Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Drumuri Expres (DEx) => Topic started by: Ionut on September 18, 2011, 12:41:39 PM

Title: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on September 18, 2011, 12:41:39 PM
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Romania_Motorway_A5_DE.svg/800px-Romania_Motorway_A5_DE.svg.png)
sursa imagine: Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Romania_Motorway_A5_DE.svg)

* Nu se cunoaste indicativul oficial al acestei autostrazi.

Status pe sectiuni:
1. Ploiesti-Focsani: planificata, studiu de prefezabilitate finalizat
In total: 133 km.

2. Focsani-Albita: planificata, studiu de prefezabilitate finalizat
In total: 155 km.

----------------------------------------------------------------
TOTAL
- lungime totala: 288 km
- operational: 0 km
- operational nou: imposibil de spus cu exactitate
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: valexandru on March 26, 2012, 12:52:02 PM
Sunt nou-venit pe forum si am si eu o intrebare: Dar nu face parte si Bucuresti-Ploiesti din Coridorul Pan-European IX?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 26, 2012, 01:13:05 PM
Quote from: valexandru on March 26, 2012, 12:52:02 PM
Sunt nou-venit pe forum si am si eu o intrebare: Dar nu face parte si Bucuresti-Ploiesti din Coridorul Pan-European IX?

Bine ai venit pe forum! :cheers:

E o intrebare foarte buna! Da si nu, este raspunsul. :) Coridorul IX este Albita-Focsani-Buzau- Ploiesti (Dumbrava)-Bucuresti-Giurgiu. Bucuresti-Ploiesti nu face practic parte din Coridorul IX, ci doar segmentul Bucuresti-Dumbrava (cam pe unde face un cot mare stanga autostrada spre Ploiesti). E mai clar?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: valexandru on March 26, 2012, 01:29:02 PM
    Acum am inteles.
    Din cate am vazut, s-ar putea sa lase drumul Bucuresti Giurgiu asa cum este (adica cu 2 benzi pe sens) si sa nu mai construiasca autostrada pe langa  :( .
     Si inca ceva: Bucuresti-Giurgiu este considerat drum express?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 26, 2012, 03:45:32 PM
Quote from: valexandru on March 26, 2012, 01:29:02 PM
     Si inca ceva: Bucuresti-Giurgiu este considerat drum express?

Daca l-ai intreba pe Boc ar zice ca e in "regim de autostrada". :lol: Nu e drum expres pt ca nu are intersectii denivelate, nu are sensurile separate de parapet median, trece prin localitati... e un drum mai rapid pt ca e pe doua benzi si atat.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: valexandru on March 26, 2012, 03:51:11 PM
Quote from: Ionut on March 26, 2012, 03:45:32 PM
Quote from: valexandru on March 26, 2012, 01:29:02 PM
     Si inca ceva: Bucuresti-Giurgiu este considerat drum express?

Daca l-ai intreba pe Boc ar zice ca e in "regim de autostrada". :lol: Nu e drum expres pt ca nu are intersectii denivelate, nu are sensurile separate de parapet median, trece prin localitati... e un drum mai rapid pt ca e pe doua benzi si atat.
:lol:
Dar o sa mai construiasca separat Bucuresti Giurgiu sau o sa pastreze drumul actual si o sa zica (asa cum zice Boc) ca  e in regim de autostrada, deci face parte din Coridorul Pan European IX?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 26, 2012, 04:00:35 PM
Eu zic ca sigur vor face autostrada oarecum paralela pt ca acel drum e aglomerat si va deveni si mai aglomerat. Doar ca nu e momentan o prioritate. Gandeste-te de ex la Valea Oltului, trafic infernal si doar pe o banda... se va face si spre Giurgiu autostrada insa altele sunt acum prioritatile.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: valexandru on March 26, 2012, 04:14:30 PM
^^ Multumesc de raspuns.
      Cred ca Buzau Focsani va fi finalizat primul dintre aceste tronsoane, deoarece face parte din Autostrada Moldova.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on April 12, 2012, 01:47:15 PM
Pun asa o mini-stire ca sa revitalizam un pic threadul. Nu trebuie sa ne entuziasmam, desigur. :)

QuoteUcraina şi România au subliniat perspectivele de cooperare în cadrul coridorului TRACECA şi dezvoltarea traficului de mărfuri prin sistemul de feriboturi. În plus, având în vedere impulsionarea transportului rutier de mărfuri în 2011, părţile au convenit şi asupra liberalizări pieţei de transport rutier.

Ucraina a făcut propuneri privind autostrada în jurul Mării Negre pe segmentul ucrainean, urmând ca subiectul să fie discutat în formatul Ucraina-România-Republica Moldova.

sursa: EVZ (http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-si-ucraina-discuta-proiecte-de-transporturi-si-turism-dupa-7-ani-976444.html)

Pe teritoriul Romaniei segmentul este Bucuresti-Ploiesti(Dumbrava)-Buzau-Focsani-Albita.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 02, 2013, 09:47:05 AM
Hm, in 2013 se doreste concesionarea si a tronsonului Ploiesti-Buzau-Focsani.

(http://www.capital.ro/uploads/RTEmagicC_harta_autostrazi.jpg.jpg)

sursa: Capital (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/noi-imagini-cu-cea-mai-lunga-autostrada-suspendata-din-romania-178920.html)

PS: nu bagati in seama culoarea verde de pe Izvin-Dumbrava (Timisoara-Lugoj lot 2 si Lugoj-Deva lot 1), nu sunt nici pe departe executate. Timisoara-Lugoj lot 2 dupa cum stiti nici nu are constructor (UMB se bate prin instanta momentan parca) si pe Lugoj-Deva lot 1 Tirrena Scavi mai are de munca destul de mult, putin probabil sa fie gata in vara 2013, poate poate in iarna... sau 2014.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: teocharis on March 02, 2013, 04:21:15 PM
"Hm, in 2013 se doreste concesionarea si a tronsonului Ploiesti-Buzau-Focsani."

am scris deja despre asta acum 3 zile: termenul pentru demararea procedurii de concesiune ptr Ploiesti-Focsani este Iunie 2013

in schimb, PPP-ul Pitesti Craiova este programat sa inceapa in Martie 2013(adica luna asta:P) deci aici sunt sanse sa avem concesionar pana la sf lui 2013 cu demararea efectiva a lucrarilor in primavara lui 2014

urmatorul mare PPP va fi Iasi-Tg Mures, se discuta de un mix cu granturi EU (asa-numitul PPP4, in termeni tehnici). Fenechiu trage puternic sforile ptr a il impinge mai sus pe lista de asteptare...
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Sargon1806 on March 02, 2013, 05:26:37 PM
Poate cineva sa-mi spuna si mie de ce nu se face Ploiesti-Albita pe POS-T? Este eligibil pentru cofinantare de 85%, fiind pe Coridorul IX. Intelegeam daca se apucau de Pitesti-Sibiu si nu le mai ramaneau bani europeni pentru C IX, dar vad ca nimeni nu scoate un sunet pe tema asta.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: teocharis on March 02, 2013, 06:53:43 PM
Quote from: Sargon1806 on March 02, 2013, 05:26:37 PM
Poate cineva sa-mi spuna si mie de ce nu se face Ploiesti-Albita pe POS-T? Este eligibil pentru cofinantare de 85%, fiind pe Coridorul IX. Intelegeam daca se apucau de Pitesti-Sibiu si nu le mai ramaneau bani europeni pentru C IX, dar vad ca nimeni nu scoate un sunet pe tema asta.

ai intuit singur motivul: Pitesti-Sibiu(plus celelalte cioturi...) va epuiza complet alocatia UE ptr 2014-2020 ceea ce ar impinge Ploiesti-Focsani in exercitiul 2020-2027

Lucru inacceptabil ptr baronii rosii din Moldova  care vor sa apuce o autostrada inainte de a fi ulcele...

ergo, intra in PPP in acest an
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Sargon1806 on March 02, 2013, 08:28:46 PM
Asa sa fie cum zici si sa se apuce odata de Pitesti-Sibiu, ca parca se feresc de ea ca ala de tamaie...
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 03, 2013, 06:39:57 AM
E bine ca fac PPP, numai sa faca, asta e ideea. :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: stelian222 on March 03, 2013, 03:04:52 PM
Se stie cumva traseul exact(sau cat mai aproape de adevar) pe care il va urma acesta autostrada? E cam ciudat ca tocmai s-au bagat recent o multime de bani in DN24/E581 iar acum sa bage alti bani.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on March 04, 2013, 06:16:58 AM
Cel mai probabil va fi fix pe langa DN24. E bine ca au reabilitat DN24 pentru ca pana cand va fi gata autostrada Focsani-Albita... oho, va mai trece vreme. Anunta acum PPP de la Ploiesti la Focsani, tronson extrem de aglomerat chiar daca de la Buzau la Focsani e un fel de 1+1,75 :) e vestitul DN2, extrem de aglomerat si fff periculos pana la Focsani mai ales. Deci e fff bine ca fac tronsonul si merge cu PPP pentru ca valorile de trafic sunt fff ridicate (nu mai vorbesc ca e plin de localitati si daca mergi pe Bucuresti-Focsani vei vedea sute de cruci pe marginea drumului).
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: mitsu on March 04, 2013, 03:21:51 PM
In mod clar, viitorul investitor in Ploiesti - Focsani isi va scoate banii si e bine ca se face in concesiune, altfel ne apuca 2025 cu ea. Mi se pare usor de construit, mi se pare necesara si usor de amortizat.

Eu insa as fi licitat-o la pachet cu operarea si administrarea Bucuresti - Ploiesti plus construirea sfertului de A0 nord-est (A2 - A3 - DN1, care ar fi adus si traficul spre si dinspre A2, ba chiar si A1, odata cu finalizarea A0 sud, plus traficul spre si dinspre Otopeni). Ar fi fost mai logic ca viitorul concesionar sa construiasca si bucata asta si astfel sa administreze toata autostrada de la Bucuresti la Focsani.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: stelian222 on July 17, 2013, 10:12:56 AM
Ce se mai aude concret despre acest proiect? va fi sau nu inceput macar pana in 2020?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on July 17, 2013, 10:51:40 AM
Da, discutam in 2020.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: alecu26 on July 17, 2013, 11:43:12 AM
in cazul putin probabil in care totul va merge snur pe concesiunile prezente....poate mai repede de 2020.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on July 17, 2013, 12:30:24 PM
Bine, 2018, adica atunci vor fi gata concesiunile propuse acum. Hai ma, ce naiba discutam?! In fine, v-am mai zis, singura veste buna este ca vom avea ce discuta pe forumul asta si in 30 de ani de-acum inainte.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: alecu26 on July 17, 2013, 01:48:33 PM
eu ma refeream la semnare contracte si lansarea lor.

Oricum...doar nu crezi Ionut ca in 2018 o sa avem finalizate Comarnic-Bv, Pitesti-Craiova si A0?

In cel mai bun caz, cand totul merge struna vom vedea in santier Comarnic-Bv in 2015 primavara. Inca 4 ani in care iar totul merge struna...inseamna 2019 primavara.

Iar despre restul...sa asteptam sa faca pasi inainte. Deocamdata cate o stire doua apar doar despre Comanric-Bv. La restul nu cred ca se misca mare lucru.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on July 17, 2013, 02:04:54 PM
Quote from: alecu26 on July 17, 2013, 01:48:33 PM
Oricum...doar nu crezi Ionut ca in 2018 o sa avem finalizate Comarnic-Bv, Pitesti-Craiova si A0?

Eram sarcastic in ultimul mesaj, am zis initial ca vorbim in 2020 despre Ploiesti-Albita. Noi sa fim sanatosi.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: montaniardul on April 06, 2014, 04:53:33 PM
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/164189/flutur-avem-o-oportunitate-pentru-finantarea-autostrazii-nord-sud.html
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Tavi on April 06, 2014, 04:57:11 PM
pirt electoral ... hai sa nu imputim forumul
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on October 01, 2014, 12:25:53 PM
Avand in vedere ca zilele acestea a aparut un draft/preview al MasterPlanului pe transporturi care va fi supus dezbaterii publice in 07.10.2014 sunt necesare urmatoarele precizari:

1. Autostrada Focsani-Albita e trecuta la categoria "diverse" adica Trans-Regio. Info aici: http://cursdeguvernare.ro/wp-content/uploads/2014/09/harta-masterplan.jpg (http://cursdeguvernare.ro/wp-content/uploads/2014/09/harta-masterplan.jpg)
2. cea mai rapida,facila si sigura cale de acces pe relatia sudul, sud-vestul Romaniei (inclusiv dinspre capitala) spre estul tarii (spre capitala Republicii Moldova) nu mai este de interes pentru ROMANIA.
3. faptul ca Focsani-Albita este pe TEN-T comprehensive core nu reprezinta un argument pentru ROMANIA.
4. faptul ca cea mai mare vama de la estul Romaniei si relatia cea mai usoara si cea mai buna (via M1 Leuseni-Chisinau) face parte din Focsani-Albita nu e de interes pentru ROMANIA.
5. faptul ca aceasta sectiune a fost statuata prin coridorul pan-european IX la conferinta din Creta (1994), conferinta de la Helsinki din 1997 nu este un argument si o justificare (legala si oficiala) a necesitatii materializarii autostrazii pe valea Barladului.
6. faptul ca la Albita avem peste 57.607 camioane la intrare si 58.870 camioane la iesire, rezultand un total de 116.477 camioane fata de doar 20.625 la Sculeni nu este un argument destul de suficient pentru ROMANIA.

Asteptam cu nerabdare 07.10.2014 pentru dezbatere!
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: teocharis on October 01, 2014, 12:34:19 PM
unde si la ce ora va avea loc aceasta "dezbatere"?

ms.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on October 01, 2014, 12:53:11 PM
Din cate inteleg va fi la sediul AMPOST, adica la Bucuresti. Eu am trimis mailuri la presa locala si la partidele (din opozitie).
Din pacate nu pot ajunge la Bucuresti. Oare se accepta sugestii, opinii, sesizari si via e-mail, fax sau chiar posta?

Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: disney on March 12, 2015, 10:50:42 PM
Rugam generatiile viitoare sa faca poze si sa urmareasa evolutia lucrarilor.  :lol: :lol: :lol:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg70243#msg70243 (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg70243#msg70243)

Quote
Tinand cont de apartenenta sectiunii Focsani - Albita la Reteaua TEN-T Centrala, precum si de orizontul de implementare al acesteia reprezentat de anul 2050, precizam ca aceasta sectiune este inclusa in programul de constructie autostrazi asumat de Romania in negocierile cu Comisia Europeana.

De asemenea, subliniem faptul ca orizontul de timp al Master Planului este anul 2030, orice recomandare dincolo de acest orizont urmand a fi reconfirmata.

Probabil ca se refera de fapt la termenul maxim pana la care trebuie implementata reteaua TEN-T centrala (comprehensive).
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: vancouver on March 12, 2015, 11:05:05 PM
O decizie logica. Era o aberatie maxima sa se faca aceasta autostrada acum. Traficul este la nivel de 1 masina pe minut ziua si 1 la 5 minute noaptea, iar din acest trafic 50% nu ar lua-o oricum pe autostrada, fiind trafic local, intre localitati invecinate.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: dr4qul4 on March 13, 2015, 10:49:24 AM
iar daca faci Ungheni-Iasi-Bacau/Tg Mures atunci chiar nu mai are rost.
Trebuie sa intelegem ca nu se poate sa avem autostrada/DX chiar peste tot, si cateodata mai trebuie sa folosim si DN-ul existent
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: NGC on June 27, 2019, 07:23:21 AM
Astazi a fost lansata licitatia ''Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Tisita - Albita".

Valoare estimata: 14.025.217,88 RON fara TVA

Durata contractului: 26 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 14.08.2019

Quote
Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului pana la sfarsitul anului 2019.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: tom_sawyer on August 30, 2019, 07:12:00 PM
Oferte:
1. TPF INGINERIE SRL
2. Asociere : SEARCH CORPORATION S.R.L. - EGIS ROMANIA S.A.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100073451
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: FRS on August 30, 2019, 10:36:27 PM
arheologia 8-9% din pretul SF-ului, interesant.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: alecu26 on August 31, 2019, 06:23:29 PM
Daca e intruziva...da. De ce nu? M-am saturat de proiecte in care nu sunt nici un sit....dar constructorul gaseste 10...sau sunt 2...si construcotrul găsește 20...din care 3...4 majore.
Daca pe lotul din A3 a lui straco nu era arheomogie...asa cum sa zis la Licitație eram intr-o situație mult mai bine.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Drive_140 on October 16, 2019, 05:23:53 PM
@NGC Any news?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Drive_140 on February 01, 2020, 09:54:27 AM
perioada de evaluare trebuie încheiată oficial în 14.02.2020

https://www.stiripesurse.ro/deputatul-alde-vaslui-daniel-olteanu-proiectele-de-infrastructura-ale-judetului-disparute-sau-subfinantate-in-bugetul-guvernului-pnl_1420034.html

Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: NGC on February 01, 2020, 02:37:07 PM
Nu mai credeti toate prostiile debitate de parlamentari !!!

Nu exista o obligatie legala de a respecta termenul care apare in SICAP. Termenul are caracter mai mult informativ. Poate fi depasit, caz in care se da un nou termen. Un exemplu "clasic" este licitatia pentru PiSi 4, unde termenul era pana acum vreo 2 saptamani 14.11.2019, iar apoi s-a dat un nou termen. Bineinteles insa ca perioada de evaluare se poate incheia si mai repede decat un termen care apare in SICAP.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: NGC on February 03, 2020, 11:15:00 PM
Vrabiutele spun ca pe locul intai ar fi asocierea condusa de SEARCH.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Drive_140 on February 04, 2020, 09:43:13 AM
Nu este bine, ca centura Barlad nu va fi construita ca o parte de DX.
Este foarte interesant, cum tot va fi proiectat in final. Doua centuri paralele, sau un mare "upgrade" pentru centura.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: AlexxC on February 04, 2020, 10:46:59 AM
FIx din acest motiv trebuie facute acele SF-uri pentru DX-uri gen Craiova-Tg-Jiu, pentru corelarea proiectelor de centuri gen cea de la Filiasi cu drumul expres ce va fi construit peste 30-40-50 ani.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on June 05, 2020, 01:46:22 PM
http://www.monitoruldevaslui.ro/2020/06/proiectul-autostrada-vasluienilor-merge-inainte/

Proiectul Drumului Expres Tișița – Albița este, cu excepția ultimelor trei luni, (!) în grafic, iar contractul pentru realizarea Studiului de fezabilitate a fost atribuit asocierii de firme Search Corporation – Egis, care a câștigat licitația. Asta înseamnă că e tot mai aproape ziua în care vor demara lucrările la SINGURUL PROIECT DE MARE INFRASTRUCTURĂ CARE TRAVERSEAZĂ JUDEȚUL VASLUI

Conform Studiului de prefezabilitate din 1998, Autostrada Focșani (Tișița) – Albița va avea:

– Viteză de proiectare de 120 km/h;
– Profil transversal pe o platfomă de 26 m;
– 16 pasaje, 8 poduri, o trecere denivelată peste calea ferată;
– Spații pentru servicii cu parcări, grup sanitar, stații de carburant, cu o distanță medie de 24 km între spațiile de parcare;
– 4 noduri rutiere între Tecuci și Albița.
– Lungime totală de 338 km între București – Albița pe autostradă;

Conform contractului aferent realizării Studiului de fezabilitate la nivelul anului 2020, Prestatorul trebuie să:

– identifice minim trei variante de traseu (o lungime totală de aproximativ 150 km), pe care să facă analiza multi-criterială;
– realizeze în cadrul acestui contract Studiul geotehnic, Studiul de seismicitate, studiile topografice detaliate, studiul arheologic, alte investigații de sol și material; Studii privind ocuparea terenurilor, identificarea proprietarilor, a suprafețelor de teren afectate și raportul de evaluare a acestora; identificarea, relocarea și protejarea utilităților publice;
– identifice și curețe terenul de muniții neexplodate;
– identifice sursele de materiale, inclusiv gropile de împrumut și distanțele de transport, pentru momentul execuției;
– identifice posibilele locații pentru organizări de șantier etc. etc.

În plus:

• Profilul transversal proiectat va fi al unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2×7,00 m și acostamente de 2×2,25 m
• Încă din această fază, Prestatorul trebuie să analizeze extinderea la profil de autostradă, inclusiv achiziția de teren necesar lărgirii ulterioare a platformei
• Înălțimea minimă liberă sub pasajele peste drumuri europene, naționale, județene, comunale și agricole trebuie să fie de minim 5 m
• Aparatele de reazem la structuri vor avea o garanție minimă de 15 ani și o durată de viață de 50 ani
• Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație vor avea o garanție minimă de 10 ani și o durată de viață minimă de 50 ani
• Pentru structurile cu lungimea mai mare de 100 m se vor prevedea senzori anti-polei
• structurile cu lungimea mai mare de 100 m și structurile de la noduri vor fi prevăzute cu sisteme de iluminat
• Pentru podurile cu deschideri peste 100 m vor fi prevăzuți senzori de monitorizare a comportării în timp a structurii
• Investiții ample, specific, în zona Punctului de trece a frontierei Albița
• Prestatorul va elabora un plan de întreținere și operare pe 30 ani.


Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: paullie on June 05, 2020, 01:55:10 PM
@IosuaT, te rog citeste aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=34.msg287817#msg287817
si aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg285637#msg285637
apoi corecteaza postarea ta de mai sus.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on June 05, 2020, 02:56:16 PM
Sper ca l-am corectat destul de bine. Dar mai mult mi se pare politic Nu pare realizabil înainte de 2030.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: paullie on June 05, 2020, 03:06:07 PM
Clar e politic.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: AlexxC on June 05, 2020, 04:10:44 PM
In acest moment viteza medie pe Tisita-Albita conform GM este 72kmph. Cu centuri finalizate pentru Barlad si Husi, la un calcul rapid viteza medie creste pana la 81-82kmph...al naibii de bine pentru un DN. Asta ar fi primul pas,realizabil zic eu; al doilea centura Vaslui si abia in a3a etapa daca valorile de trafic o cer evaluam un DX Tisita-Crasna(unde traficul se imparte); La Crasna-Albita ne gandim dupa ce intra Rep Moldova in UE.
Am parcurs recent traseul si are o particularitate rar intalnita la noi: peste 80% din traseu se desfasoara in afara localitatilor,facandu-l ideal pentru scoatere din localitati unde este cazul si largire la 4 benzi+intersectii denivelate.
Aceasta ultima propunere sper sa fie luata in considerare in studiul de fezabilitate ca varianta de traseu la analiza multi-criteriala.
Ilustrarea ideii de mai sus:
(https://i.imgur.com/xRb3Lmh.png)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on June 05, 2020, 08:40:03 PM
O alta varianta de drum expres pana la Crasna si de acolo se descarce in europeană in actualul giratoriu spre Vaslui Iasi și Husi Albita Punct vamal
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: raulbogdan23 on June 05, 2020, 09:39:32 PM
O varianta logica ar fi Bacau - Vaslui - Husi si asta din 3 mari motive:
1. conexiune A7, posibilitate de continuare spre Nord pentru A8 Targu Mures - Iasi
2. conexiune A7, posibilitate de continuare spre Sud spre Bucuresti
3. conexiunea A13, Bacau - Brasov - Sibiu

(https://i.imgur.com/iplNyvy.png)

Pentru varianta Focsani - Vaslui - Husi punctele 1 si 3 pica din start pentru ocolul pe care il faci.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: tom_sawyer on June 05, 2020, 09:51:44 PM
@Ionut: cred ca trebuie unit topicul acesta cu cel de DX:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2366.0
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: ghrt on June 05, 2020, 10:08:01 PM
^^Traseul ar trebui să urmeze direcţia de trafic real, nu să bifeze chestii teoretice?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on June 06, 2020, 01:21:23 AM
Traficul real din ce stiu este pe traseul
Albita Husi Barlad Tecuci Tisita.
Si din ce tin minte acest coridor a fost  votat în parlamentul european anul trecut că fiind prioritar.
Ce ai spus  tu ca sa meargă spre Bacău pare ilogice fiind A8 ungheni Iasi, traseul ce vine dinspre Albita deservește pe cei cei ce merg spre bucurești constanța  Bulagria si Grecia  . 
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: AlexxC on June 06, 2020, 01:55:35 PM
Propunerea Albita-Bacau nu prea tine cont de relief.
La ce lucrari ar presupune e probabil de vreo 3x mai scumpa decat Albita-Tisita.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: al3x on June 07, 2020, 09:16:10 PM
Am facut azi de la Bucuresti(Baneasa, plecand pe DNCB pana la A2) pana la Constanta aproximativ 2h 45m la dus. Am stat aproximativ 10-15m bara la bara la santierul din apropierea Fundulea. La urmatorul santier am stat 5m maxim pe loc, apoi s-a mers decent pana cand s-a terminat santierul.
La intors nu a mai fost asa roz situatia. Am iesit de pe A2 pe la Drajna, am mers pe DN3A(paralel cu autostrada) pana la Lehliu unde m-am intors pe autostrada.
Am facut cam 3h Constanta-Bucuresti.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on June 24, 2020, 03:19:09 PM
Relatia Iasi-Galati suprapusa peste DN 24 (Iasi-Vaslui-Barlad-Tecuci) + DN 25 (Tecuci-Galati) trebuie upgradata.
Intr-un orizont de timp 3-5 ani sunt necesare minime lucrari pentru asigurarea sigurantei de transport si deplasare precum si a mentinerii unei viteze medii normale.
Merg frecvent pe relatia Iasi-Barlad (hometown) si in ultimul timp (de 3 ani incoace) timpii medii de deplasare au crescut considerabil. Consistenta traficului este extrem de diversa si predomina autocamioanele (cu diverse axe, remorci), autocarele si microbuzele. Pe traseul Crasna-Barlad (si ulterior Barlad-Tecuci-Tisita) daca ai ghinionul de a prinde 2-3 TIR-uri e clar ca nu mai poti depasi. Imposibilitatea depasirii nu vine din faptul ca e coloana pe sensul de mers ci pentru ca pe contrasens identic sunt TIR-uri care conduc la uo alta aglomerare de autoturisme si nu ai timp sa incerci sa depasesti/sa revii pe banda sensului de mers.
Este clar ca relatia Iasi-Galati  - si doresc a insista pe aceasta relatie intre doi poli regionali ai Moldovei -  trebuie imbunatatita. Uneori si zona Iasi (Bucium-Paun) spre Schitu Duca este aglomerata pentru ca periodic sunt foarte multe camioane/tir-uri incarcate cu cereale din zona Botosaniului ce merg la Galati in port sau se intorc spre Iasi/Botosani.
Cu alte cuvinte trafic exista si constitutia lui necesita o atentie deosebita in urmatorii 2-3 ani.
M-as bucura daca in 2 ani am vedea macar minime lucrari pentru mentinerea unei viteze medii de deplasare, de tipul:
1. benzi de stocare si pe relatia Iasi-Vaslui-Crasna (DN 24)
2. banda suplimentara la urcare/coborare in zona Solesti
3. banda suplimentara la urcare dinspre Schitu Duca spre Iasi
4. centuri la Vaslui, Barlad si Tecuci
5. cresterea vitezei de tranzit de la 50 km/h la 60 km/h sau 70 km/h in sate (de exemplu Deleni-pe directia spre Iasi) unde sunt conditii. Aici tine si de SDN VS+Politia VS.

Cand ma uit cu ce rapiditate lucreaza Geiger la podul de la Crasna...

Referitor la licitatia cu acest DX Tisita-Albita MVA in luna martie s-a exprimat simplu si sec : DX Tisita-Albita a fost si este doar o chestiune electorala. Au prins revizuire SF pe DX Tisita-Albita doar pentru a linisti niste spirite locale (vezi ALDE Vaslui-Daniel Olteanu care ameninta ca nu voteaza Bugetul de Stat daca nu se prinde Ax Tisita-Albita pe bugetul anului 2020).
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: MihaiD on June 24, 2020, 03:47:59 PM
Quote from: cove_adrian on June 24, 2020, 03:19:09 PM
Pe traseul Crasna-Barlad (si ulterior Barlad-Tecuci-Tisita) daca ai ghinionul de a prinde 2-3 TIR-uri e clar ca nu mai poti depasi. Imposibilitatea depasirii nu vine din faptul ca e coloana pe sensul de mers ci pentru ca pe contrasens identic sunt TIR-uri care conduc la uo alta aglomerare de autoturisme si nu ai timp sa incerci sa depasesti/sa revii pe banda sensului de mers.
.....

Referitor la licitatia cu acest DX Tisita-Albita MVA in luna martie s-a exprimat simplu si sec : DX Tisita-Albita a fost si este doar o chestiune electorala.

Hai că m-am lămurit de ce nu ai răspuns la Centura Bârlad, unde primarul penelist a transmis că în două săptămâni e gata totul. Anunță-mă când nu mai faceți politică la MVA. Până atunci, dacă te poți abține în a pune piedici altor proiecte din Moldova decât cele pe care le vreți tu și MVA, abține-te. Dacă nu, nu. Lasă-i pe alții, din alte județe ale Moldovei, să-și susțină cauza așa cum pot ei, rău, bine, și încearcă să nu mai pui piedici, inclusiv prin exprimări publice, destul au făcut-o și o fac politicienii reali. Nu sunteți nici tu și nici MVA purtătorul de cuvânt al proiectelor pe Moldova, succes cu A8, lasă-ne pe ăștia care vrem și (ȘI, da?) A13, și Tișița - Albița, și altele în sărăcia noastră. Eventual, explică de ce minunatul Guvern pe care îl reprezinți și îl susții onorific a alocat doar 64 milioane lei pentru VO Bacău la începutul anului, în condițiile în care probabil UMB va factura vreo 500 milioane. Sau arată-mi captura din buget unde sunt mai mult de 64 milioane, că n-am văzut o poziție a MVA pe tema asta.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on June 24, 2020, 04:30:11 PM

@ MihaiD

Stimabile chiar am raspuns la VO Barlad si ce declara primarul PNL-ist e problema lui. Dansul nu intelege disputa dintre CNAIR si antreprenorul din BT si iese electoral cu declaratii fanteziste. Eu nu m-am exprimat atat de pozitiv ca Primaria Barlad. Vezi postarile mele! Consider ca VO Barlad are un antreprenor slab. Punct.
Se pare ca nu intelegi faptul ca sunt consilier onorific si neremunerat.  Adica fac asta intr-o maniera echidistanta, neangrenata politic si voluntara. Trebuie sa intelegi ca actiunile MVA privesc infrastructura din Moldova si se axeaza pe proiectele care se pot implementa intr-un orizont rezonabil de timp si le promovam ca atare! Alte proiecte care se afla in stadiul de idee le tratam corespunzator!
Vezi postarile pe pe fb/site legate de A8, A7, A13 si VO Iasi/Barlad/Tecuci etc.
Referitor la speta cu Autostrada Tisita-Crasna cred ca nu ma cunosti.
Cred ca nu imi cunosti "istoricul" cand militam pentru autostrada Tisita-Crasna.

Uite ce spuneam eu in 2012 : http://www.vremeanoua.ro/barladenii-cer-vrem-autostrada-focsani-albita

Sau uite si in 2016 cand am reusit sa modificam MasterPlanul de Transporturi pe zona Vaslui: http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/var_imb_06/CovasnianuAdrian.pdf (http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/var_imb_06/CovasnianuAdrian.pdf)

Intrebarea 1: La pag. 32 – Anexa 3 observăm faptul că reședințele de județ Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Focșani și Galați sunt legate strategic via coridor sau, după caz, via intercoridor. Județul Vaslui (tranzitat de reteaua secundara de transport, cu cea mai mare vamă din estul României și care e tranzitat de drumul European E581) NU este relaționat via corridor sau inter-coridor cu alte entități administrative. Deși este un județ mult mai tranzitat decât alte județe moldave (vezi recensământul mașinilor efectuat de Cestrin in 2010 și 2015) nu "primește" acces la rețea fiind singurul județ din Moldova care este izolat și depunctat în consecință.

Intrebarea 2 : "6. Avand in vedere ca s-a "omis" nematerializarea unui tronson TEN-T Comprehensive Core in MPGT (Focsani-Tisita-Albita) imi puteti preciza cum de s-a justificat (din punct de vedere al eligibilitatii tehnice, economice si sociale) "upgrade-ul" sectorului Cluj-Napoca -Dej si Bistrita - Dej la drum expres din moment ce sunt doua drumuri nationale normale, cu un trafic mediu, care nici măcar nu sunt incluse in reteaua TEN-T Core si nici TEN-T comprehensive? Prin omiterea tronsoanelor din TEN-T și includerea altora în MPGT (care nu sunt eligibile în acest exercițiu financiar european) nu se respectă angajamentele
României în privința modernizării rețelei principale și secundare de transport transeuropean"



Intrebarea 3: Va rog sa-mi explicati care au fost criteriile ce au condus la eliminarea vamii Albita din MPGT, la izolarea si lipsa de conectivitate a vamii respective cu reteaua nationala de transport propusa spre modernizare? De ce nu a contat faptul că vama Albița se află pe TEN-T comprehensive core și că este cea mai mare, importantă și tranzitată vamă de către camioane (trafic de mărfuri)?

Ulterior in varianta actualizata (si dupa interventiile mele) MPGT a prevazut EuroTrans pe Crasna-Albita si 20 milioane de euro in plus.
Intreaba-l pe domnul Costescu (actualmente la CFR) cand era Ministru la MT ca iti confirma cele expuse mai sus. Am fost contactat personal dupa ce am trimis si m-am luptat sa mi se dea numar de inregistrare de la MT/CNAIR cand am aflat "pe surse" ca MPGT e in dezbatere publica!

Vrei sa iti trimit si interpelarile pe care le faceam in Parlament cand era Boagiu sinistra la Transporturi si mintea de VO Barlad?

Asa ca mai usor cu acuzele gratuite!

Eu nu ma opun niciunei cauze ci doar arat faptul ca DX Tisita-Albita care e pe TEN-T Comprehensive Core se poate implementa intr-un orizont mai indepartat. Momentan e doar o licitatie pentru Revizuirea SF. E pe FIDIC Galben. Nici macar nu este proiectare completa. Tine de societatea civila, coagularea energiilor locale si alte aspecte ca timpii sa se restranga si acest proiect sa avanseze.
Sau mai simplu vino alaturi de MVA si construim actiuni comune, voluntare si neremunerate! Iti explic si dedesubturile proiectelor de infrastructura si pe ce "butoane" trebuie apasat pentru a promova proiectele de infrastructura!

A ma acuza pe mine care sunt nascut in zona ca ma opun DX Tisita-Albita denota o totala dezinformare si rea vointa.
Militez pentru A8 mai puternic pt ca e un obiectiv de interes regional si avem predictibilitate pentru acest proiect si genereaza bunastare la nivel regional.
Referitor la facturarea de pe VO Bacau eu nu sunt de la Departamentul Financiar sau angrenat politic sa explic asta sau chiar sa ma justific.
Nu pe timpul meu liber pe care il aloc in calitatea mea de consilier ONORIFIC!

Rolul unui consilier onorific este de a informa, oferi solutii, scenarii de lucru si prezenta strategii de implementare catre MT!

Din documentele oficiale/publice - http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf (http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf) VO Bacau e la un stadiu financiar de 47,76 %.


Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: myid on June 24, 2020, 04:57:35 PM
pentru ca am primit cateva mesaje private si e cazul sa postez si aici - userul MihaiD - nu sunt eu, Mihai David - Asociatia Construim Romania.
Multumesc pentru oportunitatea clarificarii.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: MihaiD on June 24, 2020, 07:40:51 PM
^^ dragă colegule de forum, referitor la VO Bârlad, pe threadul respectiv, având în vedere că s-a comunicat oficial de către primarul  Boroș că AC se emite în două săptămâni și că tu ai spus că ai fost de față, te-am întrebat dacă confirmi asta. Nu ai răspuns (așa cum susții), ci ai răspuns aici, acum. E important să știm dacă o autoritate a statului minte, nu? M-ai lămurit, minte.

În ceea ce privește VO Bacău, nu te-am întrebat nimic de facturare, te-am întrebat de bugetare, am crezut că, fiind consilier onorific acolo și reprezentant al unui ONG cu ,,Moldova..." în titlu, știi. M-am lămurit și aici. Știu și eu cât s-a plătit, sunt informații publice.

În ceea ce privește Tișița - Albița, hai să-l lăsăm pe Boc la Cluj să tragă pentru ce vrea el, pe Bolojan la Oradea la fel, pe Olteanu la Vaslui la fel, că ai zis că e fixația omului, nu am o problemă cu niciun politician local care trage pentru un proiect din ăsta, pe bune, am o problemă cu cei care zic ,,să nu se facă". Metroul din Cluj e o chestiune mai puțin electorală? Să-l facă cum vor ei, când le iese, cine sunt eu să le spun ,,e o chestiune electorală, nu e prioritate"?

În rest, fie cum zici. Avem opinii diferite, mergem înainte, nu murim din asta. :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: GeorgeS on June 24, 2020, 08:43:29 PM
Eu zic ca ar trebui sa ne ferim, aici pe forum, sa punem proiecte in antiteza. Sa ii lasam pe politicieni sa faca asta. Sa raminem in sfera rationalului si a argumentelor. Nu este Moldova atat de asaltata de proiecte incat sa incepem sa ne ciondanim pe ele. Ce fain ar mai fi, nu? In plus, a acuza o persoana onorifica (deci fara putere decizionala) de blocare a unui proiect este un pic prea mult. Ca moldoveni, ar trebui sa ne oripileze ce zice Sova/Benea pe la Bacau, ca nu avem IS-Tg Frumos deja gata, ca Pascani-Sv este Dx, dar ne suparam pe un coleg de forum. In rest fiecare poate gresi sau avea o zi mai proasta.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on June 27, 2020, 10:03:39 AM
Ieri, la CNAIR, 26.06.2020, am avut o discutie mai ampla vis-a-vis de Dx Tisita-Barlad-Albita.
Acest proiect are finantare (inclusiv UE) in sfarsit.
Conform formularul F23 sunt 6 milioane de lei alocati pe 2020 si inca 17 milioane de lei pe 2021.
Pe 30 IUNIE se semneaza contractul pentru ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE.
S-a intarziat pt ca EGIS s-a cam ferit sa vina in RO/nu prea a putut veni pt semnare contract din cauza COVID-19.
Am recomandat CNAIR ca acest contract sa fie semnat pe "amplasament" adica in Barlad. Dna Director Mariana Ionita a salutat aceasta idee. Primaria Barlad este de acord.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: MihaiD on June 27, 2020, 09:46:47 PM
Quote from: cove_adrian on June 24, 2020, 03:19:09 PMReferitor la licitatia cu acest DX Tisita-Albita MVA in luna martie s-a exprimat simplu si sec : DX Tisita-Albita a fost si este doar o chestiune electorala.

Quote from: cove_adrian on June 27, 2020, 10:03:39 AMAcest proiect are finantare (inclusiv UE) ... Am recomandat CNAIR ca acest contract sa fie semnat pe "amplasament" adica in Barlad. Dna Director Mariana Ionita a salutat aceasta idee. Primaria Barlad este de acord.

Din câte am văzut, semnările astea aveau loc la Prefecturi în teritoriu, nu în al doilea oraș ca rang dintr-un județ. Dar e și asta o miză considerabilă, pe dezastrul din Bârlad să fie vărât în poză cel mai important primar al PNL din județul Vaslui, disperat acum după fiecare vot. Chiar dacă nu are absolut nicio legătură cu subiectul, s-a rezolvat fotografia. Excelentă sugestie! Curat ,,doar o chestiune electorală". În ceea ce privește nesemnarea din cauza COVID, o să mă opresc din râs mai încolo. 
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: horatiu.cosma on June 27, 2020, 11:41:32 PM
Ionuț, poate dai niște cartonașe galbene pentru OT repetat și pentru politică ieftină de crâșmă.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ionut on June 28, 2020, 06:01:48 AM
M-am săturat de cartonașe. Pregătesc ban-urile.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on June 30, 2020, 11:45:54 AM
@ MihaiD

Nu detin adevarul absolut si e doar opinia ta ca unii zic "sa nu se faca". Eu nu am afirmat asta! Argumentatia mea era alta!
Revenind la DX Tisita-Albita, informatia a venit de la sursa sigura din CNAIR - doamna director de la Fonduri Europene care la randu-i avea OK de la Achizitii si a zis ca DA- SE POATE SEMNA pe 30.06.2020. In realitate (cand am sunat ieri pe dna dir general pt confirmare) am aflat ca de fapt "nu sunt toate semnaturile pe contract". Ca e nevoie de "minim 12 semnaturi" si ca trebuie instiintat si partenerul SEARCH sa ajunga la timp in RO etc. etc. Adica DA - cineva NU SI-A FACUT TREABA! Si DA - E BIROCRATIE IN CNAIR! ASTA O STIM DE ZECI DE ANI!
Despre ce spune primaria Barlad nu comentez pt ca nu ma intereseaza punctul de vedere usor politizat. Daca pot ajuta din functia asta, cu placere o fac. Deciziile politice si declaratiile ca atare si le asuma respectivii. Eu imi asum cele spuse!
VO Barlad - e o telenovela. Sa speram ca pana in 15.07.2020 vom avea AC pe VO Barlad.
Legat de DX Tisita-Albita am propus sa se semneze pe "amplasament" adica la Barlad. Primaria Barlad e de acord. CNAIR prin directorul general e de acord si chiar a zis ca "e o idee foarte buna!".
Sa vedem saptamana viitoare! Promisiunea (nr. 2) din partea CNAIR este ca se va semna saptamana viitoare.

Ma doare ca sincer doar ne facem ca se face/doreste DX Tisita-Albita si doar scoatem un amarat de SF. Filmul cu Elaborare SF l-am mai vazut! Si nu mi-a placut! De fapt logic si normal era sa avem Proiectare COMPLETA adica SF+PTE+PAC. Bani sunt! Conform F23 sunt alocati 6 milioane de lei pe 2020 si restul de 17 milioane de lei pe 2021. Sper sa se coreleze DX Tisita-Albita cu A7 (care e prost gandita in zona Tisita), cu VO Tecuci (ce va fi relicitata in iul-aug), cu VO Barlad si VO Husi.
E bine ca se face ceva insa e extrem de putin pt zona Vasluiului. Tine si de alti factori ca Vasluiul sa fie mai bine reprezentat atat civic cat si politic! Avem noi probleme de sustinere civica in Iasi daramite in zona Barladului/Vasluiului/Husiului.

Voi participa la discutii in functie de disponibilitate si resurse de timp si finante personale.
Poate reusim si ne vom vedea la dezbaterile de la APM Vaslui/CNAIR. Mi-ar placea sa schimbam opinii!
Toate bune!
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on July 06, 2020, 02:04:09 PM
Am fost informat de purtatoarea de cuvant a CNAIR ca maine, 07.07.2020, se semneaza contractul pt DX Tisita-Albita.

Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: TibiV on July 06, 2020, 04:33:51 PM
Incearca sa fii mai exact: se semneaza pentru SF DX Tisita-Albita.

Ca iar intelege careva aiurea si te trezesti "Adrian, ai spus ceva dar utilajele nu sunt pe teren..."
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on July 06, 2020, 10:29:22 PM
Da, scuze. Se semneaza pt Elaborarea Studiu de Fezabilitate la Drumul Expres Tisita-Barlad-Albita.
Intrebare: oare ce numar/indicativ sa aiba? DX 13? :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Feri on July 07, 2020, 12:29:45 AM
DX13 mai ales daca se reuseste sa se aduca A13 mai la sud la Adjud/Tisita si sa fie continuitate ar fi optim cred.

Nu s-a studiat mult varianta asta pentru ca A13 la Bacau a fost conceput in masterplanul initial sa adune traficul din Moldova spre A3 Brasov-Bucuresti, coroborat cu downgradarea  A7 si A1 in DX. Bine ca au revenit asupra acestora din urma :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: PlayStation on July 07, 2020, 01:33:12 AM
Se pare ca se va semna contractul pentru studiul de fezabilitate pentru DRUMUL EXPRES Tişiţa-Albiţa

https://www.economica.net/autostrada-vasluienilor-cnair-semnare-contract-drum-expres-tisita-albita_186957.html
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Feri on July 07, 2020, 12:10:05 PM
^^^ Sa speram ca vor analiza alternative de traseu inclusiv mutarea capatului la Marasesti/Adjud  :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on July 07, 2020, 06:59:54 PM
S-a semnat azi Studiul de Fezabilitate la ora 12.00 la Barlad.
Suma : 11 milioane de lei pt 160 de km de SF. Putin. S-a castigat cu ~ 85% din valoarea licitatiei.
Termen: 26 luni.
Am recomandat domnului Michael Stanciu (din partea Search) si doamnei Mariana Ionita (CNAIR) ca DX (13) sa se coreleze cu VO Barlad si VO Tecuci (varianta vest) si sa aiba conectivitate corecta si corespunzatoare la Tisita cu A7.
Intentia uat Barlad e de a sustine (in acest stadiu extrem de embrionar) varianta prin Vest pentru a ocoli lunca extrem de (inundabila) si cu panza freatica destul de sus a acviferului Barlad. Viziunea uat Barlad ar fi sa existe un inel ce va ocoli Barladul, adica DX in partea de Vest si VO Barlad in partea de Est. Tendinta de dezvoltare a ariei functionale Barlad este spre vest pe terasele Barladului si zona mai inalta a Podisului Barladului/Colinelor Tutovei.
E un scenariu (ce va fi analizat in faza de AMC) insa e de verificat toate constrangerile. Pe partea de vest avem 2 arii Natura 2000 - Râul Bârlad între Zorleni și Gura Gărbăvoțului  (ROSPA0167+ROSCI0360). Plus LEA de 110 kv.
Se va studia la momentul oportun!
Cel mai important e ca s-a semnat acest proiect si un prim (mic) pas a fost inceput.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on July 07, 2020, 07:20:02 PM
Am urmarit si eu prezentarea proiectului chiar acum cateva minute, ma încântă ce am auzit.  Chiar mi-aș dori să-l  vad finalizat pana in 2033-5 cam atunci îl văd finalizat în totalitate, ținând cont că este doar fidic galben si fiind și  drum expres secundar,  deci cu finanțarea europeană îi mai greu in actualul exercițiu financiar ce va urma 2021 2027.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Drive_140 on July 08, 2020, 09:43:28 AM
Voi astepta cu interes cum vor proiecta DX langa Husi si pana la Albita. Relieful arata impresionant, daca comparam cu restul drumului (valea raului):

(https://i.ibb.co/R2gTfr9/11111111111111.png)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: elphax on July 08, 2020, 09:59:52 AM
prima oara cand citesc cu atentie pe acest topic, nici nu mai stiam unde este Tisita :)

am cautat putin pe harti, este clar ca acest drum ar aduce beneficii economice semnificative atat petru zona Barlad cat si pentru schimburile cu Rep Moldova. am incercat sa  caut variante, sa vad cum se poate lega la A7 dupa Focsani, sunt curios cat de mult se va apropia de Tecuci etc.
probabil ca distanta se va scurta cu vreo 10 km

(https://i.imgur.com/iZQJJ6C.jpg)

(https://i.imgur.com/rJYge9Ah.jpg)

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: voicul on July 08, 2020, 10:40:16 AM
Nu am urmarit topic-ul deci am 2 intrebari:
1. DX-ul tine tot traficul (probabil va fi mult si de la Iasi care va merge pe aici)?
2. Se poate faca upgrade la A in viitor?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Feri on July 08, 2020, 11:08:20 AM
Eu cred ca acest traseu trebuie gandit in contextul A13 si a DX spre Braila/Galati pentru a crea o ruta buna din Republica Moldova spre vest prin -Brasov precum si o alternativa Brasov - Galati/Braila-Constanta.

Sunt de acord cu ce au exprimat colegii Vancouver si Pasadia pe topicull DX Focsani Braila https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1871.15 (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1871.15) si imi permit sa repostez harta colegului Vanouver la care am adaugat puctat cu portocaliu cum as vedea eu traseul A13 mai degraba adus si mai in sud, desi un relief mai muntos. In acest context ar fi o continuitate A13-DX13 prin zona Marasesti/Panciu


(https://i.imgur.com/AKZvNWIh.jpg) (https://i.imgur.com/AKZvNWI.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: naivu on July 13, 2020, 01:15:51 AM
Draga Feri, continuitatea A13-DX vama Albitei prezinta un interes cel mult marginal; traficul RepMoldova-Occident va prefera A8, DX-ul dinspre Albita va fi preferat de traficul catre Bucuresti-PenBalcanica (care nu are treaba cu A13).
Cat despre un traseu A13 adus mai la S, cei 20-30km castigati (pt Focsani si Tecuci) nu cred ca vor putea justifica diferenta de cost necesara pt traversarea unui "relief mai muntos". Si mai este problema raportului economic si politic Bacau/Focsani; proiectul se numeste Brasov-Bacau; daca scoaterea A13 la Racaciuni este justificata de scurtarea traseului A13, iar iesirea la Adjud de reducerea costului de executie, scoaterea A13 la Marasesti-Focsani (si la un pret sensibil mai mare) va fi tratata ca o insulta personala la adresa Bacaului  :D
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: vancouver on July 13, 2020, 10:27:09 AM
^ corect +1
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: razvam on July 17, 2020, 12:18:40 PM
@naivu fiind oarecum apropriat de zona Cahul din motive familiale, pot sa iti zic ca o legatura conteaza si impinge dezvoltarea regionala in Sudul R.Moldova. Cahul / Comrat sunt de vreo 2-3 ani intr-o mica competitie regionala, unde Cahulenii castiga si se vede acest lucru dupa dezvoltarea centrala, desi de la Centru (Chisinau) se cam face galerie pentru Comrat. Asta o zic pentru ca am vazut in ultimii ani cum orasul Cahul se spala fiind pe o panta ascendenta iar Comrat cum a cam batut pasul pe loc desi de la Chisinau distanta e mai mica intre cele doua si Comrat mai face parte si din Gagauzia.

O legatura directa vest/arad/galati ar face ca toata zona de sud si centru, sa se ridice foarte mult mult.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: naivu on July 20, 2020, 09:38:47 AM
@razvam, total de acord ca o legatura conteaza (indeosebi una spre V), dar inevitabil A/DX-urile vor fi orientate preferential catre localitati mai populate sau cu potential economic mai mare; cand se vor termina A13 si DX Albita-A7 si Cahul va avea legatura spre occident (doar cu ceva zeci de km mai lunga decat cea mai scurta varianta posibila).
"Comrat mai face parte si din Gagauzia" este un avantaj economic? In nestiinta mea, e o zona cu apartenenta politica tulbure, de evitat de catre orice investitor nesustinut de Moscova!
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: slartibartfast on July 20, 2020, 11:48:16 AM
Cahulul cred că va fi mai bine conectat cu vestul prin Galați (oricum e importantă pentru ei conexiunea cu micul port moldovean de la Giurgiulești), deci pentru ei sunt relevante DX Buzău-Brăila și Brăila-Galați. Comrat e cam departe de graniță și mai spre nord-est, pentru ei contează mai mult infrastructura moldoveană decât cea românească, și oricum e relativ departe de ambele puncte terminus de drumuri expres.

Singurul lucru care s-ar putea întâmpla ar fi să insiste moldovenii pentru o trecere a Prutului la Leova sau Fălciu, dar nu îi văd insistând prea mult.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: pasadia on July 20, 2020, 12:33:24 PM
Și din punctul.asta îmi permit să spun și eu ceva ce am mai zis și în trecut: mi se pare o prostie majora să proiectezi viitoarea infrastructură care sa dubleze cea mai buna infrastructură deja existenta.

Altfel spus nu înțeleg de ce un ipotetic DX la sud de Iași ar trebui să treacă granița exact la Huși (Albita). Și așa sunt puține poduri peste Prut, hai sa construim unul nou in exact același punct în care există deja unul. Nu vrem sa creăm trasee alternative, nu vrem sa scoatem din izolare alte zone, nimic de genul...

Nu știu exact in zona asta ce alte soluții ar fi putut fi gândite: poate Tecuci - Cahul, poate Tutova - Murgeni - Cantemir... Dar sa dublezi singurul DN bun cu un DX și să lași în izolare, în plină sărăcie, toate acele dealuri mi se pare aiurea.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: razvam on July 20, 2020, 09:15:54 PM
@naivu

Quote"Comrat mai face parte si din Gagauzia" este un avantaj economic ?

Din pacate da, foarte mult doar ca se fura ca in codru, nu se lipeste nimic de ei

Potrivit regulamentului de autonomie al Găgăuziei, toate taxele importante colectate rămân la Comrat – TVA, impozit pe profit, accize, taxe de proprietate etc. Excepție face taxa de drum, care este împărțită 50%-50% cu Chișinăul. În schimb, fondurile de asigurări sociale și medicale sunt gestionate 100% de Chișinău. De asemenea, Comratul nu are competențe cu privire la așa-numitele ,,investiții capitale", care vizează în principal școlile, spitalele și infrastructura rutieră.

De cativa ani baietii si fetele din UAG au reusit mutarea Trezoreriei de la Cahul la Comrat (https://www.mold-street.com/?go=news&n=6449), pentru ca Cahulul se ridica foarte tare si foarte repede, combinatii politice si interese.

@aqualung Drumul Cahul - Albita este groaznic, cel putin pana se intra pe drumul "european" care e mai peticit / refacut pe bucati. DN26 de pe partea romaneasca este mai bun, chiar daca si asta este groaznic.

Ar fi o idee FOARTE buna ce zice @pasadia un DX Tecuci - Oancea - Cahul, dar se pare ca va se mai astapta inca 30 de ani pentru un asemenea drum.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: naivu on July 21, 2020, 09:00:50 AM
@pasadia, idea traseelor alternative suna bine si ar prinde bine mai multe poduri peste Prut (am auzit ca sunt mai putine acum decat in 1938), dar in cazul de fata nu prea merge: vama Albita-Leuseni este conectata la unul din principalele drumuri ale RepMoldova, DX-ul Romaniei trebuie sa iasa volens-nolens la maxim cativa km de podul actual (exceptand cazul, putin probabil, in care ne-am intelege cu moldovenii sa faca si ei un drum nou catre o locatie stabilita de comun acord, dupa cum sugera @aqualung intre Leova-Cantemir). Cat despre un DX Tecuci-Cahul sunt sceptic, dincolo de Cahul nu mai vad aproape nimic (cel mult "fratele" Comrat), iar pe partea .ro trece doar prin TgBujor si comune.
@razvam, multumesc pt explicatii; politica moldoveneasca nu inceteaza sa ma surprinda (sa muti parte din administrarea unui teritoriu propriu intr-o unitate autonoma!)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: dr4qul4 on July 21, 2020, 10:32:04 AM
Ar merge un pod pe drumul Barlad - Comrat. Ar fi varianta si pentru Chisinau si pentru Tiraspol. In plus, la Cahul exista pod, doar spre Comrat nu exista.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Feri on July 21, 2020, 11:27:39 AM
^^^ Sunt ceva planuri, mai mult la nivel local, pentru transformarea actualului pod feroviar de la Falciu/Bogdanesti in pod mixt cu auto. Fara succes aceste demersuri deocamdata.

https://clubferoviar.ro/transporturile-expediaza-diplomatic-conversia-podului-de-la-falciu-spre-rep-moldova/ (https://clubferoviar.ro/transporturile-expediaza-diplomatic-conversia-podului-de-la-falciu-spre-rep-moldova/)
https://floteauto.ro/pod-falciu-drum-mai-scurt-bucuresti-chisinau/ (https://floteauto.ro/pod-falciu-drum-mai-scurt-bucuresti-chisinau/)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: rt25 on July 21, 2020, 12:06:15 PM
Personal consider ca infrastructura feroviara trebuie sa ramana la locul ei. Daca vrem sa pastram legaturile cu Republica Moldova nu trebuie sa excludem trenuri care sa circule regulat.

Un pod rutier nou ar fi de preferat. Intotdeauna improvizatiile raman improvizatii...
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Knattspyrnufelag on July 24, 2020, 04:46:40 PM
100% de acord cu tine, rt25. Avem nevoie și de legături feroviare eficiente.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: razvan96 on July 24, 2020, 05:14:45 PM
Linia aia e cu siguranta foarte eficienta si poate asigura trenuri regulate. Pentru Malaxe :p. Nu mai e nimic de pastrat din ea, uitati-va pe harta ce curbe stranse are, din cauza asta nu mai merg trenuri pe acolo de 15 ani cred. Relieful nu ajuta calea ferata in zona aia. Putem sa renuntam la linie fara niciun regret si daca podul se poate pastra pentru rutier e foarte bine.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: slartibartfast on July 27, 2020, 02:52:22 PM
Cu căile ferate între RO și MD e și problema diferenței de ecartament. Ar trebui refăcute tronsoane mari ca linii cu dublu ecartament pentru a putea face serviciile mai eficiente.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: rizzuh on July 28, 2020, 11:12:49 AM
CF-ul are o geometrie asa de execrabila pentru ca se cocoteaza pe dealul tip prag dintre Murgeni si Bogdanesti. Localitatile sunt cam la aceeasi altitudine, un tunel ar rezolva problema, dar ala costa. Buba e ca ar mai trebui inca unul intre Zorleni si Epureni, serpuie si intre aceste doua localitati pentru a urca si cobori alt deal. Astfel am rezolva pe partea romaneasca problemele de geometrie, insa la vecinii moldoveni sunt si mai nasoale. Vedeti pozele (am reprezentat cu rosu tunelurile "propuse" si cu albastru podul care nu mai apare pa harta):

(https://i.imgur.com/3hBdQrj.png)

(https://i.imgur.com/1T9F3gb.png)


Asadar mai bine ramanem cu rutierul :)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: naivu on August 08, 2020, 01:34:10 PM
QuoteCu căile ferate între RO și MD e și problema diferenței de ecartament
Din ce banuiesc, calea ferata Cantemir-Basarabeasca, daca mai functioneaza, e intr-o stare proasta si e deservita de material rulant invechit (care stie situatia sa ma corecteze daca e cazul); cand se va investi pt reabilitarea liniei, de ce sa nu refaca linia pe ecartament international? E timpul ca RepMoldova sa decida daca vrea legaturi mai bune cu Europa sau cu Rusia si sa se orienteze pe ecartamentul potrivit  8)!
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: tom_sawyer on August 08, 2020, 03:22:56 PM
Republica Moldova are 1 miliard de dolari lipsa din sistemul bancar si o saracie si coruptie maxime. Daca le ardea pana acum de apropiere de Europa faceau Chisinau-Ungheni pe ecartament standard, dar si aia se pare ca e prea scump pentru ei.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on September 15, 2020, 04:22:14 PM
Avem ceva variante de traseu pe relația Tisita Albita. Din ce stiu ar trebui să fie 4 variante. Sau definitivat cele 4 variante, sau urmeaza in lunile ce vin???
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: cove_adrian on September 16, 2020, 03:26:57 PM
@IosuaT

Nu avem nimic.
Conform celor mai recente informatii de la CNAIR de abia avem OIL emis in 17 august 2020.
Search a transmis lista expertilor cheie catre CNAIR/beneficiar.

Mai avem pana la AMC-uri.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on September 17, 2020, 12:18:52 AM
Deci de AMC-uri vorbim abea anul viitor prin luna  Mai sau chiar Iunie.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: IosuaT on March 12, 2021, 01:41:04 PM
ObservațiiCONTRACTUL DE ELABORARE SF A FOST SEMNAT IN DATA DE: 09.07.2020 DURATA DE REALIZARE A CONTRACTULUI DE SERVICII ESTE DE 26 LUNI DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI. A FOST EMIS ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE IN DATA 17.08.2020.  A FOST TRANSMIS AMC ETAPA 1 SI AFLA IN ANALIZA IN CADRUL CNAIR S.A.

Știe cineva  ce variante  au fost alese?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Feri on August 12, 2021, 01:54:47 AM
ˆˆˆ De negasit informatii noi dar in primavara par sa fi fost probleme cu indicatorii de trafic. Probabil s-a rezolvat intre timp sau poate se asteapta noul recensamant auto.

Quote
Drumul expres Tișița – Albița.

Ni se explică faptul că nu sunt indicatori de trafic care să justifice acest drum. Am observat însă intervenția foarte articulată a lui Adrian Covăsnianu care a explicat printre altele că la Albița avem principalul punct de trecere a mărfurilor dinspre Moldova, că trebuie verificată și componența indicatorilor de trafic și vom vedea foarte multe TIR-uri.Autostrada A7 va aduce și ea și mai mult trafic către Albița. Vom mai avea discuții și suntem optimiști că Tișița – Albița se va face.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2603550189942077&id=1695902094040229&__tn__
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: RaduG on August 22, 2021, 06:24:12 PM
Quote09.06.2021 PRESTATORUL A INTAINTAT DOCUMENTATIA AMC ETAPA 1. DOCUMENTATIA AMC ETAPA 1 ESTE IN ANALIZA LA BENEFICIAR.
DOCUMENTATIA AMC 1 REV 2 ETAPIZARE/FAZARE ESTE IN CURS DE REVIZUIRE IN CONFORMITATE CU OBSERVATIILE BENEFICIARULUI.
Sursa: Harta Cestrin https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: hvm on August 22, 2021, 10:54:43 PM
Nu stiu daca am inteles bine din harta Certsin, dar ar trebui sa intelegem ca de fapt este acelasi traseu dar dublat? ca nu e clar...
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: mirceaeliade on August 26, 2021, 12:46:32 PM
CESTRIN are doar variante orientative pt segmente care inca NU au SF gata.  De ex Bv-Pl e desenat ca din plop
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: MCI on October 25, 2021, 09:48:30 PM
"‼️ 𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈̂𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? ‼️
Sedinta tehnica pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Azi, 25.10.2021, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.

🚦𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)🚦
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare desi proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX!
Pentru corecta informare a publicului în Moldova (Apuseană) există: - 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș + Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) +
- 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu + Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.

S-a depus de către proiectant AMC (Analiza MultiCriterială) revizuit cu scenariile de tip Drum Expres, TransRegio si combinat.
Mă bucur să observ că recomandarea CNAIR este cea discutată și agreată inițial în 2021 respectiv :
a) Drum Expres pe relația Tișița-Bârlad Sud
b) Drum Expres pe termen mediu pe relația Bârlad Nord-Crasna
c) TransRegio pe Crasna-Huși-Albița
Însă decizia de a avea drum expres sau doar un drum TransRegio în județul Vaslui o va hotărî Ministerul Transporturilor!"

Sursa: FB Covasnianu Adrian
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: tom_sawyer on November 18, 2021, 05:56:01 AM
Drum Expres Tișița – Albița

În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.

CNAIR (http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectele-pentru-regiunea-moldovei-%C8%99i-bucovinei#/0)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: vancouver on November 18, 2021, 12:25:26 PM
Cateva observatii:

1. De acord ca e greu de justificat un DX.
2. Presupun si sper ca se va folosi centura Barlad deja in executie.
3. Pe unele zone relieful este extrem de usor - chiar si la un trafic redus, dat fiind si costul redus al investitiei, ar trebui luat in calcul sa se faca 2+2 cu parapet median, fie pe amplasamentul actual (daca este suficient de liniar) fie pe unul nou.
4. Trans-Regio de acord, dar sa se faca centuri la toate localitatile prin care trece drumul actual (macar acolo unde lungimea drumului actual prin localitate este > 1km - exemplu: exista un sat mic numit "Sapte Case" langa Crasna, drumul trece doar ca. 600m prin localitatea aceasta - o centura nu se merita, fiind vorba de o reducere a vitezei de la 100 la 50 pentru sub un minut - castigul cu centura ar fi la nivel de 15-20 de secunde!).
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Drive_140 on November 21, 2021, 12:43:31 PM
^^
Centura este nu doar "nivel de 15-20 de secunde". Este si siguranta circulatiei! Sapte Case este ceva asa micut ca poate fi demolat partial sau izolat de drum cu garduri (+drumuri noi de access)

Daca am inteles corect: aici va fi DX pana la Crasna (Ocolind Sapte Case si Crasna folisind un traseu nou). Si numai la nod rutier "Crasna Nord" :) drumul se va împărți în două transregio (spre Vaslue + spre Albita)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: vancouver on November 21, 2021, 02:44:29 PM
^ da, ai dreptate. Poluare + siguranta sunt argumentele esentiale pro centura. Dar sunt unele situatii (poate ca "Sapte Case" nu e cel mai bun exemplu), in care satul este perpendicular pe drum, iar centura = 2-3 km ocol, in timp ce trecerea prin localitate e de maxim 1km.

Ideea mea nu era sa se puna panouri / garduri si sa se treaca prin mica localitate legal cu 100 si ilegal cu 150, ci sa nu se investeasca nici un cent, sa ramana 100% drumul cum e acum, cu limitare progresiva 70-50, cu semafor cu buton (extrem de important: s e m a f o r !) la trecerea de pietoni si cu radar de viteza la ambele capete ale sectiunii de 50. Daca e vreo scoala in zona, si in dreptul scolii. Daca vizibilitatea e redusa (drum in curba) atunci local chiar 40 sau 30.

Sigur, trebuie studiat cum va evolua traficul, nu sa ajungi sa ai un mic Bals pe traseu... Sau mai bine zis Bran. Ca Branul este un exemplu bun, cu doar ca. 1 km de zona centrala aglomerata + 2-3 treceri de pietoni (evident nesemaforizate), dar unde in perioade turistice se face ambuteiaj de o ora! Desi e doar pe DN73.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: dr4qul4 on November 21, 2021, 02:51:58 PM
O alta varianta pt astfel de sate perpendiculare este sa se faca un pasaj la intersectia cu drumul secundar . Ma gandesc de exemplu la Insuratei. 1.3 km prin localitate si extrem de greu de ocolit..
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: tom_sawyer on December 08, 2021, 07:06:10 PM
Se conturează că va fi drum Trans Regio, nu DX:

IN DATA DE 09.11.2021 MTI A MENTIONAT FAPTUL CA ANALIZELE EFECTUATE NU JUSTIFICA REALIZAREA UNUI DRUM EXPRES INTRE TISITA SI ALBITA.
SE ASTEAPTA DE LA DIRECTIILE SUPORT DIN CADRUL CNAIR SA (DAP) PUNCTUL DE VEDERE REFERITOR LA MODIFICAREA OBIECTULUI CONTRACTULUI.

(sursa: harta CESTRIN (https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19))
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: RaduG on January 30, 2022, 12:37:08 PM
FB Adrian Covăsnianu, update după ședința bilunară CNAIR din 27.01.2022

Quote𝐕. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX!
Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) 
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Nu avem progres notabile în legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum TransRegio = va fi ÎNGROPAT!
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Ady_ro on December 28, 2022, 04:35:33 PM

Drumul Expres Tișița-vama Albița : contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost deblocat după o suspendare de 9 luni

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate semnat încă din 2020 pentru Drumul Expres Tișița-Vama Albița a fost deblocat după o suspendare de 9 luni, a anunțat miercuri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost semnat cu asocierea de proiectanți Search-Egis pentru 11 milioane lei, lungimea estimată a șoselei de mare viteză fiind de 160 de kilometri. Ulterior, în noiembrie 2021, Ministerul Transporturilor a arătat că analizele nu justifică realizarea unui Drum Expres între DN 2, Autostrada Moldovei și Vama Albița, pentru ca în martie 2022, contractul să fie suspendat. Pe 22 noiembrie, CNAIR a propus suplimentarea contractului conform OUG 64/2022.

Secretarul de stat a fost prezent la inaugurarea Centurii Tecuci, iar după deschiderea circulației a făcut și anunțul deblocării contractului pentru Drumul Expres Tișița-Albița : ,, am anunțat și ridicarea suspendării contractului pentru proiectarea Drumului Expres Tișița-Albița și sper ca asocierea de consultanți să urgenteze realizarea studiului de fezabilitate, astfel încât până în anul 2025 să putem demara procedurile de licitație pentru execuția lucrărilor." -Ionel Scrioșteanu. Podul peste Prut de la Albița urmează să fie demolat și reconstruit la 4 benzi ( detalii aici)

Drumul Expres Tișița -Albița va porni din Autostrada Moldovei, lotul 1 Focșani-Bacău unde constructorul român UMB este așteptat să înceapă lucrările la primăvară

Sursa: https://economedia.ro/drumul-expres-tisita-vama-albita-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-a-fost-deblocat-dupa-o-suspendare-de-9-luni.html
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: catalin1 on January 26, 2023, 08:19:11 PM
Salut, pe https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19 am văzut publicata o varianta aproximativă de traseu.

Indicativ    DRUM EXPRES TISITA - ALBITA
Categorie drum    Drumuri expres în pregătire faza proiectare (SF, PT)
Rang drum    DRUM EXPRES
De la    0+000
Până la    160+000
Antreprenor    SEARCH CORPORATION & EGIS ROMANIA- CONTRACT PROIECTARE ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SEMNAT IN DATA DE 09.07. 2020
(VALOARE CONTRACT PROIECTARE: 11.057.073,07 LEI FARA TVA)
Sector    TISITA - ALBITA
Lot   
Lungime (km)    160
Stadiu fizic    0%
Stadiu financiar    0%
Data începerii    AUGUST 2020 DEMARARE ETAPA DE PROIECTARE
Data finalizării    OCTOMBRIE 2022 - FINALIZARE ETAPA DE PROIECTARE
IULIE 2023 (CF AA NR. 1 92/12363/17.02.2022)
  
Valoare proiect    3563.3 MIL. LEI FARA TVA
  
Observații    CONTRACTUL ELABORARE SF IN DERULAREPRESTATORUL A PREDAT AMC 1 REVIZUIT CONFORM OBSERVATIILOR BENEFICIARULUI.IN DATA DE 09.11.2021 MTI A MENTIONAT FAPTUL CA ANALIZELE EFECTUATE NU JUSTIFICA REALIZAREA UNUI DRUM EXPRES INTRE TISITA SI ALBITA.SE ASTEAPTA DE LA DIRECTIILE SUPORT DIN CADRUL CNAIR SA (DAP) PUNCTUL DE VEDERE REFERITOR LA MODIFICAREA OBIECTULUI CONTRACTULUI.A FOST SUSPENDAT CONTRACTUL PENTRU O PERIOADA DE 3 LUNI INCEPAND CU DATA DE 17.03.2022 , IAR SUSPENDAREA A FOST PRELUNGITA CU INCA 3 LUNI PANA LA DATA DE 17.12.2022.A FOST INTOCMITA NOTA JUSTIFICATIVA PENTRU AJUSTARE NR. 18/13351/22.11.2022ACTUL ADITIONAL PRIVIND AJUSTAREA PRETULUI CONTRACTULUI CONFORM OUG 64/2022 SE AFLA PE CIRCUITUL DE SEMNARE IN CADRUL CNAIR.IN DATA DE 09.01.2023 SE VA RELUA ACTIVITATEA IN CADRUL CONTRACTULUI
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: milo1981 on June 23, 2023, 11:47:27 AM
QuoteViitorul traseu al Drumului Expres Tișița – Albița, prezentat la Consiliul Județean Vrancea
Drumul expres Tișița – Albița, care traversează și județul Vrancea în zona Mărășești, va deveni realitate în următorii ani.

Aceasta a fost concluzia consultării care a avut loc astăzi la Consiliul Județean Vrancea între președintele Cătălin Toma, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin directorul tehnic Adrian Udeanu și reprezentanții tuturor instituțiilor publice și ai companiilor de utilități care interferează cu construcția acestui drum de mare viteză.

În cadrul dezbaterii, reprezentanții CNAIR au prezentat trei propuneri de viitoare trasee, cu punctarea principalelor avantaje și dezavantaje din punct de vedere utilitar de pe teren și s-a căzut de acord asupra celei mai bune rute a drumului expres. Acesta va traversa județul Vrancea pe o lungime de 7 km, pe raza localităților Mărășești, Panciu și Movilița, din cei 160 km cât va avea în total drumul.

"Vă mulțumim pentru această consultare necesară în vederea realizării unui drum important, care pornește din Vrancea, de la Tișița. Aveți toată deschiderea din partea Consiliului Județean Vrancea, suntem un partener pentru ca această investiție să fie realizată în cele mai bune condiții", a afirmat președintele Cătălin Toma.

Următorul pas este emiterea Certificatului de urbanism de către Consiliul Județean Vrancea, în urma unei cereri care va veni din partea CNAIR, în următoarea lună. În acest moment, CNAIR este la stadiul elaborării Studiului de Fezabilitate, următoarele etape fiind proiectarea și execuția drumului.

Proiectul ce vizează construirea Drumului Expres Tișița – Bârlad – Albița, ce leagă Uniunea Europeană de Republica Moldova, are ca termen estimat pentru demararea execuției anul 2025. Proiectul are ca scop realizarea unei legături rutiere între cele două capitale, București și Chișinău, tronsonul fiind situat pe rețeaua rutieră TEN-T globală, fiind un proiect de importanță strategică. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare.


Poza din articol (https://prnt.sc/18edqdU_1Jqs)

Ce disting din poza: varianta albastra si galbena ocolesc pe la nord orasul Marasesti iar cea rosie (cred!) arata mai mult a centura pentru oras, toate trei intalnindu-se in acelasi punct dupa ce traverseaza Siretul.

Sursa 1 (https://www.monitoruldevrancea.ro/2023/06/23/viitorul-traseu-al-drumului-expres-tisita-albita-prezentat-la-consiliul-judetean-vrancea/)

Sursa 2 (https://www.jurnaldevrancea.ro/viitorul-drum-expres-tisita-albita-va-traversa-trei-localitati-din-vrancea-proiectul-prezentat-la-consiliul-judetean-vrancea-de-reprezentantii-cnair/)

Sursa 3 (https://cjvrancea.ro/noutati/vizualizare/viitorul-traseu-al-drumului-expres-tisita-albita-prezentat-la-consiliul-judetean-vrancea/?fbclid=IwAR0WD0xRDj5Q71f4MGvhaEwiG6ICB_6-2y3sninMGhZsirmzOiRE9nlasOA)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: Gio on June 23, 2023, 02:45:13 PM
Ce nu inteleg eu, de ce acest Dex nu se construieste in continuarea lui A13 Brasov- Bacau(Racaciuni)? Pana la urma directiile de trafic ar fi spre Bucuresti si spre vest, daca spre Bucuresti este ok, cei care iau spre vest vin pe DeX pana la Tisita, urca pe A7 vreo 50 km pana la Racaciuni pana cand o iau pe A13 spre vest? De neinteles.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: dumbravaandrei on June 23, 2023, 03:11:11 PM
Pentru ca e cam grea trecerea din lunca siretului spre podisul barladului si trebuie multi km de viaduct si tunele ca sa strabati pe acolo. Plus ca distractia la stilul asta continua pana la Barlad cel putin
(https://i.imgur.com/lBknyz8.png)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: shift2rail on June 24, 2023, 07:30:07 AM
Acest Dx ar trebui continuat pana la Vaslui, daca nu mai sus la Iasi.
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: naivu on June 24, 2023, 10:13:35 PM
^hai totusi sa nu facem DX-uri intre toate perechile de destinatii posibile! Vaslui-Crasna sunt 18km, se pot rezolva cu un drum de legatura la DX Tisita-Albita, Vaslui-Iasi se poate face la nivel de Transregio (in principiu la nivelul la care-l va cere traficul Barlad+Vaslui-Iasi), Bucuresti-Iasi va fi asigurat satisfactor de A7+A8 (nu e cazul sa-i facem si DX pe diagonala).
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: milo1981 on August 18, 2023, 09:45:32 AM
Update harta CESTRIN:

QuoteAU FOST ORGANIZATE DEZBATERI PUBLICE LA CJ VRANCEA, CJ GALATI SI CJ VASLUI PENTRU PREZENTAREA VARIANTELOR DE TRASEU CA URMARE A DEFINITIVARII AMC ETAPA 1

Stie cineva unde se pot vedea aceste variante de traseu?
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: milo1981 on September 13, 2023, 04:19:03 PM

(https://i.imgur.com/dOVGCFY.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Drumul Expres DEx Tișița-Albița
Post by: a.l.x on September 26, 2023, 12:25:25 PM
Quote,,Proiectare si executie Pod Albita- Leuseni"

 COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul ,,Proiectare si executie Pod Albita- Leuseni" in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

 Obiectivul general al proiectului este construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere între România și Republica Moldova, pentru a asigura un trafic rutier fluid și tehnic adecvat, in conformitate cu reglementarile in vigoare.

 Obiectivul specific al proiectului este: realizarea unui pod 2x2 benzi de circulatie, parte a rețelei globale TEN-T, pentru a îmbunătăți mobilitatea atât civilă, cât și militară.
Lungimea totală a aliniamentul este de 420 m, din care lungimea podului este de 161 m.

Valoarea totală a proiectului este de 
34 308 903,00 Euro din care contributia Uniunii Europeane este de 17 154 451,50 Euro.

Nr. Proiect: 101157773
Durata proiectului:  36 de luni.
CNAIR (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%E2%80%9Eproiectare-si-executie-pod-albita-leuseni%E2%80%9D)