana-in-2020/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on March 10, 2017, 07:16:44 AM
Alstom a livrat ultimul tren Pendolino pentru Elvetia

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/03/Alstom-Elvetia_20170308-Letzter-ETR_610_2-800x320.jpg)

Producătorul francez de material rulant, Alstom a livrat Căilor Ferate Elvețiene (SBB) ultimul tren de mare viteză Pendolino ETR 610, potrivit contractului semnat în 2015 care prevedea și livrarea a patru trenuri suplimentare. Ele vor circula ca trenuri EuroCity pe linia Gotthard-Simplon către Milano. Această ultimă livrare completează parcul SBB de trenuri cu unghi de înclinare, care în prezent numără 19 trenuri Pendolino. Trenul livrat Căilor Ferate Elvețiene este compus din șapte vagoane, cu capacitatea de a transporta 430 de pasageri și cu o viteză de operare de 250 km/h. Pendolino ETR 610 este dotat cu ultima generație de boghiuri flexibile, care reduc uzura șinei și a roților. Acest tren beneficiază de tehnologia de înclinare, dezvoltată de către Alstom, cea care permite trenurilor să ruleze în siguranță, cu o viteză cu 35% mai mare în curbe, pe liniile convenționale.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-a-livrat-ultimul-tren-pendolino-pentru-elvetia/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: vancouver on August 25, 2017, 10:13:11 PM
Dupa prabusirea unui tunel pe magistrala feroviara principala de-a lungul Rinului, singura cale de legatura Germania-Elvetia trebuie sa foloseasca un ocol de ca. 300km, partial pe cai ferate secundare, cu un fir si neelectrificate. De amintit, magistrala de pe Valea Rinului este in continuarea tunelului de baza Gothard, cel pe care Elvetia l-a inaugurat anul trecut (cel mai lung din lume, 53 km parca). Germania se angajase ca pana in 2015 magistrala Karlsruhe-Basel sa fie cvadruplata, pentru a asigura legatura Italia-Elvetia-Germania-nordul Europei. Din pacate sunt cu planurile ramase rau de tot in urma, se estimeaza 2030 finalizare. Tunelul prabusit este in zona lucrarilor de cvadruplare.

Acum in loc de cvadruplare avem transbordare cu autocare, care circula pe ca. 100km pe autostrada, in ritm de unul la 6 minute. Iar traficul de marfa, in loc de 200 de trenuri pe zi mai pot fi expediate pe ruta ocolitoare doar 50-70 de trenuri pe zi:

https://www.youtube.com/watch?v=Blyqd1K28Vo
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on September 15, 2017, 06:38:36 AM
Ucraina aloca patru miliarde de dolari, pana in 2021, pentru material rulant nou

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/SURSA_open4business.com_.ua____wpid-ukrzaliznycya-prekraschaet-soobschenie-s-krymom_i_1.jpg)

„Aceste fonduri in valoare de patru miliarde de dolari sunt cuprinse in strategia de dezvoltare a Cailor Ferate din Ucraina (Ukrzaliznytsya)”, a precizat Yevgeny Kravtsov, noul presedinte executiv al Ukrzaliznytsya. Strategia de Dezvoltare a Cailor Ferate din Ucraina se axeaza pe revitalizarea a cinci piloni semnificativi precum transportul feroviar de marfa si logistica, transportul de pasageri, infrastructura, serviciile de tractiune si segmentul de productie si servicii.

Ukrzaliznytsya ar avea nevoie, anual, de un miliard de euro pentru modernizarea materialului rulant si a infrastructurii feroviare. Potrivit Strategiei de Dezvoltare a companiei de cai ferate, sunt planificate investitii capitale de 5,9 miliarde de dolari din care patru miliarde vor fi alocate pentru achizitia de material rulant nou, in special, dar si pentru modernizarea celui vechi.

Actualul plan de dezvoltare al Ukrzaliznytsya, cu investitii de aproximativ 6 miliarde de dolari in sistemul de transport feroviar, a fost de fapt initiat si sustinut de catre fostul presedinte executiv, Wojciech Balczun.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/ucraina-aloca-patru-miliarde-de-dolari-pana-2021-pentru-material-rulant-nou/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on September 16, 2017, 07:31:14 AM
Silezia achizitioneaza 20 de automotoare Pesa Elf 2

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/Pesa-Silezia_20170913133734DSC6193.JPG_732-490.jpg)

Caile Ferate din Silezia (Silesian Railways), operator polonez de transport feroviar regional, au prezentat primul automotor electric Elf 2, fabricat de catre producatorul polonez de material rulant, Pesa. Pana in noiembrie 2017 vor mai fi livrate inca 2 automotoare compuse din cate trei vagoane, 4 automotoare cu cate doua vagoane si alte 4 automotoare, fiecare cu cate patru vagoane. Contractul prevede livrarea a 20 de automotoare, in total, iar restul de vehicule feroviare vor fi livrate treptat, de catre Pesa, pana in august 2018. Asamblarea automotoarelor electrice Elf2 se desfasoara la fabrica Pesa din orasul Bydgoszcz. Suma pentru acest contract, semnat in ianuarie 2017, este de aproximativ 230 milioane zloti (53,7 milioane euro), din care 138 de milioane zloti (32,2 milioane euro) au fost asigurati de catre Uniunea Europeana.

Trenurile au fost proiectate pentru a imbunatati si accesul pasagerilor cu mobilitate redusa, fiind dotate, pe langa o serie de alte facilitati, si cu prize incorporate in scaune si sisteme de  iluminat cu LED-uri. Automotoarele electrice vor rula cu viteza de 160 km/h.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/Pesa-Silezia-interior-2_20170913133733DSC6211.JPG_732-490.jpg)

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/primul-automotor-electric-pesa-elf-2-intra-circulatie-silezia/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on September 23, 2017, 06:53:40 AM
Alstom si Siemens, in discutii pentru o posibila fuziune

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/Alstom-tren-Coradia-Liner____1200x800-Family-and-product-page_2015_02_16_VUE_EXTER_COTE-page.jpg)

Producatorul francez de material rulant Alstom a confirmat, la 22 septembrie, ca se afla in discutii cu grupul industrial german Siemens pentru o posibila fuziune intre Alstom si Divizia de Mobilitate a Siemens. Alstom informeaza ca nu a fost inca luata o decizie finala in acest sens, discutiile sunt in continuare in derulare fara ca cei doi giganti industriali sa ajunga la un acord comun.

Alstom ofera o gama completa de solutii (de la trenuri de mare viteza pana la metrouri, tramvaie si autobuze electrice), solutii pentru pasageri, servicii personalizate (mentenanta, modernizare), infrastructura, semnalizare si solutii de mobilitate digitala. Alstom este unul dintre liderii mondiali in ceea ce priveste sistemele integrate de transport. Compania a inregistrat vanzari de 7,3 miliarde de euro si a inregistrat comenzi de 10,0 miliarde de euro in anul fiscal 2016/17. Cu sediul in Franta, Alstom este prezent in peste 60 de tari si are 32.800 de angajati.

Siemens este unul dintre cei mai mari producatori de tehnologii eficiente din punct de vedere energetic si de economisire a resurselor.   Grupul german este unul dintre liderii mondiali in solutiile de infrastructura, precum si in automatizari si solutii software pentru industrie. Concernul face parte dintre cei mai importanti furnizori de produse feroviare, de la trenuri de mare viteza, la metrouri si tramvaie. In anul fiscal 2016 Siemens a obtinut venituri de 79,6 miliarde de euro,  veniturile nete fiind de 5,6 miliarde de euro. La sfarsitul lunii septembrie 2016, grupul avea aproximativ 351.000 de angajati in întreaga lume.

Divizia de Mobilitate a Siemens a inregistrat pe primele trei trimestre din 2017 comenzi in valoare de 2,3 miliarde euro, venituri de 2 miliarde de euro, un profit de 178 milioane euro precum si un profit marginal de 8,7%.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-si-siemens-discutii-pentru-o-posibila-fuziune/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on September 26, 2017, 07:52:03 AM
Suedia organizeaza o licitatie pentru 30 de trenuri de mare viteza

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/09/Suedia-tren_SJ200_1200px-X2_Graverfors.jpg)

Potrivit SJ, analiza de piata efectuata in cursul anului trecut a relevat un interes considerabil din partea potentialilor furnizori. Ofertele vor putea fi depuse de catre companii din Europa si din afara ei. Se preconizeaza ca noile trenuri de mare viteza vor fi   livrate incepand cu anul 2021, la un cost cuprins intre 5 si 6 miliarde coroane suedeze (523 – 630 milioane euro). Suma reprezinta cea mai mare investitie a companiei in achizitia de material rulant nou din ultimii 30 de ani.

Trenurile trebuie sa fie competitive din punct de vedere tehnologic si adaptate conditiilor meteo nordice, inclusiv pentru climatul sever din iarna si toleranta la coliziuni cu fauna salbatica. Fiecare tren va trebui sa asigure cel putin 350 de locuri. De asemenea, se va pune accentul pe faptul ca noile vehicule feroviare vor fi mai inteligente “tinand cont de toate caracteristicile lor, de la mentenanta si echipamente tehnice pana la sisteme de informare a pasagerilor”.

Noile trenuri de mare viteza (Snabbtåg, denumirea lor in limba suedeza) vor fi puse in circulatie pe rute pe care cererea este in crestere, operand alaturi de trenurile existente din gama X2000, care sunt in prezent in curs de modernizare precum si de automotoarele electrice de generatie noua, din gama SJ3000.

Operatorul suedez estimeaza ca primele trenuri de mare viteza vor fi puse in functiune pe coridorul Stockholm – Malmö, desi nu se asteapta ca linia Ostlänken, construita pentru viteze de 250 km/h, sa fie inaugurata inainte de 2030. Ostlänken este prima linie de mare viteza construita in Suedia. Trenurile vor fi echipate pentru a oferi servicii de transport feroviar transfrontalier atat catre Norvegia cat si catre Danemarca.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/suedia-organizeaza-o-licitatie-pentru-trenuri-de-mare-viteza/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on September 30, 2017, 08:08:24 AM
DB Cargo UK a testat un tren de marfa de 660 m lungime

Luna aceasta, companiile DB Cargo UK si Cemex UK au lansat primul tren „jumbo” care transporta materiale de constructii din Portul Cardiff al ABP pana in Acton, Londra. Trenul cu o lungime de 660 m a fost format din 34 de vagoane care au transportat 2.300 de tone de materiale de constructii care vor fi folosite in industria de constructii, din Portul Cardiff al ABP pana in Acton, Londra.

„Folosirea trenurilor mai lungi imbunatateste si mai mult eficienta si competitivitatea transportului feroviar. DB Cargo UK este incantat de colaborarea cu Network Rail pentru livrarea acestui nou serviciu pentru Cemex. Trenul de 660 m necesita utilizarea a doua locomotive din cauza inclinatiilor din Tunelul Severn. Utilizarea unei singure rute pentru deplasarea unui tren mai lung elibereaza linia pentru alte servicii de marfa pe o retea aglomerata”, a declarat David Fletcher, Director Proiecte Majore in cadrul DB Cargo UK.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/db-cargo-uk-testat-un-tren-de-marfa-de-660-m-lungime/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on October 06, 2017, 09:12:04 AM
Alstom a prezentat trenul Coradia Stream pentru companiile NS si Trenitalia

(https://i.imgur.com/yT3Wqvlh.jpg) (https://i.imgur.com/yT3Wqvl.jpg)

Coradia Stream este un automotor electric cu podea joasa extrem de performant pentru transport regional si intercity dezvoltat pentru piata europeana.

Prima comanda pentru 79 de unitati Coradia Stream a fost plasata in iulie 2016 de catre NS. Denumite Intercity Next Generation (ICNG) de catre operator, trenurile vor circula pe linia Amsterdam-Rotterdam-Breda si pe coridorul Den Haag-Eindhoven cu o viteza maxima de 200 km/h. Aceste trenuri vor intra in serviciu comercial incepand cu 2021. Trenurile indeplinesc cele mai ridicate standarde pentru interoperabilitate si vor fi echipate cu sistemele ATB si ERTMS. La 3 octombrie, NS a prezentat unui public larg designul noilor trenuri ICNG cu ajutorul unei machete la scara reala.

In acelasi timp, o macheta la scara reala a trenului Coradia Stream pentru Trenitalia a fost prezentata la Expo Ferroviaria, o expozitie feroviara organizata in Milano in perioada 3-5 octombrie. Denumit Pop, de catre operatorul italian, acest tren a fost proiectat pentru a circula in regiuni diferite din Italia. Fiind foarte modular, trenul Coradia Stream pentru Trenitalia ofera o gama larga de interioare si accesorii usor de combinat. Fiecare regiune isi poate personaliza trenurile folosind un configurator interactiv. Aceasta solutie este adaptata diferitelor configuratii si nevoi de capacitate pentru transportul regional si suburban. Trenitalia a acordat companiei Alstom un contract cadru pentru livrarea a 150 de trenuri Coradia Stream in august 2016. Alstom va incepe livrarea primului lot de 47 de trenuri la inceputul anului 2019.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-prezentat-trenul-coradia-stream-pentru-companiile-ns-si-trenitalia/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 15, 2017, 06:59:22 AM
Trenul Mireo va avea motor cu pila de combustie

(https://i.imgur.com/cvUoP2oh.jpg) (https://i.imgur.com/cvUoP2o.jpg)

Ballard Power Systems si Siemens au semnat un acord in valoare de 9 milioane de dolari pentru dezvoltarea motorului cu pile de combustie pentru trenul Mireo produs de Siemens. Conform acordului, compania Ballard va dezvolta un motor cu pile de combustie de 200 de kilowati pentru integrarea in noul model de trenuri Mireo. Dezvoltarea initiala a trenului Mireo cu motor cu pile de combustie este estimata pentru 2021.

Mireo este o platforma modulara de trenuri de calatori proiectata pentru viteze de pana la 160 km pe ora. Datorita designului usor, componentelor eficiente din punct de vedere energetic si a managementului inteligent al retelei la bordul vehiculelor, trenurile Mireo vor consuma cu pana la 25% mai putina energie decat trenurile cu o capacitate similara.

In august 2017, DB Regio AG a comandat 57 de trenuri Mireo care vor opera pe reteaua S-Bahn pe viitoarele linii S5, S6, S8 si S9 in regiunea Rin-Neckar. Trenurile vor fi construite la fabrica companiei din Krefeld, Germania. Incepand cu 2020, 24 de trenuri Mireo vor opera serviciile feroviare regionale (Regionalbahn RB) pe linia Offenburg – Freiburg – Basel/Neuchâtel (Elvetia), iar duminica in Kaiserstuhl din Freiburg catre Endingen/Breisach. Aceste trenuri vor reduce timpul de calatorie pe aceasta ruta cu 30 de minute.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/siemens-semnat-acordul-de-productie-motorului-cu-pile-de-combustibil-pentru-trenurile-mireo/)
Title: Trenurile in Europa
Post by: cristi5 on November 15, 2017, 09:41:44 AM
Wow, deci inlocuiesc motorina cu hidrogen, motorul diesel si generatorul cu fuel cell, si trenul scoate pe "esapment"... apa!! Mai trebuie electrificate liniile sau bagam peste tot fuel cell?
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 15, 2017, 09:44:54 AM
Păi da. Dar deocamdată nu prin România. :)
Mie tehnologia cu pilă de hidrogen mi se pare genială. Genial de simpla. :)
Title: Trenurile in Europa
Post by: cristi5 on November 15, 2017, 09:59:27 AM
Daca functioneaza bine (ca inteleg ca e stadiu experimental), si pt infrastructura neelectrificata chiar din Romania pote fi o solutie sustenabila pe termen lung. Depinde de unde vine hidrogenul si ce performante si costuri are tot lantul de la producerea hidrogenului pana la motorul electric..

Cu alte cuvinte daca obtii hidrogenul "din" curent electric prin electroliza, apoi il stochezi in rezervorul trenului si obtii la loc electricitate in pila de combustie, vor fi niste pierderi... Intrebarea e cat trebuie cat de mari trebuie sa fie acele pierderi, si cat de mare traficul pt a justifica electrificarea liniei?
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 16, 2017, 09:37:34 AM
Italia achizitioneaza 125 de locomotive si 250 de vagoane de marfa

(https://i.imgur.com/IlW96mdh.jpg) (https://i.imgur.com/IlW96md.jpg)

Divizia de marfa a grupului FS, Polo Mercitalia va investi 427 de milioane de euro in achizitia de locomotive electrice si vagoane de marfa noi. Conform planurilor, Mercitalia si TX Logistik vor achizitiona 125 de locomotive Traxx DC3/MS de la Bombardier Transportation in urma unei investitii totale de 400 de milioane de euro. Primele livrari ale noilor locomotive sunt planificate pentru toamna anului 2018. Caracteristicile locomotivelor vor permite companiilor Mercitalia si TX Logistik sa dezvolte capacitatea trenurilor, iar sistemul de franare recuperativa va permite reducerea consumului de energie. Conform contractului, Bombardier se va ocupa cu intretinerea locomotivelor in Italia si in strainatate pe o perioada de 8 ani, permitand companiei Polo Mercitalia sa-si imbunatateasca fiabilitatea si punctualitatea.

Al doilea proiect implica achizitia a 250 de vagoane noi de catre CEMAT si Mercitalia Rail pentru suma totala de 27 de milioane de euro. Greenbrier va furniza 200 de vagoane pentru transportul produselor de otel care vor fi puse in operare in vara anului 2018. 50 de vagoane cu cutie fixa vor fi produse de Tatravagonka Poprad, o companie din Slovacia, si vor fi folosite pentru a spori capacitatea de transport a semiremorcilor. Aceste vehicule vor fi puse in operare in primele luni din 2018.

Cele 250 de vagoane noi vor fi dotate cu un sistem de monitorizare telematica care are la baza senzori automati capabili sa comunice date in timp real, asigurand o mai buna eficienta in operare si o siguranta imbunatatita. Astfel, Polo Mercitalia va avea unul dintre cele mai avansate vagoane din Europa din punct de vedere tehnologic.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/italia-achizitioneaza-125-de-locomotive-si-250-de-vagoane-de-marfa/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 23, 2017, 07:50:29 AM
Vot favorabil pentru autorizarea unitara a materialului rulant in Europa

Regulamentul de punere in aplicare a autorizarii unitare a materialului rulant in Europa a primit vot favorabil din partea Comitetului de Interoperabilitate Feroviara si Siguranta al Comisiei Europene. Votul este unul extrem de important pentru sistemul feroviar european si un pas inainte pentru implementarea Pilonului Tehnic din Pachetul IV Feroviar. Pentru industria europeana furnizoare de produse feroviare, modalitatile practice pentru autorizarea vehiculelor, in conformitate cu Pachetul IV Feroviar, reprezinta un document cheie in vederea stabilirii unui proces de autorizare simplificata si armonizata a vehiculelor de cale ferata.

Regulamentul constituie o componenta strategica a Pilonului Tehnic, iar Agentia Feroviara Europeana isi va asuma intreaga responsabilitate pentru autorizarea materialului rulant pentru a opera in mai multe State Membre ale Uniunii Europene. Ambele aspecte ale Pilonului Tehnic urmeaza sa intre in vigoare in iunie 2019, odata ce Directivele Europene vor fi fost transpuse in legislatia nationala de catre fiecare stat membru.

Reamintim ca in perioada ianuarie-iunie 2019 Romania va detine Presedintia Consiliului Uniunii Europene si, astfel, rolul tarii noastre va fi unul important in ceea ce priveste punerea in aplicare a Pilonului Tehnic precum si noua procedura de autorizare a materialului rulant.

Initiatorii acestor masuri legislative estimeaza ca Pilonul Tehnic va facilita reducerea cu 20% a costurilor si a duratei necesare autorizarii materialului rulant. Astfel, companiile din industria feroviara europeana ar putea beneficia de economii de 500 milioane de euro, pana in 2025.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/vot-favorabil-pentru-autorizarea-unitara-materialului-rulant-europa/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on November 24, 2017, 07:20:05 AM
Pendolino va uni trei state europene

(https://i.imgur.com/nxpViL5h.jpg) (https://i.imgur.com/nxpViL5.jpg)

Incepand cu decembrie 2017, trenul de mare viteza Avelia Pendolino, fabricat de catre Alstom si operat de catre Caile Ferate Elvetiene (SBB) va realiza conexiunea intre trei state europene: Germania, Italia si Elvetia. Operatorii Deutsche Bahn, Trenitalia si SBB vor introduce astfel un nou serviciu de transport, cu legatura directa.

La inceputul lui 2017, Alstom a livrat operatorului elvetian SBB ultimul tren de mare viteza inclinabil din gama ETR 610, parcul de material rulant al SBB fiind acum de 19 trenuri Pendolino. Pana acum trenurile au circulat in regim Euro City catre orasele Milano si Venetia, traversand tunelele feroviare  Gotthard si Simplon. Insa, de la sfarsitul lui 2017, trenurile Pendolino din gama Avelia vor circula pe ruta Frankfurt catre Milano via Basel, conectand trei tari. Vehiculele sunt astfel echipate cu trei sisteme diferite de protectie a trenurilor.

Avelia Pendolino, din componenta parcului SBB, este un tren cu sapte garnituri si poate transporta pana la 420 de pasageri. Viteza maxima de rulare este de 250 km/h. Trenul dispune de cea mai noua generatie de boghiuri flexibile, care reduc uzura sinei si a rotii. De asemenea, beneficiaza de tehnologia de inclinare dezvoltata de catre Alstom, fapt ce-i permite trenului sa ruleze in curbe, pe liniile conventionale, in procent de 35% mai repede si mai sigur.

Pendolino este fabricat in proportie de 95% din materiale reciclabile si este echipat cu un sistem de franare electrica ce permite reducerea consumului de energie cu 10%.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/pendolino-va-uni-trei-state-europene/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 09, 2017, 12:47:03 PM
ÖBB, 500 milioane de euro pentru material rulant nou

Banca Europeana de Investitii (BEI) a garantat Companiei de Cai Ferate din Austria (ÖBB) acordarea unui imprumut in valoare de 500 milioane de euro, pentru achizitia de material rulant nou. ÖBB va utiliza acest imprumut – din care o prima transa de 100 milioane euro a fost deja acordata – pentru achizitia de trenuri noi Cityjet. Acestea vor intra in operare pe liniile de transport local si regional.

Andrew McDowell, vice-presedinte al BEI si responsabil de activitatea bancii in Austria a precizat ca aceasta este cea mai mare tranzactie pentru acordarea de finantare prin intermediul Fondului European pentru Investitii Strategice (EFSI). Fondul EFSI constituie parghia centrala a Planului de investitii pentru Europa si este destinat  consolidarii competitivitatii economiei europene.

„Acest proiect nu numai ca sprijina investitiile si crearea de locuri de munca in Europa, dar permite si tranzitia catre o mobilitate cu emisii scazute. Noile trenuri vor contribui la atractivitatea sectorului feroviar din Austria. In ansamblu, aceasta este o veste buna pentru navetistii austrieci si pentru mediul inconjurător”, a adaugat Violeta Bulc, Comisarul european pentru transport.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/obb-500-milioane-de-euro-pentru-material-rulant-nou/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 09, 2017, 12:48:16 PM
Elvetia testeaza primul tren automatizat

Caile Ferate Elvetiene (SBB) au testat pentru prima data un nou sistem automatizat instalat la bordul trenurilor. Testele au fost efectuate pe linia Berna-Olten cu trenuri dublu-etajate, dar fara pasageri. Sistemul permite accelerarea si franarea automata si permite totodata trenului sa functioneze la o viteză optima pentru economisirea energiei. Sistemul este similar cu functia de autopilot instalata la bordul unui autoturism sau in cabina unui avion. „Acest lucru, desigur, nu inseamna ca trenurile ar circula fara un conductor de tren”, precizeaza SBB.

Testele cu sistemul automatizat fac parte dintr-un program mai amplu de digitalizare, denumit SmartRail 4.0, care urmareste „cresterea capacitatii si sigurantei retelei feroviare elvetiene, realizand economisiri ale consumului de energie”. In cazul in care sistemul, dezvoltat in baza ETCS, va fi aprobat si adoptat, imbunatatirea serviciilor ar trebui sa rezulte in marirea numarului de trenuri puse in circulatie dar si, probabil, in scaderea tarifelor de calatorie.

Trenul, construit de catre Stadler Rail, a fost testat la viteza de 200 km/h.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/elvetia-testeaza-primul-tren-automatizat/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on December 23, 2017, 08:03:47 AM
Bombardier livreaza 40 de locomotive TRAXX in Italia

Contractul semnat intre producatorul de material rulant Bombardier si operatorul italian de transport feroviar de marfa, Mercitalia Rail, prevede furnizarea a 40 de locomotive TRAXX DC3. Valoarea totala a contractului se ridica la 210 milioane euro. Acesta include si efectuarea serviciului de mentananta pe durata a 16 ani, de catre Divizia Servicii a Bombardier Italia, dar si optiunea de a efectua o comanda suplimentara de 20 de locomotive. Dupa exercitarea acestei comenzi suplimentare, perioada de mentenanta a intregului parc de locomotive s-ar putea prelungi cu inca opt ani. Primele locomotive din lotul de 40 vor fi livrate incepand cu ultimul trimestru al anului 2018.

Versiunea in curent direct a locomotivei TRAXX 3 apartine uneia dintre cele mai moderne platforme de locomotive cu patru osii din Europa. Astfel, locomotivele TRAXX produse de catre Bombardier cuprind gama TRAXX AC3 (curent alternativ), TRAXX MS3 (locomotive multi-sistem) si, desigur, gama TRAXX DC3.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/bombardier-livreaza-40-de-locomotive-traxx-dc-italia/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: cristi5 on December 23, 2017, 08:47:45 AM
"Curent direct" e pe engleza. Pe romaneste e "curent continuu".
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on January 10, 2018, 07:32:58 AM
PKP Intercity a anuntat castigatorul licitatiei pentru 20 de locomotive

Organizata de catre operatorul polonez PKP Intercity, licitatia privind achizitia a 20 de locomotive a fost castigata de catre Newag, producatorul de material rulant din aceeasi tara. La licitatie au mai participat producatorii Pesa Bydgoszcz, tot din Polonia si CRRC Sifang, din China.

Oferta depusa de catre compania Newag s-a ridicat la valoarea de 367,6 milioane zloti – 88 milioane euro (551 milioane zloti – 132 milioane euro, incluzand optiunea de mentenanta a locomotivelor). Ofertele depuse de catre Pesa Bydgoszcz si CRRC Sifang au fost la egalitate, insumand 347,6 milioane zloti (83,2 milioane euro), respectiv 531 milioane zloti (127 milioane euro), cu optiunea pentru mentenanta.

Locomotivele ce urmeaza sa fie livrate de catre Newag vor avea capacitatea de a rula cu viteza de 160 km/h.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/pkp-intercity-anuntat-castigatorul-licitatiei-pentru-20-de-locomotive/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: dr4qul4 on January 10, 2018, 02:25:38 PM
Sa inteleg ca ei nu folosesc criteriul celui mai mic pret.
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on January 11, 2018, 08:46:41 AM
PKP Intercity investeste 1,7 miliarde euro in material rulant

Operatorul polonez de transport feroviar de pasageri, PKP Intercity, a anuntat ca va investi 7 miliarde de zloti (1,7 miliarde euro) pentru modernizarea materialului rulant existent dar si pentru a achizitiona vagoane si locomotive noi. Programul de investitii se va derula pana in 2023. „Unele din noile trenuri ce urmeaza sa fie achizitionate vor avea capacitatea de a circula cu viteze de 200 km/h. Pana in 2023, PKP Intercity intentioneaza sa modernizeze peste 700 de vagoane si sa cumpere 185 de vagoane noi”, a precizat Marek Chraniuk, CEO al PKP Intercity.

Finantarea va fi asigurata din surse proprii ale PKP Intercity, din surse ale Grupului PKP, din fonduri de la institutii financiare internationale precum si din fonduri UE nerambursabile in valoare de 790 milioane zloti (190 milioane euro). Acesta este cel mai amplu program derulat de catre operatorul polonez in vederea modernizarii parcului de material rulant. Potrivit declaratiilor facute de catre Chraniuk, PKP Intercity a incheiat anul 2017 cu un profit de 270 milioane zloti (65 milioane euro).

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/pkp-intercity-investeste-17-miliarde-euro-material-rulant/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Balto on January 18, 2018, 09:28:21 AM
Stadler si BLS semneaza un contract pentru 52 de trenuri noi Flirt


Operatorul elvetian privat BLS va inlocui vechile trenuri etajate, ceea ce ii va permite accelerarea planurilor sale de extindere a transportului regional in zona metropolitana a capitalei Berna. Cele 52 de trenuri sunt din cea mai noua gama de vehicule Flirt fabricate de catre producatorul elvetian Stadler. Confederatia elvetiana, cantoanele elvetiene si Consiliul de Administratie al BLS au aprobat resursele necesare achizitiei.

Stadler va demara constructia primelor vagoane la inceputul lui 2019. Primele trenuri ar trebui sa fie gata de testare catre mijlocul lui 2019. BLS a anuntat ca le va introduce in serviciu comercial, gradual, in perioada 2021 – 2025.

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/stadler-si-bls-semneaza-un-contract-pentru-52-de-trenuri-noi-flirt/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on January 19, 2018, 07:38:26 AM
Polonia: cel mai mare contract de achizitie a trenurilor regionale a fost semnat

Operatorul de transport de pasageri din regiunea Mazoviei, Polonia, a semnat cu Stadler contractul pentru achizitia a 71 automotoare electrice Flirt, echipate cu ETCS nivel 2. Valoarea contractului este de 526 milioane de euro si reprezinta cea mai mare achizitie de trenuri de pasageri din Polonia, destinate traficului regional. Noile trenuri Flirt pot circula cu viteze de 160 km/h si sunt dotate cu sisteme performante de aer conditionat, sisteme moderne de informare a pasagerilor si Wi-Fi. De asemenea, trenurile au spatii speciale pentru biciclete.

In 2006, Stadler a castigat primul contract in Polonia, pentru livrarea a 14 trenuri Flirt. Aceste trenuri sunt in operare pe reteaua feroviara din regiunea Mazovia si in Silezia. Zece trenuri sunt operate de Mazowieckie.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/polonia-cel-mai-mare-contract-de-achizitie-trenurilor-regionale-fost-semnat/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Balto on January 23, 2018, 12:27:54 PM
ČD Cargo anunta licitatii pentru 55 de locomotive

Cel mai mare operator de transport feroviar de marfa din Cehia, ČD Cargo, a anuntat recent demersuri pentru una din cele mai mari licitatii din istoria operatorului ceh (cel putin, cea mai mare licitatie din ultimii 11 ani, de la infiintarea ČD Cargo, dupa spargerea monopolului Cailor Ferate Cehe).

Astfel, ČD Cargo intentioneaza sa achizitioneze 50 de locomotive electrice multi-sistem si 5 locomotive diesel. Licitatiile vor fi organizate pe mai multe etape. Potrivit anuntului facut de catre operatorul ceh, intr-o prima etapa va fi anuntata o licitatie pentru achizitionarea a 10 locomotive electrice si 3 locomotive diesel. Operatorul ceh solicita ca primele locomotive din aceasta comanda sa ajunga in Cehia in 2018 si 2019.

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/cd-cargo-anunta-licitatii-pentru-55-de-locomotive/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Balto on January 24, 2018, 07:58:05 AM
ProRail testeaza trenuri automatizate pe Coridorul Betuweroute

Compania Alstom, ProRail (administratorul de infrastructura feroviara din Olanda) si Rotterdam Rail Feeding (RRF -specializata in servicii feroviare pe linii scurte) au semnat un acord pentru testarea Sistemului de Operare Automata a Trenurilor (ATO). Testele vor fi efectuate anul acesta.

Sistemul ATO, dezvoltat de catre Alstom, automatizeaza operatiunile efectuate de catre mecanicul de tren, in timp ce acesta se axeaza pe supravegherea operatiunilor. Testele vor optimiza operatiunile feroviare, vor reduce consumul de energie si vor spori confortul calatoriei pe calea ferata.

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/prorail-testeaza-trenuri-automatizate-pe-coridorul-betuweroute/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Balto on January 24, 2018, 07:59:49 AM
Italia: fuziune intre administratorii de infrastructura feroviara si rutiera

In 2018, grupul nou format va avea o cifra de afaceri de 11,2 miliarde euro si va efectua investitii de 8 miliarde euro. Ministerul Economiei si Finantelor din Italia a decis integrarea administratorului de infrastructura rutiera (ANAS) in Caile Ferate Italiene (holdingul Ferrovie dello Stato Italiane). FS Italiane devine astfel lider de grup si va avea o crestere de capital de 2,86 miliarde euro, ca urmare a contributiei din partea ANAS.

In plus, prin fuziunea dintre ANAS si Rete Ferroviaria Italiana (administratorul italian de infrastructura feroviara), holdingul FS Italiane devine cel mai mare grup integrat de infrastructura feroviara si rutiera din Europa (inaintea celor din Suedia si Portugalia, cele doua state avand de asemenea cate un organism integrat pentru managementul si investitiile in infrastructura feroviara si cea rutiera – n.red.).

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/italia-fuziune-intre-administratorii-de-infrastructura-feroviara-si-rutiera/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on February 03, 2018, 08:50:57 AM
7000 de vagoane de pasageri vor fi puse in operare in Marea Britanie

Conform celor mai recente date, 7000 de noi vagoane de pasageri vor fi puse in operare pe reteaua feroviara a Marii Britanii pana in 2021, a anuntat Rail Delivery Group (RDG), asociatie care reuneste toti operatorii de transport de marfa si pasageri, inclusiv administratorul de infrastructura al tarii. Noile vagoane reprezinta o investitie de 15,7 miliarde de euro alocata de sectorul feroviar privat al Marii Britanii. Acest lucru stimuleaza proiectele de investitii publice privind modernizarea infrastructurii feroviare care, alaturi de punerea in functiune a vagoanelor noi, va permite introducerea a peste 6400 de servicii aditionale de transport pe saptamana, pana in 2021.

Proiectul pentru achizitia noilor vagoane de pasageri face parte din planul pe termen lung al parteneriatului format in cadrul RDG, prin care partile implicate (operatori si administratorul de infrastructura) s-au angajat in optimizarea satisfactiei clientilor in scopul de a ramane unul din cele mai importante sisteme feroviare din Europa. Prin acest plan, beneficiile economice aditionale ale Marii Britanii se vor cifra la 96,6 miliarde de euro. Strategia pentru modernizarea parcului de material rulant subliniaza faptul ca numarul de vagoane va creste cu 22%, de la 13.000 la 15.900 vagoane de pasageri.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/7000-de-vagoane-de-pasageri-vor-fi-puse-operare-marea-britanie/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on February 09, 2018, 07:06:34 AM
TrainOSE primeste 500 milioane euro pentru material rulant nou

Operatorul italian Trenitalia va investi aproximativ 500 milioane euro pentru a achizitiona material rulant destinat TrainOSE, compania de cai ferate din Grecia. Anuntul a fost facut de catre Eficio Luigi Marras, Ambasadorul Italiei in Grecia, in cadrul unei intrevederi cu directorii Camerei de Comert si Industriei din Salonic. Ambasadorul Marras a precizat si faptul ca Trenitalia intentioneaza sa aduca sistemul feroviar din Grecia la acelasi nivel cu cel italian si sa conecteze Grecia cu Europa de Nord, pe calea ferata.

Operatorul Trenitalia face parte din grupul Ferrovie dello Stato, controlat de catre statul italian. Reamintim ca in septembrie 2017, Ferrovie dello Stato a cumparat intreg pachetul de actiuni al operatorului grec TrainOSE. Tranzactia a fost incheiata pentru suma de 45 milioane de euro. TrainOSE este cel mai important operator feroviar din Grecia si ofera servicii de transport de marfa si calatori la nivel suburban, regional, national si international, inclusiv servicii logistice.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/trainose-primeste-500-milioane-euro-pentru-material-rulant-nou/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on February 09, 2018, 07:07:58 AM
Spania lanseaza servicii de mare viteza low-cost

Incepand cu prima jumatate a anului 2019, un nou serviciu feroviar de mare viteza la costuri mai scazute, denumit EVA, va fi disponibil pe ruta dintre Barcelona si Madrid. Anuntul a fost facut de catre ministrul Dezvoltarii, Íñigo de la Serna. Astfel, noul serviciu va oferi mai multa flexibilitate si preturi mai mici cu 20 – 25%, fata de serviciul feroviar de mare viteza deja consacrat in Spania, oferit de trenurile AVE.

RENFE, operatorul spaniol de transport feroviar de pasageri, precizeaza ca noul serviciu EVA va fi extrem de digitalizat, va oferi spatii de lucru imbunatatite si se va adresa in mod special familiilor si tinerilor. Pentru trenurile EVA, biletul nu va fi deloc disponibil in forma clasica, ci doar in format digital. Pasagerii vor avea acces la internet Wi-Fi si la comunicare online. O aplicatie va informa pasagerii cu date privind calatoria, in timp real.

In plus, trenurile vor fi proiectate pentru a se adapta diferitelor tipuri de calatorie, cu spatii pentru mini – grupuri (de 2, 4 sau 6 persoane) si mai multe spatii de lucru, pentru cei care vor sa lucreze in timpul calatoriei. Pasagerii pot opta pentru calatorii door-to-door, prin intermediul unui singur bilet ce include servicii de taxi, metrou, autobuz sau inchirieri auto. Serviciul EVA va fi introdus ulterior si pe alte rute de cale ferata din Spania.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/spania-lanseaza-servicii-de-mare-viteza-low-cost/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: TibiV on February 09, 2018, 10:02:27 PM
Pasagerii pot opta pentru calatorii door-to-door, prin intermediul unui singur bilet ce include servicii de taxi, metrou, autobuz sau inchirieri auto.

Spaniolii sa se grabeasca, ca azi-maine le-o ia inainte CFR Calatori...
:(
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Ionut on February 15, 2018, 07:16:58 AM
Marea Britanie va testa „cat mai curand” trenul alimentat cu hidrogen

Ministrul britanic al cailor ferate, Jo Johnson, a anuntat ca trenul alimentat cu hidrogen ar trebui testat pe reteaua feroviara a tarii „cat mai curand posibil” deoarece aceasta tehnologie ofera o alternativa accesibila, si mult mai putin poluanta, la transportul diesel. In acelasi timp, ministrul a anuntat planurile guvernului de a implementa o noua viziune privind decarbonizarea transportului feroviar pana in 2040.

Tehnologia care sta la baza trenului alimentat cu hidrogen a luat amploare in ultimii ani. Este de mentionat faptul ca Alstom testeaza in prezent trenul Coradia iLint care emite doar abur si apa condensata, dar care este capabil sa atinga o viteza de pana la 140 km/h si un parcurs de pana la 800 km, similar performantei trenurilor regionale. Guvernul a ales compania Arriva, operatorul francizei nordice, pentru livrarea unui hibrid electric/pe baza de baterii pe ramura Windermere incepand cu 2021.

Ministerul face un apel pentru eliminarea trenurilor diesel din noua strategie. „As vrea sa scoatem din operare toate trenurile diesel pana in 2040. Acest obiectiv pare ambitios pentru ca asa trebuie sa fie si nu imi cer scuze pentru asta. In definitiv, suntem dedicati masurii de eliminare a vanzarilor de vagoane diesel pana in 2040”, a declarat Johnson.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/marea-britanie-va-testa-cat-mai-curand-trenul-alimentat-cu-hidrogen/)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: cezar-mario2012 on February 15, 2018, 09:21:07 AM
 Eu nu înțeleg care este idea trenurilor pe hidrogen  :hm:, de ce nu electrice?
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Liviu M on February 15, 2018, 09:52:21 AM
Ca sa mearga pe unde nu-i sarma?
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: cezar-mario2012 on February 15, 2018, 02:02:02 PM
 În 20 de ani poți pune sârmă. Hidrogenul este produs tot din hidrocarburi, proces destul de complex și presupun că au costuri destul de mari plus CO2 și alte reziduri, deci care-i treaba?
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: rizzuh on February 15, 2018, 02:07:19 PM
^
Sau... din apa. Stii tu, H2O, are destul de mult H2. ;)
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: Liviu M on February 15, 2018, 03:15:26 PM
Pai as zice c-ar fi un imbold pentru dezvoltarea tehnologiilor necesare (pile de combustie, obtinere mai ieftina si mai curata de H2), tehnologii de care ar beneficia si masinile (Hyundai se pare ca e, oricum, pe drumul cel bun (https://www.hyundaiusa.com/nexo/index.aspx)).
Si probabil ca sunt zone in care, ca sa tragi fire, trebuie mai intai sa modifici infrastructura din jur (ma gandesc, de exemplu, la diversele poduri care poate nu-s suficient de sus sa permita o catenara pe sub ele).
Plus ca nici sarma si nici curentul electric din ea nu sunt chiar gratis/nepoluante in obtinere.

Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: cezar-mario2012 on February 15, 2018, 08:45:56 PM
 Nu se face din apă, costă prea mult. Se face în preponderență din metan CH4.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hidrogenului
Title: Re: Trenurile in Europa
Post by: TibiV on February 16, 2018, 12:53:59 AM
Da, costa mai putin, dar este mai poluant...

Citez din linkul wiki pus de tine....
Quote
Electroliza apei
Această formă a obținerii hidrogenului din apă a fost pentru prima dată evidențiată de chimistul german Johann Wilhelm Ritter în jurul anului 1800, și se pare că pe termen lung este singurul procedeu rațional, deoarece în cursul procesului nu se emite CO2.
(....)

Dar  Coradia iLint (https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_LINT#iLint) este actionat de  "hydrogen fuel cell"  (https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell), un proces mult diferit de "arderea" clasica...