Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Infrastructură => Topic started by: nenea_hartia on September 02, 2012, 07:38:33 PM

Title: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 07:38:33 PM
Sper că ionut nu se supără că am deschis un topic nou, dar cred că subiectul ar putea fi interesant. Poate ar fi bine să facem un astfel de topic şi pentru tunelurile rutiere.

Orice poze sau informaţii sunt binevenite, mai ales că România deţine un număr măricel de tuneluri feroviare. Voi începe eu:

- tunel pe Coridorul IV, la ieşire din Sighişoara către Mediaş, pe magistrala M300, construit, după cum se vede, în 1974. După mutarea aliniamentului liniei între Sighişoara şi Daneş tunelul va fi probabil abandonat:

(http://img832.imageshack.us/img832/1061/foto002wp.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/323/foto005fr.jpg)

- tunel acum abandonat pe fostul aliniament al M300, la iesire din Buşteni; aş fi recunoscător celor care ştiu când a fost construit:

(http://img819.imageshack.us/img819/9129/foto019a.jpg)
(http://img189.imageshack.us/img189/6426/foto020fp.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/4086/foto021y.jpg)
(http://img826.imageshack.us/img826/4649/foto023wv.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: iuli on September 02, 2012, 10:29:00 PM
Despre tunelul de la Busteni a fost un mic reportaj pe TVR HD in emisiunea Aventura Urbana. Au zis atunci si cand a fost facut si cand a fost abandonat si despre faptul ca dupa acea poarta inainte de 89 tunelul a fost folosit in ceva scop comercial. Sincer la ora asta nu mai imi amintesc detalii  :(
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Ionut on September 03, 2012, 07:05:28 AM
Este binevenit topicul! :)
Pentru tuneluri rutiere ar fi bun un topic daca am si avea tuneluri rutiere... cred ca sunt sub 10 in toata tara. :(
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 09, 2012, 10:11:04 PM
Calea ferată Salva–Vişeu de Jos
=======================
(ionut, sper că nu e o problemă, voi deschide un topic separat pentru această cale ferată, deoarece este extrem de spectaculoasă)

1) Tunelul de 2388m (da, 2.4 km, construit în 1949!) care leagă Dealu Ştefăniţei de Săcel

- intrarea dinspre Dealu Ştefăniţei:

(http://img196.imageshack.us/img196/6682/030hq.jpg)
(http://img585.imageshack.us/img585/6659/031rp.jpg)

- ieşirea de lângă Săcel:

(http://img829.imageshack.us/img829/5343/037cka.jpg)

2) Tunelul de 700 m de la Săliştea de Sus

- intrarea de la Săliştea de Sus (ieşirea către Vişeul de Jos e mai greu accesibilă pentru poze; cu toate astea, cineva a traversat pe jos tunelul chiar în faţa mea, în ciuda avertismentului montat la intrare):

(http://img337.imageshack.us/img337/6981/img4543y.jpg)
(http://img43.imageshack.us/img43/1319/img4545j.jpg)
(http://img29.imageshack.us/img29/6805/img4550i.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/6218/img4551q.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: ciprebbe on September 18, 2012, 01:53:46 PM
Trei tuneluri de pe raza regionalei Braşov au intrat în reparaţii
http://www.bizbrasov.ro/2012/09/12/trei-tuneluri-de-pe-raza-regionalei-brasov-au-intrat-in-reparatii/
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 18, 2012, 10:59:16 PM
Quote from: ciprebbe on September 18, 2012, 01:53:46 PM
Trei tuneluri de pe raza regionalei Braşov au intrat în reparaţii
http://www.bizbrasov.ro/2012/09/12/trei-tuneluri-de-pe-raza-regionalei-brasov-au-intrat-in-reparatii/
Tare aş fi curios unde e tunelul abandonat din poză. Ştie cineva? Mulţumesc. :)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: anacronox on September 18, 2012, 11:05:06 PM
asta e tunelul lui Saligny din Constanta. ce legatura are cu Brasovul? din cate stiam prin tunelul asta se ajungea in perioada interbelica in portul vechi din Constanta
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 18, 2012, 11:25:06 PM
Quote from: anacronox on September 18, 2012, 11:05:06 PM
asta e tunelul lui Saligny din Constanta. ce legatura are cu Brasovul? din cate stiam prin tunelul asta se ajungea in perioada interbelica in portul vechi din Constanta
Ziariştii...
Oricum, mulţumesc mult pentru răspuns... :cheers:
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 25, 2012, 03:20:44 PM
Ieşirea dinspre Mediaş a tunelului de la Sighişoara postat mai sus; se observă că circulaţia trenurilor se face, nu ştiu de ce, doar pe un fir. Apoi, chiar dacă obiectivul aparatului a deformat ultima poză, ea corespunde totuşi realităţii, adică linia parcurge o curbă pronunţată în tunel:

(http://imageshack.us/a/img571/7561/img0026pn.jpg)
(http://imageshack.us/a/img211/6410/img0027dx.jpg)
(http://imageshack.us/a/img823/9825/img0030hd.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 29, 2012, 02:10:53 PM
Tunelul mic de la Săcel, pe linia Salva-Vişeu:

- ieşirea către Săcel:

(http://i.imgur.com/TWV3qQC.jpg)
(http://i.imgur.com/U9Q3gpB.jpg)
(http://i.imgur.com/VCsJciq.jpg)
(http://i.imgur.com/KwUTS8X.jpg)

- refugiu în caz că trece trenul:

(http://i.imgur.com/QMDnVcS.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 29, 2012, 02:14:19 PM
- intrarea dinspre Dealu Ştefăniţei:

(http://i.imgur.com/EL4NQ9H.jpg)
(http://i.imgur.com/OEM8MvA.jpg)

- garnitură de marfă venind de la Vişeu de Jos:

(http://i.imgur.com/KQnvk2h.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on September 29, 2012, 02:21:54 PM
http://www.youtube.com/v/qZD-Rp2i74w
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Redox on September 30, 2012, 10:00:20 PM
Eu unul habar nu aveam despre acest tunel. Foarte interesant reportajul nenea_hartia. Multumim.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: isotech_ro on October 01, 2012, 09:04:25 AM
Quote from: nenea_hartia on September 29, 2012, 02:21:54 PM
http://www.youtube.com/v/qZD-Rp2i74w

dincolo de ineditul filmarilor, la o lucrare ABANDONATA, probabil din ratiuni economice, demarata in 1913, cu lucrari reluate in 1941 si abandonata definitiv in anii '50, filmarea reportaj este plina de INEPTII si IMBECILITATI de genul "misterios", "securitate", "oameni ziditi probabil, dincolo de peretele de beton" si multe, multe alte gogomanii ... o pitipoanca a facut un "reportaj"  :lol: documentare ioc si prostie multa  >:(

hai sa fim seriosi
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: isotech_ro on October 01, 2012, 09:38:43 AM
revenind la subiect: Tunelul Beresti-Talasmani - 3330m

Situat la limita dintre judetele Galati si Vaslui se afla al doilea tunel feroviar ca lungime din Romania. Tunelul face legatura intre localitatile Beresti si Talasmani si are lungimea de 3330 metri. Este unul din putinele tuneluri de la campie, altitudinea fiind de doar 160 metri peste nivelul marii. Tunelul trece pe sub dealurile ce separa bazinele hidrografice ale Prutului si Siretului.
Constructia tunelului a inceput in iunie 1906, de inginerii italieni Pietro Bertolero si Giuseppe Giachetti, fiind finalizat in decembrie 1911.
In prezent se executa reparatii, iar prin tunel trec zilnic cate opt trenuri in fiecare sens.

http://www.youtube.com/v/mcQ2nZRdw1o
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: BoGDaN on October 01, 2012, 10:44:45 PM
tunelele de pe valea oltului sunt deosebit de frumoase si foarte dese mai ales intre calimanesti-brezoi.

nu stiu daca a fost postat

http://www.youtube.com/v/g6xA7XxLMWU
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on February 18, 2013, 10:49:09 PM
Tunel feroviar acum abandonat (http://maps.google.com/maps?q=Valea+Doftanei,+Prahova,+Rom%C3%A2nia&hl=ro&ie=UTF8&ll=45.208408,25.740827&spn=0.004052,0.006899&sll=37.0625,-95.677068&sspn=37.273371,56.513672&oq=valea+dof&t=h&hnear=Valea+Doftanei,+Prahova,+Rom%C3%A2nia&z=17) pe fosta cale ferată forestieră cu ecartament îngust Câmpina-Valea Doftanei. Linia a fost inundată parțial în 1968 prin construirea barajului Paltinu, dar mici urme ale ei se mai găsesc încă în aval de lacul de acumulare. Fosta gară Lunca Mare a fost transformată de peste 20 de ani într-o cârciumă numită ,,Moment Poetic"! :lol:
Ulterior, tunelul a devenit unul rutier pe drumul comunal Câmpina-Valea Doftanei, actualmente DJ 102I. Mă credeți sau nu, prin tunelul acela îngust treceau mașini, camioane și inclusiv faimoasele autobuze ,,Daktari", iar eu am fost adesea pasager. Mai târziu, albia Doftanei a fost puțin mutată și drumul județean relocat pe lângă tunel.

(http://img163.imageshack.us/img163/4819/foto263o.jpg)
(http://img685.imageshack.us/img685/5757/foto264.jpg)
(http://img819.imageshack.us/img819/356/foto265i.jpg)
(http://img341.imageshack.us/img341/1479/foto266v.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: DanCld on February 22, 2013, 05:22:51 PM
Acum am vazut si eu reportajul legat de tunelul Izvor; povestea e cu adevarat interesanta insa daca gandim la rece problema descoperim urmatoarele:

- contract de 2 ani / 5km de tunel prin stanca? In zilele noastre cu TBM, segmente prefabricate de beton si cu o armata de chinezi probabil ca se poate insa acum 100 de ani inclusiv cimentul venea din import iar totul se facea pe santier. Totusi faptul ca in 1 an (pana a inceput razboiul) s-au sapat cateva sute de metri e de fapt adevarata performanta!

- toate zvonurile indica faptul ca la Sinaia s-ar fi sapat mai mult decat la Moroeni desi planul de lucru era saparea simultana si intalnirea la mijloc; eu zic ca si atunci, ca si acum, ochiul stapanului ingrasa vita - Sinaia era usor accesibila si in vizorul imediat al factorilor de decizie de atunci.

- lucarile reluate de nemti: problema securizarii accesului la petrol si a tranzitului acestuia spre Germania a inceput sa se puna stringent de-abia incepand cu 1943; e putin probabil ca lucrarile de atunci sa fi durat mai mult de cateva luni si e la fel de putin probabil ca muncitorii sa fi avut la dispozitie echipamente moderne. Cu sapa, tarnacopul si cu dinamita probabil ca s-au mai perforat 1-200m in zona Sinaia si foarte putin in partea cealalta.

- utilaje ingropate, lucratori executati: legende urbane. Utilajele (bine, care utilaje?) sigur au fost scoase din tunel sau furgasite intre timp iar o executie in masa ar fi lasat mult mai multe urme decat povestirile unei singure femei in varsta.

- zidul de beton de la capat: cu siguranta ca a fost construit in perioada comunista la capatul zonei sigure a tunelului, foarte probabil zona finalizata in 1914-1915. Dincolo de perete eu zic ca galeria s-a prabusit deja in mai multe locuri.

- dinamitarea intrarii dinspre Moroieni: eu imi pun problema ca lucrarile de acolo au fost executate din start mult mai putin ingrijit, au avut o amploare mult redusa si de asemenea nici nu s-au executat lucrari propriu-zise de conservare inainte de abandonarea definitiva. E foarte probabil ca o parte a tunelului sa se fi prabusit singura in perioada interbelica sau la cutremurul din 1940 iar efortul din 1944 sa se fi concentrat mai degraba pe curatarea galeriei, atat cat a fost posibil. De aceea cred ca dinamitarea intrarii a fost o masura necesara pentru a evita viitoare accidente.

My 2 cents.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: reed on September 23, 2013, 09:09:17 PM
Un tunel de care putin lume stie.900m.Se afla in vecinatatea localitatii Maxut-Harlau(IS).El trebuia sa deserveasca linia Botosani-Harlau.http://wikimapia.org/16933236/ro/Tunelul-H%C3%A2rl%C4%83u
Construit 1990-2003
(http://img534.imageshack.us/img534/1276/q4d2.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/6582/bb92.jpg)
(http://imageshack.us/a/img543/7408/yxpc.jpg)
(http://imageshack.us/a/img203/2633/vu0a.jpg)
(http://imageshack.us/a/img13/4835/358d.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alin_simeriaveche on September 24, 2013, 08:23:11 AM
si de ce nu este pus in functiune daca e tot facut. arata foarte bine
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: ioan.deaconu on September 24, 2013, 09:00:40 AM
Asta e doar un exemplu de un proiect care nu a fost terminat, desi era aproape de finalizare.

Am ramas fascinat de Ramnicu Valcea - Valcele, probabil cea mai importanta ruta abandonata. Este o cale ferata spectaculoasa, numai tunele si viaducte, dar a fost oprita constructia ei la 85 % stadiu de finalizare, desi avantajele erau mai mult decat evidente, se scurta ruta Bucuresti Sibiu cu aproximativ 116 km.


Tunelul Gibei 2250 m
Inscriptia de pe el pare mai mult ironica in conditiile actuale.
(http://img7.imageshack.us/img7/3686/ferriviarius20090525208.jpg)

Tunelul Plostina 1910 m
(http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/79476364.jpg)

Si viaductul Topolog 1440 m, cel mai mare viaduct din tara, situat intre cele 2 tunele

(http://4.bp.blogspot.com/-WRIruEjB-lQ/UZQO7T1EVQI/AAAAAAAAV6M/wrtnbUywO-g/s1600/Munchen-Malpensa-viaduct-Valcele.jpg)

Mai multe informatii despre calea ferata sunt mai jos.

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=859

http://www.forumtrenuri.com/t310p30-219-valcele-ramnicu-valcea
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Goldmund on November 08, 2013, 10:29:49 AM
Si unde a invins omul natura? Adica impotriva naturii ar trebui sa fie ori Dumnezeu, ori tampit, fara natura nu ar exista viata, iar Natura e intr-adevar de neinvins(japonezii nu au reusit si nici macar nu incearca...). Iar cand vad acel tunel pe care sta scris ineptia respectiva, nu mi se pare a fi tunelul unei magistrale importante...Parerea mea.

Adaug o poza a unui tunel  construit in 1877:
http://www.google.de/imgres?sa=X&biw=1680&bih=925&tbm=isch&tbnid=GbWHzQzNV9jEbM:&imgrefurl=http://www.sengerconsult.de/html/leistungen_verkehrsanlagen_kai1.html&docid=fQh2flHL6TyygM&imgurl=http://www.sengerconsult.de/assets/images/kwt_01.jpg&w=666&h=456&ei=oqV8UsulOKvf4wSm2oCgAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=190&vpy=203&dur=4414&hovh=186&hovw=271&tx=173&ty=109&page=1&tbnh=137&tbnw=194&start=0&ndsp=49&ved=1t:429,r:34,s:0,i:190
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: phb2 on June 08, 2014, 06:50:04 PM

Brenner Basistunnel: STRABAG Konsortium erhält Zuschlag für Hauptbaulos Tulfes–Pfons in Tirol 04.06.2014 | STRABAG Tunnelbau

    Auftragssumme rd. € 380 Mio.
    Bietergemeinschaft aus STRABAG AG (Federführung 51 %) und Salini Impregilo (49 %)
    Bauzeit 2014–2019

Wien, 4.6.2014---Nach Ablauf der gesetzlichen Einspruchsfrist hat die Bietergemeinschaft bestehend aus STRABAG und Salini Impregilo nun auch offiziell den Zuschlag für das bislang größte Baulos des Brenner Basistunnels (BBT) erhalten. Für eine Auftragssumme von rund € 380 Mio. wird das Konsortium zwischen Tulfes und Pfons den zweiröhrigen Bahntunnel selbst sowie einen Abschnitt des Erkundungsstollens, den neuen Rettungsstollen der vorhandenen Umfahrung Innsbruck und zwei Verbindungstunnel erstellen. Die Bauzeit für die insgesamt rund 38 Tunnelkilometer umfassende Strecke soll 55 Monate betragen, der Baubeginn ist in der zweiten Jahreshälfte 2014 geplant.

Der BBT ist das Kernstück der neuen Bahnverbindung zwischen München und Verona und führt von Innsbruck nach Franzensfeste (55 km). Rechnet man die bestehende Eisenbahnumfahrung Innsbruck dazu, in die der BBT mündet, ist der Alpendurchstich 64 km lang. Er ist damit die längste unterirdische Eisenbahnverbindung der Welt. Der BBT besteht aus zwei 8,1 m breiten, eingleisigen Tunnelröhren, die in einem Abstand von 70 m verlaufen. Alle 333 Meter sind die zwei Röhren durch Stollen, sogenannte Querschläge, verbunden, die im Notfall als Fluchtwege dienen. Durch die nahezu horizontal verlaufende Tunnelstrecke entfallen künftig Steigung und Gefälle der bestehenden, über 140 Jahre alten Brennerbahntrasse. Die Gesamtkosten für das Projekt, das 2025 fertiggestellt sein soll, werden mit € 8,6 Mrd. prognostiziert.

Die STRABAG AG ist auf der TEN-1-Achse (Transeuropäische Netze, Berlin–Bologna) bereits seit dem Beginn des Baues der 41 km langen Zulaufstrecken im Unterinntal im Jahr 2000 tätig und hat dort von Erkundungsstollen bis hin zu den Herzstücken der Hauptbaulose als technische Federführerin gebaut. Seit 2009 wurde die STRABAG AG mit dem Großteil der Vorlose – ca. 9,5 km Erkundungsstollen, Zugangstunnel sowie Schächte und Kavernen – am BBT beauftragt und stellt mit der technischen Federführung ihre Qualifikation in geologisch schwierigen Verhältnissen unter Beweis. Mit dem Auftrag Tulfes–Pfons findet nicht nur eine Erweiterung der in den Vorlosen hergestellten Erkundungsstollen Richtung Süden, sondern auch der Lückenschluss zwischen dem im Jahr 1994 fertiggestellten Inntaltunnel und dem Anschluss der späteren Hauptröhren des BBT im Bereich Ahrental statt.

Source : www.Strabag.com - Pressemitteilungen 2014
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on November 02, 2014, 05:42:22 PM
din lipsa de alt loc mai bun:

s-a finalizat asternerea caii (traverse, sine) in tunelul Gothard, cel mai lung tunel de CF din lume. Deja se paote merge de la un capat la altul cu locomotive diesel.

http://www.railwaygazette.com/news/infrastructure/single-view/view/tracklaying-completed-in-gotthard-base-tunnel.html

Un alt tunel, cel intre Lyon si Torino face pasi inainte, fiind aprobata finantarea tunelului si forarilor de proba.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: ciprebbe on November 02, 2014, 07:36:53 PM
WOW de cand asteptam vestea asta.
Merci de info. Mai e putin si va fi gata!
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: phb2 on November 05, 2014, 03:20:54 PM
Brenner, suite ...

STRABAG consortium building € 300 million Eisack River Undercrossing for Brenner Base Tunnel

    Construction of two main tubes with a length of 4.3 km under the river Eisack
    STRABAG share 39 %
    Construction time of around eight years

Vienna, 24 October 2014. The construction group STRABAG, in a consortium with the Italian construction companies Salini Impregilo, Consorzio Cooperative Costruzioni CCC and  Collini Lavori, signed the € 300 million contract to build the Eisack Undercrossing section of the Brenner Base Tunnel. STRABAG holds a 39 % share in the consortium. Work is scheduled to begin this year with a planned construction time of around eight years.

The contract section is located at the southern end of the Brenner Base Tunnel near the town of Franzensfeste (Fortezza) in the Province of Bozen (Bolzano) in South Tyrol. The work comprises the construction of the two main tubes of the future Brenner Base Tunnel with a total length of 4.3 km, as well as two connecting tunnels to the existing Brenner Railway, adaptations and improvements to the existing infrastructure, and the environmental restoration of all areas after construction is completed.

Thomas Birtel, CEO of STRABAG SE: "This is an extremely demanding project from a technical point of view, as it undercrosses the river Eisack, the Brenner Motorway, the state highway and the Brenner Railway with a very low rock overburden. We look forward to this challenge."

Following award of the € 380 million Tulfes–Pfons section in Tyrol to a consortium consisting of STRABAG and Salini Impregilo, this is the second contract for STRABAG in just a few months involving what is currently the world's longest rail tunnel project.

Source :  www.Strabag.com - Pressemitteilungen 2014
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: anacronox on November 05, 2014, 03:41:04 PM
impregilio se va ocupa de sapatura. muta camioanele de la Aciliu si sapa muntele :))))))
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: phb2 on November 05, 2014, 03:54:54 PM
 :) :)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on December 30, 2015, 06:56:39 AM
O chestiune aflata mai demult care mă făcut sa zambesc: ce instrument neobișnuit credeți ca se afla în dotarea celor care fac întreținerea tunelurilor cf pe Bumbesti Livezeni?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alexV on January 03, 2016, 11:02:10 PM
Quote from: alecu26 on December 30, 2015, 06:56:39 AM
O chestiune aflata mai demult care mă făcut sa zambesc: ce instrument neobișnuit credeți ca se afla în dotarea celor care fac întreținerea tunelurilor cf pe Bumbesti Livezeni?

zona miniera, deci ceva pe aburi si carbuni?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on January 11, 2016, 03:53:08 PM
nope.

alte incercari sau va spun raspunsul?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: hentz on January 11, 2016, 04:03:14 PM
O drezina probabil!?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: RaduC on January 11, 2016, 09:37:24 PM
un TV vechi cu roti "de fier"...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on January 11, 2016, 09:46:37 PM
Sau un ARO cu roţi de fier... :)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on January 12, 2016, 03:48:49 PM
o prastie.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on January 12, 2016, 06:15:13 PM
 :o

?!?!?!...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on January 15, 2016, 04:36:42 PM
trag cu ea in turturi de gheata.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on January 15, 2016, 08:11:39 PM
:lol:
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Ionut on January 15, 2016, 08:25:23 PM
Voi faceti misto sau?... :lol:
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: RaduC on January 15, 2016, 11:15:58 PM
... Îți dai seama un arăta anunțul de job? : concurs de tras cu praștia, se oferă și bonuri...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: dr4qul4 on January 16, 2016, 12:18:16 AM
si le nimeresc?

Sau e nevoie de refacerea terasamentului dupa fiecare iarna?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Ionut on January 16, 2016, 06:16:46 AM
Serios acum, despre ce este vorba aici? :o
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on January 18, 2016, 10:17:30 AM
da, e serios. Acum daca am fost mintit...va mint si eu. Dar pana la urma nu mi se pare chiar asa incredibil. OK...era poate mai simplu si mai profi cu ceva minidrujba pusa in varf la un bat (in genul celor cu care se toaleteaza copacii din parcuri/orase)....dar si ei actioneaza dupa buget.

Poate ne ajuta District EA daca citeste mesajul si poate confirma sau infirma informatia.

Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: NGC on January 20, 2016, 10:39:16 AM
A fost semnat contractul pentru "reabilitare Tunel casetat km 59+356/416 linia CF 116 Simeria-Petrosani" cu SOPMET.

"Executia lucrarilor consta in repararea tunelului casetat care este situat pe linia CF Simeria-Livezeni, km 59+357,43-59+415, intre statiile de cale ferata Livadia-Merisor, pe teritoriul judetului Hunedoara.".


P.S. Am actualizat si sinteza licitatiilor pentru lucrari feroviare, unde timp de 7-8 luni au fost niste greseli referitoare la consultanta (HILL / AREX LIDER) care au trecut neobservate.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on March 29, 2016, 09:27:50 AM
(https://farm2.staticflickr.com/1653/26082379976_2664762374_o.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on April 06, 2016, 01:46:49 PM
Cautand altceva pe site-ul CFR, am dat peste asta...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2765-04-martie-2016-prelungire-perioada-executie-tunel-suncuius (http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2765-04-martie-2016-prelungire-perioada-executie-tunel-suncuius)

Quote
Nr: 17/2/128/04.04.2016
COMUNICAT DE PRESĂ

Antreprenorul SC IMPLENIA SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele

Bucureşti, 4 aprilie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că între Bratca şi Şuncuiuş circulaţia feroviară rămâne în continuare închisă, deoarece antreprenorul SC IMPLENIA SA care execută lucrări de reabilitare la tunelul cf de la km 599+177 a depăşit graficul de lucrări şi de închidere, solicitând prelungirea programului de execuţie.

Antreprenorul SC IMPLENIA SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele, cu privire la daunele produse în transportul feroviar public de călători şi de marfă, prin depăşirea termenului de execuţie şi neasigurarea unui număr suficient de autobuze pentru transbordarea călătorilor.

Până la finalizarea lucrărilor transbordarea călătorilor va fi asigurată cu mijloace auto puse la dispoziţie de companiile feroviare. În cursul dimineţii s-a asigurat deja transbordare auto pe relaţia Şuncuiuş - Bratca/Oradea-Cluj (şi retur), iar la ora 11.30, călătorii trenului internaţional 367-2 vor fi transbordaţi cu mijloace auto de la Cluj, la Oradea.

CFR SA şi CFR Călători revizuiesc graficul trenurilor care vor intra în circulaţie după ora 13.00, astfel încât toţi călătorii să beneficieze de transbordare auto pe plan local, între Bratca-Şuncuiuş (şi retur), dar şi pe relaţia Cluj - Zalău - Oradea (şi retur).

CNCF CFR SA regretă situaţia creata şi cere public scuze călătorilor pentru disconfortul creat.

Nu mi-e prea clar despre ce este vorba...
Comunicatul vorbeste de revizuirea graficului pentru trenurile dupa ora 13.00, dar se spune si ca antreprenorul executa lucrari de reabilitare...
Parca nu imi vine sa cred ca reabilitarea a inceput seara si trebuia terminata pana dimineata :o
(Pe site nu am gasit insa nici un comunicat despre licitarea/atribuirea lucrarilor la acest tunel...)

Stie cineva amanunte ?...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on April 06, 2016, 02:06:21 PM
Fara a stii amanaunte pot doar sa banuiesc din experiente anteiroare ca e stilul comunist in forta a CFR-ului. Nu conteaza ca Implenia (fostul Bilfinger) are dreptul la prelungire de termen, probabil nici nu au fost platiti, nici nu au primit proiect, si cine stie cate au mai lipsit din obligatiile CFR,, ei, CFR tot de Constructor se leaga. Si ies cu comunicat de presa in care vezi doamne cat de naspa e constructorul, nesimtit pe fata, nu-i pasa de calatori, etc, etc.

Si Implenia iar ii da in judecata la Curtile de arbitraj sau la instantele romanesti mai nou, si castiga zeci de milioane de euro. (PORR am inteles e pe cale sa castige sute de milioane de euro dupa experiente similare pe Campina Predeal cu doamna Boagiu).
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on June 02, 2016, 10:38:39 AM
ce avem aici?

(http://i.imgur.com/rt1JwSu.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: anacronox on June 02, 2016, 12:12:37 PM
breakthrough la tunelul de la Sighisoara?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on June 02, 2016, 02:59:38 PM
da
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on June 02, 2016, 03:51:30 PM
Mai exact la al doilea tunel...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alecu26 on June 02, 2016, 04:42:26 PM
Da
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on November 02, 2016, 09:35:59 PM
Stadiu reparatie tunel Runcu la data de 29.09.2016 (min. 6.45-7.45)

https://www.youtube.com/watch?v=7fFbwxQaHEg

Mai e mult pana departe...  :(
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: alinuttt on November 28, 2016, 07:43:36 PM
Un top al tunelurilor romanesti feroviare(e o situatie mult mai buna decat la rutier...) care sunt folosite si in ziu de astazi. Sursa: Forumtrenuri
1. Teliu (Harman - Intorsura Buzaului) 4.369m an constructie 1929
2. Talasmani (Galati - Barlad) 3.330m an constructie 1912
3. Maramures (Salva - Viseu de Jos) 2.388m an constructie 1949
4. Mestecanis I+II (Suceava - Ilva Mica) 1.646m + 1.666m an constructie 1901 si respectiv 1979
5. Carligu Mare (Piatra Olt - Podu Olt) 1.250m an constructie ?
6. Ciumani (Adjud - Siculeni) 1.223m an constructie 1897
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Bogdan_Cluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
Apropo de tunelele de la Danes si Sighisoara. Pe threadu-ul de PMUD Cluj a aparut o idee zic eu interesanta (aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.msg134806#msg134806)) si continuata (aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.msg136187#msg136187)).
Ca sa nu fac highjack la threadul vostru, puteti va rog care sunteti in domeniu, sau stiti macar aproximativ, sa raspundeti pe acel thread (linkurile de mai sus) la urmatoarele intrebari:
- cat costa constructia de la zero pt o linie simpla (atentie, doar un fir) de 10 km
-- alternativ cat costa o linie dubla de 10 km
- cat cost constructia de la zero pt un tunel de 1,7 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 2.5 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 4 km pe un singur fir
- cat costa constructia de la zero pt doua gari/halte mici (pt Floresti si Gilau)
Multumesc.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on December 03, 2016, 01:38:12 AM
Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat costa constructia de la zero pt o linie simpla (atentie, doar un fir) de 10 km

Depinde foarte mult de standardul dorit, teren, lucrari de arta.
O cale ferata electrificata, fara lucrari de arta, standard 100-120 km/h, costa in jur de 1.5-2.5 milioane de euro/km.

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
-- alternativ cat costa o linie dubla de 10 km

Acelasi standard ajunge la 3-4 milioane de euro/km. Dar, daca ai foarte-foarte multe lucrari de arta (poduri, viaducte etc.) si multe excavatii si umpleri, poti ajunge usor si la 9-10 milioane de euro/km.

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat cost constructia de la zero pt un tunel de 1,7 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 2.5 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 4 km pe un singur fir

Depinde foarte mult de standard, metoda folosita (cut-and-cover, NATM, TBM), geologie etc. O medie rezonabila e pe la 40-50 milioane Euro/km "cu totul", dar poate ajunge usor la 150-200 milioane de euro pe kilometru sau chiar mai mult (metroul din Copenhaga, noua linie din San Francisco).

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat costa constructia de la zero pt doua gari/halte mici (pt Floresti si Gilau)

Propunerea e de trafic metropolitan la 15 minute, inclusiv un terminus (care are nevoie de cel putin 4 linii pentru a functiona, pur tehnologic). Garile alea vor trebui sa poata procesa fluxuri de 5000+ pasageri pe ora la ora de varf (4 trenuri de naveta pe ora), deci nu vorbim de gari mici.

Oricum, nu vor fi scumpe (vorbim de maximum 2-5 milioane de euro cu totul pentru o gara), nimic comparativ cu tunelul.

Tot proiectul, ca sa fie functional, eu il estimez la minimum 200-250 milioane de euro.

P.S. Un singur fir nu prea are cum asigura trafic la 15 minute, adica 8 tph total, chiar daca serviciul metropolitan e singurul care circula. Din descrierea proiectului, trafic la 20 minute e maximum posibil teoretic (6 tph total), si asta doar daca Baciu - Cluj e dublata, dar orice problema va duce la o cascada de intarzieri si anulari. Probabil sistemul propus suporta "confortabil" trafic la jumatate de ora (4tph), cu trafic la 20 minute doar infrecvent (maximum 2 ore pe zi).
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: cristi5 on December 04, 2016, 12:25:08 AM
Daca dai zoom in vezi altitudinea, capetele sunt sub 400 m si dealul intre Nadas si Somes are 550-600m. Cut and cover?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.773/23.497/0

Ca vorbim de costuri, cat costa un zid in mijlocu Somesului, ca sa bagi trenul prin Somes (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=264.msg104057#msg104057)? Acopera axa est-vest, adica cea critica. E loc de linie dubla (tren usor), fara tuneluri, exproprieri, etc.


Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on May 01, 2017, 01:13:17 PM
Când va fi refăcut tunelul CFR de la Fileşti

Actualmente închis circulaţiei, tunelul Fileşti de pe firul I al liniei CFR Bucureşti - Galaţi, în lungime totală de 770 de metri, a fost construit în perioada 1896-1898, în terenuri loessoide sensibile la umezire şi argilă nisipoasă galbenă. Refacerea tunelului a început în 1996, dar lucrările s-au desfăşurat cu foarte mari întârzieri.

Conform unui raport prezentat la Colegiul Prefectural de către Sucursala Regională CF Galaţi, refacerea tunelului CFR de la Fileşti, pe firul I al liniei Bucureşti - Galaţi, ar fi trebuit să fie gata în ultima lună a acestui an. Din valoarea totală actualizată de 94,14 milioane de lei pentru lucrări, a mai rămas o valoare de executat de 10,68 milioane de lei, inclusiv TVA.

În acest an, alocaţia financiară asigurată de la bugetul de stat a fost de numai 5 milioane de lei, inclusiv TVA, ceea ce înseamnă că - spun reprezentanţii Regionalei CFR Galaţi, lucrările nu vor putea fi finalizate în termenul programat.

Cu toate astea, în limita sumei alocate, în 2017 se vor executa lucrările de finalizare a suprastructurii căii în tunel şi la capetele acestuia şi, respectiv, lucrările de instalaţii feroviare (linie de contact, centralizare electrodinamică, telecomunicaţii feroviare etc.), astfel încât circulaţia trenurilor prin tunel să se poată relua, precizează raportul citat.

Viata-libera.ro (https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/87516-cand-va-fi-refacut-tunelul-cfr-de-la-filesti)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on May 04, 2017, 12:29:36 AM
Raportul mentionat in articolul din Viata Libera poate fi gasit pe site-ul Prefecturii Galati (http://www.prefecturagalati.ro/portal/Stiri.nsf/All/9F2EAF2C833ADDE3C225810D0032EB99/$FILE/Material%20Colegiu%20aprilie%20Regionala%20CF%20Galati.pdf). In afara de tunelul Filesti, este prezentata si situatia electrificarii liniei cf Doaga-Tecuci-Barbosi.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on June 03, 2017, 06:40:46 PM
tunelul saligny
(http://2.bp.blogspot.com/-qxro9RwnumA/VMEFrTyflgI/AAAAAAAA5q4/cFuA85GaVU0/s1600/DSC_0044.JPG)(http://2.bp.blogspot.com/-AcdEt97-0Vs/VMEFrV416qI/AAAAAAAA5q0/2B-wdU2DR18/s1600/DSC_0047.JPG)(http://2.bp.blogspot.com/-s9C7MAV20vI/VMEFrZGtREI/AAAAAAAA5q8/dUNf55-0YXY/s1600/DSC_0050.JPG)
(http://3.bp.blogspot.com/-YCqewyyjoo4/VMEFtjL0KyI/AAAAAAAA5rM/jGDJRNSxY7Y/s1600/DSC_0054.JPG)
(http://1.bp.blogspot.com/-3SWAdHOl9Qw/VMEFt--WVSI/AAAAAAAA5rQ/ie0yabmqwpg/s1600/DSC_0055.JPG)
(http://4.bp.blogspot.com/-OgfnnoMYkWM/VMEFuXxO4oI/AAAAAAAA5rU/THLZ-JMTXC8/s1600/DSC_0058.JPG)
(http://4.bp.blogspot.com/-jG10EcSs4mY/VSu_LlKExlI/AAAAAAAA9eo/QXRa8zQc7jo/s1600/Photo1847.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/-eXsNk71hO6I/VSu_LoKRbMI/AAAAAAAA9ek/iOI2eyZtyT4/s1600/Photo1848.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/-pg2o-TIGIKk/VSu_Ll3Sf7I/AAAAAAAA9ew/byAdxtC0H_U/s1600/Photo1849.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-Y091w7SoWUY/VSu_NYZanmI/AAAAAAAA9fA/w68AC0fwbNU/s1600/Photo1850.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-WHL6OqrpKsk/VSu_NV7K-WI/AAAAAAAA9e8/UHnxyrBB9_c/s1600/Photo1851.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-xBuncKKTZMU/VSu_OMYyFXI/AAAAAAAA9fE/XR0psTp4arM/s1600/Photo1852.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-8tQJtp01WAM/VMEPfcoyocI/AAAAAAAA5tw/AN0dOlGLabU/s1600/tunel.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Neufunk on June 04, 2017, 07:10:53 PM
Pacat. In viziunea mea de revitalizare a Constantei tunelul ala ar trebui utilizat / facut un tunel nou..
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on September 29, 2017, 11:50:36 PM
ISU a organizat o simulare de accident in tunelul Runcu: http://www.tlplus.ro/incendiu-la-tunelul-runcu/
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on April 16, 2018, 05:23:19 PM
Stadiu executie RK tuneluri Filesti si Runcu:

(https://farm1.staticflickr.com/821/40784526014_9e2cc102a2_b.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on April 16, 2018, 06:48:48 PM
Quote from: adrian rosca on May 01, 2017, 01:13:17 PM
Conform unui raport prezentat la Colegiul Prefectural de către Sucursala Regională CF Galaţi, refacerea tunelului CFR de la Fileşti, pe firul I al liniei Bucureşti - Galaţi, ar fi trebuit să fie gata în ultima lună a acestui an. Din valoarea totală actualizată de 94,14 milioane de lei pentru lucrări, a mai rămas o valoare de executat de 10,68 milioane de lei, inclusiv TVA.

În acest an, alocaţia financiară asigurată de la bugetul de stat a fost de numai 5 milioane de lei, inclusiv TVA, ceea ce înseamnă că - spun reprezentanţii Regionalei CFR Galaţi, lucrările nu vor putea fi finalizate în termenul programat.

La Tunel Filesti anul trecut ramasesera lucrari de efectuat de  10 milioane, si alocasera 5 (oare s-a si lucrat de 5 ??).

Anul asta au alocat ~3 milioane. Deci tot mai raman lucrari de 2 milioane...
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: yetiman on April 16, 2018, 06:51:44 PM
 :D La anul vor aloca 1 milion, apoi 0,5 si tot asa... si lucrarile nu se vor mai termina niciodata.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on April 16, 2018, 06:58:02 PM
Pai oricum sunt incepute din 1996... si firma care lucreaza (Tunele Brasov) probabil n-o mai duce mult, parca era in insolventa.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on April 16, 2018, 08:53:35 PM
Contractul pentru tunelul Filesti s-a semnat in 1996, iar cel pentru Runcu in 2008. La vremea respectiva, valoarea contractului pentru Runcu era de 16.5 milioane lei. Sa revedem alocarile pe 2017 conform adresei similare primita anul trecut de la CFR:

(https://i.imgur.com/aKsHziv.jpg)

Insa, conform ROGOP CFR, platile pe 2017 au fost urmatoarele:

Tunel Filesti: 3.50 milioane lei (aici am inclus si ultima factura din decembrie 2017 care s-a platit de abia in 4 aprilie);
Tunel Runcu: 1.32 milioane.

In baza acestor fonduri stadiul fizic a crescut cu 8% la Runcu si cu doar 4% la Filesti.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on April 17, 2018, 02:06:29 AM
Quote from: adrian rosca on April 16, 2018, 08:53:35 PM
Contractul pentru tunelul Filesti s-a semnat in 1996, iar cel pentru Runcu in 2008.
Deci (pana acum) 22 de ani la Filesti, si "doar" 10 ani la Runcu....
Ce atata graba pe capul vostru ?!?!...
Sunt cinvins ca in urmatorii 10-15 ani vor fi gata amandoua...
Inclusiv becuri LED, panselute, apa la buda si... coliva proaspata !... :((

Cred ca dupa cativa ani de forum, mi-am decis "semnatura"...  >:(
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on April 17, 2018, 07:50:36 AM
Asta e finantarea de la buget: bani cu ţârâita si tergiversarea lucrarilor. Ba de multe ori intra si constructorul in insolventa, daca nu chiar in faliment. Cu toate astea, statul nu prea are apetit pentru fonduri europene.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on June 17, 2018, 11:25:41 PM
Unul dintre cele mai inedite proiecte feroviare din Romania este realizat in anul 1898, pe teritoriul localitatii Calinesti, judetul Valcea.
In acea perioada se lucra la construirea caii ferate, iar la un moment dat traseul acesteia s-a intersectat cu manastirea fortificata Cornetu, o superba cladire din secolul 17, ctitorie a vornicului Mares Bajescu.
Datorita acestui fapt se ia decizia de a trece calea ferata pe sub manastire. Nu stiu cine a proiectat lucrarea, dar dupa aspect si tinand cont de anul in care a fost realizat banuiesc ca e vorba de Anghel Saligny sau o echipa coordonata de acesta.

(https://3.bp.blogspot.com/-QMx5wq5_2HI/WybDP9EeocI/AAAAAAABf7w/D3twIJJkyWUrwPb9UfqjcbsEmNRaVUWRACLcBGAs/s1600/cornetu%2B2.jpg)

(https://4.bp.blogspot.com/-t3ldyi-NzmE/WybDP_fgxsI/AAAAAAABf70/Lyc2Qp3p0lUGjdjoGXZtpjkRCY8od5FRwCLcBGAs/s1600/cornetu.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: nenea_hartia on June 19, 2018, 06:33:02 PM
@Harry: Incredibil, habar n-aveam, mulțumesc! Văd că tunelul încă mai e acolo (https://www.google.ro/maps/@45.3879451,24.3009622,3a,47.3y,118.24h,77.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXRAq4uzB5CDnOWyhDwOr9Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro).
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Vice33 on June 19, 2018, 06:40:14 PM
Încă se circulă pe acolo, nu? Știam că face parte din tronsonul cf Podu olt-valcea.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on June 19, 2018, 07:02:25 PM
La cum arata de pe gmaps nu prea cred
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on June 19, 2018, 07:23:57 PM
Quote from: Harry on June 19, 2018, 07:02:25 PM
La cum arata de pe gmaps nu prea cred

Da, se circula prin tunelul respectiv - e linia 201 Piatra Olt - Podu Olt.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: carutasul on June 19, 2018, 10:28:08 PM
Vedeți? Dacă nu sunt urși sunt călugări. Orice lucrare are obstacole neprevăzute, dacă vrei și ești bun, le depășești :)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Ionut on June 28, 2018, 09:11:53 AM
Extras din prezentarea oficiala CFR la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Tuneluri feroviare

(https://i.imgur.com/Uj1mtMH.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on July 02, 2018, 05:54:07 PM
S-au actualizat imaginile Google Earth in zona Galati, iar terasamentul si linia cf de la iesirea din tunelul Filesti spre gara Galati par acum a fi gata:

(https://farm1.staticflickr.com/834/41342233700_8a043e2921_o.jpg)

Nu avem niciun galatean pe forum care sa poata sa faca niste poze?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on July 09, 2018, 03:55:26 PM
Am facut eu niste poze cam nereusite (si verticale din pacate) din tren. (sensul Galati -> Bucuresti).
Catenara nu este montata in tunel si la cativa stalpi inainte/dupa, sunt doar stalpii cu elementele de sustinere a catenarei.
Nu cred ca sunt progrese semnificative fata de acum cativa ani.

(https://i.imgur.com/lhdgEbBh.jpg) (https://i.imgur.com/lhdgEbB.jpg)


(https://i.imgur.com/Fzs9VWZh.jpg) (https://i.imgur.com/Fzs9VWZ.jpg)


(https://i.imgur.com/RwqbCUbh.jpg) (https://i.imgur.com/RwqbCUb.jpg)


(https://i.imgur.com/z8Nw9Smh.jpg) (https://i.imgur.com/z8Nw9Sm.jpg)


(https://i.imgur.com/1nnSyvmh.jpg) (https://i.imgur.com/1nnSyvm.jpg)


(https://i.imgur.com/OzpXvcNh.jpg) (https://i.imgur.com/OzpXvcN.jpg)


(https://i.imgur.com/WspN9eTh.jpg) (https://i.imgur.com/WspN9eT.jpg)


(https://i.imgur.com/vmPelZVh.jpg) (https://i.imgur.com/vmPelZV.jpg)


(https://i.imgur.com/2XLhVohh.jpg) (https://i.imgur.com/2XLhVoh.jpg)


(https://i.imgur.com/vS9gASsh.jpg) (https://i.imgur.com/vS9gASs.jpg)


(https://i.imgur.com/fvejAJdh.jpg) (https://i.imgur.com/fvejAJd.jpg)


(https://i.imgur.com/rqi1vi9h.jpg) (https://i.imgur.com/rqi1vi9.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on July 09, 2018, 04:28:12 PM
 :cheers: Sunt ceva progrese fata de anii trecuti, vezi de exemplu min. 6.35-7.12 din clipul de mai jos (autor Mihail Cioinica):

https://www.youtube.com/watch?v=KTp4yc1QoOo

Si anul asta s-au executat lucrari, conform ROGOP CFR, Tunele Construct CF Brasov au emis doua facturi, prima in valoare de 377,3 mii lei, platita in 8 iunie, iar a doua in valoare de 116,7 mii lei, neplatita inca.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: teoneo on July 26, 2018, 07:21:23 PM
Am postat în thread-ul "Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta" poze cu tunelele Sighișoara și Daneș, care au fost inaugurate în 25.07.2018, pe firul nr. 2.

Le gasiți începând de aici (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg206099#msg206099):

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg206099#msg206099
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: cristi5 on July 26, 2018, 08:34:12 PM
Sa punem si aici video sa nu se piarda printre mesajele coridorului

https://www.youtube.com/watch?v=a3T-MOhCOg4
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on September 28, 2018, 12:54:27 AM
Desi CFR-ul sustinea ca anul asta se vor executa lucrari la hidroizolatia tunelului Runcu de pe linia CF 409 Viseu de Jos-Valea Viseului, dupa ce s-a finalizat betonarea captuselii exterioare a tunelului nu s-a mai facut nimic, vezi min. 1.26-1.32 din clipul de mai jos (user youtube alfajet777):

https://www.youtube.com/watch?v=eScogcEr9Eg
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on December 11, 2018, 02:06:12 PM
De cateva zile s-a deschis circulatia prin firul 1 al tunelului Filesti. Ma asteptam ca CFR-ul sa anunte punerea in functiune, dar se pare ca sunt prea rusinati sa spuna ca lucrarile au durat "doar" 22 de ani.

Si un filmulet cu parcurgerea tunelului postat de userul youtube @mielutu zburator:

https://www.youtube.com/watch?v=1XH27TXtq6M
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on December 11, 2018, 02:20:00 PM
Si aici o filmare recenta cu cealalta galerie de tunel (tunelul vechi, paralel cu cel reabilitat) - singura folosita pana recent (are linie incalecata - ecartament european + ecartament larg) - min 9:00 - 12:00 :

https://youtu.be/JDJUJ4x6BaQ
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Ionut on December 13, 2018, 10:43:42 AM
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1136961066477899) - nu strica un mic share

Săptămâna trecută, după 22 de ani (ați citit bine) de la începerea lucrărilor de reabilitare, s-a repus în funcțiune tunelul feroviar Filești, în urma consolidării galeriei firului 1.

Acesta leagă zona Galați-Brăila, Portul Giurgiulești din Moldova și Ucraina de Sud de restul rețelei românești de cale ferată, fiind esențial pentru călători și industrie (este poarta principală prin care combinatul siderurgic Galați se aprovizionează cu materii prime din Ucraina).

Lipsa acută de fonduri și prioritățile strâmbe asumate de CFR Infrastructura au dus la crunta realitate: un proiect ce putea fi gata în 1-2 ani a durat aproape un sfert de secol. În continuare, în zonă se lucrează la noua gară Galați și la finalizarea electrificării liniei Tecuci-Barboși (stația de transformare Hanu Conachi), ambele începute acum aproape 30 de ani și încetinite masiv de banii dați cu țârâita.

Este vitală o schimbare de abordare în ceea ce privește întreținerea căii ferate în România! În caz contrar, rețeaua se va transforma în câțiva ani într-o tristă amintire!
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on December 16, 2018, 11:05:43 PM
^^In filmarea lui Raabis Stefan Badita se vede la min. 12.00 ca lipseste un macaz, care din cate stiu e tot in contractul Tunele.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on December 17, 2018, 02:00:27 PM
Si o poza cu portalul tunelului dinspre gara Galati:

(https://www.viata-libera.ro/media/k2/items/cache/891e95d97c7ed3c6995a86d54146c499_XL.jpg)

viata-libera.ro (https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/120091-tunelul-filesti-construit-in-doi-ani-reparat-in-doua-decenii)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on December 18, 2018, 11:43:13 AM
bai frate pe vremea lui Carol 1 in doar 10 ani s-au facut tuneluri, sute de poduri, podete, pasaje si viaducte. Si acum nu suntem in stare de nimic zici ca doar ce am descoperit focul si roata :|
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: subway on December 18, 2018, 12:23:59 PM
Cele mai spectaculoase lucrari s-au facut in perioada interbelica, Carol II
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: milo1981 on December 28, 2018, 12:23:51 PM
Tunel Filesti Galati
28.12.2018
https://youtu.be/BP5Nw4tTp1U (https://youtu.be/BP5Nw4tTp1U)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Horațiu 87 on March 16, 2019, 04:36:13 PM
LISTA TUNELURILOR FEROVIARE DIN ROMANIA

Peste tot gasesti topuri cu cele mai lungi tuneluri din Romania dar niciodata nu dai de o lista prea detaliata. Pana acum puteai sa le descoperi pe primele trei sau cinci si cam atat... asa ca am hotarat sa realizez prima lista, aproape completa (cred ca mi-au scapat cateva), a tunelelor de pe actualul teritoriu al tarii noastre.

De pe data de 30 iunie 2018, cel mai lung tunel din Romania - Teliu - 4369.5 m (1929) a ramas izolat si nepracticabil dupa ce viaductul Budila, ce travrersa raul Tarlung, s-a prabusit in urma viituriilor. Astfel cel mai lung tunel, functional inca, a ramas Talasmani - 3330m (1912) dar si acesta are deja probleme de structura datorita infiltratiilor si urmeaza a fi inchis circulatiei. In viitorul apropiat tunelul Maramures (Setref) va ramane cel mai lung tunel feroviar cu 2388.45 m (1949). Urmatoarele doua, cele mai lungi tunele din tara nu au apucat sa functioneze niciodata, este vorba de Gibei (2240 m) si Plostina (1910 m) de pe linia desfiintata Valcele-Ramnicu Valcea.

Romania de dupa 1989, prin conducatorii ei dibaci, a reusit sa decomisioneze 5 tuneluri noi noute, finalizate inainte de revolutie, in lungime de 5.055 m (Gibei si Plostina pe CF 219 - Valcele - Ramnicu Valcea si Rosia, Seciuri si Burlani pe linia CF 205 - Alunul - Seciurile) la care s-a mai adaugat alti 899 m in 1998 dupa finalizarea tuneleului Harlau care nu duce nicaieri pentru ca sina pana la Botosani nu a mai fost construita vreodata.

In 28 de ani Romania a reusit performanta de a finaliza 3 tuneluri, cel din 1998 de la Harlau (care sta nefolosit) si celelalte doua, pe magistrala 300 de la Sighisoara , din cadrul marelui proiect de infrastructura feroviara de mare viteza de pe culoarul PAN-EUROPEAN IV, inaugurate cu intarzieri insemnate si pe etape in 2018. Aici vorbim de tunelul Danes cu 969 m si tunelul Cornesti de 328 m. In 2019, tot cu intarziere si in cadrul aceluiasi proiect se asteapta finalizarea tunelului Turdas din Hunedoara cu o lungime de 780m. Toate aceste tunele au fost executate cu gabarit de 2 linii electrificate.

In cadrul proiectului de modernizare PAN-EUROPEAN IV, pe tronsonul Brasov - Sighisoara s-au inceput studiile pentru demararea lucrarilor a altor cinci tunele ce ar trebui sa fie finalizate pana in 2024: Ormenis - 6914 m, Homorod - 5095 m, Mureni - 760 m, Archita 1 - 500 m si Archita 2 - 240 m.

Alte tunele vor fi realizate in cadrul aceluiasi proiect dar vom alfa aceste informatii ulterior, in functie de momentul in care va reusi ministerul transporturilor sa finalizeze procedurile necesare licitatiilor.

https://romania594.blogspot.com/2019/03/lista-tunelurilor-din-romania.html?fbclid=IwAR1AqMMlGaMUcMdKZfJrhUqIGgkObL6Rn76CER_7I0cabrkSYpYERcbPiFo
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on March 16, 2019, 06:59:49 PM
^Pe Alunu-Seciurile a fost finalizat doar tunelul Rosia.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: razvan96 on May 28, 2019, 10:10:55 AM
Anunt de participare: [SCN1044295] (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100069248)-Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)
Valoare estimata:5.134.867 RON
Termen de depunere a ofertelor:24.06.2019
QuoteTunelul Banita este construit pentru linie simpla, si se afla amplasat pe dubla II (Fir) a liniei de cale ferata L 116 Simeria-Petrosani intre statiile Merisor si Banita.Principalele lucrari sunt etansarea zonelor cu infitratii din campul inelelor cu produse de cristalizare, injectii cu rasini in masa captuselii pe zonele unde apa curge, drenarea rosturilor dintre inele, curatirea canalelor existente, injectarea fisurilor cu rasini, refacerea zonelorde beton degradat si a boltii interioare, curatirea rigolelor la intrarea si iesirea din tunel si repararea aripii in zona portalului de intrare.
Criterii de evaluare:95% pret, 5% garantie

Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: horyatm on May 31, 2019, 04:48:18 PM
Legat de tunelul de la Filești, înainte să se deschidă, pe unde treceau trenurile spre gara Galați?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on May 31, 2019, 07:11:53 PM
^ Asa-numitul tunel Filesti sunt de fapt doua tuneluri, cate unu pentru fiecare fir de cale ferata (e linie dubla).
Tunelul vechi dateaza de prin 1890, iar tunelul nou de prin 1960 cand s-a dublat linia.

Tunelul nou a intrat in reabilitare din cauza infliltratiilor in 1996 si stim cat a durat lucrarea.

Deci trenurile au circulat pana acum prin tunelul vechi, care are de asemenea probleme cu infiltartiile si ar trebui reabilitat. Chestia e ca are linie incalecata (linie de ecartament european si linie larga, pe care circula vagoanele cu cocs din spatiul ex-sovietic pentru combinatul siderurgic) si nu stiu cum vor rezolva cu inchiderea.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on June 13, 2019, 03:15:53 PM
La tunelul Runcu lucrurile stau bine pe hartie. Sa vedem si cum vor fi in realitate:

(https://live.staticflickr.com/65535/48054923161_eacf6d10cb_o.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: razvan96 on June 25, 2019, 06:33:11 PM
Quote from: razvan96 on May 28, 2019, 10:10:55 AM
Anunt de participare: [SCN1044295] (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100069248)-Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)
Valoare estimata:5.134.867 RON
2 oferte:SOPMET si TUNELE CONSTRUCT CAI FERATE S.A.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: sawkward on July 31, 2019, 10:29:48 AM
O analiza despre parametri tehnici, metode de constructie cu avantaje si dezavantaje precum si cost per km (roughly) la tunelurile feroviare din europa:

https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/assess_unit_cost_rail/annex_13_case_study_tunneling.pdf
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: razvan96 on August 20, 2019, 02:30:26 PM
Licitatia "Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)" a fost atribuita SOPMET pentru 4.118.700 RON.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on September 23, 2019, 02:53:56 PM
Stația CFR Sighet își anulează toate plecările cu trenul din stație timp de două luni de zile. Toți cei care doresc să călătorească cu trenul din Stația CFR Sighet, vor fi transbordați cu autobuzul până la Vișeu. Această situație a apărut ca urmare a unor lucrări la tunelul Runcu, din zona Bistra.

Călătorii care vor dori să plece cu trenul din Sighetu Marmației trebuie să știe că începând de luni, 23 septembrie, ora 9:00, până în data de 24 noiembrie, ora 14:00 se închid liniile curente de cale ferată, permanent ziua și noaptea, între stațiile Valea Vișeului- Leordina, pentru lucrări de reparații la tunelul Runcu, astfel încât între stațiile Sighetu Marmației -Vișeu de Jos, se va face transbordare auto, conform mersului trenurilor în vigoare.

Maramedia.ro (https://maramedia.ro/statia-cfr-sighet-isi-anuleaza-toate-plecarile-cu-trenul-din-statie-timp-de-doua-luni-de-zile/)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: TibiV on September 27, 2019, 11:59:55 AM
Actualizare de ieri la tunel Runcu pe FB CFR Infra, cu cateva poze via electrici...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2817074168327433 (https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2817074168327433)
QuoteReparații tunel RUNCU, situat între stațiile Valea Vişeului și Leordina

Lucrările de reparații la radier și la suprastructurii căii pe întreaga lungime a tunelului Runcu (161 m), situat între stațiile Valea Vişeului și Leordina, se desfășoară în perioada 23 septembrie - 23 noiembrie a.c.
Pentru menținerea continuității graficului de circulație, Regionala CF Cluj a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto, cu care se asigură transbordare pe relația Vișeu de Jos - Sighetu Marmaţiei (și retur), pentru următoarele 12 trenuri Regio:

◘R 4654 (Sighetu Marmației - Valea Vișeului)
◘R 4111 (Sighetu Marmației - Cluj Napoca)
◘R 4651 (Vișeu de Jos - Sighetu Marmației)
◘R 4133 (Dej Călători - Sighetu Marmației)
◘R 4650 (Sighetu Marmației - Vișeu de Jos)
◘R 4135 (Cluj Napoca - Sighetu Marmației)
◘R 4653 (Valea Vișeului - Sighetu Marmației)
◘R 4656 (Sighetu Marmației - Vișeu de Jos)
◘R 4652 (Sighetu Marmației - Valea Vișeului)
◘R 4136 (Sighetu Marmației-Dej Călători)
◘R 4110 (Cluj Napoca - Sighetu Marmației)
◘R 4134 (Sighetu Marmației - Cluj Napoca)

♦Lucrări de reparații finalizate până în prezent :
◘executia captușelii exterioare la gabarit de electrificare pe toata lungimea tunelului (161 m)
◘curățarea și protecția versantului stâng - ieșire cu ancore, plasă de sârmă și torcret
◘refacerea aripii de pe partea stângă și prelungirea tunelului la capăt - ieșire (inel portal), km 3+834-3+84.

♦Lucrări în derulare
◘execuția radierului tunelului și a suprastructurii CF pe întreaga lungime a tunelului (161 m)

♦Lucrări finale
◘ hidroizolație și căptușeli interioare la gabaritul de electrificare pe toată lungimea tunelului (161 m)

♦Executant: SC Tunele Brasov SA
♦Proiectant: SC ISPCF SA
♦Finanțare: Buget de Stat
♦Valoarea lucrărilor aflate în execuție: 2,1 milioane lei fără TVA;
♦Termen finalizare lucrări în derulare: noiembrie

(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=158091)

(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=158092)

(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=158093)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on December 19, 2019, 04:02:47 PM
(https://live.staticflickr.com/65535/49242202218_a563ee3054_o.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Xenos on December 19, 2019, 04:18:48 PM
M-am uitat şi eu pe hartă cum e la Balota, zici că e pişul boului  :lol: frunzaverde zicea ceva de un tunel posibil acolo, nu se poate face o cerere de finanţare pe fonduri UE?! Astea sunt chestiile în care ar trebui investit cu prioritate...
Altele:
RK-uri (reînnoiri) pe sute de km anual pe magistrale
Treceri la nivel cu bariere peste tot etc.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: GDPR on May 19, 2020, 12:07:51 PM
Stadiu RK tunel Runcu:

(https://live.staticflickr.com/65535/49912059431_e66a18e22a_b.jpg)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on July 03, 2021, 01:53:35 AM
Anunt de participare simplificat: [SCN1086918 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100131610)] - ,,Reabilitare tunel 8 Larion linia Ilva Mica - Floreni"

Valoarea totala estimata: 5.292.220 lei

Sunt necesare executarea în principal a urmatoarelor categorii de lucrari:

Lucrări de executat în interiorul tunelului:
- consolidarea inelului nr.2 prin 6 grinzi inelare şi o grindă longitudinală pe zona rostului deschis (înglobate în inel) pe toată lungimea inelului
– lucrări în închidere de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact
- lucrări de etanşare – consolidare pe zona bolţii şi a picioarelor drepte cu injecţii intramurale cu răşini poliuretanice pe zona inelelor 8÷11 şi membrană de etanşare aplicată prin pulverizare la intrados pe picioarele drepte inelele 8÷10.
- etanşarea zonelor cu infiltraţii din câmpul inelelor prin injecţii cu răşini la extradosul căptuşelii şi în masa acesteia – pe platforma unui tren de lucru în închideri de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pentru lucrările din zona de influenţă a liniei de contact.
- drenarea rosturilor dintre inele - în închideri de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pentru lucrările din zona de influenţă a liniei de contact – se vor drena prin introducerea de tuburi PVC în găurile executate Φ90 pe boltă şi/sau picioarele drepte.
- repararea zonelor cu beton degradat, segragat – montare de plasă de armătură şi apoi betonare.
- repararea fisurilor şi rosturilor de turnare prin injecţii cu răşini poliuretanice.
- realizarea celui de al doilea canal colector pentru evacuarea apelor pe partea dreaptă – se îndepărtează piatra spartă între banchină şi capătul traverselor cu sprijinirea prismei de piatră spartă spre interior, se taie betonul din radierul tunelului pe lungime de 3,00 m pentru execuţia şanţului.
- rectificarea niveletei şi ciuruirea prismei de piatră spartă cu înlocuirea a 58% din traversele existente, înlocuirea materialului mărunt de cale 100%, şină tip 49 existentă din demontare, prisma de piatră spartă nouă 80%, piatră spartă recuperată din ciuruire 20% şi execuţia burajelor tehnologice aferente.

Lucrări de executat în exteriorul tunelului:
- repararea pereului la aripi şi de deasupra portalurilor, curăţarea şi repararea şanţurilor de gardă de pe versantul de deasupra tunelului.
- execuţia unui şanţ în partea stângă a liniei pentru a nu mai trece apele din stânga în dreapta prin tubul de beton de la intrarea în tunel.

Ofertant:
1. Asociere : SC PROIECT CONSULT SRL (Leader), TUNELE CONSTRUCT CAI FERATE
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on April 09, 2022, 11:50:23 AM
Preiau o postare a lui @adrian rosca de pe MetrouUsor (https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=420101&handler=ByPostId) privind tunelele Runcu și Bănița:


(https://i.imgur.com/L64c9ze.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on November 30, 2022, 01:11:57 PM
Construit în 1900 de Anghel Saligny, închis de CFR în 1992, râvnit de Radu Mazăre în 2004, tunelul Palas din Constanța ar putea fi reabilitat și redat circulației feroviare. În contextul războiului din Ucraina, care a crescut exponențial cererea de transport în Portul Constanța, CFR SA vrea să redeschidă tunelul, care între timp a ajuns o groapă de gunoi.

https://clubferoviar.ro/tunelul-palas-din-constanta-radu-mazare/


[CN1049963 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100160331)] Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI

Data publicare: 29.11.2022

Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea expertizei tehnice şi a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru lucrările de reabilitare și electrificare a liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 si ale Caietului de sarcini.

Expertiza tehnică şi DALI au drept scop stabilirea corecta a diagnosticului și a lucrărilor necesare pentru redeschiderea liniei CF duble, electrificării, centralizării, consolidării terenului CF, pentru a se putea asigura circulația convoaielor feroviare, asigurând astfel al doilea acces feroviar din stația Palas în Portul Constanța.

Întocmirea documentatiei de avizare a lucrărilor de intervenție se va realiza conform prevederilor din HG 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentației tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. Proiectantul va prezenta cel puţin 2 variante şi va propune una dintre ele, specificând avantajele şi dezavantajele fiecăreia, urmând ca beneficiarul, după avizarea în CTE SRCF Constanţa şi CTE CNCF "CFR" SA, să avizeze una dintre acestea, pe baza căreia se va întocmi proiectul tehnic.

Valoarea totala estimata: 500.000 lei
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on November 30, 2022, 10:39:20 PM
Of, două chestii văd aici. Unu, linia aia de pe vale nu mai există de mult, o să trebuiască reconstrucție totală, de la zero. Doi, or să se opună iar locuitorii din blocurile de deasupra.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: AndreiB on November 30, 2022, 11:02:14 PM
De ce?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 01, 2022, 09:05:15 AM
De ce reconstrucție? Pentru că acum pe amplasament e pădure, groapă de gunoi, saivane de oi, grădini, etc. Deci se pleacă de la fundație, nu doar se așează șinele și gata.
De ce proteste? Pentru că au mai fost și vor fi la orice tentativă de a face ceva acolo. Constănțenii nu prea fac gălăgie, nici măcar dacă se înalță blocuri prin stația de autobuz, biserici pe trotuar sau apar treceri de pietoni private. Dar dacă "vine trenul pe sub bloc și se scufundă toată zona"... apăi ăsta e un drob de sare imens.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: carutasul on December 01, 2022, 09:40:26 AM
asta cu "vine trenul pe sub bloc" zici că e un banc cu olteanul care vede prima dată metroul :)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: AndreiB on December 01, 2022, 11:21:37 AM
De ce proteste, evident. Parerea lor poate fi lejer ignorata imho.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 01, 2022, 05:30:24 PM
Există precedentul WTC de pe strada Traian și marginea canalului din Cumpăna. Plus gălăgia de prin 2012 cu tunelul ăsta. Așa că nu cred că va ignora cineva părerea lor.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: AndreiB on December 01, 2022, 06:00:51 PM
Eu nu inteleg de ce i-ar pasa lui MT de cativa locatari din Constanta. Nu vad ce parghie legala ar avea pentru a se opune.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on December 01, 2022, 06:02:59 PM
Mie mi-e greu sa inteleg ce vor sa faca cu tunelul asta - stiu ca a fost abandonat ca avea declivitate mare, si o pozitie nefericita... Fara rebrusare poti merge prin tunel doar la silozurile Saligny, atat. Pentru tot restul e mult mai usor sa mergi pe breteaua construita pentru a inlocui tunelul. Are sens doar pentru scos si bagat locomotive in port, dar nu e electrificat si nici liniile de la baza tunelului nu sunt electrice.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 01, 2022, 09:01:09 PM
Eu zic să așteptăm și să vedem ce o să iasă. Dar nu mi-aș pune mari speranțe că se va întâmpla ceva in afară de cheltuit niște bani pentru ceva studii care să ne spună că nu se poate face nimic acolo.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: AndreiB on December 01, 2022, 10:51:19 PM
Nu are declivitate mare doar spre directia incarcata (e.g. trenuri incarcate cu cereale la vale)?

Daca se electrifica linia mie orice crestere de capacitate mi se pare buna (depinzand de cat costa).
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on December 02, 2022, 01:30:11 PM
Ce imbecilitate formula "ravnit de Mazare" , Radu dorea sa il ia si sa faca o sosea pt TIR-uri care sa iasa din A4 si sa duca in port. Problemele care s-au ivit atunci tin de malurile sunken rail - cativa km, care apartin unor firme private, apa care curge peste tot, poluarea istorica cu petrol si altele. Gunoaiele din rapa sunt chair ultima problema. Nu vad de ce ar protesta locatarii din blocuri pentru ca nu e vb de construit un tunel nou, iar cel existent nu trece pe sub blocuri.

Tunelul, dat in folosinta in 1896 are o lungime de peste 500 de metri, o inaltime de 6.15 metri si o latime de 8.36 metri. Cateva poze cu stadiul lui:

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgLDV6adgdxOA2byHNSGENOgprV3cJnSsZ9M6C8wZUUkcsq-CarY1My7jI2RuF5XHifCWw4p8PB83ivjwQz7OH8NESf8oJqFL1OBcsT_HhnXOubABuqZQhKvX3-dV-1HJO36RNDqiWZERNHZMGCNHqZeeCLhiZ92hpn6Ny8By4xRC5c01nayy5zZPVH3Q=s16000)

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEhgb8-SR6SZEfid6qrwIY6Ncc4SNnH-i2lGvR8VibCSrJMunqTHgUne3qrh8wKuoTsgnJMna5eabFlCrtqMYUg2-hJAsBbZNycYblJfoALbqVbyyiIkKultznoq6BxMcmg1n8TTBLNDM5-xrVhG_Ll67q8bxVc-PXwTm6tUOQVk6dky86SVYQiJc6Lc2w=s16000)

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjh10ddXorSKJ_56Wmpl_hpmPlW6GRrrnuek5Irj147GreKf1gcWc7SIzl8mn775k4WKP6UFYY6fCqekaGuToDK4gX_GwqLDaunB-fse7dcPnjNxLSDiNuJTDfCwcWTTVj8aGZ3Ykhiu8c3C92IJTwul0DAI8_K6ZbBGxh-xrwaxpnsLYTcV8hwuxOu_w=s16000)

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjDxh61qDEOjmwP4gzZvtMykfTEJ1YDaD9L5VWGFODFm-7jJ8M-8cEMEP1b7ep4xUkCpeaec8SKm2wyZyvcIiHwTa5Va844nKNzodcxH0jSQ_KjMLZLv96uYE_8dmmUxFY24DJinHEIRTa7reA5L4n6orXJ01YNu8WYiFfGqotACW_SE0RS-wdGbe8jBg=s16000)

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgjfzgLVAPbeMDdbFs9xeMgAgv0hpq9HO3qEAf7CNe6lDSjZQGF8gi5b8E3dmAv2__GxdqlVQtkWPja6pvi8ZPl48rjnxVdvn-i_Ikp3xDFEjD-m8JlaTcG7WvZKm87QJoImxKOCuWAu-Ljgudec_SkYmqhSIgrZ6I3e8Go5zqStjkkV7L232HuNz8YYg=s16000)

Si in timpul constructiei

(https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEg2WZpZ_PbTijgTu4gI6AtfFrk-TjCF37VgN4qlbfC4sP_xWsifq4OST3b8i355_py6TWQnV8ZcKYMLH7B2NT1qSceX5fM45xu2IZu6qq2kdwg6O_bIXDH7k4zGmIf8zYBIypmtUmJzoCco_gn6mwkpxUpti5g4cSK8CYQBnxnQ9AkF56EZvSmk5PP9yw=s16000)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on December 02, 2022, 03:10:52 PM
@AndreiB - la calea ferata, foarte des, la vale mai greu ca la deal -- problema, foarte des, nu e tractiunea (aia o rezolvi, mai bagi o impingatoare, mai bagi o intercalata), ci frana. Ultimul lucru pe care vrei sa-l vezi intr-un raport de accident este "tren scapat" si "cercuri de foc in jurul rotilor" (da, exista, are AGIFER cateva).
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 02, 2022, 03:53:15 PM
Am măsurat pe hartă cam 3.3 km de linie și o diferență de nivel de la 54 m la 2 m. E mult, e puțin pentru CF?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: AndreiB on December 02, 2022, 04:30:50 PM
@frunzaverde

De acord, dar daca tunelul era operat ok in vremea aburului cand franele erau mult mai precare, presupun ca azi ar fi ok?
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on December 02, 2022, 04:46:13 PM
@kitsune sigur ai masurat corect? 52 de m pare o diferenta f mare
@AndreiB de ce zici ca erau mai precare. Tinand cont ca unele erau foarte puternice imi imaginez si ca franele erau ok. Ma refer in special la cele facute dupa 1930.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: miahi on December 02, 2022, 04:53:27 PM
@kitsune

Daca presupun bine ca la pozitia 17 / 18 din imaginea de mai jos e linia despre care vorbim, atunci se poate compara declivitatea cu alte linii din zona ...

Sursa (https://cfr.ro/files/ddr/2020%20DRR%20Ro/Anexa%2010%20-%20Declivitatea%20liniilor%202020%20v9.0.pdf)

(https://i.imgur.com/iqHL9II.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on December 02, 2022, 05:28:12 PM
@Harry - locomotivele cu abur par puternice, dar nu sunt. O locomotiva standard de marfa grea din anii '30 (gen Einheitslok-ul si Kriegslok-ul nemtesc) avea puteri undeva la 1000-1500 kW, forta tractiva undeva la 200-220 kN. Tehnologiile nu sunt direct comparabile, din acelasi motiv pentru care e greu sa compari o masina benzinara cu una electrica, dar o "lenutza" (LE5100, EA, locomotiva d-aia electrica normala CFR, generatie de sfarsit anii '60, grea pentru marfa) e de vreo cinci ori mai puternica si trage de vreo trei ori mai mult ca o locomotiva cu aburi de marfa grea. Lenuta e mai puternica ca Big Boy, cea mai mare locomotiva cu aburi facuta vreodata.

Electrificarea si dizelizarea au fost o schimbare de paradigma la calea ferata. De asta aburoasele au ajuns la muzeu in mai putin de 20 de ani dupa razboi, desi costurile de investitie pentru retehnologizare erau imense.

Franele la marfa nu s-au schimbat semnificativ din anii '30 pana acum (frane cu aer pe conducta, saboti, boghiuri Diamond, maneta KE-GPR, toate astea existau pe generatiile curente de vagoane si la sfarsitul anilor '30. Adevarat, multe vagoane de marfa in anii '30 erau generatii vechi, inclusiv fara conducte de frana, cu frana manuala).

@miahi - nu, nu e aia. 17/18 sunt firele de calatori intre Palas si Constanta Calatori. Linia e considerata dezafectata de CFR, nu apare in vreo statistica, ea nu mai exista in evidente.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 02, 2022, 06:00:42 PM
@Harry, uite cele două puncte, cu coordonate și elevație in partea de jos:


(https://i.imgur.com/VTrRwY7h.jpg) (https://i.imgur.com/VTrRwY7.jpg)


(https://i.imgur.com/mysv2uHh.jpg) (https://i.imgur.com/mysv2uH.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: frunzaverde on December 03, 2022, 12:48:01 PM
Aproape 16 la mie, destul de rau, comparabil cu o linie grea de munte. Trebuie proba de frana pe varf de panta.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Harry on December 05, 2022, 06:06:01 PM
hmm, de-a lungul traseului par sa fie niste caderi f abrupte si din scurt. cred ca initial coborarea era mult mai lina si in timp odata cu dezafectarea liniei santul a fost astupat partial sau s-au facut depozite de pamant fie natural fie prin aruncat de gunoaie.
(https://i.imgur.com/EQ6U33S.png)
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: kitsune on December 05, 2022, 07:52:42 PM
@Harry eu am prins trenuri pe linia aia, mi-o amintesc. Unde am pus cursorul pe hartă e exact capătul a ce a mai rămas din linie.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: dan tm on December 05, 2022, 09:17:55 PM
Asta e linia?

7. Palas
- pentru secţia Palas - Constanţa Port, zona A, cu panta caracteristicã de 17 la mie;
- pentru secţia Palas - Constanţa Port, zona B cu panta caracteristicã de 13 la mie.

in instructia 006 remorcare si frinare.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on April 12, 2023, 12:27:05 PM
Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov - FAZA SF

Contract SF in derulare. A fost aprobata solutia optima.
In data de 24.02.2023 a avut loc CTE CNCF CFR SA cu privire la alegerea variantei
preferate
In data de 31.03.2023 a avut loc CTE CFR SA pentru alegerea variantei

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/04/Stadiu-proiecte-CFR-Mar-2023.pdf
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on August 23, 2023, 12:32:43 PM
Adrian Bărbulescu de la ClubFeroviar a filmat tunelul Bata, de pe tronsonul Bârzava-Ilteu:



https://clubferoviar.ro/tunelul-feroviar-bata/
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: Vlad94 on August 23, 2023, 12:52:22 PM
@tom_sawyer, poți posta filmulețele și pe topic-ul Coridorului 4. Ar fi fain să rămână acolo.
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: dan tm on February 14, 2024, 08:11:31 PM
Am gasit niste fise si schite interesante postate pe alt forum.


https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=4035&PageNum=2
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: reed on April 03, 2024, 05:11:30 PM
Title: Re: Tuneluri feroviare
Post by: tom_sawyer on April 05, 2024, 12:34:47 AM
Cea mai mare mașină de forat tuneluri | Megastructuri cu Richard Hammond


Plasarea explozibililor


Ce facem cu materialul excavat?