News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 21 Guests are viewing this topic.

wifi

Cum adica ironii? Nu m-am legat de nimeni, nu am dat nici un dislike, nu inteleg. Adica sa se construiasca repede dar sa nu se sape puternic. Nu merge. Pareream mea, si o gasesc obiectiva. Nu cunosc sa se fi petrecut ceva rau pe acolo, cu sau fara pietre. Vad insa foarte multe accidente prin zona. Oare nu avem toti interesul sa se faca odata autostrada? Eu cel putin votez cu cat mai repede. Puteau si sa inchida si sa arunce dealul in aer ca pe Transfagarasan. Nu au facut-o si nici nu s-a produs vreo paguba.

manuel.matias.503

Dar oare nu ar putea sapa UMB un șanț dealungul DN ului, astfel încât bolovanii care cad să se oprească in el?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Liviu M

Quote from: pasadia on February 23, 2018, 11:02:45 PM
mai bag si aceste poze de la Soimus.
Cine conducea cand faceai tu pozele?   ???

pbh

#38403
Scuze ca ma bag si eu in seama. Dar consider ca aceste discutii sunt prea tarziu declansate. Da, in octombrie-noiembrie 2017, cand acele terase erau in faza incipienta si praful/pietrele curgeau pe o panta abrupta din varful dealului pana in DN cu riscuri mari pentru trafic, astazi se vede clar ca pe masura ce se formeaza acea prima terasa ( pe care se va ridica zidul de sprijin,probabil) se lasa intentionat un mal/zid de pamant tocmai pentru a evita asemenea evenimente tragice. Acel mal de pamant va fi curatat dupa terminarea zidului de sustinere, zid care evident va putea fi inceput numai dupa terminarea tuturor sapaturilor de deasupra.
Inca mai au mult de sapat pana terasa a treia va ajunge la nivelul celei de a doua ( nivelul autostrazii) pentru a asigura latimea necesara.

Mai interesant mi se pare subiectul ancorelor , cele de 20metrii din plansele puse cu multe luni in urma. Daca se vor folosi acele ancore, normal ar fi ca inclinarea versantului sa fie minim 20-30% fata de verticala, iar pana acum nu rezulta ca UMB ar mai face sapaturi spre varful pantei ( ultima terasa). Daca se continua asa cum se sapa acum va rezulta un perete aproape vertical langa/deasupra autostrazii intre 5-20m, ca in partea CF.
Probabil ca ancorele se vor monta pe panta ramasa care continua spre varful dealului.
Specialistii au cuvantul :)

thinker

Haideti sa explicam un pic.
Se lucreaza la excavarea unui deal care e aproape de un DN. Constructorul a excavat un sant de protectie langa drum, de dimensiuni mari. Daca acel sant ar face fata dizlocarii unui bolovan foarte mare de sus nu stiu. Acel sant din cauza spatiului limitat are un debleu lateral care se termina la limita DN, deci avem bolovani langa DN. Daca sunt respectate toate standardele si masurile de siguranta nu stiu. Stiu ca aproape toti suntem convinsi de profesionalismul limitat si buna credinta inexistenta a autoritatilor romane de orice fel si aproape in orice situatie (observati ca incerc sa nu generalizez) astfel incat sa solicite cineva un punct de vedere. Insa cu siguranta la acest santier participa direct sau indirect profesionisti de mai multe niveluri care cunosc riscurile. Toti vrem sa se construiasca autosrazi si daca eventualele riscuri sunt doar materiale si nu foarte mari cred ca se pot accepta. Acum despre circulatie - o limitare la 30 km/h in perioada cand se lucreaza (strict doar cand se lucreaza nu noaptea sau duminica)nu cred ca ar strica - inca un puct pentru autoritati, daca politia circulatie nu a sesizat nici un pericol...sau nu stie ca e santier? Deci o limitare la 30 km/h si de aici un sofer ar putea reduce usor la 10 - 5km/ora sau chiar sa opreasca daca praful afecteaza complet vizibilitatea. Un accident la 10 sau 5 km/h nu s-ar solda cu victime sau raniri. Dar aceste masuri de bun simt se poate doar visa.  Cred ca toti dorim sa se finalizeze cat mai repede si fara probleme.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

bloem31

Limitarea ar fi ok, doar sa instaleze si un radar permanent, pentru ca altfel nu o va respecta nimeni !  ;)

rocklee

sa incins ...discutia mai fratilor ....ATENTIE cand treceti prin zona ....CADE DROPUL DE SARE .... :lol: :lol: :lol:

rocklee

una din proceduri era sa se inchida un sens cu new jeresey....cu semafoare la capete ...dar sa renuntat pentru ca producea blocaje ...si sa preferat santul cu oameni .a paleta ..... :D :D :D

Vice33

La finalul lucrărilor antreprenorul va readuce la stadiul initial toate elementele constructive care au suferit modificări (curățare șanțuri, refacere parapeți, refacere indicatoare strâmbate, etc...) și sunt convins că ne vom aduce aminte cu drag de aceste discuții aprinse.

Eu aștept cu nerăbdare începerea lucrărilor dificile pe acest sector, zidul de sprijin, detalii, etc...nu îmi este clar cum va arăta soluția finală, au terasat pe 3 niveluri, pe nivelul 2 ar trebui să fie cota autostrăzii, probabil pe nivelul de bază (1) vor face zidul de sprijin...(?!)

Ce bine era dacă aveam acces la informațiile tehnice (memoriu geotehnic, de rezistență, memoriu tehnic) să vedem exact ce soluții au prevăzut. E chiar așa secret să vedem soluțiile tehnice la o lucrare în desfășurare, mai ales de o anvergură așa mare...?

Exemplu: Eu îmi fac o casă P+2E+M. Vine Rocklee și vrea să se intereseze (de bună credință) de acest proiect (din diverse motive: e doar curios, e vecin și vrea să știe dacă respect proiectul, doar vrea să consulte). Eu de ce să nu îi dau voie să se uite peste planșe și piesele scrise...? Ce poate să "îmi fure" din proiect...idei, soluții, etc...?

Ce are de ascuns CNAIR să dea public aceste planse, detalii...? Drept de copyright/folosință exclusivă...?

NGC

Quote from: Vice33 on February 24, 2018, 11:38:53 AM
Ce bine era dacă aveam acces la informațiile tehnice (memoriu geotehnic, de rezistență, memoriu tehnic) să vedem exact ce soluții au prevăzut. E chiar așa secret să vedem soluțiile tehnice la o lucrare în desfășurare, mai ales de o anvergură așa mare...?

Aceste informatii sunt informatii publice. Cine vrea acces la ele le poate solicita in baza Legii 544 / 2001.

Vedeti in primul mesaj din topicul de comunicare ce aveti de facut, adica aici.

Daca va intereseaza, aveti mai jos niste procese ale altor persoane care au cerut informatii de la CNAIR in baza Legii 544 / 2001 si care au avut castig de cauza.


Aici este actiunea mai veche a lui Catalin.

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000634144&id_inst=3

QuoteTip solutie: Admite in parte cererea
Solutia pe scurt: Admite in parte acţiunea. Obligă pârâtul să comunice reclamantului informaţiile solicitate prin cererea nr. 92/9647/13.02.2015, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă şi irevocabilă a prezentei sentinţe. Respinge in rest acţiunea ca neîntemeiata. Cu recurs in 15 zile de la comunicare. Pronun?ata in ?edin?a publica azi,4.11.2015.

Si aici recursul CNAIR la CAB.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000634144&id_inst=2

QuoteTip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge recursul ca nefondat. Irevocabila. Pronuntata in sedinta publica azi, 30.06.2016.


Aici este vorba de exemplu despre o solicitare prin E-Mail.

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000700093&id_inst=3

QuoteTip solutie: Admite in parte cererea
Solutia pe scurt: Respinge excep?ia lipsei calită?ii procesuale active. Admite ac?iunea in parte. Obliga pârâta sa comunice reclamantului informa?iile solicitate la punctul 1 si 2 din cererea acestuia din 15.04.2016. Respinge in rest ac?iunea. Cu recurs in 15 zile de la comunicare care se depune la Tribunalul Bucureşti secţia CAF. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 9.11.2016

Si recursul CNAIR la CAB.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000700093&id_inst=2

QuoteTip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge recursul ca nefondat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 08.05.2017.


Alt caz recent.

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000775179&id_inst=3

QuoteTip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite acţiunea. Obligă pârâta să comunice reclamantei informaţiile solicitate prin cererea înregistrată de către aceasta sub nr. 92/41745/13.06.2017. Cu recurs în 15 zile de la comunicare, care se depune la Tribunalul Bucureşti secţia CAF. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 15.12.2017.

Aici va urma recurs al CNAIR la CAB, dar cel mai probabil va fi respins.


Mesajul se poate muta in alt topic, dar ar fi bine sa ramana aici macar vreo 2 zile, pentru ca sa il vada si sa priceapa cat mai multi. ;)

Ionut

Quote from: NGC on February 23, 2018, 08:04:25 PM
Intre timp puteti studia si noua revizie de aici.

Cateva chestiuni interesante din memoriul de prezentare A1 Sibiu-Pitesti. (rev. 08 FEB 2018)

Profil transversal autostrada A1 Sibiu-Pitesti


Lista noduri rutiere Sibiu-Pitesti (toate sectiunile)

Ionut

Poduri, viaducte si pasaje A1 Sibiu-Pitesti



























In memoriu sunt si listele cu podete si structuri casetate. Daca sunteti curiosi, puteti sa le vedeti acolo. Nu le mai pun pe forum pentru ca sunt foarte multe.

Ionut

Alte structuri si dotari majore.

Tuneluri


Ecoducte


Spatii servicii


CIC

Ionut

Protectie albie si protectie taluz


Protectie albie


Amenajari torenti si regularizari




Alte amenajari

Ionut

Sinteza lista cantitati materii prime


Gropi imprumut