Forum PeUndeMerg.ro

In lumea larga => Europa => Urban => Topic started by: Ionut on October 15, 2016, 09:45:57 AM

Title: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on October 15, 2016, 09:45:57 AM
Discutam aici despre retelele de transport in comun de suprafata (tramvai, autobuz, troleibuz, light rail) din orasele europene.
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on October 19, 2016, 07:26:38 AM
Marii constructori europeni caută soluții pentru autobuze nepoluante

Pentru a beneficia de toate avantajele transportului electric, dar cu investiţii minime în infrastructură, autobuzele electrice cu baterii sunt din ce în ce mai căutate în ultimii ani.

Toate companiile producătoare au dezvoltat un prototip de autobuz electric, iar unele companii chiar s-au specializat pe acest segment, cum este cazul companiei chineze BYD sau cel al companiei americane Proterra, potrivit datelor ETL Business Plus. Acţionate de un motor electric, autobuzele electrice nu produc niciun fel de poluare  locală. Dacă energia folosită este obţinută prin metode regenerabile, acest tip de transport nu va genera emisii nici în locul de producere a energiei, rezultând un transport aproape 100% ecologic.

Există deja mai multe tipuri de autobuze electrice şi încă şi mai multe tipuri de autobuze electrice hibride. Autobuzele complet electrice pot fi grupate în două mari categorii: cele cu alimentare rapidă, pe traseu, şi cele cu alimentare de timp lung, în depouri, de obicei pe timpul nopţii. Există şi prototipuri care combină cele două opţiuni, cu încărcare pe timpul nopţii şi completarea bateriei pe traseu.

Principalele eforturi sunt îndreptate astăzi către asigurarea unei autonomii cât mai mari, acesta fiind de fapt principalul dezavantaj faţă de autobuzele alimentate cu combustibili.  Autonomia, şi mai departe şi flexibilitatea operării acestor autobuze, este condiţionată de infrastructură de reîncărcare. Încărcarea rapidă se face pe traseu, în staţii sau la capetele de linii, fie printr-un sistem aerian, care încarcă prin plafonul autobuzului, fie printr-un sistem la nivelul solului.

Din prima categorie fac parte autobuze dezvoltate de Siemens, de Volvo, de Solaris sau de compania americană Ebus, în timp ce din cea de-a doua fac parte autobuze precum cele produse de BYD, SOR, Bollore şi altele, mai reiese din datele ETL Business Plus, care citează un studiu realizat împreună cu Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană.

Liniile de autobuz electrice implementate până în acest moment au un caracter experimental, dar vor fi din ce în ce mai folosite în Europa pe măsură ce piaţa se va maturiza. Ele necesită, în condiţiile actuale de traffic, o rută cu bandă separată pentru a limita posibilitatea unor probleme de întârziere în trafic.

În prezent, există un proiect - ZeUS (Zero Emission Urban Bus System), dezvoltat la nivel european, care studiază implementarea mai multor tipuri de autobuze electrice în 10 reţele de transport public din Europa. Proiectul, cu un buget de 22,5 milioane de euro, îşi propune să reprezinte principala platforma de testare şi promovare a autobuzelor electrice în Europa, conform datelor citate.

Capital (http://www.capital.ro/autobuzele-electrice-cu-baterii-un-transport-aproape-100-ecolog.html)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 05, 2016, 09:08:57 AM
Alstom si Carbone 4 demonstreaza impactul scazut al tramvaiului asupra mediului

Alstom si compania de consultanta Carbone 4 au prezentat rezultatele unui studiu care demonstreaza ca tramvaiele au un impact asupra mediului mai scazut decat sistemele de transport rapid cu autobuzul (BRT). Acest studiu a fost publicat inainte de COP22 care va avea loc in Marrakech, Maroc, si unde Alstom este participant. Tramvaiul, de exemplu, a fost identificat ca fiind unul dintre cele mai verzi moduri de transport datorita impactului sau scazut asupra mediului atunci cand este in operare. Studiul realizat de Alstom si Carbone 4 compara amprenta de dioxid de carbon a tramvaielor si sistemelor BRT si permite o mai buna intelegere a performantei lor comparative de-a lungul intregului ciclu de viata incluzand constructia, operarea si intretinerea celor doua sisteme.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/alstom.jpg)

O analiza realizata pe o linie obisnuita de 10 km operata in Belgia demonstreaza ca pentru o capacitate de transport echivalenta, de-a lungul a 30 de ani de viata, un sistem de tramvai genereaza aproape jumatate din cantitatea de CO2 emisa de un sistem BRT operat cu autobuze diesel si cu aprox. 30% mai putin CO2 decat un sistem BRT operat cu autobuze hibrid.

„In cadrul Alstom, lucram in mod constant pentru a promova transportul durabil si facem eforturi pentru a reduce costurile operationale cu energia in beneficiul clientilor si pentru a reduce amprenta de dioxid de carbon a transportului. Studiul realizat cu Carbone 4 demonstreaza faptul ca sistemele feroviare au un impact mai redus asupra mediului decat cele motorizate. De asemenea, analiza demonstreaza faptul ca un sistem optimizat precum Attractis, un sistem de transport cu tramvaiul integrat care este mai simplu de operat si mai eficient din punct de vedere financiar, poate reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon din faza de constructie, a declarat Cécile Texier, Director Dezvoltare Durabila in cadrul Alstom.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-si-carbone-4-demonstreaza-impactul-scazut-al-tramvaiului-asupra-mediului/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 08, 2016, 06:36:33 AM
Doar 1,2% din flota de autobuze din toată Europa este ”eco-friendly”

Flota de autobuze din Europa este pe motorină aproape 80%, în timp ce ”e-autobuzele” (n.r. - transport nepoluant) nu înseamnă mai mult de 1,2% din flota de autobuze din toată Europa, care înseamnă ”nimic”, spune Artur Perchel, manager al UITP pentru Europa Centrală şi de Est (asociaţie internaţională reprezentativă pentru transportul public în UE). ”Acum, totul se află în mâinile factorilor de decizie locali. Totuşi, luând în calcul costul unui autobuz electric, precum şi întreaga infrastructură necesară în jurul acestui proces, înţeleg că poate fi dificil să treci de la testarea unor autobuze electrice sau hibride la cumpărarea lor”, punctează Artur Perchel.

Varşovia, de exemplu, plănuieşte să cumpere 170 de autobuze ecologice între 2015-2020, în timp ce un alt oraş polonez Zielona Gora intenţionează să înlocuiască flota de 80 de autobuze cu autobuze electrice. ”Dacă ne uităm la imaginea de ansamblu, o să observăm că, prin intermediul unor tramvaie, căi ferate suburbane sau troleibuze, sectorul transportului public în Europa este deja foarte mult electrificat”, mai spune Perchel.

Capital (http://www.capital.ro/doar-12-din-flota-de-autobuze-din-toata-europa-este-sunt-eco-f.html)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 10, 2016, 07:46:31 AM
Franta: Caen la Mer cumpara 23 de tramvaie Citadis

Alstom va livra 23 de tramvaie pentru comunitatea din Caen la Mer, Franta, in cadrul unui contract de 52 de milioane de euro. Trenurile vor fi livrate incepand cu vara lui 2018, iar intrarea in serviciu comercial este programata pentru septembrie 2019. Prima comanda ar putea fi extinsa, prin exercitarea optiunilor, pentru a include pana la 9 tramvaie in plus pana in 2021. Tramvaiele vor rula pe toate cele trei linii noi, inlocuind tramvaiele existente pe liniile alocate.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/caen.png)

Avand o lungime de 33 de metri si 6 usi duble pe fiecare parte, tramvaiul Citadis X05 pentru Caen la Mer va fi capabil sa transporte peste 210 calatori. Va fi echipat 100% cu un sistem de iluminat pe baza de LED si va avea suprafete mari de sticla. O premiera in Franta vor fi prizele de reincarcare USB. Tramvaiele vor fi foarte eficiente din punct de vedere energetic si vor oferi un nivel ridicat de fiabilitate, garantand astfel o alternativa imbunatatita sistemului Caen la Mer existent.

Tramvaiul Caen la Mer ar putea deveni complet autonom din punct de vedere al alimentarii cu energie electrica datorita acoperisului sau special fara sa foloseasca infrastructura care afecteaza mediul urban. In 2019, un nou tramvai va circula pe sine din nordul catre sudul aglomeratiei Caen. Tramvaiele cu bandaje pneumatice, sau tramvaiele de pe sinele speciale, vor fi scoase din folosinta pentru a face loc acestui mod de transport eficient. De acum inainte, tramvaiele vor deservi Presqu’Île din Caen. Reteaua de tramvaie va fi extinsa pana in cartierul Hauts de l’Orne via scoala generala Marcel Pagnol.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/franta-caen-la-mer-cumpara-23-de-tramvaie-citadis/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 10, 2016, 07:48:37 AM
Noua extensie a tramvaiului din Cracovia primeste finantare

Banca Europeana de Investitii intentioneaza sa finanteze constructia a 3,7 km pentru extensia centurii interne a Cracoviei care include tuneluri si alte structuri si a unei linii de tramvai de 1,7 km. Costul total al proiectului este de 980 de milioane de zloti (227 milioane de euro) din care finantarea BEI propusa este de 400 de milioane de zloti (93 de milioane de euro). Conform estimarilor, proiectul este asteptat sa creasca utilizarea tramvaielor in Cracovia si va creste astfel cota de piata a transportului public.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/Krakow-tram.jpeg)

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/noua-extensie-a-tramvaiului-din-cracovia-primeste-finantare/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Stefan01 on November 10, 2016, 08:08:54 AM
Ce mi-as dori sa avem si in Romania o infrastructura urbana precum cea din poza anterioara sau cea din pozele de mai jos. Le-am realizat acum cativa ani in Olanda.

Linie de tramvai din Haga
(http://i.imgur.com/Vw9ewVI.jpg)

Linie de tramvai in apropierea garii din Amsterdam
(http://i.imgur.com/YXK519z.jpg)

In spatele meu se afla muzeul Heineken
(http://i.imgur.com/MNSKW46.jpg)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 14, 2016, 05:38:56 PM
Alstom livreaza 22 tramvaie Citadis pentru Linia T9 din Ile-de-France

Alstom va furniza 22 de tramvaie Citadis către Sindicatul Transporturilor din Ile-de-France (STIF) pentru linia T9, situată în Ile-de-France. Contractul a fost semnat pentru o sumă de 70  milioane euro. Aceasta face parte dintr-un contract-cadru, care cuprinde posibilitatea de a livra 68 de tramvaie suplimentare pentru liniile T9 și T10. Tramvaiele vor fi livrate de la mijlocul anului 2019, începând cu intrarea în funcțiune comercială a liniei T9, programată pentru luna octombrie 2020. Liniile T9 (10 km) și T10 (8,2 km) vor deservi rutele Porte de Choisy (Paris) către Orly ville și Clamart către Antony. Autoritățile estimează că un număr de 95.000 de pasageri pe zi, vor circula pe aceste două rute până în 2021.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/Alstom-Ile-de-France_20141216-T8-800x320.jpg)

În lungime de 44m, tramvaiele Citadis X05 pentru linia T9 vor avea o capacitate de a transporta 314 pasageri. Vor fi echipate cu conexiune Wi-Fi și iluminare 100% LED. Tramvaiul Citadis X05 este cel mai nou din gama Citadis dezvoltată de către compania Alstom. Este totodată și cel mai ușor din această gamă ceea ce reduce considerabil uzura infrastructurii. Până în prezent, peste 2.300 tramvaie Citadis se află în circulație în 55 de orașe ale lumii, dintre care 23 de orașe sunt în Franța. Varianta Citadis X05 a fost deja contractată în orașe precum Nisa, Sydney sau Caen.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/alstom-livreaza-tramvaie-citadis-pentru-linia-t9-din-ile-de-france/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 14, 2016, 05:42:39 PM
Ucraina: a fost semnat contractul pentru modernizarea flotei de transport public

Ministrul Infrastructurii, Volodymyr Omelian, si Vicepresedintele Bancii Europene de Investitii, Vazil Hudák, au semnat un acord de finantare pentru sustinerea transportului public urban in Ucraina. Proiectul acopera schemele municipale care includ achizitionarea de material rulant nou sau modernizarea celui existent, de exemplu, troleibuze, trmavaie si autobuze, si reabilitarea si connstructia infrastructurii de transport public, precum liniile de tramvai, liniile de autobuz, statiile si depourile. Proiectul are ca scop imbunatatirea calitatii serviciilor de transport public si asigurarea operarii durabile, precum si dezvoltarea sistemelor existente de transport public. Proiectul are ca scop adaptarea flotei de transport de calatori in Kiev, Bila Tserkva, Ivano-Frankivsk, Kremenchuk, Lutsk, Liov, Odessa, Sumy, Ternopil, Kharkiv si Chernihiv.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/kiev-tram.jpg)

BEI imprumuta 200 de milioane de euro Ministerului Transporturilor din Ucraina pentru a sustine transportul municipal durabil ca garantie de stat care are ca termen 22 de ani cu o perioada de gratie de pana la 5 ani. Proiectul va fi cofinantat de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, din bugetele locale si beneficiarii finali.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/ucraina-a-fost-semnat-contractul-pentru-modernizarea-flotei-de-transport-public/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on November 18, 2016, 08:16:37 AM
Liov finalizeaza o noua linie de tramvai

Orasul din vestul Ucrainei, Liov, a finalizat prima linie de tramvai rapid si a inaugurat un sistem de e-ticketing. Noua linie va lega principala zona rezidentiala Sykhiv de centrul orasului Liov. Acest proiect a fost sustinut printr-un imprumut de 6 milioane de euro de BERD si de o subventie de 5 milioane de euro acordata de Ministerul German al Mediului.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/11/lviv.jpg)

In acelasi timp, operatorul de transport urban Lvivavtodor a introdus un sistem modern de e-ticketing, achizitionand hardware-ul, software-ul si e-cardurile necesare. Noul sistem automat de colectare a taxelor va fi sustinut de BERD printr-un imprumut de 10 milioane de euro. Introducerea unuia dintre primele sisteme AFC din Ucraina va beneficia si de bugetul municipal. Sistemul va ajuta Lvivavtodor sa imbunatateasa performanta sa operationala si financiara pentru a furniza un sistem de colectare a taxelor modern bazat pe cele mai bune practici internationale.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/liov-finalizeaza-o-noua-linie-de-tramvai/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on December 07, 2016, 07:07:54 AM
Contractul pentru constructia LRT in Tampere a fost semnat

Pöyry, YIT si VR Track au semnat un acord cu Municipalitatea din Tampere pentru implementarea proiectului de metrou usor din Tampere. Costul revizuit pentru faza de implementare este de 238,8 milioane de euro. Prima faza a constructiei va incepe in prima jumatate a lui 2017 si va dura pana in 2021. In timpul acestei etape, noua linie feroviara va fi extinsa cu 15 km, din centrul orasului catre Hervanta si catre Spitalul Central, si va fi construit un depou in Hervanta.

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/tampere.jpg)

Conform planurilor, cea de-a doua faza a constructiei va avea loc intre 2021-2024. In aceasta faza, va fi extinsa reteaua feroviara din centrul orasului catre Lentävänniemi. Proiectul va fi implementat folosind modelul aliantei, YIT, VR Track si Pöyry furnizand serviciile comandate de Municipalitatea din Tampere. In cadrul modelului aliantei, clientul, proiectantii si contractorii coopereaza de-a lungul implementarii.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/contractul-pentru-constructia-lrt-in-tampere-a-fost-semnat/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: cezar-mario2012 on December 08, 2016, 10:27:31 AM
 Burgas - BULGARIA  :)

(http://i.imgur.com/p5BMmNM.jpg)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on December 13, 2016, 07:01:10 AM
JV-ul Solaris – Stadler lanseaza productia de tramvaie anul viitor

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/stadler_citylink.jpg)

Incepand cu 1 ianuarie, Solaris Bus & Coach si Stadler vor infiinta un joint-venture in Polonia numit Solaris Tram Sp. z o.o. Joint-venture-ul va opera o fabrica in Środa, unde vor fi produse si vopsite carcasele tramvaielor. In cazul licitatiilor din Polonia, precum si in alte tari central-europene, Stadler Polska si Solaris Tram vor licita impreuna sub forma unui consortiu condus de Stadler. Astfel, ambele companii vor fi capabile sa isi consolideze pozitia pe piata poloneza si pe cea central-europeana. In septembrie, Stadler si Solaris au anuntat ca vor colabora indeaproape si ca vor participa la licitatii ca consortiu. La 9 decembrie, proprietarii companiilor, Solange Olszewska si Peter Spuhler, au anuntat urmatorul pas pentru Solaris Bus & Coach si Stadler, ca parteneri cu drepturi egale, pentru stabilirea unui nou JV denumit Solaris Tram Sp. z o.o.

In cadrul fabricii Środa, vor fi produse si vopsite carcasele tramvaielor de catre Solaris Tram. Asamblarea preliminara si finala a tramvaielor va fi realizata in fabricile Solaris din Greater Poland, dar si in fabrica Stadler Polska din Siedlce. JV-ul ia in calcul extinderea capacitatii de realizare a carcaselor. Suprafata actuala de productie se va dubla. Acest lucru inseamna ca locurile de munca actuale vor fi asigurate si vor fi create altele noi. Fabrica de productie a fost certificata conform standardelor SO 9001: 2015, ISO 14001: 2015, DIN 15085-2, ISO 3834-2 si IRIS.
In cazul licitatiei de tramvaie din Cracovia si Poznań, Solaris si Stadler au depus deja oferte sub forma unui consortiu. Cei doi parteneri vor depune oferte comune si pentru alte licitatii. Clientii vor beneficia de experienta indelungata si capacitatile tehnice sporite ale ambelor companii.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/jv-ul-solaris-stadler-lanseaza-productia-de-tramvaie-anul-viitor/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: cezar-mario2012 on December 13, 2016, 06:39:38 PM
 La Sofia(Bulgaria) a sosit un autobuz electric pentru a face teste, acesta urmând să opereze pe linia A84. Bateria promite funcționare pentru 300 km.

(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15440428_1399511533392224_5913233917586892161_o.jpg?oh=3d5b6d98b3889d0d25b9157a4572f9e5&oe=58F2C800)

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=137144870&postcount=18414
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:16:11 AM
Berlin anunta proiecte de extindere a rețelei de metrou ușor

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Berlin-tram_maxresdefault.jpg)

Noua alianță a partidelor ce va guverna capitala Germaniei a anunțat o serie de programe pe care le va implementa ca parte a proiectului ”Strategia pentru Berlin 2030”. Printre cele mai importante proiecte anunțate se numără extinderea rețelei de metrou ușor din Berlin. Măsura este parte a unui program de transport mai amplu care include anularea anumitor proiecte de construcție de drumuri, extinderea rețelei  S-Bahn de servicii regionale și redeschiderea anumitor linii, precum și înlăturarea traficului rutier de pe bulevardul Unter den Linden, cel mai mare bulevard din centrul Berlinului.

Regia de Transport din Berlin a planificat deja construirea a patru linii de metrou ușor (light-rail), lucrările urmând să înceapă în 2017. Alte cinci linii de metrou ușor vor fi construite până în 2021. Administrația locală din Berlin a anunțat că și în perioada 2021 – 2026 intenționează să construiască șase linii noi de metrou ușor. Prin urmare, capitala Germaniei va beneficia de 15 linii noi de metrou ușor. În cazul în care toate vor fi construite, rețeaua de transport cu tramvaiul în partea de Vest a Berlinului va deveni una extrem de densă. Sursele de finanțate însă nu sunt suficiente, astfel că Municipalitatea din Berlin va apela la Guvernul Federal pentru sprijin financiar. Pentru aceste proiecte anunțate Municipalitatea va aloca suma de 60 milioane de euro anual.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/berlin-anunta-proiecte-de-extindere-a-retelei-de-metrou-usor/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on December 26, 2016, 08:02:56 AM
Stadler va construi noile trenuri pentru Liverpool

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Merseyrail-Stadler_new_trains_for_merseyrail.jpg)

Administrația din Liverpool a aprobat un proiect, în valoare de 460 milioane lire sterline (543 milioane de euro), ce prevede achiziționarea de trenuri noi. Acestea vor înlocui parcul existent de material rulant, cu o vechime de 40 de ani. Noile trenuri vor fi deținute public de către Merseytravel. Trenurile, ce vor circula pe rețeaua Merseyrail, vor fi construite de către Stadler, în Elveția, după ce procedurile legale vor fi finalizate și contractul semnat, în 2017. Începerea livrărilor este estimată pentru mijlocul anului 2019 în timp ce intrarea în serviciu comercial este estimată pentru 2020-2021.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/stadler-va-construi-noile-trenuri-pentru-liverpool/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on January 13, 2017, 07:58:40 AM
Poznan achizitioneaza tramvaie noi

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2017/01/poznan.jpg)

Banca Europeana de Investitii ia in considerare cofinantarea fazei a III-a a proiectului de achizitionare a tramvaielor in Poznan. Proiectul implica achizitionarea de tramvaie noi si modernizarea flotei de material rulant existente, dar si cumpararea de autobuze in orasul polonez. In plus, proiectul include modernizarea de depouri existente, in special achizitionarea de echipament nou, necesar achizitionarea de tramvaie noi. Valoarea totala a proiectului este de 967 milioane de zloti (219 milioane de euro), iar finantarea BEI propusa este de 483 de milioane de zloti (110 milioane de euro).

Proiectul face parte din planul de imbunatatire a transportului public din oras si este necesar datorita varstei flotei existente. In prezent, unele tramvaie au peste 25 de ani. Toate tramvaiele si autobuzele vor fi folosite in orasul Poznan si imprejur. Depourile se afla in orasul Poznan.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/poznan-achizitioneaza-tramvaie-noi/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on January 13, 2017, 08:00:09 AM
Dijon reinnoieste contractul de operare al Keolis

Regiunea extinsa a orasului Dijon a reinnoit contractul operatorului Keolis pentru operarea retelei sale de transport public, Divia, pentru alti sase ani, din 2017 pana in 2022. Keolis a fost operatorul retelei Divia incepand cu 2004. Noul contract de servicii publice va incepe la 1 ianuarie 2017 si va genera 435 de milioane de euro venituri totale. Pentru prima data in Franta, serviciile de transport public, parcare si transport cu bicicleta au fost combinate intr-un contract „complex de mobilitate”. Contractul include toate solutiile de transport din regiune: transportul public (autobuzele si tramvaiele), parcarea si serviciile de inchiriere biciclete. Prin acest contract nou, Keolis Dijon a fost redenumit Keolis Dijon Mobilités.

Va fi stabilita o noua schema de transport cu bicicleta, iar odata cu introducerea autobuzelor hibrid, Divia va deveni prima retea hibrid din Franta. Va fi creat un nou serviciu de transport tip naveta 100% electric care va face legatura cu centrul orasului. Keolis Dijon Mobilités intentioneaza sa introduca si vehicule noi, mai spatioase, si personal specializat care sa insoteasca persoanele cu mobilitate redusa.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/dijon-reinnoieste-contractul-de-operare-al-keolis/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on September 17, 2017, 02:10:40 PM
Autobuze noi, fabricate în România, pe străzile din Chișinău

Pe străzile din Chişinău au început să circule autobuze fabricate în România! Potrivit fotografiilor publicate de portalul moldovenesc Unimedia, pe vehiculele albe scrie „Produs în România”, în culorile tricolorului.

(https://i.imgur.com/MMzK1Bch.jpg) (https://i.imgur.com/MMzK1Bc.jpg)

Potrivit portalului de peste Prut, autobuzele circulă pe un traseu care trece prin centrul capitalei moldovene. Municipalitatea, lăsată fără conducere după suspendarea din funcţie a primarului Dorin Chirtoacă din cauza problemelor penale, nu a dat încă detalii despre câte asemenea vehicule sunt în circulaţie sau dacă este vorba doar de o probă.

Autobuzele sunt modelul City Bus Diamond, un produs al companiei Euro Bus Diamond. Este o companie nouă, care a început să producă în 2014, și are sediul în județul Ilfov,  în comuna Ciorogârla. Potrivit descrierii de pe site-ul companiei, autobuzul City Bus Diamond este proiectat şi dezvoltat în cooperare cu Universitatea Politehnică din Bucureşti. „Cu o capacitate de transport impresionantă, confort sporit, siguranţă crescută şi design avangardist, stabileşte un standard unic pentru transportul urban de călători. Modelul City Bus Diamond, cu podea 100% coborâtă, echipat cu motor Mercedes-Benz Euro VI de ultima generaţie, oferă un succes garantat pe termen lung indiferent de exigenţele cumpărătorului. City Bus Diamond oferă soluţii practice pentru transportul urban de călători, un design armonios cu interior luminos şi primitor graţie suprafeţelor vitrate extinse, uşi spaţioase ce permit accesul rapid şi în siguranţă al călătorilor precum şi o rampă de acces dedicată persoanelor cu dizabilităţi sau mobilitate redusă”, se arată în descrierea de pe site.

Compania spune că poate produce 450 de autobuze pe an.

Digi24 (http://www.digi24.ro/stiri/externe/moldova/autobuze-noi-fabricate-in-romania-pe-strazile-din-chisinau-794684)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: dr4qul4 on September 17, 2017, 02:25:28 PM
Ciorogarla? Neah. Daca erau facute in Voluntari, cumpara si PMB cateva sute.
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: tom_sawyer on September 17, 2017, 08:11:54 PM
La baza e un BMC turcesc, asamblat de turci la Ciorogarla. Sunt cateva la Iasi, Tg. Jiu si Caransebes.
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on October 03, 2017, 11:46:04 AM
Stuttgart comanda 20 de vehicule light rail in valoare de 80 milioane euro

Consiliul de Supraveghere al Stuttgart Tramways (Stuttgarter Straßenbahnen – SSB), operatorul de transport public din orasul german, a aprobat achizitionarea unor noi vehicule light rail Tango S-DT, produse de catre Stadler Pankow. Valoarea acestei comenzi suplimentare se ridica la suma de 80 milioane euro. Comanda initiala a fost plasata de catre Stuttgart Tramways in anul 2010 iar in 2014 contractul a fost reinnoit cu precizarea ca se pot comanda inca 20 de astfel de vehicule feroviare.

In plus, Consiliul de Supraveghere a aprobat achizitionarea a trei trenuri noi ce vor opera pe calea ferata cu cremaliera pe ruta dintre Marienplatz si Degerloch, precum si construirea unui a patrulea depou pentru vehiculele din transportul urban pe sina. In iulie 2017, Consiliul Municipal al orasului Stuttgart a fost de acord sa finanteze cu 40 de milioane de euro achizitia noilor vehicule light rail comandate de la Stadler, cu 7,5 milioane de euro noile trenuri pentru calea ferata cu cremaliera si cu 25 milioane de euro construirea noului depou feroviar.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/stuttgart-comanda-20-de-vehicule-light-rail-valoare-de-80-milioane-euro/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on October 12, 2017, 07:53:58 AM
Varsovia investeste aproximativ 900 milioane euro in retelele de tramvai si metrou

Uniunea Europeana si ZTM Warszawa (Autoritatea de Transport Public din Varsovia) au semnat un acord pentru finantarea construirii a doua linii noi de tramvai in capitala poloneza, extinderea Liniei 2 de metrou precum si achizitia de tramvaie si metrouri noi. Prin intermediul Programului Operational Infrastructura si Mediu, Uniunea Europeana va contribui cu 617 milioane zloti (144 milioane euro) la extensia retelei de tramvai catre Wilanów si Goclaw. In plus, ZTM Warszawa  va achizitiona si 68 de vehicule light rail si se va construi un nou depou.

Prima linie de tramvai va fi in lungime de 12 kilometri pe ruta Gara de Vest din Varsovia – Wilanów, deservind astfel un numar de 18 statii, inclusiv una subterana in Gara de Vest. Potrivit acestei etape, se vor achizitiona 50 de vehicule light rail, bi-directionale si se va construi un nou depou de tramvaie in zona Annapol. Acesta va deservi 150 de tramvaie. Intreaga etapa se ridica la un cost de 1,19 miliarde de zloti (278 milioane euro) iar contributia UE va fi de 555 milioane zloti (129 milioane euro).

Cea de-a doua linie de tramvai ce va fi construita in capitala Poloniei va avea o lungime de 4 kilometri pe ruta Aleja Waszyngtona – Goclaw. Proiectul include reconstructia celor 4,5 kilometri cale de rulare deja existenta de-a lungul bulevardului Waszyngtona precum si modernizarea unui numar de opt statii, acestea urmand a fi adaptate pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusa. Potrivit acestei etape, ZTM Warszawa va achizitiona 18 tramvaie unidirectionale, costul ridicandu-se la 392 milioane de zloti (91 milioane euro), cu o finantare UE in valoare de 62 milioane zloti (14 milioane euro).

Un alt proiect semnificativ pentru care ZTM Warszawa va primi fonduri UE in valoare de 1,95 miliarde zloti (455 milioane euro) prevede extensia Liniei 2 de metrou cu inca 6 kilometri si achizitia a 17 noi trenuri de metrou.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/varsovia-investeste-aproximativ-900-milioane-euro-retelele-de-tramvai-si-metrou/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on October 17, 2017, 07:26:42 AM
Berlin va construi noi rute feroviare pana in 2030

(https://i.imgur.com/oxfmIOFh.jpg) (https://i.imgur.com/oxfmIOF.jpg)

Potrivit programului i2030, reteaua de transport feroviar va beneficia de opt rute noi de transport pe sina. Toate cele opt rute vor fi construite pana in 2030. Programul a fost semnat de catre Senatorul pentru Mediu, Transport si Protejarea Climei, Regine Günther, Ministrul pentru Infrastructura si Planificare Urbana din landul Brandenburg, Kathrin Schneider si Directorul pentru Infrastructura din cadrul Deutsche Bahn, Ronald Pofalla.

Au fost identificate opt rute noi de transport pe sina, alaturi de alte masuri specifice ce necesita o serie de lucrari pentru a spori capacitatea pe retea, pentru a eimina blocajele in trafic sau pentru introducerea de noi servicii de transport feroviar:
– Berlin – Spandau – Nauen
– Potsdamer Stammbahn
– Prignitz Express: Velten
– Nordbahn/Heidekrautbahn
– Linia Regionala Express RE1
– Berlin – Dresda: Rangsdorf
– statia feroviara Königs Wusterhausen
– eliminarea blocajelor din reteaua S-Bahn precum si dezvoltarea retelei

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/berlin-va-construi-noi-rute-feroviare-pana-2030/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on December 30, 2017, 08:37:57 AM
Stockholm va fi primul oraş din Scandinavia cu autobuze autonome pe drumurile publice

Autobuzele vor circula între mall-ul Kista şi Victoria Tower din nordul capitalei Suediei. Traseul are o lungime de 1,5 kilometri, iar autovehiculele vor circula cu o viteză de 20 de kilometri pe oră cu ajutorul sistemelor GPS şi a senzorilor. Autobuzele nu au volan, dar vor putea fi manevrate manual în caz de nevoie. Un şofer se va afla mereu la bordul autovehiculelor pentru a prelua controlul în cazul unei situaţii de urgenţă. Accesul va fi gratuit, autobuzele vor putea transporta 12 pasageri odată şi vor începe să circule de la mijlocul lunii ianuarie.

News.ro (https://www.news.ro/economic/stockholm-va-fi-primul-oras-din-scandinavia-cu-autobuze-autonome-pe-drumurile-publice-1922405229002017121617533339)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on January 12, 2018, 07:19:46 AM
Copenhaga va semna, in 2018, contracte de peste 400 milioane euro

Hovedstadens Letbane, compania responsabila de proiectul liniei light rail din Copenhaga, a anuntat ca intentioneaza sa semneze trei contracte cu grupul Aarsleff in vederea derularii primei etape a proiectului de transport urban. Contractele se ridica la valoarea de 3,06 miliarde coroane daneze (411 milioane euro).

Primele doua contracte vor fi semnate cu Per Aarsleff, parte a aceluiasi grup si se refera la lucrarile de constructie a unei sectiuni in lungime de 12 kilometri pe ruta Vallensbæk-Brøndby-Glostrup, precum si o alta sectiune, de 5,7 kilometri, in Lyngby. Valoarea estimata pentru aceste doua contracte este de 1,16 miliarde coroane daneze (156 milioane euro).

Cel de-al treilea contract cuprinde sistemele si aparatele de cale precum si furnizarea materialului rulant. Acest contract va fi semnat cu un consortiu format din Aarsleff Rail, Siemens Germania si Siemens Danemarca. Valoarea contractului este estimata la 1,9 miliarde coroane daneze (255 milioane euro).

Semnarea contractelor va avea loc in primul trimestru din 2018; tot atunci vor demara si lucrarile de constructie, insa, in primii doi ani, acestea vor fi alcatuite in cea mai mare parte din lucrari preliminare si de proiectare. Autoritatile estimeaza ca toate cele trei contracte vor fi finalizate pana la mijlocul anului 2023.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/copenhaga-va-semna-2018-contracte-de-peste-400-milioane-euro/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on January 19, 2018, 07:40:50 AM
Cracovia achizitioneaza tramvaie noi

Operatorul de transport MPK Kraków au semnat un acord cadru cu joint-venture-ul format din Solaris Bus & Coach si Stadler Polska pentru livrarea a 35 de tramaie noi, cu posibilitatea de extindere a contractului pentru inca 15 tramvaie. Acordul cadru include 50 de tramvaie. Valoarea contractului pentru livrarea a 35 de tramvaie este de 314 de milioane de zloti (75 de milioane de euro). Conform Programului Operational Infrastructura si Mediu 2014-2020, proiectul va primi o cofinantare in valoare de 125 de milioane de zloti (29,9 milioane de euro). Primele tramvaie noi vor fi puse in operare, conform estimarilor, la inceptul lui 2020. In al treilea trimestru din 2020, toate tramvaiele ar trebui sa fie livrate.

„Contractul pentru livrarea a 35 de tramvaie a fost semnat de MPK SA pentru lansarea celui de-al noualea proiect UE. Valoarea tuturor proiectelor UE implementate de catre operatorul de transport public depaseste 1,6 miliarde de zloti (382,64 de milioane de euro), din care aprox. 1 miliard de zloti (23,9 de milioane de euro) sunt fonduri UE”, a declarat Rafał Świerczyński, Director Executiv MPK SA, dupa semnarea contractului.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/cracovia-achizitioneaza-tramvaie-noi/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on February 13, 2018, 07:08:52 AM
Bombardier castiga un nou contract in Bruxelles

Operatorul de Transport Public din Bruxelles (STIB) a atribuit companiei Bombardier un contract-cadru pentru livrarea a pana la 175 de tramvaie. Contractul final ar putea semnat la data de 20 februarie. Comanda ferma prevede livrarea a 60 de tramvaie, valoarea fiind de 169 milioane de euro, fara TVA. Aceasta comanda include si livrarea pieselor de schimb precum si a unui simulator de training pentru vatmani. Mentenanta tramvaielor va fi, de asemenea, asigurata de catre Bombardier.

Tramvaiele vor fi construite in doua versiuni, cea scurta cu 32 metri lungime si versiunea lunga, de 43 metri. Toate cele 60 de tramvaie vor avea podea joasa si cate doua spatii multifunctionale. Livrarea noilor tramvaie va avea loc incepand cu 2020, urmand ca acestea sa inlocuiasca cateva din tramvaiele vechi, din parcul STIB si care nu au podea joasa.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/bombardier-castiga-un-nou-contract-bruxelles/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on February 13, 2018, 07:10:38 AM
Sardinia investeste peste 100 mil euro in transport public

Guvernul regiunii Sardinia (Italia), a aprobat alocarea sumei de 117,6 milioane de euro, din fondurile UE, pentru derularea a patru proiecte de transport public. Propunerile financiare asteapta acum aprobare din partea Ministerului Infrastructurii si Transportului, din Sardinia. Astfel, cea mai mare investitie va fi in valoare 60,1 milioane pentru construirea unei linii light rail in Cagliari, in continuarea celei existente, de la Vesalio catre Centrul Comercial Quartucciu Le Vele, in estul orasului.

Proiectul privind construirea unui nou depou de mentenanta pentru tramvaiul Sassari, dar si pentru achizitionarea a trei tramvaie si reinnoirea caii de rulare, va fi alocata suma de 31,6 milioane de euro. Suma de 17,1 milioane de euro va destinata achizitionarii unor autobuze mai putin poluante, iar suma de 8 milioane de euro va fi utilizata pentru modernizarea liniei feroviare Elmas – Decimomannu, situata la nord-vest de Cagliari.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/sardinia-investeste-peste-100-milioane-transport-public/)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on February 15, 2018, 06:57:21 AM
Decizie radicală în Germania: Guvernul plănuieşte să facă transportul public gratuit în lupta împotriva poluării din trafic

„Ne gândim la un transport public gratuit pentru a reduce numărul de maşini personale din trafic”, au scris trei miniştri, printre care şi ministrul mediului Barbara Hendricks, în cadrul unei scrisori către comisarul european pentru mediu Karmenu Vella. „Lupta efectivă împotriva poluării fără întârzieri inutile reprezintă una dintre cele mai mari priorităţi ale Germaniei”, au adăugat miniştri. Propunerea va fi testată „până la sfârşitul anului cel târziu” în cinci oraşe din Germania, printre care şi fosta capitală Bonn şi oraşele industriale Essen şi Mannheim.

Acţiunile sunt necesare încât Germania şi alte opt state membre, printre care Spania, Franţa şi Italia, au depăşit un termen limită în data de 30 ianuarie, până la care aceste state erau nevoite să se conformeze limitărilor europene în ceea ce priveşte dioxidul de nitrogen şi alte particule fine.

ZF (http://www.zf.ro/zf-24/decizie-radicala-in-germania-guvernul-planuieste-sa-faca-transportul-public-gratuit-in-lupta-impotriva-poluarii-din-trafic-16987261)
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: cristi5 on February 15, 2018, 08:32:09 AM
Germania vrea sa introduca transport in comun gratuit pt a reduce poluarea. Masinile raman in titlul acestui topic... daca creste si capacitatea transportului in comun.

http://m.hotnews.ro/stire/22286966

Ce coincidenta, de obicei luam masina pana la park&ride la tren, azi am luat autobuzul la metrou. E bine sa ai de ales.

Fiecare clasa politica cu prioritatile ei. La noi e cu pensionarea judecatorilor, ce atata poluare, ITul nu polueaza... doar masinile programatorilor.
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Liviu M on February 15, 2018, 10:15:34 AM
Hotnews a tradus doar partea plina a paharului. Partea goala (din articolul The Guardian folosit ca sursa de HN (https://www.theguardian.com/world/2018/feb/14/german-cities-to-trial-free-public-transport-to-cut-pollution)) ar fi:
Quote
But cities were quick to warn that more planning was needed if free travel was to succeed.

“I don’t know any manufacturer who would be able to deliver the number of electric buses we would need” to meet increased demand if transport was free, Bonn mayor Ashok Sridharan told news agency DPA.

Meanwhile, the Association of German Cities chief, Helmut Dedy, warned that “we expect a clear statement about how [free transport] will be financed” from the federal government.

Other attempts around the world to offer citizens free travel have failed, including in the US city of Seattle.

Ministers “should think again during a ride on the U6 [underground line] in Berlin at 7.30 am,” Die Welt newspaper commented.

“The conclusion would be clear: more carriages, more personnel, and maybe even more tracks and lines would be needed. Where would the billions for that come from?”
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: voicul on February 15, 2018, 10:22:27 AM
E o investitie pe termen lung si foarte lung. Sa ai transport gratuit inseamna doar ca, incet incet (in ani adica), unii sa mai renunte la masina.
Schimbare a 2 -3 mijloace de transport este inconfortabil si duce la pierderi de timp - oricat de gratuit este.

Uber propusese ceva interesant: microbuze (deci share riding) care duc pe fiecare unde trebuie.
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: CristiM on February 15, 2018, 09:12:54 PM

Uber propusese ceva interesant: microbuze (deci share riding) care duc pe fiecare unde trebuie.

Asta imi aduce aminte de Camerun   :rofl:   
Acolo au, sa zicem, asa ceva !!! Diferenta e ca nu sunt pretentiosi, folosesc toate tipurile de autovehicule. Stai pe marginea starzii, faci semn cu mana, opreste o masina, ii spui unde vrei sa mergi, iar cei din masina se mai inghesuie un pic ca sa intri si tu!!! Pe traseu, unii coboara, altii se urca, e tot o vanzoleala in masina aia, un fel de taxi la comun .....  :lol:
Title: Re: Transportul public de suprafata in Europa
Post by: Ionut on February 19, 2018, 06:53:56 AM
Transportul public gratuit în Europa: de la bomba fâsâită aruncată de Germania la experimentul populist, dar profitabil, intrat deja în al cincilea an al Tallinnului

Vestea că Germania va experimenta cu transportul public gratuit pentru a reduce poluarea în marile oraşe s-a propagat cu repeziciune în toată Europa şi continuă să facă furori chiar şi după ce guvernul de la Berlin a explicat clar că transportul în comun gratuit este doar o idee şi că nu există planuri concrete. De-a lungul timpului, oraşe din mai multe părţi ale Europei au făcut transportul în comun gratuit din diverse motive, în special pentru a reduce noxele, însă Tallinn, capitala şi cel mai mare oraş din Estonia, a mers cu acest experiment cel mai departe. Cele mai surprinzătoare rezultate sunt creşterea numărului de rezidenţi şi creşterea veniturilor din taxele generale. Cei care vor să călătorească gratuit cu transportul public în Tallinn trebuie să se înregistreze fiscal în acolo. Nu s-a redus însă traficul - o problemă care ţine nu de transportul în comun ci de comoditatea oamenilor.

ZF (http://www.zf.ro/business-international/transportul-public-gratuit-in-europa-de-la-bomba-fasaita-aruncata-de-germania-la-experimentul-populist-dar-profitabil-intrat-deja-in-al-cincilea-an-al-tallinnului-17007235)