Forum PeUndeMerg.ro

În lumea largă => Europa => Aviație => Topic started by: Ionut on October 17, 2016, 08:09:35 AM

Title: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on October 17, 2016, 08:09:35 AM
Avem nevoie si de thread pentru tot ce tine de aeroporturile europene. Spor la discutii! :cheers:
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on October 17, 2016, 08:13:14 AM
Topul aeroporturilor din UE după numărul de pasageri anul trecut.
Aeroportul Otopeni câştigă pasageri, dar rămâne la coadă


Cel mai mare aeroport din România se află pe locul 37 în topul celor mai mari aeroporturi din UE, cu un număr de 9,3 milioane de pasageri. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a avut anul trecut una dintre cele mai mari creşteri ale traficului între aeroporturile din Uniunea Europeană (UE), avansul de 12% situându-l foarte aproape de terminale cu un număr mult mai mare de pasageri precum Londra - Stansted, un aeroport situat în nord-estul Londrei (12,9%), Budapesta (13%) sau Dublin (14,9%), arată datele Eurostat.

Topul celor mai mari aeroporturi din lume este condus de Londra - Heathrow (aproape 75 mil. pasageri), Paris - Charles de Gaulle ( 65,7 mil. pasageri) şi Frankfurt - Main (60,9 mil. pasageri).

(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/32006/15794408/1/7-otopeni.jpg)

ZF (http://www.zf.ro/business-travel/topul-aeroporturilor-din-ue-dupa-numarul-de-pasageri-anul-trecut-aeroportul-otopeni-castiga-pasageri-dar-ramane-la-coada-15794408)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: yetiman on October 17, 2016, 09:19:06 AM
Daca si ZF confunda Budapesta si Bucuresti, sa ne miram de altii???  :lol:

Eu vad locul 37 Budapesta si locul 40 Bucuresti.  :D
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on October 26, 2016, 07:46:15 AM
Guvernul britanic a aprobat extinderea aeroportului Heathrow,
printr-un proiect de 16 miliarde de lire sterline


Guvernul britanic a aprobat marți un proiect de 16 miliarde de lire sterline pentru extinderea aeroportului londonez Heathrow în detrimentul aeroportului Gatwick, punând capăt uneia dintre cele mai lungi dezbateri din politica țării, relatează Bloomberg.

(http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/15608051/1/northern-runway.jpg)

Executivul de la Londra a confirmat în acest fel concluziile de anul trecut ale unei comisii susținute de stat, potrivit cărora aeroportul Heathrow este cel mai potrivit pentru a beneficia de construcția unei a treia piste de aterizare, primul proiect de o astfel de amploare din sud-estul Angliei care va fi pus în practică după cel de-al doilea Război Mondial, scrie News.ro. Lucrările de dezvoltare vor permite ca aeroportul cu o istorie de 70 de ani să poată primit 135 de milioane de pasageri pe an. Proiectul va fi supus consultărilor publice, înainte de a fi înaintat Parlamentului în iarna 2017-2018.

Profit.ro (http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/guvernul-britanic-a-aprobat-extinderea-aeroportului-heathrow-printr-un-proiect-de-16-miliarde-de-lire-sterline-15608051)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on November 22, 2016, 07:37:37 AM
The Four Aviation Seasons, spotting la Varsovia

Un frumos clip realizat in 16 luni de Jacob Janowski (12 luni de tras cadre + 4 luni editare si post-productie). Avioane narrowbody si widebody surprinse pe aeroportul Chopin din Varsovia, hub-ul LOT Polish Airlines, intre vara 2015 si vara 2016. Enjoy!

https://www.youtube.com/watch?v=ZZhf0uETeEs

Aeronews (http://aeronews.ro/video-the-four-aviation-seasons-spotting-la-varsovia/)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: iuli on December 19, 2016, 01:44:30 PM
Gatwick long-haul services see passenger numbers climb

QuoteIn the 12 months to November, Gatwick Airport served 2.7 million more passengers than it did in the 12 months running up to November 2015.

Meanwhile, Gatwick is delighted to announce further new connections to Asia responding to the demand for the airport's existing connections to Hong Kong.

Cathay Pacific has announced that its current four-times-weekly service from Gatwick will become daily from June 2017.

Meanwhile, Thomas Cook's new service to Cape Town has launched adding to British Airways' service making six flights weekly to the city from Gatwick.

In November, 3.9 million passengers travelled through the airport, up 7.1 per cent on the same month last year, while long-haul growth soared up 20 per cent.

Contributing to this long-haul growth was Thomson's new connection to Sri Lanka which started last month.

In line with Gatwick's long-haul growth, cargo volumes increased up 12 per cent in November.

Gatwick chief executive, Stewart Wingate, said: "Almost three million more passengers are travelling through the airport this year versus the same time last year, with 42.7 million passengers passing through the airport annually – this figure that puts us 14 years ahead of industry predictions.

"Passengers are responding to our growing line-up of long-haul connections with routes to China, Peru, Canada, Costa Rica, Nigeria, as well as the US added this last year.

"The very latest of these new long-haul connections Thomas Cook's new route to Cape Town starts tomorrow – further cementing Gatwick's position at the UK airport that serves more destinations than any other."

Sursa (http://www.breakingtravelnews.com/news/article/gatwick-long-hail-services-see-passenger-numbers-climb/)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: cezar-mario2012 on December 21, 2016, 09:57:01 AM
Aeroportul din Nurnberg

(http://i.imgur.com/D0ckxML.jpg)

(http://i.imgur.com/amsnQEX.jpg)

(http://i.imgur.com/0yT07im.jpg)

(http://i.imgur.com/prsfBHU.jpg)

(http://i.imgur.com/QVSBUeL.jpg)

(http://i.imgur.com/fabeWWQ.jpg)

(http://i.imgur.com/BhqhOoT.jpg)

Acest HOP ! a greșit intrarea pe zona de Parking și era să se ciocnească cu un LH, noroc că est mic și a virat la maxim, întorcându-se către zona sa de intrare.

Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on December 30, 2016, 08:40:41 AM
Inaugurarea noului aeroport din Berlin amânată încă o dată

(http://mediartv1.freenode.ro/image/201612/full/berlin2_17217100.jpg)

Noul aeroport internaţional din Berlin, a cărui inaugurare a fost amânată de patru ori până acum, este puţin probabil să fie deschis anul viitor, a declarat joi directorul general al companiei care deţine aeroportul, după ce în presă au apărut informaţii potrivit cărora finalizarea proiectului a fost amânată pentru 2018, informează Reuters. Destinat să înlocuiască aeroporturile existente - Tegel din vestul Berlinului şi Schönefeld din est - Aeroportul Internaţional Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) trebuia să fie inaugurat festiv la 3 iunie 2012. În pofida reputaţiei Germaniei de lider mondial în domeniul ingineriei, acest proiect, a cărui construcţie a început în 2006, a suferit din cauza unor probleme tehnice care au amânat inaugurarea sa.

Citând surse din apropierea aeroportului şi a proprietarilor, cotidianul german "Bild" a informat miercuri că inaugurarea aeroportului BER a fost amânată pentru a cincea oară din cauza unor probleme la sistemele electrice. Publicaţia susţine că noile amânări vor fi anunţate în mod oficial în a doua jumătate a lunii ianuarie. În replică, directorul general Karsten Muehlenfeld a declarat joi pentru cotidianul "Der Tagesspiegel" că deocamdată nu a fost luată o decizie oficială pentru a amâna inaugurarea programată pentru sfârşitul lui 2017, dar a adăugat că aeroportul are în continuare nevoie să obţină aprobarea organisamanmelor de reglementare pentru un amendament la autorizaţia sa de construcţie şi, de asemenea, trebuie finalizate lucrările de construcţie la terminalul de pasageri.

Economica.net (http://www.economica.net/inaugurarea-noului-aeroport-din-berlin-amanata-inca-o-data_130889.html)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Meme15 on April 15, 2017, 03:49:56 PM
Salut! Sunt noua pe aici si nu stiu daca asta e locul potrivit sa intreb ,dar o sa o fac. A zburat cineva de curand din Belgia ,Brussel? Am in curand un zbor de acolo si ma intrebam cat de sigur este dupa atentatele din trecut si daca au masuri de verificare mai drastice ,sa stiu la ce sa ma astept si poate sa ajung mai devreme.

Sunt un pic in stres . :-[
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on April 16, 2017, 07:20:59 AM
Nu am zburat de curând la Bruxelles, insa nu cred ca ai motive de îngrijorare. Mereu a fost un aeroport cu risc. Ultima data când am fost acolo, după atentatele de la Paris de acum câțiva ani, era plin de forte de securitate. Inclusiv la hotelul unde am fost cazați erau militari înarmați la intrare. Atunci am avut treaba în zona clădirilor oficiale UE și zona era păzită la greu.

Bruxelles mereu va fi asa. :)

Singura recomandare ar fi sa îți rezervi mult timp pentru a trece de controlul de securitate în aeroport. Dacă prinzi coada,durează. Am prins asa rău de tot o coada imensa care se mișcă greu în Roma. În aeroporturile astea de risc mereu trebuie sa îți rezervi mult timp pentru security check. In rest nu cred ca ai de ce sa te îngrijorezi.
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: tom_sawyer on November 08, 2017, 03:50:09 PM
Polonia va investi 9,6 miliarde de dolari într-un aeroport capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an

Polonia va investi o sumă de până la 35 miliarde de zloţi (9,6 miliarde de dolari) pentru a construi, până în anul 2027, un nou aeroport central, o decizie care inversează precedenta strategie a autorităţilor poloneze, care prevedea extinderea micilor aeroporturi regionale cu ajutorul fondurilor oferite de Uniunea Europeană, informează Bloomberg.

Potrivit planurilor aprobat marţi de Executivul de la Varşovia, noul aeroport central, care va combina un aeroport cu un terminal feroviar, în zona din centrul Poloniei, undeva între Varşovia şi Lodz, va fi capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an, de trei ori mai mult decât nevoile actuale ale Poloniei. Întins pe o suprafaţă de 3.000 de hectare, noul aeroport va fi mult mai mare decât actualul aeroport Chopin din Varşovia (635 de hectare) şi, de asemenea, va fi unul dintre cele mai mari hub-uri din Europa. În afară de curse aeriene internaţionale, noul aeroport va oferi şi conexiuni la cursele de tren de mare viteză.

În anul 2016, aeroporturile din Polonia au gestionat 34 milioane de pasageri, în creştere cu 11% comparativ cu 2015.

Guvernul de la Varşovia subliniază că, potrivit prognozelor actuale, traficul aerian ar urma să ajungă la 94 milioane de pasageri în anul 2035. În plus, Polonia este interesată să îşi întărească relaţiile comerciale cu China, promovându-se ca o poartă de intrare pe piaţa unică din Uniunea Europeană pentru producătorii chinezi.

economica.net (http://www.economica.net/polonia-va-investi-9-6-miliarde-de-dolari-intr-un-aeroport-capabil-sa-gestioneze-100-de-milioane-de-pasageri-pe-an_145844.html)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on November 08, 2017, 03:52:00 PM
100 milioane de pasageri? :o
Si toti ar trebui sa foloseasca acest aeroport?

Imi scapa mie ceva?
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: tom_sawyer on November 08, 2017, 03:54:21 PM
Dat fiind ca Polonia e mai mult campie si au investit masiv in cai ferate si material rulant, posibil sa vrea sa aduca majoritatea calatorilor la acest aeroport.
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: lupu.irimie on April 02, 2018, 03:19:25 PM
AENA, entitatea care gestioneaza aeroporturile spaniole, urmeaza a derula un plan de investitii din 2017 pana in 2026 cu o valoare bugetata de 1.571 M€ pentru renovarea terminalelor T1, T2, T3, extinderea terminalelor T4 si T4S, modernizarea cailor de acces pentru transportul public (Actualmente se poate accede via tren de mare viteza, tren regional, metrou sau autobuze).
T4 si T4S vor beneficia pe langa extindere, si de crearea a noi "fingere" pentru aeronavele tip wide-body. Observand o crestere exponentiala a traficului de pasageri international, si o crestere de peste 100% a aeronavelor de tip wide-body in ultimii 10 ani, AENA vine in intampinarea liniilor aeriene.
In anul 2017, mai bine de 25% din traficul EU-America Latina, a fost inregistrat de catre aeroportul Madrid-Adolfo Suarez. De remarcat ca acest aeroport genereaza 9% din PIB total al Comunitatii de Madrid. Din totalul de 305.000 posturi de munca, 35% le genereaza de forma directa in cadrul acestui aeroport.

Comunicatul, din pacate este doar in spaniola:

" Aena invertirá 1.571 M€ en el Plan Director del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas 2017-2026, que aumentará su capacidad hasta los 80 millones de pasajeros
21 de marzo de 2018
Se llevarán a cabo actuaciones de mejora en las terminales T123 y en las calidades constructivas de la infraestructura y se renovarán los equipamientos
Se ampliará el edificio de la Terminal T4S (Terminal Satélite) y se crearán nuevos estacionamientos para aeronaves Wide Body (de gran tamaño) intercontinentales
En los últimos 10 años la tipología del pasajero y la flota de aeronaves de gran tamaño han variado: la cuota de pasajero internacional ha aumentado del 56% al 72% y la flota de aeronaves de gran tamaño se ha doblado
El desarrollo del Plan Inmobiliario potenciará la actividad logística y de carga y creará nuevas áreas de actividad hotelera, oficinas y congresos
El ministro de Fomento, Iñigo de la Serna, ha presentado esta mañana el Plan Director del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas 2017-2026, que contempla todas las actuaciones e inversiones previstas para los próximos 10 años y que supone una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el periodo.

Todas estas actuaciones suponen una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el período 2017-2026, de los cuales 530 millonescorresponden al primer período en los años 2017-2021 y el resto, 1.041 millones, al segundo período, de 2022 a 2026.

En virtud de este plan se adaptarán las infraestructuras a la demanda de tráfico esperada, de manera que se garantice el aumento de capacidad de las instalaciones para atender hasta 80 millones de pasajeros, y también al nuevo perfil del pasajero y al incremento de aeronaves de gran tamaño.

El Plan Director se estructurará en base a 5 objetivos principales:
• Adaptar las infraestructuras a la demanda de tráfico prevista con el fin de no limitar el desarrollo del aeropuerto.
• Garantizar unos elevados niveles de conectividad para mantener una posición de liderazgo como destino turístico.
• Modernizar y potenciar la calidad de las infraestructuras, mejorando además la experiencia del pasajero y la calidad percibida por las aerolíneas.
• Fomentar la intermodalidad, mejorando el acceso en transporte público.
• Lograr un equilibrio entre el desarrollo de la actividad y el respeto al entorno.

Teniendo en cuenta estos objetivos, y como ha señalado De la Serna, el Plan 2017-2026 incluye una ampliación para el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas hasta dotarlo de una capacidad para atender a 80 millones de pasajeros. Es importante destacar que el volumen de tráfico de pasajeros ha subido en los últimos 10 años hasta los 53,4 millones a cierre de 2017 y que la tipología del pasajero, así como el tamaño de la flota del aeropuerto, han variado también considerablemente.

En este sentido, la cuota de tráfico internacional de pasajeros ha pasado de 29 millones en 2007 (el 56% del tráfico comercial) a 38,5 millones de pasajeros internacionales en 2017 (el 72% del tráfico comercial). Por su parte, la flota de aeronaves de gran tamaño se ha doblado en los últimos 10 años.

Con el objetivo de adaptarse a esta nueva tipología, Aena llevará a cabo actuaciones en el conjunto de las áreas terminales del aeropuerto.

Renovación T123
La renovación de las terminales T123 tiene como finalidad la mejora de las mismas y la adaptación de las infraestructuras a la evolución esperada de la demanda de tráfico hasta 2025 (crecimiento de largo radio, aviones de mayor tamaño o nuevos requerimientos de seguridad).

De esta manera, se ofrecerá a pasajeros y aerolíneas una mayor facilidad y eficiencia para realizar vuelos de conexión, se mejorarán las calidades constructivas de la infraestructura y se renovarán los equipamientos. Entre estas acciones de remodelación destaca la ampliación del vestíbulo de Salidas y la modernización de las salas de recogida de equipaje de la T1; el nuevo equipamiento en las zonas de facturación y ampliación de filtros de seguridad de la T1 y T2, y la modernización de acabados y calidades en las áreas de embarque de las terminales T123 en su conjunto.

Actuaciones en la T4
En cuanto a la terminal T4, se llevará a cabo la ampliación de la zona de facturación y del área de seguridad. Además, se prolongará el edificio T4S (Terminal Satélite) hacia el norte para habilitar hasta 7 nuevos estacionamientos Wide Body (de gran tamaño) intercontinentales en contacto y se construirá una nueva plataforma de remotos para 6 nuevos puestos de estacionamiento con capacidad para 2 aeronaves tipo F (A380 o similares) y 4 tipo E (A340 o similares).

Inversión total del plan
Todas estas actuaciones suponen una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el período 2017-2026, de los cuales 530 millones corresponden al primer período en los años 2017-2021 y el resto, 1.041 millones, al segundo período, de 2022 a 2026.

Desarrollo inmobiliario
Como parte complementaria de este Plan Director se desarrollará, como ya ha anunciado el ministro, un Plan Inmobiliario que actuará como foco de atracción de tráfico y de servicio, potenciando la actividad logística y de carga, y que creará nuevas áreas de actividad hotelera, de oficinas y de congresos.

El Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas en datos
El Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas registró en 2017 un récord histórico con 53,4 millones de pasajeros, lo que representa un crecimiento del 5,9%. Hasta febrero de 2018, el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas ha registrado 50 meses consecutivos de crecimiento de pasajeros.

El aeropuerto ocupa la 5ª posición de la Unión Europea en cuanto a número de pasajeros y se encuentra en el Top 20 de los grandes hubs mundiales, en el puesto décimo octavo por volumen de conexiones. Consolidado como la principal puerta de conexión aérea entre Europa y Latinoamérica (25% de cuota de mercado), en 2017 el tráfico de pasajeros con esta región ascendió a 7,5 millones de viajeros.

Se trata de una infraestructura fundamental que influye de manera directa en la economía, no sólo de la Comunidad de Madrid, sino de toda España.

Muestra de ello es el número de empleos creados por la actividad aeroportuaria en nuestro país, 305.000, de los cuales un 36% se genera en la Comunidad de Madrid. La actividad del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas representa el 9,3% del PIB de la región."
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: tom_sawyer on October 04, 2018, 10:34:30 PM
Quote from: tom_sawyer on November 08, 2017, 03:50:09 PM
Polonia va investi 9,6 miliarde de dolari într-un aeroport capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an

De ce vrea Polonia să construiască cel mai mare aeroport din Europa. ,,Europa Centrală are nevoie de un hub aerian adecvat."

CEO-ul LOT Polish Airlines spune că firma şi ţara sa au nevoie de un hub aerian modern pentru a deservi Varşovia, aflată la 40 de km est de Baranow. În locul modestelor clă­diri săteşti, acesta vrea terminale, han­gare şi piste, un proiect de 70 miliarde de zloţi (19 miliarde dolari) care să facă faţă unui număr de 45 milioane de pasageri pe an şi să rivalizeze cu marile aeroporturi europene.

Noul aeroport, care ar fi localizat la 15 minute de gara din Varşovia, are o importanţă vitală în ceea ce priveşte ambiţiile LOT de a tripla traficul de pasageri şi de a-şi creşte serviciile de cursă lungă către Asia şi Americi. Construcţia urmează să înceapă în 2021, după ce guvernul va cumpăra terenul din Baranow şi orăşelele apropiate, iar zborurile vor fi lansate în 2027. În următoarele faze vor fi adă­ugate noi piste şi terminale, cres­când capacitatea la 100 milioane de pasa­geri pe an, peste cea a Heathrow, cel mai aglomerat aeroport din Europa.

Scepticii spun că banii angajaţi în proiect ar fi mai bine cheltuiţi pe autostrăzi, căi ferate şi upgradarea bazei LOT şi a unui alt aeroport situate la 40 km nord de Varşovia. Prima fază a proiectului va costa 35 miliarde de zloţi (8,20 mld euro), sau peste 10% din bugetul naţional pe acest an. O parte din bani va veni de la UE, dar guvernul spune că ar putea la rândul său emite titluri de datorie.

Unii consideră ideea stupidă, iar locuitorii Baranow au votat împotriva planului. Guvernul insistă însă că proiectul este unul solid şi că va merge mai departe. Pentru Milczarski şi liderii guvernului, construirea unei noi facilităţi reprezintă cea mai bună cale de a asigura rolul LOT, şi al Poloniei, în cadrul economiei mondiale.

ZF (https://www.zf.ro/auto/de-ce-vrea-polonia-sa-construiasca-cel-mai-mare-aeroport-din-europa-europa-centrala-are-nevoie-de-un-hub-aerian-adecvat-17542534)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: simotm on January 08, 2019, 07:57:51 PM
Doar un amanunt in ce priveste aeroportul Chopin din capitala Poloniei. .. CEO-ul companiei Chopin Airport Development Sp. z o.o. se numeste Gheorghe Marian Cristescu.

LOT-ul a crescut destul de mult in ultimii ani. In ce priveste relatia PL-RO, daca pana acum 3-4ani erau curse LOT doar spre Bucuresti, acum au curse si pe Cluj. Prin cursa de CJ au clienti romani care merg mai departe spre tarile nordice (ex Suedia, Danemarca etc).

Legat de sistemul integrat de transport(aerian-feroviar-rutier) , cu siguranta sunt peste Ro. CFR-ul lor (PKP) nu se compara cu CFR-ul nostru. Doar ca un fapt divers intr-un tren de clasa a 2a unde aparea un anunt in 2 limbi - poloneza si engleza, prin care erau informati calatorii fara bilet ca il pot cumpara de la nas care este in primul vagon. Pretul era cel standard si se putea face plata cu cardul....

Daca noul aeroport se va face intre Łódź si Varsovia, au acces la autostrada catre Poznan(vestul Poloniei) si Germania , Gdansk(nord) si in viitor spre Cracovia (sud), fiind la cca 3 ore de fiecare(cu masina).
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on January 26, 2019, 08:33:43 AM
Mda. Romania iar ramane de caruta. Stiu, nu e trafic, suntem mai prosti, avem ciunga-n par.




Budapesta, prima destinatie europeana Shanghai Airlines

Ruta Shanghai – Budapesta va fi deschisa in iunie, iar zborurile vor fi operate de Shanghai Airlines (divizie China Eastern Airlines) de 4 ori / saptamana cu 787-9 Dreamliner. Anuntul a fost facut de guvernul chinez, insa operatorul chinez nu a comunicat inca orarul zborurilor. Stim doar ca ruta va fi operata de 4 ori / saptamana cu Boeing-uri 787-9 Dreamliner ce ofera 285 de locuri: 4 la First Class, 26 in Business, 28 in Premium Economy si 227 in Economy. Shanghai Airlines are momentan 3 Boeing-uri 787-9 in flota. In prezent, LOT este singurul operator care ofera zboruri cu 787 din Budapesta, catre New York si Chicago.

Fondata in 1985, Shanghai Airlines a fuzionat cu China Eastern in iunie 2009 si este membru al aliantei SkyTeam. Cu sediul in Shanghai, compania este detinuta 100% de China Eastern, insa brand-ul si operatiunile au ramas distincte. Shanghai Airlines deserveste 140 de destinatii interne si internationale cu o flota compusa din 105 avioane: 5x Airbus A330, 97 de Boeing-uri 737 si trei Boeing-uri 787-9 Dreamliner.

Aeronews (http://aeronews.ro/video-budapesta-prima-destinatie-europeana-shanghai-airlines/)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Ionut on February 06, 2019, 06:06:32 PM
Ritmul de creștere a transportului aerian de pasageri și de marfă în Europa a încetinit în 2018

Ritmul de creștere a numărului de pasageri înregistrați la aeroporturile europene precum și traficul aerian de marfă a încetinit semnificativ în 2018, a anunțat miercuri Consiliul Internațional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe), avertizând că incertitudinile cu privire la economia mondială și Brexit ar putea afecta și performanțele din acest an, transmite Reuters. Traficul de pasageri la aeroporturile din Europa a crescut cu 6,1% anul trecut, până la un număr record de 2,34 miliarde, însă este vorba de un avans mai mic față de cel de 8,5% înregistrat în 2017, scrie Agerpres.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ritmul-de-crestere-a-transportului-aerian-de-pasageri-si-de-marfa-in-europa-a-incetinit-in-2018-18841970)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: bogdymol on April 25, 2019, 07:33:34 PM
Nu are legatura cu Romania, dar proiectul acesta este unul din cele mai mari esecuri in domeniul constructiilor:

https://www.youtube.com/watch?v=ll58ZrIupKA
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: reed on September 29, 2019, 03:51:41 PM
Aeroportul din Madrid,Aeroportul e enorm,t1.2.3 fiind pentru curse in general Scurte si medii, t4 fiind pentru curse lungi,aflându-se la 2 statii de metrou de celelalte terminale.
T4 are in componenta T4s(satelit) ajungandu-se acolo cu un metrou gen light rail(separat de metroul orasului)
Am citit ca s-au dat in folosinta in 2006,costand 70 mil euro pentru trafic de 70 mil pax/an

Terminal 4s(satelit)
(https://i.imgur.com/31rMy6ch.jpg) (https://i.imgur.com/31rMy6c.jpg)

Terminal 4
(https://i.imgur.com/F3XRXrrh.jpg) (https://i.imgur.com/F3XRXrr.jpg)

T4
(https://i.imgur.com/VYgbWFEh.jpg) (https://i.imgur.com/VYgbWFE.jpg)

T4
(https://i.imgur.com/ks7foueh.jpg) (https://i.imgur.com/ks7foue.jpg)

Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: voicul on April 30, 2020, 10:27:33 AM
Mai intarzie si altii cu anii.

După 9 ani de întârzieri și 6 termene ratate, unul dintre cele mai controversate proiecte din Germania va fi inaugurat

Mult așteptatul aeroport Brandenburg din Berlin va fi deschis pe 31 octombrie 2020, cu 9 ani întârziere față de termenul inițial, programat în martie 2011, informează BBC.

Finalizarea aeroportului Berlin-Brandenburg a fost întârziată aproape 10 ani, însă acum autoritățile sunt pregătite să dea undă verde construcției. Inițial, acesta urma să preia traficul de pe aeroporturile Tegel și Schönefeld, însă acum Schönefeld urmează să fie extins din cauza numărului mare de pasageri, iar Tegel s-ar putea să rămână în activitate.

Construcția aeroportului Brandenburg, aflat la sud de Schönefeld, a început în 2006 și trebuia să dureze 5 ani. Un amestec de greșeli de proiectare și scandaluri a transformat aeroportul într-o rușine națională, după ce șase termene de inaugurare au fost ratate succesiv.

Principalele probleme au fost:

- proiectul terminalului realizat de arhitectul Meinhard von Gerkan a trebuit refăcut cu o capacitate dublă, pentru că beneficiarul a dorit mai mult spațiu pentru magazine

- o companie implicată în proiect a dat faliment

- au existat probleme cu aspersoarele, ușile antifoc și cablajele, iar costurile au crescut

- un scandal de corupție

- s-a descoperit că aeroportul nu va mai fi suficient de mare până la momentul inaugurării

Acum, compania de certificare TÜV a acordat aeroportului calificativul de trecere. Urmează să fie efectuate testele operaționale și obținerea avizelor aviatice, însă autoritățile germane spun că nimic nu va mai sta în calea unui inaugurări la toamnă.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/dupa-9-ani-de-intarzieri-si-6-termene-ratate-unul-dintre-cele-mai-controversate-proiecte-din-germania-va-fi-inaugurat-1299323
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: Bulwyn on June 17, 2020, 11:51:37 AM
Refacerea pistei de aterizare/decolare al aeroportului Köln/Bonn:

https://youtu.be/Kc_covG91Zk
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: lupu.irimie on August 28, 2020, 07:44:56 PM
Regenerarea pistei 18L 36R a aeroportului Adolfo Suárez Madrid-Barajas. Constructor: Ferrovial Agroman!

https://www.youtube.com/watch?v=RmQx-JO8CSM (https://www.youtube.com/watch?v=RmQx-JO8CSM)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: TibiV on August 29, 2020, 12:58:08 PM
:jawdrop:

Spaniolii este niste fraieri...

Daca erau in Romania, faceau niste licitatii beton-asfalt, sa nu dureze doar 2 zile si jumatate.
Minimum 3 luni, sa manance si gura lor ceva...  :(
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: lupu.irimie on September 24, 2020, 02:57:16 PM
@TibiV au tras astia in 5 zile, 70.000 tone asfalt flexibil. Au lucrat cu 11 masini de frezat, 4 statii de aglomerat asfaltic (doua instalate in interiorul aeroportului.
10 equipamente de depus si intins asfaltul si peste 130 camioane.
Printre altele au mai schimbat 240 kilómetri de cablu primar de balizaj, 21 kilometri de cablu secundar si 2.000 de balize. Au mai schimbat sau imbunatatit peste 2.000 elemente gen guri de canalizare, semnalizarea si galerí subterane.  :o :o :o :o :o :o
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: voicul on November 01, 2020, 09:40:07 AM
În plină pandemie și cu o întârziere de nouă ani, în Berlin s-a inaugurat noul aeroport. Activiștii au protestat în costum de pinguin

În Berlin a fost inaugurat noul aeroport după nouă ani de întârziere. 6 miliarde de euro a costat Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt. Activiştii au protestat îmbrăcaţi în pinguini.

Noul aeroport ,,aterizează" la Berlin cu nouă ani întârziere şi cu un buget care îl depăşeşte mult pe cel iniţial. Au început lucrările pentru Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt în 2006 şi ar fi trebuit să fie gata în 2011. De şase ori au amânat autorităţile deschiderea aeroportului de şase miliarde de euro.

Şi când în sfârşit a fost dat în folosinţă, se întâmplă în mijlocul unei pandemii, zborurile sunt puţine şi toată industria aviatică o duce rău.

,,În sfârşit putem da aeroportul în folosinţă. Berlin şi Brandenburg au o nouă poartă către lume. A fost un drum lung, nu a fost uşor, toţi cei care sunt azi aici ştiu asta. De aceea nu petrecem azi, doar deschidem", spune Engelbert Luetke Daldrup, CEO Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt.

Despre activisti pe:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/in-plina-pandemie-si-cu-o-intarziere-de-noua-ani-in-berlin-s-a-inaugurat-noul-aeroport-activistii-au-protestat-in-costum-de-pinguin-1394324
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: b1 on December 06, 2021, 04:03:48 PM
London Luton Airport expansion plans approved

Plans to expand London Luton Airport have been approved by the local council. Under the plans, 1M more passengers will make their way through the UK's fifth busiest airport each year. It means London Luton Airport would be able to handle 19M people a year, up from 18M. A second phase to increase capacity to 32M, including the creation of a new terminal, is still in the pipeline for the future.

Amendments to the current noise contours were also approved. As ground for approval, London Luton Airport Operations commissioned reports into the expansion's effect on noise, air quality, waste, energy, ecology, ground water and landscape. The organisation has promised to take measures to mitigate the changes where necessary. The creation of the autonomous Luton Dart rail system will also aid in reducing noise and pollution on by cutting road congestion. It will ferry passengers from Luton Parkway train station to the airport in under four minutes, meaning passengers can reach the airport from London St Pancras in under 30 minutes.

The Dart has been constructed to allow it to be easily extended should Luton Airport's second expansion phase progress.

Groups including Harpenden Sky, St Albans Aircraft Noise Defence (Stand), Harpenden Society and St Albans Quieter Skies (STAQS) have all vocally opposed the plans.

Stop Low Flights from Luton said: "People living in this area accept there is an airport nearby but we don't accept that the airport has carte blanche to disregard its planning conditions and impose an increase in noise burden on our communities."

Jane Timmis, Conservative Dacorum Borough councillor for Watling ward, said there was no need for the airport to expand further "especially in light of recent pandemic and catastrophic climate change effects".

Sursa. (https://www.newcivilengineer.com/latest/london-luton-airport-expansion-plans-approved-02-12-2021/)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: b1 on December 07, 2021, 09:22:17 PM
Aeroportul Frankfurt: (https://www.flightradar24.com/data/airports/fra)
https://www.youtube.com/watch?v=4O9SEf2LMfM
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: b1 on December 09, 2021, 05:01:02 PM
Madeira Airport: (https://www.flightradar24.com/data/airports/fnc)
https://www.youtube.com/watch?v=COtZ1h8R9m4
https://www.youtube.com/watch?v=mzXaTT8DWkc
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: b1 on December 21, 2021, 12:35:26 PM
Berlin's troubled Brandenburg Airport still in crisis one year after opening

(https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/q_auto,w_900,c_fill,g_auto,h_506,ar_16:9/http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F201029225108-ber-berlin-1.jpg)

(https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/q_auto,w_900,c_fill,g_auto,h_506,ar_16:9/http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F201029225129-ber-berlin-3.jpg)

After nearly a decade of delays and billions of euros over budget, Berlin's long-awaited airport, Berlin-Brandenburg, finally opened on October 31, 2020.

But turbulence has continued for BER during its first year of operation, with a long list of problems and passenger complaints: lengthy check-in and security lines; confusing layout and signage; cramped, dirty bathrooms; and bacteria found in drinking water, just to name a few.

Most recently, a fire alarm on November 5, which was possibly triggered by a passenger smoking in a restroom, resulted in an evacuation and, for many passengers, another security check mandated by the federal police, even if they had already been screened. Although many departures were held back to accommodate the delay, travelers still missed their flights.

That was preceded by another challenging situation in early October during Germany's fall school holidays, a popular travel time for locals. Hours-long check-in and security lines again led to missed flights and irate passengers, some venting their frustrations on social media with videos and photos of lines snaking through the airport. Others reported long waits for baggage pickup.

The airport, which is owned by the federal government and states of Berlin and Brandenburg, also faces a financial crisis. With passenger numbers a fraction of pre-pandemic figures, the company lost approximately $1.16 billion in 2020, with more high losses expected in coming years. By 2026, BER will require an additional 2.4 billion euros. "We need money quickly," CEO Aletta von Massenbach recently told German newspaper Tagesspiegel.

Perhaps not surprisingly, a parody Twitter account popped up in November "supporting Berlin Airport in apologizing to travelers."

Staffing shortages and pandemic challenges:
During an interview at BER, airport spokesperson Jan-Peter Haack acknowledged the problems and emphasized that management and staff are diligently working on improving the passenger experience. "We had some days [where] we faced issues, and we didn't provide the service that travelers should get," Haack told CNN.

Haack pointed to several underlying factors behind long wait times, most notably staff shortages caused by the pandemic and a time-consuming, complex check-in process due to vaccine documentation and entry restrictions. As with other sectors of a decimated travel industry, many airport employees left for other jobs during the pandemic. Hiring new employees is even more difficult under strict government regulations regarding furloughs, Haack explained.

Matching labor needs to dynamic passenger volumes also has been a challenge. During the busy fall holiday period, BER anticipated it would see more than 900,000 passengers between October 8 and October 24. That Friday, October 8, the airport experienced its highest one-day passenger total, with some 67,000 travelers. However, the longest lines and other issues happened the following day, when there were fewer passengers (about 55,000) but also fewer staff because of shortages like employees calling in sick, Haack said.

"So we could see that it was a problem of the process and staff [shortages], not the infrastructure," Haack said. "It is a problem at the airport for all of our partners together. And we have to work with it together to improve. Of course we do work on that. And this issue is happening at airports around the world and airports all over Germany."

In addition, Swissport, one of the companies that provides ground services at BER, made several adjustments to operations following that weekend. The company dispatched a management team to the airport, ramped up its ground handling staff by 50 for a total of about 540 employees and adjusted shift schedules "to reduce the strain on our operation," Swissport told CNN via email. "Swissport is in a regular dialogue and close exchange with its customers and partners at Berlin Airport. The aim is to jointly improve the services for airlines and passengers."

However, some passengers have already lost patience with BER. Kunal Saigal, a professor at a private university in Berlin, described the airport as "absolute chaos" in early September when he, his wife, and their one-year-old son arrived the recommended three hours before their Lufthansa flight to New Delhi to visit family.

Navigating the lengthy check-in and security lines took hours, and airline and security staff were unfriendly and unhelpful, Saigal said. The family ended up missing their flight, which Lufthansa staff rebooked at no charge for the following day. Still, Saigal estimates he lost about $340 for required Covid tests and taxis to and from the airport, which he's received no reimbursement for.

The experience has left him hesitant to fly out of BER again -- and nostalgic for its now-closed predecessor, Berlin Tegel, the outdated but beloved Cold War relic.

"You could pull up your car at the curb and walk to your gate in two minutes and be at the boarding gate in 10 minutes," Saigal said. "It was so much more efficient, and Germans are very big on this efficiency aspect. That was truly efficient. This is the exact opposite."

Ian Clark, a Berlin-based bank accountant who has lived in Europe since 2018, so far hasn't missed any of his three departures out of BER. Nevertheless, the lengthy queues and overall frustration he has experienced have him rethinking options for future travel, in addition to what he'll advise family members who visit him in the future.

"I will do everything that I can in the future to avoid Berlin airport because I just don't want to deal with the stress," Clark said. "If I do miss my flight or I don't miss my flight, I'm going to be stressed out about it either way because of just how terrible it is."

'We definitely have empathy':
Haack said airport staff take such complaints seriously. "I would say to those people, number one, that we definitely have empathy," he told CNN. "And maybe you will try to give it [another] shot. We are improving hopefully every day."

Initiatives on that front include a task force, known as the BER Team, which was implemented during the fall holiday period and spans about 40 employees per day across security, check-in and baggage handling to help fill the gaps and assist passengers, Haack said. The program will start again in mid-December to try to ensure a smooth experience for holiday travelers.

In addition, Haack said BER is also focused on improving the security screening process -- another common passenger complaint. Until recently, there was very limited space for passengers to unload laptops and liquids before entering the scanning equipment, leading to bottlenecks and slow-moving lines. Haack said extra tables have now been added to some security lines to provide more room and speed up the process.

Whether such measures played a role or not, there were almost no lines on a recent Friday afternoon at BER's security or check-in areas, even for budget carriers where long queues are common. Security required less than 10 minutes to get through, even with a pat-down. Staff, from an agent at the information desk to security agents to restaurant personnel, were friendly and helpful.

However, some bathrooms were dirty, with broken bag hooks in stalls and water puddling across sink counters. Several moving walkways weren't in operation. And, in perhaps the most glaring reminder that BER's infrastructure dates to another era, portable charging stations, instead of the in-seat power outlets standard at many modern airports, stood at some boarding areas.

Haack said the lack of outlets is another common passenger complaint. He explained that airport officials were aware of the issue during the construction process but decided to proceed regardless in order to avoid further delays in opening BER. A fix is in the budget, he said, but taking precedence are more pressing issues, such as preparing for holiday travelers.

Berlin's airports past and present:
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Map_of_Berlin_airports.svg/1280px-Map_of_Berlin_airports.svg.png)

'Not a nightmare for everyone':
Indeed, BER faces its next big test with the upcoming holiday travel season. Since December 1, the airport has been operating two parallel runways (before that, it was alternating them, except for a brief period following its opening). It's hoped this development will improve flexibility and "stabilize air traffic" in case of winter weather disruptions, such as one runway requiring de-icing, Haack said.

In addition, based on passenger feedback, management has also installed more seating in waiting areas, adjusted cleaning schedules and improved navigation, Haack added.

By end of March 2022, before the busy Easter holiday week, the airport aims to open Terminal 2, which has remained closed because of low passenger numbers. "We'll maybe have a soft launch before, with maybe one flight a day, two flights, so you can be sure when you really need the extra facilities it works smoothly," Haack said.

BER estimates it will have seen 10 million travelers in 2021 -- less than a third of its predecessors, Tegel and Schönefeld, combined in 2019. But not all passengers are disgruntled. Jenn M. Choi, a Berlin-based empowerment coach and writer who has traveled twice from BER with her husband and baby son, says she was "shocked" by how smooth both her experiences were after reading so many complaints on social media and elsewhere.

Choi says her family had no issues with the check-in or security processes, even with a stroller as bulky baggage. Furthermore, an airport staffer sought them out to point out the security line dedicated to families and passengers with disabilities. "That just made the experience feel, to be honest, pretty VIP," Choi told CNN.

Choi was also impressed by the dedicated, spacious family bathrooms. And while she understands the frustrations of many other travelers, she also points out that "the airport isn't a nightmare for everyone."

Sursa. (https://edition.cnn.com/travel/article/berlin-brandenburg-airport-one-year-on/index.html)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: dr4qul4 on January 24, 2022, 09:17:29 PM
Un acoperiș al aeroportului cargo din Istanbul s-a prăbușit din cauza zăpezii.
Mai rau e ca din imagini se observa oameni prinsi sub daramaturi.
video (https://twitter.com/i/status/1485634178200875010)
video youtube (https://youtu.be/FIkutMhR6sk)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: b1 on March 08, 2022, 09:10:22 PM
HEAVY Arrivals, Amsterdam Schiphol Airport (AMS) (https://www.flightradar24.com/data/airports/ams):
https://www.youtube.com/watch?v=mtBYzftHOBY&t=1069s&ab_channel=PilotSanderHD
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: reed on May 18, 2022, 11:28:02 AM
Aeroportul Lisabona"Humberto Delgado"
Podul Vasco da Gama
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=38.815227,-9.117967)
(https://i.imgur.com/D9fHPtih.jpg) (https://i.imgur.com/D9fHPti.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=38.76964,-9.128536972222223)
(https://i.imgur.com/NEyXdyoh.jpg) (https://i.imgur.com/NEyXdyo.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=38.770258999999996,-9.128391972222223)
(https://i.imgur.com/bZfQYMvh.jpg) (https://i.imgur.com/bZfQYMv.jpg)


Aeroportul Paris "Charles de Gaulle"
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.006549972222224,2.5793229999999996)
(https://i.imgur.com/RngP5a7h.jpg) (https://i.imgur.com/RngP5a7.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.006065972222224,2.590533)
(https://i.imgur.com/Kd9fLwMh.jpg) (https://i.imgur.com/Kd9fLwM.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.00770297222222,2.5903649722222224)
(https://i.imgur.com/5U3d9gXh.jpg) (https://i.imgur.com/5U3d9gX.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.00770297222222,2.5903649722222224)
(https://i.imgur.com/OqOLMwrh.jpg) (https://i.imgur.com/OqOLMwr.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.007703972222224,2.590348)
(https://i.imgur.com/YHfIAmAh.jpg) (https://i.imgur.com/YHfIAmA.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.006666,2.5905469722222225)
(https://i.imgur.com/EIeFlOrh.jpg) (https://i.imgur.com/EIeFlOr.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: RaduC on August 24, 2022, 01:43:24 PM
Miercuri, 24 August 2022, are loc zborul inaugural al pistei nordice a aeroportului internațional Dublin.

Evenimentul poate fi urmărit live pe Youtube, începând cu ora 14.00, ora României.

Link la video în comunicatul oficial:

https://www.dublinairport.com/corporate/north-runway/latest-news/2022/08/23/watch-north-runway-s-first-flight-online#.YwU_6sZUzJc.linkedin
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: reed on October 10, 2022, 08:09:37 PM
Lyon-Saint Exupéry Airport Terminal 1
Inceput in 2014,terminat in 2018.Extraordinara arhitectura si cum ar trebui sa arate un modul intermodal pentru tren construit in ziua de astazi

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.717961111111116,5.077236111111111)
(https://i.imgur.com/cLZZIdkh.jpg) (https://i.imgur.com/cLZZIdk.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.71792222222222,5.0775749999999995)
(https://i.imgur.com/oGDADd1h.jpg) (https://i.imgur.com/oGDADd1.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.71765277777778,5.0763)
(https://i.imgur.com/zSOy8XCh.jpg) (https://i.imgur.com/zSOy8XC.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.71908611111111,5.077083333333333)
(https://i.imgur.com/UZ6KGEYh.jpg) (https://i.imgur.com/UZ6KGEY.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.71884444444444,5.076175)
(https://i.imgur.com/ASiT22Kh.jpg) (https://i.imgur.com/ASiT22K.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.72000555555556,5.079108333333333)
(https://i.imgur.com/2i3lPajh.jpg) (https://i.imgur.com/2i3lPaj.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.719613888888894,5.077733333333333)
(https://i.imgur.com/iD9oBJBh.jpg) (https://i.imgur.com/iD9oBJB.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.72159722222222,5.074308333333333)
(https://i.imgur.com/OzRx5a7h.jpg) (https://i.imgur.com/OzRx5a7.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=45.724627777777776,5.079558333333333)
(https://i.imgur.com/XwUQ4lsh.jpg) (https://i.imgur.com/XwUQ4ls.jpg)

Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: rota on November 16, 2022, 01:45:28 PM
poate ne inspiram si noi de la polonezi:

(https://i.imgur.com/QMCefXq.jpg)
Poland is constructing an entire new airport from scratch. With the capacity to handle 40M passengers a year when it first opens, the Centralny Port Komunikacyjny (CPK) airport will be located 37-kilometres west of Warsaw.
Designed by a Foster + Partners and Buro Happold-led consortium as a symbolic gateway to Poland, the new facility aims to bring air, rail and road together while "reflecting the country's national identity and providing exceptional passenger experience". Its terminal structures are intended to be built and operated sustainably, with many of their components prefabricated

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Sursa (https://www.facebook.com/TheB1M)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: reed on March 07, 2023, 10:09:31 AM
Aeroportul Sofia
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=42.688872222222216,23.414494444444443)
(https://i.imgur.com/hk0vieAh.jpg) (https://i.imgur.com/hk0vieA.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=42.68837222222222,23.41393611111111)
(https://i.imgur.com/MYH5jjhh.jpg) (https://i.imgur.com/MYH5jjh.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=42.68438055555555,23.40929722222222)
(https://i.imgur.com/VuaC2EQh.jpg) (https://i.imgur.com/VuaC2EQ.jpg)

Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: kitsune on September 27, 2023, 01:23:05 AM
Am descoperit din greșeală că la Zurich poți merge pe acoperiș să te uiți la avioane. Terminalul E



(https://i.imgur.com/msRvQweh.jpg) (https://i.imgur.com/msRvQwe.jpg)


(https://i.imgur.com/FwIVgj4h.jpg) (https://i.imgur.com/FwIVgj4.jpg)


(https://i.imgur.com/MGrJ867h.jpg) (https://i.imgur.com/MGrJ867.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Aeroporturile Europei
Post by: misiekwas on October 17, 2023, 11:33:14 AM
Rezultatul de alegerii in Polonia practic garantează ca proiectul CPK va fi abandonat, cel puțin în varianta lui megalomanica actuala. Proiectul niciodată nu a fost popular și mai degrabă a fost o metoda de a găsi niște sinecuri politice și a deturna bani către partid.