Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Naval => Topic started by: sebba on September 07, 2015, 09:41:11 AM

Title: Totul despre nave
Post by: sebba on September 07, 2015, 09:41:11 AM
Presupun ca majoritatea utilizatorilor de pe aici sunt interesati de mersul pe caldarâm dar in acelasi timp cred ca mai sunt si din aceia care se mai duc si pe ape, cel putin pe motiv de gropi lipsa  :lol:
Eu unul am devenit un mare doritor de asa ceva, in special ptr navigatia cu ambarcatiuni cu vele iar acum sunt in "chinurile facerii" ptr obtinerea permisului de conducator de ambarcatiune de agrement

Drept urmare, printre altele, am inceput facerea unor teste/quizz-uri online, similare ca si continut si desfasurare cu testele care se dau la examinarile ANR (Autoritatea Navala Romana, ptr cei ce nu stiu deja)

Deocamdata, teste ANR disponibile sunt urmatoarele, in special ptr obtinerea permisului ptr categoria D (Ape Interne) si categoria C (maritim, 6 mile fata de coasta) si daca va exista interes voi incerca sa le fac si pe cele aferente celorlalte categorii (B - maritim 12 mile si A - mare libera)

Vant la pupa!

RND (http://end.ro/teste_anr/teste_individuale/rnd) - - - - - - - - - - - - - - - -  Contine 482 intrebari - Test cu 30 intrebari, 60 min, 80%
MARINARIE (http://end.ro/teste_anr/teste_individuale/marinarie_d) - - -  - - - -  - - --  Contine 332 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%
CONDUCERE si MANEVRA - Cat. D (http://end.ro/teste_anr/teste_individuale/conducere) -- Contine 155 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%

COLREG (http://end.ro/teste_anr/teste_individuale/colreg) - - - - - - - - - - - - - - Test cu 30 intrebari, 60 min, 80%
CONDUCERE si MANEVRA - Cat. C (http://end.ro/teste_anr/teste_individuale/conducere_c) -- Contine 279 intrebari - Test cu 10 intrebari, 10 min, 80%


Test CATEGORIA D (http://end.ro/teste_anr/categoria_d_updated) - - - - - -  Test cu 26 intrebari din RND, MARINARIE si CONDUCERE, 30 min, minim 22 puncte
(s-au updatat intrebarile de la CONDUCERE si MANEVRA conform site-ului ANR)

(http://spontan.ro/images/2015/03/31/IMAG0764.md.jpg) (http://spontan.ro/image/aA)
Title: Re: Totul despre nave
Post by: igorashu on September 09, 2015, 01:39:15 PM
Mulțumesc! :captain:
Unde faci cursurile și la ce bani?
Care e procedura/cerințele pentru a ajunge la A?
Title: Re: Totul despre nave
Post by: Redox on September 10, 2015, 07:42:00 AM
Sebba, pot să te întreb, ai în vedere achiziționarea unei ambarcațiuni sau deții una deja? Se plătește impozit pentru ambarcațiunile cu vele sau doar pentru cele cu motor? Mulțumesc!
Title: Re: Totul despre nave
Post by: igorashu on September 10, 2015, 01:18:26 PM
Sebba, mulțumesc pentru info. Cursul de veliere mă interesează și pe mine în mod special. E pe bucket-list-ul meu să pot face island hopping prin Mediterana :) Poți recomanda o școală anume (de preferință în București)?
Title: Re: Totul despre nave
Post by: Redox on September 10, 2015, 05:02:25 PM
Momentan nu am plănuit bugetul pentru o astfel de achiziție dar nu se știe pe viitor. Anul acesta am prins "microbul" și cred că pentru început m-ar satisface și ceva sub 7m care șă poată fi tractată. Oricum, primul pas care trebuie să îl fac e la școală  :D (pentru obținerea permisului D și C). Mulțumesc mult pentru răspuns  :cheers:
Title: Re: Totul despre nave
Post by: ghrt on September 10, 2015, 05:38:24 PM
Referitor la impozitare, bărcile sub 7 metri nu trebuiesc înscrise la fisc, deoarece nu este obligatoriu să fie înmatriculate (vedeti impozitarea mijloacelor de transport la taxe locale în Codul fiscal). Înmatricularea se poate face în România destul de costisitor şi cu bătăi de cap sau în coana Europa cu costuri minime şi cu mult bun simţ.

Lista şcolilor de manevră a velei (cursul este obligatoriu pentru categoria S pe permis) este publicată de Autoritatea Navală Română, www.rna.ro.
Lista şcolilor de operator radio GMDSS LRC (de fapt, cursul de SRC este obligatoriu pentru utilizarea staţiei VHF exceptând May Day) este publicată de ANCOM.
Experienţa practică reală alături de un barcagiu ce are chef să te înveţe este absolut necesară; marinăria nu se învaţă, în multe aspecte importante, din cărţi, iar erorile pot costa foarte mult.

În ceea ce priveşte barca, este important să îţi alegi o barcă care să se potrivească cu stilul de utilizare. Oricum, primul pas este să mergi cu o barcă. Sunt excursii pe veliere, fie la modul comercial fie pe împărţirea costurilor. Ar fi trist să dai 10-15-50 mii € ca să constaţi că nu îţi place.
Bărci sunt destule pe piaţă. Uneori cea mai bună alegere este un caiac, simplu sau de dublu.

Title: Re: Totul despre nave
Post by: igorashu on September 10, 2015, 05:45:22 PM
Mulțumesc pentru info.
Și pentru că am pierdut ceva timp pe situl RNA, care e cam prost structurat fie vorba între noi, pun aici link cu lista școlilor autorizate: http://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Firme%20care%20efectueaza%20cursuri%20pentru%20conducator%20ambarcatiuni.pdf#search=vele
Title: Re: Totul despre nave
Post by: ciprianb on May 25, 2020, 12:17:24 PM
Am si eu o intrebare de "profan": ce inseamna grupul de cateva litere care apare de obicei in denumirea navei (USS, HMS, NMS etc)? La unele banuiesc cam ce ar putea insemna, la altele... Exista un cod international, e obligatoriu sa apara in denumire? Imi cer scuze daca s-a discutat subiectul, eu nu am gasit si multumesc celor care vor raspunde!
Title: Re: Totul despre nave
Post by: Harry on May 25, 2020, 01:31:29 PM
^^Operatorul , alteori tipul, alteori o chestie de curtoazie
USS - United States Ship
HMS - Her Majesty Ship (UK) cu precizarea ca desi Titanic avea HMS in fata era operat de o firma americana si purta de curtoazie HMS, azi HMs se foloseste pt navele militare britanice
NMS - nava majestatii sale (navele militare romanesti)
SMR - serviciul maritim roman (cele civile)
SS - steam ship (celebrele ocean liners)
TSS - ceva similar ^^ dar imi scapa denumirea exacta
U-numar : insemnele germane pt submarine u-boot u-14 spre exemplu
MTB - insemn militar pentru salupe torpiloare: motor torpedo boat de fel MTB este urmat de un numar
F - tot pentru militare prescurtare de la fregata
SAR - search and rescue

Azi USS se foloseste pentru navele militare americane in rest fiecare nava are insemnul operatorului: MSC spre exemplu - Mediterranean Shipping Company
Title: Re: Totul despre nave
Post by: ciprianb on May 25, 2020, 03:26:58 PM
Multumesc!
Title: Re: Totul despre nave
Post by: ghrt on May 25, 2020, 03:31:15 PM
MV - motor vessel
SY - sailing yacht
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on May 25, 2020, 06:02:37 PM
"MSC spre exemplu - Mediterranean Shipping Company"...  :lol: :lol: :lol:

Nope

Mafia Shipping Company / More Scrap Coming!
Title: Re: Totul despre nave
Post by: frunzaverde on May 25, 2020, 06:55:25 PM
Comentariu la cele de mai sus:

HMS si echivalentele in alte limbi sunt folosite exclusiv de nave militare in serviciu activ ale regatelor. HMS e folosit de UK (Her Majesty's Ship) si Suedia (Hans Majestäts Skepp), HMCS (Her Majesty's Canadian Ships) de Canada, HAMS de Australia, KNM (Kongelig Norske Marine) etc. etc.. Cand sunt traduse in engleza, devin toate HMS, sau, pentru a se evita confuzia, se adauga prescurtarea tarii (HNoMS pentru marina norvegiana, HSwMS pentru cea suedeza etc.). NMS (Nava Maiestatii Sale) era prescurtarea folosita pentru Marina Regala Romana. De obicei, HMS nu se foloseste pentru auxiliare si nici pentru garzile de coasta. Americanii au preluat traditia, dar, cum n-au maiestati, au USS (United States Ships), USNS (United States Naval Ships) pentru auxiliare, USCG (US Coast Guard) pentru garzile de coasta. Japonezii au preluat de la americani, si au JS (Japan Ship). RMS, ce-avea Titanicul, vine de la Royal Mail Ship - navele contractate de posta britanica sa transporte posta pe lunga distanta.
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on September 30, 2021, 06:44:21 PM
Nașterea unei nave:

https://youtu.be/GWbJuKIwTQg

Filmul e "unlisted" pe YT, ca să nu dau de ceva copyright claim, pentru că nu e filmat de mine, doar am găsit DVD-ul la cineva. Dar era păcat să nu îl pun să îl vedeți și voi. Din păcate, deja de la upload m-am trezit cu un claim pe muzică, am amuțit bucata aia, sper să nu mai fie alte probleme. L-am urcat așa cum era, nu e nimic modificat. Să sperăm că rămâne și că se poate vedea. Enjoy!

PS: dacă nu se vede, dați-mi un semn, îl fac public, indiferent de riscuri
Title: Re: Totul despre nave
Post by: miahi on September 30, 2021, 08:53:50 PM
^ Momentan se vede si se aude bine. 
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on March 13, 2023, 01:01:29 PM
Ceva se vezi mai rar, Refrigerated Juice Carrier (de aici vine sucul de portocale 100% natural din tetrapak):


(https://i.imgur.com/lXr0LOMh.jpg) (https://i.imgur.com/lXr0LOM.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on October 19, 2023, 01:18:53 AM
Un video despre o tehnologie nu foarte nouă (Cousteau instalase pe nava lui așa ceva) dar care văd că începe să devină din ce in ce mai prezentă pe oceane.
Aștept să aud impresiile echipajului nu PR-ul.

https://vimeo.com/858912059

Hehe, se pare că merge embed de pe Vimeo
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on October 31, 2023, 07:45:26 PM
Prin anii '90 a existat o tendință de a face navele mai eficiente. Asta a însemnat o abordare mai aerodinamică a părții de deasupra apei. De asemenea, o automatizare aproape completă a operațiunilor, propriu zis se putea face de la distanță aproape orice operațiune din mașină. Din păcate asta a însemnat o complexitate prea mare la costuri asemenea. Trendul s-a schimbat și azi avem mai mult "cutii" pătrățoase. Dar unele din navele de atunci încă mai navigă:
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.46122749972223,12.2514199)
(https://i.imgur.com/eDQsMYXh.jpg) (https://i.imgur.com/eDQsMYX.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.4612065,12.251393099722222)
(https://i.imgur.com/eYB3Amdh.jpg) (https://i.imgur.com/eYB3Amd.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.461228599722226,12.2514047)
(https://i.imgur.com/rDckPdMh.jpg) (https://i.imgur.com/rDckPdM.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

M-am documentat un pic: navele au fost construite in Germania și apoi China, pentru Norasia. 1388 teu și 25 noduri. Fast Feeder Containership.
Din păcate, combinația motor semirapid, reductor și elice cu pas variabil s-a dovedit a fi problematică, așa că navele au tot avut probleme. Puteau să ne întrebe pe noi, că și noi am avut cargourile de 8700 t, MAN Reșița semirapid cu elice cu pas variabil (parcă ceva danez). Tot cu reductor și g-ax.
Title: Re: Totul despre nave
Post by: TibiV on November 01, 2023, 07:27:35 PM
Quote from: kitsune on October 31, 2023, 07:45:26 PM... Din păcate, combinația motor semirapid, reductor și elice cu pas variabil s-a dovedit a fi problematică...

Poate ar trebui sa dai niste detalii in plus, ca exista riscul ca doar noi doi sa stim ce inseamna semirapid si (mai ales) pas variabil... Ingineria este grea...  :lol:
Title: Re: Totul despre nave
Post by: kitsune on November 02, 2023, 01:28:46 PM
Bit busy today.


(https://i.imgur.com/CKhGtKZh.jpg) (https://i.imgur.com/CKhGtKZ.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Acum suntem spre sfârșit, după vreo 10 ore, așa că pot dezvolta un pic subiectul semirapide și pas variabil la elice.

Motoarele navale (și nu numai, dar aia cu vorbim de alea navale) sunt împărțite în multe categorii. Unul din criterii este cel al turației, iar aici pot fi lente, semi-rapide și rapide. In categoria lente sunt motoarele de până la 125-130 rpm, in marea lor majoritate motoare in 2 timpi, motoare mari in general, de puteri foarte mari și cu mase și forțe inerțiale enorme.
Motoarele semi-rapide sunt cele la 400-800 rpm, folosite și pentru propulsie dar și pentru generarea energiei electrice. Motoarele rapide, sunt deja la mii de ture, in general generatoare electrice.
Propulsia prin apă are niste limitări. Elicea nu se poate învârti la viteze prea mari datorită efectului de cavitație. Așa că la un motor semirapid este nevoie de un reductor care să ducă elicea la maxim 120-130 ture.
De asemenea, este mai simplu să pornești un motor in 2 timpi in sensul opus. Dar complicat să faci asta cu un motor in 4 timpi. Așa că se folosește o elice la care unghiul de atac al palelor poate fi modificat (pasul elicei este distanța teoretică pe care o parcurge elicea la o rotație completă). Acestea sunt elicele cu pas variabil, care necesită o mașinărie hidraulică destul de mare.
Title: Re: Totul despre nave
Post by: TibiV on November 03, 2023, 07:07:21 PM
Ma bag un pic peste @kitsune...

Elicea cu pas variabil a fost inventata pentru aviatie, in epoca avioanelor cu elice.
Orice elice are un profil aerodinamic/hidrodinamic atent calculat, si functioneaza ideal la un anumit unghi de atac fata de mediu (aer sau apa).
Pe masura ce viteza de deplasare creste, unghiul de atac se modifica si elicea isi pierde din eficienta. O redobandesti daca schimbi unghiul de atac - adica "pasul".
De asta au aparut elicele cu pas variabil, pentru ca una este sa decolezi cu 100-150 km/h, si alta sa gonesti cu 500-750 km/h, cu acelasi avion.

Pilotii din WW2 stiau foarte bine lectia cu decolare/zbor de croziera "pe pas mic" sau "pe pas mare"...