Forum PeUndeMerg.ro

România => Brașov | Regiunea Centru => [Centru] Din mers => Topic started by: coco.serban on May 20, 2012, 11:42:18 AM

Title: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on May 20, 2012, 11:42:18 AM
Pârtiile noi din Poiana Brașov au ,,crăpat" www.newsbv.ro

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2012/05/partie.jpg)



Pârtiile pe care s-au cheltuit 40 de milioane de euro, din Poiana Braşov, au probleme: pământul a început să se  surpe. Mai mult, și lacul de acumulare are nevoie de lucrări de refacere, la nici cinci luni de la inaugurarea cu mult fast făcută de Elena Udrea.

Deja în Poiana Brașov acționează două utilaje de la firma constructoare (omniprezenta Vectra a lui Marcel Butuza), pentru înlăturarea unui bloc din piatră care bloca accesul către lacul de acumulare pentru zăpadă. O bucată de stâncă  s-a desprins din versantul muntos, din cauză că nu s-au efectuat lucrări de consolidare.
Pe porţiuni însemnate din structura pârtiei, covorului de iarbă i-au luat locul piatra şi şanţurile săpate de scurgerile de apă pluvială. O comisie a Festivalului Olimpic al Tineretului European a sosit zilele trecute la Braşov pentru a vedea care este situaţia.
,,Au fost colegii mei pe teren. Pe de o parte pentru a continua lucrările nefinalizate, respectiv înierbarea pârtiilor care nu a fost făcută la sfârşitul anului trecut. Pe de altă parte pentru a constata care sunt problemele care au apărut după această iarnă şi primăvară", a declarat pentru MIX TV Sorin Toarcea, purtător de cuvânt la Primăria Braşov.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on May 20, 2012, 10:17:18 PM
1,5 milioane de lei pentru Cetatea Feldioarei

(http://www.adevarul.ro/bbtcontent/clipping/ADVIMA20111214_0303/4.jpg)

Suma este alocată de Consiliul Judeţean pentru începerea lucrărilor de reabilitare a obiectivului turistic.

Primarul Feldioarei, Sorin Taus, a declarat ieri că anunţul de licitaţie pentru alegerea firmei care se va ocupa de refacerea cetăţii a fost lansat deja în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), scrie brasovultau.ro.

După ce va fi reabilitată, reamenajată şi adusă cât mai aproape de forma în care au construit-o cavalerii teutoni stabiliţi în Ţara Bîrsei în urmă cu 800 de ani, cetatea de la Feldioara va deveni unul dintre obiectivele turistice principale nu numai ale comunei, ci ale întregii zone.

În perioada ei de glorie, cetatea medievală avea ziduri puternice, dar acum, monumentul este doar o ruină. Din ea s-au mai păstrat doar turnul din Nord-Vest, fântâna din mijloc, care este acum astupată, temelia de piatră a capelei, precum şi o bună parte din pivniţă. Pentru că obiectivul turistic se degradează pe zi ce trece, lucrările de reabilitate vor începe în regim de urgenţă.

Sursa : Adevarul.ro
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: radu24 on July 17, 2012, 10:18:19 PM
Bazin Olimpic

(http://img33.imageshack.us/img33/391/img231n.jpg)

(http://img43.imageshack.us/img43/3453/img224t.jpg)

(http://img268.imageshack.us/img268/2841/img222v.jpg)

(http://img690.imageshack.us/img690/4233/img221b.jpg)

(http://img856.imageshack.us/img856/741/img219hz.jpg)

(http://img543.imageshack.us/img543/7734/img218q.jpg)

(http://img513.imageshack.us/img513/2939/img217r.jpg)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: radu24 on July 17, 2012, 10:19:17 PM
Sala Sporturilor:

(http://img84.imageshack.us/img84/5994/img230ai.jpg)

(http://img38.imageshack.us/img38/2370/img229x.jpg)

(http://img859.imageshack.us/img859/6694/img228k.jpg)

(http://img19.imageshack.us/img19/8191/img227j.jpg)

(http://img560.imageshack.us/img560/9681/img226oi.jpg)

(http://img525.imageshack.us/img525/7766/img225sb.jpg)

(http://img819.imageshack.us/img819/9044/img223g.jpg)

Incepe sa prinda contur si imi place cum arata. ^^
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Ionut on July 18, 2012, 05:57:20 AM
Multumim frumos! Ai si un render sa vedem cum va arata in final? :cheers:
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: radu24 on July 18, 2012, 07:15:07 AM
Nu, imi pare rau.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: radu24 on October 08, 2012, 12:07:30 PM
Sala Sporturilor:

(http://imageshack.us/a/img829/2299/img455u.jpg)

(http://imageshack.us/a/img404/1348/img442i.jpg)

(http://imageshack.us/a/img96/9725/img439n.jpg)

(http://imageshack.us/a/img580/2685/img438t.jpg)

Bazinul Olimpic:

(http://imageshack.us/a/img831/8329/img454ci.jpg)

(http://imageshack.us/a/img801/2935/img453f.jpg)

(http://imageshack.us/a/img685/8488/img452i.jpg)

(http://imageshack.us/a/img140/4781/img451i.jpg)

(http://imageshack.us/a/img7/9523/img450z.jpg)

(http://imageshack.us/a/img195/723/img449k.jpg)

(http://imageshack.us/a/img820/4893/img447o.jpg)

(http://imageshack.us/a/img685/4541/img446x.jpg)

(http://imageshack.us/a/img89/862/img445l.jpg)

(http://imageshack.us/a/img811/5386/img444s.jpg)

(http://imageshack.us/a/img33/1998/img443c.jpg)

(http://imageshack.us/a/img202/5688/img441n.jpg)

(http://imageshack.us/a/img23/2141/img440d.jpg)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on October 10, 2012, 03:28:03 PM
Nice.....

ai idee cand va fi gata tot complexul?
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on January 22, 2013, 08:32:32 PM
i-Tour Schi a fost lansat la Braşov

sursa : http://newsbv.ro/2013/01/22/i-tour-schi-fost-lansat-brasov/ (http://newsbv.ro/2013/01/22/i-tour-schi-fost-lansat-brasov/)

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2011/12/harta-partii-poiana-brasov-300x217.jpg)

A treia ediţie a proiectului de informare turistică dedicat pârtiilor de schi şi sporturilor de iarnă i-Tour Schi a fost lansat luni la Braşov de Groove Hour, în cadrul unui parteneriat durabil alături de Ciuc Premium, Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România şi Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov.
În sezonul de schi 2012-2013 vor fi promovate 146 de pârtii de schi din 39 de domenii schiabile cu pârtii omologate din 15 judeţe ale României. Acestea sunt grupate pe şase zone geografice: Ardeal, Banat şi Valea Jiului, Harghita şi Covasna, Maramureş şi Bistriţa-Năsăud, Moldova şi Valea Prahovei. Pliantele de promovare au ajuns în decembrie 2012 în 300 de locuri selectate, hoteluri, pensiuni, centre de promovare turistică.

Proiectul i-Tour Schi a evoluat de la promovarea exclusiv a pârtiilor de schi de pe Valea Prahovei în anul 2009, până la promovarea pârtiilor omologate din 15 judeţe ale ţării în prezent.

"Ne bucurăm să venim şi anul acesta în întâmpinarea turiştilor pasionaţi de sporturile albe şi le oferim informaţia de care au nevoie. În sezonul 2012-2013 am adus îmbunătăţiri majore materialelor, un nou design şi inovaţie în spaţiul online. Acum informaţiile ajung mult mai uşor către pasionaţii de schi şi snowboard datorită noului website www.i-tour.ro, şi a paginii de Facebook http:/www.facebook.com/itour.ro, unde îi aşteptăm pentru a fi la curent cu tot ce se întâmplă pe munte în România", a declarat Anca Stănilă, project manager i-Tour, Groove Hour.

"Proiectul i-Tour derulat de Groove Hour şi Ciuc Premium este de un real folos pentru pasionaţii de schi întrucât oferă informaţii despre pârtiile omologate, grupate pe zone geografice. Sperăm ca şi în acest sezon să beneficiem de un aflux crescut de turişti, cu atât mai mult cu cât, în luna februarie va avea loc Festivalul Olimpic al Tineretului European. Suntem onoraţi de faptul că şi în acest an lansarea proiectului s-a făcut la Braşov", a declarat Ionuţ Gliga, director executiv al Asociaţiei pentru Promovarea Turismului Braşov.

i-Tour este un proiect naţional de informare şi promovare turistică, iniţiat în anul 2005 de Groove Hour. Începând din anul 2005, proiectul naţional de informare şi promovare turistică i-Tour a produs peste 2.000.000 de pliante de informare turistică gratuite distribuite în peste 500 de locuiri din zonele cu trafic maxim din ţară, Litoral, Delta Dunării, Valea Prahovei şi din alte judeţe ale ţării. Alte iniţiative desfăşurate în cadrul i-Tour sunt: "Redescoperă valorile", proiect dedicat judeţului Braşov, "Constanţa -Primul pas în lunga ta călătorie", album dedicat monumentelor din municipiul Constanţa.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on February 27, 2013, 06:43:27 PM
Bazinul olimpic a fost preluat de Primărie

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2013/bazin_olimpic_BMB_84_2013022709.jpg)

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2013/bazin_2013022709.jpg)

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2013/exterior_2013022709.jpg)

Bazinul olimpic de înot de la Sala Sporturilor a reintrat, de ieri, în posesia Municipalităţii. În ultimul an, bazinul a fost refăcut de structura vechiului complex şi extins pentru a putea găzdui competiţii de nivel mai înalt. Noul bazin are acum zece culoare, o lungime de 50 de metri şi lăţimea de 25 de metri şi 658 de locuri pentru public. În corpul anexă există şi un bazin pentru copii, dar şi utilităţi pentru şi relaxare. Compelxul oferă, mai nou, facilităţi de acces şi pentru persoanele cu dizabilităţi. Înainte de a intra în procesul de extindere şi modernizare, bazinul (care făcea parte din complexul sportiv care includea şi Sala Sporturilor) oferea doar 376 de locuri pentru spectatori, iar instalaţiile din subsol- centrala termică, staţia de reciclare şi filtrarea a apei şi reţelele de utilităţi- erau într-o stare avansară de degradare. Bazinul de înot a fost astfel închis în 2011 pentru că nu respecta normele de siguranţă pentru înotători. Cel tîrziu în luna aprilie, publicul va avea din nou acces la acest complex. ,,Am recepţionat obiectivul, iar în această lună vom elabora regulamentul de funcţionare şi vom stabili şi trarifele, în urma unor analize pe care le vom face. În curînd sperăm să recepţionăm şi Sala Sporturilor, pentru a stabili şi acolo regulamentul şi tarifele. Vrem să le aprobăm pe amîndouă, la pachet, în şedinţa Consiliului Local din luna martie", a declarat primarul George Scripcaru.

Bazin cu dimensiuni olimpice

Lucrările de extindere şi modernizare executate în ultimul an au făcut bazinul olimpic să aibă acum dimensiunile necesare pentru a găzdui competiţii oficiale. Faţă de vechiul bazin, care avea opt culoare, o lungime de 50 de metri şi o lăţime de 21 de metri, cu adîncimea variabilă între 1,55 şi 2,55 metri, cel nou are îndeplineşte cerinţele minime ale Federaţiei Internaţionale de Nataţie (FINA), avînd dimensiuni de 50x25x2 metri şi zece culoare. Potrivit constructorilor, şi soluţia de realizare a cuvei este una modernă, folosită la majoritatea bazinelor care găzduiesc competiţii importante. Este vorba despre folosirea unui sistem cu panouri de inox laminate la cald cu PVC dur, care, de pe o parte, conferă gradul de calitate cerut de FINA, dar şi mai multă precizie în procedul de construcţie, evitînd astfel erorile de şantier. Corpul principal al complexului conţine, printre altele, grupuri sanitare pentru spectatori, puncte de vînzare a biletelor, spaţii comerciale, spaţii tehnice şi spaţii de sonorizare şi scoring.

Bazin pentru copii şi utilităţi de spa şi relaxare

Anexa complexului oferă, la subsol, spaţii pentru vestiare, duşuri, saune, jacuzzi şi o cameră de masaj, toate făcînd parte din componenta de spa şi relaxare a complexului. La parter vor fi vestiarele pentru public, zona de recepţie, vestiarele pentru persoanele cu dizabilităţi, duşuri, spaţii comerciale dar şi un bazin de iniţiere, pentru copii sau pentru cei care învaţă de înoate. Dimensiunile acestui bazin mic sînt de 14x7x1,2 metri. La etaj vor fi sala de forţă şi fitness, o sală de mese, o sală metodică, sala de conferinţe, biroul de acreditare sportivi, cabina de presă, lojele VIP şi birourile.

Structura clădirii este din lemn lamelar

Atît stuctura de rezistenţă cît şi structua secundară a clădirii au fost realizate din lemn lamelar. Opţiunea constructorilor pentru acest material este motivată atît de aspectul plăcut cît şi de rezistenţa pe care o oferă la mediul agresiv. Complexul beneficiază şi de o instalaţie modernă de reciclare a apei. Cantitatea de 2.500 metri cubi folosită pentru bazinul mare, va fi recirculată în acest sistem, filtraţi şi tratată complet, la un interval de maxim 4 ore. Astfel, nu va fi nevoie de schimbarea apei decît o dată pe an.

Autogara, somată să-şi păstreze graniţa

•Autogara, care uneori îşi extinde spaţiul de activitate pînă în spatele Sălii Sporturilor şi a bazinului olimpic, îşi va reintra în graniţe odată cu deschiderea celor două obiective. ,,Aici nu vor mai putea fi parcate autobuzele firmelor de transport călători. În perioada următoare vom transmite somaţii operatorilor de transport, prin care le vom aduce la cunoştinţă acest aspect. Vrem să desfiinţăm «autogara» din faţa bazinului", a declarat primarul George Scripcaru.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on May 07, 2013, 10:47:25 PM
http://newsbv.ro/2013/05/07/initiativa-paraclis-al-maicii-domnului-la-grota-fecioarei-de-pe-tampa/
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: coco.serban on May 31, 2013, 01:15:56 PM
Primăria dublează tarifele de intrare la bazinul olimpic. Vezi aici cât te costă bălăceala

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2013/02/Bazinul-Olimpic-26-febr-2013-2-300x225.jpg)

Sursa : http://newsbv.ro/2013/05/31/primaria-dubleaza-tarifele-intrare-bazinul-olimpic-vezi-aici-costa-balaceala/

Consilierii locali braşoveni vor discuta în şedinţa de astăzi majorarea tarifelor de intrare la Bazinul Olimpic. Deschis la mijlocul lunii aprilie, bazinul Olimpic avea până acum tarife acceptabile, respectiv cele practicate înainte de modernizarea obiectivului. Astfel, biletele erau 6 lei pentru copii, 8 lei pentru studenţi şi 12 lei pentru adulţi, pentru o oră şi jumătate de bălăceală, în timp ce abonamentele aveau valoarea de 60 de lei pentru copii şi elevi, 80 de lei pentru studenţi şi 120 de lei pentru adulţi. Înotătorii de performanţă sau echipele de polo plăteau 80 de le pentru închirierea unui culoar timp de o oră.

Noile preţuri, potrivit proiectului de hotărâre de Consiliu Local, sunt cel puţin duble. Astfel, biletele sunt de 25 de lei pentru adulţi, 15 lei pentru studenţi şi pensionari şi 10 lei pentru elevi şi copii. Abonamentul nelimitat pentru adulţi va fi de 400 de lei. Aceştia pot plăti şi abonamente de 250 de lei, dar vor avea incluse doar 12 intrări, şi de 100 de lei, având incluse opt intrări, dar numai sâmbăta şi duminica. Abonamentele nelimitate pentru studenţi vor costa 300 de lei, în timp ce pentru 12 intrări vor trebui să plătească doar 150 de lei. Pensionarii nu au abonament decât pentru 12 intrări pe lună, pentru care vor trebui să plătească 150 de lei. Copiii şi elevii vor plăti şi ei 300 de lei pentru un abonament nelimitat, dar numai 100 de lei pentru un abonament de 12 intrări sau 80 de lei pentru zece intrări. Dacă vreţi să vă abonaţi şi la un instructor de înot, vă va costa 500 de lei pe lună. Cine vrea să închirieze întregul bazin mare va trebui să plătească 1.200 de lei pe oră, iar cine vrea tot bazinul mic va trebui să achite 200 de lei pe oră.

Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: ashbird on October 06, 2014, 05:33:24 PM
Parcul zoologic din Noua își redeschide porțile 6 oct 2014 (http://www.bizbrasov.ro/2014/10/06/parcul-zoologic-din-noua-isi-redeschide-portile-incepand-de-astazi/) O:-)

Parcul zoologic din Noua își va redeschide astăzi porțile, la mai bine de doi ani de când a fost închisă publicului pentru a se finaliza executarea lucrărilor de modernizare și de extindere. Lucrările de la zoo au început încă din 2010, iar valoarea investiției a fost de 31,12 milioane de lei, din care 22,23 de milioane de lei au fost alocate de Ministerul Mediului. La ceremonia de inaugurare de astăzi este invitat să participe și ministrul Mediului Attila Korodi. Prin acest proiect de modernizare suprafaţa funcţională a Grădinii Zoologice a fost extinsă de la 4 la 10 hectare, iar edilii au în vedere ca, pe viitor, parcul să se extindă şi mai mult, astfel ca la Braşov să fie aduse şi alte specii de animale. Printre construcțiile și facilitățile ce împânzesc aleile grădinii, se numără și un planetariu, care deocamdată nu va fi funcțional, o bucătărie furajeră, un spitalul veterinar, dar și noi corpuri de clădire destinate reptilelor și păsărilor exotice, precum și adăposturi noi pentru toate animalele.

Începând de astăzi biletul de intrare pentru copii, elevi, studenţi va costa 5 lei, adulţii vor plăti 10 lei, iar în cazul grupurilor organizate formate din copii, tariful de intrare a fost stabilit la 4 lei de persoană, iar adulţii care vor face parte dintr-un grup organizat vor achita câte 8 lei de persoană.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: ashbird on December 15, 2014, 10:15:38 PM
50 de ani de la construirea drumului spre Poiana Brașov. Povestea acestei investiții
click pe poze pentru deschidere mare in tab nou

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1965-300x200.jpg) (http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1965.jpg)
Carte postala 1965.  arh. Gruia HILOHI

Anul acesta, în data de 19 decembrie, se vor împlini 50 de ani de când s-a inaugurat oficial drumul care face legătura între Brașov și Poiana Brașov.

Lucrările au început în anul 1963 de către Întreprinderea de Construcții Transporturi Brașov.
La nivelul anului 1960, stațiunea Poiana Brașov avea în principal o importanță locală și mai puțin una națională, dispunând de câteva hoteluri, vile și cabane, cu o capacitate de 900 de locuri.
Potențialul zonei era corespunzător unei dezvoltări mai importante pentru recreere și sporturi de iarnă, prin amenajarea unui amplu domeniu schiabil dotat cu toate mijloacele de transport pe cablu, specifice și moderne (teleschi, telescaune, telegondole și telecabine), împreună cu o bogată și variată baza de cazare și alimentație publică pentru o capacitate de cca. 2.500 locuri, autoritățile de la acea vreme intenționând ca, într-un timp destul de scurt, Poiana Brașov să devină o importantă stațiune turistică de importanță internă și internațională. Pe această idee s-a conceput detaliul de sistematizare al stațiunii, elaborată de către DSAPC Brașov (șef de proiect arh. Cristescu Dan), în anul 1962.

Cum se ajungea pe vremuri în Poiana Brașov

Până în anul 1962, accesul rutier în stațiunea Poiana Brașov era asigurat de un drum cuprins între Piața Prund din Șchei și Cabana Capra Neagră, construit prin anii 1900 – 1902 pentru vehicule cu tracțiune animală și reamenajat în anul 1935 pentru circulația ocazională de autovehicule.
Principalele caracteristici tehnice ale acestui drum erau: lungimea traseului- 7,2 kilometri, raza minima a curbelor – 10 m, numar de curbe /km- 23, declivitatea maxima- 16% – pe o lungime de 50% din lungimea drumului, lățimea platformei – 4,0 – 4,5 m, viteza maxima de circulatie – 10 – 15 km/h.

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/alexandru-filipescu-300x225.jpg)
ing. Alexandru Filipescu – foto – newsbv.ro

,,La sfarsit de saptamana era organizat un transport in comun primitiv, deservit de o autocamioneta cu șenile, descoperita, de 10-12 persoane capacitate, iar mai tarziu de un autovehicul special tot descoperit , de aceeași capacitate, echipat cu trei diferențiale și un dispozitiv mecanic de oprire in caz de pericol", își aduce aminte ing. Alexandru Filipescu, șeful proiectului pus în operă la acea vreme.
Acest drum strabatea intreg cartierul istoric Schei, intens construit, cu strazi inguste si foarte sinuoase. Era evident ca dezvoltarea statiunii Poiana Brasov, la nivelul dorit, impunea realizarea unui drum de acces din oraș în stațiunea Poiana Brasov, modern, cu caracteristici tehnice care să asigure o circulație rapidă, confortabilă, in conditii de totala singuranta pe tot cursul anului pentru orice tip de autovehicul si pentru un transport in comun organizat cu autobuze de capacitate sporita.
În anii '60 se discutau trei variante – una prevedea demolări masive în Șchei!

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1967-300x200.jpg) (http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1967.jpg)
Carte postala 1967. arh. Gruia HILOHI

In acest scop s-au studiat trei variante si anume: o variantă prevedea realizarea unui traseu alcătuit din modernizarea a 2,7 km de străzi în cartierul Șchei, cu demolări masive de case, iar în continuare un drum nou de 8 km lungime, desfasurat cu multe serpentine pe versantii abrupt ai vaii Oabanului, cu mari lucrări de artă (ziduri de sprijin) și cu mare valoare de investiție și fără nicio valoare turistică. În afară de aceste lucrări, demolarea unor numeroase construcții vechi din cartierul istoric Șchei, ar fi fost greu de acceptat de organele centrale pentru protejarea patrimoniului istoric.
O altă variantă avea ca punct de plecare zona centrala a Brașovului, respectiv zona pietei centrale (magazinul Star) cu desfășurare pe versantul nordic al muntelui Tâmpa și Cruculului, în lungime totala de circa 20 km. Față de prima variantă, prezenta avantajul că avea începutul în zona centrală a Brașovului, nu necesita demolări, dar avea dezavantaje majore: lipsa valorii turistice, necesita lucrăricomplexe, avea o lungime mare și costa foarte mult.
Varianta a treia, propusă și acceptată în final de organele locale și centrale, avea urmatoarelor avantaje: începutul traseului era central, respectiv str. Livada Poștei în prelungirea Bulevardului Eroilor, nu impunea nicio demolare, traseul avea o mare valoare turistică, permitee realizarea unui mic cartier de locuințe pe zona însorita a dealului Warthe, cu o frumoasă vedere de perspectivă asupra orașului Brașov.

Cum vedeau proiectanții acest traseu

Inginerul Alexandru Filipescu ne spune că importanta drumului in prima lui faza , dar mai ales in perspectivă, a determinat orientarea conceptiei de proiectare lui cu respectarea mai multor principii de bază.

Astfel, din punct de vedere tehnic, s-a urmarit proiectarea unui traseu cu elemente tehnice  in plan orizontal si vertical corespunzatoare unei viteze minime de circulatie de 40 km/h in conditii maxime de confort si siguranta. In felul acesta, drumul putea fi strabatut in 12-15 minute.

,,Din perspectivă economică, s-a urmarit realizarea unei investitii specifice reduse, prin fixarea lungimii traseului cu elemente geometrice impuse de viteza de circulatie si  tipul de imbracaminte (astfalt ) si prin evitarea zonelor care ar fi necesitat lucrari mari de terasamente si lucrari de arta  costisitoare. Pentru turiști, s-a avut în vedere ca traseul să atinga punctele care pot oferi stationari cu vederi panoramice spectaculoase asupra Brasovului si imprejurimilor sale", mai precizează proiectantul drumului.

Ultima parte a drumului, de 1,8 km lungime, leagă Poiana de Jos (Cabana Vânătorul) cu Poiana de Sus (Cabana Capra Neagră) s-a amplasat pe versantul nord-vestic al Vaii Sticlăriei, pentru a realiza o intrare spectaculoasa in zona centrala a statiunii Poiana. Respectand aceste principii, s-a reusit proiectarea drumului care intruneste urmatoarele caracterisitici tehnice generale: lungimea - 12,4 km, viteza de deplasare 40 km/h, numarul de curbe – 54, numarul de serpentine - 8, Raza minima a curbelor - 50 m, raza minima a serpentinelor - 20 m, declivitatea maxima - 7,5% pe zona intravilan, ziduri de sprijin pe o lungime totală de 1300 m, 15 podete.



(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1969-300x200.jpg) (http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2014/12/Carte-postala-1969.jpg)
Carte postala 1969. arh. Gruia HILOHI



Solutia tehnică de la acea vreme a constituit o premiera in proiectarea drumurilor montane, conferind un deosebit confort de circulatie (in conducerea autoturismelor nu se sesizeaza ca s-au parcurs serpentine dacă se respecta viteza stabilită de proiectant).

Cum s-au desfășurat lucrările

,,Lucrarile de executie a drumului proiectat au fost incredintate ICT-ului ( Inteprinderea de constructii si transporturi Brasov ) – ( Director Ing. Ghita M. ) , respectiv santierului CT 35 (Sef santier Tehn. Diaconescu Pompiliu). Lucrarile au fost precedate de organizarea a doua tabere pentru cele doua loturi , amplasate la km 2 + 300 in zona restaurantului Warthe si la km 9 + 200 de la Poiana de Jos. Santierul a inceput lucrarile de terasamente in trimestrul IV 1962 , concomitent prin cele doua loturi, asigurandu-se printr-o buna organizare  tehnica continuitatea executiei chiar pe parcursul lunilor de iarna, astfel ca pe data de 19 Decembrie 1964 drumul s-a dat in circulatie la nivel de macadam pe sectorul cuprins intre Str. Livada Postei si Cabana Vanatorilor , in lungime de 10,5 km . In acest interval scurt de timp s-au executat  in procent de 80 % peste 100 000 mc terasamente  si 100 000 mc derocari in stanca dura si semidura , impreuna cu toate lucrarile de arta aferente . Restul de 20 % din lucrarile de terasamente s-au executat manual cu un insemnat procent  de munca voluntara  prestata organizat de elevi , student , salariati si militari . In anul 1965 lucrarile s-au continuat  cu executarea rigolelor , parapetilor , consolidarea taluzelor si a imbracamintii definitive , astfel incat in Septembrie 1965 , drumul a fost complet terminat. In trimistul III 1965 s-au inceput lucrarile si pe  ultimul sector cuprins intre Cabana Vanatorilor si Cabana Capra Neagra in lungime de 1,8 km , terminandu-se in trimestrul III 1966. Trebuie relevat faptul ca in scopul reducerii valorii de investitie a drumului , s-a prevazut prin proiect ca intreaga cantitate de 32 000 mc piatra sparta pentru fundatie si macadam si 17 000 mc piatra bruta pentru zidurile de sprijin , parapet si rigole sa fie obtinute local prin cele doua statii de concasare provizorii amplasate la km 4 + 100 si km 8 + 500 care au prelucrat intreg volumul de piatra rezultat din derocarile de terasamente", ne-a relatat ing. Filipescu.

,,Dupa 50 de ani de exploatare,  se poate concluziona ca autodrumul respectiv si-a dovedit pe deplin eficienta scontata  contribuind in foarte mare masura la dezvoltarea si modernizarea Statiunii Poiana Brasov , prin construirea numeroaselor dotari pentru cazare , alimentatie publica si sporturilor de iarna , prin care intr-un timp scurt, Poiana Brasov a devenit o statiune renumita atat in plan intern cat si pe plan international. In acelas timp, acest autodrum a asigurat conditile optime pentru turismul individual local si din tara printr-un transport in comun bine organizat , in orice anotimp al anului. De asemenea, a creat posibilitatea valorificarii unor terenuri libere prin construirea unui micro cartier de locuinte in zona dealului Warthe, cu amplasament orientat deosebit de favorabil si atractiv cu vedere panoramica a orasului si muntelui Tampa. Ca sef al proiectului imi revine placuta datorie de a aminti cu recunostinta acum , la acest jubileu pe cei care si-au adus contributia la proiectarea acestui drum: Gontea Dumitru – proiectantul de baza , in prezent decedat in Germania, Ing. Stoica Elvir – proiectantul lucrarilor de arta  , pensionar in Bucuresti, Prof. Somesan pentru studiile geotehnice – decedat, Ing. Marin  Viorel –pensionar in Bucuresti, Ing. Dima Constantin – decedat in Bucuresti, Tehn. Sosu Viorel – pensionar in Brasov, Bosoteanu Armand – desenator tehnic , pensionar in Germania, Kopacs Ana – desenator tehnic – pensionara in orasul Sf. Gheorghe- Covasna. De asemenea, amintesc cu multa consideratie pe tehnicianul Diaconescu Pompiliu, in prezent pensionar in Brasov , seful de santier , care cu daruire  si inalt profesionalism a coordonat si condus lucrarile de executie aplicand in teren cu rigurozitate sub permanent control topografic solutile tehnice din proiect. In sfarsit, acum, dupa trecerea unei jumatati de secol, se poate afirma ca acest drum a confirmat pe deplin previziunile care au stat la baza initierii lui ca investitie, dezvoltand an de an volumul turistic individual sau organizat atat din tara cat si din strainatate , in statiunea Poiana Brasov si municipiul Brasov. Prin caracteristicile sale tehnice si turistice deosebite, acest drum a fost, este si va ramane si in viitor o lucrare emblematica pentru Municipiul Brasov", concluzionează unul dintre principalii artizani ai acesteui obiectiv economic, ing Filipescu.

Sursa (http://newsbv.ro/2014/12/14/50-construirea-drumului-spre-poiana-brasov-povestea-acestei-inivestitii/)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Vice33 on January 08, 2018, 05:51:05 PM
Telecabina Capra Neagră, din nou funcţională

QuoteTelecabina Capra Neagră din Poiana Braşov funcţionează din nou, de ieri. Telecabina a fost oprită înainte de Revelion din cauza unei defecţiuni tehnice, dar reparaţiile au durat mai puţin decît se anunţase. În Poiana Braşov se poate schia pe toate pîrtiile, chiar dacă temperaturile sînt ridicare pentru această perioadă a anului.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=178388&Telecabina-Capra-Neagra-din-nou-functionala

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2018/mari/Telecabina_capra_neagra_20180107155443.jpg)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Vice33 on January 08, 2018, 05:55:51 PM
Record de accidente pe pîrtiile din Poiana Braşov

QuoteDe la deschiderea sezonului pînă la sfîrşitul acestei săptămîni, inclusiv, Serviciul Salvamont a avut 173 de acţiuni, însumînd 191 de persoane pentru care s-a intervenit

Vremea numai bună de schiat şi de săniuş din Poiana Braşov, dar şi sărbătorile ruşilor, ale ucrainenilor şi ale unor moldoveni au adus mulţi turişti în staţiune în ultimele zile. Deşi vremea a fost foarte bună, numărul accidententelor pe pîrtii a crescut foarte mult, salvamontiştii din Poiană fiind nevoiţi să intervină de fiecare dată. Sîmbătă, de exemplu, ziua s-a terminat în Poiana Braşov cu 14 accidente serioase, în care Serviciul Salvamont Braşov, cu punctul de lucru din staţiune a intervenit pentru primul ajutor. Unul dintre aceste cazuri a fost grav, a precizat Sorin Păltînea, şeful Serviciului Salvamont Braşov. Accidentul s-a petrecut pe Pîrtia Lupului, una cu grad mare de risc, de atfel. Un alt accident grav s-a petrecut şi în zona de săniuş, sîmbătă.

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2018/mari/03_salvamont_20180108090555.jpg)

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=178386&Zile-pline-pentru-salvamontisti-Record-de-accidente-pe-pirtiile-din-Poiana-Brasov
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Harry on June 12, 2018, 05:53:10 PM
Compania Ceetrus, fostul Immochan va construi la Brasov un hotel clasificat la 4 stele ce va cuprinde 125 de camere si care va fi operat de un lant hotelier. Proiectul este parte a ansamblului multifunctional Coresi.



Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: rota on December 18, 2018, 03:32:32 PM
Bike Park Postăvarul devine realitate. Trasee montane de biciclete la doi pași de pârtiile de schi

(https://i.imgur.com/mrBzszC.png)
Bike Park Postăvarul printe contur și în 2019 am putea avea prima etapă a parcului și să vedem realizate primele trei trasee de downhill. Primăria Brașov a primit sub formă de donație proiectele tehnice și documentația aferentă acestora realizate de cluburile sportive PlayBike și Nh Bike.

Cluburile au anunțat formarea unui parteneriat pe o durată de 5 ani. Scopul acestuia este promovarea comună a proiectelor de Bike Park realizate de fiecare club în masivul Postăvarul, sub forma unui singur proiect unitar și coerent.

Primăria anunță că pentru realizarea primei etape a parcului de mountaibiking va fi prevăzută suma de 500.000 de lei, necesară amenajării celor trei trasee de downhill. Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt va prelua în această săptămână toată documentația și va finaliza demersurile de schimbare a categoriei funcționale a terenului afectat de aceste trasee, din pădure, în pădure-parc, fapt care va face posibilă amenajarea. Traseele au fost proiectate pe marginea pârtiilor din Postăvarul, astfel încât să afecteze cât mai puțin fondul forestier. ,,Există un studiu de impact, vor verifica suprapunerea planurilor pe teren și apoi vor trimite solicitarea și documentația către Ministerul Apelor și Pădurilor, pentru avizare", a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.

Stiri de Brasov (https://www.stiridebrasov.ro/bike-park-postavarul-devine-realitate-trasee-montane-de-biciclete-la-doi-pasi-de-partiile-de-schi?fbclid=IwAR1oZUgZgwD9wRFmGGmYqz_MH9XJCVpI_SRunNpmpK8qI02hyFkZivlIYVc)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Ionut on June 09, 2019, 06:18:12 AM
112.000 de locuri?! Bai, serios?!

Primarul din Braşov anunţă construcţia unui spital regional de 450 milioane euro şi a celei mai mari săli polivalente din România

"Lucrăm în momentul de faţă cu compania care a câştigat pentru prima parte de proiectare a unei săli polivalente cu 112.000 locuri. Va fi practic cea mai mare sală polivalentă din România", a spus George Scripcaru. Investiţia se ridică la 20 milioane euro, din fonduri proprii, precizează edilul. "Acum lucrăm la partea de proiectare, în luna aprilie 2019 estimăm că va fi gata partea de proiectare şi vom da drumul la partea de achiziţie privind executarea invetiţiei, care, sperăm noi, în doi ani de zile să fie implementată", mai spune George Scripcaru.

News.ro (https://www.news.ro/economic/primarul-din-brasov-anunta-constructia-unui-spital-regional-de-450-milioane-euro-si-a-celei-mai-mari-sali-polivalente-din-romania-1922400808002019061919027812)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: georgec on June 09, 2019, 09:03:46 AM
Este o greseala si probabil nr de locuri este 12000.
Am observat si alte greseli in articol care tin de cei de la news.ro
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: tom_sawyer on June 09, 2019, 09:52:33 AM
^ Anunt de participare: [CN1005823 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100067679)] STUDIU DE FEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC ,,CONSTRUIRE COMPLEX MULTIFUNCTIONAL -SALĂ POLIVALENTĂ,,

Atribuita catre DICO si TIGANAS birou de proiectare.

Tema de proiectare: Sala polivalenta ~ 10.000 locuri

(nu se obosesc jurnalistii sa caute pe SICAP).
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: calino on October 05, 2019, 10:47:05 PM
La 120.000 de locuri e obligatoriu sa aiba Arirang in denumire !  :D
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: MamaMia on October 24, 2019, 07:39:09 AM
O veste buna:

Stadionul Tineretului este al Municipiului Braşov

(https://www.bzb.ro/files/articles/2015/12/thumbs630x354/stadionul_Tineretului03122015.jpg)

Deşi lichidatorul lui FC Braşov a încercat un recurs chiar şi la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în lipsa unor probe temeinice, stadionul a rămas al Primăriei conform ultimei decizii definitive a Curţii de Apel Braşov
Stadionul Tineretului din Braşov a intrat oficial în patrimoniul Muncipiului Braşov. Lichidatorul lui FC Braşov, Gheorghe Floroi, a pierdut bătălia pe care o purta în numele clubului braşovean după o decizie definitivă a Curţii de Apel Braşov. O ultimă încercare a administratorului judiciar la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a eşuat înaintea de a începe procesul pe fond din lipsa unor probe temeinice. În aceste condiţii, Floroi a predat, oficial, stadionul, reprezentanţilor Muncipalităţii, în speţă Primăria Braşov. Mai mult, tot săptămâna trecută, administratorul judiciar a predat toate bunurile aflate în inventar de la stadion: tabelă de marcaj, porţi de joc, aparatele din sala de forţă, două plasme şi piese de mobilier de la stadion, plus autocarul lui FC Braşov, bunuri achiziţionate de Municipiul Braşov la licitaţia organizată de lichidatorul judiciar. ,,Am predat stadionul Tineretului şi bunurile aflate în proprietatea Fotbal Club Braşov S.A existente la stadion, reprezentanţilor Municipiului Braşov", a spus Floroi. În acest moment, pe Stadionul Tineretului îşi dispută meciurile oficiale ACS SR Braşov (Liga a 3-a) şi CSM Corona Braşov (liga a 4-a). Emilian Cernica, directorul Direcţiei Administrare Infrastructură Sportivă Braşov, nu a putut fi contactat pentru a-şi exprima punctul de vedere privind planurile pe care direcţia pe care o conduce le are cu baza sportivă braşoveană.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: ashbird on November 25, 2019, 10:11:55 AM
Poate il si renoveaza .. tribunele sunt o mizerie .. scaunele sunt in proportie de 90% rupte. majoritatea meciurilor sunt la orele zilei , ploua des .. deci poate si un acoperis ar fii bun.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: MamaMia on November 26, 2019, 09:18:24 AM
Clădirea Bazei Sportive Olimpia va fi transformată în Muzeul sportului brașovean.

(https://brasovmetropolitan.ro/wp-content/uploads/2018/08/baza-sportiva-olimpia1-678x381.jpg)

Reabilitarea şi consolidarea clădirii Olimpia, pentru transformarea ulterioră într-un muzeul al sportului Braşovean este estimată la 2,219 milioane lei cu TVA inclus. Consiliul Judeţean Braşov a primit Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI) pentru acestobiectuv, iar conform proiectului de hotărâre de Consiliu Judeţean care va fi supus aprobării în şedinţa plenului din 28 noiembrie, 1,059 milioane lei este costul lucrărilor propriu-zise, restul sumei fiind folosită pentru alte cheltuieli de proiectare, avizare şi inclusiv echipamente.

https://brasovmetropolitan.ro/2019/11/cladirea-bazei-sportive-olimpia-va-fi-transformata-in-muzeul-sportului-brasovean-proiectul-este-estimat-la-peste-22-milioane-lei/
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: razvan96 on April 04, 2020, 11:08:35 PM
Sala Polivalentă Braşov a primit autorizaţia de construire

Primăria Braşov a emis miercuri autorizaţia de construire pentru lucrările la sala polivalentă din Bartolomeu, iar în perioada următoare va fi lansată şi licitaţia pentru identificarea unui constructor. De altfel, planul municipalităţii braşovene este ca anul acesta să înceapă şi lucrările. 
Primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că autorizaţia de construire a fost emisă după ce, în data de 10 martie, a fost eliberat şi avizul de mediu pentru acest proiect.
Totodată, edilul a precizat că acum se lucrează la proiectul tehnic. ,,În următoarea perioadă proiectanţii vor veni la Braşov, vor completa documentaţia cu componenta de detalii de execuţie, şi după ce vom completa această etapă vom lansa licitaţia pentru execuţia propriu-zisă a acestui obiectiv", a afirmat George Scripcaru.
Studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi în luna noiembrie a anului trecut, valoarea totală fiind estimată la 279.675. 330,91 lei cu TVA. Durata de finalizare a lucrărilor a fost preconizată la 36 de luni.   

Relief artificial şi piloni de beton pentru consolidarea terenului
Noua sală polivalentă se va construi în locul fostului Stadion Municipal Braşov. Conform proiectului, sala principală va avea o capacitate de  10.059 de locuri. De asemenea, va fi realizată o sală de antrenament cu gradene, cu o capacitate de peste 1.152 de locuri. Complexul va beneficia de toate facilităţile pentru spectatori, sportivi sau artişti, dar va avea şi zone VIP sau pentru mass media.
Sala de sport va fi construită pe un ,,relief artificial", iar fundaţia se va sprijini pe piloni de beton, asta pentru că  în zonă sunt pământuri fine şi ape subterane.

Sursa (https://bzb.ro/stire/sala-polivalenta-brasov-a-primit-autorizatia-de-construire-a148606)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Harry on September 25, 2020, 02:48:15 PM
 Guvernul României a aprobat, în ședința de joi, 24 septembrie, indicatorii tehnico-economici pentru construirea unui complex multifuncțional - sală polivalentă în municipiul Brașov (județul Brașov).

Obiectivul, în valoare de peste 404,55 milioane de lei, va avea o suprafață desfășurată de 36.826,50 mp, pe un regim de înălțime S+P+M+1E, cu o capacitate totală de 11.233 spectatori, și va beneficia de următoarele funcțiuni: sală de sport, sală de antrenament, anexe sportive și sociale, spații administrative și spațiile tehnice aferente, parcare subterană VIP și presă, spații pentru conferințe, restaurant, facilități VIP, facilități presă.

Realizarea investiției se propune a fi eşalonată pe 3 ani, prin Programul național de construcții de interes public sau social - Subprogramul "Săli de sport", coordonat de Compania Națională de Investiții (CNI).

Finanțarea lucrărilor se va realiza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), din bugetul local al municipiului Brașov, precum și din alte surse legal constituite.



(https://1.bp.blogspot.com/-8Ij-BS164ko/X23Y4bVgXqI/AAAAAAAB20s/ThtfljM48Uk2-YWQ_6EAzz1xlpbdmMy8wCLcBGAsYHQ/w640-h606/120262781_3100702360058754_5863045071104608483_n.jpg)

Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: razvan96 on May 25, 2021, 11:31:25 AM
^ Si le-a luat fix 8 luni sa inceapa licitatia.

[CN1031257] (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100120646) - Executia de lucrari pentru obiectivul de investitii ,,Complex multifunctional - Sala Polivalenta, municipiul Brasov, judetul Brasov"

Valoare estimata: 279.105.605 RON

Termen depunere oferte: 12.07.2021

Durata contract: 36 de luni executie + 60 de luni garantie
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: myid on May 25, 2021, 03:05:23 PM
la fix pentru alegeri, daca se misca bine cu licitatia  ;)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: razvan96 on October 19, 2021, 05:17:34 PM
Au fost cateva amanari iar ieri s-au depus ofertele:

1. Aktor
2. Constructii Erbasu - Bertoni Construct - Transferoviar Grup
3. MIS GRUP - Electrogrup - ENERGOSTEEL ART SRL
4. TERRA GAZ CONSTRUCT - PAB Romania - Drum Concept - SC DANUBE TOTAL GRUP SRL
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: pasadia on October 19, 2021, 06:11:48 PM
Dintr-un comunicat al Primariei Brasov de astazi:

Quote4 ofertanți pentru construirea Sălii Polivalente de la Brașov
- Durata realizării construcției este de 3 ani, iar valoarea estimată a investiției de aproape 280 de milioane de lei, fără TVA -

Luni, 18 octombrie, 4 ofertanți au depus documentațiile necesare pentru câștigarea licitației de execuție de lucrări pentru obiectivul de investiții ,,Complex multifuncțional - Sala Polivalentă, municipiul Brașov, județul Brașov". Această investiție este derulată de Compania Națională de Investiții. Valoarea estimată a lucrărilor este de 279.105.604,78 de lei + TVA. Cea mai mare parte a fondurilor sunt asigurate din bugetul de stat, aproximativ 96,5%, cofinanțarea din bugetul local fiind de 3,5%.
,,Finalizarea acestei etape din procesul de achiziție este un moment important pentru realizarea uneia dintre investițiile majore ale Brașovului. Urmează etapa de evaluare a documentațiilor și sperăm ca în prima parte a anului 2022 să se semneze contractul de lucrări Faptul că cei de la CNI au stabilit ca și criteriu de atribuire cel mai bun raport calitate-preț reprezintă încă o garanție că viitoarea sală polivalentă va fi un proiect de referință pentru orașul nostru. Avem nevoie de o astfel de sală, care va pune Brașovul pe harta celor mai importante destinații din România pentru organizarea de competiții sportive de nivel european și internațional, dar și pentru organizarea unor evenimente de mare anvergură", a declarat primarul Allen Coliban.
Cei patru ofertanți sunt:
1. Aktor Societate Tehnica Anonima (AKTOR S.A.), împreună cu Talleres Dizmar - terț, având ca și subcontractanții: Low Voltage; Eplus Oltenia; Kronlift; C.C.S. Engineering; EGAS.
2. Asocierea dintre Construcții Erbașu (Leader) și Bertoni Construct, Transferoviar Grup SA, având ca și subcontractanți: Ascensorul Tehnic Service SRL; Sectron Guard, North Star Industrial SERV.
3. Asocierea dintre MIS Grup (Leader) și Electrogrup, Energosteel ART SRL, împreună cu Yenigun Insaat Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi - terț, având ca și subcontractanți: Terratest Geotehnic SA, Loyal Center SRL, Eco Garden Construct SRL; Roland Survey; Saiatest; Generalsting; Dianova Instal; Abcony Serv; Elron Energy CO, KONE Ascensorul SA.
4. Asocierea dintre Terra Gaz Construct (Leader) și PAB Romania, Drum Concept, SC Danube Total Grup SRL, având ca și subcontractanți: Avitech CO, Amteh International SRL, Climatec SRL, KONE Ascensorul SA.
Conform procedurii de achiziție criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț, în cadrul căruia componenta tehnică reprezintă 30%, iar cea financiară, 70%.

Descrierea investiției
Conform proiectului tehnic, sala polivalentă va avea o capacitate de 10.059 de locuri, în condițiile unei utilizări flexibile și este destinată competițiilor sportive, concertelor, conferințelor, congreselor, activităților culturale, cu respectarea normelor în domeniu, care să permită omologarea sălii la standarde naționale și internaționale, și care să asigure organizarea unei mari varietăți de competiții sportive.
În cadrul Sălii Polivalente se va realiza și o sală de încălzire, care este de asemenea dotată cu tribune pentru public cu o capacitate de 1.152 locuri, rezultând un număr total de 11.211 locuri.
Descrierea funcțională:
Construcția sălii polivalente va permite desfășurarea următoarelor activități:
- sporturi (arena principală și spații anexe): tenis de câmp, tenis de masă, baschet, handbal, fotbal în sală, badminton, volei, floorball (hochei pe podea), box, atletism ușor (în sală), gimnastică, tir sportiv, haltere, scrimă, karate, judo, aikido și alte sporturi posibile datorită modularităţii şi mobilităţii suprafeţei de joc şi a spaţiilor anexe. Terenul de sport va avea un sistem de pardoseală din parchet, demontabil, multisport, agrementata FIBA - pentru practicarea sporturilor internaționale. Pentru competițiile de handbal, peste pardoseala din parchet se va instala o pardoseală demontabilă din PVC.
- evenimente culturale: concerte de scenă, dans sportiv, competiţii internaţionale de dans, congrese, simpozioane, vernisaje, adunări religioase, etc
Având în vedere natura terenului rezultată din studiul geotehnic, fundația Sălii Polivalente va fi construită pe o structura de piloți forați și va fi dezvoltată pe patru nivele:
- Subsolul este nivelul unde se realizează accesul în incinta de joc a sălii de sport, a sălii de încălzire și la anexele sportivilor (vestiare, sală de antrenament). La același nivel sunt accesuri la zonele VIP, presă și administrație, conectate cu parcările special rezervate și separate de accesurile publicului. Sub gradene sunt plasate cabine pentru artiști. Adițional, se găsesc spații tehnice și de aprovizionare pentru serviciile publice. Parcarea subterană va asigura 72 locuri pentru presă, sportivi, administrație și VIP, dintre care 6 locuri sunt pentru persoane cu dizabilități. La exterior, se vor asigura 10 locuri de parcare auto și 2 locuri pentru autocare în lungul aleii carosabile de pe latura sud-vestica a terenului.
- Parterul este nivelul unde se realizează accesuri în clădire pentru public, cu spații comerciale de închiriat și servicii de bar, accesul la grupuri sanitare și distribuția pe verticală a spectatorilor pe cele 8 grupe de scări, până la etajul 1.
- Mezaninul este dedicat publicului, având spații pentru grupuri sanitare, trei zone cu logii pentru acces în exterior, patru săli de conferințe, două de 129 locuri și două de 60 locuri, iar ca spații anexă - baruri, garderobe, logii pentru fumători și grupuri sanitare. În zona sudică se regăsesc spații tehnice și o zonă de bucătărie pentru serviciul de restaurant de la etajul următor.
- Etajul 1 este alocat atât publicului, cât și VIP-urilor și presei, acestea din urmă beneficiind de o zonă cu acces separat, care este deservită de bar, restaurant și terasă adiacentă unei zone înierbate, necirculabile, de peste sala de încălzire. Atașat zonei de alimentație sunt propuse o bucătărie, spații de depozitare și spații tehnice.

Eficienţa energetică
Au fost implementate soluţii tehnice nepoluante care să asigure o performanţă energetică cât mai bună: pompe de căldură, panouri fotovoltaice, panouri solare. Încălzirea, răcirea, controlul umidității, filtrarea aerului, aportul de aer proaspăt vor fi asigurate de instalații complexe de ventilație compuse din pompe de căldură cu sonde geotermale, cazane pe gaz și răcitoare cu apă.

Detalierea cheltuielilor:
Execuția de lucrări pentru obiectivul de investiții ,,Complex multifuncțional - Sala Polivalentă, municipiul Brașov, județul Brașov" este compusă din:
- Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului – 28.334.026,62 lei, din care amenajări exterioare - 24.920.902,27 lei, drumuri carosabile până la sensul giratoriu – 3.413.124,35 lei;
- Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială – 339.200,54 lei;
- Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții – rețele exterioare până la sensul giratoriu – 4.971.718,37 lei;
- Cheltuieli pentru investiția de bază: 239.287.169,06 lei, din care lucrări construcții instalații -170.798.786,35 lei; montaj utilaje - 1.339.274,07 lei; utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu montaj – 48.480.748,94 lei; Dotări 18.668.359,70 lei
- Alte cheltuieli – 6.173.490,18 lei din care Organizare de șantier 6.173.490,18 lei. .
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: dumbravaandrei on October 20, 2021, 09:19:28 AM
unde o fac?  ??? ??? ???
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: pasadia on October 20, 2021, 03:33:50 PM
Cum unde? În mlaștină pe care a fost Stadionul Municipal, în Bartolomeu. Proiectul prezentat de Scripcaru prin 2018-2019, cel gândit de Dico & Țigănaș, cu sute de piloni pe care să "plutească" toată construcția.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: mirceaeliade on August 25, 2022, 02:59:19 PM
QuoteSchi... de noapte: A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate ,,Iluminat pârtii: Drumul Roșu și Subteleferic"
Este în evaluare tehnică și oferta pentru iluminatul pârtiilor Lupului Inferior și Drumul Albastru
Zilele trecute, a fost semnat contractul pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru proiectul: ,,Instalații de iluminat și nocturnă pentru pârtiile Drumul Roșu si Subteleferic". Valoarea achiziției a fost de 104.500,00 lei fără TVA, față de prețul estimat, de 132.000 de lei fără TVA, termenul de livrare a documentațiilor fiind de 60 de zile. Câștigătorul contractului a fost SC DANINA STAR SRL.
Săptămâna trecută, am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate pentru instalații de iluminat și nocturnă, prin care ne dorim să iluminăm aproximativ 4,7 km din pârtia Drumul Roșu, pârtia cea mai utilizată de schiorii începători, și să realizăm o nocturnă de aproape 1 km din Subteleferic, pârtia de competiții sportive a Poienii, proiectată conform standardelor impuse de Federația Internațională de Schi (FIS), pentru a putea găzdui competiții televizate de nivel internațional de schi în regim nocturn. De asemenea, suntem în procedura de evaluare a ofertei pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor de iluminat al pârtiilor Lupului inferior și Drumul Albastru, și am finalizat procedura de achiziție a celor 10 tunuri de zăpadă pentru extinderea capacității de producere a zăpezii artificiale, unde urmează să semnăm contractul.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: stopcadru on September 27, 2022, 11:53:58 PM
Brasovul va avea Sala Polivalenta

Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: stopcadru on October 04, 2022, 09:36:13 PM
Se lucrează si la baza sportiva Carpati din Brasov de pe fostul stadion Carpati
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: mirceaeliade on October 26, 2022, 06:56:57 PM
QuotePrimăria Braşov a anunţat că a finalizat procedura de achiziţie pentru realizarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de instalare a sistemului de iluminat pentru pârtiile de schi Lupului inferior şi Drumul Albastru. Licitaţia a fost câştigată de SC Flash Lighting Services SRL, cu subcontractant VRD Proiect Invest SRL, iar valoarea lucrărilor de proiectare şi execuţie se ridică la 5.199.996 lei, fără TVA. Durata contractului este 8 luni, dintre care 2 luni pentru realizarea proiectului tehnic şi 6 luni pentru execuţia lucrărilor de instalare a sistemului de iluminat, ceea ce înseamnă că instalaţiile de nocturnă de pe cele două pârtii vor fi funcţionale în sezonul de schi 2023 – 2024.
Prin proiectul de iluminare a pârtiilor Lupului inferior şi Drumul Albastru, municipalitatea doreşte să extindă perioada zilnică de schi pe acestea, astfel încât să crească atractivitatea staţiunii, pentru că va fi oferită o alternativă mai spectaculoasă de schi, după lăsarea întunericului. În acelaşi timp, va scădea şi presiunea existentă la mijloacele de transport pe cablu care fac legătura cu partea superioară a masivului, pentru că pârtiile dispun de telescaunul Lupului.
(https://brasovmetropolitan.ro/wp-content/uploads/2021/03/partii-poiana.jpeg)
https://www.bzb.ro/stire/partiile-lupului-inferior-si-drumul-albastru-din-poiana-brasov-vor-avea-nocturna-a180073
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: stopcadru on November 12, 2022, 10:16:04 AM
Încep lucrările Sălii Polivalente Brașov!

Sala Polivalentă Brașov - Episodul 2

Un vis al brașovenilor care va fi gata în 36 de luni.  Oraș de munte cu tradiție în sport, evenimente și activități culturale cu oameni iubitori de muzică și concerte, Brașovul va avea un loc unde de la mic la mare cu toții ne vom hrăni mintea în timpul liber cu relaxare.



Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: stopcadru on December 17, 2022, 09:55:06 PM
Sala Polivalentă Brașov | Episodul 3
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: mirceaeliade on December 18, 2022, 11:07:37 AM
A mai fost vreun proiect de infrastructura mai notabil dezvoltat de autoritatile din Bv de la jocurile alea de tineret de acu vreo 10 ani?  Ca parca in ultimii ani au fost doar chestii private si finisari incepute anterior.  Uit ceva?
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: pasadia on December 18, 2022, 11:23:42 AM
Te referi strict la infrastructura sportiva? Bike-park-ul din Postavaru, inaugurat anul trecut (si el pornit din initiativa privata) e cam singurul exemplu care imi trece prin cap.
Si stadionul din Sfantu', evident.  8)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Kennji on September 15, 2023, 09:15:21 AM
Hai ca mai avem putin si se termina Complex Multifuncțional - Sala Polivalentă Brașov

Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Cipi on February 21, 2024, 06:27:07 PM
QuoteLucrările la cea mai modernă bază sportivă a Brașovului, Complexul sportiv Carpați, au ajuns la faza de finisaje și de montare a suprafețelor de joc. Conform constructorului, toate lucrările se vor finaliza până la data de 30 de aprilie, în acest moment fiind executate ultimele etape de amenajare a obiectivelor care compun această bază sportivă.

,,Este o infrastructură de care vor beneficia în primul rând elevii Liceului cu Program Sportiv, dar această infrastructură va putea găzdui și activități ale altor cluburi brașovene. În contextul în care avem aproape 1.000 de copii care activează la diverse secții ale Clubului Sportiv Corona, avem o nevoie foarte mare de infrastructură sportivă în oraș, iar Baza Sportivă Carpați va completa oferta actuală", a declarat primarul Allen Coliban.

,,Acum suntem la stadiul de montaj gazon artificial, montaj nocturnă, iar în sală montăm parchetul și gradenele. Urmează să facem și amenajările exterioare care înseamnă parcare, spațiu verde, împrejmuiri", a precizat Neculaie Roșu, director Romconstruct.

BizBrasov (https://www.bizbrasov.ro/2024/02/21/complexul-sportiv-carpati-este-aproape-gata/)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: mirceaeliade on February 23, 2024, 03:54:05 PM
Pare localizata pe Zizinului, aproape de centura mica.

(https://i0.wp.com/www.bizbrasov.ro/wp-content/uploads/2024/02/stadion.jpg)
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Cipi on February 23, 2024, 09:57:37 PM
Da, acolo este. E vechiul stadion Carpati - demolat si refacut sub forma de baza sportiva.

Vechea baza a Liceului (de sub Tampa, incluzand stadionul Ion Tiriac) a fost retrocedata Bisericii Evanghelice si acum este folosita de Liceul/Colegiul National Honterus.
Title: Re: [BV] Infrastructura sportivă și turistică în Brașov
Post by: Cipi on March 06, 2024, 11:18:32 AM
Update in ceea ce priveste Sala Polivalenta din Bartolomeu


QuoteLucrările se derulează conform graficului, în acest moment fiind în etapa finală de turnare stâlpilor de la ultimul inel al sălii principale, operațiune care se va încheia la sfârșitul acestei luni. Conform graficului, în luna aprilie va începe montarea structurii pentru acoperișul de la sala mare, iar la sala mică va începe montarea acoperișului. Luna aceasta vor începe lucrările de instalații și compartimentările din zidărie.

Site-ul Primariei Brasov (https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/26739/)