Forum PeUndeMerg.ro

Romania => Bucuresti-Ilfov => RATB => Topic started by: Ionut on August 12, 2015, 06:31:21 AM

Title: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on August 12, 2015, 06:31:21 AM
Pe acest topic vom discuta despre traseele Regiei.
Tot aici discutam despre abonamente pe diversele linii si despre biletele de calatorie.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on August 12, 2015, 06:47:16 AM
RATB reînființează o stație de pe traseul liniei 205
RATB a anunțat că, începând de marți, ora 10:00, a fost reînființată staţia de autobuze "Piscul Scoarţei", amplasată pe Şoseaua Gheorghe Ionescu Siseşti, sens Gara de Nord, pe traseul liniei 205.

B365 (http://www.b365.ro/ratb-reinfiinteaza-o-statie-de-pe-traseul-liniei-205_234890.html)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on October 27, 2016, 09:17:38 AM
Gata pana la primavara.



Linia "Bucharest City Tour" se SUSPENDĂ
Ce încasări a adus în 2016


Linia turistică "Bucharest City Tour", care va fi suspendată începând din 27 octombrie din cauza răcirii vremii, a atras 54.611 de turiști plătitori, iar suma încasată de RATB s-a ridicat la aproape 1,28 milioane de lei, se arată într-un comunicat de presă al Regiei Autonome de Transport.

"Începând cu data de 27.10.2016, linia turistică 'Bucharest City Tour' va fi suspendată, având în vedere că sezonul rece nu asigură condiții favorabile călătoriilor cu autobuzele supraetajate. În acest an, linia a atras 54.611 de turiști plătitori, la care se adaugă și copiii în vârstă de până la 7 ani, care călătoresc gratuit. Suma încasată de RATB din vânzarea legitimațiilor de călătorie s-a ridicat la 1.279.895 lei, în creștere față de cea înregistrată în anul trecut", se menționează în comunicat.

B365 (http://www.b365.ro/linia-bucharest-city-tour-se-suspenda-ce-incasari-a-adus-in-2016_254765.html)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: LittleWanderer on October 27, 2016, 03:01:16 PM
Stie cineva ceva noutati despre extinderea rutei lui 178 prin Chiajna?
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on November 17, 2016, 07:34:24 AM
RATB a primit două oferte pentru plata cu card bancar pe patru linii.
BRD, unul dintre ofertanți


Regia Autonomă de Transport București (RATB) a primit două oferte pentru realizarea proiectului pilot de plată cu card bancar pe liniile 41, 104, 780 și 783. Linia tramvaiului 41, care asigură legătură între Piața Presei Libere și cartierul Drumul Taberei-Ghencea, ocupă prima poziție în privința numărului de sancțiuni aplicate de controlorii RATB, pe locurile 2 și 3 în acest top fiind liniile de tramvai 32 (Piața Unirii-Ferentari -Rahova) și 1 (Șura Mare-Mihai Bravu). Potrivit surselor Profit.ro, unul dintre ofertanți este BRD-Groupe Societe Generale, banca ce asigură astăzi încasarea amenzilor aplicate de controlorii regiei călătorilor frauduloși.

Proiectul vizează dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt, la prima ușă, în locul validatorului clasic existent și dotarea cu un sistem de comunicare a datelor privind validarea cu carduri bancare contactless. Astfel, potrivit datelor RATB, realizatorul proiectului pilot va dota un număr de 119 vehicule de transport, dintre care 61 pe linia 41 și 36 pe linia 104.

Profit.ro (http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/banci/ratb-a-primit-doua-oferte-pentru-plata-cu-card-bancar-pe-patru-linii-brd-unul-dintre-ofertanti-16051339)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: medicul de garda on November 22, 2016, 10:15:08 PM
Quote
dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt, la prima ușă

Adica fix unde este cel mai ingust spatiu din intregul autobuz Citaro! Si unde majoritatea calatorilor din autobuz nu au acces, chiar daca si-ar dori si ar stii de acest mod de plata. >:( Proiectul presupune cumva ca cei dispusi sa achite cu cardul bancar au inclinatii catre masochism, altfel nu imi explic psihologia din spatele amplasarii atat de proaste a validatorului, in cadrul unui proiect pilot! Adica or sa traga concluzia fireasca ca nici dracu nu plateste cu cardul (ca nu acces la el) si ca nu are rost sa extinda proiectul la intreaga flota. :bash: :headache:
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: nenea_hartia on November 24, 2016, 08:58:30 PM
^ Mă întreb pe ce rețele de autobuz din Europa se mai urcă pe toate trei ușile și nu doar pe cea de la șofer. E o întrebare serioasă, nu o ironie la adresa RATB. :)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: cezar-mario2012 on November 25, 2016, 08:53:19 AM
 1. Eu am card Zâmbet BCR si este contacteze putând fi folosit la RATB, îl am de vreo cinci ani. Este simplu de folosit pe actualele aparate.
 2.Creu de aplicat nouă metodă, pe 780 si 783 este OK fiind linii express.
 3. Intrarea doar prin fata nu se poate aplica in București, din cauza aglomerației si a lipsei de civilizație.La tramvaie nici pe afara nu se aplica regula de intrare doar prin fata, aceasta regula este valabilă doar pentru autobuze.

 Si acum o chestie nostimă, eu de obicei pe unde merg folosesc în principal transportul în comun, metrou dacă există. Eram acum ceva ani în urmă la Valencia si am prins Las Dallas, sărbătoarea lor cea mai importantă. Metroul fusese închis pentru un grup de participanți și a trebuit să iau autobuzul. Mă duc în stație, era destul de multă lume, vine autobuzul si toată lumea se înghesuie la prima ușă, eu cu sotia ne ducem la a doua ușă unde nu era nimeni, dar mă opresc, mă uit si ne-am întrebat de ce nu vine nimeni pe celelalte uși. Atunci am realizat că ai voie să urci doar prin fata si ne-am conformat. :D
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on November 25, 2016, 11:53:31 PM
^ Mă întreb pe ce rețele de autobuz din Europa se mai urcă pe toate trei ușile și nu doar pe cea de la șofer. E o întrebare serioasă, nu o ironie la adresa RATB. :)

Aia cu usa din fata cred ca este prostie si o "reminiscenta" de pe vremea cand se platea "la sofer"...
Inaplicabila in mijlocele RATB din Bucuresti, si in general oriunde ai mai mult de 5-6 calatori care vor sa urce...

Ma intreb cum ar fi introduci regula asta la metrou ?...
Chiar si in varianta "light", in care sa ceri ca toti calatorii sa urce doar pe prima  usa a fiecarui vagon ?
Sau, ca sa patram scara, se ceri ca toti calatorii sa urce doar in primul vagon al trenului ?
(Desi exista aceasta tendinta "condamnabila" la M2 Piata Victoriei, sensul spre Romana... ;) )

La varianta "hard", in care impunem regula ca toti sa urce doar pe prima usa a trenului, nici nu vreau sa ma gandesc... :D
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: nenea_hartia on November 26, 2016, 02:20:02 PM
^ Te rog, citește cu atenție ce am scris: „pe ce rețele de autobuz din Europa [...]”. Deci nu tramvai1), metrou, tren, etc.
Spui că e o prostie. Probabil noi suntem - ca întotdeauna - singurii deștepți, în timp ce restul europenilor niște proști.

Inaplicabila [...] oriunde ai mai mult de 5-6 calatori care vor sa urce...

Ba e perfectă aplicabilă și, culmea, chiar se aplică! În Belgia, în Olanda, în Germania, în Spania, în Elveția, în Luxemburg, în Statele Unite, în Canada, etc. Sau ai impresia că acolo nu urcă mai mult de 5-6 călători? Se intră în autobuz doar pe la șofer pentru că:
- există încă unii călători care cumpără bilet de la el;
- majoritatea, care au deja titluri de călătorie preplătite, trec pe la șofer ca să-i arate abonamentele sau să-și valideze tichetele. Nu ai bilet, nu treci de șofer. Dacă totuși ești nesimțit și treci de el, autobuzul nu pleacă și poliția apare în 5 minute.
Sunt și excepții (https://www.delijn.be/nl/contact/faq-detail.html?v=2814): persoanele cu handicap sau mamele cu copii în cărucior urcă pe la mijloc. Acolo există și locuri special delimitate în care se pot așeza. Aceste locuri sunt libere, oricât ar fi autobuzul de plin.

1) În Belgia, regula a existat în trecut și la tramvaie, pe vremea când parcul era alcătuit în special din ramele de mici dimensiuni PCC. Odată cu apariția noilor generații de vehicule, cu 3-4 și chiar 5 vagoane (unele tramvaie HermeLijn din Antwerpen), s-a renunțat la urcarea doar pe la vatman.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on November 26, 2016, 05:40:27 PM
Se intră în autobuz doar pe la șofer pentru că:
- există încă unii călători care cumpără bilet de la el;
- majoritatea, care au deja titluri de călătorie preplătite, trec pe la șofer ca să-i arate abonamentele sau să-și valideze tichetele. Nu ai bilet, nu treci de șofer. Dacă totuși ești nesimțit și treci de el, autobuzul nu pleacă și poliția apare în 5 minute.

Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)

Dar tu confirmi ce am spus si eu:
Aia cu usa din fata cred ca este prostie si o "reminiscenta" de pe vremea cand se platea "la sofer"...

In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
De unde si zicala aia "dati banii din mana in mana, pana in fund la taxatoare" :lol:
Zicala perfect reala, cine urca prin fata dadea banii de bilet din mana in mana, si dupa cateva minute pimea si biletul, si restul...

Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).

Si usa din fata era exclusiv pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".
De altfel primele scaune de langa sofer/vatman erau inscriptionate exact cu textul "REZRVAT pentru "batrani, gravide, femei cu copii in brate".

In Bucuresti nu s-a platit "la sofer" decat pentru cativa ani, cand au decis sa faca economie si sa desfiinteze doamnele taxatoare - mai exact sa le mute (insa doar o parte dintre ele) in "chioscurile de bilete".
Atunci au aparut in mijloacele ITB celebrele "compostoare".
Dar "infrastructura" de chioscuri de bilete s-a realizat mai greu, si timp de cativa ani s-au putut cumpara bilete de la sofer/vatman, insa dupa ce cumparai biletul tot trebuia sa il "compostezi".
Nu a durat mult, pentru ca au constatat ca pe traseele aglomerate vehiculele mai mult stateau, pentru ca soferul/vatman stationa ca sa vanda bilete...

Tu ai explicat clar ca in tarile alea se urca prin fata in urma unei "traditii". Deci vorbim de un fel de "memorie colectiva".
In Bucuresti este la fel, doar ca traditia a fost complet opusa, iar memoria colectiva spune ca trebui sa urci prin spate.

Iti spun sincer, eu si acum ma indrept spre usa din spate si ma uit urat la pustanii de scoala care urca pe usa din fata, rezervata (din punctul meu de vedere, asa am invatat de pe cand era un tanc) doar celor cu probleme.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: nenea_hartia on November 26, 2016, 10:36:55 PM
Intreaba bucurestenii de pe liniile alea in care abia te poti urca in al doilea sau al treilea autobuz... ;)
Păi atunci trebuia să califici „prostie” orarul, acoperirea și frecvența autobuzelor RATB. :)

In Bucuresti "traditia" este alta: pe vremea cand existau incasatoare, alea aveau "ghereta" la usa din spate la toate mijloacele de transport: autobuz, tramvai, troleubuz...
[...]
Si sa stii ca chiar am prins "LIVE" vremurile alea... Cand pretul biletului de autobuz era in functie de distanta (50 de bani, 65 de bani sau 1 leu). Iar la tramvai era 30 de bani in primul vagon ("clasa I") si 25 de bani in vagoanele din spate ("clasa a II-a).
Stai liniștit, că le-am prins și eu, nu (mai) sunt așa tânăr :(.
În Belgia și Olanda prețul pe liniile preorășenești e și acum în funcție de distanță (numită „zonă”). Cea mai scurtă distanță este considerată o zonă, două zone acoperă distanța medie, iar trei zone e maximul posibil pe o linie. Tichetul este valabil o anumită perioadă de timp, în general o oră, în interiorul căreia poți schimba vehiculul și nu plătești nimic în plus. În orașe se folosește același principiu, doar că se taxează numai o zonă, de aceea prețul este unul fix pe orice mijloc de transport în comun, pe orice linie și oricâte stații ai merge în oraș. Tichetul e valabil o oră și, pe perioada acestei ore, același tichet poate fi folosit succesiv pe tramvai, metrou sau autobuz. Evident, trebuie să validezi de fiecare dată tichetul sau cartela electronică, dar nu mai plătești nimic. Pe tichetele de carton se imprimă „0.00 euro”.

Legat de economii: am tot pomenit aici de tichete, însă posesorii acestora sunt cazuri relativ izolate. Majoritatea populației care utilizează transportul în comun este posesoare de abonament. Există mai multe forme de abonament: cartela electronică, abonamentul de hârtie, abonamentul pentru studenți, pentru pensionari, etc. Perioada de valabilitate a abonamentului variază și ea: o lună, trei luni, un an. Tinerii plătesc în general prin SMS. Trimit SMS la un număr dedicat și primesc instantaneu un SMS de confirmare, apoi doar îl arată șoferului. Gheretele de cumpărat bilete deservite de personal sunt aproape inexistente! În Bruxelles există unul singur (!) al companiei flamande De Lijn, în autogara din subsolul Gării de Nord. Compania bruxelleză STIB-MIVB are 14 chioșcuri și 6 birouri (https://www.stib-mivb.be/points-de-vente-verkooppunten.html?l=fr) deservite de personal. E drept, se mai pot cumpăra bilete sau reîncărca foarte utilizatele cartele electronice în mai toate librăriile mari sau spațiile comerciale importante, dar sunt vândute de magazinele respective, nu de către angajați ai STIB-MIVB. În Antwerpen sunt 3 chioșcuri (https://www.delijn.be/nl/contact/lijnwinkels/lijnwinkels-antwerpen.html), la sediul central al companiei de transport, în gara Antwerpen-Centraal și în cea mai importantă stație de premetrou, Groenplaats. În orașul Luxemburg există un singur ghișeu (http://www.vdl.lu/Mobilit%C3%A9/Autobus/Billets_+tarifs+et+points+de+vente-p-63916/Points+de+vente.html) deservit de personal, la sediul companiei de transport Mobilitéitszentral.
În rest, în stațiile mari (autogări, gări, stații de metrou și premetrou) sunt montate automate electronice de unde îți poți achiziționa un tichet (1 călătorie, 2 călătorii sau 10 călătorii, depinde de companie) plătind cu monede, bancnote sau cu cardul.
Deși ai nenumărate modalități de a obține un bilet, întreaga filozofie a transportului în comun din Benelux te îndreaptă către cumpărarea unui abonament: e mai ieftin și mai comod. Să zicem că ai deja un abonament pe 3 luni care expiră la sfârșitul lunii X. La începutul lunii X îți vine acasă o factură pentru reînnoirea pe următoarele trei luni. Ai trei variante:
1) nu plătești factura și nu mai primești alt abonament;
2) o plătești și primești noul abonament prin poștă înainte de începerea lunii X+1;
3) le scrii un email sau le dai un telefon în care le spui că nu-ți convine perioada, că pleci în Caraibe/Thailanda/pe lună și că vrei ca noul abonament pe 3 luni să fie valabil abia începând din luna X+5. Plătești, iar noul abonament îți sosește acasă prin poștă.

Iată deci că ai la dispoziție numeroase moduri de a intra în posesia unui titlu de transport și fără a angaja personal special în acest sens. În autobuz ai doar șoferul, pe care oricum îl plăteai. Înțeleg ideea de tradiție, dar tradițiile se pot schimba în favoarea eficienței. Când 95% din călători folosesc abonamente, nu bilete, crede-mă că trecerea prin dreptul șoferului și arătarea abonamentului sau validarea la validatorul electronic a cartelei se face foarte fluent, fără a se pierde cine știe ce timp. Așa te asiguri că toată lumea a achitat serviciul și nu mai ești obligat să plătești șatre de controlori, precum la București. E drept, mijloacele de transport în comun din Vest recuperează eventualele secunde pierdute cu controlul vizual al abonamentelor circulând apoi în multe zone din orașe pe benzi dedicate. Dar, na, pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on November 26, 2016, 10:43:04 PM
pentru a construi așa ceva ar trebui că alegătorul să renunțe a mai vota populiști găunoși precum Oprescu sau Firea. :)
Asa vor vota (sper eu ;) ) daca nu copii nostri, atunci macar copii copiilor nostri !... :lol:
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on December 17, 2016, 07:37:23 AM
Autobuzele care circulă în zona Eroilor îşi reiau traseele de bază

Autobuzele de pe opt linii de circulație vor reveni de vineri pe traseele de bază, în urma redeschiderii traficului rutier pe Bulevardul Eroilor, tronsonul cuprins între Strada Carol Davila și Splaiul Independenței. Astfel, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268 și 368 vor circula pe traseul de bază, în ambele sensuri, de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Carol Davila, pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, apoi pe traseele actuale.

De asemenea, linia de autobuze 668 va funcționa pe traseul de bază între "Valea Oltului" și intersecția Bulevardul Eroilor/ Strada Sfântu Elefterie, apoi pe Bulevardul Eroilor, Pod Eroilor, Splaiul Independenței, Podul Cotroceni, Splaiul Independenței, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile "Știrbei Vodă", "Pod Cotroceni" și "Spitalul Universitar", amplasate pe Splaiul Independenței.

Linia de autobuze 696 va funcționa între "Gara Basarab" și "Academia Militară" pe Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Știrbei Vodă, Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, Șoseaua Panduri, cu întoarcere pe Strada Dr. Rainer, Bulevardul Eroilor, Splaiul Independenței, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcănescu, Strada Baldovin Pârcalabul, Bulevardul Gării de Nord, Piața Gării de Nord și Bulevardul Dinicu Golescu.

Linia N110 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre "Cartier 16 Februarie", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseul actual.

Linia N116 va funcționa pe un traseu modificat pe sensul spre "Grup Școlar Auto", de la intersecția Bulevardul Eroilor/ Bulevardul Eroii Sanitari pe Bulevardul Eroilor, Strada Dr. Bagdasar, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre "Piața Unirii", de la intersecția Bulevardul Eroilor/Strada Carol Davila pe Bulevardul Eroilor, Strada Știrbei Vodă, Calea Plevnei, Strada Vasile Pârvan, Pod Hașdeu, Splaiul Independenței, apoi pe traseul actual.

De asemenea, după ridicarea restricțiilor de circulație, stația "Carol Davila", sensul spre cartiere, va fi reamplasată de pe breteaua Bulevardul Eroilor pe Bulevardul Eroilor, înainte de intersecția cu Strada Dr. Grigore Țăranu. De la aceeași dată, autobuzele liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668, 696, N110 și N116 vor efectua opriri, în ambele sensuri, în stațiile "Carol Davila", amplasate pe Bd. Eroilor.

B365 (http://www.b365.ro/autobuzele-care-circula-in-zona-eroilor-isi-reiau-traseele-de-baza_255640.html)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: dr4qul4 on April 21, 2017, 01:10:08 PM
Firea pe fb (cf Mediafax si verificat de mine)
Quote
Linia tramvaiului 21 va fi protejata de gard, ca linia 41, pentru ca masinile mici sa nu mai intre pe linia de tramvai, blocand circulatia. Cale proprie pe tot traseul: terminal Sf.Gheorghe - calea Moșilor - Obor -șos. Colentina - Terminal Colentina.

Intentia e buna, dar pe o distanta de 1km nu poate pune garduri. Calea Mosilor intre Sf. Gheorghe si Pache are doar banda de tramvai. Gard acolo, ar insemna interzicerea totala a traficului auto, inclusiv a riveranilor. Si imposibilitatea interventiei pompierilor, politiei si salvarii.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on April 21, 2017, 01:41:20 PM
S-a discutat mult pe MetrouUsor...

Cine a scris postarea aia pe FB habar nu are cum arata Mosilor...
Evident ca de la Sf. Gheorghe pana la Carol NU ai cum sa pui garduri laterale.

Ca opinie personala, mai degraba ma astept sa interzica complet traficul auto "cu exceptia RATB" intre Hristo Botev si Carol I...
(Nu si intre Hristo Botev si Sf.Gheorghe, acolo chiar nu se poate...)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: strainu on May 03, 2017, 09:23:44 AM
Am aflat aseară că se simplifică/scurtează linia 178: la Sala Palatului, în loc să facă dreapta pe Câmpineanu și să se întoarcă pe la Apa Nova spre Luterană, va face direct stânga spre Luterană.

Modificarea în sine e minoră și nu cred că va afecta mulți oameni, dar mi se pare simptomatică pentru incapacitatea primăriei de a pune vreun pic de ordine în parcările ilegale din București. În condițiile în care ei nu pot descuraja (prin amenzi sau altfel) parcarea în dublu/triplu fir pe ~100-150 m și depășirea marcajelor la semafor (pe sensul Câmpineanu-Luterană, la intersecția cu Știrbei Vodă), ce șanse sunt ca șoferii să respecte benzile de autobuze? Și așa la Spitalul Municipal se parchează/oprește la întâmplare și autobuzele ies de pe banda lor ca să poată trece, cum va fi când vom avea zeci de km de benzi, cum promite Firea? Eu nu văd ca soluție decât legalizarea explicită a amenzilor automate (ca să nu mai vină nu știu ce judecător și s-o declare ilegală) și instalarea unor astfel de sisteme prin tot orașul.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on May 15, 2017, 11:43:17 AM
Bucharest City Tour. Autobuzele supraetajate pentru turişti vor circula din nou prin Bucureşti

(http://www.b365.ro/media/image/201610/w620/city_84729600.jpg)

Regia Autonomă de Transport București relansează, începând de luni, linia turistică, iar patru autobuze double-decker vor circula zilnic, la intervale de 20-25 de minute, pe traseul cuprins între Piața Presei și Piața Unirii. Având o capacitate de 77 de locuri fiecare, dintre care 50 pe platformă, autobuzele vor fi la dispoziția turiștilor între orele 10:00 - 21:00, informează RATB într-un comunicat.

Traseul autobuzelor este: Piața Presei, Arcul de Triumf, Șoseaua Kiseleff, Piața Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piața Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.

Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la prețul de 25 de lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, prețul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani transportul este gratuit).

B365 (http://www.b365.ro/bucharest-city-tour-autobuzele-supraetajate-pentru-turisti-vor-circula-din-nou-prin-bucuresti_256824.html)
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: voicul on May 19, 2017, 05:34:18 PM
Benzile de "BUS" dedicate apar, cu jaloane inalte pe carosabil, pentru delimitare.
Ultimul realizat/vazut: intre Arc si Charles de Gaulle
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on May 19, 2017, 10:09:32 PM
"Banda unica" pentru autobuzele de pe linia 131, intre podul rutier Baneasa (podul peste lacul Herastrau) si fantana "Miorita" pe MU...

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=2148&start=252#p239480 (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=2148&start=252#p239480)
Podul CF 800 peste DN1 in fundal
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=132586)
Vedere spre podul Baneasa
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=132587)

Arata bine stalpisorii...
Sa vedem cati mai sunt in picioare peste 6 luni...
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: panda_no 5 on May 24, 2017, 09:19:45 PM
Bucharest City Tour. Autobuzele supraetajate pentru turişti vor circula din nou prin Bucureşti

Suntem in 24 si inca nu am vazut nici un autobus turistic.
Le-au dat drumul sau nu?
Parca in alti ani le dadeau drumul mai devreme?

Hai ca mi-am raspuns singur.
Copy de pe site-ul adecvat

Momentan, linia turistica nu functioneaza. Autobuzele vor reveni pe traseu in cel mai scurt timp. Ne cerem scuze pentru aceasta situatie.

Inca o realizare de success a Primariei Capitalei!
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on May 29, 2017, 01:11:22 PM
http://www.economica.net/linia-turistica-bucharest-city-tour-se-relanseaza-luni--dupa-mai-bine-de-o-saptamana-de-suspendare_138377.html (http://www.economica.net/linia-turistica-bucharest-city-tour-se-relanseaza-luni--dupa-mai-bine-de-o-saptamana-de-suspendare_138377.html)

Quote
Regia Autonomă de Transport Bucureşti relansează luni, 29 mai, linia turistică, după mai bine de o săptămână de suspendare, din cauza unor probleme tehnice

La început de vară, când numărul turiştilor străini care vin la Bucureşti este în creştere, RATB a suspendat linia turistică Bucharest City Tour, la câteva zile după lansarea din data de 15 mai.
Patru autobuze double-decker urmau să circule la interval de 20-25 de minute pe traseul cuprins între Piaţa Presei şi Piața Unirii. "Momentan, linia turistică nu funcţionează. Autobuzele vor reveni pe traseu în cel mai scurt timp. Ne cerem scuze pentru această situaţie", se arăta într-un anunţ pe pagina de internet a Bucharest City Tour.

Contactaţi de către ECONOMICA.NET, reprezentanţii RATB au explicat că autobuzele turistice au fost retrase din cauza unor probleme tehnice. Potrivit lor, acestea vor reveni pe traseu începând de luni, 29 mai.
Jumătate din banii din bilete se duc pe închirierea autobuzelor

Anul trecut, linia turistică a înregistrat 54.611 de turişti plătitori, iar suma încasată de RATB s-a ridicat la aproape 1,28 milioane de lei, adică aproape 290.000 de euro.
Cele patru autobuze supraetajate au fost anul trecut închiriate de la Regia de Transport din Constanţa. Valoarea contractului, semnat pe şase luni, a fost de 144.000 euro. Raportat la veniturile din vânzarea biletelor, RATB dă jumătate din bani pe închirierea vehiculelor.
Regia a lansat în toamna anului trecut un anunţ pentru achiziţia a patru noi autobuze, însă licitaţia a fost anulată pe 17 octombrie, din lipsă de ofertanţi. Valoarea contractului a fost de 3,9 milioane de lei, fără TVA, adică cât încasările RATB din această linie pe trei ani.

Numărul călătorilor care au utilizat linia turistică a crescut de la an la an. În primul an de funcţionare, 2011, Bucharest City Tour a atras 27.000 turişti, iar până la finele sezonului 2016, numărul s-a dublat.
Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, la preţul de 25 de lei. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani, preţul acestuia este 10 lei (pentru cei cu vârsta de până la 7 ani transportul este gratuit).

Pe site-ul RATB (http://www.ratb.ro/v_turism_bucuresti.php (http://www.ratb.ro/v_turism_bucuresti.php)) si pe site-ul dedicat (http://bucharestcitytour.ratb.ro/ (http://bucharestcitytour.ratb.ro/)) nu apare nici un anunt...

Daca vede cineva autobuzele poate ne confirma stirea Economica.net ...
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on May 29, 2017, 09:39:58 PM
A confirmat un utilizatot de pe Metro Usor.

Poza de astazi la Universitate...
Are si "Free WiFI"... ;)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=132794)

P.S.
Si numere de Constanta...
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: irirat on June 07, 2017, 09:12:24 PM
Incepand din 01.06.2017, liniile 178 si 138 au fost prelungite in Chiajna, pe traseul str. Rezervelor -> Apeductului -> Tineretului (cap de linie)

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on August 16, 2017, 09:14:55 PM
Desi nu suntem multi bucuresteni, cred ca este o informatie utila...
(Sunt mai multe de fapt...)

"Pe surse beton" (colegii "specializati" de la MU), se pare ca PMB si RATB se pregatesc de la 1 septembrie mari "mutari de trupe".

1. TRAMVAIE
A. Se va relua circulatia tramvaielor la Piata Sudului.
Asta inseamna asa:
- Revine in circulatie tramvaiul 34 (Romprim-Piata Sudului-Banu Manta)
- Tramvaiul 1 va avea traseu modificat, de la Sura Mare la Piata Sudului si apoi pe Vacaresti spre Mihai Bravu
- Tramvaiul 11 isi reia traseul normal pana la Romprim
B. Se repune in circulatie tramvaiul 55 Granitul-Sf.Vineri.
Dar terminalul de la Granitul NU exista.
Deci se vor folosi bidirectionale.
Iar bidirectionale nu avem suficiente. Singurele disponibile sunt pe linia 5,,,,
REZULTATUL: Se va desfiinta linia de tramvai 5 (Sf.Gheorghe-Aeroport Baneasa) si se infiinteaza linia naveta de autobuze 605, pe traseul Baneasa Shopping City - Piata Sf.Vineri...

2. TROLEIBUZE
Pentru ca "au dat cu mucii in fasole" la Piata Sudului (terminalul "a picat" nimeni nu stie cum si de ce...  >:( ), toate troleibuzele din Berceni nu vor mai intoarce la BIG, ci la Piata Unirii.
Numar egal de troleibuze + trasee cu lungime dubla => injumatatirea frecventei.

Mai sunt cateva alte modificari, dar "marunte" in comparatie cu cele de mai sus...
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on August 16, 2017, 09:17:37 PM
Vai ce varză.
RATB, acest CNAIR al bucureștenilor.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on August 16, 2017, 09:36:09 PM
RATB=CNAIR^2
Doar la prostie...  >:(
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: dr4qul4 on August 16, 2017, 10:16:49 PM
Eu nu inteleg ceva. Ok, nu au bidirectionale, dar ce naiba fac la capatul lui 5? Acolo exista o bucla de intoarcere. De ce nu o refac?
Sau poate au de gand sa duca 5 pana la mall Baneasa?
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on August 16, 2017, 10:53:06 PM
"Bucla de intoarcere" de la Baneasa este nefunctionala de cel putin 10 ani...
Se pare ca exista un proces acolo cu unii care sustin ca "bucla" ar fi in curtea lor...
De ce nu sunt in stare juristii PMB sa lamureasca problema... Beats me!

(Adrian Rosca iti poate da mai multe detalii...)

Anyway...
Bucla "nu exista legal", asa ca linia nu poate fi folosita decat cu bidirectionale.
Pe care le mutam in Pantelimon, ca altele nu exista in parcul RATB.
RATB nu poate duce simultan doua linii cu "bidirectionale".
Iar primarul general promitea fix in urma cu un an "RATB gratis la tot poporul"... Finantand asta cu "exporturile de tramvaie" ale URAC...
Crezusem pana atunci ca bancurile cu blonde sunt exagerari...

Acum este verificat.
Bancurile cu blonde NU sunt exagerari. Sunt doar o palida reflectare a realitatii...:(
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: nenea_hartia on September 20, 2017, 08:58:52 PM
Am o mare rugăminte. Îmi poate spune cineva ce variantă de traseu e cea corectă? Aceasta (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1qlt8Sv2F0B6acnt9UxoI5aBBn5k&hl=ro&ll=44.42716035039067%2C26.09683689999997&z=13) sau cea de pe pagina RATB (http://www.ratb.ro/v_tramvai.php?tlin1=1)? Porțiunea de traseu cuprinsă între stațiile Cimitirul Șerban Vodă și Calea Vitan diferă complet pe cele două site-uri.
Mulțumesc anticipat!
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: dr4qul4 on September 20, 2017, 10:08:05 PM
Cea de pe Ratb.ro este cea actuala. Acum se trece din nou pe la Piata Sudului.

Cea de pe harta tramvaie a fost folosita in ultimii 7 ani? pentru a ocoli santierele de la Piata Sudului si Mihai Bravu/Splai.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: nenea_hartia on September 21, 2017, 06:14:17 PM
^ Mulțumesc!
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on December 11, 2017, 10:29:40 AM
Baietii de la Metrou Usor ne-au semnalat o chestiune interesanta si vrem sa vedem daca putem ajuta cumva. Pe scurt: este o problema cu capacitatea de transport in Berceni (de la metrou la marginile cartierului), aparuta din cauza ca la Piata Sudului nu au respectat proiectul si nu au construit bucla de intoarcere pentru troleibuze. Asa ca ei au dus toate troleibuzele la Unirii, tripland intervalele de succedare (prin comparatie cu ce era inainte). Dupa ce MU a insistat, au facut bucla de intoarcere la Mihai Bravu (nu e optim, dar e mai bine decat la Unirii). Numai ca NU folosesc bucla ca n-are toate avizele.

Va suna cunoscut? :lol:

Dau copy-paste comunicatului MU si va invit la discutii. Posibil sa fie unii care cunosc situatia.



Stimata doamna, stimate domn

Va contactam in legatura cu o problema legata de santierul Pasajului
Piata Sudului, pe care am semnalat-o catre PMB si RATB in multiple
randuri: troleibuzele din cartierul Berceni (linii 73, 74, 76), care
asigurau o legatura rapida metrou - cartier (la intervale de 2-5 minute
pana la inceperea lucrarilor la Pasaj) au pierdut posibilitatea tehnica
de a intoarce la Piata Sudului (asa cum faceau inaintea santierului) o
data cu finalizarea lucrarilor. Asta cu toate ca proiectul initial
prevedea bucla de intoarcere pentru troleibuze deasupra pasajului,
paralel cu trecerea de pietoni dinspre Str. Nitu Vasile. Din motive ce
nu le cunoastem, proiectul nu a fost respectat iar bucla nu a mai fost
construita din cauza unui lift de la pasajele pietonale ce a fost
construit pe alt amplasament decat cel original.

Astfel, din 4 linii inainte de santier (73, 74, 76, 77) din care una
intorcea la Piata Unirii si restul la Piata Sudului, acum avem 3 linii
(73, 74, 76) care intorc toate la Piata Unirii din cauza lipsei undei
bucle de intoarcere mai aproape de cartier. Rezultatul - troleibuze care
vin la intervale de 5-15 minute, care nu fac deloc fata fluxului de
calatori intre statia de metrou Piata Sudului si cartier (seara, si
invers - dimineata).

Am ridicat problema in trei randuri catre RATB si PMB. Puteti consulta
istoricul solicitarilor noastre aici:
https://metrouusor.com/index.php/despre-noi/initiative-si-luari-de-pozitie
(punctele 10, 11, 12).

Intr-un final, acum aproximativ doua saptamani, RATB a construit o bucla
de intoarcere sub Pasajul Mihai Bravu (desi nu este solutia optima,
varianta aceasta este, totusi, una dintre propunerile noastre, pentru ca
oricum ar aduce imbunatatiri considerabile parcursului troleibuzelor).
Cu toate acestea, nici azi traseele nu au fost reconfigurate astfel
incat sa foloseasca noua bucla (fie in varianta propusa de noi, fie in
oricare alta varianta ce presupune doar o linie la Piata Unirii si
restul cu un traseu mai scurt si intervale mai bune). Un coleg de pe
forumul nostru a descoperit si motivul - bucla de intoarcere nu are aviz
de la comisia de circulatie:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=244&t=4125&start=196#p260831

Astfel, suntem in situatia in care o investitie (e drept, nu
considerabil de mare) nu poate fi folosita la parametrii optimi pentru
ca nu are un aviz. Drept urmare, nici calatorii nu pot beneficia de
imbunatatirile pe care aceasta ar putea sa le aduca in circulatia
mijloacelor de transport din cartier. Este drept, bucla este realizata
prost si presupune un viraj scurt la stanga direct de pe prima banda
(deci motivele lipsei avizului de la comisia de circulatie sunt
indreptatite), dar este evident ca poate fi imbunatatita (la urma urmei,
nu este nevoie decat de mai mult fir pentru a asigura incadrarea pe
banda corecta).

Cu toate acestea, investitia aceasta trebuie amortizata si trebuie sa
intre in legalitate. La urma urmei, in baza carui proiect au fost
cheltuiti banii daca proiectul in sine nu are toate avizele?

Data fiind aceasta situatie, considerand faptul ca RATB si PMB au
ignorat trei solicitari ale noastre in acest sens, dorim sa mediatizam
problema, pe de-o parte, si, in acelasi timp, remedierea situatiei
astfel incat bucla de sub Pasajul Mihai Bravu sa devina operationala in
serviciu comercial (prin corectarea traseului si obtinerea tuturor avizelor)

Va stam la dispozitie pentru orice intrebari sau lamuriri, prin aceasta
adresa de e-mail.

Cu deosebita consideratie,
Asociatia Metrou Usor
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: TibiV on December 11, 2017, 12:34:04 PM
Este perfect adevarat.
Eu pur si simplu NU inteleg cum au reusit sa modifice proiectul initial in asa fel incat sa "piarda" bucla de intoarcere de la Piata Sudului.
Au distrus circulatia troleeleor in Berceni.
Title: Re: [B] Traseele RATB
Post by: Ionut on December 22, 2017, 07:14:07 AM
Proiect al PMB: 58 de trasee între Bucureşti şi toate localităţile din Ilfov

Primarul Capitalei a avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanţii transportatorilor care activează în Bucureşti-Ilfov, în care s-a discutat despre prelungirea cu 300 de kilometri a traseelor între Bucureşti şi localităţile din Ilfov, urmând a exista 58 de trasee. "Vorbim despre Bucureşti şi 40 de localităţi din judeţul Ilfov, adica 8 oraşe şi 32 de comune, care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să contribuie la dezvoltarea economică a zonei metropolitane. Aceste trasee vor fi asigurate atât de RATB cât şi de operatorii privaţi, care sunt partenerii noştri şi doresc, astfel, să vă asigur că Municipalitatea încurajează piaţa privată şi doreşte o colaborare legală şi exclusiv în interesul cetăţenilor zonei metropolitane, care trebuie să beneficieze de un transport de modern, de calitate", a declarat Gabriela Firea.

Potrivit primăriei, cele 40 de localităţi din judeţul Ilfov, care vor fi conectate cu Bucureştiul prin noile trasee de transport sunt: Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Popeşti Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumaţi, Baloteşti, Berceni, Brăneşti, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăşti-Ilfov, Dascălu, Dobroeşti, Domneşti, Dragomireşti Vale, Găneasa, Glina, Grădiştea, Gruiu, Jilava, Moara Vlasiei, Mogoşoaia, Nuci, Periş, Petrachioaia, Snagov, Stefăneştii de Jos, Tunari şi Vidra.

B365 (http://www.b365.ro/proiect-al-pmb-58-de-trasee-intre-bucuresti-si-toate-localitatile-din-ilfov_257703.html)