Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Trenuri => Topic started by: Ionut on October 29, 2016, 07:31:38 AM

Title: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on October 29, 2016, 07:31:38 AM
Discutii despre trenurile InterRegio din Romania.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on December 30, 2016, 08:26:24 AM
CFR Călători reduce de la 1 ianuarie cu până la 56% prețurile biletelor
pentru trenurile care merg pe Valea Prahovei


Transportatorul feroviar de pasageri CFR Călători, controlat de stat, reduce prețurile biletelor cu până la 56% pentru trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei în perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2017, potrivit unui comunicat publicat joi. Pentru programul ,,Trenurile Zăpezii 2017", CFR Călători introduce, în perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2017, reduceri tarifare la trenurile care traversează stațiunile montane de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petroșani (pentru stațiunile Straja și Parâng) și Piatra Neamț, scrie News.ro.

Pentru călătoriile la clasa a 2-a cu trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei pe rute între Sinaia - Brașov și retur, prin extinderea ofertei ,,Reduceri de weekend pe Valea Prahovei", reducerile sunt cuprinse zilnic între 31% și 56%.  Alte reduceri sunt de 25% de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio care au ca punct de plecare sau de destinație una din stațiunile montane de pe ruta Sinaia-Brașov sau din Vatra Dornei, Vatra Dornei Băi hc, Petroșani și Piatra Neamț.

"De exemplu, pe ruta București - Piatra Neamț prețul biletului cu această ofertă este de 60,45 lei, cu 18,85 lei mai puțin față de prețul întreg, iar pentru Constanța – Petroșani prețul biletului este de 76,65 lei, cu 24,25 lei mai puțin față de prețul întreg", se arată în comunicat. Discountul este de 25% în zilele de vineri, sâmbătă, duminică și sărbători legale, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu punct de sosire/plecare în/din stația Petroșani cu trenurile IR 1728 și IR 1729 Caracal-Târgu Jiu-Petroșani și retur.

CFR Călători a anunțat recent că, în perioada sărbătorilor de iarnă, până în 2 ianuarie 2017, trenurile care circulă pe cele mai solicitate rute, respectiv din București spre cele 11 orașe, vor fi suplimentate cu vagoane clasă, vagoane de dormit și cușete.

Profit.ro (http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cfr-calatori-reduce-de-la-1-ianuarie-cu-pana-la-56-preturile-biletelor-pentru-trenurile-care-merg-pe-valea-prahovei-16453890)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on January 19, 2017, 05:08:23 PM
Apropo de Valea Prahovei, am vrut sa dau o fuga la Sinaia de plimbare si sa beau o cafea/doua/trei , dar sunt doua trenuri care au vagon bar, si primul pleaca la 14:00, deci total inutil (as vrea sa plec dimineata si sa ma intorc seara).

Avand in vedere ca este linia lor ce-a mai circulata, mai ales de lume normala, e aiurea sa n-aiba vagoane bar de IR-urile mai rasarite.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Phenol on January 20, 2017, 07:26:40 PM
Desi pe site nu apare, conform acestor inregistrari IR 1621 (care pleaca la 10.00 din Buc. N) are vagon Bar. Sper sa si aiba personal sa te serveasca.

Asta e din 14 ianuarie:

https://www.youtube.com/watch?v=-9W0Gdj-7DU

Iar asta din 15 ianuaire:

https://www.youtube.com/watch?v=nk4G6gzAzQk

In ambele inregistrari vagonul Bar e al 9lea.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vice33 on March 06, 2017, 12:54:24 AM
Ce s-a intamplat ieri (05 Mar 2017) cu IR 1622?? A stationat in Fagaras 170 de minute! Nu gasesc nimic pe internet, ce accident a fost? Stie cineva?
(http://i.imgur.com/3e6Jbbd.png)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: pasadia on March 06, 2017, 07:57:08 AM
Ce iti pot spune e ca la sosirea in Brasov era tractat de 2 locomotive. L-am remarcat din intamplare (treceam pe 13 Decembrie si el tocmai trecea pe pasajul superior de acolo si am remarcat cele 2 locomotive - acum, ca ai pus graficul, mi-am dat seama dupa ora ca despre el era vorba).
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vice33 on March 06, 2017, 09:08:08 AM
@Pasadia:

Multumesc.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Phenol on March 06, 2017, 12:27:37 PM
Quote from: TibiV on March 05, 2017, 11:36:16 PM
Quote from: Andi on March 05, 2017, 05:15:36 PM
toate trenurile de rang superior care circula pe portiunea Copsa Mica-Coslariu Pod Mures vor fi deviate pe alte rute
NU exista alte rute intre Copsa Mica si Coslariu.
Doar sa le trimiti prin Sibiu-Sebes-Vintu.

Cam horror...

Cam horror, dar este un exemplu: IR 1741/1742 merge pe traseul Teius - Vintu de Jos - Sibiu - Copsa Mica - Sighisoara - Brasov

https://bilete.cfrcalatori.ro/vanzare/Trasa.aspx

trenul 12741 si 12742 din data 29.03
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Andi on March 06, 2017, 01:34:47 PM
Locomotiva GM 1179 defecta, s-a indrumat locomotiva de ajutor din statia Brasov aproape de ora 18.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vice33 on December 23, 2017, 02:58:49 PM
Să ne amintim cum era pe M300 acum 3 ani jumătate, care era stadiul lucrărilor între Sighișoara-Blaj:

https://www.youtube.com/watch?v=o8IwFoYdfIA&lc=z22bhnkidvyjuvggz04t1aokgizqsqv15frzhrojg23rrk0h00410 (https://www.youtube.com/watch?v=o8IwFoYdfIA&lc=z22bhnkidvyjuvggz04t1aokgizqsqv15frzhrojg23rrk0h00410)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on December 30, 2017, 08:57:37 AM
CFR Călători: Reduceri de până la 56% la călătoriile cu "Trenurile Zăpezii", în ianuarie şi februarie

CFR Călători introduce, în perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2018, reduceri tarifare la "Trenurile Zăpezii" care au ca punct de destinaţie, plecare sau tranzitează staţiunile montane de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei şi Piatra Neamţ. Potrivit companiei, călătorii vor avea reduceri de 25% de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio care au ca punct de plecare/destinaţie una din staţiunile montane de pe ruta Sinaia-Braşov sau din Vatra Dornei şi Piatra Neamţ.

Reduceri între 31% şi 56% se vor aplica zilnic pentru călătoriile la clasa a 2-a cu trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei, pe rute între Sinaia - Braşov şi retur, prin extinderea ofertei "Reduceri de weekend pe Valea Prahovei".

Agerpres (https://www.agerpres.ro/economic/2017/12/29/cfr-calatori-reduceri-de-pana-la-56-la-calatoriile-cu-trenurile-zapezii-in-ianuarie-si-februarie--29184)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on June 22, 2018, 08:20:16 AM
CFR Călători a anunțat trenurile sezoniere către Litoral. Va fi însă o vară grea, cu aglomerație și călătorii lungi fără loc rezervat

CFR a anunțat lista completă a trenurilor sezoniere care, de la final de iunie, vor face legătura între orașe din toată țara și stațiunile de pe litoral. Cel mai lung traseu, de 20 de ore, este între Satu Mare și Mangalia, iar cele două trenuri care leagă Sibiul de Constanța fac 9 ore (prin Brașov), respectiv 11 ore jumătate (via Slatina). Cum CFR are sub 800 de vagoane și cum aglomerația de pe tren a crescut de când studenții au primit gratuitate, călătoriile către și de la mare nu vor fi ușoare. În plus, găsirea unui loc va fi complicată, chiar și cu 10 zile înainte. CFR spune că cele mai lungi trenuri vor avea în compunere 12-14 vagoane.

Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22521875-cfr-tori-anun-trenurile-sezoniere-tre-litoral-var-grea-aglomera-torii-lungi-loc-rezervat.htm)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vice33 on July 27, 2018, 04:15:06 PM
Am găsit la țară mersul trenurilor 2001-2002 si mi s-a părut foarte interesant ce diferență era între acel mers și momentul actual, nu de alta, dar eu când eram student la Timișoara, veneam din Arad cu EN 473 (fostul 371) ISTER, care făcea ARAD-BRAȘOV în 2001-2002, 5h45min....și m-am gândit să dau câteva exemple de trenuri de pe atunci comparativ cu actualul mers, de discutat și de analizat cât de "rău" se mergea atunci (erau și atunci călători nemulțumiți care nu se gândeau că în loc de 6 ore faci acum 9 la 500 de km...).
Am luat ca exemplu rutele Brașov-Teiuș (-Alba Iulia-Simeria-Arad) și Brașov-Făgăraș-Sibiu-Vințu de Jos-Simeria-Arad (Timișoara Nord)
De remarcat IC 46/47 si EN 370/371 care aveau opriri doar la Sighisoara, (Alba Iulia), Simeria și Deva.

ISTER-ul de la Sighisoara pana la Simeria nu mai oprea (nici la Blaj, Medias, Alba Iulia, Vintu de Jos), avea 3 stații între Brașov-Arad și făcea 6 ore. Acum, EN 473 are 7 stații între Brașov-Arad, și face 8h 43 min, cu 2 h 43 min în plus.
După finalizarea integrală a lucrărilor Brașov-Sighișoara-Arad, vor mai ajunge atunci, peste încă 15 ani de acum încolo, să facă 6 ore între Brașov-Arad...? E o intrebare care ar trebui să o răspundem peste 15 ani dacî mai trăim până atunci...

(https://i.imgur.com/cky17fH.png)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on September 07, 2018, 03:40:40 PM
În perioada de extrasezon, CFR Călători va continua să asigure conexiunea cu litoralul românesc. Trenurile din programul "Trenurile Soarelui 2018" circulă până la data de 9 septembrie, iar după această dată capacitatea de transport va fi adaptată cerinţelor de extrasezon. Astfel, legătura dintre București și Constanța va fi asigurată zilnic de 16 trenuri, din care 12 InterRegio (câte 6 pe sens) şi 4 Regio (câte 2 pe sens, cu plecare / sosire București Obor). Durata de călătorie pe ruta București Nord – Constanța este de 2 ore pentru cele 4 trenuri InterRegio (câte 2 pe sens) care circulă fără opriri intermediare şi de circa 2 ore și 20 minute pentru celelalte trenuri InterRegio. CFR Calatori (https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro/photos/a.1516853138542905/2238563029705242/?type=3)

Programul complet pe site. (https://www1.cfrcalatori.ro/comunicate/legatura-pe-calea-ferata-cu-litoralul-in-extrasezon/)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vice33 on December 23, 2018, 11:52:13 AM
O mica amintire de pe M200: Brasov-Fagaras-Podu Olt-Talmaciu-Sibiu, toata distanta, filmat din IR 74 (fostul Transilvania-actualul "Fagaras" din Mersul Trenurilor 2018-2019)
https://www.youtube.com/watch?v=2F6RXEVXxgg (https://www.youtube.com/watch?v=2F6RXEVXxgg)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Ionut on May 23, 2019, 07:43:38 AM
EXCLUSIV Trenurile Soarelui 2019 încep să circule mai devreme. Ce garnituri vei avea spre litoral

Vara stă să înceapă, iar lumea se pregătește să meargă la mare. E bine, în acest an societatea de stat CFR Călători a decis să introducă mai devreme în circulație garniturile directe spre litoral. Club Feroviar vă prezintă în premieră ce trenuri vor circula în această vară spre Constanța și stațiunile din sudul litoralului, precum și alte modificări în Mersul Trenurilor menite să faciliteze deplasarea.

Din București Nord spre Mangalia vor fi disponibile, începând cu data de 15 iunie, două trenuri directe. Primul este IR 1923, numit și Trenul Tineretului, care pleacă din Capitală la 03,30 dimineața și ajunge la Mangalia 08,00. Garnitura vine de la Sibiu, cu trecere prin Pitești. Al doilea este IRN 12922, care vine de la Arad, cu plecare din București Nord la 06,31 și sosire la Mangalia la 10,43. Dar acestea nu sunt singurele garnituri directe dintre București spre Mangalia. Alte trei pleacă din Gara Băneasa:
    IRN 1992 plecare 04,07 și sosire 08,36. Vine de la Timișoara Nord
    IRN 1944 plecare 04,46 și sosire 09,12. Vine de la Satu Mare
    IRN 1932 plecare 05,25 și sosire 10,08. Vine de la Oradea

Avem patru astfel de variante:
    IR 1583 București Nord 14,00 – Constanța 16,18 R 8803 Constanța 16,24 – Mangalia 17,42
    IR 1936 București Nord 15,20 – Constanța 17,36 R 8805 Constanța 18,07 – Mangalia 19,45
    IR 1683 București Nord 16,00 – Constanța 17,58 R 8805 Constanța 18,07 – Mangalia 19,45
    IR 1585 București Nord 17,00 – Constanța 19,22 R 8807 Constanța 20,05 – Mangalia 21,48

În acest fel se rezolvă o problemă care persista de ani de zile, și anume că nu aveai cum să ajungi pe calea ferată în stațiunile din sudul litoralului decât dacă te trezeai dis-de-dimineață. În total, din București Nord spre Constanța vor circula nouă perechi de trenuri, cu plecări la următoarele ore: 03,30; 06,31; 07,10; 09,30; 14,00; 15,20; 16,00; 17,00; 20,10.

În afară de trenurile prezentate mai sus, sunt și alte două garnituri din Moldova care fac legătura cu Constanța și Mangalia:

    IRN 1962 plecare Iași 21,15 și sosire Mangalia 06,53
    IRN 1952 plecare Suceava Nord 20,25 și sosire Mangalia 05,57.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/trenurile-soarelui-2019/)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Io on July 19, 2019, 07:49:23 PM
Cred ca aici e locul: tocmai am venit cu "impricinatul" IR 1551 pe Bucuresti - Ploiesti Sud. Nu e deloc ok.
1- traseul, ca l-am urmarit prin GPS. Una ca opreste la Buftea, la Peris unde asteapta 8 minute sa fie depasit val virtej de un ceva IR care a plecat ceva mai tirziu (banuiesc ca e IR 472 care se duce la Curtici). La Ploiesti Triaj si la Brazi o ia pe-alaturi pe niste sine mai hacana da-ncetisor sa nu rupa ceva pe dedesubt si-o tine tot asa sa nu se rupa pe bucla aia de intrare in Ploiesti. (Pe bucla aia printre tufe am vazut niste terasamente noi pe citeva sute de metri, 2 culei gata si alte citeva in lucru dar am uitat sa le pozez, scuze).
2- vagonul: aerul conditionat functioneaza. Bun. Ce e insa rau e spatiul intre scaune. Dar rau de tot! 4 persoane, 3 femei de statura medie (~160) si cu mine am incaput greu, prin negocieri si scuze am putut sa ne cazam picioarele acceptabil. 4 barbati de 180 au mult de negociat la treaba asta.
Daca am postat unde nu trebuie rog sa fiu scuzat si sa fie mutat unde trebuie.


(https://i.imgur.com/ZmzHgsYh.jpg) (https://i.imgur.com/ZmzHgsY.jpg)


(https://i.imgur.com/8ysr5Yzh.jpg) (https://i.imgur.com/8ysr5Yz.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: BogdanPetrini on July 19, 2019, 08:10:34 PM
Până anul trecut sau acum 2 ani trenul ăsta pleca după Ister , la 17:52 (IR 472 pleacă la 17:45), așa că nu trebuia să-l mai aștepte nicăieri pe drum, dar na, avem oameni pricepuți care fac mersul trenurilor. Rangul de IR e oricum mult spus pentru trenul ăsta, care poate fi considerat mai mult un Regio Express, la fel ca toate IR-urile București - Ploiești, mai ales că timpul de mers este de o oră.

Terasamentul și culeile sunt pe linia principală a magistralei 500 care este închisă de 2 ani deja pentru lucrările de refacere al acelui pod care trebuiau să fie gata în Octombrie 2018. Liniile pe care se rup trenurile între Brazi și Ploiești Sud sunt teoretic linii de marfă pe care a fost mutat traficul de călători când s-a închis linia principală.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: vancouver on July 19, 2019, 10:50:46 PM
exact ce am mai spus: toate scaunele fata in fata e o mare prostie. Macar o parte sa fie spate in spate, atunci nu ai cu nimeni de negociat nimic la picioare, doar cel mult cu scaunul din fata ta.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: RaduC on July 20, 2019, 11:31:11 AM
 :lol: pai la 4 scaune, toate față în față, 2 sunt spate în spate, nu au cum sa fie toate față în față  :lol: ;)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: nenea_hartia on July 20, 2019, 04:41:44 PM
^ Cred că se referea la așa ceva (https://fifistie.ro/wp-content/uploads/2014/09/tren1.jpg), unde ai și scaune față în față, ideale pentru familii sau grupuri mai numeroase, cât și scaune dispuse ca în avion.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: marcelbanu on July 26, 2019, 10:06:41 AM
Modificări în circulația unor trenuri pe M200 în perioada 24 - 29 august 2019...

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-in-circulatia-trenurilor-in-perioada-24-29-august-2019-urmare-lucrari/?fbclid=IwAR3x7SRwmxJTKxOhgbXszsdxgtblF_PxX4U808P1e4D-_T_PogILuj7fH84
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Balto on September 27, 2019, 03:02:56 PM
CFR Călători introduce un vagon cușetă la Botoșani, la solicitarea pasagerilor

Ca urmare a solicitărilor primite din partea clienților, începând cu data 2/3 octombrie 2019, CFR Călători introduce un vagon cușetă la Botoșani.

Vagonul se va afla în compunerea trenurilor:
– IR 1757/5581 – București Nord (pl. 23:20) – Botoșani (sos. 07:13)
– IR 5584/1756 – Botoșani (pl. 21:07) – București Nord (sos. 05:31)

clubferoviar.ro (https://clubferoviar.ro/vagon-cuseta-la-botosani/)

Pentru cine nu stie situatia, Botosani nu are trenuri directe la Bucuresti, ci grupa atasata in Veresti la trenurile Suceava-Bucuresti.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: dargauda on August 22, 2020, 05:13:29 PM
Locomotiva acceleratului Piatra Neamt - Bucuresti a plecat fara tren. Calatorii au aflat intr-un tarziu: "Chiar daca pare o gluma, va asiguram ca nu este" :D

https://ziare.com/stiri/cfr/locomotiva-acceleratului-piatra-neamt-bucuresti-a-plecat-fara-tren-calatorii-au-aflat-intr-un-tarziu-chiar-daca-pare-o-gluma-va-asiguram-ca-nu-este-1626654 (https://ziare.com/stiri/cfr/locomotiva-acceleratului-piatra-neamt-bucuresti-a-plecat-fara-tren-calatorii-au-aflat-intr-un-tarziu-chiar-daca-pare-o-gluma-va-asiguram-ca-nu-este-1626654)


Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on August 23, 2020, 08:10:05 PM
IR 1746/1587 CU EA1 029 SI 009 in compunerecu vagoane etajate.
https://youtu.be/xZ7zVRAJWT0
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on September 23, 2020, 03:20:07 PM
Vad ca mai multe IR-uri de/de la Constanta opresc si in Baneasa mai nou. E pe bune, sau greseala CFR?

E vorba de IR1585  (Care opreste si in Fundulea), IR1582, IR1584 si IR1587
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on September 23, 2020, 03:33:21 PM
Nu e greseala, ideea era ca toate trenurile Bucuresti - Constanta cu opriri intermediare sa opreasca 1 minut in Baneasa (deci Bucuresti - Baneasa - (Lehliu/Ciulnita) - Fetesti - Cernavoda - Medgidia - Constanta).
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: vancouver on September 23, 2020, 09:51:29 PM
Ideea este pentru cei care au treaba sau pleaca din cartierul Baneasa si imprejurimi - ca sa ajunga la GdN din Baneasa e greu, dureaza, e aglomerat (nu exista inca metrou). Si atunci, chiar daca poate nu sunt decat putini pasageri pe tren care sa foloseasca gara Baneasa, totusi s-a decis ca merita oprirea. E o economie de aproape o ora pentru acestia.

In alta ordine de idei, eu am sugerat (pe forumuri) ca dupa deschiderea liniei de aeroport, sa se bage cate un tren intre Baneasa si Aeroport dupa fiecare IR de la Constanta, respectiv invers din aeroport spre Baneasa cu cateva minute inainte de trenul IR. Astfel se usureaza enorm legatura Constanta - Aeroport M. Kogalniceanu pe feroviar, devine chiar mai buna decat legatura rutiera - cu exceptia faptului ca orele uneori nu prea se pupa (mai ales cand ajungi pe OTP, deseori avioanele intarzie sau dureaza la bagaje, daca pierzi trenul de Constanta cat stai pana vine urmatorul?). Dar mai ales dimineata, la 3:50 ar trebui sa plece un IR sau IC de la Constanta, oprire la Baneasa la 5:40, peste 5 minute la acelasi peron vin un Desiro, la 6:00 e in aeroport. Majoritatea avioanelor pleaca intre 8:00 si 10:00, deci perfect. Urmatorul plecare 5:50 din Cta (acum primul tren e la 5:30, deci mutat la 5:50), si aceeasi manevra fix 2 ore mai tarziu. Sau, daca exista cerere, mutate cu 5 minute mai devreme, ca sa opreasca si la Medgidia si Fetesti.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on September 24, 2020, 02:47:23 PM
In conditiile in care linia curenta de-abia permite un tren pe ora intre Otopeni si Bucuresti Nord, de unde sa mai bagi trenuri pana la Baneasa?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: AndreiB on September 24, 2020, 03:12:56 PM
Personal cred ca CFR ar trebui sa asigure o integrare mai buna cu Uber/taxi pe conexiunile de genul. Daca Gara Baneasa ar avea un drop-off semnalizat, curat, pazit, o scurta calatorie cu Uber pana la Aeroport e nimica toata.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: medicul de garda on September 24, 2020, 08:44:36 PM
Sau chiar mai simplu. Le pui pe 783, 784 si 780 sa opreasca acolo, pui cate un automat de carduri pentru fiecare sens, un panou cu harta si instructiuni de folosire si gata legatura. Liniile expres de aeroport vin la 20 min in cel mai rau caz in timpul zilei, si din punctul acela nu mai exista niciun semafor sau conflict semnificativ de trafic pana in giratoriul de la Otopeni! Chiar nu merita sa investesti in solutii complicate cand ai un sistem atat de simplu, mai ales dupa ce CFR a luat decizia corecta sa faca statie majoritatea trenurilor la Baneasa.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: AlexWess on October 15, 2020, 05:25:16 PM
Bună ziua, numele meu este Spânu Alexandru și scriu această mesaj într-o mare disperare. Recent am
călătorit cu trenul din orasul meu natal, Onești, județul Bacău
către Iasi. Totul a decurs conform mersului, chiar am
ajuns mai devreme cu 10 minute in stația finala. Doar că există o
mare problema. De aproape 4 ani, in Onești, sau pe magistrala 501 nu a mai trecut niciun tren
InterRegio, care, din punctul meu de vedere, sunt necesare pentru că, astfel, trebuie să stam foarte mult dupa legaturi prin alte noduri
feroviare. După cum știți si dumneavoastră, Onești se afla pe magistrala 501, una dintre cele mai frumoase din România. Am 16 ani, călătoresc de când eram mic cu trenul, exclusiv cu CFR și am un respect imens
pentru cei care lucreaza la CFR, am avut amintiri
plăcute cu trenul, am observat că întârzierile se recuperează super repede, dar, pe parcusul timpului am observat ca s-au
scos foarte multe trenuri InterRegio și asta e dureros, mai ales că pe parcursul magistralei sunt stațiuni turistice cu un potențial uriaș. Sugestia mea cea mai mare
este ca, în urmatorul Mers al Trenurilor sa reîntroduceti măcar
un tren de acest rang, sau măcar un IRN, de oricare fel și am sa las câteva sugestii
din Mersul Trenurilor din 1999 care, sugerez că ar scurta timpul câtorva trenuri existente deja:
IR 1971/1974 - Timișoara Nord(Târgu Mureș)– Galați/Iași;
IRN 1952/1953 – Comănești – Mangalia (care poate fi combinat
in Adjud cu Suceava/Iași – Mangalia si, de asemenea, sezonier);
IR 1752/1753 - Suceava Nord/Iași – Brașov;
IR 1921/1924 - Iași – Craiova/Sibiu;
IR 1553 – București Nord – Comănești; (care poate fi compus cu
o garnitura de Suceava sau Bacău
IRN 1944 - Satu Mare – Mangalia; (sezonier)
Iar mai jos vă voi lăsa câteva sugestii de trenuri care ar
putea fi derivate sau introduce pe M501
IR 1831 – Cluj Napoca – Galați;
IRN 1766 – Timișoara Nord – Iași;
IR 1832 (cred) Oradea - Mangalia
Aceste trenuri ar fi utile celor din Onești, cât și orașelor de pe magistrala, spre exemplu:
- Onești, 40.000 de locuitori, fost oraș industrial
- Târgu Ocna, 12.000 de locuitori, stațiune turistică, are legături spre Slanic Moldova, tot o stațiune celebră
- Comânești, aprox. 20.000 de locuitori, tot oraș industrial, cu o importantă majoră
Aceste trenuri menționate mai sus sunt necesare deoarece sunt foarte mulți cei care merg cu trenul din aceste orașe, sunt studenți, inclusiv eu care trebuie să merg cu un Regio până în Adjud, Mărășești sau Buzău pentru legături în alte orașe mari, spre exemplu, sunt mulți studenți din Onești, Târgu Ocna sau Comânești care au nevoie de un tren direct către București, Brașov, Cluj, Oradea, Galați, Craiova, Timișoara, Constanța, Iași
Dacă ar fi reintrodus trenul către București în loc de 5 ore cu Regio faci 3.5h cu InterRegio, către Mangalia ar salva 2 ore pentru Comănești - Mangalia și 2-3 ore pentru Satu Mare/Oradea - Mangalia
către Iași ar economisi vreo 2 ore iar către Brașov 1.5h, către Sibiu, Craiova și Timișoara s-ar economisi minim o oră. Dacă vor dori vreodată sa introducă aceste trenuri, sau
măcar unul, este de ajuns sa aibă doua – trei vagoane maxim. Să trecem și la avantajele acestor trenuri, respectiv ale acestei linii, 501, prin care trece și Onești:

1. Ați elimima timpul de așteptare în gări prin introducerea acestor trenuri;

2. Trenurile parcurg mai puțin timp și distanță spre deosebire de linia 502, aflată în Suceava;

3. Sunt trenuri populare, au cărat zeci, dacă nu, sute de mii de oameni, pe perioada de 45 de ani cât au circulat, este mare păcat faptul ca au fost scoase;

4. Este o rută foarte frumoasă și cu un puternic impact strategic:

- datează din 1884, una dintre cele mai vechi linii de pe tot teritoriul țării;

- Viaductul Caracău, cel mai înalt din România, are 64m înălțime, a fost modernizat anul trecut;

- începând cu 2001 pe această linie trece minim un tren cu petrol din Moinești, Comănești cu destinația Ploiești și Constanța. În plus, RAFO Onești a fost cumpărată și redeschisă, așa că alte trenuri cu petrol vor circula, iar asta înseamnă profit și pentru oraș, dar și pentru linie

5. Este nevoia introducerii unui tren InterRegioNight pe această rută, oamenii circulând inclusiv târziu in noapte cu trenul;

6. Sunt orașe turistice pe tot întregul acestei rute, precum Târgu Ocna, Slănic Moldova si Ghimeș, turiștii vin în fiecare săptămână aici pentru activități de recreere, inclusiv în perioada pandemiei cu Covid-19 iar o pereche de trenuri Iași - Brașov nu ar fi de ajuns cererii;

7. Există o cerere foarte mare pentru aceste trenuri, nu numai din partea mea, ci și a celor din orașele mari, a studenților, a cetățenilor, iar dacă dumneavoastră ați face un lucru atat de bun încât CFR să reintroducă aceste trenuri garantat vă veți câștiga respectul tuturor. Este cazul să readucem Oneștiul pe harta orașelor feroviare importante, la standarde 2020 și să cuprinda trenuri InterRegio pentru că: Onești, Comănești și Târgu Ocna sunt orașe mai importante decât Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Ilva Mică, acestea fiind pe linia 502;

8. Viteza medie este mai mare pe aceasta decât pe linia 502, spre exemplu viteza maxima între Onești și Comănești este de 100km/h iar după Comănești viteza maximă stă bine peste 80km/h, inclusiv în zona de munte, ceea ce este o viteză foarte bună având în vedere că sunt pante până la 25 la mie.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Phenol on October 16, 2020, 10:15:59 AM
Scrie la CFR Calatori, poate te asculta. Gasesti datele de contact a companiei aici: https://www.cfrcalatori.ro/contact/

Legaturile spre Transilvania sunt destul de proaste, aici ai dreptate insa la Bucuresti de exemplu ai tren direct dimineata la 5,30, interesant ca la intoarcere ai doar din Ploiesti Sud la 13,37, dar si asta are legatura din Bucuresti cu 10 minute pentru schimb.

Un sfat: daca vrei sa te ia CFR in serios lasa mai moale cu modificarea mersului actual. Pentru moment eu in locul tau asi cere trenuri cu legaturi mari scurte in Focsani/Adjud/Siculeni.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: cristi_ro on October 17, 2020, 01:51:18 AM
din ce am vazut pe noul mers dispare aceea sageata? (care nu isi avea niciun rost) 1726/1727 ?
Carcal Craiova Tg Jiu VSD 1728/1729 la Petrosani si retur?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Vlad94 on October 17, 2020, 11:17:41 AM
Referitor la ce spune AlexWess legat de sectia 501, ar putea intrpduce un tren Iasi-Onesti-Brasov, fiindca am vazut ca nu exista legatura directa intre orasele din Moldova si Brasov.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Phenol on October 17, 2020, 04:14:50 PM
A incercat CFR Calatori prin 2016, nu prea avea calatori trenul.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on October 18, 2020, 01:00:04 AM
Are RegioTrans/RegioCalatori tren direct Iasi - Ploiesti Vest - Brasov, dar doar in weekend (3x pe saptamana). E un automotor diesel care circula Iasi - Tecuci - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest, in regim IR, care se ataseaza la Ploiesti V. unui tren Regio de-al RegioCalatori Bucuresti - Brasov si continua pana asa pana la Brasov.

Initial circula zilnic, pe urma s-a redus la 2 x pe saptamana, acum a crescut la 3 x pe saptamana.

@AlexWess - nu la CFR Calatori trebuie sa vorbesti, ci mai sus, la Agentia de Reforma Feroviara (ARF) care decide pachetele de subventii si cum sunt formate si distribuite. Fara subventii, CFR Calatori n-o sa bage trenuri IR - nu e o ruta care sa genereze profituri "la risc", fara subventie (sunt foarte, foarte putine capabile de asa ceva, in Romania).

Si eventual la un operator mai dispus decat CFR Calatori la operare "lean" pe rute cu potential redus. Regio Calatori are niste rame RIO cu care nu prea are ce sa mai faca; ar putea sa le foloseasca pentru un eventual Brasov - Pascani - Iasi in locul automotorului curent.

Rute foarte lungi, cu multiple conversii electric-diesel si multe rebrusari geni Iasi - Pascani - Adjud - Onesti - Tg. Mures - Razboieni - Ilia - Lugoj - Timisoara n-o sa mai vezi vreodata. Pentru ca nimeni nu e nebun sa faca 24h pe drum, cand poate face 45 minute (inainte de epidemie, exista avion direct TSR-IAS). M-as concentra pe o grupa directa de Bucuresti; eventual o legatura strict Adjud - Brasov ca grupa la vreun IR din Ciceu.

Orice incercare pentru mersul 2020/1 e prea tarzie; pachetele sunt decise, mersul e 95% facut. In plus, epidemia care a cauzat scaderea traficului, plus criza de vagoane, fac improbabila riscarea cu rute noi... Pentru mersul 2021/2 ar fi posibil ceva; dar ar trebui un plan de afaceri mult mai bun decat argumentele (in mare parte goale si emotionale, gen "frumos" si "potential") de mai sus. Pana la urma, 502 trece printr-o zona aproape la fel de saraca si depopulata ca Valea Jiului...
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on October 21, 2020, 05:20:46 PM
Vad pe infofer ca exista IR 1502 si 1504 Buftea-Bucuresti Nord, cu oprire in Chitila, ambele dimineata. E pe bune? De ce au rang de IR?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on October 21, 2020, 05:31:02 PM
Sunt 4 in circulatie in momentul asta, 1502/4/6/8 si perechilele lor. Sunt niste idiotenii introduse de conducerea CFR Calatori ca parte a unui program nu foarte gandit de "naveta in jurul Bucurestiului)... Exista trenuri similare si spre Fundulea.

De ce le-au facut IR? De idioti, probabil. Abonamentele la trenurile R sunt valabile si la astea, dar cu rangul de IR alunga calatorii ocazionali.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on October 21, 2020, 06:10:54 PM
Tot cu dosul mi se par trenurile RE, care de fapt opresc peste tot. Inainte aveau o noima, ori opreau la minimul acceptat ptr R-uri, ori o portiune din traseu nu opreau deloc (era un RE care nu oprea decat in statiile mari pana la Medgidia, si apoi in toate haltele, ptr naveta, pana la Contanta).
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on October 21, 2020, 06:19:35 PM
Aici a intervenit o idiotenie de ordin de ministru care a obligat prin ordin ca toate trenurile R sa opreasca intr-un minimum de statii (parca 70%).
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: BogdanPetrini on October 21, 2020, 07:10:06 PM
În practică, diferența între un R și un RE e doar regimul de rezervare care la R nu există, iar la RE este opțional și în unele cazuri, cum ar fi pe București - Brașov obligatoriu.

Trenurile de Buftea mai mult ca sigur nu s-au încadrat în minimul de opriri acceptat pentru R, ele oprind doar în Chitila, la fel și cele de Mogoșoaia, acum anulate care opreau doar la Parc Mogoșoaia. Cele de Fundulea, anulate și ele, aveau opriri în Băneasa, Pantelimon și Brănești Sat, ceea ce înseamnă 50% (nu opreau în Pasărea, Brănești Hm. și Islaz) și totuși au fost încadrate ca R.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: AndreiB on October 21, 2020, 07:29:02 PM
Problema vine de la plata subventiei care e mult mai mare pentru trenurile Regio, iar obligatia cu 70% cred ca era facuta pentru a opri OTF privati sa opereze pret de dumping pe B-Bv si sa se bazeze doar pe venituri din subventie.

Insa eu pun alta intrebare. Mai are sens diferentierea tarifelor si a subventiei pe IR/R? Ca sa ajungi de la Bucuresti la Poiana Tapului, e mult mai eficient pentru CFR ca tu sa iei trenul non stop pana la Sinaia si de acolo sa schimbi la acelasi peron cu un tren R decat sa iei un tren direct R.

Avem in continuare trenuri pe magistrale foarte lungi Regio, care par sa fie un mix dintre ajutor social, deservire a localitatilor mici si trenuri de naveta, fara sa deserveasca nimanui cu adevarat bine.

Mersul trenurilor trebuie sa fie eficientizat pentru capacitate, viteza si conexiuni, nu pentru segregare sociala. Sunt mai multe modalitati de a ajuta populatia saraca, ori direct prin ajutoare sociale, ori prin reducere de tarife sub un anumit venit, ori prin clasa a III-a atasata la tren si tarifata in regim regio.

Cred ca si ARF ar trebui sa incerce sa structureze piata astfel incat sa dispara conceptul de trenuri Regio de lunga distanta ca ajutor social si sa fie inlocuit cu conexiuni in nodurile feroviare mari.

E prea tarziu pentru Mersul Trenurilor 2020/21, insa as sugera sa incerce in 2021/22 ca regiune pilot pe o magistrala - e.g. M800. Trenuri R mai dese legand Bucuresti si Constanta de limita de naveta actuala si in rest un mers bazat pe conexiuni in Ciulnita, Fetesti si Medgidia.

Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: GML on October 21, 2020, 10:53:20 PM
Intelege cineva de ce unele trenuri IR au atat de multe opriri? De ex. IR 1546, care merge foarte ok intre Cluj si Dej, unde se opreste numai la Gherla si la Dej. Dupa Dej incepe dezastrul: in 134 de km. are 19 opriri, dar intre Dej si Jibou are 9 opriri.
Problema e mai mult cu pretul. Anul trecut am mers la Satu Mare cu acest tren, si biletul era 69 de lei...cam scump, cu atatea opriri.
La un moment dat, trenul tot era IR, dar la pret de R.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on October 21, 2020, 11:02:16 PM
Cica e redus 30% Dej - Jibou.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on October 22, 2020, 09:51:04 AM
70% tot e ceva, dar RE-ul de Constanta nu rateaza nicio halta.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Phenol on October 22, 2020, 09:52:31 AM
Toate trenurile IR care circula pe Cluj - Dej - Baia Mare (cu exceptia internationalelor si a sezonierelor) au reducere de 30 %, biletul Cluj - Baia Mare fiind putin peste 35 Ron.

https://www.cfrcalatori.ro/reduceri-pe-anumite-trenuri-si-relatii/
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: TibiV on December 13, 2020, 09:14:38 PM
S-a tot discutat "ca-n gara" despre viteze si trenuri directe...

Quote
Începând de astăzi, 13 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a noului mers de tren 2020 – 2021, CFR Călători a introdus mai multe trenuri de pasageri care oferă servicii superioare de tip InterCity, cu o durată redusă de parcurs, confort sporit și cu un cost al călătoriei similar trenurilor InterRegio.

Astfel, trenul "Tomis Expres" a parcurs azi distanța de 391 km între Brașov – București – Constanța în 4h și 10', un record absolut în ceea ce privește durata călătorie pe această rută.
Un alt element de noutate este constituit de parcurgerea distanței Brașov - București în doar 2h si 07' cu o singura oprire de un minut în  Predeal.
Viteza maximă de circulație a fost de 160 km/h, iar viteză medie de peste 100 km/h (comparabilă cu cea a trenurilor Intercity din Uniunea Europeană).
Acest nou tren este compus din vagoane moderne de clasa 1, clasa 2 și vagon restaurant.

Perechea de trenuri "Tomis Expres" valorifică proiectele de modernizare a sectoarelor de cale ferată București – Constanța și București – Predeal, părți componente ale coridorului feroviar IV (Coridorul Rin-Dunăre), investiții finanțate din fonduri europene cu contribuție de la bugetul de stat.

Acest nou serviciu "premium" se adresează atât mediul de business din cele trei municipii, cât și călătorilor care se deplasează în scop turistic atât în zona montană cât și în stațiunile de pe litoral.


http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3231-13122020 (http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3231-13122020)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: tom_sawyer on December 16, 2020, 01:39:38 PM
Tomis Express-ul IR 1688 a avut azi o intarziere de ~1h30' la sosirea în Constanța:
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Tren/1688?Date=16.12.2020

Citez din user Adrian78 de pe Forum Trenuri (https://trenuletz.forumz.ro/t5154p585-info-trafic-trenurile-intarziate-3#352213):
QuoteLa Buftea a avut -3, s-a intamplat ceva intre Buftea si Chitila
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: dan tm on April 05, 2021, 10:26:17 PM
Nu stiu daca s-a discutat pe aici, CFR introduce cusete la trenurile de zi.

Sa ajungi odihnit la destinatie. Seara.

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/ajungi-mai-odihnit-la-destinatie-cfr-calatori-introduce-vagoane-de-dormit-sau-cuseta-la-trenuri-de-zi-la-tarif-special/
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on April 05, 2021, 10:29:24 PM
Ce mizerie... Sunt trenuri de noapte care n-au vagoane de dormit sau cuseta (Iasi - Constanta are doar vagoane cl. II ca si Sibiu - Pitesti -Mangalia), pe multe rute n-ai decat maxim o cuseta SAU un dormitor, si ei arunca cu vagoane pe trenuri de zi... Este absurd. Avem o pozitie hiper-acida la API, iese poimaine...

Dupa mine, nea Costica si toata echipa lui de "menejment" ar trebui zburata ieri. Imagine, piar, si atat...
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: dan tm on April 07, 2021, 10:15:32 PM
CFR Calatori zice ca e de bine

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/precizare-cfr-calatori/
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on April 08, 2021, 12:58:54 AM
Si ii raspunem inapoi.

Apropo, astea sunt nivelele de vanzari in "Cuseta de Zi a CheFeRe-ului":

Inventar de locuri disponibile, 1833/1834
23:30 CET, 7 APR 2021

Total locuri cuseta AcBc: 12+24 = 36

1834: Timisoara - Iasi
8/4 : 1834 : Disponibil: 11+24 Vandut : 1
9/4 : 1834 : Disponibil: 11+24 Vandut : 1
10/4: 1834 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
11/4: 1834 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
12/4: 1834 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
13/4: 1834 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
14/4: 1834 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0

1833: Iasi - Timisoara
8/4 : 1833 : Prea tarziu pentru interogare
9/4 : 1833 : Disponibil: 11+24 Vandut : 1
10/4: 1833 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
11/4: 1833 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
12/4: 1833 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
13/4: 1833 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0
14/4: 1833 : Disponibil: 12+24 Vandut : 0

Total inventar vandut : 3
Total inventar : 468
Grad de incarcare (LF) : 0.6%

Inventar de locuri disponibile, 1745/4006
23:40 CET, 7 APR 2021

Total locuri WLA: 20

1745: Bucuresti - Baia Mare
8/4 : 1745 : Prea tarziu pentru interogare
9/4 : 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0
10/4: 1745 : Disponibil: 19 Vandut : 1
11/4: 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0
12/4: 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0
13/4: 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0
14/4: 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0
15/4: 1745 : Disponibil: 20 Vandut : 0

4006: Baia Mare - Bucuresti:
8/4 : 4006 : Prea tarziu pentru interogare
9/4 : 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
10/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
11/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
12/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
13/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
14/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0
15/4: 4006 : Disponibil: 20 Vandut : 0

Total inventar vandut : 1
Total inventar : 280
Grad de incarcare (LF) : 0.6%

Pentru 1834 pe 8/4, interogarea e facuta cu TREI minute inainte sa se inchida serverul de rezervari. Dupa astea 3 minute, mai poti cumpara doar in gara, inaintea plecarii trenului.

Observati cum cara aer? Oamenii din afara bulei "Palatul CFR" nu inghit gogoasa, si nu arunca cu bani in mers cu patul pe zi, ca n-au nevoie. ZERO bilete vandute in majoritatea zilelor. ZERO.
Title: Trenuri InterRegio
Post by: nirolf on April 08, 2021, 09:38:14 AM
Aveți, pentru comparație, și la câteva de noapte? Că o să zică că e pandemie și d-aia sunt goale.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on August 30, 2021, 09:06:29 AM
Noutăți despre noul mers de tren valabil din decembrie.

M800 București-Constanta-Mangalia

Apare tren nou IR 1680 Constanța ( 04:37 ) - București Nord ( 06:42 - 07:00 ) - Brașov ( 09:12 ) cu opriri la Medgidia, Cernavodă Pod, Fetesti, Buc.Nord, Pl.Vest, Sinaia si Predeal.

IR 1586 Constanța-Brasov prelungit pana la Sibiu pe timpul sezonului estival 2022.

IR 1631 anulat apare RE 3017 Buc.Nord - Brașov - Sfântu Gheorghe cu plecare la 07:10 oprește la Buftea, Pl.Vest, Campina, Breaza, Comarnic iar de la Sinaia la Sfântu Gheorghe oprește în toate stațiile, are mers de 120 km/h posibil sa fie făcut cu etajate.

IR 1623/1624 București-Sibiu nu circula în perioada 11.06 - 11.09.2022.

Apare RE 2109/2110 București-Sibiu pentrasa lui 1623/1624 care circula din 11.06 pana în 11.09.2022 având câteva opriri in plus între Brașov și Sibiu.

IR 1538 Cluj.Napoca-București Nord în perioada 11.06 - 11.09.2022 primește și vagoanele lui RE 2110 de la Brașov la București Nord. Sosirea in București Nord după ora 23 mai exact 23:08.

Cucuveaua rămâne pe același traseu Sibiu--Valea.Oltului-Mangalia.

IR 1746 apare tren direct Cluj.Napoca-Brasov-Bucuresti-Constanta cu staționare 32 minute în Brașov și 22 minute în București Nord.

R 3024 apare RE Sfântu Gheorghe-Brasov-Ploiesti.Sud însă perechea 3023 va pleca din Ploiesti Sud tot pana la Brașov.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: oc7avian on August 30, 2021, 09:21:27 AM
Mulțumim!

IR1680 va avea pereche de retur seara? Un ipotetic IR1681 cu plecare la 5-6pm din Brașov ar completa perfect Tomis Express-ul, la care se pot adăuga opriri suplimentare (Ploiești Vest și Sinaia adaugă doar 5min de parcurs). În plus ar crește oferta trenurilor de după-masă/seara dinspre Brașov spre București/Constanța.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: AndreiB on August 30, 2021, 09:29:13 AM
Sunt curios daca adauga atata timp in plus (5min). E destul de larg facut mersul in unele locuri (e.g. se asteapta ceva in Predeal). Propunerea noua de 1680 implica 2h12 Bucuresti - Brasov cu opriri in Ploiesti Vest, Sinaia, Predeal vs 2h11 non-stop azi.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: oc7avian on August 30, 2021, 10:12:59 AM
Corect. Am încurcat cu sensul opus, unde face 2h 7min
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: tonică on August 30, 2021, 09:27:39 PM
IR 1623- tocmai ce l-am folosit, singurul ok pt a ajunge la Sibiu din București fără a merge noaptea. Sase ore pentru 300 km. De la podul Olt spre Sibiu mai rapid se merge pe lângă tren :)) Și pt ca făcea atât ce s-au gândit, hai sa îl mai oprim in niște halte sa facă triplu! Probabil pe ideea ca dacă tot sunt injurati ca merg încet, măcar sa dea vina pe desele opriri, sa nu iasă in evidenta șina praf și restricțiile de viteza.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on September 07, 2021, 09:57:48 PM
Ce noutăți din mersul trenurilor 2021 -2022 aveti?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on September 16, 2021, 10:00:18 PM
Dispar trenurile IR 1756/1757 ,trenurile 1667/1668 vir avea grupa de Constanta atașa si dezatasata in Buzau ca trenuri 1861/1862,trenurile 1653/1654 vor avea grupe de Suceava,Botosani si Piatra Neamt,apar trenuri noi Interregio pe Bucuresti -Constanța si retur,trenuri noi pe Buciresti-Craiova,1732/1731 va avea grupa de vagoane pentru /de la Constanța in sezonul estival 2022 care se ataseaza/detaseaza la trenurile 8201/8204 in Faurei.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on April 28, 2022, 03:14:51 PM
Aveti idee cu R-E 11087 reuseste sa faca 2h 33 pana la Cta, in conditiile in care, spre deosebire de alte trenuri, care fac 2h 20, nu opreste nici in Fundulea, nici in Lehliu?

E cumva din supraetajate si limitat la 120?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on April 28, 2022, 05:12:46 PM
11087 e operat de Regio Calatori, este trasat cu 120 km/h pentru rame RIO trase de locomotive frantuzesti in regim push-pull. Materialul rulant real nu il stiu (dar e ori RIO, ori rame diesel X, apte de 160).
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: etravel on April 28, 2022, 05:43:40 PM
Quote from: frunzaverde on April 28, 2022, 05:12:46 PMMaterialul rulant real nu il stiu (dar e ori RIO, ori rame diesel X, apte de 160).
De cate ori am fost cu RegioCalatori la mare, au fost numai rame X72500.
RIO au ramas pentru la munte. Nu le-am vazut niciodata pe relatia BUH-CND.
Later edit: m-am uitat acum pe orar. Merge doar pana in Constanta, in conditiile in care, cel putin in jurul datei de 01 mai, putea fi prelungit lejer pana la Mangalia, clienti sigur ar fi fost. Ce stupid.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on July 03, 2022, 08:56:38 AM
Revine IR 1837 de la noul mers al trenurilor 2022-2023.

Un tren interregio București Bacău Iași de la noul mers al trenurilor 2022-2023.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on July 03, 2022, 10:27:57 PM
IR 1541/1543 Iași Brasov prelungit la Sibiu din 11.12.2022
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on July 04, 2022, 12:36:32 AM
Bazat pe ce cele de mai sus? Pe comanda de trase? Sau pe borderoul de lucru pentru livret? Poti da o sursa?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: ALEXCFR on July 04, 2022, 10:21:52 AM
Am primit pe mail aceste trenuri.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: mihai_tm on January 07, 2023, 01:54:54 PM
Tren IR 1833 Iasi - Timisoara Nord
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Leo-Ph on January 07, 2023, 07:57:25 PM
am facut o excursie de 1 zi la Brasov si am mers cu IR1680, retur IR1734...ce vagoane oribile are CFR-ul
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: 40-0802-5 on January 09, 2023, 02:05:21 PM
Multumim domnilor de la Revizia Cluj, care indruma la perechea asta de trenuri, cotete ordinare 20-49 100 respectiv 200, in conditiile in care au 20-76-uri si mai nou si cateva 22/30-76 transferate de la Basarab, pe care le trantesc la curse de Teius / Bistrita.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sagitarius on June 03, 2023, 10:03:20 PM
Quote from: ALEXCFR on July 03, 2022, 10:27:57 PMIR 1541/1543 Iași Brasov prelungit la Sibiu din 11.12.2022
Ce s-a intamplat de nu s-a mai prelungit?
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: adisoft1991s on June 27, 2023, 07:05:12 AM
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on August 04, 2023, 05:38:31 PM
Am mers azi cu IR1883 de la Bucuresti la Constanta. 5 vagoane, interior modern, curat. Nu a mers AC. De fapt, sufla ceva timid, dar cred ca era doar ventilatia, nu o fi avut freon.

La fiecare franare, mirosea a plastic incins (nu chiar a ferodou).

A ajuns insa la timp la Cta, dupa ce la Fundulea a acumulat 5 minute intarziere stationand , desi a ajuns cu 2 minute mai devreme.

Iar nu mai merg cu CFR 2 ani :)
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: rio tinto on August 04, 2023, 08:55:10 PM
E o forta invizibila care le face calatoria inconfortabila si naspa celor care calatoresc rar cu trenul. Sunt sigur de asta. Mi-am luat un an card Tren Plus si am strabatut tara in lung si in lat, nu am avut nici un eveniment notabil, in afara de cateva intarzieri neglijabile.
Desi, s-ar putea sa fie si perceptia personala. Am cunoscuti care li se intampla aceleasi lucruri pe tren ca si mie, insa ei povestesc experienta diferit. De investigat.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on August 05, 2023, 11:13:52 AM
Sunt in IC581, la vagonul bar. Nici asta nu are AC. Chestionat de oameni, nashul a dat din umeri, "astea-s conditiile".
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: etravel on August 05, 2023, 11:37:55 AM
E oarecum logic - astia nu au bani sa repare locomotive si raman cu ele in camp, de ce ar avea pentru AC?

P.S.: Ori nu esti in IC581, pentru care aplicatia imi spune ca pleaca la 17:30 din Bucuresti Nord, ori numarul trenului nu e 581.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on August 06, 2023, 01:39:18 AM
My bad, IC 582
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: frunzaverde on August 08, 2023, 05:15:09 AM
Mirosul de frana e absolut normal, il vei simti la absolut orice tren, din Elvetia in Japonia, mai ales cand e cald. Pe Bucuresti - Constanta il vei simti mai des in Romania, sistemul de semnalizare e de asa natura incat franarile vor fi foarte puternice comparativ cu orice alta ruta.

De obicei, cand nu merge climatizarea la CFR Calatori sunt doua explicatii:

- instalatia nu a fost revizuita la timp, si ii lipseste gazul sa functioneze in parametri (sistemele au pierderi mult mai mari ca la un aparat static). Ca simplu calator, poti detecta problema asta simplu - mergi in alt vagon, uzura nu e uniforma, in unele va fi mai cald, in altele mai rece. Unde e mai rece acolo, ramai acolo - locurile de pe bilete sunt oricum orientative la CFR. Din experienta, daca vagoanele au instalatia revizuita la timp, fac fata fara probleme si la 35-38C, si culmea, etajatele pascanizate, daca sunt revizuite la timp, pot face chiar si la 40C sa-ti fie frig. Doar ca la alea, merge AC la fiecare al treilea vagon (daca ai noroc), pe principiul "oricum le bagam pe personal".

- s-a resetat computerul care controleaza termostatul. E comuna problema, se intampla uneori la treceri peste zone neutre, unele locomotive furnizeaza curent in afara parametrilor, si tot sistemul se reseteaza (inclusiv luminile se sting si reaprind). Atunci e cald in toate vagoanele, fara distinctie, porneste ventilatia dar nu si racirea. Solutia e simpla - cere-i cheia patrata nasului, la capatul vagonului e un ecran cu butoane si meniuri, care nici macar nu-i prea complex. Din nu stiu ce motiv, multor nasi pur si simplu le e frica sa umble la panou, parca ar controla vreo centrala nucleara.

P.S. Se poate si deschide geamul, la fel, nasul are cheia patrata care poate deschide intre 4 si 6 geamuri per vagon.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: carutasul on August 08, 2023, 08:21:19 AM
confirm că am fost zilele trecute la Buzău cu un "etajat" care acum era clasa I-a, în tinerețe mergeam la "practică agricolă" cu ele (cum ziceam, "sensul progresului" :)) și mergea AC-ul, era chiar plăcut. Nici n-a întârziat decât vreo 10 minute...
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Sorinus on August 08, 2023, 01:14:39 PM
Cred ca la dus a fost prima situatie, nu sufla absolut nimic, iar la intoarcere a mentionat ceva nasul de senzor, si oricum ceva ceva baga.
Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Popescu_V on August 28, 2023, 10:15:48 PM
Filmare IR 75 FĂGĂRAȘ pe porțiunea ARAD-SIMERIA-SEBEȘ ALBA în data de 15 iulie 2023. De remarcay demarajul puternic de la min 5:30 (aveam 40 de minute intarizere deoarece ne-au dat jos din vagoanele venite de la Curtici si am urcat în cele MAV care stationau la Arad).

Title: Re: Trenuri InterRegio
Post by: Popescu_V on August 28, 2023, 10:20:56 PM
Trebuia să încep cu filmarea de dus: IR 74 pe toată distanța BRAȘOV-FĂGĂRAȘ-SIBIU-VINTU DE JOS-SIMERIA-ARAD filmat in data de 12 iulie 2023