Forum PeUndeMerg.ro

România => București-Ilfov => [B] STB => Topic started by: Ionut on October 08, 2011, 10:25:42 AM

Title: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on October 08, 2011, 10:25:42 AM
Aici vom pune stiri si noutati despre tot ce tine de mijloacele de transport in comun ale RATB.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on March 14, 2012, 03:02:52 PM
QuoteCe promite RATB în 2012: 150 de troleibuze noi și 15 tramvaie Bucur

"Dintre obiectivele programului de investitii pentru 2012, amintim: modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii, modernizarea depoului Titan, fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF, achizitia a 150 troleibuze, achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri și achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3″, declară directorul RATB, Viorel Popescu, într-un interviu acordat Ziua Cargo.

sursa: B365 (http://b365.realitatea.net/news/ce-promite-ratb-in-2012-150-de-troleibuze-noi-si-15-tramvaie-bucur/)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Goldmund on October 27, 2013, 04:56:44 PM
Mai e ceva valabil din acest articol din iulie 2013?
"Luând în calcul gradul ridicat de uzură al vehiculelor RATB, noul Consiliu de Administrație (CA) al Regiei a redactat un plan ambițios de investiții, pentru perioada 2013 - 2016, care prevede: înlocuirea a 50% din parcul de autobuze, fabricarea şi înlocuirea a 30% din tramvaie și schimbarea întregului parc de troleibuze din Capitală. Investiția totală numai pentru modernizarea parcului RATB se ridică la 759 de milioane lei. Totuși, planul redactat de reprezentanții CA ai Regiei pare greu de realizat, în contextul în care instituţia are acum la dispoziţie un buget foarte redus, care abia îi permite să facă faţă cheltuielilor de la o lună la alta. UPDATE: Proiectul a intrat astăzi în votul Consiliului General al Municipiului București. Consiliul a cerut revizuirea Proiectului, în concordanță cu posibilitățile bugetare."
http://www.b365.ro/investitii-ratb-tramvaie-noi-autobuze-noi-bucuresti-bugetul-ratb_192071.html
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on August 12, 2015, 06:38:02 AM
Am organizat un pic board-ul RATB, va rog mutati discutia in topicul diverse sau in topicul pentru trasee, discutam pe acest thread doar despre parcul de vehicule. Daca vom avea multi doritori de discutii, mai facem thread-uri, dar deocamdata e suficient.

:cheers:
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on June 30, 2016, 07:45:58 PM
http://www.agerpres.ro/comunicate/2016/06/30/comunicat-de-presa-pmb-13-24-55 (http://www.agerpres.ro/comunicate/2016/06/30/comunicat-de-presa-pmb-13-24-55)

Quote
joi, 30 Iun 2016, 13:24

COMUNICAT DE PRESĂ

Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit astăzi cu managementul RATB și cu sindicatul regiei pentru a soluționa problemele cu care se confrunta rețeaua de transport în comun din Capitală, dar și pentru a stabili un plan de măsuri pentru modernizarea și dezvoltarea transportului de călători.
'Pe perioada verii,  RATB va începe un program de reparații a mijloacelor de transport care se afla acum în garaje și de achiziționare de piese de schimb. Foarte important, am decis astăzi că, în regim de urgență, RATB să organizeze o  licitație pentru achiziționarea a 200 de autobuze second hand, nu mai puțin de euro 4, adică de 2,3,4 ani, pentru că licitația pentru autobuzele noi ar dura  foarte mult. Asta nu înseamnă că nu ne dorim să achiziționăm și autobuze noi. Demarăm și această procedură care, însă, poate fi finalizată abia anul viitor când dorim să achiziționăm  300 de autobuze, 100 de troleibuze și un număr semnificativ de tramvaie care vor fi realizate printr-o investiție asumată de uzina RATB'.

Primarul Capitalei a mai declarat:
'Voi propune CGMB o  rectificare de 30 milioane de euro, suma care reprezintă  plata către ANAF pentru acoperirea TVA-ului la gratuitatea acordată pensionarilor. La această sumă se adăuga o alta de 45 milioane euro care va fi acordată în tranșe lunare, pentru acoperirea subvenției către RATB până la sfârșitul anului'.

Edilul șef a adăugat ca toate aceste măsuri au în vedere asigurarea unei ritmicități a mijloacelor de transport în comun, care să permită bucureștenilor să își poată face un plan de călătorie și să știe exact când pot ajunge acolo unde au nevoie.

În acest moment parcul auto al RATB este compus din: 1000 de autobuze, dintre care doar 648 se afla în trafic, 485 de tramvaie dintre care în traseu 245, 297 de troleibuze, în traseu 155.

Serviciul pentru Relația cu Mass-Media
30 iunie 2016

Doamne, pe mana cui ne-ai dat... :(
Are o treime din parcul de autobuze "pe dreapta" din lipsa pieselor de schimb, la fel jumatate din tramvaie si trolee, si in loc sa le repare pe astea...  >:(
Auzi tu... 200 SH-uri...
Si de ce o crede ea ca licitatia de SH merge mai rapid decat una pentru masini noi ?!... :o
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 06, 2016, 04:48:03 PM
Deliruri demente. Cineva o agita pe tolomaca sa faca un contract dezastruos si s-o ia in barba. Ii urez succes!  O:-)
Orice vehicul electric autonom (fara catenara) se bazeaza enorm pe energia electrica furnizata de franarea recuperativa. Iar ca sa poti face o franarea recuperativa trebuie sa ai cale libera, sa rulezi cu o viteza decenta si sa franezi pe un interval cat mai lung. Stand blocat in trafic si avansand cate 10 metri, prinzind de 3-4 ori acelasi semafor nu vei putea folosi in orizontul de timp previzibil un vehicul electric autonom in regim exclusiv urban din cauza limitelor tehnologice ale acumulatorilor. Probabil ca mai incolo se vor trezi la realitate si vor spune autobuze HIBRID. Care nu ne incalzesc cu mai nimic.
Chiar nu ar fi o mare filozofie regandirea retelei de troleibuz pe toate arterele de o latime decenta (2-3-4 benzi), cu ramificatii (adica macaze) cat mai putine. SI investitii in catenara propriuzisa. Troleibuzul foloseste aceeasi infrastructura ca orice alt vehicul cu pneuri, spre deosebire de tramvai care foloseste infrastructura dedicata. Iar consolele troleibuzelor se ataseaza de stalpi, nu provoaca "paianejenisul" de cabluri suspendate pe care il provoaca tramvaiul. Practic in zonele cu arbori maturi nici nu este deranjanta vizual catenara troleibuzului sub coronamentul acestora. Dar nuuuu... batman!

P.S. RATB nu cumpara nimic, RATB nu are patrimoniu, parcul/flota de vehicule apartine municipalitatii si se afla doar in exploatarea si gestiunea RATB, deci primaria cumpara. Ca asta este in Romania, regie "autonoma" inchipuita.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on October 06, 2016, 07:00:29 PM
+1
Si eu as scoate toate tramvaiele de peste tot. As pune troleibuze in schimb ca sa mentin orasul verde.
Diferentele ar fi exact in costuri de cai de rulare diferite.
Mai stiu ca parca un tramvai (ieftin) 2 mil si un troleibuz ... 200.000 euro? Oricum alte diferente.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 06, 2016, 07:09:19 PM
Ca vrem noi sa dispara tramvaiele sau nu vrem nu prea conteaza, cererea clientelei dicteaza, ideea este ca de cand cu Citaro pensionarii (clientii cei mai fideli RATB) au inceput sa aibe alte asteptari.  :)
In realitate nu ar fi normal sa dipara, ar trebui modificate toate dupa modelul Pantelimon si atunci ar da clasa transportului individual, trecind frumos pe langa coloanele de masini. De ce? Pentru ca este posibil ca transportul individual sa nu fie accesibil chiar mereu. S-ar putea sa vina un moment cand foarte multi nu-si vor mai permite transportul individual si atunci sa te tii omor pe autobuze si metrou...
De fapt treaba asta cu "autobuzele electrice" cam in desfiintarea tramvaielor bate.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: nirolf on October 06, 2016, 09:41:07 PM
Un tramvai are capacitatea a 3 autobuze, așa că mai greu cu înlocuitul. La ce densitate are orașul tramvaiul este absolut necesar, mai ales că metroul se construiește cu viteza melcului.
Troleibuzele au aceiași problemă cu autobuzele plus problema cu mașinile parcate. Iar un troleibuz nu costa 200.000 euro, cam dublu. Tramvaie sunt și sub 2 milioane de euro, doar să le vrea cineva. Momentan ne interesează doar autobuzele, normal, curentul e mai greu de furat.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 06, 2016, 09:58:22 PM
Metroul se construieste cu viteza melcului si reabilitarea liniilor de tramvai are sanse sa-l prinda rapid din urma.  :lol: Vezi Pantelimon. Plus ca odata reabilitate vine urmatorul consiliu si suspenda circulatia pe ele pentru cam... 10ani.  :o Vezi Mihai Bravu-Vacaresti-Oltenitei!
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on October 06, 2016, 10:28:36 PM
Nu am zis ca am preturile corecte sau exacte. Am gasit la troilebuze lungi 475.000e, pt. 20 de buc - in Cluj asta. Probabil la 1000 scoti pret mult mai bun.
Intradevar capacitate mai mare la tramvai, dar cumperi mai multe troleibuze.
Profitul (mare) il tragi din costurile caii de rulare.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: dr4qul4 on October 06, 2016, 11:29:56 PM
Renuntarea la tramvaie ar fi o prostie. Reorganizarea liniilor ar fi o decizie inteleapta. Si crearea mai multor accese direct din metrou.

Si bineinteles  achizitionarea mai multor tramvaie. Pentru ca frecventele pe anumite linii sunt descurajatoare.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 06, 2016, 11:35:32 PM
La ce sa achizitionezi daca le trimiti pe linii rupte. Ca sa deraieze sau sa se distruga in timp record vagoanele. Luati aminte de la Bd. Protopopescu unde... nu mai avem tramvai!
Voi mergeti cu tramvaiul cat de cat nu?  ??? Ca sa fiu sigur ca stim cu totii despre ce vorbim. Mihalache, Basarabia, Chisinau, Serban Voda, Maica Domnului, Pompeiu, Reinvierii... etc.
Din fericire un prim lot de tramvai care (daca) s-ar achizitiona ar merge la depoul Militari (cele mai vechi vagoane in exploatare), care deserveste linii cat de cat decente ca stadiu fizic.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: dr4qul4 on October 06, 2016, 11:51:39 PM
Aici ai dreptate. Dar la unele linii ar trebui sa se renunte. De exemplu la cele care dubleaza metroul.
Dar la cat de repede merg reabilitarile liniilor, slabe sanse sa se schimbe ceva.

Ai idee cand au reabilitat linia de pe Camil Ressu-Th Palady? Inainte sau dupa finalizarea metroului?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on October 07, 2016, 12:43:11 AM
Inainte, din cate imi amintesc... (desi e mult de atunci... NU bag mana in foc...)
Si au re-reabilitat-o dupa.
Dar stiu ca la vremea aia m-am enervat ca este "karma" noastra sa platim de doua ori acelasi lucru...
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: panzer on October 07, 2016, 11:16:50 AM
Nu degeaba au plimbat aia chinezaria prin toate orasele din tara. Speram ca dupa ce l-au blocat pe Oprescu sa le cumpere iar Ponta nu mai e ce a fost nu mai revine idiotenia, dar e clar ca cineva a aflat ca spagile de la chinezi sunt mult mai consistente.

O aberatie electrica. Avem transport electric: tramvaie + trolee. Toate sunt facute in Romania sau macar asamblate la noi.

De unde chestia cu tramvaiele la 2 mil euro? De la Arad cumva? Parca un URAC era 900.000 euro.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on October 07, 2016, 11:36:07 AM
Am cautat mai atent si am dat de:
"Polonezii de la PESA au venit cu un preţ de 1,47 milioane de euro pentru tramvaiul Swing, în timp de Astra Vagoane a cerut 1,528 milioane de euro pentru Imperio."
Deci la mijloc adica bani de 3 troleibuze lungi.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 07, 2016, 12:13:36 PM
Eu am zis ce am zis strict referitor la persoana. Semnatura ce gireaza o tampenie o da o persoana (indiferent cati stau in spatele ei si o consiliaza). Si persoana in cauza raspunde. E tragic ca in companii se cere o calificare pentru ocuparea unui post iar in primarii se cere... gashcarie si politichie. Si cam atata tot. Dar ata ete, invata si ei pe calea grea, cu insolvente si toate cele. Cu UE nu mai merge cu stergerea datoriilor la companiile de stat din 3 in 3 ani. 
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on October 08, 2016, 02:46:46 AM
Ce ai zis.. bine ai zis...

Parca vad ca in 4-5 ani Ionut va sterge topicul asta...
Nu de alta, ci pur si simplu din motiv de "lipsa obiectului muncii."... >:(
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on October 13, 2016, 06:52:28 AM
Nu este strict despre parcul de vehicule RATB... dar e cel mai potrivit loc deocamdata. :)
Poate si asta e un motiv pentru declaratia primaritei cu vehiculele electrice.




Transportul public nepoluant, o ţintă greu de atins în următorii ani

În următorii ani, România trebuie să se conformeze standardelor Uniunii Europene şi în ceea ce priveşte transportul public nepoluant. Pentru dezvoltarea proiectelor, însă, autorităţile locale au nevoie de fonduri consistente. Astfel, în noiembrie se lansează un "Ghid" special în acest sens.

Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă, care sunt pregătite în mai multe oraşe din Romania, vor reprezenta un impuls în privinţa modernizării transportului public cu vehicule nepoluante. Însă, de departe, cel mai mare stimulent pe piaţa transportului public îl vor constitui fondurile europene nerambursabile puse la dispoziţie pentru achiziţia de vehicule puţin poluante, potrivit datelor companiei ETL Business Plus. După cum a anunţat Autoritatea de Management a POR, Ghidul pentru Prioritatea de investiţii 4.1 dedicată mobilităţii urbane va fi lansat în luna noiembrie 2016, urmând ca în decembrie să fie lansat apelul de proiecte care va fi închis în luna iunie 2017.

Pană la apariţia acestor ghiduri, autorităţile locale care pot accesa aceste fonduri şi-au anunţat deja intenţia de a achiziţiona astfel de vehicule pentru a-şi înnoi flota de autobuze sau parcul de tramvaie, acesta din urmă în special pentru a valorifica lucrările de modernizare a liniilor care au beneficiat de fonduri europene in exerciţiul financiar anterior, 2007-2013.

Capital (http://www.capital.ro/transportul-public-nepoluant-o-tinta-greu-de-atins-pentru-urmato.html)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: 133 313 on October 13, 2016, 09:08:02 AM
Poi da...
(https://farm6.staticflickr.com/5645/30284310205_6462f5d349_c.jpg)
E greu sa mai scoti la lumina troleele astea la gradul de canibalizare. Vai de mama lor, erau nou noute cand a inceput macelul.
(https://farm6.staticflickr.com/5591/29653767274_0275b56eac_c.jpg)
Plus Ikarusurile "din spate" care nu se vad.
(https://farm6.staticflickr.com/5482/29653987963_ed36607a4b_c.jpg)
Linia de tramvai de la Delfinului la Granitul inca asteapta catenara. Probabil pe la rima zapada isi vor mai aminti de ea si undeva prin ianuarie or sa bage un amarat de bidirectional (#036, #237 isi fac veacul prin 46) pentru cele 3 interstatii.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Pelicanul on October 22, 2016, 10:19:56 AM
Parcul acela pe care l-ai citat cred ca e parcul total, cu tot cu cimitirul.   :-[
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on November 14, 2016, 07:06:11 AM
Pun aici stirea si daca se pornesc discutii despre regiile de transport din tara, mutam discutiile pe board-urile respective.




Transportul public așteaptă 3 miliarde de euro să devină "eco"

Ca să se alinieze politicilor Uniunii Europene, România are nevoie de 3 miliarde de euro pe care să-i consume în şapte ani de acum încolo doar în zona de "mobilitate urbană", cu accent pe transportul nepoluant. Câteva mari oraşe se pregătesc deja să pună în practică proiecte, altele abia acum scot ideile din sertare. Nici Capitala nu stă prea bine: deocamdată, sunt mai multe declaraţii şi mai puţine fapte. Bine, totuşi, că fondurile europene sunt un răspuns la "nevoia de finanţare a autorităţilor locale".

Uniunea Europeană se confruntă cu o presiune politică ridicată pentru eliminarea vehiculelor pe combustie internă (benzină şi motorină) în proporţie de 50% până în 2030 şi de 100% până în 2050. Cu alte cuvinte, este posbil ca până în 2030 vehiculele pentru transport public folosite în România să fie în proporţie de 50% nepoluante? ,,Imposibil", răspund astăzi voci din piaţă. ,,Investiţiile în vehicule electrice sunt foarte mari şi, luând în considerare puterea de investiţii a autorităţilor locale şi a guvernului, se va căuta în continuare un echilibru între achiziţia de vehicule electrice şi cele bazate pe combustibili fosili, mult mai ieftine", explică Roşeanu. Și mai bine spus, raportul între un autobuz pe combustibili fosili şi unul electric este de ,,unul la doi", adică primul costă 200.000 euro, în timp ce al doilea, cel ,,eco-friendly", 400.000 de euro sau chiar mai mult.

Luând ca exemplu flota Regiei Autonome de Transporturi Bucureşti (RATB), astăzi doar 600 din cele 1.000 de autobuze achiziţionate în ultimii ani sunt în circulaţie, necesarul investiţional fiind uriaş. ,,Ar trebui înlocuită toată flota RATB. De asemenea, ar mai trebui cumpărate cel puţin 200 – 250 de tramvaie noi, un buget minimal pentru un tramvai fiind de 1,5 mil. euro. Calculând laolaltă, cu tot cu infrastructura potrivită, necesarul pentru Bucureşti este, astăzi, de circa 1,5 miliarde de euro", adaugă Roşeanu.

Astăzi, mai multe oraşe din România şi-au făcut calculele pentru a obţine fonduri europene pe care să le direcţioneze către vehicule nepoluante. Iată câteva exemple:

BUCUREȘTI: Aproape 400 din cele 1.000 de autobuze Mecedes Citaro nu sunt folosite. În următorii şapte ani se intenţionează achiziţia a 200 de autobuze cu motorizare Euro 6. Parcul ar putea fi extins ulterior cu încă 300 de autobuze electrice. Totodată, se are în vedere înlocuirea troleibuzelor cu autobuze electrice cu baterii.

PLOIEȘTI: Aici, reţeaua de transport public este deservită de tramvaie, troleibuze şi autobuze, fiind recomandată înnoirea parcului de vehicule până în 2018 cu 10 tramvaie, 12 troleibuze şi 20 de autobuze.

TIMIȘOARA: Autorităţile locale vor să achiziţioneze 15 tramvaie multi-articulate lungi cu podea joasă, 10 troleibuze articulate, 5 troleibuze standard şi 10 autobuze standard până în 2020 şi alte 30 de tramvaie, 40 de troleibuze şi 20 de autobuze în perioada 2021-2030.

CLUJ-NAPOCA: Pentru perioada 2016-2020 ţinta este achiziţia a 12 tramvaie, 40 troleibuze şi 20 de autobuze. De asemenea, în perioada 2021-2030 sunt plănuite alte 15 tramvaie, 70 de troleibuze şi 45 de autobuze.

ARAD: Într-o primă fază, se recomandă achiziţionarea a 30 de autobuze ecologice noi în perioada 2018-2020 şi a 5 tramvaie noi pentru aceeaşi perioadă.

IAȘI: Tot într-o primă fază, se recomandă achiziţia a 20 de tramvaie şi 30 de autobuze noi.

ORADEA: Primăria şi-a asumat deja achiziţia de autobuze ecologice de diverse capacităţi, respectiv 5 midibuze de 7 m, 20 autobuze de 12 m şi 4 autobuze articulate de 18 m.

BRAȘOV: Aici se află una dintre cele mai învechite flote de troleibuze, recomandarea fiind achiziţia a 30 de autobuze electrice până în 2020.

CRAIOVA: Autorităţile locale vor să înfiinţeze două linii de autobuz de tip BRT (linie de autobuze cu serviciu rapid şi bandă dedicată pe tot traseul), pentru care ar trebui achiziţionate 18 vehicule de mare capacitate. Alte 18 tramvaie şi 30 de autobuze noi sunt aşteptate pentru următorii ani.

CONSTANȚA: Acest oraş nu beneficiază, astăzi, de transport electric. Astfel, se recomandă, pe lângă înnoirea flotei actuale, şi suplimentarea parcului auto al RATC cu 67 de autobuze ecologice (electrice) de capacitate medie pentru preluarea rutelor de microbuze private până în 2020.

BRĂILA: În afară de modernizarea parcului de tramvaie cu vehicule noi, este necesară şi achiziţionarea unei flote de autobuze cu emisii zero sau cât mai reduse, autobuze electrice sau hibride.

GALAȚI: Sunt propuse proiecte care prevăd achiziţionarea de 20 de tramvaie noi, 20 de troleibuze noi şi 140 de autobuze ecologice până în 2020.

Capital (http://www.capital.ro/t-4.html)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on December 17, 2016, 06:35:24 PM
CGMB pregateste o adevarata revolutie in dotarea RATB...

Colegii de la MU au descoperit urmatoarea informatie:

Quote from: Cristy
Dupa indelungi asteptari, in sedinta consiliului de miercuri, 21 decembrie, se vor vota proiectele de hotarare pentru achizitia a 400 de autobuze , 100 de troleibuze si 100 de tramvaie, dupa cum urmeaza:

-320 autobuze 12 metri, 3 usi;
-50 autobuze 10 metri, 2 usi;
-30 autobuze 18 metri;
-100 troleibuze 12 metri;
-90 tramvaie, lungime 36 metri(plus/minus 1 metru), minim 5 usi duble;
-10 tramvaie bidirectionale, 27 metri, minim 3 usi duble, minim 4 usi duble.

Dupa ce am aruncat o privire asupra caietului de sarcini, am descoperit urmatoarele:
-Se doreste ca tramvaiele sa fie alcatuite din module standardizate de 9 metri, dar se accepta si alte configuratii.
-Nu vor fi acceptate prototipuri.
-Capacitate: pentru cele de 36 metri: 220 calatori, din care minim 56 pe scaune iar pentru cele de 27 metri, 180 de calatori, din care 36 pe scaune.
-Vor fi echipate cu monitoare pentru informarea audio-vizuala a calatorilor, indicare pozitiei tramvaiului, timpul estimat pana la urmatoarea statie/capat. Vor fi instalate minim 4 monitoare pe cele de 36 metri, iar pe cele bidirectionale minim 2.
-Iluminare interioara de tip LED, sistem de incalzire, ventilatie fortata si aer conditionat pentru salon/cabina vatmanului, bare de sustinere din inox.
-Camere de supraveghere exterior/interior.
-Instalatie de numarare a calatorilor.

(...)
Documentele le gasiti aici:
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/01_20161221.pdf
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/02_20161221.pdf

Daca ar fi sa ne luam dupa cerintele privind structura/configuratia, as zice ca au facut caietul cu dedicatie pentru Astra. In schimb, se zice clar ca nu se vor accepta prototipuri pentru tramvaiul in ansamblu, cum e cazul Autentic-ului.

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&p=227410&sid=e417fc13a1094f24f8527fcd5a208c97#p227408 (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&p=227410&sid=e417fc13a1094f24f8527fcd5a208c97#p227408)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: dr4qul4 on December 17, 2016, 07:31:00 PM
Ar fi foarte bine daca, prin caietul de sarcini NU se blocheaza accesul companiilor romanesti.
Daca strainii pot indeplinii aceleasi conditii, la un pret mai mic, atunci foarte bine. Sa castige ei. Dar sa nu uitam, cum MEtrorex a blocat accesul romanilor la ultimele licitatii.
Si autobuze se fac la noi. Bune rele. Urmeaza sa vedem. La cum se circula in Bucuresti, nu cred ca exista vreun autobuz/troleibuz care sa reziste mai mult decat garantia ceruta la licitatie.

Chiar, ce spun de garantie? Sper ca minim 5 ani. Aici tot astra ar avea de castigat.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: frunzaverde on December 20, 2016, 01:21:08 AM
Quote from: dr4qul4 on December 17, 2016, 07:31:00 PM
Daca strainii pot indeplinii aceleasi conditii, la un pret mai mic, atunci foarte bine. Sa castige ei. Dar sa nu uitam, cum MEtrorex a blocat accesul romanilor la ultimele licitatii.

Cerintele puse de Metrorex care au descalificat Astra Vagoane Calatori (AVC) nu mi se par absolut deloc prostesti, absurde sau nejustificate.

Odata pentru ca cifra de afaceri a Astrei e mult mai mica decat valoarea contractului. Nu e clar de unde ar putea face rost de muncitori, facilitati de productie, utilaje si mai ales capital de lucru pentru a realiza respectivul produs.

Apoi, firma AVC nu a construit metrouri vreodata. Un predecesor al companiei, IVA, din care s-a spart Astra Calatori, a construit in anii '70-'80, in izolare deplina, o singura generatie de rame de metrou, la un nivel tehnologic si de fiabilitate relativ primitiv. De unde si cum poate AVC dezvolta o generatie noua de trenuri de metrou de la zero, cand are timp sa o poata testa si valida tehnologic, cand si cum poate livra marfa?

Eu, daca as fi bucurestean, as prefera sa vad ca banii mei din taxe imi aduc cel mai bun produs posibil, nu o improvizatie facuta de o firma specializata in vagoane de cale ferata, nu metrouri. Sau mai grav, sa pierd bani dand o comanda uriasa unei companii incapabile sa livreze produsul, cu rezultate grave si pentru oras si pentru firma in sine.

AVC, daca aveau vreo strategie decenta, in loc sa se planga, ar fi putut construi un consortiu cu care sa liciteze o asemenea comanda, impreuna cu un producator mare.

Quote from: dr4qul4 on December 17, 2016, 07:31:00 PM
Si autobuze se fac la noi. Bune rele. Urmeaza sa vedem. La cum se circula in Bucuresti, nu cred ca exista vreun autobuz/troleibuz care sa reziste mai mult decat garantia ceruta la licitatie.
Chiar, ce spun de garantie? Sper ca minim 5 ani. Aici tot astra ar avea de castigat.

Cel mai nou autobuz din parcul RATB are peste 5 ani... Cel mai vechi Citaro alb are >10 ani. Troleibuzele Ikarus au in curand 20 de ani.

Cat despre Astra Bus, o companie complet distincta si de AVC si de Astra Rail - Greenbrier, intai, pentru a fi luata in serios, au nevoie macar de un site... Apoi de un produs - pentru ca ultimul lor produs, asamblare de Citelis, nu mai e disponibil.

Alti producatori romani nu mai sunt - Roman a incercat, folosind un parteneriat cu ElCar Igescu, sa faca niste autobuze. Fiabilitate redusa, tehnologii invechite (cutie manuala; inacceptabila in trafic urban greu), i-au facut sa renunte.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: carutasul on December 26, 2016, 07:11:58 PM
Frunzaverde, tu ai dreptate.
Dar din alte comentarii citite prin multe părţi, aparent licitaţia era cu dedicaţie; eu nu mă pricep la domeniul ăsta, dar în IT când citeam caietul de sarcini ştiam "din prima" de cine e scris şi pentru cine :)
Aşa că poate că Astra nu a vrut să deranjeze nişte oameni degeaba ( ma refer la eventualii parteneri)  pentru o licitaţie trucată, preferând să "strice jocurile" pe linia DNA unde poate avea nişte "sfori" la îndemână.
Acum, tot ce zic eu aici e speculaţie.... vom vedea la noua licitaţie, sper cât mai curând.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on December 04, 2017, 07:13:12 AM
RATB pune aer condiționat în 359 tramvaie și troleibuze cu 20,2 milioane euro

Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să doteze cu sisteme de climatizare 100 de troleibuze și 259 tramvaie și a primit trei oferte pentru modernizarea vehiculelor de transport, valoarea celor trei licitații fiind estimată la 20,2 milioane de euro, fără TVA. Pentru modernizarea troleibuzelor, procedură estimată la 2,6 milioane de euro, asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad a depus singura ofertă. În cazul tramvaielor, ofertanții înscriși sunt Termoport București, Meximpex București și asocierea formată din Astra Vehicule Arad și Icom Trading & Consulting Arad.

Profit.ro (https://www.profit.ro/stiri/sperante-de-bine-pentru-vara-ratb-pune-aer-conditionat-in-359-tramvaie-si-troleibuze-cu-20-2-milioane-euro-17422526)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: cezar-mario2012 on December 04, 2017, 08:44:57 AM
Curg tablele din ele și în loc să luăm unele noi le punem AC la niște rable.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: alex8 on December 05, 2017, 05:51:28 PM
Le mai țin 10 ani in stilul ăsta.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on December 22, 2017, 07:19:21 AM
Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz

Cel puțin 30% din mijloacele de transport în comun cumpărate anual de autorități publice, regii și companii de stat trebuie să fie acționate electric, pe gaz natural sau biogaz, iar firmele private de transport public, inclusiv de taxi, vor avea această obligație începând cu 2020. Restul achizițiilor pentru parcul auto de stat va trebui asigurat anual la minimum 20% autovehicule cu tehnologii verzi - electrice sau hibrid. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege inițiat încă de la finele anului 2015, dar care a fost aprobat joi de Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/firmele-de-transport-public-inclusiv-de-taxi-obligate-sa-cumpere-30-autovehicule-electrice-sau-pe-gaz-17510092)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on December 22, 2017, 12:17:23 PM
Super Lege.

Oare o sa se tina cont de ea?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on January 19, 2018, 07:42:51 AM
Pun aici pentru ca la Bucuresti va fi impactul cel mai mare...

Oficial: Primăriile, obligate să cumpere mijloace de transport în comun electrice

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare.

Potrivit legii, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.

Societăţile cu capital privat, inclusiv societăţile de taxi, vor achiziţiona începând din 2020 mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică în proporţie de 30% din achiziţiile viitoare.

Digi24 (https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/oficial-primariile-obligate-sa-cumpere-mijloace-de-transport-in-comun-electrice-862841)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Harry on July 06, 2018, 04:20:10 AM
STB-ul bucurestean, actualul RATB dispunea in perioada interbelice de un parc de mijloace de transport public alcatuit din tramvaie si autobuze , primul troleibuz fiind introdus in 1949.



STB-ul asigura transportul in comun in Bucuresti si cele 12 comune suburbane cu tramvaie (131 km de cale de rulare dubla) si 392 de bucati de autobuze marca Renault, Chevrolet si Henschel, operand un total de 22 trasee.



Mai jos aveti cateva imagini cu autobuzele STB-ului:

(https://2.bp.blogspot.com/-9fHX9oFKlT8/Wz7C7ZQRooI/AAAAAAABgeo/qD3UuLUXYmsi9W_P43o6LaS6W8qfIR49ACLcBGAs/s1600/151_001.jpg)

(https://2.bp.blogspot.com/-KGBrrKjWc-c/Wz7C7MPIChI/AAAAAAABgek/NpdX1T2ubMEG3zUDs_NM4KVVHFHXOSvhwCLcBGAs/s1600/274_001.jpg)

(https://3.bp.blogspot.com/-Qr4ghE2JGkY/Wz7C7e4-NxI/AAAAAAABges/Hz-ccb9z65sXQncRO53XJxFI1998sPPUwCLcBGAs/s1600/022_001.jpg)

(https://2.bp.blogspot.com/--FZy0vX2Kpc/Wz7C8M1cwPI/AAAAAAABgew/i6nbjUP913oVyd57x2MZ7bY6UHhYDtqZgCLcBGAs/s1600/367_001.jpg)

(https://2.bp.blogspot.com/-_omEPN7jaM4/Wz7C8LTBqWI/AAAAAAABge0/HEuD5_olQ3M8LWTjuop6EcvH-QADJkGcwCLcBGAs/s1600/374_001.jpg)

(https://3.bp.blogspot.com/-AoCXUyP-X4g/Wz7C8nNHnlI/AAAAAAABge4/bSwzI61M5p88SlNP4xlSI4t-JAyEa3ffgCLcBGAs/s1600/412_001.jpg)

(https://4.bp.blogspot.com/-e4GEetEX0t8/Wz7C82wUHkI/AAAAAAABge8/n8Wld43h1BMpxVlz_ChAM3Bp7tDDFuMNQCLcBGAs/s1600/864_001.jpg)

(https://2.bp.blogspot.com/-x3KNT7ZlMLk/Wz7C9B-y6wI/AAAAAAABgfA/4zg1Vtajzo8pBpMIbg3Yn9gYgW-IwsITACLcBGAs/s1600/941_001.jpg)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: nenea_hartia on July 06, 2018, 07:39:31 PM
^ Foarte faine pozele, mulțumesc!
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: tom_sawyer on July 11, 2018, 05:09:21 PM
Se lucrează la documentaţia pentru alte 400 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie moderne, 100 de autobuze electrice, 100 autobuze GNC şi 100 troleibuze', se arată în comunicatul PMB.

Primăria Capitalei a depus aplicaţii pentru obţinerea de finanţări din fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie moderne - valoare proiect 220 milioane euro, din care 176 milioane euro finanţare nerambursabilă şi a 100 de autobuze electrice şi staţiile de încărcare aferente - valoare proiect 57 milioane euro.

Specialiştii Primăriei lucrează la documentaţiile pentru achiziţia, din bugetul PMB, a următoarelor mijloace de transport în comun: 100 autobuze GNC, 100 troleibuze, precizează comunicatul.

economica.net (http://www.economica.net/pmb-traficul-domeniu-prioritar-in-primii-doi-ani-de-mandat-ai-primarului-gabriela-firea_155918.html)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on October 13, 2018, 09:39:10 AM
Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de troleibuze autonome şi 130 de autobuze hibride cu aproximativ 488 de milioane de lei, din care 80% ar putea veni de la Fondul de Mediu

Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de troleibuze autonome şi 130 de autobuze hibride, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la aproximativ 488 de milioane de lei (cu TVA), potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) care va avea loc săptămâna viitoare. Din această sumă, în jur de 80% (340 de milioane de lei) ar putea proveni de la Administraţia Fondului de Mediu, în cadrul unui program ce vizează subvenţionarea primăriilor pentru achiziţionarea de mijloace de transport în comun mai puţin poluante.

În luna iunie a acestui an, Primăria Capitalei a semnat  cu Otokar contractul pentru achiziţia celor 400 de autobuze Euro 6,  valoarea contractului fiind de peste 458 de milioane de lei fără TVA.

News.ro (https://www.news.ro/social/primaria-capitalei-vrea-sa-cumpere-100-de-troleibuze-autonome-si-130-de-autobuze-hibride-cu-aproximativ-488-de-milioane-de-lei-din-care-80-ar-putea-veni-de-la-fondul-de-mediu-1922401013002018100818576906)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: dumbravaandrei on October 13, 2018, 05:07:14 PM
Ce inteleg ei prin troleibuze autonome?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: RaduC on October 13, 2018, 10:45:46 PM
Or fi din alea ce, atunci când rețeaua de contact se termină, pot continua drumul folosind un motor diesel mic, mic, mic
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on November 24, 2018, 07:06:00 AM
Transportul public în Bucureşti, studiu de caz: Capitala are mai puţine tramvaie şi autobuze decât în 1990, dar este lider european la blocaje în trafic. Care sunt soluţiile?

♦ Din noiembrie, pe străzile Bucureştiului ar fi trebuit să circule 100 de autobuze noi, ,,în culoarea optimistă turcoaz", pentru ca anul viitor alte 300 să populeze şoselele oricum aglomerate ale capitalei ♦ Deşi primăria a anunţat că primele 20 de vehicule au fost recepţionate, acestea sunt greu de găsit de călătorii care aşteaptă şi câte 20 de minute în staţii improvizate, pe trotuar, printre maşini şi coşuri de gunoi ♦ Ce este de făcut?

Potrivit unor date trimise de RATB (Regia Autonomă de Transport Bucureşti), transformată recent în STB (Societatea de Transport Bucureşti) la începutul acestui an, parcul activ numără 1.369 de vehicule, 285 tramvaie, 185 troleibuze şi 899 auto­buze. În niciun tramvai şi niciun auto­buz din Bucureşti nu există aer con­diţio­nat, ve­chi­mea medie a parcului fiind de circa 9,4 ani. Există însă şi vehicule cu zeci de ani la activ.

(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/35466/17689038/1/8-transportul-public.jpg)

ZF (https://www.zf.ro/romania100/transportul-public-in-bucuresti-studiu-de-caz-capitala-are-mai-putine-tramvaie-si-autobuze-decat-in-1990-dar-este-lider-european-la-blocaje-in-trafic-care-sunt-solutiile-17689038)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on December 12, 2018, 07:08:07 AM
STB îmbunătăţeşte condiţiile de transport pentru călători

STB SA a recepţionat în acest week-end două staţii noi de spălare a vehiculelor din depourile Vatra Luminoasă şi Bujoreni, urmând ca, până la sfârşitul lunii decembrie, alte trei depouri, Berceni, Colentina şi Titan, să fie beneficiare ale unor staţii de spălare moderne, ecologice, cu un consum minim de energie, afirmă Societatea de Transport Bucureşti (STB), într-un comunicat remis pe adresa redacției. Începând de luni, vehiculele de pe liniile 66, 70, 79, 85, 86, 90, 61, 62, 69, 91, 93 şi 96 vor ieşi în traseu după ce vor fi curăţate prin aceste procedee moderne. Noile staţii sunt complet automatizate şi folosesc un proces de spălare ecologic, prin utilizarea unor substanţe moderne de spălare şi limpezire şi a osmozei pentru filtrarea apei. Totodată, pe lângă infrastructura de spălare, staţiile utilizează aspiratoare de praf şi maşini de spălat cu apă sub presiune.

Până la sfârşitul anului, şi vehiculele de pe liniile 73, 74 şi 76, 14, 16, 21, 36 şi 46, 19, 23, 27, 40 şi 56, de la depourile Berceni, Colentina şi Titan, vor fi la fel de bine igienizate. STB precizează că depourile modernizate Dudeşti, Alexandria, Giurgiului şi Militari sunt deja dotate cu staţii de spălare moderne. De asemenea, toate autobazele sunt dotate cu staţii noi, moderne, de spălare iar compania analizează toate opţiunile existente pentru a asigura vehicule igienice şi un grad de confort cât mai ridicat pentru călători.

B365 (http://www.b365.ro/este-oficial-stb-imbunatateste-conditiile-de-transport-pentru-calatori_259995.html)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on February 04, 2019, 07:53:49 AM
AGERPRES: Cum arată reţeaua de transport public din Bucureşti şi parcul circulant al societăţii în 2019?
Andrei Creci: Ne mândrim cu reţeaua noastră de transport pentru că este una dintre cele mai mari din centrul şi estul Europei, mai ales la tramvaie. Sunt 765 de kilometri pătraţi, din care 228 kilometri pătraţi arie metropolitană, şi deservim circa 2,5 milioane de locuitori. În total, sunt aproximativ 500 de kilometri. Pe această reţea funcţionează 26 linii de tramvaie, 16 linii de troleibuze şi 122 de linii de autobuze. În trafic circulă în jur de 280 tramvaie, 181 de troleibuze şi 865 de autobuze. Zilnic, în Bucureşti, sunt efectuate 1,18 milioane de călătorii, din care 520.000 cu tramvaiele, 120.000 cu troleibuzele şi 540.000 de călătorii cu autobuzele.

AGERPRES: Sunt suficiente aceste mijloace de transport pentru o astfel de reţea?
Andrei Creci: Nu sunt suficiente. Încercăm în fiecare an să mărim această capacitate de transport, iar în prezent cel mai necesar lucru este achiziţionarea de tramvaie, pentru că avem o reţea foarte mare, dar din păcate funcţionăm la jumătate din capacitate. Noi vrem să încurajăm cetăţenii să apeleze la transportul în comun decât la maşina personală. În acest sens, municipalitatea a demarat proceduri de achiziţii pentru patru categorii de mijloace de transport: pentru tramvaie, pentru autobuze electrice, autobuze hibrid şi pentru troleibuze cu autonomie. Este un concept nou şi foarte interesant. Este vorba de un troleibuz care are o autonomie de 5-6 kilometri, deci el poate la nevoie să treacă o intersecţie fără probleme, să se cupleze în partea cealaltă a străzii. Acestea sunt cele patru categorii de mijloace de transport pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a început deja licitaţiile.

În cazul licitaţiei pentru tramvaie au fost nişte contestaţii şi sper să se rezolve şi să nu rămână suspendată, pentru că vorbim de bani europeni şi dăm mult mai mulţi bani. Sunt 100 de tramvaie din gama de 36 de metri, tramvaie mari, încăpătoare, care se pretează pe foarte multe linii din Bucureşti, respectiv pe liniile 41, 1 şi 10. Practic, vor fi modificate şi peroanele pentru a putea să încapă un asemenea tramvai, deoarece noi nu am mai avut tramvaie atât de mari. Dacă totul merge bine din punct de vedere juridic, conform contractului, în doi ani vom avea primele tramvaie.

Agerpres (https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/02/03/interviu-andrei-creci-stb-cand-se-va-circula-la-standarde-europene-poate-ca-atunci-se-va-pune-in-discutie-o-marire-a-tarifelor-la-titlurile-de-calatorie--251671)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on February 04, 2019, 07:56:26 AM
AGERPRES: Toate achiziţiile se fac în continuare doar prin Primărie? Societatea nu poate să facă acum şi ea achiziţii?
Andrei Creci: Şi societatea poate să facă şi va face achiziţii. STB poate atrage şi fonduri europene, de aceea suntem societate comercială, funcţionăm pe alte principii decât o făceam ca regie. Vom avea şi o structură în cadrul STB care se va ocupa cu atragerea de fonduri europene, un fel de mini-autoritate de management. Vom lucra cu specialişti şi vom identifica toate nişele unde putem atrage fonduri europene, dar în general pe tot ceea ce înseamnă transport public, fie că vorbim de achiziţii de mijloace de transport, fie de reţea electrică pentru autobuze electrice. Deocamdată nu avem niciun proiect, dar vom achiziţiona şi noi tramvaie şi dacă va fi cazul autobuze pe GNC (gaz natural comprimat). Aici este şi un program pe care îl avem în vedere, respectiv de transformare a unor autobuze aflate deja în parcul nostru, din propulsie pe motorină în GNC, un program cu fonduri de la Ministerul Mediului. Acesta dă bani serioşi pentru transformarea unui autobuz tradiţional în autobuz GNC.

AGERPRES: Cât de repede veţi putea face astfel de licitaţii? Aveţi un orizont de timp?
Andrei Creci: Dacă ne referim la tramvaie, eu sper ca în următorii doi ani bucureşteanul se va putea bucura de un tramvai nou, adus din afară în prima fază, dar sper să putem implementa şi un program de producţie multianual, pe 3 ani, a unor tramvaie proprii, de fapt de continuare a producţiilor tramvaielor BLF (Bucur Low Floor), tramvai care s-a făcut până în anii 2015-2016. Linia de producţie există şi cu puţin efort, puţină imaginaţie, cu un design nou, dar şi cu mai puţini bani decât ar costa unul nou din afară, putem scoate nişte tramvaie frumoase, noi şi competitive. Dacă vorbim de tramvaiul BLF cu lungimea de 27 metri, acesta este cu cel puţin 300.000 - 400.000 de euro mai ieftin decât cel mai ieftin tramvai de această dimensiune de pe piaţă. Trebuie să înţelegeţi că producători de tramvaie nu sunt foarte mulţi, dar ca în orice domeniu, ca în orice industrie, unele au calităţi mai înalte şi preţul pe măsură, iar alţii au preţuri mai decente. Sunt producători elveţieni, francezi, nemţi, dar şi ucraineni, cehi şi chiar ruşi.

Agerpres (https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/02/03/interviu-andrei-creci-stb-cand-se-va-circula-la-standarde-europene-poate-ca-atunci-se-va-pune-in-discutie-o-marire-a-tarifelor-la-titlurile-de-calatorie--251671)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on February 04, 2019, 08:13:37 AM
Continuăm instalarea de aer condiţionat în autobuze, troleibuze şi tramvaie, continuăm să înlocuim şi unele validatoare care nu au mers şi cel puţin un validator într-un mijloc de transport va permite plata direct cu cardul bancar. Probabil cel de la urcare, unde călătorii vor fi informaţi de acest lucru. Modernizarea tramvaielor va continua, pentru că avem capacitatea să facem la uzinele noastre câteva pe an.

Agerpres (https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/02/03/interviu-andrei-creci-stb-cand-se-va-circula-la-standarde-europene-poate-ca-atunci-se-va-pune-in-discutie-o-marire-a-tarifelor-la-titlurile-de-calatorie--251671)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on April 08, 2019, 08:56:42 AM
STB caută teren pentru construcția unei noi autobaze în jumătatea nordică a Bucureștiului

STB a anunțat că ,,Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. intentioneaza sa achizitioneze un teren in zona de Nord a Municipiului Bucuresti in vederea construirii unei noi unitati de exploatare – autobaza", unitate ce va fi concepută pentru 100-200 autobuze cu lungimea de 12m. Terenul trebuie să fie apropiat de cel puțin o arteră principală și să aibă acces la toate tipurile de utilități. Ofertele vor fi depuse până la data de 02.05.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc în 120 zile de la această dată. În contextul achiziționării unui lot de 400 autobuze moderne Otokar Kent și a viitoarelor loturi de autobuze electrice și autobuze hibride, spațiul actual nu permite exploatarea corespunzătoare și gararea în condiții optime a tuturor autobuzelor existente.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/stb-autobaza-nord-bucuresti/)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: daniel28 on April 08, 2019, 09:32:39 AM
Nici o șansă să sară cineva sa își vândă terenul către STB.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on April 08, 2019, 09:36:27 AM
Eu ma intreb cum de fix in N, adica acolo unde e cel mai scump terenul, cum s-au gandit tocmai acolo sa o faca?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: punmeister on April 08, 2019, 01:03:44 PM
Au ales in nord deoarece acolo vor fi relocate autobazele Pipera si Floreasca. La Pipera stiti, vor un spital metropolitan, la Floreasca vor o parcare etajata.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Hef on April 08, 2019, 01:58:44 PM
Dar de ce o vor un Bucuresti si nu in Ilfov? Sau pe centura, sau unde sunt terenuri unde nu se pot face constructii pe inaltime, in zona aeroportului?

Sau un schimb, pentru ca terenul de la autobaza Nordului ar avea o gramada de pretendenti.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on April 17, 2019, 04:25:44 PM
Baieti, cei care urmariti licitatiile pe material rulant/vehicule in B. Va rog frumos sa imi faceti o lista clara cu licitatiile si promisiunile:

1. ce licitatii avem pentru autobuze, troleibuze si tramvaie (inclusiv stadiul pe scurt)
2. ce promisiuni avem pe langa aceste licitatii
3. ce contracte avem semnate, in derulare, pentru livrare (cum este cel cu turcii de la Otokar)

Se incumeta cineva? Merci fain!
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: tom_sawyer on April 17, 2019, 08:53:21 PM
- Anunt de participare: [CN1007214 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485)] - Achizitionarea a 100 de tramvaie
Valoarea totala estimata: 845.687.394 lei
Data limita evaluare tehnica: 15.08.2019 18:00
Ofertanti:
1. DURMAZLAR MAKINE SAN. VE TIC A.S.
2. Asociere : Asocierea ASTRA VAGOANE CALATORI S.A. (lider) si CRRC QINGDAO SIFANG CO., LTD.

- Anunt de participare: [CN1008715 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100046565)] - Achizitionarea a 100 de troleibuze
Valoarea totala estimata: 214.488.800 lei
Data limita evaluare tehnica: 15.09.2019 18:00
Ofertant: ASOCIEREA BOZANKAYA OTOMOTIV MAKINA IMALAT ITHALAT VE IHRACAT A.Ş. – SILEO GMBH

- Anunt de participare: [CN1009989 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100051577)] - Achizitionarea a 100 autobuze electrice
Valoarea totala estimata: 219.571.200 lei
Data limita depunere oferta: 27.05.2019 15:00

- Anunt de participare: [CN1009745 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100050870)] - Achizitionarea a 130 autobuze hibride
Valoarea totala estimata: 195.487.890 lei
Data limita depunere oferta: 07.05.2019 15:00
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Cristi N on April 17, 2019, 09:03:29 PM
La categoria promisiuni mai este si un lot de 40 de tramvaie de 18 metri. Banii pentru ele apar in bugetul PMB si ar trebui sa inlocuiasca Tatrele.
Link electrici (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=14&t=4647)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on May 07, 2019, 04:09:46 PM
Pentru ca nu avem topic de "Igiena mijloacelor de transport in comun", pun aici o postare WOW de la electrici...  ;)
Quote from: CristyExista posibilitatea ca in viitor STB sa cumpere servicii de curatenie si igienizare a vehiculelor.
Pe 23/04/2019 au publicat un anunt de consultare a pietei: Servicii de spalare si igienizare vehicule pentru transport urban pe sine, autobuze si troleibuze (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100041844)

In caietul de sarcini se prevede si faptul ca ofertantul va trebui sa inlocuiasca statiile de spalare automata de tip vechi cu unele noi, pe cheltuiala sa, iar la finalizarea contractului vor ramane in proprietatea STB-ului. In plus, dupa iesirea din garantie a statiilor de spalare noi (cumparate in 2017-2019), ofertantul se obliga sa asigure mentenanta acestora.

Legat de curatarea propriu-zisa a vehiculelor, acestea vor trebui sa fie spalate in interior zilnic iar la exterior o data la 15 zile.
Pun in continuare detalii legate de programele de spalare:
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=153105)

(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=153106)

(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=153107)
Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&t=3166&p=312881#p312880 (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&t=3166&p=312881#p312880)

Curatenie in vehiculele STB ex-RATB?!?!?!...

Sa VEDEM minunea!
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Ionut on May 11, 2019, 06:23:31 AM
Verde la curăţenie în STB-uri: Societatea de Transport Bucureşti începe sâmbătă o nouă campanie de igienă a autobuzelor

,,Campania de curăţenie a vehiculelor STB SA, începută în luna decembrie a anului trecut, intră, de sâmbătă, într-o nouă etapă. Astfel, pentru fiecare vehicul care va ieşi în traseu, va fi aplicat treptat un program de spălare şi igienizare în interior şi exterior, precum şi neutralizarea graffiti-urilor, iar fiecare vehicul va fi ulterior monitorizat pentru a se urmări menţinerea unui aspect decent. Totodată, va fi aplicat un program special etapizat, prin care adăposturilor din staţiile de tramvai li se va reda aspectul civilizat", se arată într-un comunicat al STB.

Potrivit sursei citate, anul trecut, compania a dotat autobazele cu staţii de spălare noi, iar prin campanie îşi propune să asigure vehicule igienice şi un grad de confort ridicat pentru călători. ,,De cele mai multe ori, imaginea neplăcută a vehiculelor este creată de către unii călători, prin mâzgălirea cu graffiti, vandalizarea, zgârierea interiorului, aruncarea de resturi de mâncare ori de băutură în vehicule", mai arată reprezentanţii STB. Pentru murdărirea sau vandalizarea autobuzelor sunt stabilite amenzi de 500 lei.

ZF (https://www.zf.ro/eveniment/verde-la-curatenie-in-stb-uri-societatea-de-transport-bucuresti-incepe-sambata-o-noua-campanie-de-igiena-a-autobuzelor-18124524)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on May 22, 2019, 02:55:20 PM
Capitala va avea 100 de tramvaie moderne noi și 100 de autobuze electrice

Locuitorii Capitalei vor circula în cel mult doi ani cu 100 de tramvaie moderne şi 100 de autobuze electrice, la care se vor adăuga alte 230 de tramvaie şi autobuze hibrid, a declarat, miercuri, Aura Răducu, director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI), într-o conferinţă de profil.

,,Prima urgenţă este dezvoltarea flotei şi achiziţionarea de noi echipamente. Prin Programul Operaţional Regional (POR), anul trecut în iunie am depus proiecte pentru 100 de tramvaie de peste 36 de metri lungime, faţă de 27 de metri cum sunt cele din prezent, deci cu o capacitate mai mare. Sunt în licitaţie. Sperăm să se termine cât mai repede această licitaţie şi în doi ani să avem aceste 100 de tramvaie moderne, dotate cu toate sistemele moderne de transport", a spus ea, potrivit Agerpres.

De asemenea, tot prin POR s-a propus achiziţionarea a 100 de autobuze electrice, pentru care a fost lansată licitaţia.

,,Totodată, de la bugetul de stat, prin programul de mediu, am propus şi s-a aprobat, în decembrie, achiziţionarea a 100 de troleibuze şi a 130 de autobuze hibrid. Troleibuzele hibrid vor avea 20 de kilometri autonomie, adică de pe fir vor mai circula încă 20 de kilometri independente, cu baterie, astfel încât să aibă flexibilitatea de a intra în noile cartiere care se dezvoltă. Toate aceste patru tipuri de vehicule sunt în licitaţii şi sperăm anul acesta sau chiar până în septembrie să se încheie contractele de achiziţionare", a precizat Răducu.

Pasul următor este dezvoltarea infrastructurii, a continuat reprezentanta asociaţiei.

,,Singurul proiect în fază avansată este reabilitatea unei distanţe de 1,2 kilometri pe bulevardul Timişoara de linie de tramvai. Se pregăteşte reabilitarea pe bulevardul Basarabia şi mai sunt în pregătire încă 15 kilometri de linii de tramvai. Dorinţa noastră este ca, până în 2030, să avem 35 de kilometri noi de linii de tramvai", potrivit lui Răducu.

Aceasta a arătat, totodată, că intenţia este ca liniile de tramvai să ajungă până la localităţile din jur.

,,Dorim să revitalizăm centura de cale ferată drept un tren urban, aşa cum există în toate capitalele din UE. Colaborăm cu Ministerul Transporturilor şi cu CFR, astfel încât să se poată realiza în primul rând staţii, iar punctele roşii sunt staţii noi pe care trebuie să le realizăm. Avem un model de staţie şi urmează să discutăm cu autorităţile locale pentru realizarea lor. Există ruta Gara de Nord - Pantelimon - Obor, pe care o putem folosi deja, având în vedere dezvoltarea urbanistică considerabilă a Bucureştiului şi a Ilfovului", a continuat Răducu.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/capitala-va-avea-100-de-tramvaie-moderne-noi-si-100-de-autobuze-electrice-1135848
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on May 22, 2019, 04:45:24 PM
Marmotă. Ciocolată. Staniol.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: punmeister on May 22, 2019, 08:42:05 PM
Mai putin Hibridele unde blonda abia astepta sa semneze contractul cu Mercedes-Benz  :lol:
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on May 22, 2019, 08:47:41 PM
Asa zisele Hybride ...
Si care e problema: nu mai are pasta la pix de semneaza?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: voicul on May 23, 2019, 07:17:57 PM
Gabriela Firea: Ne dorim ca bucureștenii să renunțe la mașini

Atentie bucurestentii nu "Voluntarienii" nu ea. Uite aici un exemplu

(https://i.imgur.com/UaKr0a2.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Primarul general, Gabriela Firea, a declarat, joi, că Primăria Capitalei va cumpăra autobuze din bani europeni, în valoare de 230 de milioane de euro şi că îşi doreşte ca, după achiziţionarea acestor vehicule, bucureştenii să renunţe ,,măcar câteva zile pe săptămână" la maşinile personale.

,,Am reuşit astăzi (joi, n.r.) să semnăm încă 11 contracte, cu finanţare europeană, pe Programul Operaţional Regional, în valoare de 230 de milioane de euro, din care finanţare nerambursabilă de aproape 180 de milioane de euro, într-o perioadă în care toate autorităţile publice locale se plâng şi afirmă că bugetele sunt insuficiente, este o mare reuşită că împreună cu specialiştii de la Ministerul Dezvoltării Regionale am reuşit să semnăm aceste contracte", a declarat, joi, Gabriela Firea, în cadrul unei conferinţe de presă la care a participat şi vicepremierul Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, potrivit Mediafax.

Potrivit edilului, cu banii europeni, Primăria Capitalei va achiziţiona mai multe mijloace de transport în comun.

,,Cu ajutorul acestor finanţări vom achiziţiona 80 de tramvaie, 100 de autobuze electrice şi vom moderniza o line importantă de tramvai. În acelaşi timp, suntem în procedură de licitaţie pentru alte mijloace de transport în comun, aici la Primăria Capitalei, proiecte de peste 100 de milioane de euro, şi mă refer aici la 130 de autobuze hibrid şi 100 de troleibuze", mai spune edilul Capitalei.

Firea face şi un apel către cei care merg cu maşinile personale prin Bucureşti, ca după ce se vor achiziţiona mijloacele de transport în comun ,,moderne şi civilizate", să renunţe, ,,măcar câteva zile", la autoturismele personale.

,,Ne dorim ca bucureştenii, precum şi turiştii, care vin în Capitală, să abandoneze, dacă nu permanent, măcar câteva zile pe săptămână autoturismul personal şi să folosească transportul în comun, dar acesta să fie modern şi nepoluant şi să vină repede în staţie", mai spune Gabriela Firea.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/gabriela-firea-ne-dorim-ca-bucurestenii-sa-renunte-la-masini-1136444
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on July 04, 2019, 01:45:54 PM
Stie cineva care sunt caracteristicile tehnice ale troleibuzelor Euro6 ?....
:D

Quote
Transportul public bucureștean aniversează 110 de ani de existență

Transportul public bucureștean aniversează 110 de ani de la înființarea primei concesiuni care a devenit principala companie de transport în comun din București. Cu acest prilej, Primăria Capitalei, prin STB SA, dă startul campaniei STB 110 ani, prin care îi încurajează pe bucureșteni să folosească tot mai mult și cu încredere transportul în comun.

STB SA marchează astfel un nou început pentru transportul public din București, grație fondurilor alocate de Primăria Capitalei pentru modernizarea acestuia, obiectivul fiind descongestionarea traficului și punerea orașului în mișcare. Iar traficul rutier bucureștean poate deveni fluent numai prin încurajarea utilizării intense a transportului public.

Primăria Capitalei susține această inițiativă prin câteva măsuri esențiale:
Achiziționarea a 100 de troleibuze noi, din gama de 12 metri, Euro 6. ( :lol: )*
• Achiziționarea a 100 de tramvaie cu lungime de 36 metri
• Achiziționarea a 130 de autobuze hibride
• Achiziționarea a 100 de autobuze electrice
• Modernizarea stațiilor de tramvai, troleibuz şi autobuz, prin achiziționarea de mobilier urban modern
• Modernizarea a 10 km de linii de tramvai

Transportul în comun din Capitala României se află într-o continuă evoluție și transformare, iar după 110 ani de activitate neîntreruptă în slujba bucureștenilor STB SA duce mai departe tradiția și își propune un plan de viitor îndrăzneț.

Astfel, printre demersurile și obiectivele STB se numără:
• Achiziția a 40 de tramvaie cu lungime de 18 m
• Fabricarea a 8 tramvaie BUCUR LF
• Echiparea cu sistem de aer condiționat a unui număr de 46 de tramvaie tip V3A
• Echiparea cu sistem de aer condiționat a unui număr de opt tramvaie tip BUCUR LF

Pentru a marca acest moment aniversar, STB SA le oferă bucureștenilor, sâmbătă, 6 iulie, de la ora 18.00, în PARCUL IZVOR, un concert susținut de What's Up, Smiley și Jo. Atmosfera va fi întreținută de celebrul radio MC - Cristi Nitzu.

Smiley, What' s Up, Jo, împreună cu vloggerii și bloggerii prezenți, vor cânta imnul recent lansat al STB SA și al evenimentului – compus și interpretat de What's Up.

Concertul va fi transmis live pe paginile de Facebook ale artiștilor protagoniști ai concertului.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1063
(Citit repede, pana nu se prind si ei...)
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: ghrt on July 04, 2019, 11:19:37 PM
Or fi troleibuze diesel-electric. Parcă au avut la Ploieşti aşa ceva, le luaseră ieftin că le lua foc generatorul.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: TibiV on July 05, 2019, 12:22:55 AM
S-au prins si au corectat...
:lol:
Quote
Primăria Capitalei susține această inițiativă prin câteva măsuri esențiale:
• Achiziționarea a 100 de troleibuze moderne, cu autonomie, din gama de 12 metri
• Achiziționarea a 100 de tramvaie cu lungime de 36 metri
....
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Cristi N on July 07, 2019, 03:54:18 PM
S-a apucat oare STB-ul de ridesharing sau cineva e mare fan STB? Vad ca si numarul de inmatricluare - ETA corespunde oarecum categoriei.  :D

(https://i.imgur.com/s2pXKX9h.jpg)

(https://i.imgur.com/2XWh1thh.jpg)

(https://i.imgur.com/CQxAcith.jpg)

Sursa este postul unui membru al grupului de FB Munikipiul 1.0: link (https://www.facebook.com/groups/356190861469562/permalink/693110254444286/) (link-ul poate fi accesat doar de membri)

Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: AlexxC on February 10, 2020, 08:10:07 PM
O intrebare putin offtopic : de ce tramvai si nu troleibuz?
Cum arata o comparatie intre aceste doua mijloace de transport?
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Cristi N on February 10, 2020, 10:40:55 PM
In principiu e vorba de capacitate si de viteza. Propun sa lucram cu materialul clientului: de exemplu un tramvai V3A are capacitatea de 300 de calatori, iar un troleibuz Ikarus 415T are o capacitate de 100 de persoane.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: vancouver on February 19, 2020, 07:55:00 PM
Troleibuzele au zilele numarate: exista autobuze full-electrice cu autonomii bune, care costa cam cat un troleibuz, dar nu mai e necesara constructia costisitoare a retelei aeriene, plus intretinere, plus plus...

Oricum, in general troleibuzele nu sunt adecvate pentru un oras mare, precum Bucurestiul, avand capacitate limitata (fata de tramvai, metrou, tren interurban).

Parerea mea este ca trebuie introdus intai un autobuz electric articulat la interval de 5-6 min. la orele de varf pe traseul preconizat al tramvaiului si doar daca nu face fata, atunci trebuie construit tramvaiul. Daca autobuzul electric nu face fata din motive de ambuteiaj, atunci banda gandita in viitor pentru tramvai trebuie blocata exclusiv pentru autobuz (banda auto dedicata autobuze + urgente). Si atunci autobuzul va circula cu aceeasi viteza si independeta ca sa viitorul tramvai.

Trebuie sa nu ne aruncam aiurea cu investitiile, ci sa fim un pic precauti. Ca idee o linie de tramvai costa de 5-6 ori mai mult decat una de autobuz electric si transporta de 5-6 ori mai multi calatori ... dar asta numai daca exista atatia calatori.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: carutasul on February 19, 2020, 10:46:34 PM
Eu chiar mă gândeam ( mergând cu troleibuzul, evident) dacă nu ar fi fezabile niște troleibuze cu baterii nu foarte mari, doar cât să ajungă dintr-o zonă cu linii în alta ( sau de exemplu să ocolească piața unirii). Bateriile s-ar putea încărca în mers - și în staționare bineînțeles, pe segmentele existente . Sigur, asta ar avea sens doar pe unde există deja linie, pe termen lung cam așa e, autobuzul electric cred că e suficient.  Deși încărcarea din mers e un avantaj destul de bun...
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: nirolf on February 19, 2020, 11:37:20 PM
Licitația pentru troleibuze chiar a avut ca cerință să aibă și baterie/autonomie pentru a putea prelungi actualele trasee în zone fără rețea aeriană. Nu mai știu care mai e starea acelei licitații însă.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: lucian on April 20, 2020, 02:01:14 PM
http://www.ziare.com/social/administratia/licitatiile-pentru-tramvaiele-si-autobuzele-electrice-ale-capitalei-sunt-suspendate-cu-ce-vom-calatori-in-siguranta-si-fara-sa-ne-ingramadim-cand-vom-reveni-la-serviciu-1607192
Title: Promisiuni nicusor 2020
Post by: dr4qul4 on September 28, 2020, 08:15:00 PM

(https://i.imgur.com/cnFiXwCh.jpg) (https://i.imgur.com/cnFiXwC.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Cele 100 de tramvaie din licitatia castigata de Astra sper ca nu intra aici.

Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: cezar-mario2012 on October 01, 2020, 04:13:47 PM
^ Eu cred ca acolo intră toate, 100 tramvaie Astra, 40 VFU Pașcani, 130 hibride Mercedes :D, 100 trelee turcești....+ 400 autobuze =770... mai rămâne 130 de luat și se fac 900
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Io on October 01, 2020, 04:22:52 PM
Pai nu zicea duamna acum 4 ani ca o sa faca tramvaie la Bucuresti ca a primit ea cereri de oferta?   :bash:  Intreb si eu doar ca sa va aduc aminte.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: dr4qul4 on October 01, 2020, 04:33:44 PM
Daca vroiam sa ne zbatem in mediocritate, pastram primarita.
Desi a cumparat cateva masini pt STB, de la actualul asteptam mai multe.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: cezar-mario2012 on October 01, 2020, 05:39:08 PM
^ Și eu sper la un STB modern, nu tramvaie și autobuze antice...și alți au promis marea cu sarea, dar...
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Goldmund on October 24, 2020, 08:12:03 PM
Ce m-a derutat foarte tare este faptul ca oficialitatile orasului Bucuresti(cca.2,2milioane loc. oficial)au dat avizul pentru achizitia de autobuze scurte(parca 10 si 12 m lungime) si doar 16 autobuze articulate(si ele de dimensiuni minime pentru autobuze articulate), si nimeni nu a vociferat, nici un expert in transportul in comun nu a comentat. Orasul este al cetatenilor, iar expertii in transport in comun trebuie sa ia o pozitie ferma. Acum, in "epoca corona" este evident ca aglomerarea cu calatori a unei linii de autobuz, tram. sau metrou este chiar periculoasa, mai ales ca valuri de gripa avem in fiecare an, an de an...
Solutii ar fi :
in orasele mai mari autobuzele ar trebui sa fie doar articulate(exceptie pt. turele de noapte, duminica), iar autobuzele cele mai mari sunt de la Van Hool (AGG300) si Mercedes Capa City L, toate le gasim de ex. in orasul Hamburg(putin mai mic la pop. decat Bucuresti....) Exista filmari in NET.


multa sanatate la toti!
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: cezar-mario2012 on October 24, 2020, 08:46:06 PM
Este o problemă cu articulatele, sunt multe zone unde nu au loc să treacă și să întoarcă.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: AndreiB on October 24, 2020, 09:12:12 PM
Bucurestiul e un loc cu bulevarde foarte largi. Principalele locuri unde nu ar avea loc sa treaca se datoreaza parcarilor ilegale. Daca Politia Locala si Primaria si-ar face treaba, asta e extrem de simplu de rezolvat.

Se foloseau articulate in Londra, unde o strada cu 2+2 benzi e un bulevard lat in centru. Au fost scoase din motiv ideologic de Primarie, nu de eficienta.

Sunt multe linii care ar beneficia de articulate in Bucuresti: 123, 104, 131, de exemplu.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: Goldmund on December 23, 2020, 08:07:09 PM
Parerea mea este ca un transport urban fara autobuze articulate este ca si cand un oras mare(peste 500mii loc.) nu ar dispune de tramvaie, doar ca nu este posibil ca un oras sa nu dispuna de un numar mare de autobuze articulate, iar autobuzele fac de obicei legatura intre tramvaie si linii de metrou, acolo unde nu este posibil sau ar fi prea scump metrou sau tramvai. Cred ca este o vointa politica(nu as spune incompetenta) ca un oras de marimea orasului Bucuresti sa renunte(pentru ca a avut!!) la autobuzele articulate. In imaginea de mai jos este un Capa City L, unul dintre autobuzele(articulate) de oras cele mai mari  de la Mercedes(se observa ce curbe stranse poate lua un astfel de autobuz)

https://www.bing.com/videos/search?q=mercedes+capa+city&&view=detail&mid=92F3DF0BDDE6E0E10A6192F3DF0BDDE6E0E10A61&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dmercedes%2Bcapa%2Bcity%26FORM%3DHDRSC3

Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: serbanandrei63 on December 24, 2020, 05:23:27 PM
Salutare
Asemenea autobuze sunt obligatorii in Bucuresti . Se vede clar in filmulet ca intorc si se strecoara pe stradute inguste.

Doar ca : Nu am vazut nicaieri masini lasate la voia intamplari pe marginea drumului sau pe avarie ca la noi. In Bucuresti nu este posibil asa ceva in viitorul apropiat. Decat daca disciplinam soferi cu forta. In Romania cu frumosul nu se poate. Chiar daca le faci parcari la fiecare colt de strada si pui taxa de 1 leu tot goala va fii parcarea.

De ce  ?  Pentru ca asa suntem noi ca natie . Rai si incapatanati ca sa nu spun mai mult.
Title: Re: [B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB
Post by: frunzaverde on December 29, 2020, 02:25:46 AM
Vesnica discutie despre articulate...

Este o problema tipica de optimizare, prezenta si la avioane, si la trenuri, si la operatorii de transport public, optimizarea intre capacitate si frecventa.

Greseala standard este ca considera ca un autobuz articulat inlocuieste un autobuz scurt (un raport de 1:1). Nu este cazul. Un articulat este semnificativ mai scump decat un autobuz normal - deci cu bugetul alocat de o primarie vei cumpara mai putine articulate.

Banca Mondiala, in 2006 (nu stiu cum a evoluat pretul de-atunci) estima ca costul unui scaun de articulat este 1.2 - 1.6x costul unui scaun de autobuz simplu (cost total de operare, fara salarii). Adica, daca cumperi articulate, vei avea, la aceiasi bani, o capacitate de transport inferioara per total decat daca cumperi simple - vei fi cumparat mai putine autobuze, care sunt si mai scumpe de cumparat si mai scumpe la mentenanta.

Daca cifrele sunt corecte (si pare ca sunt, am verificat rapid niste preturi), daca cumperi autobuze articulate, vei creste aglomeratia, pentru ca vei putea oferi mai putine scaune TOTAL decat daca cumperi simple. Functioneaza, prin urmare, doar in urmatoarele situatii:

- 1. daca costul cu salarizarea (1.5 soferi vs. 1 sofer) este atat de mare incat compenseaza costurile cu vehiculul si mentenanta, si o frecventa mai mica este acceptabila, la aceiasi capacitate. Asta e situatia din Vestul Europei, dar nu din Bucuresti, unde salariile sunt comparativ mai mici, si dorinta principala e de frecventa.

- 2. daca ai "bancuri" de cerere (de exemplu lucru in ture fixe, la fabrici, uzine etc.). Caz in care umplii volume mari la ore fixe, si ai nevoie de capacitate atunci si acolo, si in rest subtire, deci frecventa nu conteaza. Bucurestiul are putina industrie grea, deci 2. nu se (mai) aplica. Asta e motivul pentru care multe orase est-europene aveau articulate.

- 3. pentru rute magistrale (tip BRT) in orase in care nu ai transport de volume mari pe sina. Bucurestiul are si metrou si tramvai deci nu se aplica.

Si acum e clar de ce Londra le-a scos : erau prea scumpe. Punct. Parcul lor de double-deckers e mai ieftin, daca infrastructura urbana iti permite sa le operezi, ceea ce la Londra e clar ca permite.